Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Euro Paszkany?

Sau chiar Europaszkany, scris împreunat, întîmplător, primele două litere ale numelui magnatului clujean fiind şi ultimele două ale continentului care în curînd ne va uni pe toţi în cuget şi-n simţiri.

Paszkany l-a reclamat la UEFA pe Gigi Becali, care […]

joi, 12 octombrie 2006, 7:17

Sau chiar Europaszkany, scris împreunat, întîmplător, primele două litere ale numelui magnatului clujean fiind şi ultimele două ale continentului care în curînd ne va uni pe toţi în cuget şi-n simţiri.

Paszkany l-a reclamat la UEFA pe Gigi Becali, care catalogase CFR  drept „echipă ungurească”.  Gestul clujeanului e corect, el semnalînd tentele xenofobe ale unei declaraţii nesăbuite ale numărului unu de la Steaua.

Dar poate că Paszkany trebuia să ataşeze mesajului său către UEFA şi un fişier cu propriile sale  fraze de dată recentă, în care pomenea despre o ligă de Vest şi una de Est. Un discurs cu gust separatist evident, o tentativă de enclavizare care-l descalifică pe  filoeuropeanul conducător de la CFR. Cînd critică greşelile de arbitraj ostile, dar le uită pe cele favorabile, cărui continent îi aparţine Arpad Paszkany? Dar cînd îl vorbeşte de rău pe Dorinel, care pînă la urmă l-a electrificat în fotbal? Sau cînd tace metafizic după ce echipa sa pierde dubios, în finalul campionatului trecut, un meci decisiv în lupta pentru titlu? Sau cînd îl numeşte pe Becali, „Jiji”, în mod cu totul argotic, neeuropean, nedemn de un patron  care se respectă?

Comentarii (298)Adaugă comentariu

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:31

Cateva echipe din Transilvania au castigat campionatu’ Romaniei cu cateva zeci de ani in urma…. Niciuna dintre ele nu s-a numit U Cluj. U Cluj echipa romanilor din ardeal este o gogoasa umflata de Funarioti. Era Pisti Kovacs roman cumva, ca-mi scapa pe moment…

Zoltán Iasko, Meszaros, Ritli, Zoli Ivansuc, Andrei Sepci, Muzsnai … sunt tot romani ? De ce faceti din fotbal un subiect de raca inter-etnica ?

Wikipedia da urmatorul all-time team pentru CFR:

Martin Tudor – Cristian Dulca, Vasile Jula, Viorel Visan – Sorin Bretan, Marius Bretan, Dorinel Munteanu, Augustin Tegean – Adrian Anca, Octavian Ionescu, Mihai Adam

Unguri ???

BiancoViola (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:32

Mai Aline…
Mare prostie ai facut cu acest articol. De ce? Pentru ca esti clar pro-Steaua, pro-Bucuresti si asa mai departe. Paszkany ramane Paszkany, dar nu cred ca e vreo intentie gresita in idea sa: liga de vest si cea de est. In schimb Becali se leaga de toti si de toate. Si acum ca sa-i mai stergi din nebunii spui asa ceva…total neesential. Aline, esti un om destept, asa ca sigur nu ai scris tu acest text din lipsa de idei! Nu cred ca-ti plateste Becali berea, dar prea tare il aperi. Imi pare rau sa va spun, dar sincer cred ca daca ar fi Conferinta de Vest si cea de Est, in vest ar fi mult mai linistite apele si ar fi un joc mult mai cinstit.

borland (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:34

grizzu
scuze ca am omis chestia asta
NU STIU
HABAR N-AM
Din pacate „U” o jucarie de manevrat in ultimii ani
Asta este
Soarta suporterilor Universitatii din pacate este de a SPERA SI..ATAT

Aici nu ma contrazic cu tine traim in romania si culegem ce semana…cateodata

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:36

Caline, nu ma intelege gresit, dar nu ar fii mai bine daca te-ai ocupa de Basarabia in loc sa ne inveti pe noi ardelenii cum sa ne intelegem cu maghiarii ? Problema cea mai mare este ca-si baga nasu’ tot felu’ de binevoitori ! Uiti un lucru esential… Maghiarii care traiesc in Ardeal sunt nascuti aici… spre deosebire de majoritatea rusilor din Basarabia care au venit si au uitat sa plece.

CFR (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:38

Nu stiu ce aveti cu ungurii dar va doare ceva cam strigati in gura mare tot timpul ceva impotriva lor.
Interesant cum TURCII v-au f-tut multe secole (si pe altii binenteles) in toate directiile, dar voi…voi tot cu ungurii aveti probleme. Nu cumva careva sa va critice dupa ce injurati ca vi se aprinde fundul. Da stiu, num spuneti voua vi se cuvine, implicit. Nu ati construit nimic in Ardeal…sau ce ati facut a fost facut in dorul leli. De ce e asa miticizat Ardealul ? Ghici ciuperca cei?

grizzu (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:39

borland
ai dreptate cu jucaria
multi se folosesc de u si asta e marele pacat
daca paszkany ar fi fost lasat sa investeasca la u, asa cum a intentionat cand a intrat in fotbal, acum il mai urau cei din galeria univesitatii atat de mult?

oricum is foarte multe intrebari la care nu vom primi niciodata raspunsuri

Georgero (49 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:41

CFR… ghici datorita cui traiesti acu in tzara ta??… asta datorita alora fututi in cur de turci

gabitm (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:43

Domnule Buzarin cu respect va spun ca dorinta mea ar fi sa reactionati cu astfel de articole vis-a-vis de toti conducatorii din fotbalu romanesc(atunci cand este cazul bineinteles) pentru a nu lasa loc la interpretari.E adevarat e cam greu,pentru ca in cazul unora ar trebui sa scrieti cate 2-3 articole pe zi…din pacate toti conducatorii(ma refer la echipele importante din liga 1) sunt undeva sub nivelu mari chiar daca au si merite in privinta performantelor comportamentul lor lasa de dorit.Legat de cfr cluj, cred ca acordam prea mare importanta unei ehipe care este numarul doi in Cluj, chiar daca ca performante in ultimi ani este clar peste Universitatea.

H.Blitzz (3 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:44

Georgero, daca nu erau turcii numai mamaliga mancam acuma, nucu mici si sarmale si lista e lunga…

borland (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:46

grizzu
se pare ca stii tu ceva de paskany dar pe vremea aceea cand se spune ca ar fi vrut sa vina la „U” era un primar „fan” maghiari

ATA ETE

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:47

CFR, ai perfecta dreptate ! Cred ca se numeste frustrare… Nimeni nu injura rusii sau turcii pentru ca nimeni nu-i invidiaza…

Pentru marii romani, uite cativa jucatori ne-romani din echipa de baza a Stelei, castigatoarea CCE:

Duckadam-neamt,
Belodedici – sarb,
Boloni- ungur,
Lacatus- rrom,

4 din 11-le de baza, plus antrenorul Jenei. Procentual este mult, mult peste distribuirea etniilor pe teritoriul Romaniei. Daca mai adaugam unele rezerve precum Weisenbacher sau Muzsnay, ajungem sa spunem ca Steaua nu este o echipa prea-romaneasca (asta dupa logica celor care catalogheaza CFR drept echipa ungurilor). De fapt frustrarea vine de la asa zisii suporteri ai lui U (cei de treaba sa ma scuze)- Erji et Co care nu pot sa admita ca la CFR se pun bazele unui club modern, pe cand la U se schimba conducerile anual… fiecare isi face plinu’ si pleaca. Fratilor, faceti-va ordine in ograda ca ai vostri sunt cei care va fura

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:49

H Blitz, probabil ca se manca mamaliga in sud. Prin ardeal se manca bine, si s-a mancat bine tot timpu’.

Claudiu p (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:53

Daca ati fi un pic mai inteligenti poate ati gandi altfel.Dar din pacate nu prea sunteti ( toti cei care il critica pe paskany) E un om simplu care a bagat o gramada de bani in fotbal,iar acest buzarin isi face si el meseria cum poate, ca de stiut nu prea stie.Sunt roman dar sunt mandru ca un cetatean roman de etnie magiara a reusit sa bage bani intr-o echipa din cluj .Putea linistit sa bage bani intr-o echipa din Ungaria dar nu a facut-o.De ce? {entr-u ca e roman,dar buzarin nu poate sa-si dea seama.Rusine

grizzu (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:53

borland
hai sa-ti arat cum gandesc eu si de ce nu mi se pare corect modul cum e tratat
sunt student, iti imaginezi cam cati ani am si imi place enorm fotbalul
primele mele meciuri de la 8-10-12 ani au fost in tribunele universitatii, deci pe moina am vazut si eu pe viu fotbal din prima divizie prima data.
apoi au fost cinci ani de seceta, doar fotbal la un nivel foarte scazut, asa cum e in b
acum ca e cfr in divizia a si in orasul cu atata potential financiar si cu atatia oameni bogati prin „revista capital”, doar acest paszkany investeste
de ce sa-l urasc si sa nu ma bucur ca pot sa vad un fotbal de o calitate mai buna?
de ce sa-l urasc cand vad in fiecare an pe steaua, dinamo si rapid la cluj, dupa ce timp de cinci ani i-am vazut doar la tv?

pityesz (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:55

Pentru Alin Buzarin!
Dl Buzarin dumnevoastra sunteti un om destept (educat ?) , care stia exact ce comentarii v-a starni articolul dumneavoastra. Un om cu educatia dumneavoastra n-ar trebui sa scrie un asemena articol care in mod sigur da nastere la disctutii intre romani si maghiari. Sa nu-mi spuneti ca nu v-ati gandit la interpretarea etnica al articolului dumneavoastra? Aci ar trebui sa discutam despre sport, dar din pacate nu este asa!
Mentionez ca sunt maghiar si sunt un superter al echipei nationale al ROMANIEI si al echipei RAPID.
Succes pentru CFR Cluj pentru ca are nevoie . (a inceput sa deranjeze pe unii) .

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:56

Grizzu, felicitari ! Simplu si la obiect ! „Romanii mari” mor de grija caprei vecinului !

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 22:58

Pityesz, articolul nu starneste polemici intre romani si maghiari. Articolul starneste polemici intre romani obtuzi si restu’ lumii ! Mare roman obtuz ar prefera mai degraba ca si CFR si U sa fie in C decat conditiile actuale cand CFR e in prima liga. Frustrare… asta e cuvantul cheie. Daca ar trebui sa aleg intre un ungur si un roman cu idei obtuze, pot sa te asigur ca nu mi-ar pasa ca sunt roman.

borland (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:05

grizzu frumos spus ce sa zic
si eu merg la „U” la meciuri din 1980 si de atunci FAN U clar
nu am nimic cu cfr si aici iti dau cuvantul meu chiar dimpotriva
sper sa intre U in A si sa avem si noi un derby departe de bucuresti
dar ce se intampla cu munteanu jur ca ma doare desi eu credeam ca la cfr chiar ii un exemplu de cum se poate performanta pe termen scurt
dar acum si suporterii lui cfr cred ca s-au inselat amarnic

grizzu

o singura chestie sa nu mai faci veci
NU MAI REPROSA UNUI SUPORTER A LUI „U” CACATURILE SI MANEVRELE DE CARE UN SUPORTER NU MERITA SA AIBE PARTE

ASTA E VIATA DE SUPORTER: MERGI PESTE TOT CU SIMBOLUL NU CU CINE II IN SPATELE „BALOTULUI”

Laci (2 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:06

Apropo BLOG. Nu inseamna ceva interactiv? Dar vad ca d-nul Buzarin nu da nici un semn de viata cand nu-i convine ce scriem. Hai sa ne unim si sa scriem despre rezultatele bune obtinute de echipele in care valoarea jucatorului inseamna ceva si nu nationalitatea. O idee pentru acest domn de la gsp: sa inceapa un articol defaimator despre Chelsea si patronul sau rus. Si exemple mai sunt, are despre ce scrie un an intreg.

grizzu (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:13

borland
eu am vorbit din perspectiva suporterului acela care merge la meciuri pentru spectacol. se bucura cand castiga echipa lui, dar e suparat cand ea pierde. eu nu am vorbit din perspectiva unuia din galerie
de aceea nu mi se pare normale unele lucruri si am vrut sa le spun aici, daca vroiam sa conving pe cineva de parerile mele intram si ma certam zilnic cu cei care posteaza pe ucluj.ro

Barbul Mihai (2 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:18

Tot respectul pentru pseudo articolasul asta dar parerea mea e ca Becali nu merita nici macar sa fie mentionat. Toata lumea pupa in fund un anagramat si un idiot doar pentru ca e la Steaua. Paszkany e prea domn ca sa il desfinteze pe Becali, dar toti cei care au cap stiu ca Becali e un mare ZERO. Si poate vi se pare anormal ca l-a reclamat pe Becali la UEFA??? Sunteti chiar idioti si nu vedeti ca din cauza unor oameni ca el, ca MM, ca Borcea si altii ajung suporterii sa-si crape capul pe stadion??? Oamenii astia ar trebui inchisi pentru ca instiga la violenta.

JOSE (31 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:19

LUCHIANE las-o mai moale prietene!

Si la fel toti care postati mailuri xenofobe fara macar un pic de subtilitate in gandire.

Nu prezentati situatia ca un razboi civil intre romani si maghiari in ardeal sau ca o ura reciproca ce poate produce din nou evenimente gen targu-mures 90 ca nu e nici pe departe asa.

V-o spun ca roman din Cluj (jumate machidon ca prietenu Behehehcali) ca posturile astea pline de ura si brutale ascund frustrari de puberi in pragul primei polutii spontane atunci cand vad un fund bun de gagica in niste blugi mulati.

Sa te legi de cineva in secolul 21 pe motiv ca e roman sau ungur inseamna ca nu ai inteles nimic din europa, relatiile sociale din ziua de azi sau societatea de azi. Ca Becali la incultura si prostia lui nu a inteles nimic nu ma mira. Din pacate face prozeliti… Ip, Traznea, Moisei sunt istorie ca Smardan sau Calugareni forget it pentru bienle tau.

La fel s-a aratat de complexat Becali si in fata reporterilor francezi cand le-a spus ca le vom da o lectie pentru ca ei se considera su^periori si ne privesc ca pe niste pitici. Daca din start incepi discutia de pe o pozitie de inferioritate in loc sa fi pe un nivel cu partenerul tau…. atunci la ce atitudine sa te astepti.

LUCHIANE prietene sper ca ai invatat ceva din postul meu.

Sa nu uit… U CLUJ FOREVER!!!!!!

grizzu (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:19

imi cer scuze daca am jignit vreun suporter al lui u, nu am dorit acest lucru
ii rescpect si pe tine in special pentru faptul ca esti un suporter adevarat, am vazut ca sti si actionariatul…
cine nu imi plac sunt cei care au o mentalitate la fel cu cel care a scris in primul post de dupa editorialul lui buzarin

gerd muller (53 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:19

Paszkany l-a reclamat la UEFA pe Gigi Becali, care catalogase CFR drept “echipă ungurească”. Gestul clujeanului e corect, el semnalînd tentele xenofobe ale unei declaraţii nesăbuite ale numărului unu de la Steaua.

Da’ yo unde-l reclam p-asta cand o arde dubios cu manevre separatiste ? Iar aruncati rahat ca sa vedeti cate mushte vin ? Yo survolez de pe-un bondar…

Bill clinton saxofonistu (5 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:36

@gruia..
toti aia enumerati mai sus,toti erau romani…daca se naste cineva la V de tisa si se vrea roman, il omoara la spital.
Cat despre Paskany, daca nui convine la 1 januarie sasi ia bagajele si cu trenu rapid , pana in keleti….nu vo opreste nimeni sa plecati…voi vreti aici ca aici va merg mofturile…
Intrebare…daca joaca romania la Miercurea Ciuc…cati spun Hai Romania…
ca sa nu mai zic de hochei…si tot noi suntem xenofobi rasisti si altele….
Dute la budapesta si vorbeste romaneste sa vad ce noroc….dute la Ghiorghieni si vorbeste romaneste…sa vad ce noroc ai…din nou, noi suntem aia xenofobi rasisti si nu mai stiu cum.
Cat despre turci…au venit, neau futut, au luat dar au plecat….voi, bozgori va legati de orice…altfel nu supravietuiti.
Totusi concluzia e…daca vreti sa vorbiti ungureste, mancare ungureasca….va rog…atat timp cat platiti taxe la statul roman si respectati constitutia romana…undei lege nui tocmeala…faceti ce vreti dar cand calcati stramb, pregatitiva ca ati belit-o!

JOSE (31 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:48

Draga SAXOFONISTULE

Am auzit ca pregateste Al-Qaeda un atentat la Budapesta. Nu ai vrea sa iti legi o centura de explozibil in jurul mijlocului si sa il executi tu?

Ca moartea ta sa fie si mai eroica t-i poti tatua pe horea, closca si crisan pe buca stanga! Ce zici e o sansa unica sa o sfarsesti ca un martir al neamului!!!

Daca vrei sa intelegi de ce te iti spun asta citeste postul meu anterior.

Fundamentalism si radicalism ca si al tau doar la ben-laden sau hezbollah mai gasesti in ziua de azi.

In rest voteaza becali si asculta guta ca iti dezvolta creierul s-a demonstrat stintific!!!!

borland (10 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:49

grizzu
pe mine nu m-ai jicnit sub nici o forma pt ca cred ca am dus o concersatie totusi destul de civilizata
Nici pe cei care injura nu avem dreptul sa ii condamnam ca…no…fiecare cu ale lui pe net
Defapt daca stam sa ne gandim la stirile sportive daca se intampla ceva nelaloc in tribune vezi zeci de mii de reluari chiar cu incetinitoru ale acelor evenimente si mai putin SPORT (faze,analize ale jocului , interviuri strict despre competitia respectiva…etc)

Ca la noi la nimeni
Respecte si noapte buna ca Mos ene ma cam traje de umar ca cica is cam nesimtit :)))

Bill clinton saxofonistu (5 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:50

Avza tini, nu voi sa dzaca reali dispri noi , furtati ca noi…mini asa pindisescu…tuta lumea zdaca cum va…

Luchian (13 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:52

Draga Jose
Dute si culcate
Sper ca ai inteles nu stiu cum se zice in ungureste..Aici nu e vorba de radicalism aici e vorba de bun simt.

Bill clinton saxofonistu (5 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:56

Nu am probleme cu oameni de etnie maghiara, germana , rusa care traiesc aici dupa legile nationale…ce ma oftica e ca sunt 10 15 sclavii care talmacesc apele…dupa cum am spus…poti sa vorbesti orice limba si orice obice(doar intram cica in UE). Dar integritatea nationala ramane, asa ca atat timp cat respecti legile, platesti taxe si ajuti tara asta(oricat deputin) numai bine si sanatate. cat de Alqueeda, nui mai fa tu publicitate…au ei notorietatea lor deja…

JOSE (31 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:57

Da… postul tau a fost printre cele care aveau bun simt, in comparatie cu altele citite seara asta.

Nu am vrut sa te jignesc, afirmatiile mele erau generale.

EUROPA FRAIERILOR (2 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 23:59

NA BINE CA VA-TI TREZIT, MAI ALES TU, bUZARIN, DA CE AVETI?, GATA MARELE JUCATOR A PLECAT SI NU CARECUMVA SA INDRAZNEASCA CINEVA SA-I PATEZE NUMELE, DA MAI LASATI-NE DRECU IN PACE CA VOI ASTIA DE LA PRESA ATI FACUT TOT SCANDALU’ ASTA, FRAIERILOR, SI ALA DE CE A FUGIT? SA AVETI VOI CE SCRIE, CRED CA ARE COTA PARTE DIN INCASARILE VOASTRE SA-SI POATA PLATI DATORIILE.
EUROPA VIETII, VAI DE CAPU NOSTRU…

Anti-Bucuresti (2 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:00

Domnule Buzarin,

Inainte de toate sa incep prin a va spune ca sunt clujean si sunt suporter (nu fanatic! – doar suporter) al echipei CFR.

Articolele de genul celui de mai sus ma scot din sarite. Nu pt ca se scrie impotriva lui Paszkany, ci pt simplul fapt ca se mentioneaza niste chestii utopice. Chestia cu criticatul arbitrajului ostil se practica peste tot, la orice echipa. Niciodata nu-ti convine cand echipa ta este dezavantajata de arbitri. Recunosc ca atunci cand arbitrii dicteaza in favoarea ta, nu ai nimic de comentat :). Va intreb pe dvs: Ca presedinte/patron de club, ati sari in sus atunci cand s-ar dicta un 11m dubios in FAVOAREA echipei dvs? Ati face vreo reclamatie? Raspunsul este: NU. Dar atunci cand pierdeti un meci din cauza unui 11m neacordat, ati face tam-tam? Raspuns: foarte probabil DA. Asa e peste tot, asa e omul !! Nu numai Paszkany!! Omul prin definitie e lacom, nerecunoscator, etc. Asadar va rog tare mult, nu fiti dvs mai catolic decat Papa.

Urmatoarul aspect de care pomeniti este „Liga de Est si Vest”. Haideti sa facem un mic exercitiu de memorie: In ultimii 10 ani, echipele din ce orase au castigat campionatul? Rapid, Dinamo, Steaua, prin rotatie!! Orasul? Unul singur: Bucuresti! Asta nu e scandalos? Asta nu va deranjeaza? Probabil nu, de vreme ce aveti legaturi cu acea parte a tarii. Mai mult, cele trei echipe au la conducere niste oameni cu niste averi colosale, care stim cu totii cum au fost facute! Uitati-va la cei de la Dinamo, cum castiga cu ajutorul arbitrilor! Vorbesc de toate sezoanele (anul asta Dinamo joaca chiar bine). Chiar cu CFR, Coltescu a refuzat un penatly clar la 0-0. Si atatea si atatea exemple. Rapid, Steaua, Dinamo, prin rotatie. Nu mai vorbesc de National si de Sportul, care tot din Bucuresti sunt.
Domnule Buzarin, uitati-va in campionatele tari ale europei, ca tot amintiti de „chestia” asta in articol, si spuneti in ce tara se mai gaseste aceeasi situatie ca la noi!! Raspuns: NICAIERI. Pardon, veti spune, Rusia! Da, asa e, Rusia, tara mafiei petrolului si a exploatarilor miniere. In rest, in orice tara civilizata capitala are 1-2 echipe in prima liga, care nu neaparat sunt campioane!! Sau nu neaparat domina asa de autoritar!!! Ex: Barcelona, Lyon, Bayern M., Juve sau AC Milan, etc. Numai in Rusia, titlul se disputa intre echipele moscovite: Dinamo, Torpedo, Lokomotiv,TSKA, Spartak.

Ce ziceti? Astea doua da tari europene!! Mafie in capitala, saracie in rest!
Si atunci, cum sa nu-ti vina sa te separi de mafia Becali+Copos+Borcea, Netoie, Turcu, la care se adauga Mititelu, Mitica Dragomir, Mircea Sandu, seful arbitrilor Constantin + toti arbitrii care-s mana in mana cu ei?

Apoi spuneti ca Dorinel l-a electrificat pe Arpi in fotbal ?!?!
De unde pana unde??
Dorinel a fost un mare jucator, dar dati-mi voie, d-le Buzarin, sa am mari dubii in privinta competentelor ca antrenor. Ii serios si muncitor, nimic de spus, dar ii lipseste experienta!! Nu poate sa-si motiveze jucatorii!! Uitati-va la ultimele meciuri, cu UTA, Poli, Vaslui. CFR nu a jucat nimic.
Veti spune ca a luat locul 5 anul trecut. Da, asa e, dar CFR nu are un lot asa subtire, incat locul 5 sa fie un loc senzational, pe care numai Dorinel il putea obtine. El a ajutat echipa foarte mult din teren, dar ca antrenor mai are de invatat. E nou in aceasta meserie, CFR fiind prima lui echipa.
In schimb, el nu si-a onorat contractul si a parasit CFR pe usa din dos, ca un las! Un gest incalificabil, d-le Buzarin. Cum v-ati fi simtit in locul lui Paszkany? Tradat, banuiesc…Daca Dornel e asa barbat, de ce n-a plecat imediat dupa meciul CFR-Rapid de anul trecut??

Ultimul aspect pe care il atac este cel al presupusului blat CFR-Rapid.
Am vazut meciul la TV si trebuie sa recunosc ca inclin sa cred ca a fost un meci aranjat.
Bun, dar e unul singur! CFR nu are astfel de practici in obicei!! A meritat, pt ca a obtinut concesia stadionului, din cate se pare.
Stiu ca nu e o scuza, orice blat, indiferent de natura lui, e o rusine. Dar uitati-va la meciurile echipelor din bucurestiul dvs mult iubit, si apoi scrieti aici pe prosport ce ati vazut!

Ca incheiere, va amintesc ca Paszkany e un om cinstit, cel putin nimeni nu a putut dovedi nimic. Toti il acuza ca ii mafiot, hotz, nu stiu ce, dar fara dovezi. Este mai corect decat muuuulti romani! Cu siguranta decat majoritatea sudistilor din Bucale. Iar Iuliu Muresan, medic sau securist sau ce o fi, a fost ales cel mai bun presedinte al Ligii anul trecut. Comparati-l cu un presedinte gen Giovanni Becali sau MM Stoica si spuneti-ne concluziile.

In speranta ca mesajul meu a fost receptionat,
Va doresc articole mai importante decat acesta,
Cu stima, Alin

PS. Ar fi frumos sa aveti o reactie la cele spuse de mine.

Barbul Mihai (2 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:07

Frumos articol si extrem de adevarat tot ce se mentioneaza mai sus… Ar trebui sa va puna pe ganduri…

Bill clinton saxofonistu (5 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:13

Foarte frumos articolul, ce te-a dat de vileag ca esti sclav e titlul…probabil o greseala de tipar
Plus in tarile capitaliste tot aceleasi echipe castiga mereu: Man u, Arsenal…Barca, real….Milan, Juve…deci cine…echipele cu bani.
La noi unde sunt banii…nam vazut unleu investit in infrastructura sportiva, jucatori, sau antrenori la echipele din provinciepana acu m 2 ani.Toti sa fure…Cum ne facem patu asa dormim…

JOSE (31 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:14

Presedintii de club din fotbalul romanesc sunt niste personaje aparte si paszkany cu muresan fac si ei parte din lumea lor.

Nu stiu cum te poti declara occidental si reformator al fotbalului romanesc si sa declari apoi, nonsalant, ca mentorul tau in fotbal este jean padureanu.

Cei mai ridicoli, parerea mea, sunt „odiosul si sinistra sa sotie” gigi si meme. E clar ca steaua a fost pana acum ajutata flagrant de arbitri, cu exceptia meciului cu dinamo, sau de non-combatul adversarelor (farul) si ei vad totusi conspiratii si furtisaguri peste tot. In linia asta se inscrie si razboiul ridicol pornit impotriva celor de la cfr, e tipic pentru povestea cu hotul care striga hotii.

Gigi a incercat sa dea povestii o tenta nationalista credea ca astfel va atrage mai multa simpatie. a facut-o cu know-howul diplomatic specific onorabilei bresle a ciobanilor. In concluzie steaua a pierdut ca imagine iar gigi si-a lipit de coada tinicheaua de xenofob, ultima dintr-o lunga serie

eu (57 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:19

trebuie sa fi putin nationalist…altfel ramai fara transilvania etc…..multi poate nu mai stiu dar au invatat ceva la istorie in clasa a 12-a….e timpul sa-si aminteasca….

Groapa (1 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:20

Imi pare rau ca m-am nascut in Romania……..mai bine eram somalez …….daca nu …chiar ungur…va astept in A huliganilor

JOSE (31 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:29

Becali nu e patriot, nici macar nationalist.

A profitat doar de faptul ca patronul lui cfr e ungur,pentru a pune presiune inaintea meciului de vineri stiind ca multi romani au o ura latenta fata de maghiari.

Credea ca va avea de partea lui opinia publica dar s-a inselat.

Anti-Bucuresti (2 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:33

Pt Bill Clinton Saxofonistu,

E normal sa castige echipele cu bani. Ceea ce ma deranjeaza e ca la noi in Romania, echipele cu bani sunt aglomerate in Bucuresti! Se vede clar mafia, de-aia faceam si comparatia cu Rusia, unde mafia ii in floare la fel ca la noi. Turcia la fel!

Pe cand in alte campionate „civilizate”, capitala nu neaparat reprezinta crema fotbalului tarii respective, asa cum chiar tu spui.
In Spania, pe langa Real, mai exista si Barcelona,
In Italia, Roma este clar eclipsata de Juve si Milan, chiar daca si acolo e mafie.
In Germania, Hertha din Berlin nu se compara cu Bayern Munchen
In Franta, Lyonul domina copios campionatul de 5 ani.
In Anglia, Manchester face fata cu brio lui Chelsea si Arsenal.

Pot sa accept sa avem 2, hai cu greu 3 echipe din Bucuresti, dar nu 5!! (Noroc ca Sportul a inceput sa le deranjeze pe Dinamo si Steaua, astfel ca cei de-acolo de sus i-au „gasit” cu ceva in neregula si i-au retrogradat – alta chestie care dovedeste inca o data, daca mai era necesar, mafia Bucurestiului). Repet, este inadmisibil ca o capitala sa aibe 4-5 echipe din 18 in prima liga, din care 3, atentie, TREI echipe se bat invariabil la titlu de muulti ani incoace! Pur si simplu ca ardelean nu pot accepta. Unde-i Craiova? Unde-i Poli TM? Unde-i Clujul sau UTA? Odinioara se luptau pt titlu, astazi nu mai au nici macar mentalitatea necesara pt a lupta! Nu mai vorbesc de forta financiara. Pai in primul rand daca nu ai mentalitate, daca tu insuti nu crezi ca poti castiga, nici nu are rost sa te mai arunci in lupta! Iar asta e cazul tuturor echipelor din Provincie, fara exceptie.

Degeaba vine domnul Buzarin si ne vinde, chiar si frumos ambalata, apa de Bucuresti. Ceea ce se intampla la noi in tara este inadmisibil.
Faptul ca apar oameni ca Paszkany la Cluj, ca Iancu la Timisoara (chiar daca Iancu e cam tzigan…), sau alti finantatori in provincie, ar trebui sa-l bucure pt d-l Buzarin. Campionatul devine mai spectaculos, nu doar o lupta in 3! Dar este clar ca ascensiunea echipelor CFR si Poli deranjeaza dincolo de Carpati…De-acolo se trag sforile, iar ardelenii, banatenii, moldovenii, jucand in aceeasi liga cu ei, sunt simple marionete.

Nu vreau sa mai repet inca o data tot ce am spus, probabil ca vorbesc in gol.
Astept reactia domnului Alin Buzarin.

Gruia (26 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:39

Domnule sucksofonist, daca te pretinzi asa de „roman” ar trebui sa acorzi mai multa atentie ortografiei. Decat sa-ti pierzi vremea blamand persoanele care nu sunt de acord cu sovinismul tau infect, mai bine cumpara-ti o carte de ortografie si punctuatie si arata prin exprimare cat de mult iti iubesti limba.
In rest, spor la sucks afon!

caron82 (1 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:40

Pt anti-bucuresti
Tin sa te felicit, este un articol excelent care spune tot ce era de spus despre acest subiect si nu numai!!!!

alex (12 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:48

unguri au contribui-t masiv la istoria stelei…asta trebui-e sa inteleaga oieru
din cate stiu eu conducatorii lui cfr cluj sant fosti suporteri ai stelei
romania nu merge prost din cauza la unguri si merge prost din cauza un-or oamenii ca jiji
FORZZZA STEAUA!!!!

jalnet (1 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 0:54

Penibili si ungurii si Alin Buzarin …. daca as avea somn as dormi , dar cum nu am … citesc ce scrie Dl Alin Buzarin si adorm instantaneu .

Makaay (12 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 1:18

Pt anti-Bucresti:

Faptul ca sunt 5 echipe din capitala nu e nimic nemaipomenit.
Londra are 6 de exemplu: Arsenal, Chelsea, Tottenham, West Ham, Charlton Athletic, Fulham. In general, echipele puternice vin din zonele puternic indusrializate unde sunt multi bani, cum este cazul echipelor mari londoneze, cum este cazul lui Bayern München, a lui Dortmund, Schalke sau Hamburg in Germania, cum este cazul lui Real si a Barcelonei. Echipe din orase mici, cu suport redus sau temporar apar si dispar. La noi, Bucurestiul este locul unde se invart banii. Da, se pare ca Timisoara si Clujul scot si ele capul, de ce? Pentru ca dupa Bucuresti sunt orasele cu cele mai inalte niveluri de investitii, pentru ca si aici se invart bani. Nu e nimic anormal in structura campionatului nostru. E ceva anormal la nivelul presei, si din pacate la nivelul cititorilor. Eu sunt la randul meu clujean si as sari in sus de bucurie daca i-ar bate pe Steaua – dar nu pentru o ideologie idioata, pentru niste ganduri retardate, ci pentru ca imi place fotbalul si sustin o oarecare echipa. Sa transformi fotbalul in problema sociala e aberant, e o idiotenie si gazeta sporturilor pierde mult din aceasta cauza. Cel putin la nivelul cititorilor care au un IQ mai ridicat decat 30…dar din cate vad ce raspunsuri segasesc aici, ma gandesc ca nu pot sa fie prea multi.

DINAMO!

Anti-Bucuresti (3 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 1:33

Makaay,

In Anglia are mai putina importanta cate echipe sunt din Londra. Important e ca din tot campionatul, cele care conteaza sunt doar 2 din capitala, Arsenal si mai recent Chelsea, si 1-2 din provincie: Manchester si eventual Liverpool.
La noi sunt cele trei „clasice” Steaua, Dinamo si Rapid care conteaza in lupta pt titlu, FC National care era o fortza pana mai ieri, si Sportul care nu-i de aruncat, ba din contra, are un lot superb si anul trecut i-a dat emotii pana si lui Buzarin.
Microbistii din intreaga tara au fost salvati de acest Iacov care a reusit sa distruga o echipa formata de Gino Iorgulescu, iar Sportul a intrat pe mana tandemului Mircea Sandu – Florin Prunea, care, vai de mine, i-au retrogradat. Foarte bine au facut, cu mentiunea ca in acest mod trebuiau retrogradate toate echipele cu datorii. Numai ca…nu toate deranjeaza tridentul Steaua-Dinamo-Rapid. Nu-i asa domnule Buzarin?

Anti-Bucuresti (3 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 1:46

Tot pt Makkay,

Scuze ca revin, parerea mea e ca fotbalul e un fenomen social, nu o problema sociala.
Diferentele de comportament dintre Nord-Vest si Sud au conotatii sociale si istorice. Nu e vina noastra ca cuvinte ca „spaga”, sunt de provenienta turceasca, la fel cum nu suntem noi de vina ca in Bucuresti se fura ca in codru. De la nivelul strazii, unde daca nu esti prevenit, te pandesc n pungasi sa-ti ia portmoneul, pana la marile institutii de stat, in frunte cu presedintele.
Diferentele de civilizatie se regasesc chiar si printre soferii auto. In Cluj de exemplu, aproape toti care claxoneaza sau care trec pe rosu si te injura, aproapt tot au numar de Bucuresti.

D-l Buzarin se leaga de niste nimicuri, pe romaneste de niste cacaturi. Ca ii spune Jiji, ca s-o despartit de Dorinel, ca i-ar placea sa se desparta liga in 2 parti, ca a facut un singur caz de blat, sau ca critica arbitrajele ostile. Toate acestea sunt nimicuri.
Sunt nimicuri domnule Buzarin, in comparatie cu ceea ce se intampla in orasul din care va scrieti, la comanda, articolele.
Blaturi continue, injuraturi ca la usa cortului „strict pe parte economica” :), relatii, spaga, bani negri. Vanzari si cumparari dubioase de jucatori, datorii de sute de mii de dolari la stat, manevre cu arbitrii, loviri de suporteri pe stadion. Si cate si mai cate.

Nu vedem barna din ochiul nostru, in schimb vedem foarte clar paiul din ochiul altora.

Dorinel (6 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 2:24

Stiti cum e baieti, unguri din ardeal intodeauna au duso bine si numai noi suntem de vina pt k iam lasat sa-si bata joc de tara noastra ne meritam soarta acum au ajuns sa-si bage coada si in fotbal apreciez cea facut patronu de la CFR pt echipa de fotbal si chiar mia placut, dar vad k numai acum sia aratat adevarata fata, DORINEL e un simbol pt ROMANIA si nu merita cea patit acum nici un roman nu o sa mai tina cu CFR eu zic sa incetam sa mai fim lasi si sa ne lasam calcati in picioare de unguri in tara noastra la naiba trebuie sa-i invatam sa ne respecte,traiasca cu noi in pace, sa steie in banca lor si dak nu le place sa plece in garla lor pardon Ungaria (nam nimik cu unguri care isi respecta tara) adik ROMANIA k doar aici sau nascut doar pt tradatori, ROMANI cum spune imnul nostru DESTEPTATIVA odata si aparativa tara si pt cei ce o sa ma acuze de SOVISM nu mai tine FOREVAR U CLUJ

Makaay (12 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 2:28

Pt. Anti-Bucuresti:
Tottenham a fost o forta acum nu mult timp. West Ham era o echipa deloc de neglijat. Arsenal si Chelsea au avut la randul lor sezoane mai bune si mai slabe. Din cate stiu Charlton Athletic detine inca un „all time record”. Cand banii nu erau asa importanti ca si acum orice echipa putea obtine performante. Era o alta distributie, alte echipe jucau rolurile principale…Nothingam Forrest a castigat de 2 ori Cupa Campionilor la urma urmei. Manchester si Liverpool au fost intotdeauna acolo sus. La fel stau lucrurile la noi. DINAMO si Steaua au avut performante tot timpul. Rapid mai facea ceva, Progresul mai facea ceva, mai aparea cate-un Hagi la Sportul si FC Arges mai lua un campionat sau U se clasa pe 2. La mijlocul anilor 90 banii si interesul erau exclusiv in capitala. Acum sunt in capitala si in cateva orase din Transilvania si Constanta. Probabil, fotbalul reflecta o oarecare alcatuire sociala, oareacare inegalitati, ceea ce e normal pentru ca unii trebuie sa castige si altii sa piarda. Nu vad totusi de ce criterii etnice, geografice sau culturale sunt puse in prim-plan. Nu au nimic de a face.

Exemplul cu soferii m-a amuzat. O fii bucurestenii mai temperamentali, asta arata doar faptul ca acolo traficul e ceva si mai intens decat la noi…desi ca sa ajung din Cipariu la politie pe Decebal imi tre cateodata 2 ore cu masina si nervi de otel.

Faptul ca exemplele lui Buzarin sunt nimicuri…da, poate ai dreptate. Pe de alta parte CFR e de 3 ani in divizia A deci nu se puteau intampla prea multe. Ia sa vorbim de Gloria(alta echipa draga fanilor „U”), hai sa vorbim de FC Bihor sau de Salonta care a „fuzionat” cu UTA Arad. Hai sa vorbim despre FC Baia Mare care vindea locul in Divizia A pe fata sau de Olimpia Satu Mare care am vazut cu ochii mei ce faceau. Hai sa luam toate scandalurile din trecut de la Poli. CFR-ul are doar 3 ani in divizia A (si deja sunt implicati in 2-3 scandaluri destul de mari.) Faptul ca „spaga” vine din Turca nu mai conteaza astazi si ideea ca in Bucuresti se fura mai mult o fi intemeiata pe undeva, nu inseamna ca in Cluj nu se fura. Sa nu uitam de domnul Funar, de domnul Rus si de inca vreo cateva sute de ardeleni „onesti”.

Tot ce vreau sa sugerez e ca ar fi mai bine daca ne-am limita la fotbal. Cand voi auzi odata un patron de echipa spunand „Da domne! Am pierdut pentru c-am fost slabi. Am pierdut pentru ca ceilalti au fost de 10 ori mai buni ca noi”, cum a facut-o jiji dupa meciul cu Lyon (niciodata in campionat), atunci poate o ia si la noi fotbalul pe o cale normala. Pana atunci vor tot fi discutii pe tusieri unguri si pe echipe „favorizate” pentru ca sunt din Ardeal sau din Bucuresti…pana se gaseste si una din Moldova sa se bata la titlu sau macar acolo sus.

gruia (26 comentarii)  •  13 octombrie 2006, 2:34

Dorinel, cu toata stima te intreb:
A fost dat afara Munteanu sau a plecat singur ? Nu uita ca a plecat direct la un salar mai mare ceea ce asterne o umbra asupra omului Dorinel Munteanu. Adica si-a lasat echipa in cantonament si a fugit pusca la un acoperis prearanjat. Contractu’ e contract si la romani si la unguri. Cel care a rupt contractu’ a fost Munteanu. In consecinta corect este sa plateasca.

Comentează