Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Ruptură de tricolor

Acum nu se mai poate din cauza piciorului. Ruptură, pauză şi aşa mai departe. La o primă evaluare, medicii vorbesc despre un repaus de două luni. Asta ar însemna 10 martie-10 mai. Pe 26 mai se termină campionatul. În termeni […]

sâmbătă, 10 martie 2007, 7:10

Acum nu se mai poate din cauza piciorului. Ruptură, pauză şi aşa mai departe. La o primă evaluare, medicii vorbesc despre un repaus de două luni. Asta ar însemna 10 martie-10 mai. Pe 26 mai se termină campionatul. În termeni optimişti, se poate spune că ar putea spera să revină pe final de sezon. În termeni realişti, nu neapărat cinici, toată povestea asta se numeşte sezon încheiat.

Ar trebui să urmeze acum paragraful cu păcat, pierdere pentru echipa naţională, ghinion şi aşa mai departe. Nu va fi, închipuiţi-vă că l-aţi citit deja. În locul său, realitatea. La aproape 39 de ani, cînd faci şi pe antrenorul, şi pe coordonatorul, cînd te lupţi să smulgi Argeşul din ghearele retrogradării, rişti enorm. Muşchii, după 131 de selecţii şi peste 20 de ani de fotbal la nivel înalt, nu mai ascultă ca în tinereţe. Şi ai parte de finaluri ca în filmele ruseşti despre Stalingrad, în care jucătorul-antrenor (parcă e mai corect aşa decît antrenor-jucător, nu?), se trînteşte pe iarbă, cheamă un coleg în tranşeu să bată lovitura liberă, în timp ce el, crispat de durere, şontîcăie într-un picior către tuşă, gesticulînd larg şi concomitent indicaţii în vederea ultimului asalt către camarazii rămaşi în viaţă.

Problema e că nu doar Dorinel mizează prea mult pe el însuşi, ci şi noi îl supralicităm. Patru mecuri jucate în primăvară, după alte cîteva luni de absenţă, l-au chemat pe selecţioner în tribuna din Piteşti. Să vadă ce? Un jucător bun, dar consumat. Experimentat, însă extrem de nervos, mereu cu gura pe coechipieri sau pe arbitru. Cîteva centrări şi pase bune, majoritatea din poziţii statice. Tumult, transpiraţie, nervi, totul în ansamblul unei echipe crispate, aflate deja cu 1,99 picioare în liga a doua.

Românilor viaţa fără Dorinel la naţională li se pare lipsită de sens. Olandezii trăiesc fără complexe, deşi Philip Cocu nu mai îmbracă tricoul portocaliu. E cu doi ani de buletin mai verde decît Dorinel (are aproape 37) şi nu joacă la Piteştiul cvasiretrogradat, ci la PSV Eindhoven. Unde e căpitan, încă surprinzător viu, tocmai a eliminat pe Arsenal din Champions League. Aşteaptă pe Liverpool în sferturi şi un nou titlu naţional.

Pînă la urmă, asta e deosebirea dintre olandezi şi români. Ei se mulţumesc cu pîinea albă de la club. Noi vrem să fim şi antrenor, şi jucător, eventual şi preşedinte, şi mijlocaş la naţională. Cînd nu ne mai ajută fibra, ieşim de pe teren şchiopătînd şi, involuntar, îl ferim pe selecţioner să facă o gafă. Fiindcă selecţionarea asta ar fi însemnat.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

vasy (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:22

frumos articol !!!

PS: am fost primul 😀

vasy (9 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:24

pacat de dorinel…
eu chiar aveam incredere in el pt. meciul cu olanda.

as dori din tot sufletul sa scoatem macar un egal la „olandeji” si sa ii batem pe bulgari.
asta e to ce imi doresc de la nationala asta bashita a noastra…

Klausenburg (3 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:24

Din pacate, antrenorul Dorinel nu prea are succes fara jucatorul Dorinel… S-a vazut asta si la CFR… Poate daca se dedica doar antrenoratului, invatand una-alta, va avea si succes…

haios (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:26

Ideile fixe ale lui Piturca. Dar si lipsa unui inlocuitor cit de cit experimentat. Imi pare rau de Dorinel, pt ca nu merita sa-si treaca in palmares o retrogradare. Plateste pt faptul ca e un sentimental, altfel ar fi trebuit sa concedieze juma de echipa in iarna, in frunte cu Tanase, acest domn Goe al Pitestiului.

sorinaccio (64 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:26

Absolut corect. Dar asa ne trebuie daca ne-am tras selectioner cu fite.

MirceaZ (27 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:26

Un articol cu intentii bune, dar s-ar putea sa fii injurat ca te bucuri pt accidentarea lui Dorinel.
You’re on your own :D.

julianno (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:26

am inteles situatia,este foarte adevarat dar parca este un pic prea dur la adresa unui jucator care chiar pune suflet in ceea ce face!!

Paulo (16 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:28

Este adevarat ca Dorinel trebuie sa lase locul in echipa Nationala unor jucatori mai tineri dar este pacat ca s-a accidentat. Este un jucatoru exemplar care doreste sa dea totul pe teren pentru echipa la care joaca si din acest motiv a aparut si accidentarea. La Dinamo, in Germania, la steaua, la CFR si acum la FC Arges, Dorinel a fost mereu acelasi jucator care a dat totul pe teren si pentru asta trebuie sa-l apreciem si sa speram ca va deveni un antrenor la fel de bun precum jucatorul Dorinel.

In rest, urez succes Farului desi am unele semne de intrebare dupa „partida” din tur si sper ca Dinamo sa faca un meci foarte bun, maine seara impotriva Universitatii!

FORZA DINAMO FOREVER !!!
http://www.FcDinamo.net
http://www.Descopera.net

soulflyro (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:34

Las’ ca vin Contra si Rosu. Ei sunt mai proaspeti… Joaca si bine, fara greseli si fitze.
Dar nu-s din campionatul asta si merita, doar „joaca” in Spania si Nemtzia… Ei e buni :))
Si Contra nici nu s-a rupt de tricolor. El il respecta, ca dealtfel si pe spectatori (prosti si nostalgici dupa Dorinel).

adrian (5 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:35

Un atac deplasat,disproportionat si din lungul sir al celor care au facut ca romanii sa fie celebri in Europa ca natiunea gata intotdeauna sa isi devoreze idolii. Apropo ca gica Popescu si baii lui nu este nimeni

ClaudiuMIRON (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:45

nu cred ca selectionarea lui D. Munteanu ar fi insemnat o gafa… putea juca fara probleme o buna parte din meci… mai degraba putem aprecia ca accidentarea lui Ov. Petre il opreste pe selctioner sa faca o greseala…
intre acesta si dorinel eu l as alege oricand pe ultimul….varstei i se da o importanta prea mare…

Dantesc (22 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:45

sau poate ca sa evite un scandal la nivel national din cauza faptului ca se dopeaza a ales aceasta cale mult mai eleganta…

hai faru (3 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:47

contra e un rebut. nu-l mai bagati in seama atata. sa vina altii sa joace ca fundas dreapta.

Mihai (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:48

Fara a incerca nu poti reusi … nu cred ca era cazul sa scrii un asemenea articol …. sunt sigur ca argesul se va salva cu munteanu antrenor … mult succes!!

Dantesc (22 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:49

Argesul e in liga 2 🙂 uitati-va pe clasament 🙂

bogdan-m (11 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:51

Trebuia spus ca olandezii au si de unde sa aleaga, nu ca noi.
Cand ai atatia jucatori titulari la marile echipe ale Europei iti permiti sa joci fara Cocu, Van Nisterooy sau Van Bommel. La noi daca i-ai scos pe Chivu si Mutu din echipa s-au cam terminat toate sperantele, indiferent de numele antrenorului nationalei.
Dar este la moda sa fie criticat Piturca, indiferent de rezultate. Sunt curios cate echipe pot bate Spania la ea acasa in conditiile unei diferente mari valorice intre cele doua loturi.
Dar daca ai tupeul sa spui ca presa a insistat prea mult cu Ogararu sau ca nu este normal sa astepte un rezultat negativ al Romaniei pentru a lovi in Piturca, atunci esti catalogat ca un sustinator de barbugii sau ca nu ai habar de fotbal. Asta este…

adi (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 19:56

tu iar te dai mai rotund decat crezi…pai van basten are 10 jucatori mai buni decat cocu pe care sa-i bage…dar la noi dorinel era cel mai bun… pacat ..piturca avea mare nevoie de el….

Makaay (12 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:02

hehe.
Mult respect pentru Dorinel dar Piturca mai bine ar face o deplasare in Germania sa-l vada pe celalalt Munteanu, Vlad Munteanu.

koyosu (7 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:03

mai date ma in pula mea ….hahalera

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:05

Mircea Z – Nu ma bucur absolut deloc.Doar constat

Maria Dobrian (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:10

Bai Buzarin,
Ca nu pot sa vorbesc altfel, termina cu genul ala de expresii ca ” s-a rupt un jucator”.
O accidentare la un sportiv profesionist nu este o ruptura, este un accident nefericit.
Degeaba ai condeiul in mina, nu e vina ta ca nu arati nici un fel de respect fata de cum tratezi pe jucatori, tu nu ai de unde , e vina cui te lasa sa scrii a lui Ioanitoaia ca nu impune o conduita de respect si civilitate.
As fii curios sa vad ce credentiale ai tu ca ziarist si comentator.
Sintem satui te scandale si impunsaturi ieftine, vrem analize profesionale dada ai ceva de spus.
Fara Salut.
MD

Moromete (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:16

Tovarase,

Ce comparatie incerci dumneata aici? Ia sa ne uitam putin, cine o sa joace in locul lui Cocu si cine va juca in locul strabunului? (aka Dorinel Munteanu) Burebista, la cei 39 ai lui, si cu gandul la antrenorat, alearga mai mult decat Lovin si Ov. Petre la un loc!!! Ce sa mai vorbim de precizia paselor…

Poate comparatia ar avea sens daca ar avea si nationala noastra antrenor. Adica pe cineva care in locul lui Dorinel, sa bage jucatori mai buni (da, asa ceva exista! am auzit ca sunt unii prin Germania, chiar si pe la noi… dar nu la Ov Petre sau Lovin ma gandesc!).

Daca ar fi sa mergem cu comparatiile pana la sfarsit, ia sa vedem ce antrenori au Olandezii… adica… cam de unde aleg ei:

Gullit a antrenat cu succes moderat la Chelsea (oricum cu mai mult succes de Hagi pe oriunde a fost de exemplu),

Rijkaard la Barca si inainte la nationala (amintiti-va ca au fost eliminati in semifinala la penaltyuri de Italia, dupa ce jucasera nemaipomenit, dar De Boer a ratat pentru prima oara in viata lui,… 2 penaltyuri),

Koeman care ajunge in optimi la CL cu echipe gen PSV sau Benfica (echipe bune dar totusi mult mai slab cotate decat restul „partenerelor” de optimi), cu

Pe antrenorul care a dus Korea in semifinale il tineti minte!? Tot Olandez e 🙂

In afara celor enumerati, mai sunt inca 3 cel putin foarte buni …

Asa ca, nu cred ca jucatorii nostrii sunt singura problema. Cand o sa isi tunda stimabilul bretonul o sa vada ca Dorinel era oricum batran, dar poate o sa isi dea seama si cu cine ar putea sa il inlocuiasca,… eventual fara sa ii sune inainte pe fratiorii Becali

suporter (12 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:24

Un articol mizerabil,fata de un idol,adevarat exemplu pt cei ce vor deveni fotbalisti.Tu nu ai dreptul moral sa-l judeci pe Dorinel.A trudit mai mult decit Hagi si Popescu la un loc.Trebuie sa-i multumim pt o cariera greu de egalat.In nici-un caz sa-l criticam in mod inconstient.Pt ca la 39 de ani e mai bun decit Ovidiu Petre,Plesan,Margaritescu sau Mitea,luati impreuna.Cind o sa se mai nasca un Dorinel ?.La asta ar trebui sa ne gindim cu tristete…

hai faru (3 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:27

buzarin nu l-a criticar pe dorinel. incearca sa arate ce inseamna sa faci mai multe lucruri deodata. nu prea ies toate bune.

hai faru (3 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:29

si lucescu a facut acelasi lucru in anii 80 cu corvinul hunedoara. si cand nu a mai putut a stat pe banca. dorinel trebuie sa inteleaga ca la un moment dat e timpul sa se retraga si sa antreneze.

Dinny (429 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:34

Buza !
Ai fost dur…dar ai drepate !Subscriu !
Ce e mult…strica !

Nastea Gabriel (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:37

As dori si eu o informatie daca se poate. S-au pus in vanzare biletele la Romania – Luxemburg? Daca da unde gasesc si eu sa cumpar doua bilete? Multumesc!

Petrisor (12 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:38

Frumos articol!

silviu (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:41

hai craiova

cahoots (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:47

Ar fi fost un articol bun daca nu ti-ai fi pregatit terenul in partea introductiva , dupa ce am citit inceputul celui de al 2-lea paragraf am stiut cum se va termina: nimanui nu ii place sa stie cum se termina filmul [ poate doar lu’ nevasta-mea :))) ]
In rest sunt toatal de acord cu tine ( aici am fost un pic de Ioanitoaia de acum cativa ani , care critica la inceputul articolului si sfarsea prin o mica lauda )

cahoots (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:48

*total

dan (69 comentarii)  •  10 martie 2007, 20:49

toata stima pentru dorinel munteanu
bravo dorinel!!

The Coach (20 comentarii)  •  10 martie 2007, 21:00

Respectul meu e si mai mare pentru Dorinel Munteanu dupa acest acccident si acest articol !Da, e un sufletist cum rar se vede,traieste fotbalul pe piine ! Poate acest lucru va fi inceputul carierei numai de antrenor ! Nu uitati ca Lucescu a facut acelasi lucru,Iordanescu a stat pe linga jucatori tot timpul cand era secund la Steaua si se antrena tot timpul, desi nu a jucat decat in finala C.C.E. !

The Coach (20 comentarii)  •  10 martie 2007, 21:01

In rest…NUMAI DE BINE !

sorin (20 comentarii)  •  10 martie 2007, 21:56

Consumat esti tu ba boule, nu Dorinel!!!
Ce vrei sa-l selectionze pe Niculescu de la dinamo si sa se plimbe pe teren?!!!!!
lasati-ne cu totii obositii chemati la nationala ca se le cresca cota, sa fie vanduti afara pt ca sa-si umble buzunarele aia care oricum nu platesc taxe la stat. Si pe deasupra mai vor sa le faca Gvernu stadionul pe banii nostii !!!! Parazitilor!!!!!!
RUSINE!!!!!!

HAI DORINEL SI HAI ROMANIA!!!

X™ (118 comentarii)  •  10 martie 2007, 22:15

OK, nu poti sa selectionezi un jucator cu doar 4 meciuri in picioare, dar a declarat cineva ca-l selectioneaza ? Sau voi, presa l-ati vazut pe Piti in tribuna shi gata-i selectionarea ? Nu de alta dar cu presa asta de „Radio Shantz” ne-am obisnuit. Daca nu ma credeti uite aici:
http://www.stelisti.ro/index/1945__Elton_sia_luat_locul_la_of.html

adik 19,45 Elton şi-a luat locul la oficială stadionului Farul
Ashteptam cu nerabdare minutul cand Elson se va ridica sa se duca la pipi. Ziktir.

prepelita15 (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 22:24

baaaaaaaaaaa, cum poti sa zici de dorinel ca e terminat? ai vz meciul ,ca sa poti sa vorbesti? a fost ce l mai bun de pe teren, chiar daca nu mai era alt fotbalist de talia lui acolo. esti prost ba………………

Relu22 (1 comentarii)  •  10 martie 2007, 22:51

Dorinel , Toata Stima.

Domnule Autor , Rusine. Cred ca oameni ca tine fac de rusine Romania cand in loc sa-si foloseasca ocazia de a scrie de problemele reale ale fotbalului romanesc ataca un om care pune 200% suflet in ce face. Pentru mine Dorinel insemna mai mult decat Hagi. Sau mai bine spus : DE CE DOAMNE NU I-AI DAT LU HAGI SUFLETU LU DORINEL ?

allexito (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 23:20

BANC:
Stiti de ce nu poarta stelistii centura de siguranta cind sint la volan?
R:Sa adune puncte k s-o ajunga pe dinamo.
😉

cristian (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 23:33

Asa se intampla daca dai cioara din mana, pe banii lui Penescu. Ajungi sa jumulesti fazani prin divizia B, in loc sa arati ce stii prin Europa. Daca nu cumva mai vine cineva cu niste verzisori in plus , si lasa si Argesul in toiul cantonamentului…….

cristian (2 comentarii)  •  10 martie 2007, 23:37

Altfel , toata stima ptr Dorinel . Poate si varsta isi spune cuvantul . Ii urez bafta si sper sa nu retrogradeze, nu ptr Arges, ci ptr cate a facut ptr nationala.

NYC (324 comentarii)  •  11 martie 2007, 0:16

allexito

tare!:)))

Lari (49 comentarii)  •  11 martie 2007, 0:34

Sal. Dinny!
Munteanu isi va gasi locul pe care il merita ,intre marii fotbalisti ai tarii,poate e momentul sa cautam solutii!Unde??Dumnezeu stie!
Sper sa vad un nou plaman drept al echipei noastre nationale!
Sper ca vor fi ochi sa-l vada,ca sunt sigur ca exista,doar nimicnicia noastra traditionala ne face orbi!
Bafta!

Lari (49 comentarii)  •  11 martie 2007, 0:35

Stang.Scuze !

alexitu’ (1 comentarii)  •  11 martie 2007, 1:30

allexito
mestere, stii de ce se ling dinamooistii unii pe altii la coor?
pentru ca se cred caini.

RAMBO (1 comentarii)  •  11 martie 2007, 2:08

Lasa, ca Argesul se scoate cu o victorie la impotenta Steaua.
Daca nu castiga nici acolo, pe teren neutru, s-au cam dus, cu tot cu Dorinel, care, din cauza ingamfarii, a parasit Clujul, unde mergea ceas, si acum plateste prostia facuta.
Se pare ca doar victoria cu Steaua e cheia salvarii de la retrogradare, pt. ca nu mai e timp sa mai bata aproape pe toate, macar acasa !

Alex (50 comentarii)  •  11 martie 2007, 7:00

corect articolul… mult respect pentru Dorinel Munteanu, dar nu mai poate face fata la nivel international… 39 de ani reprezinta o varsta la care nici macar un portar nu mai are pretentii de nationala… vointa este f importanta, dar nu este suficienta… din nou mult respect pentru un simbol frumos al nationalei si succes ca antrenor… nu va depasi nimeni prea curand recordul de selectii asa ca se poate retrage in glorie inca…

dr.jivago (8 comentarii)  •  11 martie 2007, 10:27

d-le Buzarin ai scris un articol in genul ,,sa-i dam la oase cind stim sigur ca nu se mai ridica,,De unde atita ura, de unde atita mizerie in d-voastra?Nu mai zic ca ciuntesti adevarul, Dorinel a fost de departe cel mai inspirat de pe teren. Acuratetea paselor lui aratau fotbalistul de rasa.Ce-l mina pe Munteanu sa alerge la nesfirsit sau sa puna atita SUFLET, doar banii? Ma indoiesc, i se spune mai mult decit acel profesionalism rece…Este bucuria si iubirea ptr. sportul care i-au oferit lucruri esentiale ptr. viata.Suna patetic ?Decit sa dai cu dalta in cariera solida a unui jucator emblematic mai bine te acuzam de patetism. Si ca sa trecem la alte lucruri ma deranjeaza frivolitatea jocului unora ca Petre,Contra,Tamas,Codrea.Nu avem soliditate in joc ,nu avem un joc nuantat, avem un joc bramburit,imbicsit.Sanse minime cu Olanda. p.s. ptr. gestul Craiovei ,respect clubului UNIVERSITATEA!

ziggy (1 comentarii)  •  11 martie 2007, 10:32

Sa nu vorbim despre gafele lui Pitzurca in casa spinzuratului. Codrea si Rosu ce sunt? Nu tot gafe? Chiar si la 39 de ani, Dironel e mai bun decit expiratii aia doi…

ALECSS (5 comentarii)  •  11 martie 2007, 10:54

Sa ma cac in ziarele voastre si in site-urile voastre de ratati fara creier ce sunteti…De o saptamana incerc sa aflu si eu la ce ora se joaca Olanda-Romania,si nu stie nimeni…Niciun site nu scrie ora la care incepe meciul…Am cautat pe http://www.frf.ro , http://www.knvb.nl ,www.fifa.com,pe toate site-urile ziarelor de sport din Romania si am sunat la Gazeta ,la Prosport,la Fanatik si la FRF si nimeni nu a fost in stare sa spuna ora la care incepe meciul….Cred ca Badea are dreptate:trebuie sa plecam urgent de aici,doar asa ne mai putem salva….

Comentează