Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Euro Paszkany?

Sau chiar Europaszkany, scris împreunat, întîmplător, primele două litere ale numelui magnatului clujean fiind şi ultimele două ale continentului care în curînd ne va uni pe toţi în cuget şi-n simţiri.

Paszkany l-a reclamat la UEFA pe Gigi Becali, care […]

joi, 12 octombrie 2006, 7:17

Sau chiar Europaszkany, scris împreunat, întîmplător, primele două litere ale numelui magnatului clujean fiind şi ultimele două ale continentului care în curînd ne va uni pe toţi în cuget şi-n simţiri.

Paszkany l-a reclamat la UEFA pe Gigi Becali, care catalogase CFR  drept „echipă ungurească”.  Gestul clujeanului e corect, el semnalînd tentele xenofobe ale unei declaraţii nesăbuite ale numărului unu de la Steaua.

Dar poate că Paszkany trebuia să ataşeze mesajului său către UEFA şi un fişier cu propriile sale  fraze de dată recentă, în care pomenea despre o ligă de Vest şi una de Est. Un discurs cu gust separatist evident, o tentativă de enclavizare care-l descalifică pe  filoeuropeanul conducător de la CFR. Cînd critică greşelile de arbitraj ostile, dar le uită pe cele favorabile, cărui continent îi aparţine Arpad Paszkany? Dar cînd îl vorbeşte de rău pe Dorinel, care pînă la urmă l-a electrificat în fotbal? Sau cînd tace metafizic după ce echipa sa pierde dubios, în finalul campionatului trecut, un meci decisiv în lupta pentru titlu? Sau cînd îl numeşte pe Becali, „Jiji”, în mod cu totul argotic, neeuropean, nedemn de un patron  care se respectă?

Comentarii (298)Adaugă comentariu

Numai „U” (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:24

PLEACA IN CLUJ CU ECHIPA TA DE SPURCATI TE URASC
franar SPURCAT UNICA IUBIRE UNICI

Dorin Spoaller (11 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:25

Bravo omule…In sfarshit un articol care merita citit ….E un inceput…Bravo , din nou…Eu am mai spus 1data ca domnul Paszkany este finantzatorul partidului UDMR…Poate un subiect pe care gsp il poate privi mai cu atentzie…mishto articol…

Tyler Durden (6 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:31

Separatismul a creat oare Holocaustul ? eu stiam ca xenofobia…

DASGUPTAS (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:34

Paszkany este rusinea clujului, nu este nici o diferenta intre miticii vostri si miticii nostri…

4ever (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:36

Ce sa vb cu asa oameni,,,,un ungur fara carte in frunte cu comunistul de Muresan

Emil-Mircea (13 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:37

Ai dreptate Alin ,dar totusi eu cred ca acest asa-zis om de fotbal nu merita atata atentie.I se va urca la cap. Toti microbistii adevarati au inteles ce i se intampla lui Dorinel ,iar non-valoarea afirmatiilor patronului lui CFR ,secondate de dezvaluirea tarelor sale de caracter si cu ocazia acestui nou-scandal l-au descalificat de tot in ochii multora (ca sa folosesc o expresie preferata a subalternului domniei sale ,Muresan Iuliu).

RadU (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:38

Bravo dl. Alin Buzarin, in final cineva pune punctu pe I , sa aratati adevarata fata a celor de la C.F.R. , care il descalifica pe Dorinel , spunand chiar ca i se face rau cand aude numele de Dorinel(glume de clasa I ). Pacat ca nu se fac mai multe cercetari in legatura cu blatul facut de C.F.R. in meciul Rapid , in legatura cu istoria confuza a C.F.R.-ului care se auto-proclama cea mai veche echipa de fotbal din tara si ce ma doare pe mine cel mai mult stimuleaza adversarele Universitatii Cluj (daca intra ”U” in A nu mai au suporteri).

P.S. Numai „U”

seby-yo (17 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:40

am avut si vom avea mereu……………..UE Paszkany
lasa-ne clujul ca nu e al tau si nici voi nu sunteti a clujului

romania_steaua (5 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:40

Chiar imi este dor de Universitatea Cluj. Sper ca „U” sa devina iarasi numarul 1 in Cluj , pentru ca este o echipa romaneasca. Chiar cred ca CFR are numai suporteri unguri.

becali sluga de oier (13 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:41

Nea Buzarine, sa nu confundam xenofobia, sovinismul, nationalismul, etc. cu o simpla insulta (pe baze 100% reale) este evident si toat lumea vede asta, cu exceptia oilor spalate pe creier din ghencea, ca jiji este un imbecil si si IQ-ul sau este la nivelul ovinelor din turmele pe care le-a pastorit in anii de glorie.

Sint 100% roman nu am nici-o afinitate pentru unguri dar nici nu am nimic impotriva lor…atita vreme cit nu vin cu magaria ca Transilvania sa se desprinda de Romania.

jiji analfabetu’ este clar anti-maghiar, si declaratia lui „politica” ca ii iubeste pe unguri ca si pe „romanii lui” (probabil a vrut sa zica machidonii lui!) este o minciuna sfruntata.

jiji becali este un individ periculos, minte, fura, corupe, mituieste, acuza fals in stinga si-n dreapta orice pentru a-si atinge scopurile…si sa nu mai punem la socoteala ca ESTE SI PROST DE PUTE…CA O OAIE….

Tyler Durden (6 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:42

D-nule Buzarnin se pare ca MM a reusit sa va cam sperie, astfel nu-mi explic acest articol care are toate semnalmentele unui articol comandat

Attila (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:42

Paszkany, mi-e sila ca sunt clujean…Esti o rusine, o jigodie…m-am saturat de manevrele celor asa zisi lideri maghiari. Numai scandal vreti sa iscati, desi romanii si ungurii de rand se inteleg bine.

romania_steaua (5 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:42

Paszkaniy nu are fotbal la el in tara si crede ca poate veni la noi sa faca ce vrea (Malta 2 1 Ungaria – aseara in EURO)

Rares de Cluj (7 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:42

Pentru toti ungurii din Romania, si pentru Paszkany in mod special: UE ! 🙂
Voi nu vedeti ca toti conducatorii din fotbal sunt niste tarani gunoieri ? Nu vezi un om diplomat care sa nu gandeasca cu fundu’ atunci cand face o declaratie… Si cand te uiti la Paszkany ala mai ales.. zici ca are fundul in loc de fata 🙂 LA PROPRIU 🙂
Cu regret insa vreau sa PRECIZEZ ca jungla mai mare ca in Bucuresti nu e nici macar in inima Africii.
EUROPENIZATZI-VA BUZARINE! Sunteti in urma de tot..

DJ_Mike (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:43

E pacat ca fotbalul romanesc a ajuns sa fie condus de astfel de „personaje de poveste” care nu au nici o legatura cu fotbalul, precum acest Arpad Paszkany, Conastantin Iacov, Adrian Mititelu. Daca incercam sa-i urmarim pe toti nu cred ca exista in prima liga de la noi vreun caonducator care sa nu fi facut macar odata un scandal sau sa nu fi jignit macar un adversar. Eu as propune pentru sefii fotbalului de la noi sa puna in aplicare acele reguli in care conducatorii sunt sanctionati daca jignesc adversarii, iar pentru arbitri care gresesc acestia sa fie sanctionati si financiar nu doar cu retrogradarea. Este pacat pentru ca iata ca totusi fotbalul de la noi a inceput sa scoata capul si sa devenim si noi competitivi in meciurile europene, pentru ca se pare ca doar aceste meciuri ne mai pot arata valoarea, din moment ce dupa fiecare etapa din campionat mai apare cate un meci suspectat sau castigat cu ajutorul „fluierului”. In comparatie cu acest Paszkany, domnul Becali a facut ceva pentru fotbalul romanesc prin Steaua si prin ceea ce a facut din stadionul Ghencea. Probabil am scris aceste randuri degeaba pentru ca sunt sigur ca si in continuare conducatorii se vor jigni, iar arbitrii vor gresi, dar am vrut sa imi exprim opinia in legatura cu aceasta mizerie din fotbalul nostru. Totusi pentru ca presa sportiva poate avea o oarecare influenta asupra a ceea ce se intampla in sportul de la noi, sper ca vor incerca sa faca si ei o propunere pentru sefii din fotbalul nostru ca sa se inceteze cu jignirile sau macar sa nu mai fie de o asemenea maniera acestea…

Toata stima si respectul domnule Buzarin.
Cu scuzele de rigoare pentru eventualele greseli de ortografie.

Tyler Durden (6 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:44

Romania_Steaua, esti exact genul de roman caruia d-nul Buzarnin ii face inconstient jocul.

Rares de Cluj (7 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:46

MALTA – Ungaria 2-1 !
Eu zic sa iesim pe strazi de acum cand pierd ungurii :))))))))))))) dupa rezultatul de ieri ar trebui sa sarbatorim 3 zile si 3 nopti :))

Caligula (11 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:48

Greseala cea mai mare ar fi sa il punem in antiteza cu Becali.
Sau sa legitimam discursului lui Becali prin performantele Stelei ori prin discursului lui Paskany.
In rest, fiecare face cum il taie capul pe banii lui. Asta nu inseamna ca automat nu ne face si greata !

ROSIN (67 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:49

Valul de simpatie, la care am aderat si eu o data cu sosirea lui D.Munteanu la CFR Cluj, a disparut o data cu plecarea lui. Daca Paszkani si Muresan isi inchipuie, facand astfel de gesturi ca vor avea mai multi sustinatori decat atunci cand evoluau in liga a 3-a, se inseala amarnic. Acum chiar imi doresc promovarea lui „U” Cluj, adevarata purtatoare a traditiei si istoriei Ardealului fotbalistic in prima liga. Va spune asta un sibian.

Gogu (4 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:50

@ Rares

Nu se poate frate ,ca am fi pe strazi tot timpul..mai bine sa punem mana de la mana si sa ii ajutam sa naturalizeze niste pusti din astia care joaca in fatza blocului la noi – atunci nu s-ar face atat de des de ras..

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:51

Tyler Durden – Nu stiu daca ai observat, dar am specificat ca e corect ca Paszkany sa semnaleze la UEFA declaratia lui Gigi. Nu e corect c= n-o semnaleaza si pe a lui>

Cipri (9 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:52

Asa se intampla cand oamenii investesc in fotbal doar pentru a obtine beneficii (imagine, relatii, putere etc) si nu din pasiune…imi pare sincer rau ca modelul Lyon nu este apreciat de nimeni (in fapt e foarte greu pentru ca noi vrem rezultatul acum, iar maine sau poimaine sunt termene refuzate din start…

pentru Paszkany miza e acum, iar daca nu se baga in seama certandu-se cu Becali sau umilindu-l pe „drogul” Dorinel rezultatul ar fi fost un mare „fis” si nu ar fo fost bagat in seama…

Aline, personal cred ca presa greseste acordand prea multa atentie unor persoane care nu contribuie cu nimic la frumusetea sportului (din contra as spune!) in detrimentul principalilor artizani (din perioada Ripensia, Venus, UTA pun pariu ca multi nu stiu ce conducatori erau )

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:52

rosin – Asa e, si mie mi-au placut la inceput. Cam pina cind s-au dat cu Mircea Sandu la alegerile de la FRF

sile (50 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:55

bozgoroi im_putiti!!! gigi becali are dreptate!!! bozgoroiul de la cfr cluj vrea sa faca din echipa lui un fel de miercurea ciuc!!! chelul ala e un mascarici care se comporta ca o domnshoara,shi face reclamatii la uefa pt tot felul de nimicuri! insa tre’ sa recunoashtem ca nu ne uimeshte deloc genul asta de actiuni , ale acestor bozgori, care altceva decat a urmari sa obtina ceea ce nu le apartine nu au in cap!DA,CLUJUL SE VREA A FI O UNEALTA IN MANA SCESTUI BOZGOR CU FATA DE CLOVN,SAU „PREZENTATOR” LA CIRC….SHI DUPA CUM SE VEDE , VREA SA PROFITE DE PE URMA ORICARUI NIMIC PT A FACE RECLAMATII…….DACA A SPUNE DESPRE UN CLUB , AL CARUI PATRON ESTE BOZGOR, CA ESTE „O ECHIPA UNGUREASCA” ,DACA aceasta este o afirmatie xenofoba, ATUNCI A SPUNE DESPRE DANSUL CA ESTE UNGUR ESTE O JIGNIRE!!!!! SHI EU SUNT DE ACORD CU EL!LA CUM SE COMPORTA UNGURII CA EL,A FI UNGUR IN ZIUA DE AZI ESTE O RUSHINE!!!!!!!

alex din cluj (2 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 19:59

Noi cei care sustinem Universitatea Cluj de vreo 3 ani tot urlam despre paszkany si muresan. Bine macar ca acuma va dati si voi seama ce oameni sunt. Sunt suporter al Univeristatii dar nu trebuie identificati jucatorii cfr-ului cu conducatorii acestui club. Jucatorii nu au nici o vina. PROMOVAM, baga-mi-as cum spune doctorul nostru!!!

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:02

Pentru toti

Nu e vorba de bozgori (cuvint infect!), unguri sau romani. Materialul se refera doar la faptul ca un om reclama pde altul cam pentru acelasi gen de declaratii pe care le facuse el insusi nu cu mult timp in urma. Ceea ce nu e deloc civilizat si nici european.
Paszkany nu e criticat pentru ca e maghiar, nu-i nimic rau in asta. Va rog sa intelegeti si sa nu mai postati fraze cu continut rasist

cristi (23 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:03

nu e problema lui paszkany sa se autodenunte. are cine s-o faca. alin de exemplu. de-aia nu-mi place articolul

CFR-ist pana la moarte (3 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:05

sunteti prosti cu totti!!!!fatarai, impreuna cu gigi si cu tot bucurestul!!!!!FORTZA CFR!!!!!!!HAI PASZKANYI!!!!!!!!CAPUL SUS!!!!!!!!

Danielle (84 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:08

Corect articolul.Si bine venit.

Auzi dar daca spun ca atunci cand este un conflict fie el si verbal,intre un roman si un ungur,eu voi tine intotdeauna cu romanul meu,inseamna ca sunt rasist?

CFR-ist pana la moarte (3 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:09

UNGURII AU INFINTAT CFR-UL!!!SI SUNT MANDRU DE ACEST LUCRU!!!!FORTZA CFR!!!!cea mai veche echipa!!!!!!!!!!nu????HAI CFR!!!!

CFR-ist pana la moarte (3 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:13

Sunteti rasisti cu totii!!!!!!!!!impreuna cu ALIN!!!!

ROSIN (67 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:15

Chiar n-am nimic cu Paszkany, e mult prea tanar pentru a intelege fenomenul desi e un prosper om de afaceri, dar cred ca are mari ambitii politice. Buba e la Muresan, un militian care se crede deja „Corleone” desi nici macar n-a vindecat vreun fotbalist.

sile (50 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:16

DA BUZARINE,AM INTELES IDEEA,DAR EU AM VRUT SA SUBLINIEZ CA DE FAPT CE MARE SCOFALA I A SPS PRIN „ECHIPA UNGUREASCA”???UNDE E JIGNIREA SAU CARACTERUL XENOFOB AL ACESTEI A_”LATUR”ARI DE CUVINTE??? „ECHIPA” NU E JIGNIRE,INSEAMNA CA „UNGUREASCA” ESTE JIGNIERE!!!!!! NU EU AM SPUS O, CI PASZKANY!

zico (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:17

Domnule Alin Buzarin sunt unul din multii admiratori al fenomenului sportiv din Romania, in special al fotbalului. Am citit de-a lungul anilor 99% din publicatiile dumneavoastra indiferent ca s-au numit: Sportul romanesc, Pro sport sau Gazeta sporturilor. Constat cu surprindere si cu regret ca in ultima perioada in Gazeta sporturilor isi au locul sa publice toti asa zisi „patrioti de ocazie” care traiesc la Londra sau alte colturi ale lumii care isi dau cu parerea despre acest fenomen numit fotbal. Ma refer aicea la corespondentul dumneavoastra de la Londra, domnul t.r.u, acest minuscul scriitor si zis gazetar sportiv care-si da cu parerea despre echipa nationala de fotbal. Acesta facand aprecieri la calitatea de profesionist a fotbalistului Chivu Cristian cum l-a denumit el, un roman care reprezinta in lume mai precis in Europa imaginea Romaniei mult mai bine decat acest minuscul scriitor t.r.u. As vrea sa-i transmit prin intermediul dumneavoastra acestui mare jurnalist, cum l-ati numit in editia de astazi 12.10 in ziarul Gazeta Sporturilor, ca una inseamna Domnule t.r.u huiduielile tribunei si cu totul altceva injurii la adresa familiei si urari la trecerea in nefiinta (Florentin Petre). Un sportiv ca, Cristian Chivu capitan al echipei nationale care primeste din partea guvernatorului Romei premiul „Provincia capitale”, cea mai mare distinctie oferita de capitala Italiei, este apreciat mult mai mult de straini decat acest patriot de ocazie t.r.u. Va rog sa-i transmiteti domnului t.r.u ca eu nu-l fluier sau il huidui dar ii transimt urarile care i-au fost transmise lui Florentin Petre si as vrea sa vad daca se poate reactia domnului jurnalist. Va multumesc anticipat in speranta ca veti publica aceasta scrisoare in ziarul dumneavoastra (necenzurata

Gogu (4 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:18

@ Alin Buzarin

Cuvantul „bozgor” nu este un cuvant „infect ” cum spui tu Alin. El se traduce prin nomad – si se refera la stramosii ungurilor ,triburile hunice.

Nu inteleg de ce lumea il considera un cuvant de ocara ,iar ungurii se oftica in momentul cand sunt numiti astfel.

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:24

Danielle – putin rasist esti, pentru ca intotdeauna trebuie sa te situezi de partea dreptatii. Dar daca intervine un conflict intre un roman si un botswanez, cu cine tii?

Gruia (26 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:24

Stau si ma crucesc cand vad cati sovini posteaza mesaje. Daca Paskany face o imbecilitate, concluzia e ca ungurii sunt asa si pe dincolo… ????
Nu il cunosc pe paskany da’ sunt sigur ca afacerile lui sunt mult mai putin murdare decat ale lui Becali. In acelasi timp, nu vorbeste nici pe departe atat de abject precum patronul Stelei.

Apreciez fotbalistul Dorinel Munteanu, dar oameni buni…. cine a rupt contractul ? Putem specula ca CFR-ul vroia sa-l inlocuiasca, samd. Astea sunt supozitii… Probabil vroiau, probabil nu… Cert este ca un contract trebuie dus pana la capat. Daca Dorinel era dat afara, eram 100 % de partea lui. Dorinel si-a lasat echipa in cantonament si a plecat direct la o alta echipa care-i oferea bani mai multi… sa fie clar, Dorinel si-a aranjat intai noul loc de munca si de-abia apoi a plecat de la CFR. Banuiesc ca daca era asa de oropsit, pleca mai devreme si astepta macar vreo doua zile timp in care-si limpezea gandirea. Din moment ce a zburat direct dintr-un cuib in altul….

Pt. Danielle: Ideal ar trebui sa judeci cine are dreptate. Fiind de partea cuiva intr-o discutie (sau ma rog cearta) doar pentru ca roman e cel putin pueril. Mai ales daca romanul are un comportament de genu’ Becali (adica injuraturi dintre cele mai abjecte in direct la TV, pumni aplicati celor care-l critica, etc). Oricum, eu stiam ca Becali e machedon.

Axaphat (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:25

De ce va legati de Paskani domnule Buzarin?
El este doar un ungura care doreste performanta si castigare campionat roman ale fotbalului. Ce-mi place ca nime’ nu-l suporta nici pe el nici pe al mai gras si nespalat (iulia muresan)

inzaghi (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:28

Mai lasati-ni in pace si nu mai atacati CFR-ul si pe domnul Paszkanyi.
Acum tot il aparati pe dorinel dar cand a fost atacat cu dopajul de ce nu la-ti aparat??Atunci cine a fost langa el?Nu conduserea de la CFR.
Lasati CFR in pace,si ocupati-va mai bine de aia care fura tara , NU platesc impozitele si baga bani negri in fotbal.
Dorinel cum primeste 500.000 euro de la Arges?este angajat?
Are 3 locuri de munca.Va luati de CFR pentru ca are un patron ungur si dvs sunteti cu tot ziarul nationalisti!!!!!!!!!!

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:31

Zico – E dreptul tau sa nu fii de acord cu Traian, dar si dreptul meu de a nu fi de acord cu tine. Eu zic ca in principiu are dreptate. Poate ca multi gindesc asa, dar putini au curajul s-o si spuna.Dar, repet, e un mod de a vedea lucrurile. Fireste, nu singurul.

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:32

Gogu – bozgor nu inseamna nomad, ci om fara tara. Or, ei au o tara, nu?

Ceferistul de bine (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:34

Stimate domnule ziarist bucureştean Buzărin,

Trebuie să admit că articolul dvs. este absolut tipic pentu o „anumită parte a presei” de pe la noi. Adică aparent elegant, imparţial şi echidistant, filoeuropean şi aliniat la noile valori şi norme de conduită impuse de examenul de admitere în UE. În realitate însă nu este altceva decât o parşivă şi prost mascată instigare împotriva unei „obrăznicături” de echipă din provincie, care are tupeul să se bage unde nu fierbe, n-are voie să fiarbă decât oala echipelor bucureştene abonate la podiu. Scopul nu este altceva decât manipularea fără nici un fel de scrupule a „unei anumite părţi” ale opiniei publice, încă destul de alergice la „chestiunea maghiară”, la „pericolul iminent” al ruperii peste noapte a Ardealului din trupul ţării, prin mânjirea cu cât mai mult, pardon, rahat, a finanţatorului Paszkany, care – lucru impardonabil – s-a născut ungur, şi cu toate astea vrea să facă ceva în ţara asta, vrea să aibă succes, ba mai mult, vrea să aducă puţină bucurie şi unui oraş, altul decât Bucureştiul. Că n-o fi nici el uşă de biserică, e destul de probabil, dar totuşi e clar că din punct de vedere al calităţii intelectual-umane nu face parte din tagma (sau haita…) „barosanilor” tip Becali, Mititelu et comp. care mişună şi îşi dau în petec în regiunile „mai din sud” ale ţării. Cu toate acestea, domnule ziarist şi formator de opinie, faceţi în articolul dvs. o dezarmantă paralelă şi puneţi un incredibil semn de egaliate între limbajul dânsului şi al becalilor şcoliţi la botul oilor: în opinia dvs. a tachina un fanfaron semidoct cu „oribila şi obscena” poreclă Jiji este la fel de grav, ba chiar mai grav decât să jigneşti o întreagă minoritate naţională şi să aduci acuze vădit xenofobe, cu scopul nedisimulat de a aţâţa ura naţionalistă împotriva unei echipe în care în mod întâmplător nu joacă nici măcar un singur ungur; înjurarea şi împroşcarea arbitrilor cu invective de provenienţă zootehnică de către „domnul” Becali este mai justificată decât o nemulţumire – fie vorba între noi, nu tocmai nejustificată per ansamblul celor 10 etape de până acum – exprimată totuşi pe un ton civilizat şi fără ameninţări sau insinuări de către „ungurul udemerist” Paszkany, iar o simplă săgeată ironică a acestuia – destul de subtilă şi nimerită dealtfel – la adresa unui anumit nivel niţeluş mai ridicat al corupţiei din fotbalul din sudul şi estul ţării este interpretată ca o tendinţă de separatism şi de enclavizare tipic ungurească.
După toate acestea, stimate domnule Buzărin, rămân doar două variante de explicaţie pentru comportamentul dvs.: ori sunteţi un xenofob şi un antiprovincial îngust, care sare ca ars la orice manifestare a „neromânilor” şi a „nebucureştenilor”, ori, şi mi se pare mai plauzibilă aceasta din urmă, aveţi nişte interese pe cât de meschine, pe atât de concrete şi palpabile în a discredita prin orice căi şi mijloace a contracandidatelor anumitor grupări sportive dar mai ales financiare din capitală. Poate de aceea purtaţi ochelarii aceia negri în poză: să nu se vadă cum vă sclipeşte hulpăvia în ochi…
Mult succes în continuare în activitatea de educare şi de lâmurire a maselor largi populare în spiritul luminoaselor directive ale strălucitului dvs. mecena…

Danielle (84 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:35

Alin Buzarin

Ce hot esti! 🙂
Cu romanul meu am sa tin intotdeauna.Chiar daca nu are dreptate.Am sa-i spun asta in particular.

Blamam tiganii.Ca fura ca nu stiu ce.Dar nu invatam de la ei ceva esential.Sunt uniti asa cum ar trebui sa invatam sa fim si noi romanii.
Daca un roman bate un tigan pe strada tiganii care trec pe acolo vor interveni chiar daca nu se cunosc intre ei.In situatia inversa,romanii nu numai ca nu ar interveni,dar ar ocoli zona.

cristi (23 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:36

‘patriotii’ sunt sensibili la termeni ca ‘separatism’ sau ‘enclavizare’ adusi in discutie inoportun de alin. nu ma intereseaza ce spune paszkany, sunt elucubratiile unui cetatean oarecare, persoana privata. dar ineptiile rasist-xenofobe ale lui becali reprezinta coordonatele unui discurs politic. e totusi o diferenta.

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:41

Ceferistul de bine – nu e vorba de nici o instigare si de nici un antiprovincialism. Daca declaratiile lui Paszkany erau facute de unul nascut pe acoperisul Atheneului, adica in centrul Bucurestiului, reactia mea ar fi fost aceeasi. E vorba doar de respectarea unor principii si de excesele de exprimare la care a ajuns nr. 1 de la CFR. Pe Becali il stim si nu ne mai surprinde cu nimic. Insa de la Paszkany ne asteptam la cu totul altceva. Pt. nealterata dumneavoastra informare, precizez ca m-am nascut si mi-am petrecut primajumatate de viata in Provincie.

V&G (1 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:42

In 2 ani de zile nu o sa mai auzim de cfr…!! V-a intra „U” si franarii din gruia vor cobori in div C unde le este locul. NU au cum sa faca performanta fiindca au in conducere lingai si oameni care nu au nici o legatura cu fenomenul fotbalistic…!!! NUMAI „U” Cluj-Napoca suntem NOI. http://www.ucluj.ro

denis (13 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:42

Paszkany se crede o rasa superioara dar tot un mioritic bastinas este chiar daca cu un nume mai din vest. Daca este un mare patron de club european cum se viseaza nu raspunde la provocari, schimba canalul la TV si isi vedea de treaba. Oricum nici Paszkany si nici Becali nu mai sunt in voga. A aparut IL MITITELU care de pe locul 14 viseaza la cupa UEFA…”Nea MITITELE ne lesi bre”…Noi juveti radem bre de tine…Avem un nou nume CRAIOVA 04 si mata vrei in Europa…Este si un o cupa pentru echipele din liga a 2 a si noi nu stim?

Zoltika61 (25 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:46

Domnule Buzarin!
Campinatul de baschet in S.U.A. este organizat in Conferinta Est si Conferinta vest. Asta dupa logica dvs. inseamna enclavizare si separatism.Din cate stiu Dorinel nu s-a despartit de Gigi Becali in cele mai amiabile conditii.Atunci a-ti luat atitudine?Iar numele de Jiji a intrat deja in obisnuinta ,nu cred ca este vorba de o jignire. In rest un articol 100% pro Becali.
Cu stima!

Gogu (4 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:46

@ Alin Buzarin

NOMAD, -Ă, nomazi, -de, adj., s.m. şi f. 1. Adj., s.m. şi f. (Persoană, grup social) care nu are aşezare statornică într-un loc, care se mută dintr-un loc în altul, care rătăceşte. 2. Adj. Caracteristic nomadismului. Viaţă nomadă. – Din fr. nomade.

sursa: DEX

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  12 octombrie 2006, 20:48

Zoltika – Si Divizia B in Romania are doua serii. Dar Paszkany a vrut sa spuna cu totul altceva, si stiti bine ce!

Comentează