Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Invitaţie la nesimţire

„Ce, dacă i-a spart capul unuia trebuie să amîn meciul?”, a exclamat secretarul general al Ligii după atacul asupra autocarului Stelei. Afirmaţia lui Valentin Alexandru nu e doar o dovadă de pragmatism, o banală eschivă regulamentară. Afirmaţia asta reprezintă, nici […]

marți, 5 mai 2009, 7:18

„Ce, dacă i-a spart capul unuia trebuie să amîn meciul?”, a exclamat secretarul general al Ligii după atacul asupra autocarului Stelei. Afirmaţia lui Valentin Alexandru nu e doar o dovadă de pragmatism, o banală eschivă regulamentară. Afirmaţia asta reprezintă, nici mai mult, nici mai puţin, decît o invitaţie la abrutizare. Şi nu vine întîmplător de la un şef din fotbal, adică dintr-un mediu de „duri” prin traditie si aspiratie. 

Sigur, Valentin Alexandru n-a avut dintotdeauna tonul ăsta degajat. Acum 10 ani, după România – Israel, s-a enervat destul de rău pe spectatorii care scandau împotriva lui Piţurcă: „Nişte aurolaci!”. Ce-i drept, „aurolaci” era un termen la modă atunci. Acum, suporterii „naţionalei” sînt numiţi „drogaţi” şi „beţivi” de către fostul selecţioner.

La un moment dat, „beţivii” şi „drogaţii” se vor demoda, iar şefii din fotbal vor trece la vorbe mai tari. Puţin probabil să-şi schimbe părerea sceptică faţă de natura umană, mai ales faţă de acea parte a ei care-i contestă. „Dacă în fiecare săptămînă moare cîte o personalitate, un prim-ministru, un popă, noi cînd mai jucăm fotbal?”, se întreba deloc retoric acelaşi Alexandru, în timpul doliului naţional pentru Patriarhul Teoctist.

În termenii secretarului Ligii, Golanski nu e „o personalitate”. De fapt, nici vorbă să existe „personalităţi” printre fotbalişti, printre suporteri sau printre români, care sînt, în opinia lui Vali Alexandru, „un popor de aborigeni”.
Să nu ne facem iluzii, aşadar, că LPF sau FRF ar reacţiona altfel în caz de incidente mai grave. Azi, ni se spune că un cap spart nu e mare lucru. Mîine, că o viaţă de om nu contează cine ştie ce. La urma urmei, există obişnuinţă la orice, la huliganism, la vandalism, la mitocănia acoperită regulamentar. 

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Puya (5 comentarii)  •  6 mai 2009, 13:30

Kendo, iti dau perfecta dreptate. Oamenii si-au spus frustrarile chiar daca erat”offtopic” si e normal asa.
Oficialul ala *** a luat o decizie corecta in opinia mea . De ce SDR ?? Pt. ca au cazier Dom’le, d’aia ! D’aia ii banuim cu totii de toate cele rele …..

PS. SDR= Steaua,Dinamo,Rapid

crinul negru (17 comentarii)  •  6 mai 2009, 13:38

disperare totala in frf, in liga si la dimamo , campionatul era programat pentru dinamo fara sa se ia incalcul ca timioara se va lupta sasi recupereze cele 6 puncte (si s-ar parea ca va reusi) sa vedeti arbitraje indirecte, ca doar borcea baga gaz, plateste , inclusiv deplasarile (fara huligani de care se dezice public dar sarbatoreste cu ei in particular) galeriei doar doar va papa si el la masa bogatilor europei. consider ca galeria lui dinamo daca este asa…..este la comanda lui borceea.

pako (8 comentarii)  •  6 mai 2009, 13:39

Că Valentin Alexandru are o stare de graţie a nesimţirii, cu multe prilejuri, ştiam.
Că luptătorii voievodului luminii fug oricând ca potârnichile, cu tot cu arbitrul, din calea unei brichete (nu biciclete) galbene, deasemenea.
De aceea, nu mă uimeşte nimic. Nici măcar acest articol, al n-şpelea văicărit media despre pătimirile apocaliptice ale Stelei.

Agamitza (11 comentarii)  •  6 mai 2009, 13:43

Intr-o tara in care doi neica-nimeni ca Alexandru si Borcea sint bagati in seama nu ne putem astepta la altceva. Mai grav e ca „jurnalistul” Moraru pe sport.ro spunea ca de ce sa sufere „suporterii” lui Dinamo pt un individ. Ii aduc aminte acestui „formator de opinie” ca pt ce au facut o mina de huligani la finala Juventus-Liverpool au „suferit” toate echipele englezesti de club si toti suporterii. Chestie de mentalitate, cu alte cuvinte traim intr-o tara aflata inca in epoca de piatra sau de borduri.

Speedy (98 comentarii)  •  6 mai 2009, 13:44

@puya
decizia e corecta si nu cred ca o contesta cineva…cel putin, nu mi se pare ca ar fi contestata de articol. dar o decizie corecta nu scuza mitocania d-lui oficial, si nici minimalizarea incidentului. sper din tot sufletul sa ma insel, dar ma astept la mult mai rau pe finalul asta de campionat. pe principiul „si ce daca a murit un om, au mai ramas atatea milioane….ce vreti, sa intrerupem campionatul pt. un mort?”

maria andries (1349 comentarii)  •  6 mai 2009, 15:09

Pt. Jazz, ce bine ar fi daca numai fotbalul ar fi atins de „catastrofa morala”, cum o numiti, si daca revenirea la normalitate ar depinde numai de noi, jurnalistii!!!

cezar (15 comentarii)  •  6 mai 2009, 15:20

Nu sunt de acord cu exprimarea individului ala, dar solutia aleasa a fost cea regulamentara.
Iar respectivele „mimoze” ascultatoare de manele, practicante de barbut si remmy, aprig bautoare si posesoare (cu rare exceptii) a unui vocabular de max.300 de cuvinte, s-au inspaimantat de nu se poate.
Dar cand se bat la antrenament, prin vestiare sau prin carciumi, nu se sperie ?
Etete, ce de fitze pe Covaseala (sau Argaseala) si „ciobanul puscarias”.
Pentru a elimina orice dubiu, eu tin cu „U” Craiova, iar intre Steaua si Dinamo, prefer Timisoara si Clujul.

undertakeror (11 comentarii)  •  6 mai 2009, 15:33

@Speedy on 06.05.09 at 12:32 pm +1

sunt suporter stelist, dar omul are dreptate si mai mult dekt atat vorbeste ca un om la care ii merge un pic mintea. Deci….sunt foarte de acord ca meciul trebuia jucat, la fel cum sunt de acord cei care au dat cu bolovanul trebuie sa stea putin la racoare. cat despre teoria consipratiei care se manifesta la multi si mania persecutiei de care se pare ca suferim toti cand nu ne convine ceva domnule @mujotutun, cred k bati un pic campii.

Jazz (4 comentarii)  •  6 mai 2009, 15:55

Stimata doamna Andries,
Aveti dreptate, catastrofa morala in care ne aflam nu e specifica fotbalului, dar acesta ii da dimensiuni noi, prin supraexpunere. Fotbalul nu mai este un sport, este un fapt social care are ca pretext cele 90 de minute de joc, iar foarte multi dintre jurnalistii romani promoveaza dimensiunea extra-sportiva, de prost gust, de scandal, de incitare la xenofobie sau la sovinism ****. De aceea, dupa mai multe dezbateri recente despre libertatea presei, nu sunt convins ca „asanarea” morala a societatii ar fi bine sa depinda de jurnalisti sau numai de ei. Multi dintre ei se afla in situatie de dependenta totala fata de patroni, trusturi, comenzi economice, politice sau de alt fel. Dar libertatea de expresie, atata cata este, trebuie neaparat insotita de responsabilitatea cuvantului, pentru ca efectele sale pot fi uneori devastatoare. Aveti o putere, ca jurnalist, pe care poate ca nici nu o masurati in toate dimensiunile si consecintele sale. De aceea indemnul meu la moderatie si la spirit critic neobosit. Curaj!

Speedy (98 comentarii)  •  6 mai 2009, 16:41

@undertaker
si eu sunt stelist; si nu din asta facut in ultimii 5 ani (de cand au venit banii lui jiji), ci de prin 1980 cand echipa era intr-o eterna reconstructie…cam ca acum; reconstructie care s-a incheiat in ’86. dar nu asta e ideea. desi stelist, nu ma reped sa acuz suporterii altor echipe ca au facut-o. cine a facut ce a facut merita sa plateasca cu varf si indesat, indiferent de-al cui e. Ca probabil nu va plati in nici un fel, e alta poveste.
PS: din titlu nu prea inteleg cui ii e de fapt adresat mesajul tau…as crede ca mie, dar ma deruteaza acel +1 🙂

tovi (11 comentarii)  •  6 mai 2009, 17:02

Pai ce va mirati???? e si asta unu de la FRF. daca i se spargea capul unui jucator dinamovist , suspenda campionatul. Nu ati vazut si deciziile comisiilor???
Pai anul ttrecut pe Golansky l-au suspendat 2 etape , desi el nu l-a atacat brutal pe adversar , el il indeparta pe Mitchell de Zapata. Acu ca tamas se ia de gat cu Kone , primeste dooar o etapa. Ca de..urmeaza derby-ul.Daca nu riposta Tamas , Kone ar fi luat vreo 2-3 etape. Norocul lui ca Tamas a ripostat. Sa nu uitam si de suspendarea lui Goian de anul trecut , amanat o luna , numai sa lipseasca la derby-ul cu dinamo. Asa ca FRF-ul e format si condus din ***** lui borcea!!!

maria andries (1349 comentarii)  •  6 mai 2009, 17:05

Pt. Cezar, asa este, domnul de la Liga e perfect acoperit regulamentar, de altfel, n-am pledat pentru aminarea meciului, ci pentru decenta

El3m3nT (2 comentarii)  •  6 mai 2009, 17:42

@tovi amice cand rapidistii au atentat asupra avionului lui dinamo (:D) n’a cerut nimeni amanarea meciului desi ar fi putut … acum pentru un geam spart sa plangem in cor ca niste fetite si sa nu jucam fotbal … fotbalul e un sport dur nu e balet ! Si ce treaba are cu suspendarea lui tamas ? nu e recidivist rosu dat nejustificat incaierari d’astea se intampla aproape in fiecare meci si nu se dau rosii asa ca sanatate

alin (24 comentarii)  •  6 mai 2009, 17:44

stiti care e de fapt problema?avem o lege care nu se aplica(celebra lege a lui Mitica)si la aparitia ei toti sefii de galerii au sarit in sus ca l-i se interzic drepturile suporterilor!poate reusesc guvernantii sa o copieze pe cea din Anglia,si atunci o sa acem si noi civilizatie pe stadioane.dar e mult pana atunci……….

flipper (2 comentarii)  •  6 mai 2009, 18:24

Maria, iarta-ma, dar nu pot fi de acord cu tine…Nu pot sa-l sufar pe V. Alexandru, nu tin cu Steaua si nici cu Dinamo, dar consider nejustificata o eventuala amanare a meciului de la Buzau.In primul rand nu s-a intamplat o catastrofa (Doamne fereste!) si Steaua a terminat cu bine aventura de la Buzau. Insa daca meciul era amanat, Steaua era net avantajata in derby-ul de vineri . Ei asta vroiau, trei zile odihna, se intelege…Stau totusi si ma intreb daca aveai o varianta de articol, la fel de malitios, in cazul in care Liga dicta amanarea meciului de la Buzau! Sper ca n-am fost rautacios…

adrian (1 comentarii)  •  6 mai 2009, 19:34

multi nu au inteles ideea articolului, Maria este revoltata si condamna tonul si cuvintele folosite de VA pt a dezabroba o propunerea de amanare a meciului. mai marele Ligii putea frumos sa spuna: ” Regretam incidentul insa regulamentul nu ne permite sa amanam meciul!”. era suficient, insa VA a tinut cu mortisi sa se faca de ras, inca odata cum bine a subliniat Maria, sa ne arate ca este badaran si ca limbajul de lemn si lipsa de profesionalism sunt omniprezente in cele mai inalte structuri ale forbalului romanesc. sa ma ierte D-zeu insa se vede de la o posta diferenta (pastrand proportia )intre un (fost) fotbalist si o alta persona care si-a facut studiile, liceu la zi, faculate … una e sa-ti tocesti coatele pe bancile scolii, sa citesti cateva mii de pagini (fie ele si copiute) si alta e sa-ti uzezi cramapoanele pe maidane. poate si de aici pleaca frustrarea unora (poate si a mea, dc sa nu fiu corect) si pornirea animalica (a altora 🙂 ) impotriva fotbalistilor. cum sa nu dai cu ei de pamant cand tu inveti ca prostul 15-16 ani carte si vi acasa sa veti pe unu care loveste mingea de tot atat timp si rateaza cu poarta goala. hai ca o dau dintr-una intr-alta si m-am abatut de la subiect. ideea e ca, condamn vehement huliganismul si d-lui VA ii gasesc unica scuza anii prea multi pe care i-a petrecut in fotbal, ani scaldati din belsug in alcool, fite, pipite si bani prea usor castigati.
PS: inca un articol bun, felicitari Maria!!!

Comentează