Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Pierderi romantice

Cine pierde pentru că TVR a pierdut drepturile pe fotbal? Pierde Liga 1? Puţin probabil. Are un public stabil, fidel echipelor, nu postului naţional. Pierde publicul? Rămîne de văzut. Noii deţinători trebuie să respecte normele de calitate ale televizării unui […]

vineri, 9 februarie 2007, 6:57

Cine pierde pentru că TVR a pierdut drepturile pe fotbal? Pierde Liga 1? Puţin probabil. Are un public stabil, fidel echipelor, nu postului naţional. Pierde publicul? Rămîne de văzut. Noii deţinători trebuie să respecte normele de calitate ale televizării unui meci. Şi trebuie să ţină cont de recomandarea UE: acoperire 70 la sută.

Deocamdată, pierderile pentru public sînt doar de ordin romantic. Campionatul intern la TVR reprezintă o tradiţie. Veche, solidă, respectabilă. Dar o tradiţie apărută forţat în contextul regimului comunist. O tradiţie care ţine de epoca televiziunii unice. O tradiţie care, normal, a născut ataşamente şi obişnuinţe în rîndul marelui public, de la oraşe şi sate. Dar judecăţile sentimentale nu reprezintă un motiv rezonabil pentru cheltuirea banului public.

În afară de bulgari, unguri, sîrbi şi ruşi, nu existau alternative pentru publicul amator de sport. TVR deţinea monopolul în domeniu, controlul absolut asupra resurselor şi competiţiilor. După Revoluţie, s-a democratizat societatea. S-au democratizat treptat şi transmisiunile sportive. Marele public al TVR-ului dinainte de ’89 nu mai există decît în amintire. Telespectatorii au posibilitatea de a alege şi aleg. Nu numai că au apărut posturi de sport, ci şi posturi specializate pe anumite sporturi.

Aşa cum comuniştii imaginau un om polivalent, bun la toate, televiziunea publică visează încă la un telespectator polisportiv. Care consumă obligat şi la grămadă transmisiuni-maraton din tot felul de sporturi. Dar publicul s-a specializat şi el. Şi-a modificat şi diversificat preferinţele. Nu mai trebuie văzut ca o masă fără chip, drepturi şi libertăţi, distrată raţional cu două ore de fotbal şi două de montaj literar-muzical-artistic.

Liga 1 nu reprezintă un eveniment de interes naţional, ci de interes parţial. TVR se agaţă de o tradiţie nefirească, vrea să rămînă vocea unică, dominantă, printre vocile plurale ale mass-media libere. Ce eroare de poziţionare! Are de pierdut TVR-ul în chestiunea drepturilor? Ce anume? Banii din taxa TV? Nu, o plătesc şi cei care nu urmăresc postul din Dorobanţi. Pierde banii din publicitate? Îi poate recupera din alte producţii. Pierde telespectatori? Să fim serioşi. Fotbalul asigură audienţă, dar audienţa nu e un serviciu public. Nu se numără printre îndatoririle TVR faţă de contribuabil.

Televiziunile publice din Occident nu transmit campionatele de fotbal. E treaba posturilor comerciale. Treaba posturilor naţionale este să informeze, să educe, să ofere repere utile, să fie un loc al dezbaterilor publice, nu un spaţiu generos de manevră şi de expunere pentru politicienii din fotbal. Treaba TVR este să servească de oglindă societăţii româneşti. De oglindă care reflectă în primul rînd calitativ, nu cantitativ. Care vizează un public cît mai variat, nu cît mai numeros.
ît
Deocamdată, se complace să fie oglindă retrovizoare, care ghidează spre trecut. Mobilitatea în platou a prezentatorilor de ştiri nu compensează imobilitatea de viziune şi de stil, încremenirea jenantă în proiect.

Comentarii (86)Adaugă comentariu

Alex P. (18 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:09

Eu nu inteleg ce a vrut sa transmita articolul acesta. Un lant de idei…fara legatura…si fara un mesaj
??????

arsnl (10 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:13

ce credetzi ca antena 1 are transmisii asa de bune????si care e faza cu articolul

arsnl (10 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:15

apropo voi suntetzi intelectuali?? creatzi locuri de munca????meritatzi sa fitzi in manualul de istorie??:-)))))))

nascutdinpamant (5 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:16

Tot ce ai scris e adevarat , insa asta nu scuza felul cum s-a comportat TVR ( a se citi interese din TVR ) in cazul drepturilor de televizare din fotbal . In rest pot sa spun ca ai scris interesant insa fara finalizare , asa cum a spus @ Alex P .

niciotreaba (39 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:18

Superb ^:)^

george (4 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:22

Maria,
Iti scriu din SUA si pt prima data de cind te citesc ,te contrazic.Recunosc,insa ca nu cunosc perfect datele problemei.Deci daca noul post care va transmite meciurile din Liga ,are acoperire in toata tara e ok.Daca insa nu i se da ocazia si celor „din virf de munte”sa vada meciurile,e o mare nedereptate.Practic,cel care va pierde e telespectatorul,adica pustii de la tara,care nu vor mai avea prilejul sa si vada idolii,sa spere ca intr o buna zi si ei vor deveni fotbalisti celebri.Deci,are acoperire (teritoriala)in toata Romania postul care va transmite meciurile LIGII ?

Antonescu (3 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:22

De data asta mama draga, cred ai dat-o in gard cu oistea.
Pierdere romantica o fi in capul tau, insa ce se intimpla daca sunt concediati 800 de oameni din televiziune ???
Cind nu or sa mai aiba aia ce sa puna pe masa mama mama ce romantic … Lipsa de consideratie totala fata de cei plecati in USA,Canada ,Australia etc. Tvr international prelua cele mai interesante meciuri. Daca situatia continua nici daca platesti abonament la Romanian Satelite Network nu poti vedea meciurile pentru ca , Kanal D (altfel spus poponarii de turcaleti) nu este inclus in pachetele oferite de ei. Dar oricum nimanui nu-in pasa de asta, cu toate ca ne dam mari romani de cite ori avem ocazia
Punct de vedere foarte ingust pentru un ziarist cu pretentii …

grup de romani (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:23

Maria, poti sa spui toate acestea si poate sint si valabile dar pentru noi, romanii din afara granitelor, TVR International ne facea o mare bucurie prin transmiterea meciurilor din tara. Poate intr-o democratie este bine ce se intimpla dar as vrea ca si Kanal D sa poata transmite international…si mai cu seama fara abonament asa cum o facea TVR.
Va multumesc si spor in toate !!!

arsnl (10 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:27

se vede ce informantii ai . ralu filip a spus(si am citit pe site-ul vostru) ca transmisia nu tre sa aiba 70 % ca nu este un eveniment major. mai citeste si tu de pe site-ul tau

bunicu (4 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:30

pai si cei de la sate? nu sunt si ei romani? si cei din strainatate?

Cine vrea sa arate cat e de bun manager (nu suntem noi romanii cei mai buni? :D) sa intre si sa dovedeasca:
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=98

mario (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 19:45

Si cu romanii de peste granite care vedeau meciurile pe TVRi ce te faci? Ma indoiesc ca turcii vor transmite international … gratuit.

Vlad (2 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:16

Maria, de ce faci afirmatii fara acoperire?
Posturile publice din Franta, de exemplu, transmit fotbal: Champions League, campionate mondiale si europene, prima divizie franceza. Nu au prima optiune, dar transmit fotbal.
Asa ca decat sa spui/scrii neadevaruri care sa se potriveasca cu mesajul articolului, mai bine taci

adanac (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:17

Parca acum vreo cati va ani a fost un mare scandal legat posibilitea televiziunilor care nu aveau contract cu liga sa preia imagini de la meciuri. Imi aduc aminte ca atunci CNA-ul sustinea ca meciurile sunt de interes national asa ca toate televiziunile au dreptul sa difuzeze imagini de la meciuri in rubricile de sport din jurnale. Acum au intors-o ca la Ploiesti, nu mai decat interesul lui Mitica?

Paul (8 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:17

Pt cultura te generala: Preşedintele CNA, Ralu Filip, a declarat că noul deţinător al opţiunilor I şi IV de difuzare a Ligii I, Kanal D, nu trebuie să aibă o acoperire de 70%: „Campionatul intern nu este pe lista evenimentelor sportive majore trimise de Guvern la UE, aşa că procentul de acoperire nu trebuie să fie atît de mare. Lista cuprinde numai meciurile României pentru calificarea la Campionatul European sau Mondial”

Stan Jenel (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:19

Mariuco,pe cand transferul la Kanal D?

multescu (18 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:25

Marioaro mai bine ai scrie poezii…

un roman (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:25

Ma numar printre romanii plecati din tara. La fiecare meci al nationalei, ne intrebam unde putem sa-l vedem, pe care program se transmite. Se transmite pe TVR, dar nu pe TVRi (un post de televiziune in slujba romanului de pretutindeni). Ne gandim ca suntem considerati tradatori de tara si astfel pedepsiti. Resemnati mergem pe la cluburile care transmit emisiuni sportive si se intampla sa avem noroc sa gasim un post european care transmite meciul nationalei noastre. Daca nu, ne multumim sa vedem golurile in reluare, din diferite surse. In perioada campionatului de fotbal din tara, ne bucuram sa vedem meciurile cu Steaua ,Dinamo, Rapid etc. Cineva a observat ca romanii de peste granita pot vedea totusi meciurile din campionat. Ce scapare!!! Si asfel s-au pus lucrurile la punct. Ce conteaza ca decizia afecteaza milioane de sportivi, banul este mai important. Suntem intr-o economie de piata. Dupa cum spunea si parlamentarul nostru Dumitru Dragomir(alesul poporului), cine plateste se poate uita si singur la televizor.
Multumim pentru intelegere.

Adry (7 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:29

Problema e ca nu toti vor prinde acest canal si fie ca ne place sau nu trebuie sa recunoastem ca fotbalul mentine un interes ridicat pentru medii sociale cat mai variate,toata lumea vrea sa vada un meci Dinamo-Steaua.De aceea TVR trebuia sa lupte mai mult,nu din ratiuni de mult apuse.

B0ssu (15 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:29

Ca de obicei esti genitala…un articol fara sens…

www.newsfromdiscovery.blogspot.com/ (20 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:29

da, interesant.
Vezi cele mai reusite driblinguri din fotbal, apar si fotbalisti romania, din pacate numai la jucatori driblati, accesand linkul din nume.

owen (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:33

70% cum spui, dar vezi tu, ca sunt posturi, gen telesport care nu se prind nici macar in Bucuresti ce sa mai vorbim de restu tarii, unde sunt aia 70%?!?

EL TIGRE (81 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:35

MARIA ASTA E MAI INCAPATANATA CA PITURCA,NU VEDE CA VB NUMAI AIUREA SI TOT NU SE LASA

aiurea (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 20:50

esti degeaba!!!!

cosmin dinamo (1 comentarii)  •  9 februarie 2007, 21:42

eu nu imi fac asa mari griji in privinta postului care va transmite marile derbyuri, ci comentatorii ce vor fi angajati pt a comenta acele meciuri. Dupa cum stie toata lumea numai TVR, PRO TV, ANtena 1 au comentatori „buni”. Amintitiva ce sa intamplat cu comentatorii de la PRIMA TV la meciu Nacional – Rapid. Nu cred ca am vrea un asemenea comentariu la Steaua – Dinamo sau Steaua – Rapid……..

gabi (12 comentarii)  •  9 februarie 2007, 21:49

1. Ce zice maria e corect – pe undeva, argumentele TVR si TVRI sunt penibile si sentimentale (mai exact vor sa exploateze nostalgia in favoarea lor). Calitatea TVR I – ca emigrant va spun- e slaba rau. La meciuri internationale astepti pana in ultima clipa sa vezi daca il trasmit sau nu, cat depsre restul emisiunilor, ne omoara cu chestii comuniste – de parca toti cei plecati afara au ramas cu mintea in anii 60 a lui Rasuna Valea. Plus filmele cu Margelatu – la care te uiti pur nostalgic, ca sa vezi cu ce te prosteau comunistii cand erai copil. TVR si TVR I sunt instrumente de prostit lumea, pe banii poporului in plus.
2. Ce e trist insa, si aici criticii Mariei au dreptate – e ca daca posturile care transmit Liga 1 nu au acoperire, loveste atat in saracime – cat si in emigratie. adica in cei ce nu platesc sa vada liga lui Mitica, dar care probabil s-ar bucura cel mai tare de ea. raman platitorii din orasele mari ale tarii.

ionut (12 comentarii)  •  9 februarie 2007, 21:51

D-na „Geniala” (cred totusi ca d-nul Ovidiu s-a cam ramolit sau a facut vreo ironie si cineva nu a prins-o) de unde stiti dvs. care este dorinta majoritatii telespectatorilor de fotbal si pe ce baza vorbiti in numele lor? Din pacate, cu voia sau fara voia noastra/ a comunistilor/si a cui mai vreti dvs., cele mai bune emisiuni de cultura sunt la posturile TVR, dar si cele mai bune comentarii sportive (pt. orice sport doriti). O face pe banii publici, dar si ofera profesionalism! Nu considera publicul ca fiind unul IDIOT! Va plac „profesionistii” de la diferitele posturi comerciale specializate „pe un anumit sport”. Logic, ar trebuie sa fie doctori in ceea ce fac, dar in realitate sunt stupizi in comentarii.
Si nu urmaresc, eu cel putin, „obligat si la gramada” transmisiuni, asta este in mintea dumneavoastra. Eu nu stiu sa fi venit cineva de la TVR sa stea langa mine sa ma oblige sa vad toate emisiunile lor (apropo, exista telecomanda, daca nu stiati!). Dar pe cele legate de fotbal/transmisiile si cele culturale le urmaresc din propria-mi initiativa. Si eu nu ma consider „cantitate”, ci „calitate”!
Asa ca va rog frumos, nu mai vorbiti in numele tuturor.
Si, din pacate, degeaba sunteti la o publicatie cu profil sportiv, dar trebuia sa aflati pana acum ca fotbalul a devenit un „eveniment” de interes aproape national. Si ma mir ca nu stiti asta, atata timp cat tirajul ziarului dvs. a devenit unul dintre cele mai mari (dintre toate publicatiile, din orice profil), si asta in principal din cauza ca dati informatii din fotbal. Totodata mai aveti si dezavantajul un site foarte bine pus la punct (eu unul nu cumpar Gazeta).
Si cand vorbiti de „politicienii din fotbal”, care este cel mai mare? Gigi Becali! De cate ori l-ati vazut la TVR? Copos? Ati gresit! Din alte interese, tocmai politice, nu apar pe posturile TVR. Cu „spatiu generos de manevra” ati cam dat-o in bara. Nu mai mintiti cititorul Gazetei! Nu mai dezinformati dupa bunul dumneavoastra plac.
D-le Ovidiu, chiar ii lasati sa scrie vrute si nevrute. Imi plac emisiunile dvs. si mi s-a parut ca nu suntei dus cu „zaharelul” de interlocutori. Credeti ca suntem idioti sa citim tot felul de aberatii, ca asa i s-a trezit uneia?
Si daca mai reprezinta o „oglinda retrovizoare”, este nu catre trecut, ci catre o parte a societatii politice, si aici este vorba de „unghiul de incidenta pe oglinda retrovizoare” si nu de oglinda in sine (daca pricepeti ce vreau sa spun). Mai exact, reflecta doar o anumita zona a societatii, nu intreaga societatea, care trebuie sa se reflecte in ea. Vedeti, iar nu ati nimerit-o!
Asa ca mai lasati-ne cu aberatiile dvs., d-na „Geniala”!

petrisor (33 comentarii)  •  9 februarie 2007, 22:01

Tu,de ce ‘ntrebi!?

ionut (12 comentarii)  •  9 februarie 2007, 22:05

GABI ai dreptate pana la un punct. Nostalgia! Intreba-i pe cei de la B1 TV care-i rating-ul lor intre orele 20.30-22.00 mai toata saptamana si daca le convine.
Iti spun eu, le convine ca altfel n-ar da de luni bune filme romanesti vechi de toate genurile (si B1TV nu este unul „comunist”) . Eu unul le urmaresc, chiar daca unele sunt cu iz comunist. Din punct de vedere artistic, depasesc multe filme din zilele de astazi.
Asta este.

georgica (15 comentarii)  •  9 februarie 2007, 22:42

Mariuca, asa e, subscriu, insa ai uitat sa amintesti ca odata cu renuntarea la drepturile de difuzare a partidelor din Liga I TVR si-a a cedat si singurul public care ii mai acorda atentie, cel din diaspora, pt acestia va fi acum mult mai dificil sa urmareasca meciurile de acasa, cel putin acelea care figureaza ca prima optiune a televiziunilor.
… cat despre filmele romanesti difuzate la teve nu pot decat sa ma infior pt ca inca se face rabat calitatii, ni-l baga pe gat pe Margelatu, Buza de …, militienii de la Diverse si alti „eroi” tovarasesti amortind in continuare spiritul autentic romanesc (bine ca isi mai spala pacate uneori cu aceleasi Operatiunea monstru, prea subtil pt copilasii de azi, Balanta sau Reconstituirea, in rest, regizorii de valoare sufera ca sa triumfe jegurile)

marsse (7 comentarii)  •  9 februarie 2007, 23:50

sincer… nush ce are don’soara cu tvr-ul? e la moda sa te iei de ie, nu? sincer nu cred ca e treaba altor jurnalisti sa scrie despre un post de televiziune… cred ca scopul vostru e sa prezentati stiri OBIECTIVE. aici observ o parere si atat… credeti ca intereseaza pe cineva cine transmite meciurile din liga 1? e problema tvr-ului cum isi face grila de programe si carui segment de public i se adreseaza….. cine iti zice geniala, don’soara, ma tem ca se inseala

Luchian (60 comentarii)  •  10 februarie 2007, 0:15

Parerea mea ca toate meciurile ar trebui transmise de TVR ca sa poata vedea tot romanul,chiar daca e de la tara,oras nu conteaza.E doar o parere.

bunicu (4 comentarii)  •  10 februarie 2007, 1:00

bine bercule, da-ti in petec. felicitari

http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=98078

cristians (2 comentarii)  •  10 februarie 2007, 2:00

¨¨Doamna¨¨ cred ca esti o varza nu o geniala. De unde atata tupeu sa scri tu asa ceva. Sti dumneata ca oamenii, care nu sunt asa norocosi ca tine, si stau prin nu stiu ce sat uiatat de lume si au un amarat de televizor alb-negru, ca nu urmaresc tvr, care de alfel e singurul care se poate prinde si fara antena. asa ca mai taci din gura cu genialitatea ta, nu stiu de ce te lasa pe dumneata sa scri despre asa ceva, cand sunt atatia care o pot face de n ori mai bine

foca (3 comentarii)  •  10 februarie 2007, 2:29

articolul este de foarte prost gust .
nu v-ati gandit si la Romanii de dicolo de granitze .tipic romanesc
rusinos ca ni s-a luat aceasta placere de a vedea cate un meci bun .
inca o data m-am convins de intelepciunea gandului de a pleca din tara miticilor .
suntem o natie unica in felul nostru.de fapt poate e mai interesant si mai civilizat NHL

odanciu84 (2 comentarii)  •  10 februarie 2007, 3:43

uite ca nu sunt asa rau ca altii.da trebuie sa te gandesti desi eu stau acum intr-un oras mare al romaniei nu am acces decat la un post ca tvr.deci de ce sa nu vad nici macar un meci di divizia 1(pt ca pt restul posturilor care dau meciuri sunt cu bani) .asa ca ori ia pozitie tvr sau restul(adica eu).ce as putea spune mai mult.nu apat tvr dar ar trebui avut in vedere un singur lucru:Cine si cti o sa mai poata urmari meciuri de fotbal? Nu acesta e scopul ligii sa vada cati mai multi oameni meciuri de fotbal???
ati uitat esentialul.suntem in ue dar mai avem mult pana la ei.

odanciu84 (2 comentarii)  •  10 februarie 2007, 3:49

am uitat sa spun si faptul ca democratia inseamna drepturi egale pt toti.deci (nu tu) ci tvr sa ia o cu totul alta fata in ceea ce ii priveste.sa nu uite ca democratie= libertate+ obligati. ceea ce e cel mai important.

www.newsfromdiscovery.blogspot.com/ (20 comentarii)  •  10 februarie 2007, 4:13

Auzi ti de ce nu mentioneaza nimeni varianta urmaririi meciurilor pe INternet?

Daca vreti sa vedeti cele mai frumoase 30 goluri din istoria fotbalului, incluzand filmari cu pele si maradona sau faimosul gol al lui becham din propria jumatate intrati pe linkul din nume

OLE (16 comentarii)  •  10 februarie 2007, 4:25

Vara anului 1982, iunie, era Campionatul Mondial din Spania.
Cum sa nu-i vezi la treaba pe Juanito, Platini sau Rossi ?
Locuiesc in Sibiu, asa ca microbistii de atunci cunosc metodele folosite pentru a vedea la televizor totusi acest Campionat Mondial. Inca de prin ianuarie, am inceput sa ne facem antene cu nu stiu cati elementi pentru a-i prinde pe fratii nostri bulgari care -culmea- erau mai comunisti decat noi, dar transmiteau meciurile pe postul lor national.
Mergeam pe un deal de la marginea Sibiului si faceam probe.Erau la moda atunci televizoarele sport. Daca aveai un televizor color, te puteai considera privilegiat.
Imi amintesc ca directorul unei mari intreprinderi sibiene, avea cort instalat pe acest deal si o armata de subalterni incerau sa-i faca sejurul cat mai placut miscand de antena cand era cazul, pentru ca bossul sa vada meciurile in bune conditii.
Bucurestenii sau cei din sudul tarii nu cred asemenea lucruri, pentru ca bulgarii erau pentru ei la o aruncatura… va asigur ca nu exagerez cu absolut nimic. Tinerii de azi nu stiu ca ne inghesuiam atunci cate 10-15 insi la un televizor cu ecranul mai mare instalat pe o masina, sau pe vreo masa de campanie.
La ora cand incepea primul meci, dealul Daii era plin de oameni,corturi,masini,antene..antene..antene si televizoare!
Si… chiar si asa l-am vazut pe marele Rossi, copilul teribil al squadrei azzura. Parca fotbalul era mai frumos atunci poate si prin faptul ca il priveai pe furis sau printre umerii unor patimasi suporteri !
Era un fotbal simplu, alb-negru, neTVRvizat si netelevizat de televiziunea comunista.
Noaptea se asterne incet, pe deal se vad lumini si faruri de masini, motoare pornite, forfota. Lumea coboara in oras, s-a terminat meciul, intram in cotidian, dar nu-i nimic maine se reia forfota, dealul va fii din nou neincapator si tot asa pana cand in 1990 nesimtitii aia de la TVR au tupeul sa ne dea CM din Italia la televizor.
Mi-e dor de dealul Daii, de forfota, de strigate de suporter patimas, corturi…antene..multime…Rossi…

TAViX (37 comentarii)  •  10 februarie 2007, 5:09

Ma da plin de cretini si de idioti care posteaza pe blogurile astea. Ma dobitocilor daca tot nu aveti cva mai bun de facut mergeti dracului la scoala sau la munca la sapat santuri si scutitine naibi de stupiditenia voastra infantila. In afara faptului ca dovediti o prostie rar intalnita in comentariile voastre mai va si luati de cneva care are IQ de 100 de ori mai mare ca al vostru. Daca tot nu ati inteles nimic din articol mai bine va duceti si a uitati la desene animate sau la filme porno ca poate acolo inteleget ceva dobitocilor.
Maria, ignora pe toti idiotii care posteaza aici si care se iau de tine fara noima, personal eu cred ca este super articolul si este menit sa deschida putin ochii publicului care considera ca TVR este etalonul televiziunilor din tara noastra, cea ce este total aiurea.

cristy (75 comentarii)  •  10 februarie 2007, 5:28

tavix@
acum pe bune chiar ti-o place pe marie ,crezi ca daca-i injuri pe toti cei ce-au postat aici ,ajungi mai repede in chilotii Mariei.Nu cred ca-i pasa de tine credema,nu cred ca esti genul ei.

EUSEBIUv1 (13 comentarii)  •  10 februarie 2007, 5:39

pSUNT UN ADMIRATOR AL FELULUI TAU DE EXPRIMARE….INSA AZI ATAT POT SPUNE: PROST…PROST….PROST…. ESTE UN ARTICOL DEMN DE GIGI BECALI… SI SA-TI SPUN SI DE CE: LA TZARA NU SE PRINDE CANAL D, LA TZARA SI CHIAR IN BUCURESTI IN UNELE ZONE,DE EX. IN SALAJAN NU SE PRINDE TELESPORTU’.CANAL D INCA NICI N-A APARUT… AM PIERDUT MULTE MECIURI DOAR DATORITA FAPTULUI CA TELESPORTU NU ARE O MARE ACOPERIRE, DE ACEEA AR TREBUI CA TVR SA AIBA PRIMELE DOUA OPTIUNI DE TRANSMITERE SI MAI LASA-MA CU COMUNISM BLA…BLA…BLA….FIIND UNICUL POST CARE ARE ACOPERIRE NATIONALA-ADICA IN TOATA TZARA AR TREBUI SA TRANSMITA DERBIURILE SI MECIURILE ECHIPELOR MARI. PANA UNA ALTA APROAPE JUMA DE ROAMNIE INCA LOCUIESTE STATISTIC VORBIND LA TZARA, UNDE DEOCAMDATA TVR ESTE CEL MAI IMPORTANT POST…SI MAI LASA-MA CU EX. DE GENU IN ALTE TARI TEL PUBLICE SE CUPA DE CULTURA BLA…BLA…BLA….ARE LOC SI DE CULTURA SI DE FOTBAL…SLAB DE TOT ARTICOLU TAU…INSA TI-L RESPCT CXA FIIND PAREREA TA…INSA UNA EGOISTA CA SA NU O CALIFIC ALTFEL

EUSEBIUv1 (13 comentarii)  •  10 februarie 2007, 5:43

SI DACA MAI PLECI SI P’AFARA, ADICA ABROAD, OARE O SA MAI AM PLACEREA DE A VEDEA LIGA I PE CANAL D INTERNATIONAL SAU TELESPORT INTERNATIONAL…???? NU CRED…DAR CE MAI CONTEAZA CATEVA MILIOANE DE VENETICI???

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  10 februarie 2007, 6:02

Pentru a intari disciplina in viata fotbalistica din
Romania, NU a-si trnsmite nici un meci de fotbal
in direct,ca sa oblig publicul sa vina pe stadion.
Daca cineva vrea sa vada meciurile, atunci sa se
dea in reluari succesive, dupa miezul noptii. NU
transmisie directa, dacat, la meciurile internationale.
Cat priveste cine sa transmita, nu este treaba mea,
sant specialisti in domeniu care sa faca alegerea
cea mai buna, cu o singura conditie; Sa creasca
nivelul tehnic de transmisie, si atunci v-a fi bine
pentru toata lumea.

edi (3 comentarii)  •  10 februarie 2007, 6:40

Ce pierderi romantice CRETINO!!?? Si cu romanii din afara tarii care nu au posibilitatea sa urmareasca meciuri la tv decit la TVR sau protv international cum ramine???? M-am saturat de articolele tale de doi lei!!!!! Esti o vaca odioata care habar nu are de nimic!! Cine dracu te tine acolo nu stiu! Probabil sti bine cu gura, altfel numi explic prezenta ta aici!!

Sorin (75 comentarii)  •  10 februarie 2007, 7:06

Cred ca problema trebuie privita din 2 puncte de vedere:

1. vrem sa dam meciurile pt toata tara?
sau
2. este economie de piata si cel mai bun sa castige! ….ma rog, la noi spaga, sa castige!!!

ce atata galagie ca este simplu de tot!!!

bine, acum o sa raspundeti ca este bine sa vada meciurile cat mai multa lume dar si ca este economie de piata! eh si cu voi!

TAViX (37 comentarii)  •  10 februarie 2007, 7:18

@cristy
Baiatule esti prea cretin sa-ti dau raspuns. next!

Observator (4 comentarii)  •  10 februarie 2007, 7:23

Maria gresesti. Sunt milioane de romani amarati care nu vor putea vedea postul turcilor care vor prelua transmisiile ligii.

Iar noi, cei din Spania, Suedia, Canada, U.S., care aveam marea fericire sa ne vedem echipele favorite pe TVR International ce facem???? De unde luam postul turcilor „kanal d” sau cum s-o numi?

Nu uitati ca acoperirea de 70% de care vorbesit tu priveaza peste…70% dintre romani de placerea de-a mai urmari liga la tv. Pentru ca acolo unde este acoperire mai mai mult de jumatate nu-si pot permite sa cumpere postul…iar restul de 30% din teritoriu plus noi cei din strainatete…totul adunat face, cred eu, cam 70% dintre romani.

Avem nevoie de tine sa ne sprijini, sa-ti faci vocea auzita in numele nostru a celor care suntem loviti de „calamitatea” asta de interese.

Thank you.

luiza (1 comentarii)  •  10 februarie 2007, 7:26

Marie draga ,interesele cui tu le aperi ,de ce pui curul la bataie pentru mafia canalelor pentru transmisiilor meciurilor de fotbal , si nu pui capul tau asa de inteligent sa poata vedea si Gheorghe , Marin , Ion etc din satele si comunele dintre dealuri aceste transmisii . Eu in Bucuresti si nu prind Telesport , dar Maria de la Calugareni crezi ca o sa prinda noul Canal , poate canalul Dunarea – Marea Neagra la vara in concediu.

Observator (4 comentarii)  •  10 februarie 2007, 7:30

@ arh. Gheorge Petrescu

Si noi cei din U.S.A. sa venim tot la meciuri, ca sa se intareasca disciplina pe stadioane?
Si cei din Oradea care intamplator tin cu Farul Constanta sa vina la meci pentru intarirea disciplinei pe stadioane?
Si cei handicapati care nu se pot deplasa, sa vina tot la meci pentru a se intari disciplina pe stadioane?
Batrani, femei gravide, copii, bolnavi, oameni care nu au bani de bilete(!) toti sa vina pe stadioane ca sa se intareasca disciplina sportiva?
Unele stadioane au 10-20,000 de locuri…cine nu apuca bilet…citeste in Gazeta Sporturilor rezultatul?

Cred opinia dumitale, domnule arhitect, nu a fost foarte bine gandita inainte sa fie expusa aici.

Cu respect.

red dog forever (40 comentarii)  •  10 februarie 2007, 8:05

Maria, scrii numai tampenii in articolul asta . Tu stii cate sute de mii de romani din afara se uita pe tvr international sau cate milioane de romani din tara vor fi privati sa vada tot ce-i mai ramasese romanului ca bucurie : fotbalul.
Asa ca numai scrie prostii. Toti au de pierdut din afacerea asta, Mai putin 2 capsomani : Mitica si Nicolau.
Apel ptr toti romanii din strainatate : intrati pe situl Lpf.ro al ligii profesioniste de fotbal, si lasatii acolo lui Dragomir mesaje in mod civilizat si respectuos, sa auda si vocea noastra. emailul e : office@lpf.ro

Comentează