Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fluierati-i!

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi […]

joi, 1 martie 2007, 2:06

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi la CCA? Ce trebuie facut pentru a scapa de scandalurile legate de arbitraj? Solutiile de import sint solutii de compromis. Dau rezultate pe moment. Dar nu se poate miza pe ele la nesfirsit. Daca ar fi asa, am putea lua cu imprumut parlamentari nemti si primari americani.

Este nevoie de un sistem care sa produca o noua generatie de arbitri. Arbitrii din lotul actual au acumulat prea multe umbre la imagine. Sint buni, unii chiar foarte buni, dar nu sint credibili. Or, daca ai pierdut increderea publicului o data, n-o recapeti pe de-a-ntregul decit daca devii dintr-o data perfect si, eventual, sfint.    

Sa spunem lucrurilor pe nume: nu avem scoala de arbitri. Singurul care a incercat ceva in acest sens a fost Craciunescu. A incercat, in stilul lui vaitaret si paranoic, dar a incercat. Pina la urma a fost gonit din Casa Fotbalului cu sudalme si scaune in cap. De ce?

Pentru ca omului i se urcase la cap, credea ca poate schimba sistemul implementat cu spor din era cooperatista. Craciunescu deranja. Dupa plecarea lui, arbitrajul a redevenit ceea ce au decis sefii de cluburi, Liga si Federatia ca trebuie sa fie. O rotita in angrenajul de interese si reciprocitati dintre conducatorii fotbalului nostru.  

In prezent, CCA este o instituie minata de nepotism si mediocritate, cu retrogradari de ochii lumii si promovari pe ochi frumosi. La cursurile scolii de arbitraj se doarme cu spor, parintii sefi de cluburi isi sfatuiesc fiii sa ia calea fluierului, arbitrii cu adevarat valorosi bat pasul pe loc in ligile inferioare. Sistemul ticalosit isi urmeaza netulburat cursul. Ce anume l-ar putea schimba? Acelasi lucru care determina schimbari in societatea, economia, politica si justitia romaneasca: presiunea externa. Recent, Mircea Sandu acuza prestatiile slabe ale arbitrilor romani. N-a facut-o de capul lui, ci in calitate de membru in Comitetul Executiv al UEFA. Cineva, de la Nyon, i-a batut obrazul. Prea multe scandaluri. Prea multe suspiciuni. Nu poti fi seful unui sistem corupt in tara si lider recunoscut in Europa. Daca Sandu nu-i in stare sa rezolve problemele din ograda proprie, cum sa-l pui sa le rezolve pe cele ale continentului? Trebuie sa ia masuri. Repede. Si nu doar impingind cu chiu, cu vai doi „centrali” in Champions League. Ci provocind schimbari radicale la CCA. Inlocuind oamenii de paie cu oameni de fier. Noul sef al arbitrilor ar putea veni si din afara arbitrajului. Conditia este sa aiba spirit reformator, fermitate si coloana vertebrala. Sa nu fie legat prin fire soioase de sefii de cluburi.

Asta ar fi primul pas, schimbarea conducerii CCA. Numirea unui presedinte pentru linistea noastra, a publicului, nu a smecherilor si blatistilor. La vremuri noi, oameni noi, nu bube vechi. Dar asta nu se va intimpla prea curind, nu inainte ca folcloristele sa iasa la pensie. Pina atunci, preventiv, arbitrii straini ar trebui sa ia din cind in cind, vorba lui Costica „Vilcea”,  piinea de la gura arbitrilor romani. Nici o grija, nu mor ai nostri de foame, le ramine caviarul.

Au contribuit: Maria, Craca_giulesti, Gabi Koreanu, ARB, Fedayn, Catalin Iordache, JALINIK, un arbitru, Adrian Georgescu, malware, Florin Calapod, Starh, LaCoruna, CIP, Bogdantm84, Georgero, ics, Moromete, Allex, tricone, Africanul, Tino, Reddog Alex, Murphy

Comentarii (276)Adaugă comentariu

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:27

sau „Muguri de fluier”, mai degraba, ca sunt mai multi copii de arbitri

LaCoruna (29 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:28

Ce, Ce A?

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:28

Lasati orice speranta, cei care aveti de-a face cu ei.

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:28

Titlu: Desfundati-va fluierele. Nu avem umbrela 😀

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:29

chiar merge chestia cu mugurii, acum la inceput de primavara 🙂

LaCoruna (29 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:29

Maria, sper sa ne zici cand te-ai hotarat asupra titlului, sa nu scurtam durata de viata a tastaturii degeaba!:D

Dinny (389 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:29

Va spun eu ca Sebastian Gheorghe…e prost….daca mai vedeti odata faza….el este cu ochiila minge…..si sta pe linie cu Victoras Iacob…nu pe Mihut….O face de prost !…In rest conexiuni se pot face….pana la rudele de gradul 7….si degeaba!
Cum ramane insa cu declaratiile rapidistilor de saptamana trecuta…..cum c-o sa fie furati….ca se trag sforile….Acum tac sau se lauda…..ca au batut pe FC Arges cu doua suturi imparabile din 2m……..ca vorbesc numai pe teren…..ipocritii de doi lei !

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:29

ma….intelegeti o data…o parte din arbitrii is copii de fosti arbitrii, fetele-s acolo sa le execute moshii aia pe la consfaturi…si restu is de la PCR….Pile Cunostionte Relatii!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:30

Drumul intre fluier si tulnic.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:30

@Catalin Iordache

La Nyon e sediul UEFA. Daca nici asta nu stii … iti recomandam cu drag :

http://www.revistafelicia.ro/

Dinny (389 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:30

@Gabi K
Ziceai ca te culci…..unde te-am calcat?…de ma treci pe lista neagra ?

bujika (3 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:30

problema arbitrajului este cea mai mica in liga I; pana la urma arbitrii gresesc peste tot in lume… champions league, cupa mondiala, spania,anglia, fara sa mai punem la socoteala italia…; la noi adevarata problema sta in mentalitate, in special a conducatorilor care acuza e adevarat cateodata si cu motiv…; aceasta este valoarea arbitrajului romanesc; cred ca echipele (in special cele cu pretentii) ar trebui sa se uite in curtea lor si sa vada ca n-au mai mult de 1-2 jucatori cu adevarat de valoare, si apoi sa acuze arbitrajul….

LaCoruna (29 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:30

CCA, urma care poate prinde turma

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:31

@Fedayn

Nu ignora legaturile lor. Sunt mult mai puternice decat ne inchipuim noi. Si nu este vb de paranoia aici. Cauta toate greselile flagrante, care bat la ochi si vei descoperi legaturi incredibile intre conducatori, arbitraje, meciuri trantite samd…

ghita (9 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:31

salutare ! personal sunt impotriva aducerii arbitrilor straini la meciurile din liga I. si noi avem arbitrii buni, doar sa fie lasati in pace de conducatorii de cluburi, care dau vina pe arbitraj pt orice nuputinta a echipei lor. orice faza e analizata de zeci de ori la tv, pe teren decizia se ia pe loc. greselile sunt pedepsite conform regulamentelor. dc nu se pune presiune asupra arbitrilor va fi ok. deocamdata conducerea e buna, sa-i dam credit pana in vara.

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:31

Maria…las-o mai moale cu caviaru’….am arbitrat si eu la focsani unde zicea ca se da caviar….stii ce ni se dadea la masa? o saramura sau o plachie de peste (ii place mult pestele dl presedinte de acolo)…atataaaaaa…..caviar? alte rahaturi d’astea? nici vorba…..poate alea le manca el dupa ce plecam noi si dadea vina pe arbitri…

malware (3 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:32

…………. CCA – istoria continua

Murphy_ (1 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:32

Arbitrajul romanesc trece printr-o criza profunda,criza care a inceput din returul editiei trecute din vechea Divizie A.Cred ca acest lucru se intampla din cauza ca arbitrii nostri nu sunt suficienti de pregatiti pentru a conduce un meci cu o incarcatura mare,asa cum sunt derby-urile noastre de traditie:Steaua-Dinamo,Dinamo-Rapid sau Steaua-Rapid..De asemenea mai sunt multe meciuri,chiar daca fara miza,foarte tensionate.Sunt echipe care vor sa se revanseze in fata altor echipe,iaracest lucru sporeste o stare de „razbunare” in mintea unor jucatori,ceea ce-i si determina de fapt sa comita asemenea faulturi.Neputinta creeaza nervi.Arbitrajul mai este influentat,cred eu, si de exteriorizarea antrenorilor echipelor si a staff-ului tehnic pe marginea terenului8.Sa ne imaginam pentru un moment cum e sa-l arbitrezi pe Radoi sau pe Claudiu Niculescu iar de pe marginea terenului sa tipe la tine Olaroiu sau Rednic.Este si aceasta o sechele psihica pe care arbitrii trebuie sa o suporte aproape meci de meci.Noi nu avemj arbitrii mari pentru ca nu avem un campionat mare,puternic,ca al Italiei,Spaniei sau Angliei.Uitati-va in aceste tari,ce arbitrii trimit ele la meciuri importante,chiar daca si acestia mai gresesc,doar a gresi e omeneste.

Aceasta e parerea unui suporter si unui iubitor al fotbalului nu a unui specialist in arbitraj..pur si simplu asa cred eu ca merg lucrurile.
Cu mult respect pentru domnisoara Maria Andries.

maria.andries (1349 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:32

Pt. LaCoruna, a fost o alegere grea, mi-ati oferit o multime de titluri bune.
Va multumesc tuturor ca ati scris impreuna cu mine, ati venit cu chestii noi, de culise, si cu pareri curajoase. Va astept sa repetam experienta, poate dupa un meci tare din campionat.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:32

Eu propun modelul italian. 3-4 ani de supraveghere discreta si dupa aia cand incep sa curga dosarele se reformeaza el arbitrajul de la sine.

Fedayn (72 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:33

@Georgero

sintem un popor cu o imaginatie bogata, mult prea bogata, si ne place sa pozam in victime….si avem un mare grad de paranoia in noi:))))

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:33

Maria, cu placere si succes in continuare. La multi ani!

Dinny (389 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:34

@AfterD
Salutare…..
@bujika
Asa este….de acird…greselile arbitrilor sunt mkaximalizate…iar ale fotbalistilor si antrenorilor,minimalizate sau trecute cu vederea…mai ales de catre cei in culpa !
Dar specific noua,este mai comod sa dai vina pe altii in caz de insucces si sa-ti arogi toate meritele in caz de succes !

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:34

hm… dar titlu’ asta suna a instigare…

LaCoruna (29 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:34

@Maria Andries
Multumim pentru ocazia oferita.
Succes in tot ce-ti propui!

Catalin Iordache (9 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:34

AfterD vine de la ce? Route de Genève 46 e si mai exact, dar, draga, nu toti „e” asa destepti ca tine. Vrei sa faca gsp un sondaj printre sutele de mii de cititori sa vezi ca am dreptate?

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:36

maria…cam devreme ai inchis subiectu….sa vezi mai pe seara cand ajung baietii acasa…ce o sa urmeze pe blog…
si totusi nu s-a zis nimic concret in articolul tau….sau iti este frica sa iei taurul de coarne?

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:37

de ce nu zici ca acuma se promoveaza numai daca ai o anumita varsta si o anumita inaltime? altfel nu esti de viitor….
de ce nu zici ca numai unii arbitri au meciuri?
pe astea de ce nu le ziceti?

Racul (81 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:38

De acord cu Dinny, SG a facut-o de prost, nu cred c-a furat.

Sunt convins ca 90% din greselile de arbitraj din prima liga se fac din prostie si mai sunt convins ca raportul se schimba in ligile inferioare.

Nu exista decat o singura solutie dupa parerea mea: arbitrajul asistat video. E atat de simplu de implementat incat e de necrezut ca FIFA se mai opune.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:38

@C I
Sunt convins ca ai dreptate. Ai vazut in viata ta editorial cu note de subsol?
Si nu mai zii oamenilor „draga”. Mi te imaginez un fel de drag queen can te exprimi asa.

Politically Correct P.S. : nu ca asa avea ceva cu drag queens.

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:38

de ce nu ziceti ca salomir a stricat „n”-shpe meciuri si e tot pe lista FIFA doar ca tatal lui e fost arbitru?
de ce baietii lui avram au etapa de etapa meci?

Catalin Iordache (9 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:41

Ok, s-a vrut o rautate… gratuita! Era de la acel „draga” al lui Iliescu, pana l aurma si el vinovat de ce se intimpla in Romania, inclusiv in fotbal! No offense, sorry!

cipilica (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:42

a gresi e omeneste dar nici chiar in fiecare etapa,la ce putin 3 meciuri.bun procentaj :33%.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:44

@C I
OK .. none taken. Oricum nu are rost sa transformam spatiul asta in spatiu de polemici personale.
Cat despre Nyon … lasa ca au Google cititorii GSP 🙂

Dinny (389 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:45

ALL
Asta este un mare semn de intrebare ce planeaza deasupra capetelor arbitrilor….
DACA NU…IESE NIMIC….DIN ARBITRAJ,DE CE-SI FAC ARBITRII NOSTRII PLOZII …TOT FLUIERASI !!!!!!
CEVA ESTE PUTRED IN MICA NOASTRA DANEMARCA-A ARBITRILOR !!!

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:45

@C I
Daca tot ai citat din Iliescu bine ca nu mi-ai zis „mai animalule ! ” 🙂

Adi Iosif (8 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:47

Arbitrii nu pot fii altfel decat este aceasta tara in general. slab pregatiti profesional, oportunistii, hoti, prostituati, lingai si indiferent cine va fi seful CCA va fi la fel. Singura solutie este aducerea de arbitrii straini (nu din Bulgaria sau Bosnia !) si sa speram ca nu ii stricam noi pe ei ci in 5-8 ani ii ‘curata’ cei de afara pe ai nostrii.

Dinny (389 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:52

Adi Iosif Says:

March 1st, 2007 at 3:47 pm
Arbitrii nu pot fii altfel decat este aceasta tara in general. slab pregatiti profesional, oportunistii, hoti, prostituati, lingai si indiferent cine va fi seful CCA va fi la fel. Singura solutie este aducerea de arbitrii straini (nu din Bulgaria sau Bosnia !) si sa speram ca nu ii stricam noi pe ei ci in 5-8 ani ii ‘curata’ cei de afara pe ai nostrii.

Din pacate…ai dreptate…subscriu 100%…intre societate si arbitraj nu merge decat semnul …identic egal…..si nu nuami asta….uite-te cum aratam…cum arata satele si orasele noastre….masinile noastre…(cele facute de noi…)…viata majoritatii zdrobitoare a celor ramasi acasa….conducatorii nostrii…mass-media romaneasca……si nu te mai poate mira nimic !!!

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:52

aceeasi mafie care e la arbitrii e si la observatori….asta e federatia romana de fotbal…..o bomba daca avtei sa puneti acolo ;))

orion (52 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:53

Adrian Georgescu,felicitari,te poti considera ziarist!ai contribuit la un articol!

Adi Iosif (8 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:59

Trebuie sa revin si sa+i dau dreptate lui dinnz.
am uitat sa omit ce a spus el
Daca e asa de rau sa fii arbitru de ce isi ţindrumaţ parintii copii sa+si ţchinuieţ viata in arbitraj _
De ce nu ii fac yidari, tamplari sau ţagenti de payaţ _
Asa cum la copii se da spaga sa iti intre baitul in echipa )chiar daca are sau nu are talent != asa e si la arbitraj.
Eu stiu ca se da spaga sa ai un avantaj, deci daca se da spaga sa ajungi arbitru inseamna ca iti scoti banuţ in viitor.
Si problema este ca nu are cine sa+i ţdea in gatţ ca daca e unul corect si tipa e ţhalitţ de viu dupa aceea.
Nu pot sa tipe decat cei care nu sunt direct implicati si u au de suferit, presa si noi ţprostii de suporteriţ

Racul (81 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:05

Sa va explic cum vad eu arbitrajul asistat video. In primul rand, nu vor fi afectate decat anumite situatii de joc.

1. Arbitrul fluiera 11m. Jocul e oprit. Se verifica video. Daca n-a fost, se ajusteaza cu lovitura din marginea careului (daca a fost afara) sau cu minge intre doi (daca n-a fost nimic).

2. Arbitrul acorda gol. Se verifica video. In cazurile de fault in atac, hent in atac etc, golul se anuleaza. Aceasta regula va determina atacantii sa nu mai faulteze la cornere si la loviturile libere.

3. Arbitrul nu fluiera offside. Aceasta situatie va fi cea normala. Arbitrii nu mai fluiera offside decat in cazurile clare, niciodata in cele limita. Daca faza continua cu avantaj pt atac, la prima intrerupere (gol, fault, corner) se verifica daca a fost offside sau nu.

4. Arbitrul fluiera offside cand nu e. Tinand cont de regula 3 care lasa libertate arbitrilor, nu se verifica video decat la comisia de arbitraj care analizeaza toate deciziile de offside si supenda automat arbitrii la fiecare greseala (sau a doua, sau a treia…).

5. Arbitrul nu fluiera 11m. Aici se procedeaza ca la tenis, fiecare echipa are dreptul sa ceara verificare video de doua ori pe meci. Daca verificarea da dreptate celor in atac, se dicteaza 11m si nu se scade numarul, repet, ca la tenis. Aceasta regula va fi disuasiva pt aparaturii care faulteaza la cornere si la loviturile libere.

6. Arbitrul de centru nu mai acorda cartonase galbene direct, el comunica in timp real cu ajutoarele lui de la video si acorda cartonasul in urma verificarii video.

6 reguli simple.

ics (5 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:08

simple reguli shi cat se va juca efectiv?

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:11

@Racul
Vrei sa moara cluburile mari de inima ?
Nu ai vazut ca Milan si Juve isi cereau singure ce arbitrii voiau in CL?
Cluburile cu influenta la FIFA si UEFA sunt tocmai cele interesate sa nu se introduca proba video.

Racul (81 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:12

@ics

Veirficarile se fac oricum cand e jocul oprit, cu exceptia punctului 5 unde sunt maxim 4 opriri „degeaba” pe meci.

Dar daca asta e o pb, se adauga 1 min de joc in plus la fiecare oprire pt video. In afara de asta, nu uita ca se castiga timp de la offside-uri. Si spectacol. Si justitie.

TITIRISCA (1 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:16

SUBIECTUL DESCHIS POATE FI DISCUTAT LA INFINIT PENTRU CA:
1.ASTA SE DORESTE DE CONDUCATORII FEDERATIEI SI ARBITRAJULUI
2.ESTE SINGURUL MOD PRIN CARE SE „POT TINE IN PRIZA” VOTANTII adica ,cluburile
3.ASTA DORESC SI MAJORITATEA CONDUCATORILOR DE ECHIPE(majoritatea angajati care gasesc cel mai simplu mod sa deconteze,atat moral cat mai ales financiar)
4.LIPSA DE VALOARE A ARBITRILOR CARE NU AU O SCOALA RECUNOSCUTA(urmariti cum se fac cursurile de arbitri,examenele si mai ales cine sunt examinatorii!!! mori de ras!!
DEASEMENEA,FOARTE GRAV,DE URMARIT BIBLIOGRAFIA DUPA CARE SE DAU EXAMENE SI MAI ALES PROBELE DE CONCURS(ex:celebrii coeficienti dupa care se ajusteaza „profilul arbitrului ideal”)
5.ARIA DE SELECTIE DESI ESTE INTINSA NU REUSESTE SA ADUCA IN VARF PE CEI BUNI. CUNOSC FENOMENUL SI POT SPUNE CA LA NIVEL DE „CELULA” (adica acolo unde incepe arbitrajul) SE PRODUC CELE MAI MARI GROZAVII(pile,spagi,cotizatii,delegari pe ochi frumosi)
6.CONDUCE ARBITRAJUL TOATA GENERATIA CARE A ARBITRAT PE :VICTORIA,SCORNICESTI,FLACARA MORENI- QED(adica nu mai e nevoie de demonstratie)
7.ADICA DEMONSTRATIA E VIE:AVRAM&SON,CONSTANTIN&SON,SUCEAVA&SON,ABRUDAN&BRATHER,ETC(la nivelele inferioare „legaturile primejdioase” sunt rupte parca din telenovele;ex:copii de presedinti,delegati,chibiti care fac „bine” fotbalului!
CUM SE POATE IMBUNATATI IMAGINEA:
1.COMISIA DE ARBITRI SA FIE CONDUSA DE ALTCINEVA CARE SA NU AIBA LEGATURA CU ARBITRAJUL(Vorbesc serios)
2.REGULAMENTUL SCHIMBAT OBLIGATORIU!!!
3.PROBELE DE CONCURS SA FIE CLARE SI MULT MAI SELECTIVE(parerea mea ca trebuie sa decida probele fizice si mai ales cele teoretice,nu note la observare sau coeficienti rectificativi)
4.OBSERVATORII SA AIBA NUMAI UN ROL DECORATIV PENTRU CA S-A DOVEDIT CA NOTELE LOR SCHIMBA IERARHIILE IN RAU!! IAR PREZENTA LOR ESTE DEOSEBIT DE NOCIVA(sunt toti implicati in „vechiul fotbal”,prieteni,blatisti,rude)
5.TRIEREA SEVERA A CELOR CARE VOR SA SE FACA ARBITRI (examen sever la primul lor concurs pentru a se elimina „gloata”;acum sunt pastrati pentru ca aduc cotizatii frumusele! este unul din motivele pentru care un judet ,sector,divizie are in structuri zeci chiar sute de arbitri)
6.NUMAI COMISIA DE ARBITRI SA FORMEZE LOTUL DE ELITA TINAND CONT IN MOD OBLIGATORIU DE IMAGINEA ARBITRILOR ,STATUTUL LOR SOCIAL,RELATIA CU PRESA

john_read (5 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:17

dumnezeu ii iubeste mai mult pe cei care iarta mai mult! asa ca sa ii iertam pe arbitri si sa ii retrogradam !

Racul (81 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:17

@afterd

Un englez „nebun” a facut o statistica in anii ’90 in care a publicat cate 11m au fost dictate pentru si cate impotriva lui ManU in campionatul intern de la razboi incoace. Desi numerele obtinute au fost moderate cu timpul de posesie al mingii (paushal la 60-40 daca mai tin bine minte), tot a reiesit ca ManU a avut de doua ori mai multe decat adversarii.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:19

@racul

QED

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 16:21

@orion:
multumesc; te poti considera implinit: ti-am raspuns

Comentează