Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Dormim, mâncăm, nu participăm

De ce nu vin oamenii pe stadion, doar pentru că nu avem fotbal de calitate?

Permalink to Dormim, mâncăm, nu participăm
marți, 13 septembrie 2016, 11:37

Sâmbătă în miezul zilei s-a jucat un meci în Anglia. Multe dintre meciurile importante din Premier League se dispută la prânz nu în scopul ca englezii să poată merge acasă pentru a se cufunda în studiu, ci din interese comerciale. Interesul este ca partidele cu pricina să poată fi văzute în Asia la ore convenabile. În Asia pentru că este o piaţă imensă pentru fotbalul primei ligi insulare. Cu toate acestea, la partida Manchester United-Manchester City de pe Old Trafford au fost prezenţi pste 70.000 de spectatori.

7.000
Duminică seară, pe o vreme de vară târzie, de la 8,30, deci la o oră mult mai convenabilă, pe un stadion din România, cel mai mare şi cel mai modern stadion din România, s-a jucat un meci important din Liga 1. Cel mai important. Campioana Astra Giurgiu venea pe Arena Naţională să dea replica Stelei, vicecampioana în exerciţiu. Cele mai bune ale echipe ale momentului din România, recent calificate în grupele Europa League, au strâns în tribune cu puţin peste 7.000 de spectatori.

Alibiuri
Întrebarea momentului după întâlnirea dintre echipele momentului. De ce absentează românii de la fotbal? De ce nu absentează englezii, nemţii, spaniolii? De ce ei umplu stadioanele indiferent de oră, starea vremii sau eşalonul în care evoluează trupa favorită? De ce noi, microbiştii români, descoperim invariabil alte moduri pentru petrecerea timpului liber? De când familia şi nevasta au devenit alibiuri nimerite pentru absenţa de la stadion? Să nu ne grăbim cu răspunsul. Să nu folosim clişeul potrivit căruia acolo, în Occidentul bogat, ei au fotbal mai bun, stadioane mai noi, mijloace de transport în comun mai civilizate, un nivel superior de trai.

De la Pep la Reghe
Cine a văzut ambele partide, cea la Manchester şi cea de la Bucureşti, va fi băgat de seamă că nici pe terenul lui United nu a picurat cu nestemate fotbalistice. Cu riscul de a-i scandaliza pe cei care sacralizează Premier League, să fim de acord că multimilionarele formaţii antrenate de Mourinho şi Guardiola nu au oferit un spectacol mult mai înalt decât cel propus de echipele lui Reghe şi Şumi. Bineînţeles, mi se va da în cap cu acel 0-5 din partida Steaua-City. Şi sigur că încă mai înţeleg că la vârful primei ligi engleze se joacă la altă intensitate, cu o viteză şi cu o calitate tehnică sensibil superioară Ligii1. Nu mi se pare totuşi că Bravo ar fi un portar mai bun decât Niţă, nici că Silviu Lung Junior este la mii de ani lumină distanţă de De Gea. După cum nici Fernandinho nu ştiu dacă valorează cu 50 de milioane mai mult decât Boldrin. Ca să nu mai vorbim despre păcăleala planetară numită Pogba ori despre Fellaini, egalat în mediocritate doar de Lovin.

Golănia, cetăţenia
Altercaţia cu miros de golăneală de cartier de la finalul meciului Steaua-Astra 1-0, cu nelipsitul Săpunaru în rol de smardoi, ne oferă un posibil răspuns. S-au perindat în imagini personaje vechi şi noi, dar îmbrânceala şi înjurăturile au purtat marca dintotdeauna. Probabil că potenţialul public al stadioanelor de fotbal nu mai vrea aşa ceva. Puţinii care mai vin la meciuri de la noi, alţii decât membrii galeriilor, sunt exact lumea aceea invocată nu foarte sincer odinioară. Femei, copii, bărbaţi cuminţi. Cetăţeni. Dar nu cumva fotbalul de azi este construit pentru cetăţeni, nu pentru băieţii războinici? Şi nu cumva zecile şi sutele de mii de spectatori de la Dortmund, Munchen, Madrid, Barcelona, Torino, Londra sau Manchester merg pe stadioane din cu totul alt motiv decât să vadă bătăi sau să îşi spargă ei înşişi capul?

Mai renunţăm la grătare?
Ar mai fi ceva. Nu trebuie să fii sociolog să înţelegi că o formă a civilizaţiei contemporane este participarea. Aici stăm destul de rău. Izolarea noastră poate fi un simptom al egoismului care vine şi din atentatul zilnic al societăţii faţă de membrii ei. De aceea, timpul nostru liber nu este de cele mai multe ori un timp petrecut în comunitate. Dar nici nu ne-am dorit să ne schimbăm. Suntem sedentari, suntem comozi. Dormim mult, facem sport puţin, mâncăm greu, obosim uşor. Parte a acestui peisaj, ataşamentul faţă de echipa favorită se manifestă mai ales prin absenteism îmbufnat. Când ne vom petrece week-end-urile mai puţin la grătare şi mai mult alergând prin parcuri, când în loc să ne încuiem în casă vom ieşi în oraşul pe care nu ştim decât să-l hulim, dar nu să-l şi înfrumuseţăm, atunci poate că drumul spre stadion va fi mai scurt. Dar până la drumul acela scurt este drum lung.

Comentarii (90)Adaugă comentariu

George (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:01

Toate sau aproape totate motivele enumerate sunt foarte corecte mai este insa sunt si altele: ora 20.30 tarzie pentru un om care luni merge la munca, dimineata. Partidele din anglia se desfasoara la aceste ore de foarte mult timp iar explicatia ca sunt programate la aceste ore ca sa poata fi transmise in asia dupa parerea mea nu tine. Este vorba de respectul aratat celui care plateste bilet(sa nu uitam ca un Steaua - Astra s-a jucat la 21.30 in luna decembrie. Acest respect nu exista in fotbalul romanesc (avem presedinti de club care arata degetul mijlociu celor care il platesc, avem fotbalisti batausi, avem patroni care umilesc tot ce le sta in cale si nici macar presa nu respecta publicul) La poarta esti controlat si in c........ si pe partea cealalta se intra cu aproape orice, se deschid 2 porti de acces din 5, preturile la bufet sunt comparabile cu cele de la cafenelele din centru. MM si Becali vor oameni pe stadion dar in momentul in care vine o echipa de top in romania pun preturi prohibitive la bilete. Este mult domnilor sa platesti 400 lei ca sa iti duci familia la un meci de fotbal. Este si pretul biletului o forma de respect si un mod prin care iti poti tine spectatorii pe stadion. Eu refuz sa fiu tratat astfel si prin urmare nu mai merg pe stadion. P.S. am citit acum ceva timp un interviu cu un presedinte de club din germania din prima liga in care spunea foarte clar ca ei prefera sa piarda ceva bani din bilete dar sa fie stadionul plin. Wishful thinking

Eugen Borbely (15 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:01

Domnule Geambaşu, Decada 1980-1990 a adus un fenomen nou în România: fiecare prim-secretar de judeţ avea ambiţia de a avea echipă de fotbal în prima divizie. Erau bani cu toptanul, nimeni nu era tras la răspundere cum se cheltuia banul public, cluburile aveau o bogată pepinieră unde se creşteau fotbalişti, calitatea fotbalului era ridicată şi s-au văzut rezultatele chiar pe plan internaţional. Efectul negativ al acestei "explozii" a dus la apariţia unor echipe ca: F.C.Olt, Victoria, Flacăra Moreni, toate implicate mai târziu în "Cooperativă", chiar înainte de 1989. Steaua bătea tot, Dinamo mai făcea câte un egal şi campionatul se juca între Steaua şi Dinamo, celelalte echipe erau doar de mască în prima divizie. Odată cu zorii aşa zisei democraţii în România, toţi jucătorii de valoare au fost vânduţi şi nu a apărut nimic în loc. Investiţiile s-au făcut în orice altceva dar nu fotbal, nu infrastructură, nu viitor. Noii proprietari ai cluburilor de fotbal au provenit dintr-o clasă de "elită" de la marginea societăţii, îmbogăţiţi prin multe afaceri care stau sub semnul întrebării din punct de vedere al corectitudinii. "Cooperativa" lui Mitică şi haita lui au continuat distrugerea a ce mai rămăsese. Şi nimeni nu a zis nimic, totul era "legal". Au fost creaţi spectatori pe măsură, aşa zişii ultraşi, băieţi cu multe studii în ale bâtelor şi jargonului. O uşoară revigorare s-a observat în ultimii ani, dar nu suficientă să aducă lumea la stadion. Eu am ţinut cu Corvinul şi Jiul, fiind hunedorean. Acum sunt fan Petrolul şi sunt mulţumit cât de cât. E plăcut să mergi la meciurile Petrolului, chiar dacă sunt trei minute de înjurături dedicate Stelei, care nu cred că fac cinste nimănui. Şi chiar dacă sunt în liga a patra, sunt mii de suporteri care vin şi cântă non-stop pentru că ei se identifică cu acest club. Deci absenteismul suporterilor e legat de cauze multiple: sociale, de cultură, de identificare cu sportul şi clubul, calitatea jocului, infrastructură, etc. Nu ne va fi uşor să răzbatem printre aceste jaloane pentru a aduce sportul la nivelul la care avem pretenţii. Legislaţia nu încurajează investiţiile, educaţia nu încurajează sportul, toate acestea sunt la nivel declarativ. Practic nu se face nimic. S-auzim numai de bine!

lord belial (189 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:02

@eee: ''eee (1 comentarii) • 13 septembrie 2016, 13:44 chiar e nevoie de explicatii ? "marea" Steaua ia 0-5 acasa de la rezervele echipei de pe 4 din Anglia. '' marea steaua, cea mai mare echipa de fotbal din romania, ia 5 acasa de la primul 11 al echipei de pe primul loc din PL. mai da-te-n *** mea de prost

Stefan (42 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:02

Voi mai uitati un lucru foarte simplu, pe langa ciobaneala de la noi. Factorul economic. Suntem coada Europei, cu perspective zero sa ne revenim in curand, cu politicieni care continua sa ne spuna ca trebuie sa facem sacrificii. Vorbeam azi cu un amic din Australia, si m-am crucit. Salariul lor MINIM e aproximativ 8000 de RON. Daca ai salariu sau venituri intre 0 si 18 mii de dolari pe an nu platesti taxe deloc ( https://embed.gyazo.com/f17b08d05494523a664a100b1c05eecf.png ), au praguri la taxe. Benzina e mai ieftina, mancarea e mai ieftina, electronicele sunt mai ieftine ( am comparat produs cu produs ), samd. Credeti ca iti mai arde sa mergi pe stomacul gol la un meci de fotbal? Salariul mediu in tara asta e ridicat de cateva zone si de o clasa mica de oameni, pentru ca majoritatea castiga mai putin. Aaa, si au mai putini miliardari si milionari. Nu de alta, dar banii se impart corect la toate clasele, sau mai mult sau mai putin corect, dar pe-acolo. Ce motive are rumanul sa se bucure la tenis, la fotbal, la rugby, sa mai dea un ban pe un bilet, cand isi ia niste popcorn de banii aia si macar se uita la televizor si poate bea si o bere. De vina nu e cel care merge la gratare, pestele de la cap se impute. Romanul nu are bani sa mearga in Grecia, Austria, Caraibe, Franta in vacante, romanul merge la gratar. Asta e vacanta lui. O bicicleta costa bani, si cand ai 2 copii si o nevasta casnica cam greu mai scoti bani de o bicicleta. Asta daca nu lucreaza amandoi pe minimul pe economie.

Stefan (42 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:10

Am uitat. Pentru "essentials", adica lucrurile esentiale, mancare, una alta, taxa e zero. Unde taxele astea sunt TVA-ul nostru. La noi daca se aplica impozit in trepte, cu 0-1500 de RON scutit de impozite mai raman o mana de oameni sa plateasca taxe la stat. Cand rezolvam problema economica, o sa fie pline si stadioanele, si o sa se bucure romanul ca traieste in fiecare zi. E cam greu sa nu ai bani de rechizite la copii si sa ii zici suav la nevasta, pisi, ma duc la un meci de fotbal si apoi la o bere cu baietii.

habana (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:15

Multa vorbarie pentru nimic. Pai acum doua saptamani a fost ucis un spectator dupa ce a iesit de la meci, si dvs. va intrebati de ce nu vine lumea pe stadion?

gabriel (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:28

Dle Geambasu , asa articol penibil nu am mai auzit de ani de zile.Realizati ceea ce spuneti? In ce stare erati cand ati publicat acest articol?Asa articol asa fotbal.si va mai mirati de ce traim in mocirla. Pai voi sunteti primii vinovati.Mi-a fost scarba sa citesc asa ceva.Sa o luam cu inceputul daca asa doriti.De ce 7000 si nu 70000? Simplu si la obiect.Pentru ca fotbalul romanesc este cel mai penibil din toate timpurile noastre si ne indreptam cu pasi repezi.A ajuns la cel mai inalt nivel de amatorism.imi este asa scarba de acest fotbal de nici 2 bani ca prefer sa ma uit la cartoon network. Macar aici nu-ti faci nervi.Iar marea problema nu este de ce sunt 7000 ci marea problema este si va ramane de ce mai sunt inca 7000 si nu sunt 7.In momentul cand te duci la teatru si platesti pe masura astepti un spectacol sa-ti schimbe starea.In fobalul romanesc ce sa vezi? Nu pun la socoteala partida cu M. City si cele anterioare.Credeti ca inainte s-au descurcat mai bine.Si nu spun doar de Steaua ci de toate echipele care au participat in cupele europene.Nu-i o rusine sa pierzi cu 5-0 ca si Brazilia pierdut cu Germania la un scor ametitor ,ci marea rusine este sa nu joci nimic, mai rau sa nu stii macar bazele acestui sport.Nu inteleg totusi un lucru.Cum de au fost 7000 de *** care inca mai cred in acest amatorism.Pana cand aceasta cifra nu va ajunge la 7 fotbalul nu se va revigora.Asta daca cunoasteti catusi de putin din acest sport nu doar din cuvinte.Eu chiar indemn oamenii sa aleaga un bilet la teatru decat in aceasta mocirla creeata si promovata de voi mass-media. "De ce nu absentează englezii, nemţii, spaniolii?" Am inceput sa dam vina pe gratare , bautura si alti factori care influenteaza fiinta umana ci mai putin pe ceea ce desparte de realitate.Este foarte simplu.Una este sa bei la un meci M.city -M.united si alta este sa bei la FCSB -Astra.Dupa o sa ti se para ca si bautura nu mai este bautura.Englezii beau mai mult decat noi si tot ajung la meci.Si cred ca si cu gratarele stau la fel ca doar n-or bea bere si tin post la mancare.Dar toate sunt promovate de voi care prinde bine la critica ,dar sunteti lipsiti de realitate.D-le Geambasu inainte pe vremea lui Hagi nu se faceau gratare?Ba eu cred ca mai mult si din contra beau si se distrau mult mai mult.Cu tot respectul dar nu aveti treaba cu acest sport prea complex pentru dumneavoastra.Am stat si am citit de cateva ori sa realizez ca puteti sa scrie asa ceva "... multimilionarele formaţii antrenate de Mourinho şi Guardiola nu au oferit un spectacol mult mai înalt decât cel propus de echipele lui Reghe şi Şumi"Clar ca sunteti rupt de realitate.Este inadmisibil sa spuneti asa ceva la varsta dumneavoastra. "Fernandinho nu ştiu dacă valorează cu 50 de milioane mai mult decât Boldrin" Acum nu stiu *** sau chiar aveam dreptate cand spuneam de starea dumneavoastra dar se pare ca nu aveti limite si traiti doar cu trecutul.Luati acesti jucatori mentionati si trimiteti-i in Anglia sa vedem daca vom mai auzi de ei.Chiar nu mai aveti niciun respect fata de un fotbalist ?Cum puteti sa comparati un fotbalist care chiar daca nu are asa mari calitati dar joaca la cel mai mare nivel cu un ospatar care se zbate in mocirla. "Suntem sedentari, suntem comozi. Dormim mult, facem sport puţin, mâncăm greu, obosim uşor" Si aici arata nivelul dumneavoastra.De ce trebuie bagati toti in aceeasi oala si nu va referiti doar la dumneavoastra?Ma cunoasteti asa bine sa ma comparati cu modul vostru de activitate?Se pare ca aveti acelasi nivel de amatorism ca si fotbalul romanesc.Penibil, penibil, penibil.Sa va fie rusine de acest articol care aruncati vina asupra spectatorului si telespectatorului si nu asupra voastra.In 2 cuvinte vin eu cu argumentele mele despre acest nivel.In primul rand fotbalul s-a distrus din cauza "baiatului lu taticu " care vad ca nu ati mentionat absolut nimic.Acum se vede cel mai bine rezultatul care fotbalul romanesc a lua amploare doar la jocul din buric.Odata cu acesti ospatari sau ce-o mai fi a scazut orice nivel de a-ti fi dezvoltata calitatea de fotbalist si implicit a spectatorului care s-a saturat de aceasta mocirla si s-a gandit ca totusi are ceva demnitate in el .In al doilea rand voi , mass-media ati distrus totul chiar si acest articol arata mocirla in care sunteti prinsi cu totii.Asa josnic articol rar poti intalni.Concluzia este ca atat in fotbal cat si in mass -media s-a investit doar in "baiatu lu' taticu" care nici voi nu stiti cum ati ajuns acolo.Pila a fost elementul de baza iar rezultatele acum s vad cel mai bine ceea ce nu ma mira deloc.Niciodata nu am vazut un articol in care sa fie mentionat promovarea tinerilor si modul lor de convietuire intr-un club mic.Si ar mai fi ceva pentru cunostintele voastre si poate va ridicati fundul sa vedeti realitatea. In berceni era candva un stadion mare Romprim in care tot sectorul venea si juca acolo.Pana cand samsarii au pus mana pe el si l-au instrainat transformandu-l intr-unul sintetic dar mai mult a devenit intr-unul gen Sahara. Daca nu ma credeti sa va spuna mai bine Catalin Munteanu care era un jucator mediu cu nu prea multe calitati pe atunci, ca dehh erau multi cu calitati mai bune, dar taticu lui s--a ocupat sa vina la Steaua.Cam asa stau lucrurile dar vad ca nicodata nu ati publicat din ele sau sunteti prea preocupati de marele Sumi sau prostiile altor conducatori.Sa va fie rusine ca indrazniti sa afisati asa ceva iar apoi aveti alte pretentii.Voi ati transformat acest fotbal in *** de gunoi si tot voi o comentati. de ce? Doar sa va luati un salariu pentru ca va era lene sa munciti cu adevarat.mi-e asa scarba de voi ca nu vreau sa va mai aud sub nicio forma.Poate ceea ce ti-am scris te va trezi la realitate nu cea creata de voi .Numai bine P.S. Probabil c dupa ce vei citi nu-l vei publica si apoi te vei intoarce la obiceiul tau sedentar cu gratar si toate cele comentant pe ici pe colo prostia omeneasca.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

catio (23 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:32

Cand pitecantropii vor avea interzis pe stadioane, atunci lumea cu adevarat iubitoare de sport, de spectacol fotbalistic, va umple iar stadioanele. Nota bene: pitecantropii nu-si fac loc numai in tribune ci si in echipele de pe teren ba chiar si pe bancile tehnice.

Mozzie (28 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:34

Prea multi derbedei,prea mult kitsch pe stadioanele noastre.La un asa "spectacol" (ei asa cred,ca fac spectacol) tot asa si stadioane goale.Eu ca jucator as prefera un stadion plin de oamenio civilizati care sa aplaude si sa incurajeze asa la nivel de curtea scolii decat unul plin cu ultrasi agresivi cu un vocabular imund,aruncatrori de fumigene si petarde.

Mihail Negulescu (8 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:36

Îmi place textul, dar te=ai ferit, sau hai să spunem că ți-a scăpat, o cauză majoră pentru care lumea evită să mai vină pe stadioane și anume implicarea POLITICULUI ÎN FOTBAL. Odată cu împărțirea conducerilor, celor două foruri ale fotbalului intern, între Ponta care și-a adjudecat Liga Profesionistă și T. Băsescu care a "luat" FRFul cu mânjirea unui fost căpitan al Echipei Naționale, Gh. Popescu, ce-i stătea în cale, Fotbalul Românesc, nu mai are caracterul de imprevizibil. Am trăit cu toții "dirijarea" câștigării titlurilor, în goana după acapararea bonusurilor consistente, din calificările în grupele competițiilor continentale, pe echipe. S-a săturat lumea de campioane, stabilite la palatul Cotroceni sau de cel de la Victoria. Campioane cum au fost CFR Cluj, Unirea Urziceni, Oțelul Galați sau Astra anul trecut. au beneficiat de arbitraje favorabile, pentru ca patronii acestor cluburi, "prieteni" cu Băsescu, să poată pune mâna pe banii câștigați prin muncă de fotbaliști. Banii au dispărut și Fotbalul Românesc a rămas și mai sărac, decât înainte. Unele din aceste echipe s-au desființat, altele au intrat în insolvență și niciun "patron" de conjunctură, nu a plătit pentru distrugerile pricinuite fotbalului. Dumneavoastră credeți că la meciul la care vă refereați, dacă se disputa pe Ghencea în condiții normale, erau tot 7.000 de spectatori? Tot un nenorocit (G. Oprea), și-a băgat "coada", în distrugerea echipei fanion a fotbalului nostru (nu-i mai enumerăm performanțele, că le cunoaște toată lumea). Și atunci cum să mai vină lumea pe stadioane? Ce să vadă? Farsele puse la cale de FRF, cu ajutorul (în principal), al Comisiei Centrale a Arbitrilor? Asta trebuie să combateți în GSP, nu pârțurile scăpate de Gigi și Negoiță sau huliganismele lui Șumudică și ale echipei pe care o "antrenează".

mickey13 (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:40

Sunt curios cati spectatori ar veni la un meci, ca acela de duminica seara, daca ar fi intrarea libera? Daca nici atunci nu se strang mai mult de 15.000 inseamna ca problema nu mai este de bani si realitatea trebuie cautata in alta parte... Facand un clasament al posibilelor cauze... 1. Marketing = 0 (adica abonamentele lipsesc cu desavarsire) 2. Fotbal spre 0 (adica ce ni se da la tv este un fel de turca ieftina) 3. Conducatori mult-iubiti a caror moralitate (si, din pacate si legalitate) tinde catre 0 (mai are vreun rost sa exemplific?) 4. Aceiasi conducatori mult-iubiti, care transforma, cel putin declarativ, echipa intr-un bun propriu. Realitatea-i cruda, dar, in economia de piata, asta-i tristul adevar. Nimeni nu baga bani intr-un club fara a avea vreun interes financiar. Sunt perfect de acord, dar cand patronul apare la tv cum ca l-a luat pe ala cu x "ieuro" si o sa-l vanda p1 10X "ieuro", ti se face scarba. 5. Conducatorii FRF si LPF, care nu au habar de lucruri elementare si, deciziile acestora, de cele mai multe ori, starnesc confuzia. (ex: clonele mai mici sau mai mari). 6. Jucatorii, care gasesc motiv sa se planga din orice. Si apar peste tot (in tabloide), dar cand vine vorba de fotbal, parca l-au practicat in copilarie. 7. Orele imposibile de desfasurare. Un meci care incepe la 20:30 se termina la 22:15. Cu iesirea de pe stadion se face 22:45. Asta duminica seara... Deci? Despre ce vorbim? Cand Jiji nu se va mai lauda atata cu afacerile lui fotbalistice (nu ca ar cumpara ieftin si ar vinde scump, NU! Ci modul flegmatic cu care o face, irita muuulta lume!), cand va rezolva problema cu CSA (sa fie clar: 1. Jiji si Steaua s-au ajutat reciproc, nu doar Jiji a ajutat Steaua, cum nici doar Steaua l-a facut afacerist pe Jiji; 2. CSA, oricat s-ar screme ei sa-si faca echipa de fotbal NU ARE VOIE sa joace in prima liga. |D|0TUL de talpan asta nu vrea sa inteleaga!!!); cand va avea si un departament de marketing abil; cand nu vor mai fi scandaluri la echipa; ABIA atunci vor reveni spectatorii din Bucuresti la meciuri (ca in tara, INCA, mai joaca cu casa inchisa).

Andrei F (698 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:51

Bravo!Mi-a placut ca cineva a avut curajul sa scrie de golaneala de la sfirsitul meciului!Puteati sa-l adaugati si pe MM chiar daca nu a fost actor principal-de aceasta data.Daca mai adaugati si spusele lui Sumudica,Budescu,Sapunaru...si mai ales faptele...dar nu poate fi totul perfect!

Me (3 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 15:59

Intradevar, poate parea ca jucatorii din Romania par la fel ca cei din Anglia, cu exceptia cazului cand sunt pusi sa joace unul contra altuia si atunci se vede diferenta, insa aceasta asemanare este aceeasi ca la inot spre exemplu, unde o diferenta de cateva sutimi face diferenta dintre un campion olimpic si ultimul loc. Aici se face diferenta, atat dpdv financiar, dar mai ales al spectacolului oferit, fiindca din pacate acesta lipseste cu desavarsire in ultimii ani si cred ca de aceea lumea nu mai vine. Mai veneau oamenii la stadion pentru cupele europene, insa cum in ultimii ani nu prea mai avem victorii o sa vedeti cum vor fi stadioanele goale atat la Astra, cat si la Steaua, chiar la meciul cu Villareal, exceptand cazul in care va fi un meci cu o miza deosebita.

nobody (3 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 16:13

Domnule Geambasu Cred ca e o problema de identitate (printre altele). Steaua nu pare sa mai fie Steaua aceea de pana la FCSB, de pana la mutarea din Ghencea. Niste studii, din domeniul artelor de ex (cum ar fi teatrul), unde e cel putin la fel de importanta participarea publicului, arata ca oamenii (bucurestenii in speta, pentru ca despre ei era vorba in studiul realizat de IMAS daca nu ma inseala memoria si prezentat la Nottara in 2015) au o participare buna acolo unde era vorba de un teatru cu sediu stabil, cu o identitate de imagine si loc nealterate. La fotbal, Steaua sufera din punctul asta de vedere: casa, emblema, istorie plimbata prin tribunale. Si nu e singurul club care sufera din acest motiv. La Ploiesti, lucrurile stau altfel, pentru ca acolo s-a creat un ceva care tine unite sigla, spatiul si istoria. La Cluj (Universitatea) poate fi aprox acelasi caz. De asemenea, sa nu uitam ca nici acum 10 sau 20 de ani audienta la meciuri nu se compara cu cea din ligile tari. Pe de alta parte, oricat de utopic ar putea sa sune, nu toata lumea tine cu Steaua si Dinamo. Echipele cu traditie nu prea mai sunt, sau sunt pierdute prin ligi unde deocamdata nu conteaza. Ce facem acum: promovam liga a 4-a si a 5-a mai mult ca liga 1? Astra e si ea o echipa mutata si transformata. Ce baza de suporteri ar putea sa aiba? Cu ce sa se identifice ei? Daca la Steaua si Dinamo putem vorbi de o istorie relativ bogata, la Astra despre ce vorbim? Dar la Voluntari, Chiajna, defuncta Urziceni sau altele? Suporterii Craiovei ce sa mai creada? Unde e Universitatea lor? Care e ea? Dar cei de la Timisoara? Viitorul e un proiect; frumos, dar proiect. In lipsa Farului, Constanta poate oferi multi suporteri unui stadion? Ce facem cu Bucurestiul? E exclusiv al Stelei si al lui Dinamo? Da, calitatea fotbalului conteaza. Si nu atat calculul matematic comparativ al valorii, cat senzatia ca spectacolul oferit are potentialul de a fi de exceptie. Nu trebuie mereu sa fie, dar macar sa se lase senzatia ca un meci bun nu e doar o intamplare si ca niste jucatori cu potential n-au unde si cum sa arate mai mult, pentru ca nu au conditiile. Un joc prost nu e un capat de tara. Dar daca majoritatea jocurilor sunt proaste, daca angajamentul fizic si tactic sunt de cele mai multe ori lamentabile, atunci fotbalul nostru devine neatractiv. Coroborat cu ce ati spus, stadionul devine nefrecventabil prin simplul fapt ca ceea ce poate oferi un meci e mult sub ceea ce ai ca optiuni. Si nu e toata lumea sedentara. Nu toti isi petrec weekendul la bere in centrul vechi. Unii poate ca prefera sa joace un tenis de masa la un prieten care are curte in loc sa mearga la meci. Iar ce-a ramas din liga 1 e doar o discutie scurta, uneori cu accente nostalgice...

dante (5 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 16:16

articolul este solid si destul de corect argumentat, iar cei care fac pe indignatii si cauta doar vinovati sunt doar ridicoli ...... atentie: romanul nu are probleme doar in materie de participare la evenimentele sportive ..... noi suntem in coada clasamentului si la spalatul pe maini si / sau pe dinti!? civilizatia este marea problema a cetateanului roman, iar sportul este si el o latura a civilizatiei sociale, a culturii urbane! gasim mereu scuze si explicatii, dar in bucurestiul acesta fermecat, dupa 1990 s-a construit cu forcepsul un stadion nou si s-au "inchis" pe banda rulanta arene de traditie (ghencea, progresu', sportu' studentesc, giulestiul este o ruina), s-a daramat unicul patinoar, iar salile de sport exista numai pe hartie ...... autoritatile, guvernul central si cele locale, trebuie sa inteleaga ca au in sarcina nu doar simpla indestulare materiala a cetateanului si accesul la resursele de infrastructura diversa (sanatate, educatie, transport, etc), ci si bunastarea si satisfactia morala a indivizilor ...... iar sportul are aceasta latura sociala, a bucuriei de grup, pe care cel mai adesea o punem in coada prioritatilor?! sportul nu este "paine" in acceptiunea clasica a termenului, dar sigur este hrana ptr suflet ..... insa, in romania de moderna a anului 2016 sufletul si moralul nu prea conteaza si sunt catalogate drept prostii intelectualiste de ieftina factura! azi la peste 25 ani de la evenimentele din decembrie '89, bucurestiul, a 7 capitala UE ca populatie, are mai multe mall-uri in zona centrala decat facilitati ptr sport ...... asta spune multe despre cultura distractiei la romani?! dar la ce sa te astepti cand in scoala primara si la liceu jumatate din elevi, incurajati de parinti, prezinta "scutire medicala la educatie fizica", iar in programa institutelor de invatamant superior sportul este materie pur facultativa atat ptr studenti cat si ptr profesorii lor? pai daca nu faci sport cand esti tanar, in scoala, cum sa-ti formezi gustul, cum sa-ti placa ulterior sa te duci sa vizionezi pe viu meciuri si jocuri sportive? la noi lumea nu vine pe stadioane ptr ii place fotbalul, ptr ca intelege spiritul jocului si al competitiei, sau ptr ca doreste sa se simta parte a unui grup special ..... NU ..... la noi exista doar "spectatori de eveniment", adica parrticipanti de ocazie, in anumite momente mai speciale, vezi vizita realului, a lui city, chelsea etc, atunci cand poti sa-ti faci selfie cu prietenii si sa postezi cu mandrie pe facebook ...... jocul in sine? da-l incolo ..... cu-i ii pasa de bucuria jocului?! pacat ca nimeni nu intelege ca daca aruncam cu pietre in ceea ce avem si doar luam la misto si ii denigram pe cei ce incearca sa faca ceva, rezultatul va fi doar distrugere si incremenire ..... nu putem evolua daca nu construim, nu putem fi fericiti daca nu participam! sportul inseamna si bucurie ptr suflet .... din pacate noi stim sa ne bucuram doar cand bem bere!

QED (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 16:30

Adevarul este ca dupa decembrie 1989 totul a involuat in aceasta tara iar fotbalul nu avea cum sa fie vreo exceptie. Motivele sunt multe in mare parte vad ca alti internauti deja au postat ce era de spus. Ar mai fi insa legat de ora de incepere a meciurilor si siluirea etapelor si intinderea pe parcursul al catorva zile desigur globalismul banii pariurile..... Inainte pe fostul 23 AUGUST chiar daca cuplajele erau transmise radio-tv veneau la stadion “ traditionalii“ 100000 de spectatori. Chiar si mai multi recordul in 1983 cu 117000 de spectatori numai pe pista de atletism erau vreo 4000-5000 de nu se puteau executa ca lumea cornerele. Acum nu vin la un “ derby “ 5000 de spectatori. Dar repet era o ora fixa in functie de anotimp la care incepeau meciurile toata lumea cu tranzistorul pe stadion asculta si meciurile celelalte se stia de un : Sebastian Domozina,Ilie Secosan,Dan Voicila,Vasile Arhire,Teodor Mateescu,Dan Stefanescu,Teoharie Coca Cozma,Ion Ghitulescu,Corneliu Mihailescu,Nicolae Soare,Dumitru Pelican,Cornel Pumnea etc Acum etapele sunt programate te miri cand comentate la radio maxim 3 minute de Ilie Dobre iar la tv personal nu ma mai uit la fotbal de cand acum vreo 8 ani a inceput cu posturi tv vremelnice care vor dispare precum boom tv acum 10 ani. Cand nu ai continuitate lumea se directioneaza catre altceva. TVR national nu a mai transmis sport cativa ani gata sa rupt filmul poate sa bage acum handbal la greu un segment de tineri sa rupt si joaca doar in Centul Vechi. Occidentul a deformat etapele pentru bani dar nu era cazul ca si in Romania sa se faca la fel chiar si asa in occident meciurile incep la ore decente.Vreau sa vad si eu un meci care incepe dupa ora 22 cum este doar in Romania.Vad ca in curand si Champions League va incepe la ora 22.00. Acum sunt meciuri zilnice inainte doar Sambata si Duminica in campionatele de pretutindeni iar cupele europene arareori vreu meci martea dar de regula miercurea era pentru Cupa Campionilor iar Joia era Cupa Cupelor si Cupa UEFA. Lumea are deasemenea un alt mod de viata care mai ales in Romania este haotic. Daca inainte erau lucrurile clare si punctuale acum totul este la intamplare iar haosul a intrat si in fotbal.Eu nu cred ca titlul este corect la acest articol ca datorita sommului am ramas fara fotbal nu am ramas si fara industrie ca tara este vanduta pe zi ce trece si jefuita deci in curand ramanem si fara tara asta da datorita somnului traditional romanesc.

Daniel (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 16:33

Sa compari Premier League cu Liga 1 cred ca e prea mult...nu "sacralizez" liga engleza dar locuiesc de 12 ani in uk si am tot incercat sa ma duc la un United sau Liverpool..fara succes,nu gasesti bilete ...poate nu au englezii ce face acasa de se duc la meci...refuz sa mai citesc articolele dvs.din acelasi motiv pentru care nu mai vine lumea la stadion.

fax (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 16:37

Alerg in parc aproape in fiecare weekend de foarte multi ani. La inceput stadioanele erau pline iar pista de alergare pustie. Acum este invers si ma bucur. Au aparut o groaza de competitii sportive pentru amatori unde participarea creste an de an exponential. Oamenii au inteles sa consume calitate si nu cantitate.

Anonim (210 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 17:08

Pe langa explicatii logice (economice, estetice etc), am citit si unele postari comice sau ridicole ale cititurilor! Mi s-a parut ridicol ca unul sa se laude cu reusitele sale in cele mai slabe prestatii, mult mai bune decat ale celor care evoluau pe Arena Nationale, in cele mai reusite momente ale lor! Nu stiu de ce individul respectiv nu face parte din selectionata de minifotbal sau din cea de futsal! Apoi, nu este exagerat sa-l compari pe Bravo (cel putin dupa prestatia din meciul cu United) cu Nita, nici pe Granit Xhaka cu Budescu, de exemplu: elvetianul de origine kosovara a costat vreo 50 mil. (in opinia celor care pot pierde si sute de mil. prin transferuri aiurea) si face o preluare de-i sare mingea vreo 5-7 m (nota bene, pe un gazon exceptional!), pe cand supraponderalul astral, care costa te miri ce, iti "cuminteste" mingea si pe un gazon prost! Morala este ca daca-i comparam pe ai nostri cu ai lor individual, iesim in pierdere in mod clar, dar nu in maniera indicata de cotele preopinentilor; ai nostri marcheza uneori goluri mai frumoase (intre noi, cum a facut-o Chitu aseara, nu contra lor) decat ei si rateaza la fel de mult (si inexplicabil) precum D. Costa (contra celor de la Swansea), Sterling (de regula) si Lewandowski (la ultimul meci). Cand ne referim la echipe, lucrurile sunt insa clare, dar contraperformanta Stelei cu City, acasa, ramane de neacceptat! A.

valentin (7 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 17:29

d-le CG va rog sa cautati in arhiva meciurile arbritate de marius avram la jocurile cu steaua.mai mare bataie de joc nu o sa vedeti la adresa fotbalului ca la ac arbitraje.mai gresesc arbitii dar ac individ abuseaza pe fata indiferent de eventualele consecinte.dar atata timp cat in spatele lui se afla dl diconul,mai marele arbitrilor nu se v-a schimba nimc.mai sunt si altele de spus dar pe alta data.din comentariul meu si cele de mai sus sunteti lamurit de ce nu vine lumea la stadion.

Cosmo (70 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 17:59

Intr-adevar, după cum am văzut recent în meciul steaua-city, diferențele dintre jucătorii din liga lui gino și PL sunt infime. Calitatea fotbalului practicat în liga 1 este ridicată. Nivelul competiției, miza, echilibrul si suspansul, de asemenea. F multe echipe de tradiție, cu situații financiare sănătoase, care confirmă an de an în cupele europene: voluntari, Chiajna, politehnica recaș, csu craiolguta, etc, orice suporter ar trebui să aștepte cu nerăbdare meciurile cu aceste echipe. Totul se decide pe teren, nu se ajunge niciodată la tas. Cluburile se preocupă intens ca spectatorul venit la stadion să se simtă bine, oferind mâncare, răcoritoare, cafea si pisoare aromate. Zilele și orele de disputare a meciurilor sunt alese cu grija, odată vineri, apoi luni, apoi duminică, apoi iară luni. Calitatea si comportamentul oamenilor de fotbal sunt ireprosabile, aceștia fiind adevărate modele. E greu de inteles, în aceste condiții, cum de mai sunt si locuri libere pe stadioane. :)

Dragos (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 18:09

Sportul de performanta TREBUIE sa fie un spectacol ca sa-si justifice existenta. Nu produci entertainment, du-te tata si fa sport de masa, la amatori, gratis! Un fel de munca in folosul comunitatii daca salariat nu poti fi si totusi vrei ajutor social,un fel de apreciere din spatele blocului.

Ignat Ionel (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 18:27

Nu inteleg ce anume a fost moderat in comentariul anterior si de ce. Au aparut cele trei stelute inaintea cuvantului "strunga", unde e jignirea? Ce reguli nu am respectat? Domnule Geambasu, puteti raspunde?

victor L (285 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 18:31

Degeaba mi-ati sters postarea. De ore bune troneaza informatia, ca inceput de articol: " Marti, 13 Septembrie, 11:50 Portugalia, 2011. La grupele de juniori ale lui Sporting, un copil pe nume Cristiano Ronaldo muncea din greu pentru a le atrage atenția antrenorilor de la prima echipă." E ora 18,30 :P

Anonim (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 18:51

Sa nu uitam ca pe marile arene din Europa, cel putin o treime din spectatori sunt turisti din toata lumea....

Jo (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:01

Simplu, pt ca fotbalul la noi in ultimii ani a insemnat: Becali (tot neamul), Borcea, Badea, Cohn ( multi altii de la Dinamo ), Copos, Nicolae, Niculae, Mititelu, Bucsaru, Gh. Stefan ( lista poate continua) toti fiind manageri,antrenori, scouteri, doctori si ingrijitori de gazon desavarsiti, poate de aia sunt meciuri de liga a3a sau a4a unde sunt folositi juniori care strang mai multi spectatori decat multe din meciurile de Liga 1

Doru (5 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:02

Doar prostii, si pentru asta imi cer scuze, nu vreau da supar pe nimeni. Proncipalul motiv este ca echipele iubite su fost "sinucise". Vedeti nebuniile de meciuri din ligile 4 sau 5. Cateva mii de oameni au vrut sa vada echipa lor draga, si crezand ca vor fi doar cateva zeci au stat la coada aproape o ora. Vedeti Petrolul, U Cluj, Rapid si sa nu uitam de cele mai vechi indepartate Poli Tim si Univ Craiova. Iubirea exista, dar nu pentru "celebrele redenumiri".

gfd (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:03

Taranixxmea, majoritara in orasele tarii, dar mai ales in Bucuresti, nu are constiinta nationala, identitate si nici macar o urma de caracter, lucruri care pot fi vazute cu ochiul liber, peste tot in viata oricarui oras, indiferent unde te-ai uita. Ca vorbim despre politicieni, jurmalisti sau alti intelectuali ori alte categorii sociale, ne vom lovi de aceleasi chirite cu ifose carora le pute orice este romanesc si care nu se sfiesc niciodata sa dea cu toporul in orice inseamna Romania sau roman. Denigrarea si terfelirea valorilor nationale este singurul sport la care taranimea parvenita se pricepe cu adevarat si-l practica pentru performanta maxima, cu rezultate vizibile, care au consecinte catastrofale si pentru practicanti, insa acestia nu sint in stare sa constietizeze asemenea probleme, care au dus si la renumele prost al tarii si natiei romane si pentru care se plateste efectiv un pret f mare. La aceasta catastrofa contribuie si presa de limba romana, care le baga in cap tot felul de prostii, profitind de naivitatea majoritatii, care se lasa f usor prinsa in jocul divide et impera, practicat pentru maximizarea cistigurilor, motiv pentru care se cauta cu obstinatie conflicte iar daca nu sint, sint inventate, afisindu-se prin ziare titluri gen x l-a umilit pe y sau z a declarat razboi echipei a. Presa a contribuit din plin la derominizarea romanilor si la bestializarea lor! Faptul c-au ajuns sa-si dea in cap pe strazi si gasesc de cuvinta sa injure pe oricine si orice, arata c-ati reusit sa va indepliniti planul. N-ati stiut ce faceti? Va dati nevinovati in clasicul stil pervers si iresponsabil tipic flotantilor parveniti? Toti cei din virful fotbalului numit romanesc, ca dealtfel din toate sferele de activitate, provin din aceleasi bazin de “valori”, iar consecinta este o continua distrugere a oricarei urme de normalitate si bun simt. Dincolo de mindrie aberanta, incapatinare care sfideaza orice logica si clasicul servilism desantat, fata de tot ce este strain, acesti indivizi, de aceasta provenienta, nu au nimic de oferit, asa cum se vede de zeci de ani. Violentele verbale si chiar fizice, fac parte din arsenalul obisnuit de “comunicare” al acestora. Orele aberante de disputare a unor partide, conditiile precare si lipsa crasa de civilizatie a unor asa numiti suporteri, vin sa intregeasca tabloul deplorabil ca rod al inteligentei, educatiei si talentelor de care dispun acesti indivizi. Discutiile despre maretele salarii ale vestului, nu pot fi facute decit de mioritici in spiritul lor tipic, care inseamna rupt total de orice realitate si care se rezuma la traiul din vise, zvonuri si stiri pescuite de la radio sant. In Germania 60% din populatie nu plateste impozit, deoarece nu au 1000 € venit lunar, in conditiile in care preturile chiriilor si al taxelor aferente a explodat. Aceasta suma nu-ti asigura absolut deloc existenta! In urmatorii citva ani, prin minunatele surprize pe care o sa le aveti din partea vestului luminos, unde nu ploua cu cirnati, va vor iesi pe nas toate prostiile voastre clasice si abia atunci o sa realizati imensitatea plasei pe care v-ti tras-o singuri, nerugati si neinvitati de nimeni! In SUA, sint 102,5 milioane de someri, dintre care 50 mil traiesc cu bonuri de la stat, care asigura niste minunate chimicale botezate alimente care-i fac 4x4 si ajung sa gindeasca ca Sodoma si Gomora erau un cuplu de casatoriti. In Detroit saracii primesc ca ratie 5 cartofi. Australia este un caz aparte. Acolo cangurii, daca tot au marsupiu, impart bani la trecatori, in mod special la romani, ca sa aiba ce stiri sa trimita acasa, in satele de origine, ca sa se usuce rudele de necaz. Altfel ce rost ar mai avea viata?! “Voi umblați în patru *** și-i pupați în fund pe toți! Nu vă e rușine?" (...) Și cel mai nasol lucru este c-au reușit să arunce un fel un virus al zâzaniei: fiecare pentru el. (...) Pe vremuri, se spunea "Să moară capra vecinului". Acum nu, să moară vecinul, să-i iau capra”. “Găsiți-vă șira spinării și învățați să spuneți și „NU!”. Toată lumea behăie. Pe Miorița aia aș mânca-o friptă. Eu, de 20 de ani, spun: „Vine lupul! Lupul, mă!”. Iar ceea ce aud este: „Beheee!”. Nicu Covaci, fondatorul Phoenix

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Doru (5 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:19

Sunt convins ca iar nu-l publicati,ca pe cel precedent. Probabil ar trebui sa injur si sa fac scandal. Multumesc, am mai scris si la Dl. Ioanitoaia problema cu gazonul si ca slabii jucatori de liga 4 de la U (ce costau peste 1 mil.) au reusit sa imblanzeasca mingea, fata de cei de la nationala. Pacat, imi voi sterge contul, dar nici nu voi mai intra pe acest site.

mal. (24 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:35

@gfd: ziceți dvs. așa: "politicieni, jurmalisti sau alti intelectuali"... Mai citiți odată și opriți-vă din râs! Curat intelectuali: politicienii și ziariștii! restul aproape că nu mai contează... doar sughițuri de râs... În rest, mă mir alături de dvs. de faptul că deși la noi e așa de bine, nimeni nu și-a dat încă seama! Să ne pornim să lăudăm cu toții mărețele realizări, să nu ajungem ca americanii să mâncăm chimicale pe cartelă! Mai ușor cu propaganda, tovarisci!

Dan bxl (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 19:45

Raspunsul meu la la nedumerirea ta de mare cunoscàtor social-media este de ați trimite copîi sau sotia pe stadion in tribuna 2-3 ça si o persoana normala,intre oameni de clasa sociala mica si medie.

AGelu (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 21:14

Nu prea inteleg intrebarea dlui jurnalist . Unii poate nu sunt microbisti de fotbal si se duc la meciurile de baschet despre care eventual putem afla scorul ( daca suntem norocosi) in GSP. Astea se pun sau e musai la fotbal ?

victor (3 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 21:46

in cea mai mare parte, despre modul in care percepem participarea, aveti dreptate. cat despre civilizatia occidentala, ma vad obligat sa dau paste unui titlu din gazeta http://www.gsp.ro/international/campionate/atac-oribil-in-bundesliga-fanii-lui-hoffenheim-atacati-cu-***-si-urina-in-deplasarea-la-mainz-488273.html

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Boboc (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 23:14

Fotbalul este care este si din cauza mass mediei care in loc sa caute lucruri pozitive voi o dati doar pe can can. Ala a facut nu stiu ce....celalalt a fost in centrul vechi si ....... etc. In plus in loc sa fiti neutri in comenarii voi întotdeauna aveti echipe preferate. .... si asa se alege praful. In primul rand voi nu faceti nimik dar aveti pretenția sa cereti(IN FRUNTE CU TINE).

Andrei (222 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 0:50

Dar la manele mai renuntam? Dar la ziare de sport 100% tip tabloid-scandal-titluri-la-misto mai renuntam?

vlad (20 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 0:59

De unde presupunerea asta ca 20:30 este o ora mai potrivita pentru fotbal decat dupa-amiaza??? De ce ar fi mai bine sa stai noaptea pe un stadion? pentru ca e mai racoare?? Chiar nu inteleg... atata timp cat stadionul are acoperis si nu trebuie sa stai in soare pe stadion, e mult mult mai bine la 4-5 seara. Pentru o familie cu copii mi se pare net mai convenabil sa mearga dupa-masa, in loc sa mearga in parc, te duci la un stadion... samd. Bineinteles, nu mai zic ce inseamna un transport cu transportul in comun dupa ora 10 seara in Bucuresti

Anonim (210 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 7:57

Revin la o ideee postata anterior: dupa cum s-a vazut aseara, un campion de talia lui Cavani poate rata pe banda rulanta, iar Chamberlain si Sanchez (n-a facut nicidecum un meci de exceptie, cum aprecia Gradinescu la sfarsitul meciului) pot cumula zeci si zeci de pase gresite si driblinguri ratate! In sfarsit, cum poate fi catalogat drept "meciul zilei" in Ch. League disputa de la Barcelona, care s-a dovedit a fi "macelul zilei"? Acest deznodamant putea fi anticipat cu usurinta, dar ziaristii in cauza nu s-au putut abtine sa nu se faca de ras! A.

Fibra (133 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 8:54

Pana la urma totul pleaca tot de la educatie,cultura civilizatie.Gena noastra nu ne permite sa atingem cele trei valori esentiale,ale umanitatii.

gfd (1 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 11:24

Era imposibil sa nu apara un *** ***, inapoiat si incapabil ca mal, care nu este in stare nici macar sa inteleaga ce citeste! Ca sinteti o *** de nemernici fara minte, dar mindri nevoie mare, imi este cunoscut, ca si faptul ca-n servilismul vostru desantat nu sinteti in stare sa va inchipuiti o viata fara stapin strain. Sinteti demni de tot dispretul si desconsiderarea, fapt pe care il primiti ca raspuns din partea multor straini pe care ii pupati cu sirg in dos, pentru ca asta va este caracterul. Mare noroc ati avut cu Ceausescu, care v-a scos din grajdurile in care traiau familiile voastre de provenienta, inghesuindu-va cu milioanele in orase, unde v-a bagat tot cu milioanele prin facultati si posturi mari! Eu v-as fi tinut acolo unde erati, asa cum va aflati, deoarece dovediti prin distrugerile imense pe care le provocati, ca nu meritati nimic. Asta este situatia in USSA ***: https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2013/09/23/why-are-47-million-americans-on-food-stamps-its-the-recession-mostly/ In 2014: 46.7 million people (14.8 percent) were in poverty. 15.5 million (21.1 percent) children under the age of 18 were in poverty. 4.6 million (10 percent) seniors 65 and older were in poverty. The overall national poverty rate according to the Supplemental Poverty Measure is 15.3 percent, as compared with the official poverty rate of 14.8 percent.[ii] Under the Supplemental Poverty Measure, there are 48.4 million people living in poverty, nearly 2 million more than are represented by the official poverty measure (46.7 million).[iii] http://www.urban.org/research/publication/impossible-choices-teens-and-food-insecurity-america Food-insecure teens who don’t get enough to eat sometimes resort to extreme measures to cope with hunger—from saving school lunches for the weekend or going hungry so younger siblings can eat to stealing or trading sex for money to buy food. An estimated 6.8 million people ages 10 to 17 are food insecure, meaning they don’t have reliable access to enough affordable, nutritious food. Another 2.9 million are very food insecure, and roughly 4 million live in marginally food secure households, where the threat of running out of food is real. http://www.forbes.com/sites/peterferrara/2014/01/24/after-five-years-of-obamanomics-a-record-100-million-americans-not-working/#7041a4ca140f http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/08/11/a-record-60-6-million-americans-live-in-multigenerational-households/ In 2014, a record 60.6 million people, or 19% of the U.S. population, lived with multiple generations under one roof, The US government has over $19 trillion debt http://www.usdebtclock.org https://www.whitehouse.gov/sites/default/files/page/files/20160620_cea_primeage_male_lfp.pdf President Obama’s Council of Economic Advisers said 83 percent of men in the prime working ages of 25-54 who were not in the labor force had not worked in the previous year. “One in six prime-age guys has no job; it’s kind of worse than it was in the depression in 1940,” says Nicholas Eberstadt, an economic and demographic researcher at American Enterprise Institute who wrote the book Men Without Work: America’s Invisible Crisis. He says these men aren’t even counted among the jobless, because they aren’t seeking work. http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG?locations=US Barack Obama Is On Track To Be The Only President In History To Never Have A Year Of 3% GDP Growth Daca nu-ti convine reclama la astia care au scris. Incepe cu cei de la World BanK.

adrian_hora (22 comentarii)  •  14 septembrie 2016, 16:45

de ce nu vin? calitatea e din ce in ce mai scazuta, siguranta personala e precara, nu poti sa vii cu sotia/prietena sau copii datorita limbajului si manifestarilor de mahala. probabil ca mai sunt si alte motive.

Comentează