Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fluierati-i!

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi […]

joi, 1 martie 2007, 2:06

Va invit sa scriem impreuna un articol despre starea arbitrajului din fotbalul romanesc. Vom proceda in felul urmator: prima fraza o scriu eu, dupa care voi continua pe baza comentariilor postate de voi. Va multumesc. 

Arbitri straini sau noi sefi la CCA? Ce trebuie facut pentru a scapa de scandalurile legate de arbitraj? Solutiile de import sint solutii de compromis. Dau rezultate pe moment. Dar nu se poate miza pe ele la nesfirsit. Daca ar fi asa, am putea lua cu imprumut parlamentari nemti si primari americani.

Este nevoie de un sistem care sa produca o noua generatie de arbitri. Arbitrii din lotul actual au acumulat prea multe umbre la imagine. Sint buni, unii chiar foarte buni, dar nu sint credibili. Or, daca ai pierdut increderea publicului o data, n-o recapeti pe de-a-ntregul decit daca devii dintr-o data perfect si, eventual, sfint.    

Sa spunem lucrurilor pe nume: nu avem scoala de arbitri. Singurul care a incercat ceva in acest sens a fost Craciunescu. A incercat, in stilul lui vaitaret si paranoic, dar a incercat. Pina la urma a fost gonit din Casa Fotbalului cu sudalme si scaune in cap. De ce?

Pentru ca omului i se urcase la cap, credea ca poate schimba sistemul implementat cu spor din era cooperatista. Craciunescu deranja. Dupa plecarea lui, arbitrajul a redevenit ceea ce au decis sefii de cluburi, Liga si Federatia ca trebuie sa fie. O rotita in angrenajul de interese si reciprocitati dintre conducatorii fotbalului nostru.  

In prezent, CCA este o instituie minata de nepotism si mediocritate, cu retrogradari de ochii lumii si promovari pe ochi frumosi. La cursurile scolii de arbitraj se doarme cu spor, parintii sefi de cluburi isi sfatuiesc fiii sa ia calea fluierului, arbitrii cu adevarat valorosi bat pasul pe loc in ligile inferioare. Sistemul ticalosit isi urmeaza netulburat cursul. Ce anume l-ar putea schimba? Acelasi lucru care determina schimbari in societatea, economia, politica si justitia romaneasca: presiunea externa. Recent, Mircea Sandu acuza prestatiile slabe ale arbitrilor romani. N-a facut-o de capul lui, ci in calitate de membru in Comitetul Executiv al UEFA. Cineva, de la Nyon, i-a batut obrazul. Prea multe scandaluri. Prea multe suspiciuni. Nu poti fi seful unui sistem corupt in tara si lider recunoscut in Europa. Daca Sandu nu-i in stare sa rezolve problemele din ograda proprie, cum sa-l pui sa le rezolve pe cele ale continentului? Trebuie sa ia masuri. Repede. Si nu doar impingind cu chiu, cu vai doi „centrali” in Champions League. Ci provocind schimbari radicale la CCA. Inlocuind oamenii de paie cu oameni de fier. Noul sef al arbitrilor ar putea veni si din afara arbitrajului. Conditia este sa aiba spirit reformator, fermitate si coloana vertebrala. Sa nu fie legat prin fire soioase de sefii de cluburi.

Asta ar fi primul pas, schimbarea conducerii CCA. Numirea unui presedinte pentru linistea noastra, a publicului, nu a smecherilor si blatistilor. La vremuri noi, oameni noi, nu bube vechi. Dar asta nu se va intimpla prea curind, nu inainte ca folcloristele sa iasa la pensie. Pina atunci, preventiv, arbitrii straini ar trebui sa ia din cind in cind, vorba lui Costica „Vilcea”,  piinea de la gura arbitrilor romani. Nici o grija, nu mor ai nostri de foame, le ramine caviarul.

Au contribuit: Maria, Craca_giulesti, Gabi Koreanu, ARB, Fedayn, Catalin Iordache, JALINIK, un arbitru, Adrian Georgescu, malware, Florin Calapod, Starh, LaCoruna, CIP, Bogdantm84, Georgero, ics, Moromete, Allex, tricone, Africanul, Tino, Reddog Alex, Murphy

Comentarii (276)Adaugă comentariu

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:54

Eu cred ca, mai degraba, Mircea Sandu nu simte cand i se bate obrazul. E gros.

Africanul (14 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

Tumoarea asta nu se vindeca decat cu puscaria

elle (228 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

eu zic ca marea majoritate sunt prosti…iar care nu sunt prosti sunt hoti… parerea mea 😉

Cip (4 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

Schimbarea conducerii este obligatorie. Propunerea mea ar fi ca noul presedinte sa nu vina din lumea arbitrajului. La CCA ar trebui sa existe o munca in echipa, iar arbitrii tocmai asta nu stiu sa faca : sa lucreze in echipa !!! Ganditi-va ce caractere s-au format in acesti oameni ! Ani de zile in care isi vad doar de propriul interes si doresc esecurile colegilor. Credeti ca Porumboiu s-a bucurat vreodata pt. reusitele lui Craciunescu si ca acesta era nr.1 in Romania. Credeti ca Balaj, sau oricare arbitru, isi doreste ca un alt arbitru sa se evidentieze sau sa fie apreciat. Niciodata !!! Sunt niste caractere urate !!! Vor doar sa conduca, desi rolul lor pe teren ar fi de SUPUS. Supus regulilor de joc.

„Steaua nascuta campioana
Singura la parinti”

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

AG, daca vin pe 8 martie cu un martisor, crezi ca e prea tirziu?

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

mai nou constat ca si C-ul e interzis pt. unii….uite cine promoveaza la C….cite 5-6 din oradea….5-6 de prin timisoara…restu bucuresti.

Catalin Iordache (9 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:55

Maria, sa ne zici si noua cind termini articolul! Nu de alta, dar la cat comentam noi iese, Doamne fereste, vreun foileton! :)) Si, vezi, azi cred ca i scris mai multe semne ca Domnul Ovidiu!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:56

AG, nu pentru tine, bineinteles…….

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:57

Haideti ca m-am eliberat….deci sa incep amanuntele….
1. Craciunescu incepuse sa faca „curatenie” in arbitraj, dar avea o singura hiba….nu accepta pe nimeni imprejurul lui, decat de Verigeanu (prieten bun). Iar acest Verigeanu era „putin” cam lacom….de aceea noi arbitri care vroiam sa promovam stiam lectia…trebuia sa cotizam niste euroi la prietenul „Veriga” si se promova fara grija.

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:57

@craca:
daca vii cu un buchet de flori visinii, cred ca ai sanse la pole-position-ul coautorilor.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:57

zi ma ala bagat in sistem ce sti!

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:58

Deoarece daca nu ne spun altii ce sa facem, nu sintem in stare sa ne ridicam(capul plecat sabia nu-l taie).

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:58

pe unde e veriga asta acum?

cipilica (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:59

avind in vedere ca discutam despre aceleasi probleme din neoliticul arbitrajului romanesc,slabe sanse sa se schimbe ceva

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:59

Florin Verigeanu??? Pai asta nu e fost fotbalist pe la Chimia Rm Valcea???

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:59

pai deaia se arbitreaza prost…ca se promoveaza pe interese nu pe valoare.

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:59

2. Dupa ce a plecat Craciunescu, aproape toti arbitri din Romania au crezut ca cei care au venit vor incepe sa faca treaba fara sa se mai auda de spaga si alte fenomene necurate…
Dar supriza….au aparut tocmai acele persoane pe care Cr. le-a dat afara ptr motive mai mult sau mai putin necurate…iar acestia au inceput sa „recupereze” timpul pierdut pe vremea lui Cr…..

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 14:59

Si actual presedinte tot acolo, daca nu ma insel…

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:00

Bestial AG, fac pe dracu’-n patru si gasesc si flori visinii. Sper totusi sa nu lezez sentimentele altor colegi de-ai vostri…..

Africanul (14 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:00

Asta se stie. La usa CCA trebuie sa bati cu capul. Mainile fiind ocupate.

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:00

Veriga e presedinte la CSM Ramnicu Valcea acuma….deci va dati seama ce arbitraje are….cam ajung pe acolo toti arbitri care au promovat pe vremea lui Cr.

Warrior_dog (1 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:01

Atata timp cat DINAMO castiga shi sthoia pierde … arbitrajul e PERFECT :))
SUNT MANDRU CA SUNT CAINE !!!
FORZA DINAMO !!!

Danielle (123 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:01

Cred ca nicaieri in lume nu exista arbitru perfect, mai cred ca aducerea arbitrilor straini nu reprezinta o solutie si propun ca FRF sa le reaminteasca din cand in cand :

„Look but don’t touch..touch but don’t taste..taste but don’t swallow…!” 🙂

Danielle (123 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:01

craca-giulesti

Am zis si eu bine maestre? 🙂

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:01

bun…daca zici ca esti in sistem…crezi ca se poate face ceva pt redresarea arbitrajului? zi daca le sti pe toate!

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:03

3. Au aparut nume noi in arbitrajul romanesc….de fapt nume vechi…..baietii lui Avram, baiatu lui Costica Valcea, baiatu lui Huzu, etc….care au promovat la un examen din septembrie anul trecut. Numai ca examenul a avut tenta lui de subiectivitate….
La arbitri….se stia cine promoveaza cu 2-3 luni inainte….si lista asa a fost…

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:03

@danielle:
Adanc! Ufffff … Cat de adanc! Copy-paste?

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:03

Maestre Danielle, vezi ca renuntind la ironii poti fi sclipitor? Desi ti-a trebuit cam mult, trebuie sa recunosc valoarea.

GabiKoreanu (37 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:03

@AG
Asta e culoarea Mariei? Visiniu? Sa stim si noi cu cine trage? 🙂

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:03

Verigeanu era cu gagicile atunci cu scandalul cu arbitrii olandezi pozati de „Atac” 😀

zale (109 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:04

Warrior_dog
si noii ne bucuram k esti caine.de fapt esti ceea ce meriti:))

ics (5 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:04

apropo…ce masură dura s-a luat impotriva unui arbitru şi trei arbitri asistenţi de Liga a 3-a: suspendarea până la sfârşitul anului competiţional 2006-2007, pentru grave încălcări ale Regulamentului de Organizare şi Desfăşurare a Activităţii Arbitrilor!
Dar ştiţi care sunt gravele încălcări săvârşite? Faptul că au plecat de la instruirea de săptămâna trecută după ce au susţinut testul teoretic.
Păi dacă astea sunt grave, atunci greşelile săvârşite pe teren etapa trecută, şi nu numai, cum sunt???
Te las pe tine Maria să apreciezi cam ce pedeapsă ar trebui să primescă cei in cauză.
CCA a hotărât să fie reţinuţi de la delegări la meciuri de Liga I pe o perioadă nedeterminată. Adică să se ducă la meciuri prin liga 2 şi 3 să facă praf acolo!

Africanul (14 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:05

Ca daca nu dai, te plimba etapa de etapa prin judet sau pe la meciuri de juniori. Si ca sa nu bata la ochi prea mult, te deleaga la cate un meci cu „istoric sangeros” ca sa ai probleme si sa te barbiereasca.

maria.andries (1349 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:05

Idei de titlu, ceva?

un arbitru (15 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:06

4. Au inceput meciurile si la A si la B…..delegarile sunt la fel…adica tot aceleasi persoane care beneficiau si de delegari inainte…nu conteaza ca esti bun sau slab valoric….acolo se ghideaza dupa vorba „dai ai…nu dai nu ai”
5. La consfatuirile de acum 1 saptamana….am fost obligati sa ne luam costume de prezentare, echipamente, genti, treninguri….Numai ca supriza….s-au comandat mai putin (cum a fost oare posibil?) iar cei care nu au mai beneficiat, au trebuit sa dea banii in avans, pentru ca altfel li s-a explicat ca nu o sa aiba meciuri….si era vorba de vreo 4-5 milioane…

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:06

Verigile arbitrajului

Ca tot se vb de Verigeanu 😀

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:06

Titlu: C.Gheorghe sau G.Constantin?

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:06

@GabiK:
nu, este culoarea lui craca_giulesti. credeam ca se intelege.

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:07

Re all
Singura schimbare din ultimii 10 ani in arbitraj e trecerea de la look-ul bodega Turist a lui Danciu (remember episodul in care a venit mirosind a alcool la meci?) la look-ul still Bamboo al lui Tudor.

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:07

Corect, AG.

LaCoruna (29 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:08

@Maria
Idei de titlu
Gheorghe si Sandu, File de Arbitraj; CCAR=Cum Casapim Arbitrajul Romanesc

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:09

O mare si fericita familie:CCA.

zale (109 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:09

bogdantm84:”arbitrii au gresit mereu in defavoarea noastra” ar fi bine sa dai si cateva exemple

Adrian Georgescu (26 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:09

Titlu:
Schimbarea sperietorilor

Georgero (96 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:09

titlu: Moluştele. Octopod e deja o lauda la adresa lor

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:10

Cariere asigurate pentru copiii arbitrilor.

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:11

ma copii….cind Zicu da pe linga poarta goala ce ziceti? din cauza arbitrilor nu? pai arbitrajul e la nivelul ligii 1!

AfterD (146 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:11

@Bogdantm84

Suna mai bine Arbitraj A.F.

craca_giulesti (422 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:11

Si se spunea ca justitia e oarba…..

ARB (21 comentarii)  •  1 martie 2007, 15:12

„un arbitru”….gata? asta a fost tot?

Comentează