Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Puştiul vs. „inginerii”

Oficialii stelişti se războiesc cu un puşti care visează la Barca

Conflictul înaintează mocnit, ca un foc de tabără în tranşee. Merită cel puţin o discuţie, înainte de a fi tranşat lent la comisiile unde cluburile au întotdeauna dreptate. Portarul […]

miercuri, 20 mai 2009, 7:50

Oficialii stelişti se războiesc cu un puşti care visează la Barca

Conflictul înaintează mocnit, ca un foc de tabără în tranşee. Merită cel puţin o discuţie, înainte de a fi tranşat lent la comisiile unde cluburile au întotdeauna dreptate. Portarul de la Steaua B a intrat pe net şi s-a înscris, fără acordul clubului, la un concurs în Spania. Tot fără acordul clubului, s-a calificat în finala de la Barcelona, de la sfîrşitul lui mai. Prin urmare, şefii din Ghencea l-au amendat cu zece la sută din salariu şi l-au avertizat că-l suspendă pe termen nelimitat.

Puştiul se ţine tare. Dacă va cîştiga, e obligat să parafeze un angajament cu un club din Spania. „N-are cum să facă asta, e legitimat la noi!”, spun şefii Stelei. Au dreptate. Au acoperire perfectă în acte. Şi procedează după reguli.

Interesul clubului e să-l păstreze pe băiat: „E talentat şi de viitor, tocmai de aia i-am făcut contract!”. Dar care e interesul copilului? Să beneficieze de cele mai bune condiţii de pregătire, să se formeze într-un cadru profesionist ect, etc. Ştefan Ciuculescu şi-a făcut rost, pe cheltuiala lui, de o şansă în plus. Ăştia sînt puştii de azi, una-două intră pe net, nu mai aşteaptă să fie remarcaţi de scouterii catalani la meciurile din liga a doua.

Ştefan Ciuculescu a dat „click” visînd cu ochii deschişi. Şefii Stelei l-ar fi dorit ceva mai puţin visător. Are 16 ani, suficient de mare încît să înţeleagă ce ce înseamnă seriozitatea şi conduita profesionistă. „S-a înscris fără acordul nostru, iar întrecerea e pentru amatori”, au explicat oficialii roş-albaştri.

I-au interzis să meargă în finală. Au dreptate. Regulile sînt reguli. Chiar şi la un club unde salariile jucătorilor se achitau în donaţii, din pungă. La începutul lui mai, preşedintele din Ghencea anunţa că fotbaliştii de la echipa mare nu-şi primiseră salariile de două luni. Dar banii contează mai puţin cînd ai 16 ani. Minus zece la sută din salariu, sau chiar minus sută la sută, nu reprezintă un motiv solid să renunţi.

Dacă se prezintă în finala jurizată, printre alţii, de Iker Casillas, Ştefan Ciuculescu va fi suspendat pe termen nelimitat. Are contract cu Steaua, astea sînt regulile. Cînd spui „contract”, spui „clauze”, o chestiune pe care inginerii financiari din Ghencea au luat-o întotdeauna în serios. Uneori, prea în serios. De exemplu, din vara lui 2007, în contractele stranierilor de la Steaua a apărut o clauză scrisă cu litere mici. Conform noii prevederi, jucătorii puteau fi daţi afară după un an de contract, fără motiv şi fără despăgubiri. Clauza a dispărut rapid, după ce a observat-o impresarul unuia dintre fotbalişti.

Dacă ar fi avut în contract o „inginerie” din asta, conform căreia are voie să-şi încerce norocul la Barcelona, micul portar ar fi fost scutit de multe probleme. La fel, şefii din Ghencea ar avea parte de mai multă linişte, dacă aveau inspiraţia să scrie, cu litere mici, mititele, în contractul juniorilor Stelei, că n-au voie să intre pe net. Şi să viseze cu ochii deschişi.

Comentarii (81)Adaugă comentariu

pt Andrei (1 comentarii)  •  22 mai 2009, 13:24

Probabil tinand cont ca e minor a facut contract cu reprezentantul lui legal(parinti,bunici etc)

adrianssen (22 comentarii)  •  22 mai 2009, 14:33

putiul nu are o shansa.
bine ca sunt cei implicati „romani adevarati”. ma intreb daca e un drapel aplicat in vreun colt al contractului, care sa-l faca pe pushti sa se simta mai roman.
tara de ipocriti.

lerghievici lucian (111 comentarii)  •  22 mai 2009, 15:36

Da Maria, de acord cu tine dar eu in locul lui Laurentiu Duta te-as acuza de plagiat „Sunt doar un om, un visator”.

SOSONELU (9 comentarii)  •  22 mai 2009, 16:51

Sunt de acord cu userul grigore care spune ca Steaua nu cheltuit aproape nimic timp de 8 ani cu acesti copii. Faceau antrenamente pe terenurile din fata peluzei nord sau pe zgura, pentru ca in ziua de astazi parintii platesc cantonamente, achipamete, turnee, arbitri, cumparai porti si plase, adica aproape tot, doar antrenorul fiind angajat al clubului Steaua si platit de club. Care antrenor oricum e platit de club, oriunde.
In plus, parintii trebuie sa dea spaga ca copilul sa fie titular, altfel Ura si la gara!
In plus, nu stiu cat de valabila e semnatura pe contract a unui minor. Daca el joaca de la 8 ani la Steaua, va dati seama ca primul lui contract l-a semnat pe cand de-abia invata abecedarul. Oricum, cand va implini 18 ani nu va mai avea nevoie de contrasemnatura parintilor.
Si sa nu uit: cei care o blamati pe Maria Andries ar fi bine sa mai cititi inca odata articolul. Ea nu ia apararea copilului, ci este echidistanta, prezentant un fapt asa cum este el si asteptand parerile noasttre.

simplu (3 comentarii)  •  22 mai 2009, 16:55

saracul „copil” !cum a ajuns in spania? a fost dus de mina de un impresar marunt care vrea si el un comision . baiatul,talentat de altfe are toate sansele sa se rateze ajungind o „valoare” inainte sa fie pregatit cu adevarat. in rest daca el si parintii lui vor sa plece in spania n-au decit ,e dreptul lor,nu este problema noastra.

aurel (7 comentarii)  •  22 mai 2009, 17:06

mai multa munca, mai multa sudoare si mai putine vise, mai putin cai verzi pe pereti! asta e reteta succesului! articolul tot incearca sa justifice cum ca „micutii” nu trebuie oprimati?! o prostie, caci la 16 ani iti inchipui ca tot ce zboara se si mananca! steaua procedeaza corect!

Dan (6 comentarii)  •  22 mai 2009, 18:23

Probabil ca omul vede ca nu are nici un viitor la Steaua

Dan (6 comentarii)  •  22 mai 2009, 18:26

O sa astepte vreo 14-15 ani pana cand Gigi isi ia licenta PRO si il baga in prima echipa (bineinteles,daca e cuminte si ii face ghetele la timp)

Dan (6 comentarii)  •  22 mai 2009, 18:36

Probabil ca in momentul asta nu mai are ce invata la Steaua..de ce sa barezi drumul cuiva care poate invata mult mai multe la Barcelona (parca astia au echipa tare..nu?)

paraipan (5 comentarii)  •  22 mai 2009, 20:22

Pai sa mai stea baiatul asta la Steaua si, in vreo 2 ani, cand va fi promovat la echipa „mare” o sa aiba sa joace in divizia B sub bagheta „maistrului” Gigi.

thundersgirl (1 comentarii)  •  23 mai 2009, 10:56

o gramada de pareri.. care mai de care.. sa se duca peste 10 ani, ce-i trebuie spania.. si etc.. daca ar fi fost copilul vostru, cum ati fi reactionat? e un copil… care viseaza.. si nu e nimic rau in asta.. daca altii nu ar fi visat, nu ar fi reusit sa se realizeze.. nu am fi avut internet unde sa comentam daca altii x oameni nu ar fi visat la electricitate, calculatoare si etc.
In alta ordine de idei, daca nu ar fi ajuns la acel concurs.. nimeni de la steaua nu ar fi stiut ca exista, daca pur si simplu renunta la fotbal in favoarea scolii, nici nu le-ar fi pasat..asa.. pai ia uite ec descoperire au facut ei.. chiar in curtea lor.. si lor le pasa de bani.. niste *****… ca majoritatea cluburilor care nu stiu ce valori au langa ei pana nu le pierd…
Stefan, eu iti tin pumnii.. sa faci o figura frumoasa acolo..

andreica gogu (17 comentarii)  •  23 mai 2009, 16:16

DOMNISOARA POATE FRAMANTARILE DIN INTERIOR NU FAC BINE CA IMAGINE, DAR EU CRED CA JUNIORII DE LA STEAUA CHIAR AU CONDITII DE PREGATIRE ; RATIONAM MAI DEPARTE IMPREUNA SI VA INTREB CE VA FACE ACEST BAIAT DE 16 ANI LA BARCA? VA AJUNGE CASSILIAS? SAU CUMVA SE VA INSCRIE INTR-UN GRUP DE ACORD VALOROS, DIN CARE BARCA POATE VA ALEGE PE CINEVA, ACEST CINEVA PUTAND FI CHIAR CIUCULESCU! DAR DACA VA PATI PRECUM CRISAN FOST LA U CRAIOVA SI CARE A TERMINAT FIIND ACCIDENTAT SI SCOS DIN VIATA SPORTIVA DE UN CONCURENT PE POST. FAPTUL SE INTAMPLA LA UN CLUB GERMAN! POFTIM?! POFTIM??!! POFTIM???!!!

clapclap (19 comentarii)  •  23 mai 2009, 19:27

Sportul de performanta inseamna seriozitate, corectitudine si respect. Exista un contract pe care el l-a semnat si trebuie sa-l respecte. Steaua l-a crescut si i-a pus manusile in miini si a avut cu ce sa apere la turneu. Steaua l-a platit si asa a ajuns probabil sa aiba net si bani de bilet pina acolo.
Dar adevarul este ca omul are o sansa si trebuie lasat sa o joace. Apoi, Steaua se poate judeca cu organizatorii concursului pentru amatori care au acceptat un jucator sub contract, asta daca el va cistiga. Simplu si fara probleme de imagine, lucru la care cei de la Steaua tot muncesc de citiva ani sa se aleaga praful.

DaffyDuck (1 comentarii)  •  23 mai 2009, 19:42

In primul rand Steaua II nu B nu joaca in liga a II-a ci in a III-a, in al doilea rand oficialii au dreptate, daca esti „suficient de mare încît să înţeleagă ce ce înseamnă seriozitatea şi conduita profesionistă” atunci esti suficient de mare sa-ti respecti si un contract pe care l-ai semnat. Fotbalul a ramas un sport doar pentru suporteri, pentru cei implicati e doar o afacere. Daca vrei sa practici sportul doar pentru placerea de a juca fotbal atunci joci si la Morometii Silistea-Gumesti daca joci doar ca sa fi cunoscut si sa castigi multi bani atunci esti demn de „tag-ul” de mercenar. Daca nu il remarca nimeni pe pusti si nu avea nici bani sa se duca singur la vreun concurs atunci ce facea? Se lasa de fotbal? Sau continua sa joace la fel de bine in curtea scolii, fara sa fie coleg cu Puyol si fara salariu de sute de mii de euro.
Cand clubul nu respecta contractele cu jucatorii si nu le plateste salariile la zi e de vina clubul, cand clubul nu vrea sa dea drumul gratis unui tanar talentat care e sub contract tot clubul e de vina?

E O SANSA BUNA PENTRU EL (3 comentarii)  •  23 mai 2009, 20:24

cand auzim ca cineva ,mai ales de la echipa noastra favorita, ar dori sa joace afara,repede sarim,cu taradatorule,sau sa mai stea ca are timp.dar daca ne punem in lielea lui si daca ne gandim ca are doar 16 ani,iar numai participarea ,sa nu mai zicem de castigarea unui turneu afara,oricat de fara importanta ar putea sa para,il va face mai motivat ,sa se simta mai aproape de fotbalul mare.deci succes si multa incredere in tine!!!

oita virtuala (77 comentarii)  •  23 mai 2009, 21:13

Sa nu exageram. La Steaua (exceptie Goian), toti razboinicii sint la nivelul echipei. Daca va apare o steluta cu mentalitate de profesionist, singura sansa ar fi sa plece inainte de a se rata. Numai ca la Barca are de luptat chiar cu o galaxie de stelute. Sa-i uram noroc !

Dumasco (1 comentarii)  •  23 mai 2009, 22:51

Succes prietene ! Viata merge inainte si sa sti ca este foarte frumoasa din toate punctele de vedere ! Steaua e un club foarte bun si profesionist asa ca nu merita sa pleci din cea mai tare familie din Romania ! In maxim 3 ani e foarte posibil sa ai tot ce-ti doresti de la viata ! Numai Bine !

alin (24 comentarii)  •  24 mai 2009, 14:54

pt cei ce nu stiu…academia de fotbal a Stelei este in acest moment cel putin egala celei de la Barcelona(vorbesc de conditiile de-acolo),Steaua2 a promovat in liga a 2-a iar daca concursul era pt amatori ce cauta el acolo???Steaua are dreptate

gabriel (9 comentarii)  •  24 mai 2009, 19:28

ptr shalom: multumesc pentru sfaturi numai ca nu stii „cateva mici” amanunte:
1. am in spate o cariera de peste 25 ani ca sportiv de performanta, din care 7 ani in prima divizie, international de juniori, tineret si seniori;
2. sunt absolventul unei facultati „facute pe bune” asa cum au facut-o ( ce-i drept!) putini sportivi; deci nu am avut nevoie de o cariera pe baze militare (indiferent de culoarea uniformei verzi sau albastre) si nici nu am provenit din familii „de doi bani”!
Deci nu am vrut desi mi s-a propus sa devin jucator al stelei, asa cum au facut-o multi alti sportivi din multe discipline sportive.
Noile conditii le cunosc prin simplul motiv ca fiul meu este fotbalist activ iar sistemul de trasnfer (inclusiv al juniorilor) il cunosc f.bine. La fel ca pustiul in discutie, si fiul meu a fost transferat in strainatate, aceleasi probleme le-a facut si clubul de la care a plecat insa trebuie sa intelegem un lucru: este lege clara daca un minor are acceptul parintilor iar clubul la care plateste plateste clauza de formare, atunci drum bun! juniorul pleaca. verifica te rog transferul unui junior de la un club romanesc la un alt club romanesc! Nu cumva se achita o prima de formare? Sau acest lucru nu este valabil cand este vorba de steaua si dinamo?

daniel (1 comentarii)  •  24 mai 2009, 20:21

pai avand in vedere ca daca participi la finala te da afara, eu zic sa participi doar daca esti sigur ca o sa castigi… bafta

mihai (1 comentarii)  •  24 mai 2009, 22:59

nerusinatu mananca branza de oaie gratis si acu vrea sa plece… auzi performanta ii trebuie lui??? sa’si vada lungu nasului. oieru are grija de el il face om si el vrea la barca…copiii din ziua de azi… ps la ce te referi cand spui ca „academia” stelei este la acelasi nivel cu a barcelonei io presupun ca e vorba de altitudine ca alta legatura nu vad

calin (59 comentarii)  •  25 mai 2009, 17:40

iarasi intri intr-o problema care te depaseste
daca baiatul a semnat un contract, trebuie sau sa-l rezilieze conform legii sau sa il respecte
din aceasta cauza in romania toate merg prost fiindca toti tind mai degraba sa faca lamentari lacrimogene decit sa respecte legile

geo (2 comentarii)  •  25 mai 2009, 19:10

Mai degraba cred ca multi posteaza aici pentru ca nu au ce face.
Le place asa sa vorbesca complet pe langa, nu stiu despre ce este vorba, dar pareri cu miile.
Este vorba de faptul ca pustiul are valoare la varsta lui, ca se intereseaza ceva echipe din „afara” de el, ca este cotat acum printre cei mai buni portari din Spania si asta pe baza aprecierilor facute de: Los porteros que participaron en esta sede pudieron trabajar con gente como César Laínez, Andoni Cedrún, Raúl Valbuena, Imanol Etxeberría, Laureano Etxebarría, Tito Bonano, Eduardo Basigalup, Sergio Castiñeiras, Tubo Fernandez, Deusto, Carlos Gómez, etc… si nu tot felul de „arici” cu pareri, care nici nu stiu cum se incalta si se leaga ghetele si nici ca un portar face cam 200 300 de plonjoane la un antrenament normal, iar ei nu fac nici 5 flotari.
Pustiul e tare, dar dupa unii trebuie sa ramana pe plaiurile „mioritice”de aici, de la noi.
Sa mearga acolo sa faca o figura frumloasa, sa castige daca se poate, sa vina acasa ca cel mai bun portar din spania la varsta lui si sa vedem daca il va mai suspenda Steaua. Ar fi chiar culmea. Sa fiti mandri domnilor din clubul Steaua ca aveti asa jucatori. Si ar trebui sa discutati altfel, adica sa faceti inasa fel incat sa va laudati, sa faceti reclama, marketing
cu asa jucatori, nun sa-i susupendati.

GBS (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 2:37

Incercarea de a fenta legea, o pragtica des intalnita in estul Europei, sau inconstienta la determinat pe Ştefan Ciuculescu sa se incrie. Atat timp cat turneul era pentru amatori trebuiau sa participe doar amtorii. Credeti ca portarii de la juniori ai marilor echipe nu erau mai valorosi ca romanu’ nostru dar aceia au avut bunul simt sa nu se inscrie, dandu-le si celor nelegitimati sansa de a participa si eventual de a castiga un concurs facut special pentru ei. De exemplu Marc-André ter Stegen portarul Germaniei U17 proaspat campioana europeana probabil ar fi fost mai bun decat Stefan.

shalom (17 comentarii)  •  26 mai 2009, 6:47

@Gabriel,eu nu imi amintesc sa-ti fi spus ca provii din familii „de doi bani” cum spui tu ,sau ca nu ai avea carte,deci nu vad de ce imi spui mie aceste lucruri.Oricum ,cred ca si achitarea acelei „sume de formare” se achita tot cu acordul clubului formator.Eu nu sunt impotriva celor care vor mai mult in cariera,de altfel reiese clar din com. meu,ci spun ca pana nu devenim seriosi si pe plan sportiv si pe plan legal acele performante pe care le vrem cu totii nu vor apare .cred ca de vina aici nu este nici acest copil si nici clubul,ci parintii ,care ,cred ca daca mergeau la club si prezenta situatia nu cred ca nu gaseau intelegere.Daca faceau o cerere in acest sens si nu gaseau intelegere ,atunci intelegeam acest tantam,altfel nu vad de ce ne agitam . Cu respect Shalom

Vladut (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 8:44

Treaba cu „turneul era pentru amatori” este o aberatie si vad ca o tot sustineti aici.
Am vazut pe siteul spaniol si amatori erau doar cei de la seniori, adica cei de la 19 ani in sus.Oare de ce?
Si ce inseamna amatori la nici 16 ani? Daca sunt 2 portari la o echipa unul are coventie civila si altul nu, inseamna ca cel care nu a semnat cu clubul este amator nu? Dar oare nu se pregatesc amandoi la fel?
Asta cu amatorii cred ca este o abureala a celor de la STEAUA, pentru a minimaliza succesul baiatului.

Vladut (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 9:01

Si inca ceva.
Cum credeti ca ar fi primit „acordul” Clubului daca ei au analizat cu seriozitatea si competenta caracteristica, seriozitate si competenta ce se reflecta in prezentul sumbru al echipei mari, si au decis ca: „întrecerea e pentru amatori, au explicat oficialii roş-albaştri.”
Cu asta cum este???????

dan (1 comentarii)  •  26 mai 2009, 9:13

Pentu GBS si SHALOM
Poate ca nu este mai bun decat portarul u17 al Germaniei dar cu siguranta este mai bun ca portarii nationalei U16 a Romaniei si nu vad ce lege a incalcat.
Sunt convins ca nu gaseau intelegere la club.
De ce nu da acordul clubul acum, cand sportivul lor, jucatorul lor este in primii 6 porari din Spania la varsta lui astazi…….??????

ROBERT (14 comentarii)  •  26 mai 2009, 10:05

sa-l trimita la cules cartofi. Hai sa pupam pe crestet toti prostii care vor bani si glorie dar care nu dau doi bani pe semnatura lor si se fac ca nu inteleg ce inseamna cun contract. Ieri, cand era un golan de maidan ar fi dat orice sa semneze cu Steaua, acum, are Steaua pe CV si e normal ca aia din Spania l-au primit. Probabil ca e caz unic in Europa ca un pusti cu contract sa vina sa dea probe (ca de fapt aia e „concursul”) pe acolo. iar noi in loc sa il trimitem la cartofi ii cautam scuze, „caintra pe net una doua”. Mai bine se ducea la scoala una-doua.

george (2 comentarii)  •  26 mai 2009, 13:44

Eu nu inteleg un lucru.
Acum 2, 3 saptamani a fost un reportaj la Antena 1 despre copil, cu interviuri, cu antrenori……ca ce portar mare a produs Steaua, ca ce performanta a realizat, ca este printre cei mai buni din Europa……etc.
Acum daca e in finala de ce nu il mai lasa sa mearga.
Daca cei din club nu au fost de acord cu ceea ce a facut, de ce si-au facut reclama tv cu acelasi copil pe care acum vor sa-l suspende.
Cand a avut dreptate clubul, atunci sau acum……
Cine minte si cine are dreptate????
E cam aiurea totul.
In alta ordine de idei, nu cred ca este cayul sa sa comentam in felul in care o face Robert, nu stiu nici cum a accepta Maria postarea cu jigniri la adresa unui copil…..
ATENTIE::::

Sorin (1 comentarii)  •  29 mai 2009, 7:14

Oameni ca si Robert fac degeaba umbra Pamantului. Cand foloseste un asemenea limbaj te duce cu gandul ca ar fi din anturajul „lu Becali”.
Sau o fi el vre-un „golan de maidan” care are ceva de pierdut din toata povestea asta.

Comentează