Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Tributul terorii

Stadioanele îşi iau periodic tributul în sînge. Putem vorbi de terorism în sport, dar n-avem voie să ne luăm de terorişti. Din cînd în cînd cineva moare, dar nimeni, niciodată nu ajunge la tribunal. De ce? Nu există legi? Ba […]

duminică, 4 februarie 2007, 7:43

Stadioanele îşi iau periodic tributul în sînge. Putem vorbi de terorism în sport, dar n-avem voie să ne luăm de terorişti. Din cînd în cînd cineva moare, dar nimeni, niciodată nu ajunge la tribunal. De ce? Nu există legi? Ba da, există, dar nu sînt aplicate. Sau sînt aplicate cu un talent complice. Principul este simplu şi vechi: pîine şi circ. Statul distribuie pîinea şi lasă circul în pace. Să se desfăşoare în legea lui, nu a ţării.

Există violenţă pe stadioane, există violenţă în şcoli. Dar aşteptăm să moară oameni, să ne dea la palmă puştiul cu bazooka, pentru a lua măsuri. Delincvenţa e delicvenţă, dar circul este circ. Iar educaţia nu mai e o miză. Spălarea de creiere, divertismentul iresponsabil sau ilegal, în general supapele prin care răsuflă tensiunile sociale sînt vizate de sus, peste capetele profesorilor sau fotbaliştilor. Din cînd în cînd mai moare cineva, dar se pare că ăsta nu e un motiv să se închidă supapele, să fie oprit circul.

Legea şi oamenii ei ezită în preajma stadioanelor, iar ultraşii simt asta. O simt în Italia, o simt în România, o simt în Franţa sau în Turcia. Simt că venitul la meci e ocazia prielnică să dea drumul sălbaticului care tînjeşte în umbra omului civilizat. Simt că nu e pericol de pedeapsă şi se dezlănţuie. Din cînd în cînd mai moare cineva, dar asta-i viaţa, nu? Fotbalul merge înainte, cu tot ceea ce a ajuns el să însemne: bani, tot mai mulţi bani şi tot mai puţin respect pentru viaţa umană.

Violenţa în sport este tratată cu mănuşi de către autorităţi. Să nu-i supere prea mult pe suporteri. Să nu-i bruscheze. Pentru că suporterii cumpără. Bilete, programe prin cablu, fulare, tricouri, bere şi hamburgeri. Suporterii nu sînt doar suporteri, sînt consumatori. Ce producător e atît de nebun încît să se ia de consumatori?

Cei care învîrt bani în fenomen nu văd în galerii potenţiali delincvenţi, ci potenţiali clienţi. Iar fotbalul e un produs atît de profitabil, încît trebuie vîndut indiferent de consecinţe. Din cînd în cînd, pe eticheta lui scrie negru pe negru „moarte”, dar nimeni n-are nici un interes să vadă, nici să se vadă. De cînd consumatorul contează mai mult decît omul? De cînd cantitatea de public contează mai mult decît calitatea umană a sportului?

Putem vorbi de terorism în fotbal, de terorism în sport, dar terorismul banului, în faţa căruia legile pălesc. Din cînd în cînd moare cineva. Dar se pare că nu e un motiv suficient de puternic ca să nu faci în continuare profit. De fapt, să nu ne facem iluzii, nici nu există astfel de motive. Banii învîrt lumea pe degete, cu tot cu instituţiile şi legile ei.

Campionatul italian s-a oprit. Obligaţi la pauză de reflecţie, afaceriştii din „il calcio” meditează probabil intens la gravitatea incidentelor. Ce pierderi vor avea? Cît costă moartea unui om? Milioane, zeci de milioane? Cum poate să coste atît de mult moartea, cînd viaţa unui om nu face doi bani?

Comentarii (235)Adaugă comentariu

craca_giulesti (33 comentarii)  •  4 februarie 2007, 22:54

D-ra Andries

Urmareste si dumneata reclama de la meciul de baschet CSU Ploiesti-Dinamo,(tv.sport)si atunci o sa aveti raspuns la toate violentele de pe terenurile de sport.
Este la fel ca atunci,copil fiind, se facea la „CIRC”reclama.
Nu va suparati dar acesta este purul adevar.
Buna seara!

Phantom (20 comentarii)  •  4 februarie 2007, 22:58

Whitesands Ai cea mai mare dreptate

petrisor (33 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:04

Craca_Giulesti,scuza-ma!!!

Casual (1 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:08

„Imagine winning the lottery and finding out you’ve lost the ticket. Then being told your 13 year old daughter’s been knocked up, half an hour before your team are due to play in a cup final. Now condense that into a single second, times it by 20 and you won’t even get fucking close to what we were feeling.”

http://www.itsacasuallife.com/

OctombrieNegru’06

ultra’ (3 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:10

da marie te am injurat de multe ori.dar acu chiar ai dreptate.azi stateam si reflectam la ceeace s a intamplat in sala ieri si exact la asta ma gandeam si io.referitor la ceea ce a spus unu de pe tv sportca violenta e modul de exprimare al uniu analfabet.e un bou.dintr o galerie fac parte persoane din toate categoriile sociale

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:14

@Whitesands Says:

February 4th, 2007 at 10:50 pm
„Ce-mi plac mie filozofiile astea intr-un pahar cu apa…..”

bravos, natiune! combate bine stimabilul! 🙂
da, nenorociri se intampla zilnic in lume si nu reactionam…
dai exemplul cu irak-ul si iran-ul; dar uiti ca acolo este teatru de razboi, nu arena sportiva!…
da, acolo se moare pentru ambitiile unor politicieni si pentru interese economice incomensurabile…
de ce sa se moara si pe stadioane sau imprejurul lor? din cauza unora care tolereaza violenta in numele „protejarii fenomenului fotbalistic”?

@Whitesands Says:
„Dar nici nu avem voie ca, folosindu-ne de moartea bietului politist, sa ne transformam in cruciati ai luptei anti fotbal, sa incatusam fenomenul, sa arestam sute de oameni doar de dragul de a iesi in fata, pentru ca stim ca fotbalul face audienta….”

care „fenomen” este incatusat? bataile de strada dintre bandele de asa-zisi suporteri, premeditarea confruntarilor din tribune?
Maria Andries a scris: „Din cînd în cînd mai moare cineva, dar asta-i viaţa, nu? Fotbalul merge înainte, cu tot ceea ce a ajuns el să însemne: bani, tot mai mulţi bani şi tot mai puţin respect pentru viaţa umană.”
Ce ti se pare neadevarat in pasajul de mai sus?
prin urmare cei din interiorul „fenomenului” n-au nici o vina…
oare faptul ca cluburile sponsorizeaza deplasarea „galeriei” la meciurile jucate in alte orase, atunci cand terenul propriu este suspendat, favorizandu-i astfel tocmai pe cei care au cauzat suspendarea, nu ti se pare ca ii culpabilizeaza pe cei din interiorul „fenomenului”?
mai reflecteaza…
noi sa fim sanatosi!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:16

Salut, Naga, Whitesands, craca si toti. Unde au ajuns dezbaterile?

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:20

salut, ag!
felicitari pentru articolul tau, ca de altfel si pentru cel al mariei…
pacat ca mass-media nu-si asuma nicio raspundere in cele care se intampla pe stadioane si in salile de sport…
nici usturoi n-a mancat, nici gura… pacatosului! 😉
noi sa fim sanatosi!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:23

Multumesc. Cum am spus si mai sus, cei care nu pun la punct un sistem de identificare a indivizilor violenti ar trebui sa-si asume primii raspunderea.

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:26

pt ultra’:

In primul rand Radu Paraschivescu a spus acel citat, l-am scris si eu mai sus, dar sa stii ca e un scriitor foarte bun!

Si in citat nu se face referire la o galerie sau la alta, se face referire la cei care sunt violenti!

Apropo, tu ce intelegi prin fenomenul ultras ?

FORZA DINAMO FOREVER !!!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:29

@Paulo:
Da. Nu inauntru, ci afara. Daca nu ajungeau 1.000, atunci 10.000. Platim taxe, stii? Si nu trebuie sa ne ocupam de efecte, ca e prea tarziu, ci de cauze.

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:30

Cine poate sa ma puna si pe mine in tema cu fenomenul ultra?

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:30

Eu cred ca trebuie puse camere video pe stadioane. Trebuie impus acest lucru cluburilor. Fiecare club poate scoate cateva mii sau zeci de mii de euro pentru a monta un astfel de sistem. E spre binele tuturor.

Iar cei care gafeaza si sunt prinsi nu mai trebuie lasati pe stadion o anumita perioada, 6 luni, un an, 2 ani…sa fie obligat sa stea la sectia de Politie cat timp e meciul, 2 ore…sa vedem cum o sa se manifeste.

Ne mai miram ca nu merg oamenii mai in varsta sau ca nu merg familii la meciuri !

FORZA DINAMO FOREVER !!!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:33

@Paulo:
Corect. Nu conteaza cat costa, acesti bani trebuie dati, sunt o investitie mica pentru un viitor mai linistit pe stadioane.

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:38

@ag
da, dar sistemul de supraveghere inseamna bani cheltuiti…
asa ca mai bine primeste „finul” o marire de contract, mai bine cauta mm o „carioca” expirata 🙁
cat despre raspundere…
l-ai auzit aseara pe dl. marcel popescu (persoana care merita altfel respect)? vinovati sunt jandarmii, care n-au putut sa mentina ordinea…
despre neglijentele organizatorice, tacere…
de ce la o partida cu risc (asa cum s-a dovedit pana la urma a fi) s-a permis intrarea libera, facilitandu-se astfel accesul acelor derbedei pe care nici nu-i interesa evenimentul sportiv? auzi argument: „ca sa aducem mai multi spectatori la un meci de handbal”… 🙂
si meciul mai era si televizat in direct…
si mai apoi domnul popescu era preocupat ca nu cumva echipa sa sa piarda meciul la masa verde, cu 10 – 0! 🙁
eu as depuncta sever ambele echipe (desi sportivii n-au nicio vina), poate asa se trezesc cei din conducerea cluburilor si vor lua masuri pe viitor!
ehei, ar fi multe de spus…
noi sa fim sanatosi!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:42

@Naga:
cred ca despre ce-a ajuns sportul o sa scriu maine

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:44

Nu stiu ce inteleg unii prin fenomenul Ultras, dar eu inteleg sa-mi sustin echipa si la bine si mai ales la rau (ca la noi cand merge echipa mai prost nu mai vine nimeni la stadion – ma intreb unde sunt atunci toti ultrasii ? ), sa merg la meciuri, sa cant in galerie, sa-mi flutur esarfa pe care scrie Ultras sau fularul, eventual sa fac un baner prin care sa-mi exprim simpatiile!

Sa ne explice altii care se dau mari ultrasi si care mai posteaza si pe aici, ca poate ei stiu mai bine…

Un lucru e clar, cuvantul ultras nu trebuie sa iaba nimic de-a face cu VIOLENTA! Din pacate unii nu prea inteleg acest lucru!

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:48

@Paulo:
si eu inteleg acelasi lucru, dar se pare ca mai exista niste chestiuni pe care nu le cunosc.

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:49

pt Naga Jolokia:

te intreb ce trebuiau sa faca organizatorii in fata situatiei create ?
De unde sa stie organizatorii ca la meci vor veni „baietii smecheri de la fotbal” ? le trebuiau 1000 de jandarmi, ca la un meci de fotbal, e clar ca nu aveau de unde sa stie…

intrarea a fost lasata liber ( din pacate a fost o gresala) si astfel a putut intra acolo oricine! jandarmii au fost de vina pentru ca nu au controlat fiecare persoana la intrarea in sala, ei se ocupa cu aceste lucruri.

Cred ca cel mai corect ar fi ca meciul sa se rejoace in alte conditii. De ce sa suporte echipa Dinamo din cauza galeriilor (ambelor galerii) ?

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:50

@paulo
ceea ce descri tu nu pare a fi un ultras, seamana foarte mult cu ceea ce ar trebui sa fie un suporter obisnuit…
de ce iti spui „ultras” si nu doar suporter al lui dinamo (asta am vazut mai sus ca este echipa ta favorita)?
explica-mi, te rog…

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:54

pt Adrian Georgescu:

Poate nu intelegem noi ce inteleg unii prin fenomenul ultras…

…dar vedem rezultatele la stiri …

Paulo (223 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:56

pt Naga Jolokia:

Nu mi-am spus neaparat ultras, dar vreau sa spun ca si un suporter obisnuit ar trebui sa poata fi un ultras ! nu crezi ?

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:57

@paulo:
eu chiar as vrea sa stiu: exista un cod sau asa ceva

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  4 februarie 2007, 23:59

@paulo
esti primul dintre dinamovisti care accepti ca „intrarea libera” a fost o greseala organizatorica…
„De unde sa stie organizatorii ca la meci vor veni “baietii smecheri de la fotbal” ?De unde sa stie organizatorii ca la meci vor veni “baietii smecheri de la fotbal” ?”
pai de-aia sunt organizatori, sa organizeze totul…
sigur ca jandarmi iar fi trebuit sa controleze cu mare atentie toata lumea, dar stii ce cred eu? petardele erau ascunse sub imbracamintea fatucelor care zbierau ca istericele, mai dihai decat baietii!…
dar nu conteaza ce cred eu, conteaza ce n-au facut cei responsabili de buna desfasurare a meciului…
spui ca ar fi cel mai bine ca meciul sa se rejoace (de fapt sa se joace!) in alte conditii… de ce nu accepti ideea mea de a fi penalizate ambele echipe?
noi sa fim sanatosi!

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:01

„jandarmii ar”, nu „jandarmi iar”! sorry… 🙁

Paulo (223 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:02

pt Naga Jolokia:

Ultras e un suporter un pic mai patimas, mai „nebun” dar in sensul bun al cuvantului, de exemplu eu sunt din Cluj si multi spun ca sunt nebun ca merg pana la Bucuresti sa vad un meci cu Dinamo, poate de aia sunt un pic ultras 🙂
Sau poate inteleg eu gresit fenomenul…

Poate sunt putin subiectiv, recunosc, cand spun ca ar trebui rejucat meciul…nu ajuta cu nimic pe Dinamo daca e dezavantajata si steaua, pt ca HCM se apropie de titlu, si dain cauza ambelor galerii Dinamo e foarte aproape de rata tot sezonul…sufera jucatorii si antrenorii si nu mi se pare corect…

Paulo (223 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:05

pt Whitesands:

stiu sigur ca la Dinamo nu se mai dau demult bani pentru a sponsoriza calatoriile galeriilor!

pt Naga Jolokia:

stii meciul de la Constanta cand i-au evacuat pe dinamovisti…atunci nu tot organizatorii au fost vinovati ? de ce Dinamo a avut terenul suspendat?

Paulo (223 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:08

STOP VIOLENTEI PE STADIOANE !!!

Noapte Buna !

FORZA DINAMO FOREVER !!!

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:12

@whitesands
ce mare catastrofa este oprirea campionatului italian si anularea unui meci amical?
sa-ti spun eu? este o catastrofa pentru cei ce castiga bani multi din fotbal…
nu uita ca pentru vina avuta la tragedia de pe heysel cluburile engleze de fotbal au fost excluse din toate competitiile europene un numar bun de ani.
cei in masura sa decida in insula au luat masurile ce se impuneau si de aceea au acum cel mai bun sistem de monitorizare a desfasurarii evenimentelor de pe stadioane… ce se intampla mai apoi in afara stadioanelor, este alta poveste… 🙁
galeriile nu primesc bani de la cluburi? te cred, dar da-mi voie sa ma indoiesc!… probabil nu mai ajungeau banii pana la „ultras-ul de rand”…
noi sa fim sanatosi!

dodo (207 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:30

@naga…

Salut!
Nu cred ca pot fi penalizate ambele echipe!
Regulamentul zice clar: daca e greseala clubului organizator, acesta pierde meciul cu 10-0! Daca nu, se va rejuca…

dodo (207 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:31

@ga:

Salut!

genial american (262 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:36

@ dodo

salut

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:37

Salut, GA, dodo!
@jan: pot sa te intreb ceva?

papagigli (99 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:39

Motto: Merita sa fi destept, atunci cind poti.

Mariuco,
Nu te-am mai calcat (vizitat) cam de mult si cred ca-mi simteai lipsa. Asta e si motivul pentru care-ti fac aceasta vizita scurta.
Articolul de fata ar fi excelent daca ai extirpa doua paragrafe. Cinci si sase.
Motiv pentru care ma voi referi numai la acestea de pe urma.
Vinatoarea de vrajitoare (asa numesc eu oamenii cu bani) vad ca te fascineaza in continuare. Si din cauza obsesiei pronuntate, calci tot timpu-n gropi. Motiv pentru care sagetile nu-si vor atinge niciodata tinta. Tu nu vei intelege niciodata ca la o vinatoare de vrajitoare nu sunt suficiente inclinatiile tale paranormale, oricit de mult ai crede-n ele.
Un investitor, patron, detesta violenta mai mult decit un calugar de la Cheia. Violenta-i aduce pagube pe care, cu putina imaginatie si, mai ales, profesionalism, le-ai fi descoperit inainte sa-ti incepi paragraful cinci al articolului in discutie. Iata citeva exemple. Suspendarea terenului propriu sau a jucatorilor, amenzi usturatoare, depunctare, reducerea biletelor vindute ca urmare a faptului ca suporterii pasnici vor renunta sa se mai arate, riscul de a-si piede sponsorii si a diminuarii sau chiar anularea contractelor de televizare, vicierea imaginii echipei in tara si strainatate si inca multe altele. Patronul are toate motivele din lume sa fie pace-n ograda lui pentru a-si maximaliza cistigul. As spune chiar mai multe motive ca tine care, spre deosebire, iti cistigi existenta din senzational.
Asa ca paragrafele cinci si sase trebuiau sa se refere la presa de scandal si nu la vrajitoare, oricit de mult iti doresti sa le vinezi.

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:40

@papa:
ramai acelasi stilist

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:41

@dodo, ga
salut!
am auzit ce spune regulamentul…
dar la situatii exceptionale, trebuie luate masuri exceptionale!
sunt stelist, dupa cum am afirmat-o mereu, dar nu-mi convine sa castige echipa mea din cauza unor gresele de organizare…
si apoi, asa-zisii suporteri stelisti n-au nicio vina?
se injurau dinamovistii intre ei si jucau frisbee cu petardele?
nu, domnule! penalizate ambele achipe, chiar daca asa iese altcineva campioana…
noi sa fim sanatosi!

papagigli (99 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:43

@AG
multumesc. Si daca tot esti pe-aici, articolul tau e excelent si asta-i sugerez, de fapt Mariei. Sper sa inteleaga.

dodo (207 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:47

@ag:

Salut!
Eu cred ca si in italia si la Dinamo – Steaua la handbal de vina sunt organizatorii si jandarmii! Trebuiau sa se gandeasca ca si un meci de handbal intre cele doua poate naste violenta! Puteau un pic sa anticipeze! Ma intreb ce o fi in Ghencea in retur?
Iar la italieni am inteles ca e rivalitate mare intre cele 2 cluburi si sunt din sicilia amandoua (la meciul din tur au si fost raniti 50 de suporteri)!

alex (109 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:58

dodo : in retur va fi bataie cu pietre k anul trecut…mama ce ploaie de pierte a fost:))) tortele k tortele;da’ sa primesti un pietroi in cap, atunci sa vezi ce bine e:))

Naga Jolokia (15 comentarii)  •  5 februarie 2007, 0:58

noapte buna!
noi sa fim sanatosi!

dodo (207 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:00

alex Says:

February 5th, 2007 at 12:58 am
dodo : in retur va fi bataie cu pietre k anul trecut…mama ce ploaie de pierte a fost:))) tortele k tortele;da’ sa primesti un pietroi in cap, atunci sa vezi ce bine e:))

=============================================

Nasol! Parca vad ca nu o sa aiba jandarmii ce sa le faca!

alex (109 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:11

dodo: jandarmi sunt cei mai dezavantajati in astfel de incidente ptr ca sunt la mijloc. bataia cu pietre a fost la meciul steaua-dinamo 2-2,era protasov antrenor la steaua. ai fost la meciu’ ala?:))

Adrian Georgescu (83 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:13

@papa: citeste primul post de aici; e parerea mea.

dodo (207 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:27

@Nu, n-am fost!

N.B. tuturor!

Luchian (60 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:31

Gaborii de cacat????????dezavantajati auzi ce zice un fazan mai sus ia si te trezeste baiete inseamna ca nu ai simtit glontul sau bata pe spatele tau.HHHHHHHHHHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ,toti ar trebui casapiti,jos militia.

Luchian (60 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:36

Maria
Eu am vazut in mai multe articole de-ale tale ca u vb asa ca sa fii si u aici cu un articol,dar u uiti de violenta animalelor de jandarmi,,uiti cam cum lovesc suporterii si asta ca de cele mai multe ori nu au treaba cu JANDARMERIA ce suporteri intre suporteri,iar cand acestia is loviti cu atata duritate e si normal sa riposteze contra bestiilor.

papagigli (99 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:55

@AG
Si eu consider articolul apoape excelent, am si spus-o. Scaparile-n „porumb” il trag in jos, din pacate. Si asta-i parerea mea.

@Maria
Tu ce spui despre punctul meu de vedere?

alex (109 comentarii)  •  5 februarie 2007, 1:57

Luchian: mi-am luat si o casca de jandarm in gura nu numai un bulan .
eu am relatat doar ce sa petrecut la acel meci.
stai linistit nici eu nu-i suporta pe jandarmi/politisti.
stau in drumetului asa ca nu-mi scapa nici un maci de-al stelei. am vazut o garamada de suporteri umiliti de jandarmi. probabil de asta nici nu-i suporta lumea.

Reddog Alex (114 comentarii)  •  5 februarie 2007, 2:03

Cateva chestii am de zis si eu.

Primu lucru ar fi ca, in handbal e mai mutl fair-play decat in fotbal. si ca, dat fiind ca la conducerea federatiei se afla un fost mare handbalist, cred ca se va intelege ca a fost o situatie exceptionala. Pentru binele sportului, cred ca meciul se va rejuca. Spectacolul sportiv va triumfa. Altfel, derbedeii vor avea castig de cauza.

Al doilea lucru: fenomenul ultra. Daca ne gandim la partea buna, si anume la niste scenografii senzationale, la modul frenetic de a incuraja echipa la greu(cel mai recent exemplu este Dinamo – Leverkusen, chiar la golul de 0-1, tot stadionul a strigat „Lupta Dinamo”, incat nemtii aveau parerea dupa meci ca ai nostrii a crezut cxa golul a fost anulat). Toate acestea contribuie la spectacolul sportiv. Partea rea ati vazut-o, si nu mai are rost sa vorbim despre ea. Problema e ca ultrasii au ajuns sa se creada suporterii supremi. De fapt la noi fenomenul e prost inteles. Cei care se cred ultrasi, se cred de fapt suporterii supremi. Cei care vin normal la meci si nu le impartasesc convingerile sunt numiti „cetateni” si sunt priviti cu dispret. Probabil ca daca vii cu familia esti etichetat taran.

A treia problema: Anglia. De ce credeti ca hooligans nu se mai bat pe stadion? Ca pana nu de mult o faceau. Si am sa va dau doua cazuri. Chelsea si Manchester United. In ultimul timp lucrurile s-au imbunatatit datorita sistemului de supraveghere video, dar va invit sa cercetati urmatoarele(e prea mult de scris, trebuie sa vedeti cu ochii vostri). Donal Macintyre,un reporter, s-a infiltrat in grupul de suporteri ai lui Chelsea numiti „headhunters”. Cautati povestea. Sa vedeti cum se coordonau si cum operau pe stadion si inafara lui. Despre Manchester, am prieten f. bun din Satu Mare, care e ungur, si tine legatura cu ceva rude din Ungaria. Are printre ei un mare fan M.U. Acesta a erusit sa faca doua deplasari pe Teatrul Viselor, si a reusit sa faca ceva poze inafara arenei, pe care le-am vazut si eu. Avea un tatuaj cu M.U. si asta a fost tot ce i-a trebuit pentru ca un grup sa-l primeasca. A spus ca la fiecare meci nu a putut urmari mai mult de 5 minute, pentru ca mai mult se batea. Aia se bat cu oricine, din orice. Anglia, de-a lungull istoriei de altfel, este probabil cea mai violenta societate dintre cele vest-europene. Sunt in gastile de „hooligans” oameni normali, cu familie, contabili, avocati etc…Pentru ei, asta e un fel de a fi. Chiar ei o sa-ti spuna ca fac asta de atata timp, incat nu mai pot trai fara. De ce credeti ca peste tot in Europa englezii au parte de tratament special? Pai la un meci in Copenhaga, fanii lui Chelsea au incins o bataie dezastru ce fanii gazda, si mare le-a fost mirarea cand au luat-o pe coaja. Exemplele pot continua: Leeds la Istambul, Liverpool la Torino… Ati vazut „Fight Club”? asa e si pentru ei. Fara violenta nu pot. Au nevoie de ea. Asta e. Unii joaca golf sau snooker pentru relaxare, altii sparg capete. Anglia a inteles ca problema e la nivel de societate si si-a adaptat legile in acest sens. Un campionat care aduce cluburilor venituri de 4 miliarde de euro nu a facut nimic altceva decat sa se protejeze. Huliganismul din Anglia e pe departe de a fi eradicat. Pentru ei, cat tine meciul e pauza :))
Dar politia a incercat sa intaleaga fenomenul, l-a descifrat, cu infiltrari, supraveghere vodeo, filaje, tot. I-au dibuit cum s-ar spune. Si astazi, poti sa mergi pe stadion mai relaxat. De „headhunters” nu trebuie sa te temi pe stadion cat inafara lui. Si nu trebuie sa te temi de ei daca esti singur. Mai au ceva nobil in ei, nu o sa vezi 20 de insi ca sar pe unu ca vetejii din Floreasca. Insa majoritatea au si convingeri politice extremiste. Oricum nu-i poti opri sa creada ce vor, dae au fost opritii sa se manifeste astfel pe stadion. Daca se intalnesc in padure si se bat, deja e altceva. Singurii care sufera sunt ei. Si sufera fizic. Nu prea se resfrange asupra celor din jur. Sa stiti ca „Green Street Hooligans” e destul de la subiect. Oricum violenta de pe stadioanele engleze nu a fost eradicata. Va atasez si ceva pt pasionati:

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=2218940492996010738&q

Asa am ajuns la al patrulea lucru. Copii astia au mintile vulnerabile. Si pot fi usor vatamate chiar ireversibil de astfel de convigeri extremiste. Nu generalizez, dar sunt cateva elemente nocive, care-i pot influenta si pe restu.

Al cincelea lucru: un suporter patit cu jandarmii nu va mai avea incredere in ei niciodata. Vina se imparte. Da, jandarmii trebuie sa raspunda cu aceeasi moneda, doar daca e cazul. Au fost cazuri cand si jandarmii au exagerat sau au provocat incidente. Si ei comit abuzuri. Au fost destule cazuri cand au confiscat telefoane sau au dat in cine nu era cazu, pentru ca judecau dupa aparente. Revenind la suporterul de care aminteam, el va fi privit de ai lui ca o victima. Asa apare scandarea: „Asasini, gabori asasini”, care duce la „Batem jandarmii, afara batem jandarmii”. Nici un jandarm nu vrea sa fie batut. asa ca va da primu…

Cred ca daca nu se iau masuri urgente si la noi, scenele din Italia au mari sanse sa apara si pe strazile din Bucuresti.

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  5 februarie 2007, 6:07

Intre stadionul din Catania, Italia si sala Floreasca din Bucuresti
exista deosebiri, si anume: Stadionul recentelor masacre din
lumea fotbalului, este relizat pe o structura din beton armat, iar
bijuteria istorico-arhitecturala a salii Floreasca, este realizata ca
unicat pentru istoria arhitecturii romanesti din arce din lemn cu
structuri elastice confectionate, tot din lemn. Sa fie clar, sala din
Floreasca, este unica in felul ei si este o crima istorica sa arunci
cu bombite incendiare in interiorul ei. Politia, pompierii, securitatea
individului, protectia spectatorului, unde sant? Trebuie sa moara
cineva ca sa inventam legi fundamentale de securitate a
spectatorului? Frica de a veni la un joc de handbal sau fotbal, este
taxata de cel care plateste biletul de intrare, asa ca, CURATENIE !

Comentează