Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Piţi are haz!

În afara curiozităţii pur ştiinţifice cu privire la natura umană, mai există un motiv pentru care trebuie păstrat Piţurcă. Are umor. Negru, sofisticat, dar umor. De exemplu, şi-a felicitat jucătorii după înfrîngere.  

Aproape fiecare afirmaţie a lui conţine un […]

joi, 2 aprilie 2009, 1:29

În afara curiozităţii pur ştiinţifice cu privire la natura umană, mai există un motiv pentru care trebuie păstrat Piţurcă. Are umor. Negru, sofisticat, dar umor. De exemplu, şi-a felicitat jucătorii după înfrîngere.  

Aproape fiecare afirmaţie a lui conţine un sîmbure de absurd, o revelaţie măruntă a lipsei de logică. „Eu nu demisionez!”. Uneori, efectul comic vine dintr-o înşiruire de clişee: „Speranţa moare ultima, viaţa merge înainte!”. Dacă n-ar fi amărăciunea înfrîngerii, am putea rîde cu lacrimi şi cere un „bis”.

Piţurcă are o nonşalanţă de mare comedian cînd spune: “Nu s-a întîmplat nimic deosebit, doar că am pierdut jocul!”. Trebuie să fii foarte atent, să nu care cumva să-l iei în serios. Pentru că nu poate fi serios cînd dă asigurări că „am avut meciul la discreţie”. Sau cînd vorbeşte elaborat despre reculul de după Euro, ca şi cum la turneul final am fi văzut o „naţională” în plin avînt.
Nu poate să-şi ia publicul peste picior, ce antrenor ar face asta? De fapt, Piţurcă face haz de propriile obsesii cînd se plînge: „Cei care mă atacă au numai interese, sînt mai răi ca nişte animale!”. Nu Serbia, nu Feroe, nu Austria sînt „bestiile negre” pentru el, ci publicul!

Într-un recital memorabil, Piţurcă lasă de înţeles că îşi doreşte un dezinteres total faţă de „naţională”. De ce, dom’le, le pasă suporterilor? De ce vin la stadion? De ce naiba mai speră? De ce suferă? N-au un pic de jenă? Nu se gîndesc că-l deranjează pe selecţioner? Foarte bine jucat miştoul, nu-i aşa?

Auzi, să-l lase în pace cu emoţiile şi bannerele lor! Ha, ha! Asta a fost tare! „Noi, încheie maestrul comic Piţurcă, ştim ce e cel mai bine de făcut!”. Remarcaţi aici autoironia! Fină, foarte fină! Mai-mai să nu ne prindem de poantă!

Comentarii (51)Adaugă comentariu

[D][S][N] (33 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 13:48

O dedicatie din partea baietilor din nationala AUSTRIEI, pentru ai nostri: Slalom printre ***!

sd (2 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 13:50

Nu stiti despre contractul lui Pitzi?? El nu vrea sa plece de la nationala datorita baniilor, e doar un mancator de praz orgolios

Rasturnica Ciprian (16 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 13:58

Eu unul, nu pot sa-mi infrinez repulsia pe care mi-o provoaca acest personaj. La atita „coolness” de care da dovada, ma gindesc ca nu e la indemina oricui sa te duci sa trisezi la cazino. Iti trebuie nervi buni. Asa ca intrebarile insidioase ale reporterilor ce incearca sa-si ascunda dezamagirea, nu reprezinta pt. Piturca o provocare. El merge neabatut pe drumul lui, indiferent de ce se petrece in jurul lui! El ramine cool! Oare unde e granita dintre „coolness” si nesimtire, dintre „coolnes” si sfidare? Pleaca Piturca, pleaca.

Skirtos (2 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:14

in orice tara cat de cat civilizata, un antrenor dovedit cu certitudine ca a trisat la casino ca ultimul golan, ar fi atras nu numai demiterea imediata a acestuia, ci si a conducerii federatiei. Nu pot sa cred ca la noi nu s-a intamplat NIMIC!!!!! Ce iti trebuie mai mult pentru a dovedi probitatea morala a acestui barbugiu????

mihai_tm (6 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:15

Astia de la FRF nu i-au pus ceva clauze de demisie in caz de antiperformante fara despagubiri?! de exemplu demisia daca pierde 2 meciuri acasa ?, sau obtine numai 4 puncte din 5 meciuri consecutive ?…Daca nu are asa ceva in contract inseamna ca toti juristii de la FRF sunt degeaba si Mircea Sandu trebuie sa-si dea el demisia pentru ca a semnat asa un contract.

Mihail Medrea (3 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:18

Cu ce rimeaza Pitzurca?…

io (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:37

Stas 😀

chupac (58 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:39

f tare articolul,felicitari.

Despina (4 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:47

Am gasit explicatia cea mai logica pentru care am pierdut calificarea. In echipa Romaniei nu mai exista „escu”.
Petrescu, Popescu, Dumitrescu, au fost inlocuiti cu Nicolita, Cocis, Codrea, Rat. Astfel, celelalte nationale si-au pierdut din respectul pentru nationala Romaniei si o supun la tot felul de tavaleli fotbalistice.
Mi-e frica de meciul cu Faroe. Dar stiu siguri ca daca baietii se concentreaza pot scoate cel putin un egal.

petrini (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:52

fata, scuza-ma ca-ti spun asa, dar nu stiu exact de ce imi vine sa-ti zic asa, esti geniala

mi-e rusine ca-s roman (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:53

n-am vazut in viata mea atata nesimtire ca la pitzurca

Eddie (8 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 14:58

Super tare articolul mai fata! Bravo.

nenea misu (3 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 15:24

mam plictisit de cand tot zic : fata asta ii face pe toti !! vreti adevar adevarat ?? !! cititi andries !!!

Albu Sibiu (31 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 15:31

Ar trebui sa i-o platim si noi lui Piturca. Aici nu mai e vorba de bani! E vorba de santaj! Daca i se va plati clauza de reziliere inseamna ca el a castigat si noi am pierdut. 600.000 nici nu cred ca ar fi o suma exorbitanta pentru FRF. Daca i-o vor plati acum tot ei vor pica prost: trebuiau sa i-o plateasca dupa partida cu Lituania, de la Cluj. Poate acum aveam si noi mai multa mandrie in ceea ce priveste Nationala. Nu-mi amintesc ca vreun fost selectioner sa fi avut nesimtirea lui Piturca. E drept, nu stiu daca aveau contracte smechere, cu clauze de reziliere. Totdeauna, dupa o serie de rezultate proaste selectionerii romani aveau minima decenta sa demisioneze. Singuri, sau sub presiunea presei si a publicului. Tocmai aceasta deosebire intre ei si Piturca ne arata lipsa caracterului. Sa trecem insa la treaba. Iata ce propun eu Federatiei:

Salariul lui Piturca pe un an este parca de 5-600.000 euro. Pana la sfarsitul campaniei de calificare, atunci cand expira contractul, mai e un an si ceva. Pai, decat sa-i dea acum 600.000 euro degeaba mai bine sa-l tina in functie, platindu-i poate cel mult vreo 50.000 in plus. Ce ar castiga? Faptul ca Federatia nu cedeaza la santaj. Sa-l tina in functie DAR: ca orice angajator cred ca si FRF-ul poate formula cerinte de genul: “prezenta la serviciu in fiecare zi la ora 8″, “rapoarte peste rapoarte de activitate”, “alocarea unui birou tip closet” si alte umilinte specifice la care unii dintre noi suntem supusi pe la serviciu. Da, veti zice, dar tot va ramane antrenor. Aici e chichita: cred ca se poate specula vreo portita din contract astfel incat sa aducem un nou antrenor cu titlul de director tehnic. Ceva in genul a ceea ce se intampla prin campionat, la CFR de pilda. Acela va fi adevaratul selectioner, acela va avea pe mana toata Nationala iar lui Piturca nu-i va mai ramane decat rolul de carpa, legat de contract si umilit de toata lumea. Vom pierde poate ceva bani (ce-s 50.000 cand si-asa dai 600.000) dar vom castiga bucuria ca nu suntem la mana nesimtitilor! Ce parere aveti? Alo, Federatia?

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 15:52

Da maria de acord cu tine dar unde e autoironia?

nu conteaza (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 15:55

imi place ce naiv e albu sibiu :)) ..si articolu e ok

Gabriel (13 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:02

tare articolul , de nota 10 ! 🙂

razvan (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:02

chapeau, mademoiselle
un articol excelent, ca si sugestiile de la no. 14 (albu sibiu)

EXPERIMENTATUL (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:20

Cel mai tare antrenor.Ati uitat ce echipa a facut si cati jucatori a promovat?.Sa nu uitati ca nu el a dat pe langa minge de doua ori in meciul cu Austria si nu el a dat autogol in meciul cu Serbia iar in toate meciurile apararea este in aer.Nu are cu cine toti sunt varza in afara de Tudose-Genial

gusty (3 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:24

Bravo, e super tare, la obiect! Ce pacat ca piturca nu il va intelege…mai de graba va crede ca e o gluma

Cristi Aszalos (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:31

Bravo! Un articol excelent! Nimic mai mult de spus.

cipilica (15 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:35

Acum putem trage linie,dar nu e vorba doar de Piturca.Trebuie luati pe rind:Lobont-dupa 10 goluri incasate in 5 meciuri,trebuia incercat si alt portar,Contra-nulitate,Rat-nulitate,Cocis-nulitate,Codrea-nulitate,Tamas-nulitate,Nicolita-nulitate,Stoica-nulitate,Nicolita-nulitate,Bucur-nulitate,Radoi,Marica,Goian,Niculae,Mutu,Chivu,tind spre zero absolut.Dupa ce acum citiva ani piturca facea selectia dupa jucatorii care jucau titulari la echipele de club,acum a selectionat doar rezeve eterne care cred ca nici nu mai stiau cum arata mingea.Din ce cauza nu-mi dau seama dar tare as vrea sa stiu de ce sa facut aceasta selectie.Si problemele au si alte cauze FRF,Sandu,Dragomir si toata gasca care conduc fotbalul romanesc.Trebuie schimbat tot de la cap la coada!

DFGNSFGK (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:49

CE ATITA VA LEGATI DE PITURCA, BINE A FACUT CA SI-A PUS CLAUZA ACEEA, DUPA CE A PATIT-O PRIMA OARA. TI-AI BATUT JOC ODATA, A DOUA OARA PLATESTI.
SIMPLU!

fisherking (17 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 16:52

@albu sibiu: genial!

făniţă (11 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 17:20

@Albu Sibiu

lol, câţi ani ai?

tu chiar nu vezi că sanu, piţurcă şi clanul becali sunt mână în mână? cum să îl scoată sandu pe piţurcă, tu când te urci în pom să culegi mere îţi tai craca de sub picioare?!

sandu îl lasă pe piţurcă să se apere singur, ca să nu fie şi el luat la ţintă de mass-media sau de suporteri(deşi de suporteri este).

Desteapta (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 17:34

Foarte tare articolul

Justice is blind (6 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 17:48

Pt fata de la pagina 5:

1. „Piturca si-a felicitat jucatorii dupa infrangere”. Tu, mare antrenor si lider innascut ce ai fi facut? Le rupeai gura in stilu’ Jean Vladoiu/Panduru? La subiectul asta las-o mai moale ca nu ai habar ce inseamna psihicul uman, leadership si motivare.

2. „Am avut meciul la discretie”. Binenteles ca este adevarat. Daca nu existau greseli PERSONALE in aparare in ambele meciuri am fost mult peste adversarele noastre. Din pacate, presiunea in cea mai mare parte, dar si calitatea/forma indoilenica a catorva jucatori ne-a facut sa pierdem meciurile.

3. „Nonsalanta”. Te simteai mai bine daca plangea Piturca cu lacrimi de crocodil cerand iertare noua dar mai ales tie, judecator suprem, pentru incapacitatea lui de aseza oamenii in teren? Crezi ca se schimba rezultatul meciului daca facea asta? Are dreptate omul, asta e, mergem inainte.

4. Nationala la EURO.
Nu se asteapta nimeni de la tine sa intelegi fenomenul fotbalistic. Doar nu stii ce inseamna sa fii fotbalist. Tu, ca mult altii din pacate, ne vezi campionii lumii care, datorita interventiilor malefice gen Piturca, nu reusim sa aratam lumii de ce suntem in stare.
Revino-ti cu picioarele pe pamant si relateaza faptele macar daca nu esti capabila sa le evaluezi. Nu suntem si nici nu vom fi campionii lumii in viitorul apropiat. Asta, indiferent ce antrenor pui. Poate daca ii naturalizam pe Ronaldo, Kaka, Messi si inca cativa.
Concret:
– ne-am calificat la EURO 2008, dupa 8 ani de „dezastre”
– am facut-o de pe primul loc, intr-o grupa cu Olanda.
– am facut meciuri bune in fata CAMPIOANEI LUMII si vice-campioanei. Cu putin noroc, si un gol din penalty, reuseam sa iesim dintr-o grupa a mortii.

Pt restul jurnalistilor si „oamenilor de fotbal”:
In goana voastra dupa senzational ati ajuns sa puneti o presiune enorma atat pe antrenor cat si pe jucatori. Putin imi pasa ca in tinerete Piturca juca barbut. Prea putin imi pasa ca a incercat sa triseze intr-un cazino. Sunt mult prea putini oameni curati in Romania pentru a-mi mai pasa de asa ceva.
Toti ati urlat ca il vreti pe Costea si Dorel in echipa. Uite ca au fost si au facut meciuri mari. Care dintre voi isi asuma responsabilitatea convocarii lor? Sigur… Piturca e de vina. Daca i-ar fi lasat pe banca toata lumea i-ar fi sarit in cap. Unde-i Mititelu care dadea pronosticuri de 1 cu Serbia doar pt ca joaca Costea? Va mai plangeti ca nu a vrut sa riste cu Max? Daca facea un meci prost cine era responsabil? Pai el, ca doar trebuia sa vada la antrenamente ca nu poate, nu?
Va plangeti ca in Romania se schimba antrenorii prea des, ca nu li se da timp sa faca ceva. Din cauza voastra se ajunge acolo. Din cauza stirilor voastre „senzationale”. De ce i-ati cerut parerea mamei lui Max Nicu? Joaca ea la nationala? Credeti ca ne intereseaza? Singurul motiv a fost pentru ca gasi CEVA cu care sa va faceti audienta mai mare.
Mesajul meu pentru voi: imi provocati scarba!

Pt toti suporterii de duminica (care cum se simte):
Echipa nationala, ca oricare alta echipa, trebuie SUSTINUTA (EN. to support). Aceasta nu trebuie facuta doar atunci cand echipa o duce bine si are rezultate, ci mai ales cand echipa NU o duce bine. Cred ca un moment bun pentru a face asta este chiar acum. Cand cititi articole „senzationale” gen OTV, poate ar fi bine sa le mai ignorati din cand in cand. Mai ales atunci cand nu au un mesaj important de transmis (99% din cazuri).
***

Pentru Piturca:
Personal eu nu ii cer sa ne zambeasca, sa ne vorbeasca frumos. Daca stie sa o faca cu jucatorii, daca stie sa ii conduca e de ajuns. Din cate se observa din afara stie si o face. Probabil daca lumea ar sustine echipa altele ar fi rezultatele.
Atata timp cat stiu ca el ne-a dus acolo de doua ori eu consider ca poate, mai bine decat multi altii, sa o mai faca odata. Poate nu de data asta, data viitoare.

Pt toti suporterii adevarati:
Forta Lobont, Pantilimon, Contra, Chivu, Tamas, Rat, Codrea, Radoi, Max, Bucur, Cocis, Marica, Mutu! Eh da… chiar si Forta Piturca!
Forta Romania! Bafta in continuare!

marius (2 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 18:21

super comentariu! natura umana a lui pipiturca in toata splendoarea. sper sa-i faca cineva si un portret ca nu am vazut muratura mai acra ca figura. Si sa-i inchine cineva si o melodie caci este o sursa de inspiratie infinita…

Mircea Radauceaunu (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 19:05

Articolul este excelent! Bravo.
Asa o doza de nesimtire ca la Piturca nu s-a mai vazut in fotbalul profesionist.
Dar nici Sandu si Lupescunu sunt departe.
Tot fotbalul e murdar, poate asta e momentul sa-si dea seama conducatorii de cluburi ca vremea lui Mircea Sandu a trecut si ca cu Gica Popescu fotbalul ar fi avut mai multi bani.
E un „urban myth” ca nu avem tineret. O grama da de copii si juniori bat la portile cluburilor, se stie ca din fotbal se fac bani!
Problema e ca nu avem un sistem de a-i promova.

Iar ca o entitate, fotbalul romanesc sufera, asa cum spune Maria Andries despre Piturca…de umor negru.

Numai in momentul in care conducatorii de cluburi de la toate nivelele isi vor da seama ca aceasta echipa federala este depasita de vremuri si incompetenta, atunci vom putea incepe o reconstructia.

maria andries (1349 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 19:50

Pt. Albu Sibiu, daca FRF ar vrea intr-adevar sa-l schimbe pe Piturca, ar descoperi in contract nu o portita, ci ditamai poarta de garaj 🙂

alex (6 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 19:58

Justice is blind cand nu cunosti fenomenul mai baiatule. Pai Costea nu a jucat bine pentru ca Piturca l-a pus aiurea. Nu ala e postul pe care joca. La fel si Dorel siCodrea si multi altii. E greu sa intelegi fotbalul daca nu ai jucat in viata ta si ai fost un simplu spectator. Ne-am saturat de experimentele obosite ale unui selectioner barbugiu. Cat despre Max Nicu, care a jucat 7 minute, ca atat i-a permis barbugiul, are super clasa, fuleu de fotbalist, fizic, viziune, stie sa demarce si face si faza defensiva. Si asta am vazut in 7 minute. Tanase si Max Nicu sunt deocamdata singurii jucatori de la care se poate incepe o reconstructie. Si te rog eu sa nu mai vorbesti de Euro caci intr-o forma mai proasta nu o sa mai prindem niciodata nici Italia, nici Franta.

Cornel (110 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 20:48

Piturca e limitat ca antrenor, e suspicios si agresiv ca orice incult parvenit, dar nu e singurul de vina. Sandu, Lupescu, Dragomir, ca sa dau doar citeva nume, sint la fel de vinovati; si-au vazut de interesele lor si au lasat fotbalul sa moara ! De 15-20 de ani, directia e tot in jos – dupa epuizarea valorilor produse sub comunism, au urmat jucatori si echipe tot mai modeste, pina la degringolada de azi. Acum 20-30 de ani Romania producea in serie jucatori pirpirii dar tehnici, cu un excelent joc combinativ dar handicapati de un fizic ingrat si de complexe iesite din izolarea in care era atunci Romania; azi media de inaltime a mai crescut insa fara a adauga si forta (mai ales morala !) iar tehnicitatea a ajuns la un nivel care stirneste risete pe stadioane. Daca antrnorii vechii scoli se remarcau printr-o prudenta iesita din comun, majoritatea antrenorilor actuali par, pur si simplu, sa nu stie ABC-ul meseriei, totul e la plezneala, la intimplare, la ghiceala ! Nivelul fotbalului romanesc scade incontinuu, iar pentru asta responsabilii trebuie cautati la Casa Fotbalului si prin ministerele care au abandonat sportul in scoala, la tara si pe maidane – adica acolo de unde ies mii de fotbalisti cu potential – si au creat un mic dar profitabil bussines cu fotbal, numit Liga lu’ Mitica. Pentru asta, nu Piturca e vinovat, oricit de antipatic, mediocru si inchipuit ar fi !

bogdan-m (43 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 20:48

Oare in afara de Piturca si Gigi Becali mai sunt alte subecte pentru ziarele de sport?

Revenind la subiectul „Piturca” oare este asa greu sa se recunoasca ca in ultimele doua meciuri au fost greseli mari de arbitraj impotriva noastra? Golurile 1 si 3 ale Serbiei, golul 2 al Austriei sunt goluri ce nu trebuiau validate. Cand ne-a furat in Norvegia arbitrul a „tipat” toata presa. Acum nu s-a sesizat nimeni. Diferenta este ca atunci antrenor era Iordanescu iar acum Piturca. Unul din momentele in care presa demonstreaza ca nu este impartiala…

Aaragn (3 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 21:22

Chère m’selle, foarte bine scris articol, dar umorul lui Pitzi nu e negru. E cat se poate de maro, din pacate.

Albu Sibiu (31 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 21:26

Pt Maria Andries: daca stii cumva care este aceasta „poarta de garaj” te rog, spune-ne-o si noua. Eu chiar cred ca acel contract e destul de bine facut si ca in principiu daca vor sa-l dea afara, vor trebui sa-i plateasca. Iar acum il vor da afara fiindca le ruineaza imaginea (care si-asa nu prea exista).

Alex (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 21:50

bravo Justice is blind

Un om (2 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 22:46

Sa vezi emotzii cu Feroe… Poate avem noroc si scoatem un egal…

centurion (1 comentarii)  •  2 aprilie 2009, 23:18

apropo de umorul absurd…e normal, doar un roman a inventat teatrul absurd: eugen ionesco(u), si pitzi o fi ruda cu el…

suporter adevarat (5 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 0:44

@ JUSTICE IS BLIND

Felicitari frate !
Cei ca tine si ca mine, care apara echipa in momentele grele, sunt adevaratii suporteri.
Sa le aducem aminte frustratilor astora ca de la Al Doilea Razboi Mondial pana la Generatia lui Hagi, DECI IN 50 DE ANI, Romania a avut o singura calificare la mondiale si una singura la europene.

Alexandru (5 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 2:46

Pentru Bogdan – m

Ma intreb tu la ce meciuri te-ai uitat. Hai sa zicem ca golul 3 al serbiei a fost din offside (insa faza s-a derulat atat de repede si intr-o invalmaseala de jucatori, incat ar fi de inteles daca arbitrul nu a vazut). la golul numarul 1 al serbiei chiar nu pot intelege ce ai de comentat, pentru ca a fost gol valabil din toate punctele de vedere (sau poate in opinia ta, in fotbalul modern cand se face greseala in aparare care duce la o faza periculoasa ar trebui oprit jocul si oferita mingea echipei care se apara). cat despre golul 2 al austriei, s-a vazut clar ca nu poate fi vorba de hent „regulamentar” la jucatorul austriac, pentru ca radoi l-a tintit din jumatate de metru. asa ca ciocu’ mic. noi, romanii, cautam mereu scuze pentru orice: ba ca ia bataie nationala, ba ca ne merge rau, ba ca ne fura cei care ne conduc etc. astia suntem si nu ne vom schimba. pentru ca, din pacate, noi nu ne mandrim decat ca suntem latini. iar latinii (adica romanii), din pacate erau niste obsedati incerti sexuali, sadici si lenesi.

Alexandru (5 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 2:48

pentru suporter adevarat: aminteste’ti insa contextul in care am trait 50 de ani.

SS (6 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 7:25

@suporter adevarat – nu uita sa-ti pui medalia la git si sa te arunci dupa piturca. daca nici asta cu „in 50 de ani am avut o calificare, deci cei care vor mai mult sunt frustrati” nu e o enormitate tipic balcanica, atunci nu stiu ce e… Tip de 50 de ani am mincat salam cu soia, deci nu stiu de ce am vrea altceva acum, nu? Si noi, cei care vrem mai mult suntem frustrati? Si tu, si ala cu dreptatea oarba sunteti incapabili sa ginditi dincolo de propria groapa in care vietuiti. Pe voi va multumesc egalurile cu o fantoma a Frantei si cu o Italie umila, ambele dupa un joc „incantator” practicat de echipa noastra. Asta spune tot despre „cei ca voi”.

shpagasin (7 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 11:20

@suporter adevarat: cand tinzi spre mai bine nu te uiti in jos. Fotbalul, ca orice joc, tocmai de asta se joaca, pentru a fi castigat. Lui Piti i s-a multumit pentru ce a facut la momentul respectiv, la fel cum se procedeaza cu orice om care isi indeplineste o sarcina. Asta nu inseamna ca in fotbal se poate trai multumind vesnic pentru eroicele realizari din alte vremuri. Gata, pa, s-au dus. Vehementa suporterilor vine din modul in care isi trateaza aceiasi suporteri Piturca. Realizarea lui mareata de la euro a fost jocul cu Olanda. Un antrenor care duce asa de jos o echipa nationala mai poate fi iertat? Nu cred, cel putin nivelul meu de toleranta e depasit de nesimtirea raspunsurilor acestui om. Si am pretentia ca nu sunt unul dintre cei catalogati de Piturca, ca si „golani de suporteri”, sau cum le-a zis el.

Justice is blind (6 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 11:47

@SS:
Omul („suporter adevarat”) a spus un mare adevar. El vorbea despre fotbal, tu despre soia. In perioada in care mancai tu soia, desi ma indoiesc ca ai prins macar cativa ani din perioada respectiva, adu-ti aminte faptul ca fotbalul romanesc a castigat ceva ce acum nici nu visam: o cupa champions league. Atunci probabil eram mult mai indreptatiti sa avem asteptari de la echipa nationala.
Acum, cand echipele noastre in cea mai mare parte parasesc intr-un mod rusinos orice competitie europeana, ar trebui sa o lasam mai moale cu asteptarile.

Daca tu crezi ca eu nu imi doresc sa ajungem odata acolo sus te inseli. Dar este una sa iti doresti acest lucru, sa visezi la el, sa faci tot ce poti pentru a ajunge acolo si este cu totul si cu totul altceva sa consideri ca tu meriti acel lucru si de fapt Piturca ne-a impiedicat sa luam ceea ce meritam. Mare diferenta.

Tu, si noi toti, trebuie sa ne cunoastem mai intai limitele. Fara a le cunoaste nu le vom putea depasi niciodata. Si da, vei fi frustrat crezand ca tu de fapt meritai mai mult.
„Numele” pe care ti l-ai pus spune totul despre tine.

@Alexandru:
Nu ca ar mai conta acum, dar bogdan-m are dreptate. Golul 1 al Serbiei s-a dat dupa o preluare cu mana iar la golul 2 al Austriei nu se pune problema de intentie. Si un hent ne-intentionat trebuie semnalizat atunci cand aduce un avantaj.

de-al casei (4 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 12:33

@justice: Prietene esti departe rau! genul de suporter care „nu conteaza mergem inainte, trebuie sustinere” (apropos asta zicea si Piturca). Pai cum sa mergem inainte daca s-a dus caruta de rapa? Ce sa sustin, sa ma uit in continuare cum echipa nationala merge din ce in ce in mai rau pentru ca a devenit o afacere „in familie”? Sa accept in continuare ironiile lui Piturca? Sa accept in continuare ca dragele nosatre centrele de juniori (multe rau si cu performante deosebite il ultimii 20 ani) sunt niste „spalatorii de bani si atat”? Ca echipele din minunata „liga -apa de ploaie” mimeaza fotbalul, si cine da ma mult ia titilu? Ca Sandu si Dragomir nu fac altceva decat sa mentina actuala stare pentru ca asta le aduce destul de multe venituri? Nu se mai poate sa ni se ofere aceste mizerii! Sa plece!

Si nu ar fi ca e de acum, caruta e rupta de ceva vreme si nimeni nu face nimic decat sa mergem inaite. De aia si protestam pentru ca vrem binele echipei, pentru ca nu putem sta cu mainile in san si sa lasam sleahta aia de bijnitari de la LPF si FRF sa-si bata joc inca vreo 10-15 ani de acum incolo. Afara cu ei de acolo! Sau sa se mai uite la meciurile lor tata mare (atat la meciurile nationalei cat si liga fasss).

Speedy (98 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 12:54

Mie un lucru mi se pare clar. Desi nu a stralucit in niciunul din meciuri (cu Austria au oferit chiar cateva momente hilare in aparare), Romania putea castiga ambele meciuri, fara sa fi jucat cu nimic diferit. E vorba numai de un pic de noroc, care de data asta a lipsit.
Ma intreb insa altceva: DACA ar fi castigat meciurile (si se putea intampla), ar mai fi observat cineva ca, in 2 meciuri nu s-a dat nici o centrare folosibila? ca nu s-a tras nici un sut ca lumea la poarta? ca nimeni nu a facut un dribling, o preluare – ceva, orice, care sa arate ca ar fi fotbalisti de valoare?
Nu cumva presa – in primul rand – dar mai ales suporterii ar fi avut o stare de exaltare? ce echipa, ce antrenor, prostiile uzuale care se servesc la victorii.
Acum toata lumea a picat in extrema cealalta.
Adevarul e pe undeva pe la mijloc. Romania a jucat slab, da. A pierdut meciurile, da – la fel de bine cum ar fi putut sa le castige. Jucand la fel de slab.
Nu sunt un fan al lui Piturca, dar nu cred ca e el de vina ca Rat – la primul gol al austriecilor i-a oprit mingea atacantului. Si nici ca Radoi a balbait mingea la golul 3 al sarbilor. Nu antrenorul echipei nationale trebuie sa-i invete abc-ul fotbalului pe jucatori. E adevarat, n-a fost foarte inspirat la selectie, asta se poate spune. Dar nu putea baga in teren 50 de jucatori, ca sa multumeasca pe toata lumea

unu (4 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 13:10

cel mai sigur si cel mai usor e sa -ti dai cu parerea de pe margine …piti are curaj si e rezistent chiar daca pierde si chiar daca are lacune comportamentale ,in fond cine e perfect ? Ma intreb ce ai face tu ,daca ai fi IMPLICATA (direct in fenomen ) cu siguranta ti-ar fi mai greu atunci decat acum din dosul tastaturii .

doru cristoloveanu (1 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 14:12

SUNT SURPRINS SA-L VAD PE PITZI IN ACEIASH INCAPERE
CU COLECTZIA DE PERVERSHI NUMITZI”FEDERATZIE”!!

sandy (1 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 15:52

EU NU STIU CE CALITATI ARE ACEST PITI SI MULTI SANT CEI CARE-L TIN IN BRATE.GARDIANUL ANUNTA ASTAZI CA SI- A DAT DEMISIA!? NU STII CE SA MAI CREZI CU PRESA DIN RO.!

bogdan-m (43 comentarii)  •  3 aprilie 2009, 17:42

Pentru mine nu ca pleaca Piturca este o problema, ci ca poate veni un antrenor mai slab. Piturca, cu toate defectele lui, a lansat un Mazilu de la Sportul Studentesc, un Cocis de la „U” Cluj, un Costea de la „U” Craiova, un Tanase de la Pitesti sau un Muresan de la CFR Cluj. Daca va aduceti bine aminte, pe vremea lui Iordanescu nu jucai in echipa Romaniei decat daca jucai la o echipa din Bucuresti. Gica Craioveanu a fost de doua ori consecutiv golgheterul Romaniei (in ’93 si ’94) iar la Campionatul Mondial a fost convocat pe postul lui Marian Ivan. Va spune ceva numele asta? Nu mai spun de Ioan Timofte sau Pavel Badea…
Asta vad eu ca ar putea fi problema in cazul unui nou antrenor: limitarea ariei de selectie la hotarele Bucurestiului.
O sa vedem ce va fi…

Comentează