Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Amorul lui Gigi

Cînd i-a numit pe suporteri „derbedei şi vagabonzi”, Becali şi-a semnat falimentul moral ca patron de club. A încălcat una dintre regulile de bază în fotbal: adevăratul proprietar al unei echipe este publicul acelei echipe.

Cine sînt patronii? Patronii în […]

duminică, 13 mai 2007, 5:57

Cînd i-a numit pe suporteri „derbedei şi vagabonzi”, Becali şi-a semnat falimentul moral ca patron de club. A încălcat una dintre regulile de bază în fotbal: adevăratul proprietar al unei echipe este publicul acelei echipe.

Cine sînt patronii?
Patronii în acte, investitorii, acţionarii nu deţin decît mecanismul economic, care susţine spectacolul din teren. Au un rol strict funcţional, nu providenţial, rol bine definit, în termeni de efort – gratificaţie. Banii pe care-i bagă în fotbal şi-i scot garantat, fără să mai punem la socoteală profitul consistent de imagine. Becali nu e un binefăcător coborît cu hîrzobul din cer, ci un afacerist. Să finanţezi un club ca Steaua n-are cum să fie un act de caritate, ci de interes.

Să vii şi să spui că n-ai nevoie de suporteri, mai mult, să-i jigneşti, să-i ameninţi că-i „calci în picioare”, înseamnă să pierzi măsura lucrurilor. Patronii sînt doar administratori temporari ai unui bun de interes public. Asta nu înţelege Becali, cînd confundă afacerile şi proprietăţile. Ograda lui e una, stadionul din Ghencea e altceva.

Patronii sînt oamenii fără însuşiri de la oficială. În contextul fotbalului mare, trec aproape neobservaţi. La meciurile din Liga Campionilor, li se rezervă două-trei cadre pe transmisie. Chiar în caz de semifinală sau finală. De ce ar merita Becali mai multă atenţie? De ce în fotbalul nostru proporţiile sînt distorsionate, în beneficiul cîtorva indivizi? Nu e corect. Fotbalul e un fenomen de masă, iar ceea ce încearcă să facă patronul Stelei e un abuz. Pur şi simplu.

Cine sînt suporterii?
Dacă patronii au control asupra sforilor şi culiselor, nu înseamnă că au dreptul să acapereze scena în întregime. Asta urmăreşte şeful din Ghencea, să-şi impună hegemonia asupra echipei. Să-şi împlinească în fotbal visul avortat din politică. E ca un director de teatru care vrea să joace el toate rolurile din piesă, cu sala goală. Şi să primească şi aplauze.

Crede că totul i se cuvine, scuze, aplauze, supunere, doar pentru că finanţează clubul. Ei bine, nu. Nu i se cuvine chiar totul. I se cuvin milioanele de la UEFA, din drepturile TV, din publicitate, procentele de imagine. Dar respectul, simpatia, încrederea, astea nu se pot cumpăra cu teancuri de bancnote decît pentru un timp. Becali a crezut că le-a primit o dată cu actele clubului. S-a înşelat.

Preţul unui bilet este preţul unui bilet, nu al unui suflet. Nu presupune adoraţie necondiţionată pentru patron. Oamenii vin la stadion pentru fotbal, nu pentru a-l face pe Becali să se simtă temut, iubit. Important. Pentru suporteri, echipa e importantă.

Cine pe cine iubeşte?
Suporterii sînt implicaţi şi financiar, dar mai ales afectiv la echipă. Ei sînt consumatorii devotaţi ai produsului numit fotbal. Becali face abstracţie de asta, tratînd publicul de la stadion drept cantitate neglijabilă. Cu totul fals. Publicul de la stadion reprezintă, ca să ne exprimăm ca-n sondaje, un eşantion reprezentativ pentru marea masă a suporterilor Stelei. Cînd jigneşte spectatorii de la un meci sau altul, Becali loveşte în întreaga suflare roş-albastră.

În relaţia pasionată dintre public şi echipă, patronii nu sînt decît nişte intermediari. Suporterii sînt oameni liberi, liberi să-şi manifeste cum cred de cuviinţă şi în limitele legii ataşamentul faţă de club. Şi aplauzele, şi huiduielile intră în regula jocului.

Scandările din tribune l-au rănit pe Becali în amorul propriu. Asta e! Riscurile meseriei! Dar amorul propriu al lui Becali rămîne amorul propriu al lui Becali şi nimic mai mult. E problema lui, nu problema echipei. Problema echipei e alta. Amorul ăsta al lui Becali e atît de mare, grotesc de mare, încît să-i dea motive să transforme stadionul în ghetou şi să calce oameni în picioare.

Comentarii (248)Adaugă comentariu

cristelist (9 comentarii)  •  14 mai 2007, 2:43

bineinteles, dar 86-le e amintire, e pe video.
si io sunt in dubii ptr anu trecut poate si pentru anu asta, dar… ce sa zic, sa se desfiinteze? e doar spectacol, circ ( acrobatii, lei, tigrii, oi), dam banu, pe stadion, rating sau cum ii zice, si nu imi poate nimeni lua bucuria ca steaua castiga, poate ajunge iar in ch lig. Eu ce pot face, sa nu mai tin cu steaua? hmmm

cristelist (9 comentarii)  •  14 mai 2007, 2:45

si totusi anu asta mi s-a parut unul dintre cele mai corecte ale stelei

cristelist (9 comentarii)  •  14 mai 2007, 2:46

pardon , cei mai corecti.

mandea (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 2:52

din tot ce am citit pan acu am tras si eu nsite concluzii

1. mario si cu virgil is 2 copchi de vreo 14 15 ani sau daca is mai mari la varsta asta le`a ramas mintea….teribilism si alte feluri de prostie omeneasca…
2.fata care a scris articolul asta e imbecila…daca steaua nu e a patronului,,,,,,,e a unu grup de 100 de betivi care numai injura si la meci nu vad 5 min din meci ca nu au timp de batai sau de alte lucruii.
3.daca steaua e a suporterilor….din curiozitate ce amenzi au avut vreodata de platit,date de liga pt niste cretinisme… facute de ei insisi…,.e frumos sa mergi sa rupi sa spargi sa injuri cand stiii ca nu platesti nimik…
Mario ,Virgil daca mergeti intrun bar pe care 1 din voi il detine…..si pt un anumit fapt cei mai fideli clienti va iau toti morti in p..a cum reactionati.??
Scandalul la steaua era inevitabil din cauza unor ratati…… daca nu facea becali ce a facut si se lasa dinamo invinsa de club..asa zisi suporteri de la peluza(nu toti) incepeau sa injure jucatori…antrenor…gigi pt ca echipa nu a luat locu 2…
Mai sus ziceau ratati aia 2 …ca cei din provincie is suporteri de rezultat???dar cand steaua nu castiga 5 meciuri la rand…cine ii injura pe toti?? dica cat a fost injurat cand nu marca? deci care e suporter de rezultat??
gigi e cioban dar stadionu e plin de oi….spiritu de turma..incep sa injure cativa ratati….care is pe langa ei si nu ar injura tre sa injure si el ca sa nu fie injurat…..si se ajunge sa injure tot stadionu…
Care e dif dintre galeriile de la peluza din ghencea si cea din giulesti??si ai is tot superteri ca si cei de la steaua….iubesc echipa lor……….”vreti sa va taiem” spus lu mazilu care e si mai mult rezerva…..nici ei nu erau suporteri de rezultat.in toate taruile se bat suporteri….da cate echipe din anglia spania italia au stadionu suspendat??rat ft rar si nu la cele mari…ce fac fac in afara stadionului care e doar pt meci….suporteri care injura si is fanatici cred ca fac un bine echipei prin felu lor de a o sustine???handicapati!!
PS: la steaua — O> lyon m`am alaturat unei brigazi printrun prieten tot din provincie…pt a face rost de bilete..oamnei aceea de la peluza..brigada p… mele lucrau cu bilete false……..adik esti super suporter iubesti tot ce tine steaua….dar nu ai da nici macar bani pe n bilet intr`un meci de CL.,si apoi vii si injuri 90 min.mult ajutor esti la echipa…fara tine nu ar da jucatoru gol…si nici nu sar face investiti si nici liniste nu ar fi la echipa.fara cretini ca voi ba chiar ar fi toate astea….
( asta nu inseamna ca toti care is stelisti si is din drumu taberei sunt asasau toti cei din brigazi,doar cei care cred ca li se cuvine mai mult decat altora sau care vor sa para ei sefi.probabil se trage din educatie ,,,,famili destramate copchii maltratati de mici etc…
FORZA STEAUA

cristelist (9 comentarii)  •  14 mai 2007, 3:09

si mario ce-ar fi sa le-o frci tu asa un cate un pic celor care fac legea, ce zici, hmmm. Bucuresti vs provincie, pai nu ti-e rusine? pai chiar daca tin cu fc x fiind din X city si io de mic tin cu steaua, pai cum iti prmite tie guritza aia a ta de cativa anisori sa zici ca eu nu sunt suporter steaua? numa asa ca tu esti din capitala si eu nu? hmmm

cristelist (9 comentarii)  •  14 mai 2007, 3:11

si inca ceva asa de nani nani, Dica si Elton…hmmm. clasa de jucatori, exact ce lipsea stelei!

din America (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 3:41

Maria se pare ca densitatea materialului din creierul tau este direct proportzionat cu densitatea podoabei capilare. Degeaba incerci sa ii dai volum. Las-o mai usor cu dusurile ca nu altfel cand om sa schimbi buletinul te pozezi cu o bandana pe cap. Cred ca ar fi timpul sa schimbi „Gazeta sporturilor” cu revista „Femeia”. Am intzeles ca chiar au un opening la rubrica „Gardening”. Cred ca acolo nu ai debita atatea tampenii pe secunda. Te rugam frumos „Iarta-ne. Ia o vacantza fata tatii ca o meritzi!.

din America (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 3:43

Maria se pare ca densitatea materialului din creierul tau este direct proportzionat cu densitatea podoabei capilare. Degeaba incerci sa ii dai volum. Las-o mai usor cu dusurile ca altfel cand o sa schimbi buletinul o sa te pozezi cu o bandana pe cap. Cred ca ar fi timpul sa schimbi „Gazeta sporturilor” cu revista „Femeia”. Am intzeles ca chiar au un opening la rubrica „Gardening”. Cred ca acolo nu ai debita atatea tampenii pe secunda. Te rugam frumos „Iarta-ne. Ia o vacantza fata tatii ca o meritzi!.

Suporter (133 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:03

„”cristelist Says:
May 14th, 2007 at 2:45 am
si totusi anu asta mi s-a parut unul dintre cele mai corecte ale stelei””

Asta o mai poti spune odata: CEL MAI corect din istoria Stelei.
iti dai seama cum au fost celelalte???
Baietii dinaintea mea nu cred ca au vrut sa spuna sa nu te bucuri daca bate Steaua.
cred ca au vrut sa spuna ca in momentul in care
o echipa cistiga prin furt sau aranjament sau alte
tertipuri, nu stiu daca se mai merita sa ai trairi asa de intense si sa sustii acea echipa. Sa nu uitam ca totusi Steaua este o echipa care a fost ajutata de la infiintare sa cistige cu orice pret.

Suporter (133 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:04

Mandea, eu nu sunt rapidist si nu sufar nici o echipa din Bucuresti, dar daca suporterii rapidului sunt suporteri „de rezultat”, sa stii ca nu mai exista suporteri adevarati pe fata pamintului.
Bai fratie, pai aia umpleau stadioanele cind Rapid era in „B” bah. Nici macar Craiova sau Timisoara nu se pot lauda cu acesta performanta.
Steaua sau Dinamo ar mai avea suporteri aproape cit nationalul daca ar fi vreo 7-8 ani prin „B”.
Doamne fereste.
Eu stiu ca intrebarea a fost „retorica”, dar puteai folosi orice alta semintie de suporter inafara de cel rapidist…
Hai sa fim corecti si fairplay.

Voi sunteti suporteri numai de rezultat.
Steaua aduna acea categorie de oameni care tin cu o echipa pentru ca are rezultate si cupe multe.
Acesti gospodari, daca Dinamo sau Rapid ar avea in urmatorii 10 de ani rezultate excelente iar Steaua s-ar chinui undeva prin josul clasamentului, ar migra catre Dinamo sau Rapid.

Dani (3 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:39

Suporter are mare dreptate

aciduzzu (87 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:45

Gazeta Sporturilor e ziar de partid ?
Ce e cu toata propaganda asta pro-Basescu si „NU” ?

Dani (3 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:51

pt Mandea
Mai esti cam prost … daca tu poti sa spui ca suporterii Rapidului sunt suporteri de rezultat, sti de cate ori a strigat galeria stelei demisia si de cate ori a strigat galeria Rapidului in ultima vreme? daca suporterii Rapidului ar fi fost pt rezultate asa cum sunt cei ai stelei ar fi insemnat ca steaua sa aiba suporterii de 7 ori mai multi decat Rapid tinand cont de faptul ca steaua are de7 ori mai multe titluri de campioana decat Rapid pe cand la un meci in bucuresti pe stadion neutru sa sti ca suporterii pe stadion sunt egali de obicei.Si pt cultura ta generala de suporter sa ti minte un lucru : cand Rapid juca in divizia b cu stadionul plin , steaua umplea peluza cu soldati imbracati in uniforme verzi.

PIRLO_A (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 4:53

Toate javrele dinamoviste, ciorile rapidiste si ratatii de la timisoara si craiova se bucura.
La oi pe http://www.stelisti.ro e pace si vom fi mereu mai tari ca javrele, ciorile si taranii!!!! FORZA STEAUA

Dani (3 comentarii)  •  14 mai 2007, 5:23

PIRLO_A ai si argumente le ceea ce ai scris ?

cadouri-sibiu.ro (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 6:59

Ar fi bine daca toata lumea l-ar lasa in pace pe jiji: presa, televiziunile … toti. Daca ne-am preface ca nu exista …

zoli clujeanul canadian (34 comentarii)  •  14 mai 2007, 7:12

Maria ai dreptate, Becali este omul pe care il caracterizezi ,a dus futbalul romanesc jos foarte jos STEAUA= BECALI atata tot.
Hai DINAMO
Eu ca clujean si suporter de veci al CFR ai doresc mult succes lui Dinamo, ati uitat domnilor fotbalul se joaca cinei mai bun cistiga si nu cu bani . Dinamo are ONOARE, se pare ca mai este asa ceva in Romania

dan *** (65 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:03

forzza dinamo

FILU (3 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:06

Maria,ia faceti toata presa scrisa si vorbita front comun si nu-l mai promovati pe becali,nu-l mai dati la ziar si la tv.,si-o sa vedeti voi atunci cum va cauta el pe voi!!!
Intrati in silentzio stampa fata de becali!!!

mircea (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:06

ba esti indragostita de becali?
te-a ars si il urasti acu?

Rene3 (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:14

Pt Spil: daca crezi ca nu ai suficienti bani, sunt convinsa ca ai gasi intotdeauna pe strada oameni carora sa le dai in cap ca sa faci rost de portofele lor. Si totusi nu o faci, nu numai pt ca e ilegal, dar si dintr-un principiu moral. La fel si rivalitatea Steaua – dinamo – ESTE UN PRINCIPIU SPORTIV pe care nu iti poti permite sa il calci in picioare nici chiar pt un avantaj concret (locul 2- Steaua si mai multi bani pt cel ce da in cap)

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:41

stelisti,

iar ati fost pusi la colt! asa e bine? ca sa nu cenzurati!

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:45

STELISTI NENOROCITI, NU CENZURATI, NU CENZURATI !

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:46

ce am zis ????
CA ARTICOLUL ESTE BUN SI ARATA CAT DE MARGINIT ESTE BECALI??????!!!!

ARRTICOLUL IN SINE ESTE MAI DUR DECAT CEEA CE EXPRIM EU!

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:47

IN ARTICOL SE SPUNE CA BECALI, SAU CEL PUTIN REESE DIN COMENTARIUL RESPECTIV CA BECALI ESTE TIRAN, CONFUNDAND CLUBULTEAQUA CU PROPRIILE AFACERI, MIMND SI EXCLUZAND PARTEA SENSIBILA SI ATASAMENTUL FANILOR FATA DE CLUB///…

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:47

IN ARTICOL SE SPUNE CA BECALI, SAU CEL PUTIN REESE DIN COMENTARIUL RESPECTIV CA BECALI ESTE TIRAN, CONFUNDAND CLUBULTEAQUA CU PROPRIILE AFACERI, MIMND SI EXCLUZAND PARTEA SENSIBILA SI ATASAMENTUL FANILOR FATA DE CLUB///…

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:47

IN ARTICOL SE SPUNE CA BECALI, SAU CEL PUTIN REESE DIN COMENTARIUL RESPECTIV CA BECALI ESTE TIRAN, CONFUNDAND CLUBULTEAQUA CU PROPRIILE AFACERI, MIMND SI EXCLUZAND PARTEA SENSIBILA SI ATASAMENTUL FANILOR FATA DE CLUB///…

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:47

IN ARTICOL SE SPUNE CA BECALI, SAU CEL PUTIN REESE DIN COMENTARIUL RESPECTIV CA BECALI ESTE TIRAN, CONFUNDAND CLUBULTEAQUA CU PROPRIILE AFACERI, MIMND SI EXCLUZAND PARTEA SENSIBILA SI ATASAMENTUL FANILOR FATA DE CLUB///…

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:49

TOTI SUNTETI STELISTI L;A GS?

am spus ca este un articol foarte bun si ca maria este desteapta, ca becali este inocent, infatuat, cameleonic/…….CARE ESTE PROBLEMA?

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:52

toti stelistii de la gs sunteti magari!

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:53

DE CE CENZURATI MAGARILOR STELOISTI DE LA GS?

DECENEU (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 8:53

DE CE CENZURATI MAGARILOR STELISTI DE LA GS? SUNTETI PUPCURISTI BECALI!

balu (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 9:04

sunt si nu de acord cu tine, ai dreptate cand spui ca a gresit Becali insa trebuie sa recunoastem ca si reactia unor suporterilor a fost mai mult decat exagerata una este sa scandezi importiva unui presedinte pentru rezultatele clubului alta este sa scandezi impotriva lui pentru ca a facut tot posibilu pentru ca noi suporterii sa mai vedem STEAUA in Liga Campionilor dar si el/clubu sa castige bani din aceasta competitie . Nu trebuie sa uitam ca Becali cu bune si rele a dus Steua din nou in europa si pana acum nu s-a facut de ras. Noi suporterii ar trebuii sa intelegem ca performanta necesita sacrificiu . Atunci cand Becali flutura fularul cu inscriptiile Dinamoviste cred ca se bucura pentru avantajul pe care-l avea Steaua nu pentru golu marcat de Dinamo.

Poate ca o parte din vina pentru acest gest a lui Becali o avem si noi suporteri pentru ca in acest retur de campionat Steaua a jucat cu suporterii in tribune in 2-3 meciuri . si ma intreb eu Unde este aportul nostru de suporteri ? , in scaune rupte in bani pierduti in abunamente in amenzi date clubului pentru comportamentul unora dintre noi.

Sunt fericit ca Steaua va juca si la anu in cupele europene si voi putea merge sa incurajez echipa in meciuri impotriva unor echipe ca Real , Barcelona , Milan si eu cred ca asta conteaza mai mult decat un fular , fluturat de Becali.

andrei moro (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 9:22

mda in sfarsit vad un articol bun si la tine dar sa-ti dau un sfat : nu merita spus numele unui cioban . puteai sa o iei k pe o kestie generala. ii spunea Dan Pavel k despre „Prostia Sa” este vorba.

Zait (8 comentarii)  •  14 mai 2007, 9:38

mda…. bine ar fi ca Gigi Becali sa-si faca firma de protectie si paza cu oameni seriosi care sa pazeasca portile stadionului si sa nu permita accesul celor cu manifestari huliganice si mai ales accesul cu bannerele alea de 2 lei….:D
…. ce meciuri linistite ar fi la Steaua ….

tudor (28 comentarii)  •  14 mai 2007, 9:44

sunt 100 de motive sa-l contesti pe Becali,dar sa faci asta (ma refer la suporteri) doar ptr.ca a purtat 5 min. un fular al lui Dinamo si a dat bani lui Lobont & comp. pt a evolua corect cu CFR,e o prostie. Sa vorbim putin si despre interese;nu e straniu cum Realitatea tv vorbeste in emisiunile sportive doar despre lipsa de moralitate a Stelei,iar Antena1 prezinta la stirile de la 19:00 (ca prima stire) faptul ca Becali e contestat de suporteri,de parca asta e problema de interes national ….si se mai spune ca doar Becali foloseste sportul in politica.Acum va las ca intra nevasta pe usa si iar spune ca nu fac nimic toata ziua

mandea (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 10:14

Ma vad ca unu oamnei stiu doar sa generalizeze si totae raspunsurile sa le dea printre randuri..mai fratilor eu cand am spus de suporteri rapidisti nu ma refeream la toti…ma refeream tot la cretini din peluze care is pusi numai pe scandal…{nu toti din peluze} ca sa fie inteles.eu nu vb la general de totZ..
Pt informarea unuia de pe aici…..steaua are chiar de 7 ori mai multi suporteri decat rapidu in toata tara..Daca sefii galerii de la rapid vin si ameninta jucatorii ca ii omoara si ca ii taie ca ii distrug si asta pt ca nu prind nici macar locu 3…. nu din cauza rezultatelor se intampla asta?
Steua daca ar fi in b nu ar avea suporteri??pai paote si de asta are atatia de multi..ca e o valoarew care nu are cum sa cada in B ca tentativa aia de echipa umita rapid….
FORZA STEAUA

andy (36 comentarii)  •  14 mai 2007, 10:38

domnitza eu sunt stelist, nu mi-a placut ce a facut becali, dar tu ai luat-o cam tare razna. Pe langa ca esti obsedata de persoana lui becali, vii cu texte comuniste, cu public la stadion si cu mase de oameni, in loc sa vezi cine ridica nivelul fotbalului. Il ridica investitorii……pana sa intre becali in fotbal visa vreo echip[a la liga campionilor, nici una, dragomir spunea ca peste 50 ani. El a venit, a investit, a intrat in liga, mai mult, celelalte echipe vor sa i urmeze, astfel se creeaza competitie, se aduna puncte pentru romania, pt ca echiupele urca in topurile uefa, se intareste echipa nationala………..si tu ne iei cu public si cu mase de oameni……..mai bine iti vezi de gatitul si de calcatul rufelor.

coco21 (24 comentarii)  •  14 mai 2007, 11:08

In PM de romani cu sanse minime la supravietuire , dar cu gura spurcata de a injura un om ce baga bani in fotbal , el nu are dreptul sa injure acei suporteri care il injura pe el , dar acei suporteri care defapt sunt nijte derbedei , au dreptul sa il injure de familie nevasta copii , morti , parinti , etc. Unde naiba va credeti ? In jungla ? E patronul Stelei , sunt banii lui , a facut enorm pentru Steaua si pentru Romania , iar voi stati sa il faceti de tot rahatul peste tot ? Sunt de acord ca nu se compara cu dictia lu Petre Roman , ca nu arata ca Mircea Geona , ca nu e destept ca Einstain. Dar voi ? Inclusiv eu . Mancam paine cu sana , in viata noastra nu facem nimic , inafaara faptului de a injura lume pe drept sau nu , dar atunci cand o faci gandestete de doua ori.Oare e bine ca Becali a bagat atatia bani , si macar Steaua a ajuns pe 2 ? Ca am ajuns in Champions League ? Dupa intrarea Stelei in CL , au deskis ochii toti romani , ca asa e prostia la romani , nu se uita la alte echipe sa vada ce bani le intra din calificarea in CL , asteapta 1000 de ani daca intra bine daca nu nu . Sunteti penibili , cei care il contesta pe Gigi ca Patron.
Iar pentru ziaristi , veti vedea al 2 Silvio Berlusconi in Romania. Veti cadea pe capete. Un articol pe care il scrieti costa 1000 de euro. Capul vostru va costa 10.000 pentru ca bani vor face totul. Iar el a facut cat toti patroni Diviziei A la un loc , el a facut singur. Sunteti penibili. Cel putin asa se vede de aici … de dupa granita Romaniei. Si toate astea numai din cauza ziarelor si a Stirilor Tv , ei va manipuleaza , pentru ca IQ romanesc e sub zero, va spune de 3 ori pe zi ca 3plus1egaL7 ati crezut. Inca odata .Sunteti penibili .

mujotutun (200 comentarii)  •  14 mai 2007, 12:52

Adevar zic voua! Priviti ce i se intampla Amariei! Asta ne pregateste noua dl presedinte suspendat, „o tiranie ca-n Rusia”, cum spera atatia decerebrati. Ukraina e mare, dar Iuscenko e mic copil: sa vedeti efectele dioxinei asupra quasimateriei cenusii a lupulului de maree!
Si chiar daca adevarul, ca untdelemnul… Pai astia deja au dat-o pe ulei! Iar limba de untdelemn este singura garantie a unei guvernari onctuoase. Hui-nehui…
Pentru amatorii de geografie, vedeti insulele Lipari si folosinta uleiului de masline. Desi, pentru culoarea locala, si ricinul merge! Vom pluti, vom naviga intr-o mare de ulei: pacifica.
Ulei pe toti!

mujotutun (200 comentarii)  •  14 mai 2007, 12:56

@coco21 – bine zis, numai ca, atunci cand vorbim de multi bani, nu mai stim de s-au dat ori de s-au luat; ca de obarsia lor, nici ca-mi pasa!

ioan plischi (400 comentarii)  •  14 mai 2007, 13:35

cu cit urca ooijeru’ in sondaje, cu atit coboara calitatea jocului echipei. un-doi-urile dintre dica si putica nu se pun la socoteala. erau facute printre statui…

ioan plischi (400 comentarii)  •  14 mai 2007, 13:37

mujotutunule! cind ai dat ultima oara pe la un cabinet medical? grabeste-te, inca nu e prea tirziu…

sonny (1 comentarii)  •  14 mai 2007, 13:48

voiculescule sa+i **** **** lu’ becali………

www.qoue.com (2 comentarii)  •  14 mai 2007, 13:56

aici puteti urmarii majoritatea televiziunilor importante din Romania

sscatalin (7 comentarii)  •  14 mai 2007, 13:57

Primul articol al tau la care achiesez in intregime! Bravo!

mujotutun (200 comentarii)  •  15 mai 2007, 5:36

@ioan plischi: mai plescaiesti si dta? Doar esti laureat al GSP, poate-ti mai da fro prema! Chiar nu pricep de ce ai tinut sa te faci de bacanie cu recomandarea medicala – lasa ca n-ai competenta necesara, dar crezi cumva ca boala este o conditie infamanta? Ce-mi mai sugerezi? Rudotel, Prozac, Leponex? Sau te gandeai ca am scrofuloza: as putea apela la Regele Mihai. Desi, asa cum te banuiesc, la trei cruci iti era gandul si la nemuritorul Salvarsan. Te uita cum ninge din nori lungi pe lesuri / Bacovia, Eminescu si Plesuri. Mame, fete, frati, bunici / O sa ma opresc aici.
Acum poti sa te asezi.

Calin Dragan (3 comentarii)  •  15 mai 2007, 13:55

Peste cateva saptamani, in 7 iunie, o legenda sarbatoreste 60 de ani de existenta. O legenda ce a colorat milioane de suflete in rosu si albastru.

Pentru mine, totul a inceput in seara zilei de 7 mai, 1986. Aveam 7 ani. Imi aduc aminte ca si cum ar fi fost ieri. Stateam ghemuit in fotoliu, cu inima trepidandu-mi de spaima si emotie. Langa mine, tata, un munte de om, tremurand mai rau decat mine. In acea seara, intreg universul, pe care inca nici macar nu-l anticipam in toata splendoarea lui, se redusese la cutia alb-negru care stralucea precum un Diamant de 7000 de carate, da era un televizor Diamant.

Se da lovitura de incepere. In mine, incepe agonia. Mi-am strans picioarele la piept. Ochii mei au uitate sa clipeasca pentru minute lungi, minute de speranta, de disperare, de bucurie, de spaima. Din cand in cand saream in picioare strigand impreuna cu tata, implorand, rugand, murmurand, izbucnind in oftat si tacand. Nici nu stiam ca nu eram singuri. Ca alte milioane de suflete faceau acelasi lucru, ca strazile erau pustii si ca, la fel ca a noastra, casele Romaniei au fost timp de 2 ore luminate doar de cutiile alb-negre care straluceau precum diamantele pe intuneric. Intunericul comunismului.

Steaua. Fereastra deschisa catre o lume interzisa. Rasarita pe cerul noptii, in mijlocul dictaturii autarhice, sufletul ros-albastru strabatea Europa libera din victorie in victorie. Mergeam cu totii catre ea, era steaua dorintelor si sperantelor noastre travestite, dorinta noastra de victorie si libertate, intr-o lume in care ni se parea ca Dumnezeu ne uitase. Dar El nu ne uitase, doar noi il uitasem pe El.

Momentele noastre magice. In a doua repriza, ma albastrisem la fatza, eram ud de sudoare, spaima si emotie. Tata era rosu aprins, cu borboane mari de apa curgandu-i pe frunte. Cateva ratari uriase ne-au taiat respiratia. Fluier final. Nu ne venea sa credem.

50.000 de suporteri spanioli, adusi cu 300 de autobuze, 12 avioane de mare capacitate, 6 trenuri si mii de autoturisme au dezlantuit haosul. Ceva nu intelegeau. Se uitau unii la altii, erau vopsiti in albastru si rosu.

De la mii de kilometri departare, se auzea un vuiet ca un cutremur, care facea sa vibreze intreaga Sevilla, un vuiet de aceeasi culoare, ros-albastru, dar infinit mai puternic si mai infiorator. Ceva nu era in regula. Ceva nu intelegeau. Au privit omuletii imbracati in alb, purtand nume de care nu auzisera niciodata. Era ceva ciudat cu acesta echipa alba, curata, inocenta. Echipamentul Barcelonei era rosu si albastru. Echipamentul Stelei era alb imaculat, dar sufletele lor erau unite cu sufletele ros-albastre de dincolo de Cortina de Fier. Eram deja acolo!

Pe Ramon Sánchez Pizjuán, fara stirea Militiei si Securitatii trecusem toate granitele, toate barierele politice, economice, eram la tribuna intai, un copil mic si albastru de 7 ani, alaturi de tatal sau, mare si rosu, uniti cu alte milioane de suflete ros-albastre. Doua reprize de prelungiri. Stupoare, agonie si extaz.

Lovituri de la 11 metri. Imi rodeam cu dintii genunchii stransi la piept. Brusc, arunc o privire in dreapta mea. Tata cazuse in genunchi. Nu era o ingenunchere a infrangerii. Era ceva ca o rugaciune in toata postura lui corporala, pieptul scos inainte, fruntea sus, ochii fixati catre Diamant. Mi-am zis in acel moment ca nu putem pierde. Simteam absurdul si irationalul potopind o tara aflata in tacere, intuneric si teroare, coborand ca o ultima lovitura, in cazul infrangerii.

Nu ni se pregatise o simpla victorie. Ni se pregatise o victorie SUBLIMA. Patru lovituri aparate de „Eroul de la Sevilla.”

Am atins tavanul pentru prima data in acel moment. Aveam sapte ani. Atingeam de fapt cerul. Dupa acel moment, nu-mi mai aduc aminte nimic. Poate am plans, poate am dansat, poate m-am imbratisat cu tata. Poate am alergat afara. Am uitat complet. O asemenea bucurie nu se poate tine minte. Nu se poate pune in cuvinte. E prea puternica. O traiesti pur si simplu. Multumim, Steaua! Nu Steaua scandalurilor, folosita si terfelita de oameni care nu vad in ea decat un instrument al puterii. Nu Steaua orgoliilor si jignirilor care separa si dezbina. Ci Steaua care a unit o Natiune, Steaua care a facut atunci posibila libertatea. Bucuria.

Ai dreptate Maria, adevaratul proprietar al unei echipe este Sufletul acelei echipe. Suporterii. Cei care o iubesc cu adevarat. Indiferent ce se intampla.

Comentează