Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Sfaturi pentru niciodată

Din cîte spune Gică Popescu, Mutu are toate şansele să rămînă în istoria fotbalului nostru drept liderul „care n-a fost” al unei generaţii „care n-a putut”. Morala Baciului începe trist şi se termină ca orice morală, cu un triumfător „Să […]

duminică, 10 septembrie 2006, 8:05

Din cîte spune Gică Popescu, Mutu are toate şansele să rămînă în istoria fotbalului nostru drept liderul „care n-a fost” al unei generaţii „care n-a putut”. Morala Baciului începe trist şi se termină ca orice morală, cu un triumfător „Să nu ziceţi că nu v-am spus”. Da, dar la ce bun?

Popescu s-a detaşat suficient de fenomen încît să exprime regrete înţelepte. Jucătorii de azi obţin prea mult şi prea repede. Se iau cu viaţa frumoasă şi joacă tot mai urît. Uită de ce au ales fotbalul şi fotbalul, la rîndul lui, îi uită treptat, ca pe nişte mofturi care nu mai sînt la modă. Se culcă mari speranţe şi se trezesc mari rataţi. La ce bun, atunci, să le faci morală dimineaţa?

Mutu nu e un lider, ci o vedetă. Şi probabil nici nu şi-a propus să fie mai mult. Vedetele vor să fie răsfăţate, nu responsabilizate. Nu şi-a dorit de la fotbal altceva decît lifestyle de cinci stele şi poze pe prima pagină. Nu şi-a dorit turnee finale, cum recomandă Gică Popescu. Mutu s-a grăbit să ardă, nu să lumineze drumul pentru generaţia lui şi pentru cea care va urma. La el, potenţialul de strălucire s-a activat în acelaşi timp cu mecanismele de autodistrugere. Asta e firea lui. La ce bun, atunci, să-i faci morală?

Mutu nu e un lider, dar e o figură atît de puternică încît a scindat fotbalul nostru în tabăra lui Mutu şi tabăra anti-Mutu. Nu se mai înfruntă echipa impresarilor şi echipa restului lumii. Sau, dacă se înfruntă, n-o mai fac pe faţă, ci voalat. Acum se dă bătălia pentru un singur om. Pentru o singură imagine semnificativă, blurată de minciuni şi montată într-un chenar fin de jeg interlop. Ăsta e Mutu, asta e generaţia lui. Nu e un lider, e odrasla cu stea în frunte şi aură de golan. Toată lumea îi stă la picioare, toată lumea îl loveşte. La ce bun, atunci, să-i faci morală?

Mutu nu e un lider, ci finul avocat al lui Nicu Gheară: „Să-l lăsaţi în pace, pentru că a stat lîngă mine la greu!”. Sigur, nu i-a stat cînd i-a fost cel mai greu, cînd a izbucnit scandalul de dopaj. Dar ce contează? Mutu aşa spune. Mai bine să nu-l contrazici, nici pe el, nici pe naş.
Mutu nu e lider, nici salvator, nici damnat, e obiectul preţios al unei dispute. Care în curînd nu va mai interesa pe nimeni. „Naţionala” şi scandalurile ei, mediocritatea şi huzurul care o compun vor trece firesc în plan secund. Vor fi acoperite de tumultul cupelor europene.

Echipele de club vor lua faţa „tricolorilor”, iar echipa lui Piţurcă se va împotmoli undeva, într-un timp al nostalgiei, unde lui Mutu i se permite să rămînă la nesfîrşit un copil-minune obositor şi obosit. Căruia n-are nici un rost să-i faci morală.

„Naţionala are nevoie în acest moment de lideri adevăraţi, nu neapărat de cei căutaţi de presă”
Gică Popescu

Comentarii (94)Adaugă comentariu

gigy_bekali (18 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:19

foarte adevarat dar trebuie sa recunoastem ca la momentul actual nu putem sa ne dispensam de mutu de la echipa nationala pentru ca este cel mai valoros jucator in ciuda caracterului sau………………

Alex (9 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:21

mai terminati odata cu mutu…ca poate va bate si pe dv…indiferent daca l-a batut sau nu pe chelner, este un dobitoc doar pentru ca a oferit aceasta ocazie acelui chelner..daca te-ai drogat si ai fost prins, esti un drogat…nu-i place ca i se zice asa, nu trebuia sa se drogheze…acuma mai lipseste doar sa sufere vreo accidentare ca sa ii planga toata lumea de mila

cata_dragutzul (2 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:33

Nush dc atatea articole pe seama echipei nationale si pe seama”marelui lider”Mutu…m-i se pare lipsa de alte ocupatzii cand scrietzii despre nationala…sa fim seriosi pe cine mai intereseaza de nationala Romaniei cand am inceput sa ne intrebam dak „putem scoate un rezultat bun in ALBANIA”….ALBANIA cine sunt astia in fotbal k eu nu am auzit de ei…dak la ALBANIA ne punem probleme sa scoatem un rezultat cat de cat bun..cu OLANDA mai bine nu ne prezentam…Mai bine atzi scrie de Steaua,Rapid,Dinamo…cele care scot capul in Europa si echipe care sunt respectate in Europa(Steaua cel putin..)Nu de echipa Nationala care este luata la misto de mai toti „fotbalisti” din tari precum Albania,Slovenia,Bulgaria…si alte „mari” fortze ale Fotbalului…Si inca ceva dak Mutu mare Mutu care toata lumea in ridica in slavi(sincer eu m-am uitat la meciul cu Albania dupa ce am auzit k l-a scos..nu-l suport)e liderul echipe noastre nationale sigur nu ne calificam multi ani de acum incolo la vrun turneu final…

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:33

“Naţionala are nevoie în acest moment de lideri adevăraţi, nu neapărat de cei căutaţi de presă”
Gică Popescu …..gura de aur are si popescu…….bine spus si adevarat……pacat ca ziaristii in romania nu sunt in stare sa scrie articole cu ecou doar articole de scandal….mutu nu este si nici nu a fost un mare jucator.ci dor un fotbalist mediatizat ,sau cum spun unii o vedeta…..mutu e mai cunoscut din presa de scandal decat din presa
sportiva…..mmmmm… scuze e unul si acelasi lucru presa sportiva=presa de scandal9cel putin in romania)….vroiam sa zic ca mutu e cunoscut mai mult din viata extrasportiva decat din viata pe terenul de fotbal…nu a fost nu este si nici nu va fi un mare fotbalist.spun ca nu a fost,pentru ca nu a avut cand,adica niste goluri in italia,mai mai 3-4 in anglia nu inseamna ca a fost un fotbalist mare;nu este pentru ca se vede la ora actuala si nu va fi pentru ca prafurile iti dau senzatii mai tari decat o calificare la un european sau mondial :-)))))….se poate spune ca ronaldo a fost un fotbalist mare,maradona si mai sunt si altii care pe final si-au distrus cariera dar ei macar au demonstrat

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:35

ce trofee a castigat mutu????…..un titlu cu juventus? :-)))))))))))))) asta inseamna mare fotbalist?

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:36

sau sa zic un titlu cu dinamo? :-)))))))))))) cam acelasi lucru :-))

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:38

dar ma intreb eu?…..a innebunit presa de scandal din romania(scuzati….presa sportiva)…..am si eu o intrebare ce ai scris tu aici pe blog apare in carpeta????…..si daca nu!de ce? te intreb eu???

cata_dragutzul (2 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:39

avem-avem?…cate meciuri a jucat mutu pt juve in acel campionat….nici nu ar trebui sa se considere castigator in Italia…

niculae (1 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:43

Gica Popescu…Ceva nu i-mi iese din minte,ii critica pe fotbalisti de astazi pentru greseala din meciul cu Bulgaria,uitind foarte repede meciul cu Suedia din 1994 cind mai lipseau 7 minute si eram in ceruri.Cine nu a inchis robinetul atunci?Nu judec pe nimeni,am doar un gust amar.

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:43

cam asa ma gandeam……..apropo nu era ala fraudat? :-)))))))))))))

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:44

@niculae tu judeci totul numa dupa o greseala?ia vezi cam cate greseli s-au facut in ultimi 10 ani?….esti fan mutu?sau ruda?

radu (2 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:45

cred ca ne-am descurca shi fara mutu….cel putzin la fel de rau ca shi pana acum….eu cred oricum ca mai rau nu se poate….asha ca…..mutule….ne putem lipsi de tine shi incerca altceva….pe altcineva….numa ca ceapalau ala de pitzi nu are curaj sa faca treaba asta…

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:46

ideea ca fazele astea recente cu bulgaria nu se intampla in situatii ca america ’94 ..se intampla in situatii …calificari pt euro 2008 :-))))))

ROSIN (78 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:49

Foarte adevarat! Dar despre ce am mai scrie „NOI” daca n-ar exista Mutu? Ar mai spera cineva la o victorie cu Belarus , macar? Ca pentru unii e mai important „verdele” de Lyon si sunt vesnic indisponibili , nu ne prea onoreaza cu prezenta. Iar daca o fac sunt cu gandul in alta galaxie. Sa ne prezentam la nationala cu Minca , Surdu , Sapunaru sau Prepelita? Nu cred c-a venit inca timpul. Germania e prea „aproape”!

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:53

ori cu mutu ori fara mutu culoarea viitorului nationalei e cam MARO.sunt curios dupa ce dispar cacanarii gen mutu si daca o sa reusim o calificare imediat….cam se se va mai spune atunci

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:54

SI SA NU UIT……PE CAND LOBBY PENTRU O GAZETA SPORTIVA IN ROMANIA?

ionut (3 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 20:59

Adevaratul lider al acestei generatii este CHIVU nu mutu.

ionuy (3 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:00

puteti sa ma contraziceti

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:11

CHIVU=NO1

mirung (7 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:11

Corect, cu un singur amendament: nu a fost vorba de dopajci de detinere si consum de substante intezise, pentru asta altii stau cu anii in puscarie.
Mutu e un golan si atat.

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:13

NU POAT FI LIDER SAU EXEPLU PT ALTII ATATA TIMP E UNU MAI „SMECHER” DE CAT EL?SI CUM FOTBALISTII NOSTRI NU DAU DOVADA DE FOARTE MULTA INTELIGENTA E CLAR PE CINE IMITA

ROSIN (78 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:14

@ionut: Chivu nu-i destul de „interesant” , desi are „sclipiri bahice” gen Raicu sau Marinescu. Mutu-i mai „prafuit” si ramane LIDER. De piata!

doina (5 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:16

Singurele necunoscute in toata istoria asta ar fi:de unde o bara de metal in camera de hotel?cum de au intrat acei oameni acolo indiferent ca erau din lumea interlopa sau nu(ma gandeam la securitate ce naiba,doar au personal pentru asa ceva nu?)?Piturca de ce nu i-a dat afara indiferent ce voiau ca doar nu erau in loc public si la o ora rezonabila nu?(era 1 noaptea si jucatorii ar fi trebuit sa aiba ceva vise la activ la ora aia nicidecum sa bantuie prin hotel)?colegii de camera ce au avut de zis sau de facut ca doar erau vreo 4 in camera si camera are doar 2 paturi……hm…..)?deci ceva e putred in danemarca iar altii isi storc creierele sa-i dea de capat.Astea reies din ce s-a evaporat catre presa dar restul?
imi imaginez ca jucau macao si gigel i-a deranjat!sa fim seriosi cine mai inghite atatea tampenii?Greseala este colectiva si cineva trebuie sa plateasca pentru ea.Probabil Mutu dar s-ar putea un pic mai tarziu,sau acarii paun care erau acolo dar asta n-o s-o stim si noi ca doar nationala e domeniu privat,nu?

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:16

CONSUMATOR,DROGAT,NARCOMAN,VAGABOND,BATAUS,BORFAS,PETRECARET,BETIV….CUM VRETI SA-I ZICETI ….NUMAI SA NU-L ASOCIATI CU UN TRAFICANT :-)))))…ALA E ALTU….SI PT CURIOSI…NU,NU ESTE NASUL LUI :-)))))))))))))))))))))))))))0

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:17

cine detine „marfa” detine si clientela ….e chestie de bussines

ROSIN (78 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:21

„Nasul” lui e Presa!

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:23

@DOINA …eu nu ma intreb de unde bara de metal acolo eu ma intreb ce cauta ala la mutu in camera(eu sunt sigur ca a dat ceva la schimb pt tricoul ala :-)),cand vb aia nu aveau ce cauta ele nevestele,presa de scandal si eu stiu ce alte personaje mai indreptatite….deci din asta sa intelegi ca asa cum se intra asa se si iasa.da toti au ce au cu bara…….toti s-au transformat in sherlock holmes si au impresia ca au dat de capat incidentului….bara d-le scuza tot.

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:24

“Nasul” lui e Presa!
……si asa se poate spune :-)))

Drosa daniel tararche (1 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:26

poate este timp sa scrieti si de junioarele romance de tenis de la „us open” au ajuns la dublu in finala cel putin raluca olaru este f.buna.

doina (5 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:32

As putea spune ca imi pare rau de talentul lui Mutu,ca de-asta are(ce noroc chior)dar ce folos daca nu-l ajuta in rest.Baietii astia n-au inteles ca dumnezeu iti da dar nu-ti baga in traista si atunci ii vedem pe prima pagina cu noile achizitii in materie de femei(dar ce femei …toate sunt numai bune de pat si tocat banii talentatului..ma rog placerea costa scump in functie de talent nu?)masinutze fitoase obligatoriu pentru ca altfel nu putem plimba talentul sau talentatul ce mai conteaza … ceasuri,telefoane etc tot felul de accesorii care sustin talentatul in atentia presei si a prostimii care isi imagineaza ca respectivul chiar merita toata atentia.Ce-i prea mult strica mai ales in cazul lor,al talentatilor care considera din varful unde lumea i-a cocotat artificial ca li se permite aproape tot si in aceeasi masura li se iarta tot.Vax!!Mai rar o sa vedem talente care sa aiba si ceva in cap,ceva sanatos care sa nu-i duca la pierzanie sub o forma sau alta.Dar asta e deja alta poveste!

Giovani (1 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:35

Mai lipseste un citat din Giovani Becali, al doilea intelept dupa Gica Popescu. Ne intereseaza foarte mult parerile excrocilor despre excroci! Plictiseala mare prin redactia aia, s-au epuizat chiar toate subiectele despre sportul romanesc?

io (3 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:36

putem oricand face o asemanare intre ZIARE si MUTU adica BANI si BANI

80-90 % din articolele unui ziar cica sportiv sunt despre fotbal
fotbalul este unul dintre cele mai neinteligente jocuri de echipa
si de aici rezulta predispozitia membrilor sa o comita!

un lucru interesant de altfel si care este la moda in ultimul timp …profilul psihologic al oricarei persoane care are legatura cu fotbalul, argumentat sau nu el merge ca doar omul tre sa consume!!!

concluzia doamnelor si domnilor e ca piramida saracului Maslow e cu curu-n sus!

DESPRE GIMNASTICA CAND MAI SCRIETI MAI ZIARISTILOR ???

Denis (3 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:37

Este pacat ca nu se pune accentul si pe educatia acestor sportivi cand sunt invatati sa loveasca bine mingea. Scoala Ajax produce nu numai fotbalisti de talie dar si personalitati care stiu ce reprezinta Scala din Milano si marele zid chinezesc. Un om cizelat (Marco van Basten, Van der Sar) stiu totul de la fotbal la muzica clasica. Pentru ei fotbalul este o meserie care le ofera o viata decenta iar echipa nationala este altceva, este o parte din istoria sportiva a tarii lor in care merita sa lupti ca sa intri…problema lui Mutu&Co. este ca nu stiu nimic in afara de discoteci poate cu un mic plus pt Chivu care este la un nivel intelectual mai ridicat…si oare nu se vede acest lucru si in cariera de fotbalist?

bart (5 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:38

Desi te-am criticat de mai multe ori, pot spune ca asta e primul articol al tau care e bine scris, are subiect, are obiect, sare si piper in cantitati potrivite. 🙂 In sfarsit o „mancare” reusita din partea „bucataresei” Maria Andries 😉 Pana acum fie era prea sarat fie prea iute 😀

von blaremberg (1 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:43

aici genialo,o dai einfach in bara.simplu-pt ca mutu a fost f eficient in joc in toate meciurile nationalei din ultimii ani.inainte de scandalul dopajului trasese de unul singur echipa dupa el marcind si pasind cind nimeni nu mai era in stare de nimicapoi toti l-au linsat public neamintindu-si de prestatiile impecabile.a revenit in aceeasi nota,fara sa reproseze nimanui nimic.nu ma intereseaza viata din afara terenului citavreme in teren E.aceeasi problema era pe vremuri cu dobrin.care in teren ERA.

Damian (18 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:46

****
ce trofee a castigat mutu????…..un titlu cu juventus? 🙂 ))))))))))))) asta inseamna mare fotbalist?

sau sa zic un titlu cu dinamo? 🙂 ))))))))))) cam acelasi lucru 🙂 )
******

Subscriu la aceasta idee 🙂

bart (5 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 21:52

Mutu nu a castigat nici un titlu cu Juventus 🙂 Juventus a furat cel putin ultimele doua titluri si i-au fost retrase.

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 22:19

@DOINA mei bafta lui ca a facut si bani si vb aia sa fi prost sa nu-i cheltui pe masini scumpe si femei frumoase,pe droguri si bautura.pe mine sau si pe alti nu-i deranjeaza ce masini conduce mutu, ce femei fute,ce trage pe nas,ce tatuaje si-a tras,sau ce belciug si-a mai pus ma deranjeaza sau ne deranjeaza ca ma duc la stadion platesc ma uit la fotbal ca la un film prost…..acuma ii inteleg si pe fanii de la constanta daca au adormit la meci,si plec ca prostu nervos.si pentru ce? ca un narcoman si o sleahta de betivi si petrecareti nu au caracter sa zica d-le lasane-n dumnezeu si nu ne mai chema sau nu au caracter sa se retraga (nu bat apropo de contra) sau mai sunt atat de ipocriti sa mai si spuna la televizor dupa un meci ca cel cu albania”am jucat inteligent” cand de fapt o tara intreaga a vazut ca au jucat prost.si ma sau ne mai deranjeaza ca o presa de scandal care se vrea presa sportiva insista sa laude evolutii de doi lei sau sa aprecieze evolutii de doi lei gen mutu….doar pentru a mentine in actualitate un izvor nesecat de subiecte pt ale lor articole

avem-avem (64 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 22:22

@io ce sa se scrie de gimnastica?……o sa se mai scrie cand se apuca bitang de trafic de droguri sau belu de dat la buci la junioare ca daca nu fute nimeni fotomodele pe acolo pe la federatie nu e nimic interesant de publicat

dragomir dan (25 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 23:06

Un lider ar fi trebuit sa fie Chivu, doar este capitanul echipei. Numai ca nu are autoritatea necesara, cel putin nu inca. Nu discut de calitatile fotbalistice, e un mare jucator, ofertat de marile puteri ale Europei. Lider trebuie sa fii si in teren si in afara lui, asa cum a fost Gica Popescu. Despre ce face Mutu in afara terenului se stie, asa ca iese din discutie, chiar daca are calitati incontestabile, dovedite si la Parma si la Chelsea si chiar la Juventus, atit cit a jucat la acestea din urma. La nationala a inscris multe goluri dar cred ca pacatuieste printr-o posesie exagerata a balonului, acesta fiind felul sau de a incerca sa fie lider. Greseste, dupa parerea mea. In momentul de fata, singurul care ar putea sa fie un lider adevarat este Dorinel, un caracter deosebit si un fotbalist cu o experienta deosebita. Daca si el si Piti reusesc sa depaseasca momentul delicat nu vom avea decit de cistigat.

Crisit (1 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 23:15

Frumos scris chiar la obiect si poate si la momentul potrivit. Poate a venit timpul sa se schimbe ceva la echipa nationala, ne tot intrebam oare ce si cine este Mutu?? Stim cine este, stim ce face (pe teren dar si mai mult stim ce face in afara lui) dar nu prea stim CE este el pentru nationala, ce reprezinta si pana unde poate duce nationala Romanie pe drumul catre nicaieri. Este oare Mutu un lider? Merita oare Mutu atata atentie? Cred ca a venit timpul sa gasim solutia si fara Mutu in atac.

FairPlay (8 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 23:35

Problema romanilor este ca se asteapta ca liderul echipei sa dea tonul si sa traga toti jucatorii dupa el. Asa a fost si Hagi, acelasi lucru se asteapta si de la Mutu. Este magia eternului no 10 care ne fascineaza pe toti.

Sa nu uitam insa ca Hagi era cel care suna stingerea in cantonamente. Cit timp a jucat, a dus o viata sportiva exemplara. De aceea Hagi este un model demn de urmat. Cred ca si Mutu ar putea deveni la fel de mare ca si Hagi, fiind la fel de inzestrat ca jucator.

Vrind-nevrind, Mutu este fortat de imprejurari sa-si asume rolul de lider. Si sint convins ca Romania are nevoie de Mutu. Iar Mutu va trebui sa invete ca a fi lider inseamna in primul rind sa stii sa-i mobilizezi si sa-i motivezi pe cei din jurul tau – prin puterea propriului exemplu.

Maria Andries & Gica Popescu au tras un semnal de alarma: lipsa liderilor din echipa nationala. Jucatorii care sint in lot sint cu totii valori certificate pe plan international. Mutu este cel mai talentat dintre ei si a devenit exponentul echipei nationale. Chivu este un lider, prin comportament si atitudine. Ambitiosi si bataiosi sint insa si ceilalti noua jucatori (inclusiv rezervele). Cu totii lideri in miniatura… pe posturile lor. Trebuie numai sa credem in ei, in puterea lor de a ne aduce noi bucurii.

aldyx (15 comentarii)  •  10 septembrie 2006, 23:58

Maria Andries spune multe tampenii…
Chiar crede cineva ca Mutu nu-si doreste o prezenta la un turneu final?!!
Maria Andries e si lipsita de logica.Nu poti sa spui in articol ca pe Mutu il intereseaza sa fie o vedeta dar nu si un campionat european sau mondial.Pai o vedeta e cineva care este in centrul atentiei.Unde sa fie mai in centrul atentiei decit la un turneu final…
Donisoara ti-am mai recomandat ,daca vrei sa fie o ziarista de fotbal ,trebuie sa studieze si arhiva fotbalului…Dar tu vrei cronica mondena…
Gica Popescu e in schimb un evazionist dovedit ,daca eram in America avea acum celula lui….

vocea americii (14 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 0:39

Da’ ce v-a casunat, bre, pe Mutu asa de-odata? Chiar dac-o fi asa cum spuneti voi, sau n-o fi, la ce buna toata „analiza” asta pe toate partile? Mai dati-le o pauza, si mai luati si voi una sa va mai clatiti mintea. Ziaristii astia scriu ca sa ia bani, dar voi, chibitii ce-aveti de cistigat?

DorianS1 (4 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 0:59

Excelent articolul, felicitari! Pacat ca lumea nu intelege inca diferenta intre lider si vedeta. Cat o sti Mutu fotbal, nu e suficient fara o viata extra-sportiva. Bun Mutu cand joaca cu echipele Finlandei sau Albaniei. Chiar si cu Cehia.

De-acord cu „achizitiile” masini si femei superbe. Dar cu Nicu Gheara nas si cu legaturile cu „finii” lui, nu. Niciodata. Cum e posibil sa dea antrenorul Nationalei ochi cu interlopii in preajma meciului?

Imaginea lui Mutu e jenanta si aici sunt si limitele. Cu echipele mari unul ca el clacheaza:
1)Nu a reusit el cu Juventus sa treaca de Arsenal, n-a miscat nimic.
2)Nu a reusit nimic nationala cu Olanda.

Chivu sau Radoi sunt mai degraba liderii. Uite ce departe a ajuns Steaua cat timp Radoi a dat tot ce a putut pentru echipa. Eu nu imi pun mari sperante in Mutu. E un jucator bun, nu un lider.

Chicago (13 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 1:18

Daca Mutu e mare fotbalist , inseamna ca firul valoric impus la Nationala este propus si condus de niste oameni fara inteligentza si caracter.

Acum , cei care nu l-au votat pe Gica Popescu la presedintia FRF , macar ar trebui sa inteleaga cat de trasi pe sfoara sunt de catre cei care-i conduc acum,si care le da si le face „creierul sters” …

Oricum , Nationala joaca 50% valoric din ce joaca STEAUA.

Sa stiti ca presa era ceva mai profesionista acum vre-o 10 ani , daca stam sa ne gandim ca ea stia sa le transmita oamenilor acele adevaruri universale.
In momentul de fatza , draga presa si Maria Andries , oamenii nici nu mai sunt capabili sa vada ca Nationala joaca 50% fatza de Steaua , sa fatza de ce ar putea ea.
De aici din Chicago , vad oameni zbatandu-se in a da declaratii de fond de nota 10 , insa intr-un circuit stereotip informational care pune in umbra defapt marile adevaruri pe care poporul trebuie sa le stie.

Marea majoritate a jucatorilor vin la Nationala la gradinitza.
Asta ar trebui sa va de gandit.Si din pacate mai mult decat sa ganditi nu prea aveti ce sa faceti.
Macar adevarurile universale romanesti despre NATIONALA de astazi sa fiti in stare sa le indesati in creierul cititorului.

Chicago

cititi exemplul de mai sus al cititorului „aldyx” si o sa vedeti in ce stereotip national se afla:

citez: Chiar crede cineva ca Mutu nu-si doreste o prezenta la un turneu final?

asadar chiar daca Mutu ar fi handicapat , cititorul nostru este sigur ca Mutu isi doreste cu adevarat o prezenta la un turneu final,hehehe.

Exemplele sunt muultiple , cred ca as putea face o lista impresionanta cu indivizi masacrati informational de catre puterile din stat…

Marian (30 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 1:59

Mutu cu ce sa ramana in istorie cu vro 3 calificari ratate poate si a 4 la ce 11 alcatuieste Domnul Piti imi dau seama ca nu o sa ne decat peste vro 10 ani !

anti-mutu (1 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 2:16

Piti, renunta in plm la panarama de mutu…nu vezi k e doar o zdreanta care a dat dde bani si nu-i mai pasa de fotbal? mutule, mars in olanda la drogati….

don (1 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 3:02

Acest baiat din pitesti nu are ce cauta la nationala sunt altii care merita si joaca prin liga capionilor.Hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece 99 % sunt de inlocuit.Problema e ca bagabontii au pus incet incet mana pe tara si asta cu ajutorul politicienilor care sunt corupti iar de liga si frf nu mai vorbesc.

Chicago (13 comentarii)  •  11 septembrie 2006, 3:10

don , ai dreptate 100% .

oameni ca noi par razleti in tara asta de mirocani , in care nu intra ei in EUROPA , ci hainele lor , pe care au dat si o gramada de bani(munciti)…

don , chiar daca sunt acum in CHICAGO , tot roman sunt , si vreau sa-ti spun ca ma bucur nespus sa-ti reamintesc ca suntem mai multi decat ne inchipuim oamenii normali in tara asta , in care ar trebui sa incepem sa speriem prin majoritate , oamenii care pe vremea lui Ceausescu erau considerati prea prosti ca sa fie niste comunisti de cinste , iar acum snt la moda in tara asta , de la ultimii si pana la fotbalisti sau prin parlamente sau toate puterile care detin controlul in stat:TV ,etc.

Comentează