Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Un caz de sabotaj

Olăroiu n-a învăţat nimic din episodul Boro. Dacă ar fi înţeles acea lecţie pe viu despre stăpînirea de sine, n-ar fi urmat episodul Al Hilal. Nu-şi mai ştergea nasul cu tricoul si nu-l arunca în semn de protest.

Pare nedrept, nu? […]

duminică, 1 martie 2009, 3:50

Olăroiu n-a învăţat nimic din episodul Boro. Dacă ar fi înţeles acea lecţie pe viu despre stăpînirea de sine, n-ar fi urmat episodul Al Hilal. Nu-şi mai ştergea nasul cu tricoul si nu-l arunca în semn de protest.

Pare nedrept, nu? Tocmai cîştigase un trofeu. Şi, în loc de mulţumire, a fost dat afară! Nu de club, ci de federaţie! Jignise grav nu o persoană, nu o industrie textila, ci o comunitate întreagă, cu valorile şi credinţele ei. „M-am săturat să-mi tot pună beţe în roate!”, a explicat Oli. Fără să dea detalii despre cum îl sabotează cei care-i plătesc un salariu cu şase zerouri.

L-au „lucrat” şeicii? Din invidie, din zgîrcenie, din fanatism, din lipsa de ocupatie? Nu, pur şi simplu, şi-au apărat lumea lor care, fapt ciudat si revoltator, nu se roteşte în jurul fotbalului. E greu să găseşti corespondent al acestei situaţii în spaţiul românesc. Pentru că încă nu ne-am decis ce anume apărăm. Nici care ne sînt punctele cardinale. Cîtă vreme nu ne putem judeca noi pe noi, să nu ne grăbim să-i judecăm pe arabi. Şi nici să nu pretindem că-i înţelegem. Noi, care nu luăm nimic în serios, cu excepţia circului si a nuantelor a la Gica Contra!

Olăroiu n-a învăţat să-şi stăpînească nervii pentru că n-a fost nevoie. În fotbalul românesc, eşti încurajat să te dai în spectacol, să te contrazici de dragul polemicii, să te răţoieşti la stele şi la puricii de pe ecran. Dă frumos la cameră să faci urît. Ieşirile nervoase au drept singură consecinţă aplauzele, aplauzele prelungite, nu sancţiunile. Stropşitul reprezintă un fel de datorie de onoare. Nu e cazul la arabi. Nici la europeni. Nici la englezii de la Boro. E valabil doar în Liga 1, unde ieşitul din pepeni e un sport mai popular chiar decît fotbalul. Mă enervez, deci exist! Sînt balcanic, deci vulcanic!

Şeicii nu l-au iertat pe Oli pentru că i-au copleşit regretele. Ci ofertele de înlocuitori. Cu două milioane de euro pe sezon, găsesc genii tactice la kilogram. Doar că trebuie să dea nişte telefoane şi asta ia timp. Ce urmează? Ura şi la aerogară! Nu poţi să pupi şi mîna şeicului, şi Piaţa Independenţi! Ăsta-i riscul cînd te duci dintr-un fotbal cu reguli de cîrpă într-un fotbal unde există reguli pentru fiecare cîrpă. In fine, la cite meciuri cu regulile au cistigat romanii pe teren propriu, o infringere in deplasare aproape nu mai conteaza.

Răscoala de la Al Hilal reprezintă reversul blocajului de la Middlesborough. În ambele cazuri, Olăroiu a căzut pradă propriilor emoţii. A fost sabotat, da! Dar sabotajul a venit din interior, de undeva de sub fruntea înfierbîntată. A pierdut pe mîna lui. Nu va deveni un mare antrenor, pînă nu va reuşi să-şi controleze reacţiile. Altfel, vorba unui şef din Liga 1, „este un antrenor foarte bun, dar vine un moment cînd trebuie să pleci de la locul faptei”.

Regula e valabilă şi pentru restul tehnicienilor români, mai puţin două-trei excepţii venerabile. E valabilă şi pentru fotbaliştii noştri, care dau de greu în străinătate, oriunde regula e regulă, nu subiect de bîrfă. Cît despre Rădoi, poate sta liniştit, cîtă vreme geamul hidrantului rămîne intact.

Comentarii (63)Adaugă comentariu

x-mann (4 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:21

posibil sa ai dreptate ,ba chiar s-ar parea ca ai dreptate ,da cu geamu ‘ ce-ai avut ? sau cu Radoi cumva …? sau te pomenesti ca ai ceva cu noi ?

rational (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:26

Exceptional articol!!!!
Felicitari, Maria! Ai surprins esenta problemei si ai prins-o in contextul slabiciunilor poporului nostru. Sa speram ca vor fi macar unii care vor intelege ce este de facut pentru a schimba lipsa de respect a romanilor pentru reguli.

Daaa… (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:38

asa e

chinezul (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:43

maria, deobicei scrii frumos, alegi tema fiecarui articol cu grija si astfel ai reusit sa ajungi in topul angajatilor gsp pe care ii apreciez cu adevarat. si, crede-ma, lista nu e deloc lunga …

dar acum ai gresit. evident, este parerea mea, dar nu cred ca oli poate fi blamat. poate a facut acel gest, poate nu. hai sa nu ne pripim, pentru inca nu stim exact cum s-a desfasurat episodul „tricoul”. insa, in mod cert, oli a avut dreptate sa rabufneasca …

da, arabii il platesc, da, arabii au o alta conceptie despre viata, dar un antrenor trebuie sa isi apere jucatorii. am inteles ca nu li s-a permis celor ramasi in afara lotului sa sarbatoreasca triumful impreuna cu restul coechipierilor, iar scandalul a pornit tocmai de la faptul ca oli dorea ca intreaga echipa sa se bucure impreuna. asa cum e firesc!

asadar, oli a dat dovada de caracter! pentru un antrenor echipa este mai presus decat toate. da, poate a exagerat putin, dar avea tot dreptul. daca nu o facea era doar un alt „sclav”. astfel, oli le-a aratat ca banii nu pot schimba principiile unui om. felicitari cosmine si cat mai multe performante in viata!

Reddo (14 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:49

Ieri s-au schimbat stirile contradictorii despre Olaroiu cum se schimba moda la fustitele de plaja. Ba a fost demis, ba si-a dat demisia. Ba nu mai vrea el sa stea , ba nu mai vor ei sa-l tina. Ba il saboteaza conducerea, ba adversarii, ba organizatorii, federatia, seicii, regii, sondele, camilele si nisipul desertului. Maria are dreptate, la ei fotbalul nu e religie, nu se invarte totul in jurul lui, e mai mult un hobby, o jucarie forte scumpa pentru multimiliardarii Orientului Mijlociu.
Pentu mine personal, faptul ca s-a sters cu tricoul cu chipul seicului nu inseamna nimic. Din partea mea putea sa-si faca si pantofii cu el, nu reprezenta nimic altceva decat o carpa de praf. Nu si pentru arabi. La ei conducatorii sunt semizei, sunt idolatrizati. Oameni buni, este vorba despre cei care daca seicul le spune, isi pun centura de grenade in jurul taliei si se detoneaza la Casa Alba. Afgani, Irakieni, Sauditi, Palestinieni, este vorba despre aceeasi cultura, decrepita dupa mine, medievala, cu carentze de evolutie, dar e cultura lor. Asa traiesc ei. Lucruri care pentru noi nu inseamna nimic notabil, pentru ei sunt religie.
Foarte important, nu neaparat pentru Olaroiu, ci pentru orice om care merge intr-o comunitate straina este sa invete si sa respecte obiceiurile pamantului. Sunt tzari unde stransul mainii, care la noi e un gest de prietenie, reprezinta un gest obscen similar ridicarii degetului mijlociu, sau tzari unde o flatulatie in timpul cinei reprezinta un compliment la adresa calitatii mancarii si implicit a gazdei, fapt ce la noi e un afront de nedrescris. Inchipuiti-va ca mergeti intr-o astfel de tzara si strangeti mana sotiei partenerului vostru de afaceri, sau vine la voi in vizita un partener de afaceri si se comporta la masa ca in cazul mai sus descris. Inchipuiti-va ce repercursiuni ar avea asemenea gesturi.
Asa ca nu trebuie sa nu ne miram de reactia arabilor, iar Olaroiu ar trebui sa se scuze (ceea ce a si facut dupa cum am inteles din media) nu sa declare ca, ce mare lucru, era cald si el era transpirat.
Nu mi se pare un fapt legat de disciplina si stapanire de sine, pentru ca putea sa se stearga cu tricoul si sa-l arunce si daca era calm si zambitor, de exemplu in timpul ceremoniei de decernare a cupei, cand era aglomeratie, emotie, efort, implicit caldura si transpiratie.
Iar acest lucru imi trezeste o alta intrebare. Oare asta a fost intr-adevar motivul? Stergerea cu tricoul? Sau, cum bine spune Maria, tocmai lipsa de disciplina, iesirea lui nervoasa (care poate s-a mai repetat in trecut) a suparat, iar tricoul a fost doar pretextul?
Oricum ar fi, Olaroiu ar trebui sa inteleaga faptul ca peste toate legile arabilor, seicilor, Coranului, mai exista si legea bunului simt care este valabila in orice tzara, si care sper, nu va fi abolita niciodata!
Cat despre Radoi, sa fie atent unde da cu pumnul, ca poate nimereste un tablou cu citate de Coran si nu stiu daca in Arabia Saudita s-a abolit pedeapsa capitala! (A fost numai o gluma, umor negru romanesc!)

Reddo (14 comentarii)  •  1 martie 2009, 16:54

P.S. Pt. Maria: Un gand bun de Martisor!

picasso the poet (87 comentarii)  •  1 martie 2009, 17:00

cati lupi moralisti pe metru’ patrat..

edmond (5 comentarii)  •  1 martie 2009, 17:24

maria,nu prea sunt de acord. asa cum seicii si-au aparat lumea lor,asa oli si-a aparat si echipa,dar in primul rand meseria. pur si simplu nu a acceptat sa fie calcat in picioare.

durden (209 comentarii)  •  1 martie 2009, 17:58

foarte bun articolul si sa stii ca ai dreptate!!dan petrescu este un alt exemplu…nu i se va canta niciodata „super dan” ca si antrenor daca dupa fiecare meci critica arbitrajul…dupa FIECARE meci…si cum ai zis si tu,exemple mai sunt…asta e,traim in Romania…

ciupi (400 comentarii)  •  1 martie 2009, 18:05

si acolo lumea se invirte in jurul fotbalului. fiind insa o alta lume, si rotirea se face altfel, daca permitem un derapaj de la legile fizicii.

Ghandalf (147 comentarii)  •  1 martie 2009, 19:10

Si Reddo si Chinezul si Mariuca , au fiecare dreptate in felul lor. Chiar daca nu a ales bine metoda de protest ( nu printul a carui fotografie era pe acel tricou purta vreo vina), Oli TREBUIA sa protesteze cumva!!! Altfel (asa cum bine spune Chinezul) n-ar fi fost decat un „sclav” , un pupator de „maini” , etc. La urma urmei ce este fotbalul daca nu un spectacol pentru noi, o afacere pentru patroni sau o jucarie pentru seici. Spunea Reddo ca trebuie respectat obiceiul locului. Da , este adevarat, dar daca obiceiul cu pricina este acela de a calca in picioare demnitatea oamenilor orice forma de protest e mai buna decat nimic !!! DIXIT

Skama (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 19:10

Salve Maria!

Foarte bun articol si mai ales ai pus punctul pe i. Indiferent de cauza frustrarii (si faza cu jucatorii care stau in tribuna mi se pare destul de minora) nu se face ceea ce Oli a facut. Este o lipsa crasa de respect la adresa Printului si a celor care au organizat competitia. Daca ai nmultumiri, contactezi rapid organizatorii si incerci sa repari situatia. Daca nu reusesti pe moment, incerci dupa aceea, si nimeni nu te opreste ca la conferinta de presa sa-i amintesti si pe jucatorii care au fost in tribuna si care au si ei merite in cistigarea cupei. Ceea ce a facut Oli e totala lipsa de bun simt si profesionalism. Vi l-ati inchipui pe Fergusson facind asta? Eu, nu.

Skama!
Forza CFR!

HG67 (3 comentarii)  •  1 martie 2009, 19:40

Mie mi-a placut stilul articolului. Nu stiu nimic despre subiectul despre care e vorba in articol, dar M.A. a scris citeva fraze grozave, dintre care are asta e memorabila: „Sînt balcanic, deci vulcanic!” Bravo, Maria Andries!

P.S. Si inca o data bravo M.A. pentru ca scrii cu „î” din „i” !!! 🙂

Reddo (14 comentarii)  •  1 martie 2009, 19:53

@Ghandalf
Olaroiu nu s-a dus acolo sa porneasca revolutie. Nu s-a dus nici sa faca performanta. Pentru asa ceva te duci in vest sau stai in Romania sa te remarce cineva din vest. Nu stiu vreun fotbalist sau antrenor care a facut cariera in Orientul Mijlociu si a venit in fotbalul mare plin de glorie. NU. A plecat pentru bani, asa cum pleaca toti jucatorii la final de cariera sau diversi antrenori. BUN. Te platesc cu o poala de bani sa faci o treaba, fa-ti treaba in tacere, ia-le banii si gata. Ce vrea el? Sa se remarce? Nu-l vede nimeni acolo cu exceptia crescatorilor de camile! E Che Guevarra cumva, porneste La Revolution impotriva Sistemului Opresiv al Regelui Arabiei Saudite Impotriva Antrenorilor Veniti din Romania? L-au furat arbitrii? Probabil ca acolo nici nu prea se pricep la arbitraj, asa ca poate sa fie despre incompetenta, nu despre premeditare! Raman la parerea ca trebuia sa-si vada de oile lui (iarta-ma pentru aluzie Jiji) si sa fie profesionist.
REPET: e acolo sa le ia banii, nu sa faca el dreptate si sa revolutioneze sistemul!

tucashow (3 comentarii)  •  1 martie 2009, 20:53

ce usor si-ar gasi explicatii olaroiu citind aceasta pagina.pt toti care incearca sa-l apere ba ca a protestat ba ca nu s-a lasat calcat in picioare un singur lucru e cert :a fost un necugetat ,neprofesionist.un mincinos.prima data a spus ca nu a aruncat tricoul ca l-a dat la cineva,uitati-va pe video ,a dat-o de pamant.

MIREL (3 comentarii)  •  1 martie 2009, 21:02

Daca este profesionist, nu trebuie sa pupe nimic.
Asa ca ura si la gara , mama lor !
Daca sunt primitivi, sa pupe ei mana noastra!
Hai Farul
!

maria andries (1349 comentarii)  •  1 martie 2009, 21:05

Pt. Chinezul, de acord cu tine, trebuie sa-si apere jucatorii, dar ma indoiesc ca asta a fost principalul motiv pentru care s-a dus in fotbalul arab 🙂

Ovidiu (2 comentarii)  •  1 martie 2009, 21:20

Eu in continuare am o mare nelamurire? Ce bete in roate i s-au pus? Ce nu mai putea sa suporte? Cu ce i-a gresit seicul de si-a suflat Oli mucii pe el?
Felicitari pentru articol. Scurt, clar si la obiect

avicena (2 comentarii)  •  1 martie 2009, 21:47

nu judecati o persoana, judecati ideea, , cat fotbal ai jucat? de scris scrii cat vrei, sa nu uitam ca lumea lor doctrinar vorbind e in urma cu vreo 800 de ani, Olaroiu a facut performanta peste tot, si nu era angajatul unui trust media ci angajatul lui Becali un om cu o pregatire educationala precara care imtr-un fel sau altul e exact acolo unde sunt seicii arabi asa ca sa nu vorbim despre Olaroiu ca om care nu a rezistat presiunii, as vrea sa va vad daca patronul acestui trust ar fi unul dintre seici.

Mintea cea de pe urma. (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 22:02

Era cel mai bine ca toti jucatorii de pe teren impreuna cu Olaroiu sa sa duca in tribuna linga cei carora nu li s-a permis intrarea pe teren si acolo sa fie premiati.

Margelatu (3 comentarii)  •  1 martie 2009, 22:54

Excelent articol. Poate putin prea subtil pt. unii care atat au inteles ca ai avea ceva cu Radoi, respectiv cu „ei”. Bravo Maria!

refcheloo (3 comentarii)  •  1 martie 2009, 22:54

Nu stiu ce ai tu cu Olaroiu. Un antrenor, pentru a deveni mare trebuie sa castige trofee, nu sa-si controleze nervii. Nu prea inteleg de ce te bagi tu unde nu-ti fierbe oala si aperi ceva ce nu trebuie aparat. Da’ asa sunt romanii, care se cred inteligenti, mult peste clasa muncitoare… trebuie neaparat sa comenteze ****

Sire (15 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:10

n-ai dreptate, a fost un gest spontan faza cu tricoul. probabil nu si-a dat sema ca persoana a carei poza era pe tricou se va simti jignita, de unde era sa stie asta? si, nu l-a dat nimeni afara, au fost niste vorbe aiurea scoase de voi, ziaristii…arabii stiu de ce l-au pus pe Oli acolo si isi vad de treaba in continuare. nu e corect sa-l atacati voi pe Olaroiu numai pt ca „da bine in ziar”

mmm (9 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:28

si cu remarca despre radoi ce sa-ti spun asa si tu cat „inca ” nu esti blonda mai poti „scrie”

luter (7 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:31

MARIA TOATE CELE BUNE DE 1 MARTIE .DESPRE CE CONTINE AR. TAU ESTE OK ,LA OBIECT .TIGANUL CREDE CA ESTE IN ghencea ,COMPORTAMENT DE FERENTARI

Razvan (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:32

Cred ca e articolul tau cel mai reusit pe care l-am citit. Excelent !

bgd (1 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:33

avicena..ai dat`o pe langa grav de tot..cred ca nu prea ai habar cam cum arata lumea din jurul tau..e adevarat ca baietii aia au niste valori dubioase..religia ii ingradeste incredibil..oricum e o lume pe care nu prea ai cum s`o intelegi..dar sa`l compari pe gigi cu seicul ala..care..ca sa stii si tu a studiat prin londra..i mean…cred ca si gigi te`ar contrazice aici:)

blocksberg (5 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:49

sincer sa fiu mi se pare o imbecilitate. voi vorbiti si habar nu aveti despre ce. daca ati fi acolo pe teren ati simti altfel. olaroiu habar nu avea ci tricou tine in mana. era doar foarte nervos ca niste oameni platiti bine nu ii lasau jucatorii sa vina pe teren. aici nu are nicio treaba auto-controlul si tricourile cu seici. vor sa nu se intample asta sa nu le mai dea tricouri si gata. articolul loveste intrunul din cei mai buni antrenori romani la ora asta si chiar daca e la arabi isi demonstreaza valoarea castigand tot. ai fost rau intentionata in acest articol si lai atacat pe oli gratuit.

adi_stoica (6 comentarii)  •  1 martie 2009, 23:56

Postasem si eu mai devreme o opinie aici, nici mai impertinenta nici mai stufoasa decat a altora, folosind cuvinte existente in dictionarul limbii romane dar vad ca mi-a fost suprimata. Sa fii sanatoasa domnita, pari tanara si probabil n-ai trait porcaria comunista despre care vorbeam si care mi se pare similara cu ce fac arabii iar faptul ca-mi este cenzurata opinia de catre un om atat de tanar imi rascoleste amintiri dureroase. Daca am spus despre acei arabi ca sunt retardati, crede-ma, stiu exact ce spun, parerea asta nu mi-o pot schimba. Olaroiu mi-e indiferent, eu sustin doar ca omul angajat pentru a antrena si pentru a aduce rezultate si care si-a atins obiectivul stabilit nu poate fi concediat pentru un tricou cu poze. Daca sunt ei, marii printi, niste zei de neatins, atunci sa-l judece dupa legile lor, sa-i taie nasul, mana, dar sa nu-i conteste dreptul de-a fi antrenor de fotbal. Oare intelegi ce spun?

mircea nicola (7 comentarii)  •  2 martie 2009, 0:01

olaroiu este un nesimtit si un needucat, fie ca se afla in tara, fie in arabia fie la polul sud. pur si simplu ii lipsesc cei 7 ani de acasa, iar dupa aceea nu a mai bagat nimic la tartacuta. este exemplul clasic de smecheras de romania, care crede ca i se permite orice. uite ca nu-i chiar asa. din pacate, dobitoc cum este, cred ca nu a invatat nimic din povestea asta.

gil (19 comentarii)  •  2 martie 2009, 0:07

felicitari nu degeaba ai primit un premiu,iar despre oli sa vina la steaua,aici poate sa urle

toader_f (1 comentarii)  •  2 martie 2009, 0:13

Ce nu inteleg de unde acesti nervi, daca ce spune el e adevarat atunci a fost neindreptatit.Altceva ma nedumireste,cand era la Steaua il calca Gigi pe grumaz zilnic si nu comenta absolut nimic…

cristi (2 comentarii)  •  2 martie 2009, 0:14

Bravo Maria!!!Un articol frumos si la obiect.Felicitari inca odata si ma bucur ca nu mai esti asa”geniala”ca pe vremuri..Incet incet se vede si la tine experienta si scrii tot mai binisor..Tine-o tot asa..imi era chiar dor sa citesc un articol scris de cineva ce are habar.Mi-e dor de mana aceea de ziaristi de acum10-15 ani.Nistorescu,CTP,Chireac..sper sa mai apara altii.De naratorii peripetiilor lui Jiji sunt supersatul

Pentru motanul incaltat (34 comentarii)  •  2 martie 2009, 0:18

In sfasrit articole foarte bune.Mai intai cel cu Dica la Dinamo, acum acesta.
Te-am criticat de f multe ori, dar acum meriti doar laude.
Tine-o tot asa!!!

cutzu (8 comentarii)  •  2 martie 2009, 1:17

pentru cine are luciditate, la sacul de bani pe care ii lua trebuia sa fie impasibil la orice „umilinta”
cum se face ca numai de la stana sant din „noua generatie” de antrenori numa d’astia: lacatus, petrescu, piturca si olaroiu care daca nu bat, ii fura arbitrii, si cand bat trebuie sa se inchine lumea in fata „performantelor” lor…
pentru mine unul, olaroiu va fi totdeauna antrenorul de la national care in retur vindea meciurile
antrenorul lui poli care a facut stana campioana desi la pauza conducea si ca pret a venit in ghena
cel mai prost tactician in viata care a pierdut un meci cu 4-2 dupa ce conducea cu 2-0 in minutul 20, si asta cu o echipa din anglia care vede la 5-6 ani cupa uefa

zed (3 comentarii)  •  2 martie 2009, 1:18

Excelent articol. Bravo Maria!
Nu e de blamat Olaroiu, dar nici lumea araba „cu valorile şi credinţele ei”.
Cine a fost vreodata in acea parte de lume stie foarte bine acest lucru.
In Israel, de exemplu, chiar daca e tara dusmana, un simplu soldat israelian e respectat ca si orice mare antrenor, pentru ca Armata e una dintre valorile acelei tari.

claudiu (31 comentarii)  •  2 martie 2009, 2:05

Comparatia cu Boro este fortata,dar in rest ai dreptate.
In Romania antrenorii fac un circ ieftin pe banca. Olaroiu se agita ca un cimpanzeu in cusca, absolut fara motiv. Arabii aia sunt niste oameni linistiti si nu inteleg isteriile balcanice.

rasputin (2 comentarii)  •  2 martie 2009, 2:31

Articolul se poate rezuma in cateva cuvinte:
La noi nu exista conceptul de gentleman! Daca esti diplomat si politicos esti luat drept fraier/fricos.

Cum se poate la altii si la noi nu? Simplu: noi am ramas la nivelul dacilor de acum 2000 de ani!!! Niste tzarani!
Iar Olaroiu este doar unul dintre noi…asta e tot!

yakshaver (1 comentarii)  •  2 martie 2009, 5:34

Maria da ocazia unui moment de reflectie, intr-o lume pusa pe apucarea ocaziilor oportuniste si externalizarii emotiilor si opiniilor inainte ca materia cenushie sa aiba timp sa reactioneze.
Maria foloseste cazul lui Cosmin Olaroiu ca pe un vehicol pentru a comenta despre temperamentul si „valorile” mioritice. In final nu detaliile sunt importante. Ci valorile. Pe care noi, din nefericire, care va sa zica ca nu le avem…
Luam totul la misto, si consideram lucruri de amuzament momentan ca fiind vitale. De exemplu circul continu si exacrabil din fotbalul romanesc. Pentru alte natii alte lucruri sunt vitale. Aici subscriu la ce spune Reddo, mai bine si mai frumos de cat mine.
In esenta mishtocarismul, zeflemeaua si lipsa de respect demonstreaza o superficialitate de caracter crasa si destructiva, atat pentru individul in chestiune (Olaroiu, de data asta) cat si pentru toti ceilalti care cred ca totul se rezuma la un gest dramatic, la o replica taioasa si de spirit, la o privire cu subanteles. Toate astea sunt ok din cand in cand, ca sa descreteasca fruntile sau sa trezeasca lumea din somn. Dar cand devin un mod de a fi, atunci avem probleme. Probleme care se vad la nivel national, cat si pe plan individual (vezi cazul C.O despre care scrie Maria).
Nu, nu este cazul sa ne taiem acum venele, sau sa ne aruncam cu totii de la etaj. Lumea are nevoie si de circari, ca sa rada putin. Dar apoi se duc sa-si vada de treburi mai serioase. Ar fi ceva extraordinar ca cineva cu ceva influenta din spatiul carpato-dunarean, sa inceapa sa dovedeasca prin comportament ca are principii si valori care nu se schimba in stil caragialesc de la o zi la alta, de la o situatie la alta. Azi vand Steaua (sau Rapidul) azi n-o mai vand. Azi ma coalizez cu unii, maine imi schimb preferinta. In final aceasta atitudine oportunista, pentru a nu pierde ocazia de moment, este deficitara in mod grav pe termen lung. Gandeste cineva pe termen lung in tara noastra? Pe cinci ani, pe zece ani? Dar m-am departat de la subiect. Toate bune, si multumesc Maria.

proto-bomb (2 comentarii)  •  2 martie 2009, 9:39

Facand abstractie de imprejurarile in care a fost comis, gestul lui Olaroiu a fost de o mitocanie dusa la extrem. Nicaieri in lume nu poti face asa ceva pt. ca, indiferent daca jignesti sau nu cultura si valorile locale, gestul in sine denota o bataie de joc la adresa tuturor si, implicit, a celui in cauza.
Nu are nici o scuza pt. fapta lui, iar modul in care a incercat sa o justifice, motivand ca a fost sabotat, il face de-a dreptul ridicol. Nu i-a pus nimeni pistolul la tampla, si-a aruncat tricoul de buna voie.
E pacat ca un antrenor atat de bun are un caracter care ii joaca feste. 🙁

asparagus (13 comentarii)  •  2 martie 2009, 10:41

Cucoana alege-ti alta tema pentru articol, la psihologie nu te pricepi. Cat despre Radoi nu-i duce grija!

Cipri (28 comentarii)  •  2 martie 2009, 10:53

Excelent articolul!

Gogu (5 comentarii)  •  2 martie 2009, 10:55

Din cate am vazut Oli a fost afectat ca rezervele n-au fost lasate la ceremonie. Fiara ce face in timpul asta ? Sta si priveste cum gigi face misto de jucatorii Stelei sau se joaca putin cu suporterii sau ziaristii. Chiar colegii tai sunt atat de naivi si nu au observat in prinele 15 minute ˝cacealmaua˝ ? E oare audienta atat de importanta incat treceti peste niste lucruri evidente si ne promovati niste oameni a caror calitate e aceea ca au bani? Orgoliul profesional – ce o fi ala?
Raspundeti-va singuri la interbare.
PS: Maria e OK

halal_romania (1 comentarii)  •  2 martie 2009, 11:16

„In fine, la cite meciuri cu regulile au cistigat romanii pe teren propriu, o infringere in deplasare aproape nu mai conteaza.”
Bine zis! Putini vad, cativa citesc si mai putini inteleg (vezi reactiile bizonilor).

danuta tudor (1 comentarii)  •  2 martie 2009, 13:40

In momentul in care Olaroiu a acceptat salariul acela cu multe zerouri, nu am nici un fel de indoiala ca i s-au pus in vedere si regulile care trebuie respectate intro tara ca Arabia Saudita(indiferent cine esti,unde esti,pe terenul de fotbal,pe strada sau in restaurant),dar asa cum foarte bine ai aratat in articol lipsa de educatie si lipsa de respect l-au sabotat pe Olaroiu nu seicii arabi

colaps (5 comentarii)  •  2 martie 2009, 13:43

Doamne, ce bine ai scris! nu e un articol despre fotbal ci despre societatea romaneasca in general, cine are urechi de auzit sa auda…

xman (8 comentarii)  •  2 martie 2009, 14:01

cred ca la Oli s-a umplut paharul.
daca esti orgolios si vulcanic la seicii care stau cu fundul pe sacul de bani nu prea tine, poti sa fi si Pele sau Maradona.Arabii nu sint ca noi europenii au alte principii iar Oli a incercat in zadar sa se adapteze, insa nici macar salariul acela fabulos nu l-a ajutat.

profu (8 comentarii)  •  2 martie 2009, 15:25

BRAVO MARIA !!!

Poker Mocangiul (29 comentarii)  •  2 martie 2009, 15:42

De la becalizare i se trage

anti GSP (188 comentarii)  •  2 martie 2009, 16:19

Excelen articol.

Bravo Maria, tine-o tot asa !!!

Comentează