Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Amorul lui Gigi

Cînd i-a numit pe suporteri „derbedei şi vagabonzi”, Becali şi-a semnat falimentul moral ca patron de club. A încălcat una dintre regulile de bază în fotbal: adevăratul proprietar al unei echipe este publicul acelei echipe.

Cine sînt patronii? Patronii în […]

duminică, 13 mai 2007, 5:57

Cînd i-a numit pe suporteri „derbedei şi vagabonzi”, Becali şi-a semnat falimentul moral ca patron de club. A încălcat una dintre regulile de bază în fotbal: adevăratul proprietar al unei echipe este publicul acelei echipe.

Cine sînt patronii?
Patronii în acte, investitorii, acţionarii nu deţin decît mecanismul economic, care susţine spectacolul din teren. Au un rol strict funcţional, nu providenţial, rol bine definit, în termeni de efort – gratificaţie. Banii pe care-i bagă în fotbal şi-i scot garantat, fără să mai punem la socoteală profitul consistent de imagine. Becali nu e un binefăcător coborît cu hîrzobul din cer, ci un afacerist. Să finanţezi un club ca Steaua n-are cum să fie un act de caritate, ci de interes.

Să vii şi să spui că n-ai nevoie de suporteri, mai mult, să-i jigneşti, să-i ameninţi că-i „calci în picioare”, înseamnă să pierzi măsura lucrurilor. Patronii sînt doar administratori temporari ai unui bun de interes public. Asta nu înţelege Becali, cînd confundă afacerile şi proprietăţile. Ograda lui e una, stadionul din Ghencea e altceva.

Patronii sînt oamenii fără însuşiri de la oficială. În contextul fotbalului mare, trec aproape neobservaţi. La meciurile din Liga Campionilor, li se rezervă două-trei cadre pe transmisie. Chiar în caz de semifinală sau finală. De ce ar merita Becali mai multă atenţie? De ce în fotbalul nostru proporţiile sînt distorsionate, în beneficiul cîtorva indivizi? Nu e corect. Fotbalul e un fenomen de masă, iar ceea ce încearcă să facă patronul Stelei e un abuz. Pur şi simplu.

Cine sînt suporterii?
Dacă patronii au control asupra sforilor şi culiselor, nu înseamnă că au dreptul să acapereze scena în întregime. Asta urmăreşte şeful din Ghencea, să-şi impună hegemonia asupra echipei. Să-şi împlinească în fotbal visul avortat din politică. E ca un director de teatru care vrea să joace el toate rolurile din piesă, cu sala goală. Şi să primească şi aplauze.

Crede că totul i se cuvine, scuze, aplauze, supunere, doar pentru că finanţează clubul. Ei bine, nu. Nu i se cuvine chiar totul. I se cuvin milioanele de la UEFA, din drepturile TV, din publicitate, procentele de imagine. Dar respectul, simpatia, încrederea, astea nu se pot cumpăra cu teancuri de bancnote decît pentru un timp. Becali a crezut că le-a primit o dată cu actele clubului. S-a înşelat.

Preţul unui bilet este preţul unui bilet, nu al unui suflet. Nu presupune adoraţie necondiţionată pentru patron. Oamenii vin la stadion pentru fotbal, nu pentru a-l face pe Becali să se simtă temut, iubit. Important. Pentru suporteri, echipa e importantă.

Cine pe cine iubeşte?
Suporterii sînt implicaţi şi financiar, dar mai ales afectiv la echipă. Ei sînt consumatorii devotaţi ai produsului numit fotbal. Becali face abstracţie de asta, tratînd publicul de la stadion drept cantitate neglijabilă. Cu totul fals. Publicul de la stadion reprezintă, ca să ne exprimăm ca-n sondaje, un eşantion reprezentativ pentru marea masă a suporterilor Stelei. Cînd jigneşte spectatorii de la un meci sau altul, Becali loveşte în întreaga suflare roş-albastră.

În relaţia pasionată dintre public şi echipă, patronii nu sînt decît nişte intermediari. Suporterii sînt oameni liberi, liberi să-şi manifeste cum cred de cuviinţă şi în limitele legii ataşamentul faţă de club. Şi aplauzele, şi huiduielile intră în regula jocului.

Scandările din tribune l-au rănit pe Becali în amorul propriu. Asta e! Riscurile meseriei! Dar amorul propriu al lui Becali rămîne amorul propriu al lui Becali şi nimic mai mult. E problema lui, nu problema echipei. Problema echipei e alta. Amorul ăsta al lui Becali e atît de mare, grotesc de mare, încît să-i dea motive să transforme stadionul în ghetou şi să calce oameni în picioare.

Comentarii (248)Adaugă comentariu

un_rapidist (12 comentarii)  •  13 mai 2007, 17:59

IAR BECALI?

un_rapidist (12 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:00

incep sa cred ca devii O B S E D A T A de persoana lui becali george

Milan (17 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:04

sa-l ucidem pe oier, e vre-un sniper p-aici?

yon (28 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:05

Imi pare rau dar NU cred ca ai dreptate !
Esti prea subiectiva, aproape de obsesie …

spil (29 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:05

ai dreptate.patronii, adevaratii patroni sunt suporterii.dar cei care il injura pe gigi pt simplul fapt ca s-a bucurat ca a pierdut clujul si steaua e acum pe 2 si poate ajunge al doilea an consecutiv in grupele ligii campionilor NU SUNT nici ei la randul lor Adevaratii suporteri.sunt niste unii care nu au ce face.

cristi (4 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:06

‘relatia pasionata dintre public si echipa’? imi place cum scrii, dr. freud!

sa traiasca ciobanul…la stana (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:07

la stanaaaaaaaaaaaaaa cu micutul george!!!

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:07

Pt. Spil, nu, sint unii care au alta parere decit altii.

emil mihai (220 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:07

FRF , LIGA , DOMNUL SANDU , DOMNUL DRAGOMIR , NU IAU NICI O MASURA IMPOTRIVA DOMNULUI BECALI VODA de AUSCHNIT ???
SAU POLITIA , PROCURATURA , DNA-UL , ALT ORGANISM ABILITAT ????

sergiu (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:07

Are dreptate rapidistul!!! Esti obsedata,ai interpretari propii,intelese numai de tine,etc. Esti aiurea!

rayden (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:08

mario…cred de fapt ca tu ai vrea o noapte cu berbecutu lu gigi 🙂

Ionut (5 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:08

AU DAT-O COMPLET IN BARA CU ARTICOLULU ASTA.

DACA AI FI FOST ATENTA AI FI VAZUT CA BECALI S-A REFERIT LA ULTRASI LA CEI CARE INJURA SI SE BAT, CHIAR A ZIS CA EL NU ARE NEVOIE DE D-ASTIA LA MECIURI.

SUPORTERII ADEVARATI NU VIN LA MECI CA SA-L INJURE PE BECALI, VIN SA SUSTINA ECHIPA. CEI CARE VIN SA INJURE SUNT DOAR SCURSURI, IMI PARE RAU CA LE IEI APARAREA.

dan (17 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:08

ba ia gata nu va luati de domnisoara mariuca ca va tai !

dan (17 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:09

au aparut fecalistii membrii de partid png, ! HUA SCLAVILOR!

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:09

Pt. Ionut, daca s-a referit numai la ultrasi, de ce vrea sa interzica abonamentele in Ghencea?

emil mihai (220 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:10

DE FAPT BECALI VODA de AUSCHNIT ARE FC STEAUA NOU INFIINTATA ACUM 5 ANI !!!
SI POATE FACE CE VREA CU EA !!!
STEAUA BUCURESTI CARE A CISTIGAT CUPA CAMPIONILOR II ESTE STRAINA !!!
SI SUPORTERII ECHIPEI STEAUA BUCURESTI NU IL RECUNOSC !!!!

nord (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:11

e adevarat ca scandarea a plecat de la noi de la peluze,dar in scurt timp becali a fost injurat de tot stadionul ,inclusiv de cei de la tribuna 1

bb (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:12

Din pacate Gigi e rezultatul a ceea ce traim noi de cativa ani. Am ajuns sa admiram un bisnitar de bilete si vanzator de iaurt. Sunt stelist si cred ca voi inchide ochii stelist dar NICIODATA NU-L VOI RECUNOSTE DE GIGI CA
EXPONENT AL STELEI. Cum suna: Aelenei, Florin Marin, Sames, Tudorel Stoica, Gabi Balint, MARIUS LACATUS, BELODEDICI, BUMBESCU,IOVAN, Dumitru, MArcel Raducanu …
Poate ca toti au gresit dar sigur credeau si iubeau 2 lucruri : CULORILE STELEI si SUPORTERII EI.
Hai STEAUA acum si pentru TOTODEAUNA!!!

Daniel (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:12

„De ce ar merita Becali mai multă atenţie? De ce în fotbalul nostru proporţiile sînt distorsionate, în beneficiul cîtorva indivizi? Nu e corect.”

si asta din partea unei reprezentate a presei, adica exact cei cara ii acorda atentie. voi sunteti cei care distorsionati proportiile .. voi presa sunteti cei care i-au creat lui becali capitalul de imagine (premeditat sau nu este o alta problema) .. are dreptate un_rapidist – sunteit obsedati de persoana lui becali.

cum ar fi sa-l lasati pe om in pace si sa nu ne mai bateti la cap cu tot felul de aberatii „socante” sau „incredibile” gen: becali s-a trezi, becali s-a suit in masina; SOCANT, nu a luat maybachul; SENZATIONAL, a ajuns la stadion

SuPerPake (16 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:13

Bravo Maria, dar cei ce injura si rup scaune, nu au ce cauta!
Pe mine ca stelist ma intereseaza sa joace Steaua,sa aiba rezultate si daca se poate sa faca spectacol ca pe vremea lui Protasov ar fi excelent
Putin imi pasa daca „jiji” merge sau nu la meciurile lui dinamo,daca le pupa sau nu steagul..poate sa-i pupe si in…ca tot nu ma intereseaza!
Echipa conteaza, cu Ceahlaul au jucat bine, nu era loc de huiduieli!
De multe ori suporterii bucuresteni se cred prea destepti…cu toate ca unii n-au nici 8 clase si sunt manati de instinctul de haita,sau „turma” ca tot sunt oile la moda la Steaua, incep sa strige impotriva jucatorilor,ii demoralizeaza! E de inteles ciobanul,oricum daca iese presedinte eu imi schimb cetatenia!

nord (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:13

asa ca necunoscatorii ca ionut sau alti sclavi dp aici care comenteaza din fata televizorului sa se abtina;ps:nu uitati sa votati !! :))

emil mihai (220 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:15

BECALI VODA de AUSCHNIT !!!

andrei (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:15

ai perfecta dreptate… dar becali n-o sa realizeze niciodata kestia asta!! imaginea pe care si-o face bagand bani la steaua si-o face in ochii suporterilor stelisti in primu rand… tot ei aduc mare parte din banii clubului prin cumparare d bilete abonamente si prin simplu fapt ca fac audienta la meciurile transmise la tv… audienta din care rezulta banii din drepturile de televizare

Vadim Tudor (53 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:15

IN SFARSIT!!!
UN ARTICOL EXTRAORDINAR,FELICITARI TANTI!
dar sunt sigur ca data viitoare iar o dai in bara

mario (17 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:16

SuPerPake ba distrusule parerea ta nu conteaza, tu esti un suporter de rezultatea de aia te intereseaza doar ce joaca si ce rezultate are Steaua tu in primu rand ca nici nu ai dreptul sa te numesti suporter stelist mai ales ca nu esti din bucuresti si nu vii la meciuri…..esti un ZERO

OviDELL (8 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:16

bun articol , chiar fff bun !!

cooasha (25 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:17

bine spus…jos oierul !!!!! mars la dinamo javro!!!!

nasu´lu iliescu (53 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:18

ai baut prea mult azi noapte

ulysses (31 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:19

cred ca-l visezi in fiecare noapte… obsedato!lasa-l in pace ca fiece pasare pe limba ei piere! abuzezi de numele becali… ajunge!

SuPerPake (16 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:20

Mario , eu vin la meciurile Stelei ,platesc biletul si vreau sa vad fotbal,nu sa va aud pe voi cei din capitala cum injurati!
Raspunsul meu la replica ta, ar trebui sa fie o onoare pt tine, faptul ca nu te-am numit distrus e dovada ca sunt mai cult ,iar daca nu m-am nascut in Bucuresti ca tine,nu inseamna ca tu esti mai destept si eu mai prost!
Parerea mea nu conteaza, ai cumva exclusivitate pe aceasta pagina?

danSteaua (18 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:20

Maria,

Ai dreptate! Gigi e doar un chirias! Asta nu intelege el, ca fara suporterii ei Steaua e doar un alt club de fotbal. Suporterii sunt adevaratii proprietari! Dar ce poti sa-i ceri individului? Atata intelege, atata face!

Sa auzim numai de bine!

DonRadyzz (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:21

ba ionut u sigur esti membru de partid .. vii si rozi seminte pe stadion si crezi ca astfel incurajezi echipa ? becali e un taranoi care s-a imbogatit peste noapte si crede ca l-a prins pe Dumnezeu de un picior! daca nu ar fifost becali sa investeasca la steaua cu siguranta ar fi fost altcineva dar el nu lasa pe nimeni! credeti ca nu sunt si alti oameni de afaceri care ar vrea sa investeasca in aceasta echipa ? mam tot saturat sa va aud ca becali a salvat steaua cu banii lui terminatilor! sa plece si sa-si vada de politica si de palatul lui poate i se strica gazonu din curte!

Shadow (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:22

Intr-adevar un articol reusit, ceea ce a facut becali e rusinos si a meritat ce a primit la meciul cu ceahlaul. Degeaba spune ca a facut asta pt noi , pt SteauA , cand el a facut totul pt el pt banii, care o sa ii primeasca de la Uefa. De preferat era sa stea acs si ssa astepte o greseala in meciurile celelalte ale clujului( vor fi ). Si chiar dak clujul nu se inucrca trebuie sa si stim sa pierdem.

SuPerPake (16 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:23

hai sa ne adunam si sa cotizam ca al FC Barcelona,vreti? Sa-l vad pe Mario cat pune!Eu pun 1000RON/luna pt bugetul Stelei, Mario tie cat iti da bunica?tu cu ce cotizezi?maturi cojile de seminte?

Virgil (21 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:24

Becali e un retardat!

Mihai (41 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:24

Din pacate becali nu este o nume ci o insusire.
Pt Ionut
Tu chiar crezi ce spui? Cum are tupeu personajul asta sa ceara onoare si respect cand el injura oricand si oriunde pe oricine care nu este de acord cu el.

FORZA STEAUA

SuPerPake (16 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:24

Becali e un retardat dar care isi permite sa nu vanda echipa,si noi nu i-o putem lua cu japca!poate doar mario…ca e tare

demi (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:25

si totusi prin aceste lucruri… aveti voi jurnalistii ce scrie. daca toate ar fi bune si frumoase probabil omul de rand s-ar plictisi de oameni ca tine. oameni ca becali scriu istoria… fie ea buna fie ea rea… mereu au fost oameni care si-au dorit sa acapareze toata atentia… Becali a ajuns ce este acum si datorita tie domnisoara si datorita mie… si celor ce platesc bilete sau isi cumpara ziarul. Becali este ce este si ma insel ca ar fi ajuns steaua aici azi cu oameni ca Paunescu la conducere. Asa ca agitatia ta pentru mine e zero… ii multumesc lui… pentru ca sunt altii care vor imagine cu investitie zero… cel putin mie mi-a adus mai multe momente bune decat rele!

iO (29 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:25

Fara suparare, desi il consider pe jj o lepra de om, nu pot sa nu il parafrazez (intr-o mica proportie) spunand ca ideile astea cu patronul nush ce temporar bun public etc sunt cam de origine comunista. Dreptul patronului este sa beneficieze de bunurile sale dupa bunul plac. Inclusiv sa duca de rapa respectiva afacere, cu sau fara intentie. La partea cu suporterii ai 50% dreptate. Ca stelist, nu ma consider jignit cand jj ii jigneste pe cei care fac numai scandal pe stadion si in afara lui. Nu consider ca un raspuns la injuriile lui jj trebuie sa fie tot niste injurii.
Parerea mea este ca ar trebui sa ne simtim jigniti ca in mintea acestui nimic de om suporteti adevarati sunt doar cei gen tweety, trup si suflet PNG.
In sfarsit, nu pot fi de acord ca un patron de fotbal trebuie sa fie doar un executant al dorintelor suporterilor.

andy (1 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:26

chear alt subiect nu este?
nu ghasiti nimic de scris?sau v-a cumparat becali si pe voi deodata cu steaua!!!care mai de care va inghesuiti sa-l ridicati pe jiji,mai lasati-l ca pe prost daca il lasi in pace de la o vreme tace si el!!!!!!

rascapur cu par in cur (53 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:26

Vand ieftin turma de oi

Mihai (41 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:27

Pt SuperPake

Partial sunt de acord cu tine dar imaginea Stelei este mult prea importanta petru a fi intinata de bocancii oierului. Undeva trebuie spus STOP. Legat de jucatori ai dreptate dar nu uita cine face echipa in Ghencea.

mario (17 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:27

SuPerPake tu esti din provincie si ar trebui sa tii cu echipa locala.., faptul ca vii la meciurile Stelei in Bucuresti ar trebui sa-l consideri ca un privilegiu, tu nu ai drepturi … aici suporterii stelisti din bucuresti fac legea si mai ales cei din peluze, pt ca ei vin meci de meci, ei canta neincetat pe vant pe ploaie ei sunt mereu alaturi de echipe in timp ce voi „admiratorii” din provincie veniti doar la meciurile importante si manancati seminte tot meciul !

Luchian (60 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:28

Andy
Tu vad ca esti pe langa subiect total.Ai citit articolul sa vezi despre ce e vb sau ti-ai dat cu parerea asa ca berbecul.

SuPerPake (16 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:31

Mario, nu poti decide ce sange sa-mi curga prin vene!
E dreptul meu sa iubesc Steaua,iar legea o faceti la voi acasa, nu pe stadion! Nu e anarhie,echipa nu e un bun al vostru,e o valoare nationala!
Nu ma poti impiedica sa vin la meci,nu e stadionul tau sau al celor din Bucuresti….ca sa intelegi mai bine,Bucurestiul e capitala TARII!nu a bucurestenilor! acum intelegi?

kaka de la milan (53 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:31

buna seara si ceau

v. (3 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:31

Nea Jij uita cand noi,adica suporterii stateam si ningea peste noi cand s-a amanat meciul cu Villareal,uita ca Steaua bate acasa si a castigat 2 titluri datorita celor 20.000 de suporteri care vin meci de meci.Dupa ce ca si-a batut joc de cei care au impins echipa de la spate si au ajutat-o sa ajunga in Champions League(adica a pus niste preturi cu real madrid,lyon,etc.),dupa ce ca am platit banii degeaba pe abonamente anu asta mai are nesimtirea sa si vorbeasca acum.
Dar ce poti sa ii ceri??????????????????????

Marian (22 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:33

Eu tin cu Steaua si nu ma consider vizat de Gigi Becali cand se refera la golani. Sti prea bine la cine s-a refeit dar iti convine mai mult varianta aleasa de tine. În principal presa e vinovata de violentele de stadioane deci si tu, pentru ca incurajezi grupurile violente mintind ca este vorba de toti suporterii. Cineva trebuie sa puna ordine pe stadioane si oricum tu nu esti printre aceia.

kaka de la milan (53 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:33

de fapt am vrut sa zic ca „articolu” i naspa si fecali i totu in romania si romania i fecali.maine mergem cu toti la vot forta G P S

daniel (2 comentarii)  •  13 mai 2007, 18:35

Felicitari pt articol, este exceptional!

Jiji, dobitocule, ti-ai dat foc la valiza, o sa vezi peste o ora.

Comentează