Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Papagalul nostru de preţ

Pentru noi, Chivu e Chivu. Căpitanul naţionalei, omul de bază al defensivei tricolore de vreo 7 ani încoace, băiatul şarmant, care nu se îmbracă doar în blugi sfîşiaţi, ci şi în costume de firmă şi e în stare să discute […]

vineri, 19 ianuarie 2007, 7:37

Pentru noi, Chivu e Chivu. Căpitanul naţionalei, omul de bază al defensivei tricolore de vreo 7 ani încoace, băiatul şarmant, care nu se îmbracă doar în blugi sfîşiaţi, ci şi în costume de firmă şi e în stare să discute cu oricine despre orice, inclusiv despre cărţi, o oră la TVR, cu Ioan T. Morar şi Marie-Rose Mociorniţă.

Pentru italieni, Chivu e altfel de Chivu. Unul dintre nenumăraţii străini din campionat. Un jucător bun, dar nu emblematic, de la o echipă bunicică, dar nu extraordinară. Jon McKain de la Timişoara, să zicem. Sau oricare dintre portughezii Clujului. În Peninsulă, lumea nici nu se termină şi nici nu începe cu Chivu. Cu Totti, da, însă cu Chivu, nu! Străinii devin foarte rar simboluri. De obicei ei sînt doar mijloace fixe, pe care le cumperi, te foloseşti de ele şi apoi le vinzi.

Mijlocul fix Chivu a gafat de trei ori într-o săptămînă. E treaba lui şi-a Romei, am putea spune. Pînă la meciul cu Olanda mai sînt două luni, timp destul ca el să-şi revină, chiar să-şi recîştige postul, dacă antrenorului Spaletti i-ar trece prin cap să-l cheme lîngă el pe bancă. Teoretic, dac-o zbîrceşte cu Parma şi Messina, n-o va mai face şi în faţa atacanţilor olandezi, aşa că putem sta liniştiţi.

Dar nu stăm. Citim ziarele italiene, unde cînd căpitanul României nu e făcut papagal, trece drept infantil. Şi ne enervează,  ştim doar că liderul „triolorilor” nu e nici una, nici alta. Da, dar face penalty în minutul 92, scapă omul din marcaj sau, culmea, pasează decisiv atacanţilor adverşi.

Închidem ediţiile online din Italia şi deschidem altele. În ciuda gafelor lui Chivu, în jurul său roiesc, precum ţînţarii în jurul becului aprins, marile echipe ale Europei. Cînd nu e Real, e Barca şi cînd nu e Milan, e Inter. Plutesc, ameţitor, şi milioanele de euro. Ba 15, ba 20, ba 25. La fiecare penalty comis şi la fiecare pasă la adversar se mai adaugă o rată a creşterii de cîteva milioane. Oare cine ar putea să rămînă cu mintea întreagă? Mulţi dintre noi, cînd ne spune şeful că ne dă o primă, numărăm oi nopţi la rînd, asta în cazul în care nu facem chiar penalty pe recamier.

Chivu e băiat deştept şi pricepe. S-ar putea ca resursele lui ca fotbalist să se fi epuizat. Sau, trecînd de jumătatea carierei, să nu se mai poată lua la trîntă cu atacanţii adverşi cum o făcea în urmă cu 3-4 ani. Mai ales că el nu e un batailleur, precum Tamaş sau Goian, ci un jucător rafinat, ajuns în tinereţe în linia de fund prin forţa împrejurărilor.

Greu de spus care e soluţia, dar sigur există una. Noi n-o ştim, Piţurcă n-o ştie, Spaletti n-o ştie, dar poate c-o va afla chiar Chivu. Imposibil să n-o afle! N-aţi văzut ce frumos vorbea la „Lumea citeşte?” Ca din cărţi!

„Chivu s-a lăsat depăşit într-o manieră infantilă. Cristi, ce se întîmplă?” — Il Messaggero

Comentarii (128)Adaugă comentariu

Lari (165 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 1:37

Piata lui aLIN,tare,nu???Ce vinde aLin la netransferabili,l-a vandut pe Dica(pacat de el),l-a vandut pe ‘finu’,vinde si Insula Brailei si Cadrilaterul,dar o sa-i para rau.Ca lipseste o bucata de acolo.O am eu intr-o punga si o vand .Dar numa’ lui,lui aLin,ca e’n forma!!!

Lari (165 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 1:43

Serios vorbind.Aline parca v-a mai scris un nepotel de-al meu aseara,lasati ura si puneti mana de la mana si cumparati-i un bilet de avion lui Chivu,ca merita.Si daca se scrie ceva in Europa,pe orice foaie,se scrie despre ei.nu despre tine,nu???

no shame (3 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 1:47

Nu-mi place Alin Buzarin.Insa cred ca interpretarea data de multi acestui articol este gresita.Nu-mi suna a critica ci mai mult a constatare.Sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului.Chivu nu este genial,insa pune suflet in ceea ce face si asta conteaza.Pt.ca de genii puturoase sunt satul(chiar si Mutu candida candva cu succes la aceasta clasificare).

Lari (165 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 2:03

No shame
Mai bine un geniu puturos decat un prost silitor!

Emil (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 2:34

Daca spunem lucrurilor pe nume Chivu este un bun fotbalist si atat. Pana sa fie foarte bun mai este cale lunga si nu stiu daca va ajunge sa fie un foarte bun fotbalist. Un foarte bun fotbalist trebuie sa fie constant in valoare, Chivu joaca bine sau foarte bine 7 – 8 meciuri pe an restul modest sau chiar slab si mai ales nu joaca, fiind accidentat, cand ai mai mare nevoie de el in teren fie la echipa de club fie la nationala. Hai sa ne aducem aminte de cate ori l-am vazut accidentat pe Belodedici sau in imposibilitatea de a juca datorita cartonaselor. Dar ca sa facem o paralela intre un adevarat meserias (Belodedici sau chiar Stefanescu) si Chivu ar fi deja pierdere de vreme.

reddog.constanta (28 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 2:53

DINAMO CAMPIOANA!

Aciots (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 3:51

Adreseaza-te unui om,unui semen de-al tau,chiar aproapelui.Nu te mai lasa furat de banii care zboara prin gazete.Intreaba simplu:”Ce se-ntampla Cristi cu tine?”

Gullit (32 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 4:40

+++ „@” genial american wanna be – sa stii ca dakota are dreptate … Chivu ar fi foarte bun pe dreapta a la Roberto Carlos al Braziliei SAU si mai bine in locul lui Fl. Petre ala cu pilele lui cu tot! +++

vad ca ai aparut cu opiniile tale tulburate … lasate cu tot cu scoala ta din Sudul Cali! ai faci pe Americanii din Sud de ras nu numai pe Romani!

PEACE!!!

HAI RAPIDULETUUU !!!

m.fisto (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 5:33

bine pusa problema, domnule buzarin! baiatu’ nu reuseste sa depaseasca perioada cand vedea lumea printre picioarele cracanate ale „parasitei” raicu!
bun comentariu, domnule emil!

gigi (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 6:12

ma da bulbukat mai esti ma papagalule…nu ti-ai luat portia de kizda inainte sa scrii articolul?
esti un retardat si un antitalent gazetar! papa

Stelistu (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 7:23

Pt Jon Buzarin,
Apreciez ca-ti isusesti critica, se greseste si la case mai mari.
Imi cer si eu scuze pt tonul usor ironic, vroiam doar sa-ti clarific etimologia numelui rspectiv, atat tot.
Nu-mi construiesc opinia in functie de sentimentele fata de un club sau altul a preopinentului, ci pe ce spune acesta. Ca si ei, avem si noi dobitocii nostri, ba chiar prin conducere, vezi MM, Becali, si la fel ca si noi, au si ei oameni intligeni care pot face o discuti despe fotbal nu doar placuta, dar si utila.
Nu stiu cu ce echipa tine domnul AB, si nici nu e important, ce vad eu la domnia sa este un ochi bun la fotbal si o minte ascutita, amandoua folosite „fairly enough”.

genial american (211 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 7:30

# Gullit Says:
January 20th, 2007 at 4:40 am

+++ “@” genial american wanna be – sa stii ca dakota are dreptate … Chivu ar fi foarte bun pe dreapta a la Roberto Carlos al Braziliei SAU si mai bine in locul lui Fl. Petre ala cu pilele lui cu tot! +++

vad ca ai aparut cu opiniile tale tulburate … lasate cu tot cu scoala ta din Sudul Cali! ai faci pe Americanii din Sud de ras nu numai pe Romani!

PEACE!!!

HAI RAPIDULETUUU !!!
===============================================

Mai sa fie! Incep sa cred ca nu ai mai mult de 12 ani! Oare nu te doare cand scrii ineptii de genul asta? Spune-mi si mie un meci in care Roberto Carlos a jucat fundas dreapta! Poti? Fl Petre joaca MIJLOCAS dreapta! Chivu este STANGACI!!! Foloseste piciorul drept la Sotron!

Iar de chestia cu scoala…mai bine taceai decat sa te faci iar de kkt.

ioan plischi (150 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 9:09

se poate sa se intimple si din cauza faptului ca ocupindu-se prea mult cu cititul – cel adevarat, pe litere – a uitat sa-si „citeasca” adversarul, fiindca la faza aceea cu faultul in careu care i-a rapit romei doua puncte, l-a atacat pe tip pur si simplu orbeste. iar orbii nu citesc, nu-i asa?

sorin (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 9:51

sunt un cititor fidel al gsp.ro dar nu si unul care raspunde de multe ori la articolele de aici…insa asta coteaza mai putin.vreau sa spun ca apreciez foarte mult paragraful in care se mentioneaza faptul ca fotbalistii romanii,chivu in cazul de fata,mutu si multii altii nu sunt nici pe departe sufletul echipelor din strainatate,mai ales cand este vorba de campionate puternice.sunt doar jucatori straini care se achita bine de datorii de cele mai multe ori,dar nu cu roluri esentiale pt echipa…+k nici macar nu este atacant…cat despre jocul lui din ultima perioada nu se poate spune k este neaparat o criza de forma sau apusul carierei…in concluzie ce am vrut sa subliniez este ca ar fi mult mai frumos sa nu ne mai supraestimam atat valorile fotbalistice care de fapt nu sunt deloc atat de mari…BRAVO alin buzarin pentru articolul asta

dakota (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 10:09

domnilor,
in ziarele de astazi (20.01.2007)exista o declaratie a lui v.becalli.
ce spune:ca ,chivu nu a semnat inca contractul cu roma.d-l becalli insa minte:corect este:roma ezita sa semneze prelungirea contractului cu chivu.
de ce nu vrem sa fim corecti?daca mintim unde o sa ajungem?
dk.

OLE (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 10:49

Daca esti un jucator valoros si constant, chiar daca ai facut cateva jocuri proaste o sclipire de o clipa te aduce iar in inima suporterilor.
In Trivale dadea gol Radu II sau Doru Nicolae, iar publicul striga DO BRIN, DO BRIN ! Marele Blond era copilul Pitestiului chiar daca de prea mult rasfat mai facea si meciuri proaste, dar isi revenea in momentele cand echipa avea nevoie de el.
Marcel Raducanu cand a ajuns la Borusia Dormund, dupa celebra fuga din Romania, a fost chemat in biroul managerului echipei. Acesta i-a spus : „Nu stiu daca o sa te bag in primul 11, pentru ca trebuie sa dai o proba de lucru sa vad daca esti tehnic, ai viteza, recuperare, etc..” Marcel statea in picioare langa biroul sau si in acel moment privirea i-a fugit pe o scrumiera imensa din cristal in greutate de 2 kg.
A luat obiectul de pe masa si sub ochii ingroziti ai managerului -care credea ca are de-a face cu un nebun sadea-, a aruncat-o in sus spre tavan, iar in cadere, a stopat-o pe piciorul drept la cativa centimetri de podea.
Totul s-a petrecut fulgerator, sub ochii bosului. Acesta cand si-a revenit, i-a zambit lui Marcel si i-a spus scurt : „Du-te si te echipeaza, vei juca in primul 11”.
Ce se intampla daca se spargea scrumiera, raman simple comentarii.

romario (5 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 11:54

un sfat pentru toti cei care l-au pleznit pe Alin: aduceti-va aminte ce declara Carlos la cateva luni dupa ce s-a transferat la Steaua. ca presa romana nu sufera strainii, ca profita de orice motiv pentru a-l ataca si ca ii trece cu vederea prestatiile bune. dupa calificarea acelei echipe in grupele Ligii Campionilor, presa romana a facut din Carlos un erou national, dar africanul (e nascut intr-o tara africana parca, nu?) a omis sa spuna treaba asta ziaristilor portughezi.
despre Chivu aflam doar ca „a fost cel mai bun de pe teren”, „a fost omul etapei”, „a jucat perfect” din cand in cand. doua-trei etape si in doua-trei ziare. nu in toata presa, nu in materiale pe cinci pagini nu cu poze in marime naturala.
cand carlos era tavalit se plangea in presa lusitana de parca ziaristii i-ar fi bagat mingea in poarta, nu el ar fi scapat-o printre maini sau pe sub el.

adica „ai lor” au voie sa-l faca pe chivu in toate felurilor si „ai nostri” nu au dreptul nici macar sa-l ironizeze? de ce? dupa un meci germania – Anglia 1-5, ziaristii germani au pus imaginile jucatorilor in varful a 11 carnati si au facut poze cu echipamentele de joc aruncate la cosul de gunoi. ziaristii romani nu au voie sa-i taxeze pe tricolori atunci cand este cazul? de ce?

buza, dai o bere? :))

Yo (7 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 12:04

Vai ma .. toti ii luati apararea la Chivu si il faceti in toate felurile pe Alin .. dar imi ziceti si mie ce draq vedeti asa spectaculos la Chivulica asta??? Tot timpul vorbeste mai frumos ca Tariceanu.. si in rest nu e nimic de el !!
Voi va intrebati de ce naiba ramane in continuu la Roma … avand asa zisele oferte de la cluburi atat de mari??? Va zic io …. pentru ca incearca sa i se faca publicitate si atata tot !!!!!!!!! El nu va ajunge niciodata la un club care sa aiba un cuvant greu de zis in Europa .. niciodata !! Si .. avand atatea oferte.. de ce nu merge de la Roma ?? De mic visul oricarui jucator e sa joace ba la Barcelona .. ba la Real .. ba la Manchester .. etc .. el dak chiar ar avea oferte de la cluburile astea mari ar merge cu viteza luminii !!! Dar .. inca o data zic .. nu sunt concrete .. sunt doar inventii de’ale unor persoane ..
Inca ceva .. la cat o gresit Chivu si la cat va mai gresi .. nu m’as mira deloc sa ajunga sa fie la fel de „apreciat” ca si portarul CARLOS !!! Care .. sa recunoastem .. a avut si el unele interventii bune.. dar ffffffffffff rar
In concluzie … asta e CHIVU .. capitanul pe care vad ca oricine mereu il ridica in slavi .. dar eu nu il consider un fotbalist mare.
O zi buna !

riki (164 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 12:40

Teo Says:

January 19th, 2007 at 7:54 pm
Oare la Chivu nu problemele din viata personala(una nu foarte stabila), unde s-a despartit de Maria Marinescu sunt de vina pt randamentul lui slab?
Sa ne amintim ca jucatorul Romei avea un randament deosebit cand viata personala ii mergea din plin… si ca a avut unele accidentari stupide din cauza(varianta neoficiala) vietii sale personale…

-ai dreptate.el este un tip cu mult bun simt.cred ca-l consuma mult aceasta situatie.urmariti antent si traseul lui Mutu in paralel cu viata personala.

riki (164 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 12:43

Cand se intereseaza Real,Barca,Chealsea inseamna ca are valoare.restul ?comentarii inutile facute de profani….

avem-avem (42 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 13:38

esti un poet intr-o lume pe care nu o intelegi …nici tu nici altii

Nikos (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 16:52

O singura intrebare, domnule Buzarin: de ce simtiti nevoia sa explicati articolele pe care le scrieti?! Ba inca si pe un ton enervat, care nu face decit sa denote slabiciune? Nici unul din colegii dvs nu face asta daca nu ma insel… Si va rog, daca va osteniti sa raspundeti, nu incepeti cu o fraza de genul …”e important pt mine dialogul cu cititorii, etc, etc”.
Si mai e ceva: demult, foooarte demult, n-are rost sa intram in amanunte 🙂 cineva a spus ca nu sintem ceea ce credem noi ca sintem, ci sintem ceea ce parem in ochii altora. Mare adevar!

the_fan (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 17:00

Fotbalul in Romania ramane, la 17 ani de la Revolutie, o problema de viata si de moarte. Multi nu realizeaza ca, astfel, se acopera de ridicol. Este, in ultima instanta, ‘only a game’, nu? Stiu, o sa-mi spuneti ca si in alte parti fotbalul a devenit filosofie de viata. Adevarat. Insa doar pentru fanatici, pentru cei care nu accepta alte pareri decat ale lor – aici doresc sa mentionez, in treacat, ca aceasta neacceptare a unei opinii diferite ramane o tara si, totodata, o victorie a comunismului peste timp.
Intr-o tzara democratica fiecare e liber sa spuna sau sa scrie ce doreste. La fel, cei care nu sunt de acord cu ideile cuiva pot, la fel de liber, sa combata ideile celuilalt. Atita timp cat se ‘uzeaza’ de argumente logice, nimic de spus. Dar, cand citesc fraze de genul ‘esti un imbecil deoarece scrii asa ceva’, ‘uitat-te la tine ce fatza ai’ etc, stau si ma intreb oare in cit timp vor ajunge romanii sa comunice intr-adevar intre ei si sa asculte cu adevarat ce spun altii.
PS In privinta numelui ‘JON’ din articol as dori sa spun doar ca, in multe tari anglofone, exista acest apelativ si independent, adica fara a fi o prescurtare de la altceva. Cred ca cel mai bine ar trebui sa fie intrebat chiar McKain :).

Mihail Dionis (31 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 18:43

@ Stelistu:
> Sa nu uit, verbul “a scrie” la indicativ prezent pers II-a sing, se scrie cu un singur “i”. ex. tu scri.

Imi cer scuze ca trebuie sa contrazic parerea de mai sus (ce nu are legatura cu articolul), insa e prea de tot pentru a o lasa fara replica. La verbele regulate, forma este data de o desinenta data de persoana, mod verbal si timp care se ataseaza radacinii verbului. Pentru a obtine radacina, se elimina vocala tematica de la infinitivul verbului (in acest caz, „-e”), deci „scri-„. Desinenta de persoana a doua singular indicativ prezent este „-i”. Deci forma corecta este „scrii” (primul „i” din radacina, al doilea este desinenta), care corespunde si fonematic unui [i] vocalic in diftong cu un [y] semivocalic notat grafic tot cu „i”.
Nu exista dublare a lui „i” la formele de infinitiv de conjugarea a patra (a vorbi, a citi, a veni, etc); in consecinta, nici la formele negative de imperativ singular care sunt compuse din „nu” urmat de infinitiv („nu vorbi!”, „nu citi!”, „nu veni!” si, mai ales, „nu fi!”). Sper sa fi fost vorba de o confuzie de acest gen si nu de o convingere profunda venita din memorarea eronata a regulilor de baza.

ADRIAN (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 19:43

Chivu poate vorbi despre orice cu oricine ?
Chiar nu va este jena sa scrieti ca acest Chivu poate vorbi despre orice, inclusiv despre carti ?
Crezi ca toata lumea e tampita ? Se vede de la o posta cand le luati interviuri la fotbalisti ca se screm sa scoata cateva cuvinte pe gura.
Nu sunt in stare sa lege doua fraze. Deci nu ii mai pictati in ceea ce nu sunt. Pe teren sunt buni, bunicei cum or fi. Dar hai sa lasam povestile cu educatia si cititul.
Efectiv nu stiu sa vorbeasca si vii tu si spui ca citesc carti. Ce carti ii plac ? Ce autori? Ce gen literar ?

ADRIAN (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2007, 19:46

A citit acest Chivu macar operele obligatorii in liceu ?

La emisiune a avut un monitor in fata de unde citea ?

marfa (6 comentarii)  •  23 ianuarie 2007, 13:10

Acesta este link-ul cu care poti sa faci bani, pe care trebuie sa dai click :
http://www.ghidul-universitatilor.ro/?6854 !!! nu rata aceasta ocazie !!! castigi fara munca !!! nu strica

marfa (6 comentarii)  •  24 ianuarie 2007, 12:18

Acesta este link-ul cu care poti sa faci bani, pe care trebuie sa dai click :
http://www.ghidul-universitatilor.ro/?6854 ! O sa va prinda bine banii ! Fara asa multa munca !

Comentează