Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Eroismul de altădată

După antrenamentul oficial al României, TVR a difuzat imagini alb-negru, din 1974, de la un eroic 0-0 al României în Olanda. Tot la Rotterdam, pe stadionullui Feyenoord. Ai noştri erau sparrnig-parteneri pentru marea echipă a lui Rinus Michels, care se […]

vineri, 23 martie 2007, 3:16

După antrenamentul oficial al României, TVR a difuzat imagini alb-negru, din 1974, de la un eroic 0-0 al României în Olanda. Tot la Rotterdam, pe stadionullui Feyenoord. Ai noştri erau sparrnig-parteneri pentru marea echipă a lui Rinus Michels, care se pregăteau pentru Mondial din Germania.

Rică Răducanu plonja după ghiuleaua lui Haan de la 40 de metri. Tot Rică scotea, în aceeaşi fază capul lui Geels de la rădăcina barei, pentru ca apoi să se ridice într-o fracţiune de secundă şi să respingă şutul lui Rensenbrink de sub bară. În propriu careu, Cornel Dinu, cu plete hippie şi cu banderola pe braţ, sărea la cap cu Neskeens, iar fundaşii centrali Sandu Gabriel şi Antonescu (îl mai ţine minte cineva pe blondul căpitan al Farului?) se întreceau în şpagaturi disperate în faţa adversarilor. Rezumatul a surprins o singură fază de atac a României, un şut ţopăit şi încet al lui Iordănescu în poarta goală, cînd jocul fusese oprit pentru un fault în atac.

E greu de spus dacă echipa României de acum 33 de ani avea clasă, dar accente de eroism avea sigur. Un meci cu Olanda, chiar şi amical, impunea sacrificiul, iar jucătorii despre care vedetele de astăzi spun că jucau cu basca pe cap, nu întîrziau să-l ofere cu generozitate.

Poate că acel rezumat pus astăzi în vestiarul tricolorilor ar fi mai eficient decît ore întregi de pregătire psihologică. Asta vrem! Să-l vedem pe Lobonţ răsărind din pămînt ca Rică şi pe Mirel băgînd piciorul ca Dinu. Şi poate reuşim să strîngem, dincolo de centrul terenului, mai multe sufragii decît a adunat atunci şutul slab al lui Iordănescu.

Comentarii (184)Adaugă comentariu

SUPER DINAMOVISTA (260 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:09

cu norvegia ne-a furat in ambele meciuri; tot atat de adevarat e ca-n danemarca trebuia sa batem cam cu 4,5-1.

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:10

@waltore,

nu au fost manevre! a fost prostie pura din partea tricolorilor si antrenorului nationalei.

de mexic’ 70 ai auzit?? era dinu si parca si rica raducanu 🙂

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:13

@alex, pai si la nationalele altor tari e altfel??

ce, aia stau tot timpul impreuna?

e chestie de selectie bine facuta, valoare si mandrie de a juca la nationala.

la noi nu e nimic din chestiile de mai sus.

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:14

cand iei 5 goluri ACASA(din care unul de la 50 de metri, ce bine ca e lobont iar portar, apropo) si apoi te plangi tot tu ca terenul a fost de vina, nu mai poti invoca furturile…

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:16

johnny, uite-te la brazilia de la ultimul mondial… selectia facuta de la sine, valoare imensa, rezultate??

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:17

johny a 32,
in afara de mexic 70, mai ai vreun exemplu?

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:19

@Alex, corect!

dar ceea ce la unii sunt exceptii, la noi s-a cornicizat!

nu credeam sa ajung atat de mult sa-mi doresc sa vad nationala din nou la un turneu mondial.

asta e, ma obisnuisem prost! 🙂 asa-mi trebuie!

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:20

@waltore,

uita-te cum s-au pierdut calificarile de catre nationala la urmatoarele turnee finale pana in ’90 si ai sa vezi diferenta intre ce era atunci si ce e acum.

si nu uita ca difera conditiile.

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:21

mai am un exemplu pt tine, spania, vesnica dezamagire la campionate… anglia la fel, ar trebui sa rupa tot, mai ales cu echipa pe care o au acum… campionatele cele mai tari si totusi…

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:21

nu vi se pare ca un turneu final (mexic 70) e cam putin pentru niste eroi?

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:22

egal cu macedonia.. acasa!! pai nici egalul nostru din armenia cu echipa aia carpita nu e la fel de rusinos….

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:25

johny a 32,

si noi cum am pierdut cu danemarca si norvegia? furati acasa si in deplasare cu norvegia, la fel si in deplasarea de la copenhaga cand ni s-a inventat un penalty la o centrare in careul nostru. aia a fost cea mai mare furaciune care am vazut-o eu vreodata.

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:26

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:22 pm
egal cu macedonia.. acasa!! pai nici egalul nostru din armenia cu echipa aia carpita nu e la fel de rusinos….

vremurile de odinioara nu se compara cu cele de azi…nationalele tarilor ‘mici’ fotbalistic vorbind, au acum jucatori care joaca in campionate puternice, antrenori cu experienta….valorile s-au cam egalizat….rezultatele ‘surpriza’ stau marturie.

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:26

@alex,

dar macar ei ajung la turneul final. noi nu prea mai ajungem, ca doar n-am pretins sa fim campioni mondiali sau europeni! desi, daca stau sa ma gandesc, grecii au ajuns (nu conteaza cum) dar nu poate nimeni sa pretinda ca grecii au avut vreodata fotbal peste al nostru.

@waltore, „eroii” din prezent n-au fost la nici unul 🙂

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:27

waltore, inseamna ca nu ai vazut golul lui maradona din finala cu anglia… :))

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:28

waltore Says:

March 23rd, 2007 at 5:25 pm
johny a 32,

si noi cum am pierdut cu danemarca si norvegia? furati acasa si in deplasare cu norvegia, la fel si in deplasarea de la copenhaga cand ni s-a inventat un penalty la o centrare in careul nostru. aia a fost cea mai mare furaciune care am vazut-o eu vreodata.

la danezi a fost si vina noastra putin…am avut pe final vreo 4 ocazii incredibile…daca ne-am fi calificat nu mai eram azi la fel de suparati pe arbitraj…

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:28

johnny, ai dreptate… grecii chiar au reusit ce au reusit datorita nationalismului lor caracteristic… chiar ma gandeam, cred ca sunt singurii care au reusit asa o performanta impotriva sanselor, bazata in principal pe suflet…

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:29

alex, ma refeream la furaciunile la adresa noastra.

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:30

waltore, asa ma gandeam si eu, dar am vrut sa demonstrez ca altii au fost furati mult mai nasol decat noi….

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:30

@waltore,

din pacate ne-am invatat sa dam vina pe arbitri, teren de cate ori luam bataie. atitudine mioritica.

oricum, dupa ce bati ani de-a randul greii fotbalului, e cam rusinos sa te milogesti si sa te agati de o amarata de faza dintr-un meci de 90 de minute si cu echipe pe care in mod normal le-am fi calcat in picioare. nu zici?

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:32

johny,
pentru „eroii” de azi nu e timpul trecut, pe cand pentru eroii din generatia 70, da.

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:33

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:28 pm
johnny, ai dreptate… grecii chiar au reusit ce au reusit datorita nationalismului lor caracteristic… chiar ma gandeam, cred ca sunt singurii care au reusit asa o performanta impotriva sanselor, bazata in principal pe suflet…

sunt foarte multe variabile in fotbal….greciei i-au iesit multe dar plecand de la niste principii pe care a reusit sa le aplice constant…aparare, contraatac, marcaj la sange…dar, asa cum ai spus, si multa daruire, sacrificiu…la care s-a adaugat si ceva sansa (tre’ sa recunoastem asta)..

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:33

fotbalul nu este corect… la campionatele pe care le-am ratat pana acum au participat echipe penibile, mult mai slabe decat a noastra….

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:34

johny,

in afara de anglia, care a fost echipa europeana de prima marime pe care a invins-o generatia lui hagi?

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:35

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:28 pm
johnny, ai dreptate… grecii chiar au reusit ce au reusit datorita nationalismului lor caracteristic… chiar ma gandeam, cred ca sunt singurii care au reusit asa o performanta impotriva sanselor, bazata in principal pe suflet…

fundamental gresit:).

au reusit datorita unui antrenor care a stiut exact ce sa faca cu echipa aia…

au reusit si pt ca nimeni nu i-a luat in serios, ca pe danemarca in ’92…

sigur ca si jucatorii aveau valoare, dar cred ca asta (si nationalismul) a fost ultimul motiv…

ce, dupa aia n-a mai fost nationalism???
nu s-au calificat la mondiale (parca)…n-au mai facut nimic…

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:37

NYC Says:

March 23rd, 2007 at 5:35 pm
Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:28 pm
johnny, ai dreptate… grecii chiar au reusit ce au reusit datorita nationalismului lor caracteristic… chiar ma gandeam, cred ca sunt singurii care au reusit asa o performanta impotriva sanselor, bazata in principal pe suflet…

fundamental gresit:).

au reusit datorita unui antrenor care a stiut exact ce sa faca cu echipa aia…

au reusit si pt ca nimeni nu i-a luat in serios, ca pe danemarca in ‘92…

sigur ca si jucatorii aveau valoare, dar cred ca asta (si nationalismul) a fost ultimul motiv…

ce, dupa aia n-a mai fost nationalism???
nu s-au calificat la mondiale (parca)…n-au mai facut nimic…

deci pana la urma a fost un concurs de factori cu care grecia nu s-a mai intalnit…valoarea n-a fost punctul lor forte la acele europene..

Claudiu (4 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:37

waltore ,
Mutu si Lobont ne ne-au calificat niciunde. Poate la finala de la Flora de la streap-tease, sau sa ii dea la buci Andrisancai.

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:38

batem campii cu sufletu’ si eroismu’…

pai ce jucatorii erau in echipa din ’94 si ce jucatori sunt acum…

daca-i luam post pe post, ti se face rau…

atunci (aproape) toti jucau la echipe bune si f bune NUMAI din vest…acuma…

hai totusi sa fim realisti…

da, erau si mai seriosi, dar nu asta a facut diferenta…n-ar fi fost suficient doar asta…

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:38

nyc, ok, n-a fost in primul rand nationalismul, dar a contribuit si acesta, in combinatie cu ceilalti factori… inteleg ca nu i-a luat nimeni in serios initial, dar nici in sferturi? nici in semifinala? nici in finala?? oricat de bun este un antrenor, nu poate lua un campionat european singur…

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:39

DINAMO salajan

exact.

in 100 de ani nu mai fac ei asta. cat de nationalisti or fi…

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:41

pai asta am zis si eu, jucatorii de atunci au contat f mult, a fost o intamplare fericita sa joace toti in aceeasi perioada… nu ne putem astepta sa avem echipe doar ca cea din ’94…

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:41

Claudiu Says:

March 23rd, 2007 at 5:37 pm
waltore ,
Mutu si Lobont ne ne-au calificat niciunde. Poate la finala de la Flora de la streap-tease, sau sa ii dea la buci Andrisancai.

valoarea intre 2 generatii nu se poate stabili in functie de calificarile la mondiale si europene…alte vremuri si conditii…chiar altfel de fotbal….totul e intr-o continua schimbare..

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:42

nyc, e suficient ca au reusit o data si e clar ca nu valoarea a stat la baza performantei lor, deci cateodata se poate si fara…

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:43

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:38 pm
nyc, ok, n-a fost in primul rand nationalismul, dar a contribuit si acesta, in combinatie cu ceilalti factori… inteleg ca nu i-a luat nimeni in serios initial, dar nici in sferturi? nici in semifinala? nici in finala?? oricat de bun este un antrenor, nu poate lua un campionat european singur…

eu cred ca de la un mom dat, adversarii se blocasera in fata lor…sau s-a intamplat ceva…inexplicabil…stiu, o sa razi…dar eu asa cred…o chestie care nu mai poate fi explicata cu argumente rationale:)

exemplu? ac milan era blocata psihic dupa ce a egalat liverpool la 3.

sa nu-mi spui ca avea liverpool jucatori mai tehnici decat aia de la milan, ca sa bata penalty-urile mai bine…

dupa 3 3, parca stiai (fara sa poti explica de ce!) ca liverpool o sa castige la penalty-uri

cand se ducea sevhcenko sa bata penalty-ul parca il vedeai ca si gandeste „hai sa ratez, sa se termine odata”…nu stiu daca m-am facut inteles…
se vedea din miscarile lui…din gesturi…din tot…

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:43

@waltore, columbia, argentina, belgia, portugalia sa mai continui?

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:43

claudiu,

si am spus eu altceva? dar sa nu uitam ca nici cei din generatiile trecute ( cu exceptia generatiei lui hagi) nu au fost mai breji. a fost un mondial in 70 si apoi un european in 84. crezi ca fotbalistii generatiei 70 nu se duceau la femei? numai ca atunci nu existau paparazzi si presa de scandal.

ionica (12 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:43

@Alex singura echipa cu adevarat tare pe care au intalnit-o a fost franta in sferturi parca… si ai vazut in ce fel au tratat francezii meciul. Nici nu cred ca s-au suparat ca au fost eliminati .. majoritatea jucatorilor francezi erau super obositi dupa terminarea campionatelor numai de europene n-aveau ei chef.

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:44

exact cum spune dinamo salajan, asta tot incercam si eu sa le explic unora mai devreme, ca nu poti compara fotbalul de azi cu cel din 70 si nici macar cu cel din 94…

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:44

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:42 pm
nyc, e suficient ca au reusit o data si e clar ca nu valoarea a stat la baza performantei lor, deci cateodata se poate si fara…

pai da, da’ tu ai zis ca din spirit si din nationalism au facut asta.

eu nu cred si am explicat mai sus.

atata tot.

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:45

Alex Says:

March 23rd, 2007 at 5:42 pm
nyc, e suficient ca au reusit o data si e clar ca nu valoarea a stat la baza performantei lor, deci cateodata se poate si fara…

de asta e frumos fotbalul …pt ca e imprevizibil…cine s-ar mai uita la fotbal daca rezultatul l-am sti dinainte ???……iar casele de pariuri ar da faliment..

johnny_a32 (84 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:46

pai si atunci ce facem fratilor?

de ce pana mea aia din ’94 puteau si astia acum nu?

stam si analizam ca fraierii generatii si echipe, in loc sa ne resemnam si sa zicem: gata s-a terminat, ne calificam la un turneu peste 20 de ani?

waltore (15 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:46

johny,
am spus europene deci columbia si argentina sar din schema. cu portugalia am castigat „piturceste” , au avut aia 200 de ocazii cu stelea + penalty ratat, si noi am marcat in ultimul minut printr-o lovitura libera norocoasa. belgia n-a fost niciodata un adversar de speriat. cu ce mai continui?

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:46

nyc, te inteleg… eu eram convins ca rateaza shevchenko….

mp (3 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:46

nu vi se pare ca jucatorii nationalei noastre-unii dintre ei-vin la convocari ca si cum ar presta munca la stat,adica fac sau nu fac ceva a mai trecut o zi.as fi bucuros macar cu un rezultat egal si,sa visez si mai frumos:cum ar fi sa-i batem?

Alex (50 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:48

johnny, pe mine ma deranjeaza cei care se iau atat de jucatorii de acum si ii tot compara cu generatia 94, care a fost exceptia, nu regula…

ionica (12 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:48

@mp chiar ca visezi frumos 😀 … serios vorbind cred ca nu pierdem.

DIOGENE (214 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:48

decat un egal scos dupa un meci in care ne aparam tot timpul,mai bine o infrangere in urma unui joc bun.asta cu apararea eroica imi aminteste de jocurile din cupele europene dinainte de revolutie,cand ascultam la radio atacurile echipelor straine,care incepeau in minutul 1 si nu se mai terminau decat la final,in timp ce noi ne „aparam eroic”.

NYC (324 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:49

johnny_a32 Says:

March 23rd, 2007 at 5:46 pm
pai si atunci ce facem fratilor?

de ce pana mea aia din ‘94 puteau si astia acum nu?

stam si analizam ca fraierii generatii si echipe, in loc sa ne resemnam si sa zicem: gata s-a terminat, ne calificam la un turneu peste 20 de ani?

mi-e teama ca TOATA conjunctura din ’94 n-o mai prindem noi…

hai sa vedem lucrurile cum sunt: n-am fost si nu suntem o echipa macar de nivelul spaniei care sa stii ca se duce sigur la turnee finale…sa stim ca suntem la un anume nivel…

intr-un fel, spania e ca noi: ei se chinuie sa faca o data si-odata o performanta mare cam asa cum ne chinuim noi sa ajungem la turnee finale si facem din asta o cruciada…

doar in perioada ’90 – 2000 lucrurile n-au stat asa, dar, din pacate, am revenit la normal!

DINAMO salajan (80 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:50

era o vreme cand fotbalu’ era mai mult amator…se juca din pasiune…atunci talentu’ facea diferenta..acum fotbalu’ e o intreaga industrie…iti trebe nu numai talent…..ci si forta rezistenta, pe care cu ceve antrenament toti le pot avea…talentu’ ori il ai ori nu..el nu se poate dobandi…de aceea pe vremuri talentu’ facea diferenta…azi degeaba ai talent daca n-ai forta si rezistenta…

ionica (12 comentarii)  •  23 martie 2007, 17:51

Stekelenburg – Jaliens, Bouma, Mathijsen, Van Bronckhorst – Sneijder, Landzaat, Van der Vaart – Robben, Huntelaar, Babel. nu e chiar de speriat primul 11 olandez nu-i asa? 😀

Comentează