Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Săpunaru e de-al nostru?

A prins lotul, dar n-a jucat nici un minut pentru „naţională” în meciurile cu Serbia şi Austria. Atît şi ar fi de-ajuns să-l recomande în fotbalul mare. La o adică, poate ne-ar merge şi nouă mai bine, ca popor, dacă […]

miercuri, 8 aprilie 2009, 6:00

A prins lotul, dar n-a jucat nici un minut pentru „naţională” în meciurile cu Serbia şi Austria. Atît şi ar fi de-ajuns să-l recomande în fotbalul mare. La o adică, poate ne-ar merge şi nouă mai bine, ca popor, dacă ne-am trece în paşaport, în loc de cetăţenie: „ignorat de Piţurcă”.

Numai că Săpunaru şi-a făcut rost marţi seară de o recomandare şi mai prestigioasă: a rezistat în duelul cu Cristiano Ronaldo, pe „Old Trafford”. Foarte probabil să fi fost topit de frică, ce om normal nu s-ar simţi aşa cînd dă piept cu regina Europei? Dar pe teren s-a văzut altceva. „Mulţi se aşteptau la ce e mai rău de la duelul Săpunaru – Ronaldo”, au scris ziarele portugheze. Fundaşul român le-a întrecut aşteptările. I-au dat nota 7 cu oftat de uşurare.

Iată că românii pot surprinde şi în bine! Şi iată că se pot adapta la fotbalul occidental. Totul e să-şi propună asta, nu să pretindă ca fotbalul occidental să se adapteze la ei şi la bioritmul lor. Totul e să se antreneze ca să reziste la trei meciuri, nu la trei chefuri pe săptămînă.

Să te baţi de la egal la egal cu Manchester presupune o sumă de calităţi pe care le dăduserăm dispărute din gena jucătorului român. Presupune, în primul rînd, un control nervos desăvîrşit. Săpunaru a rezistat, fizic şi psihic, nu unu, nu 10, ci 90 de minute din 90. Chiar o fi de-al nostru!?

Nu vom şti niciodată dacă fostul rapidist s-ar fi descurcat mai bine decît Contra la „naţională”. Cei mai buni jucători sînt cei care nu joacă, păi, nu? Dar, dacă „a fost util în „Teatrul Viselor”, poate că era util şi pe scena coşmarului de la Constanţa.

Din păcate, a fost folosit doar ca avertisment: trebuie să ai grijă ce-ţi doreşti! Săpunaru a semnat cu Porto pentru că-şi dorea să joace în Liga Campionilor. „Echipele din Portugalia ajung mereu acolo!”, a explicat. Dar cine joacă în Ligă riscă să nu joace nici un minut la „naţională”. Asta-i regula! Cel puţin, la „naţionala” României.

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Andreea (5 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:14

De ce rasucesti cutitul in rana? 🙂

Doctorul (96 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:21

Daca joci in nationala Romaniei, iti strici firma. Sa ii multumeasca lui Piturca pentru ca nu l-a obosit degeaba. Si Max Nicu e dator cu niste multumiri. Tot lui Piturca. :))

Peace

trotinel (2 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:22

Bravo lui, a jucat foarte bine aseara si va prinde cu siguranta nationala cand nu va mai fi piturca, adica peste 6 luni.

Doctorul (96 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:34

@trotinel

Singura conditie e ca peste sase luni sa aiba tot prestatii pozitive.

Peace

iuli78 (89 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:35

Nici la Steaua nu ar avea loc. Piti e prieten bun cu Gigi, amandoi ar trebui sa stea in inchisoare multi ani de-acum incolo.

stiubhardt (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:35

lasa ca nu a jucat cine stie ce aseara..era ff crispat si de multe ori a pus frana atacurilor lui FC Porto cu pasa inapoi …si nu stiu daca s-a intersectat cu Ronaldo de 5 ori tot meciul tinand cont ca Ronaldo era pe partea opusa.

explorish (62 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:36

am stat cu emotii tot meciu’ ca o s-o ‘comita’ sapunaru, dar nu. ma bucur foarte tare. bravo lui, intr-adevar a fost o chestie de nervi, pentru ca altfel mi se pare cel mai lent si mai „putin tehnic” din lotul lui porto din ultimii… 10 ani. ok, lent poate nu, ca a fost si jardel :P.
cronaldo a jucat prost si toata echipa porto a jucat la sacrificiu, toti pentru unu – sapunaru era dublat imediat la fiecare faza; dar chiar si asa, cred ca fost mai greu de „tinut” decat majoritatea jucatorilor in plina forma.
tine-o tot asa!

bebe (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:43

fara suparare dar sapu are mare bulan ca prinde echipa lui porto

calin_t (4 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:44

pe faza defensiva a jucat perfect. Ronaldo chiar a schimbat partea dupa 30-35 de minute cand a vazut ca nu tine. Daca va amintiti meciul cu Lituania, Sapunaru a jucat atat fundas dreapta cat si fundas stanga, iar golurile s-au dat de fiecare data de pe partea opusa.
Mai are putin de lucrat la relatiile de joc pe faza ofensiva si cred ca are potential sa devina unul dintre cei mai buni fundasi dreapta din lume. S-a vazut clar ca se implica si chiar a facut niste invaluiri pe dreapta, dar n-a primit mingea.
Contra nu cred ca a avut niciodata reale calitati pentru postul de fundas dreapta; daca-mi aduc bine aminte el s-a consacrat la Alaves ca si mijlocas dreapta. Cred ca-n nationala ar fi avut loc amandoi. L-as prefera oricand pe Contra in locul lui Nicolita, chiar daca va fi sa ajunga la 45 de ani.
Revenind la Sapunaru nu pot decat sa ma bucur pentru el si sper s-o tina tot asa in continuare. Dat fiind istoria intalnirilor anglo-portugheze si faptul ca echipa care va castiga aceasta mansa va juca cu una dintre Villareal sau Arsenal, n-ar fi exclus sa-l vedem pe Sapunaru jucand o finala de CL, iar asta la un an si cateva luni dupa ce a inscris un gol antologic care a fost anulat de o bricheta, a fost accidentat si criticat de presa portugheza. Iti trebuie multa tarie de caracter sa treci peste toate astea sau o nevasta foarte puternica.

vlad (66 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 18:56

Un mic comentariu, aseara m-am uitat evident, in special la Sapunari, a fost probabil cel mai slab jucator al lui Porto aseara exceptand pe genialul capitan pasator la Rooney :). Asta nu spune foarte multe, considerand ca Porto a facut un meci fabulos aseara! Dar totusi, Sapunaru a stat si s-a aparat, nu foarte inspirat… Romania trebuia sa castige ambele meciuri, iar Contra este un om mult mai eficient in ofensiva decat Sapunaru. Lucrul asta cred ca este incontestabil! Piturca sa plece!!! dar nu denaturati adevarul! a luat si decizii bune 🙂

Ovidiu (46 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 19:29

@vlad: De acord cu tine, lui Piturca i se pot reprosa multe, inclusiv selectia facuta de multe ori. Dar degeaba zic multi ca Piturca convoaca jucatori doar daca joaca la Steaua sau daca sunt impresariati de Becali, pentru ca nu cred (cel putin sper sa nu) fie asa. Piturca e pur si simplu mult prea fixist si orgolios ca sa plece urechea la ce mai zic si altii. El si-a creat nucleul lui de jucatori cu care a obtinut prima calificare, si cu aia a insistat. Eu cred ca si Ogararu si Sapunaru sunt mai buni decat Contra, doar ca ultimul ne-a cam dat peste nas la toti cu evolutia din meciul cu Serbia. Apoi, cu Austria, nu i-a mai iesit. Si da, pe faza ofensiva Contra e mai bun ca Sapunaru.

maria andries (1349 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 19:30

Pt. calin_t, ai observat bine, despre potential e vorba, spre deosebire de Contra, Sapunaru poate sa creasca

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 19:42

Da Maria de acord cu tine dar, dar toate articolele au mai multe idei principale si mai multe idei secundare si la acesta vad si una terta. Sa fie de vina Pitzi e una si alta sa fii roman pe teatrul viselor. Oricum nici eu nu cred ca a fi roman e o vina si nici nu cred ca Sapunaru nu merita sa joace la NATIONALA ca si alti multi jucatori ROMANI (2 numai de la Rapid) insa sper ca vei fi de acord cu mine ca pe viitor sa te tii de idea principala si anume ca Pitzi TREBUIE sa aduca la echipa reprezentativa jucatori nu nume. In rest toate bune,
salve.

maria andries (1349 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 19:46

Pt. lucian lerghievici, pai, de ce Pitzi? Exista si alti antrenori, asta ar fi a patra idee 🙂

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 19:58

Da Maria, de acord cu tine.

dinamodinamo (33 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 20:03

ideea articolului e ok, piti face selectia aiurea, e clar pentru toata lumea; dar subscriu si eu la ce spun multi pe-aici, sapunaru a jucat decent si-atat. Contra, sau un jucator de genul lui, e mai util. Pe sapunaru l-a avantajat aseara jocul excelent al echipei de la mijloc in sus.

giovani becali (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 20:20

n-are valoare de nationala…

dan (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 20:25

mai vlad contra a jucat atit de ofensiv incit am luat 2/1 de la echipa de tineret a AUSTRIEI

mario (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 20:54

Ca si talent e clar Contra e peste Sapunaru -creativitate, dribling s.a.m.d. ;
Sapunaru e mai fundas decat Contra , iar Contra e mai mijlocas decat Sapunaru. Asta nu inseamna ca trebuie sa-l folosim pe Contra pana iese la pensie.
Oricum ,mai mult ca sigur Sapunaru nu a trecut pe la Laura Andresan si nici nu „soarbe” precum Contra ( cel putin deocamdata)

h3h3 (11 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 21:05

te-ai gasit cu cine sa ii scoti ochii lu pitzi!!!daca ai vazut meciul fa o comparatie sapunaru cu fundasul stanga de la porto si vezi ca de fundas de banda e( si daca i-ar folosi romaniei un fundas lateral care nu stie sa dribleze sau sa centreze intr-un meci acasa si unu cu austria), si daca are rost comparatia cu contra!!

klau (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 21:18

eu cred ca in meciul de aseara Sapunaru a facut ceea ce a avut trasat de catre antrenor…..adica sa blocheze pe ronaldo…mai bine faci ce i-ti spune antrenorul….dar o faci la modul profesionist,decit sa joci din amintiri si impresii de vedeta asa cum se comenteaza in legatura cu,Contra (care a expirat de mult..parerea mea)

ionut13 (2 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 22:31

mai bine ca nu a jucat….daca vedea antrenorul de la porto meciul cu austria nu mai prindea sapunaru un meci la porto…piti se lauda ca are performanta la nationala….aiurea …pai ce ma daca mergi si u la 2 competiti si te bat toti asta este performanta???bai performanta este sa te bata echipa de rezerve de la tineret a austriei …asta da performanta….pai cred ca si bunicu daca facea selectia si echipa de joc si tot castigam meciul cu austria …dar ce mai vb de austria cand noi erea sa facem egal cu insulele feroe…….

Alex (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 22:36

sunt unii de pe aici care au impresia ca a face faza de aparare in fata lui man united e acelasi lucru cu a intra jumatate de meci la getafe sau a cara valize pe la steaua ;). mai baieti, c ronaldo a ajuns asa de sus tocmai pt ca nu prea exista fundasi care sa-i faca fata in regim de viteza, iar faptul ca nu a reusit sa treaca macar O DATA de sapunaru (exceptand acea lovitura de cap) dovedeste faptul ca fundasul nostru a facut un joc perfect defensiv. in caz ca nu ati observat, 80% din atacuril lui manchester s-au purtat pe partea lui asa ca faptul ca voi veniti aici si spuneti ca el nu e atat de bun pe faza ofensiva, ca nu stie sa centreze dupa un meci in care a trebuit sa le faca fata lui c ronaldo, parks si giggs dovedeste ca nu stiti fotbal.

responsabilitatea PRINCIPALA a unui fundas este sa isi apere zona, iar sapunaru a facut asta perfect aseara. orice spuneti in plus e cancan, mai ales ca il comparam totusi cu contra si ogararu nu cu bosingwa sau sergio ramos. stati voi linistiti ca daca juca cu austria nu s-ar fi dat centrarea de la primul gol de pe partea lui, asa cum s-a dat pe partea „mult prea creativului si talentatului” contra.

thomas (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 22:38

Istoria se repeta!
In lotul pentru World cup 94 a fost si un oarecare Marian Ivan(care juca bineinteles la dinamo !?!).
In schimb Ioan Timofte II n-a prins nici macar lotul de 24. Unde juca Timofte II? La …. FC Porto!!!
Imi aduc aminte ca la un meci pe San Siro in 1993 in Champions League cu marele AC Milan de la inceputul anilor ’90, Timofte II a fost printre cei mai buni de la Porto! Din pacate pt. el nu s-a transferat de la Poli TM. la FC Porto prin intermediul fratilor Becali, ci cu alt impresar…Restul e istorie! Istorie care se repeta!
Macar de-ar repeta si nationala prestatia de la acel turneu final din 1994….

pscd (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:32

indiferent de ce zic unii sapunaru nu joaca la porto degeaba…daca nu aveau aia nevoie de el nu il pastrau in lot, daramite sa il bage intr-un sfert de finala de Cl cu manchester….fiti seriosi fratzilor…probabil ca nu e cel mai productiv fundas din fotbalul european…dar indeplineste constiincios indicatiile antrenorului, asa ca bravo lui ca joaca la un nivel inalt

I R (4 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:46

Sapunaru are si dribling si centrari dar a avut alte cerinte de la antrenor: sa blocheze pe dreapta noul balon de aur… SI A FACUT-O! E laudat de toata presa internationala iar unii de aici o iau razna. Romanii sunt mult prea destepti… o tzara de pitziponci. doar 23milioane – cativa… foarte putini.

jurnalisti dezamagitori (10 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:49

Ca de obicei un articol fara pic de logica. In locul cui ati fi vrut sa joace Sapunaru? Contra a fost cel mai bun jucator roman al celor 2 jocuri.

Cosmin (1 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:54

Eu sunt mandru ca am fost coleg de generala cu Cristi si ca impreuna cu colegii si prietenii mei de la C am jucat mult cu cei de la A unde era el (sau poate B, a trecut ceva 🙂 ). Si sunt si mai mandru ca pe terenul scolii 150 eu faceam marcaj la el de fiecare data, pentru ca pe atunci era cel care stia cu mingea cel mai bine din toata scoala 😀 Apoi s-a dus la Progresul, echipa de peste drum de scoala, a pus osul, a muncit. A inceput ca atacant. S-a dus la Rapid pentru ca iubea Rapidul de atunci, din clasa a 5-a. Restul e istorie. Nu e nici cel mai inalt si nici cel mai solid sau tehnic jucator. Dar uite ca prin munca a reusit. Ce apreciez si mai mult e ca dupa ani, cand ne intalneam in cartier in Cotroceni, ne salutam si mai schimbam 2-3 vorbe.
Bravo Cristi! Cosmin si Mircea sunt mandrii de tine!!

Nazgul (24 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:55

Oh, un articol in care nu este folosit numele jucatorilor stelistilor.. nici macar un apropo la adresa lor. Cum asa, doamna Andries? Aseara cred ca abia asteptati sa invinga Pandurii ca sa aveti o noua ocazie sa dati cu noroi in Steaua. Ce-ar fii sa scrieti de acum articole numai despre acest Sapunaru, si de ce nu , ca doar sunt niste „oameni de stiinta” a fotbalului , despre fratii Costea, si sa ne lasati pe noi in pace? M-am saturat. Daca, pana si comentatorii (n.r. Gradinescu) meciului au inceput sa faca misto de Steaua noastra. De mai era Alecsandrescu, nu vreau sa stiu cum va inghiteati limbile inainte sa pronuntati numele „Steaua Bucuresti”.

Nazgul (24 comentarii)  •  8 aprilie 2009, 23:56

*in care nu sunt folosite numele jucatorilor stelisti…

razvan (2 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 0:14

cu un meci nu se face primavara.dar asa suntem noi romanii la toate domeniile, ne lipseste constanta.nici macar hagi , cel mai mare fotbalist roman, nu a fost constant de-a lungul carierei.si asta nu vine decat din spiritul balcanic de tot rahatu.
mi se pare normal ca orice jucator care vine la nationala intai sa dovedeasca la echipa de club, si cand zic echipa de club nu includ terek groznii sau alte bombe.
in 94 nu uitati un lucru, toti fotbalistii de la echipa nationala, sau macar titularii, jucau constant la echipele de club, majoritatea fiind chiar liderii echipelor.

ionutz222211 (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 0:15

Fara suparare calin_t dar nu stii ce zici . Contra a fost unul din cei mai buni jucatori ai Romaniei , in 2001 parca a ajuns in echipa ideala a Europei un jucator cu multe calitati , de care din pacate si- a cam batut joc plecand din Italia , pentru a castiga mai multi bani in Spania, unde a inceput declinul lui.
In legatura cu Sapunaru e un fundas bun, jucator decent, care intra exact la minge, isi indeplineste sarcinile de joc, dar atat. Nu are valente ofensive, tin minte un moment in care a primit mingea in marginea careului lui Manchester , a stat putin nestiind ce sa faca , parca un pic stingherit ca a ajuns mingea la el, dupa care a dat o pasa laterala , in dulcele stil romanesc . Nu are creativitate, imginatie, si avand in vedere ca are peste 25 de ani ma indoiesc ca o sa mai cresca foarte mult . Cu toate astea poate reprezenta o solutie pentru nationala , in conditiile retragerii lui Contra, cel putin pentru meciurile in care trebuie sa inchidem poarta

III 3 xXx (2 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 0:22

OK juca Sapunaru in locul lui Contra ,care a facut alegerea perfecta in primul rand pt sine ,prin faptul ca se retrage de la nationala,dar in locul celorlalti 10 distrusi si ratati care se numesc fotbalisti cu cine ii inlocuim la meciul urmator.Cr.Tanase o sa se stinga la fel de repede cum s-a si aprins.

motanul incaltat (137 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 0:29

Daca nu stii secretul lui Sapunaru de pe Old Treaford ti-l spun eu:i-a rezistat lui Cristano Ronaldo si a primit nota 7 deoarece la nationala Piturca l-a obligat sa joace 2 contra 5.Poate nu va dati seama ce serviciu i-a facut Piturca…Serios vorbind-e o mare realizare a lui Sapunaru de a nu fi jucat si implicit sa se faca de ras intr-o echipa penibila a Romaniei….

moosk (2 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 0:42

@ ionut13
cel mai bun comm…
iar pt astialalti care il compara pe contra cu sapunaru ar trebui sa stie ca achipa a 2a a austriei e depaaaarte fratilor de Manchester United… Normal ce a facut Contra cam ce a vrut pt ca aia saracii parca erau legart de picioare… chiar si asa ne-au facut de ras…

george (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 2:33

Decent uneori se traduce sublim.Sapunaru ,bravo lui, a demonstrat aseara ca in fotbalul romanesc sunt foarte multi jucatori talentati. A jucat pentru echipa lui asa cum multi jucatori nu o fac. Felicitari d-le Sapunaru .

omh (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 2:48

Domnisoara sau Doamna Andries, inainte sa plece la Fc Porto , Sapunaru nu era in vederile selectionerului Victor Piturca, desi toata lumea il recomanda (presa, oamneni de fotbal, cunoscatori ai fenomenului) ei ! cum a plecat la Porto sa nu bata la ochii la convocat la fiecare meci dar surpriza nu a jucat niciun minut , pe Lazar la fel este laudat de toata lumea dar Piturca nu il vede, de ce? pentru ca nu este impresariat de tovarasii de barbut fratii Becali. Sunt prea multe mizerii in fotbalul nostru si nu o sa ne putem niciodata mandri cu o semifinala de Champion League, sau cel putin de o trecere de grupe, totul se invarte la bani. De la Steaua a chemat 3 jucatori vai si amar de soarta lor (nu ca nu ar avea valoare, dar la momentul cand sa facut selectia nu stiau care e stangul si care-i dreptu) si a lasat acasa jucatori precum : Lazar , Prepelita, Maftei chiar si Maximilian il putem numi „lasat acasa”, este rusinos ca FRF-ul nu se gandeste in primul rand la noi suporterii echipei nationale si se gandesc doar la cum sa mai traga niste bani, in concluzie MIRCEA LUCESCU la NATIONALA MARE si RAZVAN LUCESCU la NATIONALA MICA pentru a ne creea un viitor frumos.

ionel (3 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 4:42

felicitari pt Maria, ca de obicei un editorial de actualitate si la subiect. Apropae nimeni in afara ei nu a remarcat faptul ca Sapunaru este singurul roman titular in sferturile Ch.Lg, titular pe old trafford titular contra lui Atletico Madrid, si sa speram si in semifinale daca se califica Porto.

Nu sunt de acord cu cei care spun ca e bun numai in aparare. probabil a avut ordin tactic sa nu se implice in atac. Cine a vazut insa alte meciuri ale lui Porto stie ca Sapunaru a patruns de multe ori si a dat pase de gol.

La fel nu sunt de acord nici cu discutia Sapunaru vs Contra. Pot juca perfect amandoi, Sapunaru fundas, si Contra mijlocas dreapta. pentru mine Contra a fost intotdeauna un mijlocas dreapta utilizat pe o pozitie gresita. Unul ca Contra e prea pacat sa-l pui fundas dreapta cand e asa de periculos in atac. Deci Contra si Sapunaru puteau sa joace in mod perfect deodata cu Serbia si cu Austria, sau la Euro. binenteles imposibil cu Piti. Sper cu noul selectioner sa revina Contra si sa avem partea dreapta cu Sapunaru fundas si Contra mijlocas, pt ca Gurita mai poate juca 2 ani si e la toate capitolele peste Banel, Cocis sau alti mijlocasi care au jucat in fata lui.

anti ignoranti (8 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 6:13

fostul rapidist? a jucat vreo 2 ani la rapid si vreo 15 la progresul!

Cristi (4 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 8:43

Marioara, ai dreptate!
Spun baietii mai jos „sa joace in locul lui Contra care a fost cel mai buuuun ?”
Da mai baieti, in locul lui Contra pt. ca demult nu mai face nimic bun pt. echipa!
Sunt stelist, insa l-as fi vrut pe Sapunaru maca in meciurile astea, sa-l vad cum misca, ce tupeu are…
Pt. ca pe Contra il stiam… si nu mai face nimic nou sub Soare. Demult.

tudorica (16 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 8:51

Jucatori d-astia ne-ar trebui. Cu sange in ei. Care au entuziasm. Care si daca echipa pierde, n-ai cum sa te superi pe ei fiindca stii ca au dat totul pe teren. Bravo Sapunaru!

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 8:57

FRUMOS ARTICOL. AVEM NEVOIE URGENTA LA ECHIPA NATIONALA DE UN ANTRENOR CARE SA INSUFLE JUCATORILOR DRAGOSTE DE FOTBAL ADEVARAT, ALTFEL, NE DUCEM DE RAPA. HAI STEAUA ! HAI ROMANIA!

dricul (12 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 9:42

da exista si este roman dar ce folos,ca si generatia lui Hagi nici aceasta generatie nu vrea sa lase locul altora si cu ajutorul marelui”antrenor Piti nu se realizeaza,lista este sestula ptr 2 loturi nationale dar nimic totul se face pe dos.Va intreb cat de accidentat a fost Chivu daca dupa 4 zile face unu meci bun la Inter!si nu este prima data cand se-ntampla.Un lot tanar care vrea sa joace ptr nationala iar baietii care sunt plini de bani daca vreau sa vina daca nu sa recunoasca ca banul este(chiar este)pe primul loc si renunta la nationala.Pana la urma sa recunoastem ca clanul becali are implicatii directe cu jucatorii convocati si din pacate se vede -rezultatele dispar usor usor si anonimatul ne pandeste ami mult ca niciodata.

Caju (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 9:45

Problema nu e pe postul de fundas dreapta… de fapt e foarte simplu… Sapunaru trebuie sa joace fundas dreapta iar Contra mijlocas dreapta clar ! Daca nici incursiunile lui Contra nu le`a vazut oieru in dubla asta, atunci sa se mai duca pe la Faurei sau cum s`o numi comuna aia sa mai ia 2-3 Baneli !

gabi_bt (6 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 9:49

Voi ziaristii ati citit prohodul nationalei cu refrenul atat se poate . Fals. Avem jucatori care trebuie cauteti la toate echpele si nu numai cei ce au semnat cu clanul Becali. Piturca trebuie sa inteleaga ca ia trecut vremea, altul si viata merge ininte. Sa traiesti Marie |

Richard (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 10:07

Daca Sapunaru ar fi jucat la o alta echipa, era titular sau chiar capitan la nationala, iar presa vuia de interviuri cu el. Nu este bagat in seama pentru ca a plecat de la Rapid, echipa non-grata in mass-media. Oricum, este cel mai bun fotbalist roman in activitate.

EMY (3 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 10:48

Nationala nu este facuta pe criteriul valoric. De Lazar Piturca a spus ca nu il ia, preferandu-l pe O.Petre deoarece ultimul are jocuri in Liga Campionilor. De Sapunaru, Ghioane (anul trecut capitan la Dinamo Kiew) sau Cernat care joaca in Liga Campionilor isi bate joc. Aduce in schimb jucatori care de ani de zile nu au avut tangenta cu competitiile europene (Stoica…..). Pentru acestia nu mai functioneaza criteriul jocurilor in Europa. Piturca cerea sa fie titulari la echipele de club pentru a juca. Toti selectionatii sunt titulari ? PITURCA ARE UN SINGUR CRITERIU VALORIC DE SELECTIE: „NU ARE” Criteriile sale sunt dictate de „gasca” din care face parte. Si poate un amanunt interesant: PITURCA ARE UNUL DIN CELE MAI MARI SALARII A UNUI SELECTIONER DIN LUME. E tare nu ?

Stefan (25 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 10:51

Cu actualul selectioner Sapunaru si alti jucatori buni nu vor juca niciodata la „Nationala” , deoarece Piti are o vedere mica asupra selectionarilor plus ca el poarta o mare raca anumitor fotbalisti (Danciulescu e doar un exemplu) care ar merita sa joace pt Nationala.

reddog31 (1 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 11:43

Singurii jucatori romani care joaca la echipe mari la ora actuala sunt Chivu si Sapunaru. In mod logic ei trebuie sa fie titulari in echipa nationala dar la noi Piturca face echipa cum ii dicteaza interesele de afaceri cu fratii Becali. Si daca va veni Olaroiu in locul lui va fi mai rau.

2peu (4 comentarii)  •  9 aprilie 2009, 13:57

daca va uitati atent golul 2 al lui porto a plecat de la Sapunaru, si in plus a mai avut cateva aparitii in atac ( pt cei care spun ca nu joaca decat in aparare ) .
Ce s-a facut la nationala e istorie dar pe viitor sper sa fie bagati in seama jucatorii in functie de valoare si forma de moment nu de aparitiile in tricoul stelei si comisionul incasat de fratii becali

Comentează