Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Cum i-a păcălit România pe americani

Jocurile Olimpice de la Los Angeles au fost cel mai eficient instrument de cosmetizare a regimului Ceauşescu

Peste cîteva luni, se împlinesc 30 de ani de la Jocurile Olimpice de la Los Angeles. A fost cea mai rodnică participare a […]

sâmbătă, 22 februarie 2014, 9:58

Jocurile Olimpice de la Los Angeles au fost cel mai eficient instrument de cosmetizare a regimului Ceauşescu

Peste cîteva luni, se împlinesc 30 de ani de la Jocurile Olimpice de la Los Angeles. A fost cea mai rodnică participare a României la o ediţie a Jocurilor de vară. Cu un total de 53 de medaliii, din care 20 de aur, sportivii tricolori se clasau pe un neverosimil loc 2 pe naţiuni, în urma gazdelor americane. Veţi spune că evenimentul trebuie rememorat cum se cuvine şi chiar sărbătorit. Să nu ne grăbim însă.

Alături de Republica Socialistă Federativă Iugoslavia şi de Republica Populară Chineză, Republica Socialistă România era una dintre puţinele ţări comuniste care nu boicotaseră Jocurile organizate de americani. Un trio nu atît de eclectic cum poate părea la prima vedere. Iugoslavia lui Tito era mai cosmopolită decît Iugoslavia (Serbia) lui Miloşevici, iar China de atunci, ca şi China de acum, îşi urmărea interesele economice dincolo de barierele ideologice. În plus, Pekinul îşi putea permite oricînd să cînte altă melodie decît Kazaciocul.

Dar România? Ce voia România să demonstreze boicotînd boicotul? Independenţa faţă de ruşi? Se mai întîmplase şi în 1968, cînd ţările semnatare ale Tratatului de la Varşovia invadaseră Cehoslovacia reformistă. Fusese primul gest de frondă faţă de URSS al regimului de la Bucureşti. România îşi cîştiga respectul Occidentului, iar Ceauşescu devenea un star al politicii internaţionale. Relativa prosperitate economică a României anilor ’70 mergea mînă în mînă cu deschiderea acesteia spre Vest. Ruşii mormăiau ameninţător, neştiind că în numai cîţiva ani Ceauşescu, fascinat de modelul nord-coreean, avea să devină cel mai conservator lider comunist european.

La începutul anilor ’80, în România începuse să se trăiască prost şi să se vorbească în şoaptă. Din promiţătoarea liberalizare nu rămăseseră decît cultul personalităţii secretarului general al Partidului şi finalizarea proiectelor faraonice. Şi ambiţia „celui mai iubit fiu al poporului” de a achita datoriile faţă de băncile străine, care finanţaseră împrumuturile destinate industrializării iubitei noastre patrii. Kilogramul de carne devenise valută forte, frigul din apartamente, loc comun. Ciuntite, programele televiziunii naţionale proslăveau „realizărili”. Se mai schimbase ceva. Nu ruşii mormăiau nemulţumiţi, ci românii.

Jocurile de la Los Angeles au fost instrumentul de propagandă cel mai bun pentru cosmetizarea imaginii României. Şiret, Ceauşescu nu rata o asemenea ocazie. România poza încă o dată în primadonă rebelă a blocului estic. La deschiderea Jocurilor, spectatorii americani aplaudau în picioare numeroasa delegaţie a României. În faţa televizoarelor, românii înşişi picurau lacrimi de mîndrie, simţindu-se încă o dată adoptaţi. Farsă îngrozitoare! Eram încă o dată abandonaţi. America şi Europa Occidentală înghiţeau hapul şi îi ofereau alţi ani de credit diabolicului dictator de la Bucureşti. După plimbarea cu Regina, Ceauşescu se aburca în caleaşca pusă la dispoziţie de CIO. Apropo de evenimentele din Ucraina. CIO, una dintre cele mai cinice organizaţii mondiale, vorbeşte prin vocea preşedintelui Bach despre podurile păcii zidite de sportivi. Ce greaţă!

Cantitativ, participarea noastră la Los Angeles a fost un imens succes. Sportul românesc era într-un moment foarte bun, pentru că sistemul de pregătire centralizat-etatizată funcţiona oricum mai bine decît cel lăsat la voia întîmplării de guvernele postdecembriste. Cele 20 de medalii de aur au fost însă posibile şi din cauză că din America absentau majoritatea ţărilor comuniste, dar mai ales URSS, RDG şi Cuba, trei dintre marile puteri ale sportului vremii. Asta nu înseamnă că Maricia Puică, Doina Melinte, Kati Szabo, Ivan Patzaichin, Nicu Vlad şi ceilalţi ar trebui să se simtă vinovaţi. Ori că titlurile lor olimpice au o strălucire suspectă.

În loc de concluzie, o amintire recuperată cu ajutorul colegei mele Luminiţa Paul. Nadia nu mai concura în ’84, dar a mers la Los Angeles ca invitată. Prezenţa ei acolo a fost salutată de spikerul sălii şi ovaţionată de public. Informată prompt de Securitate, „Tovarăşa Elena” s-a arătat foarte deranjată de popularitatea marii campioane. Urmarea? Nadia a mai ieşit din ţară doar atunci cînd a trecut Dunărea înot. Puţin înainte de decembrie ’89.

Trebuie să sărbătorim Jocurile Olimpice de la Los Angeles?

Comentarii (50)Adaugă comentariu

cetateanu turmentat (147 comentarii)  •  22 februarie 2014, 11:19

Titlul articolului mi se pare nepotrivit, de tip breaking news, o exagerare ieftina si de prost gust.

Romania i-a pacalit pe americani, ori Ceausescu si regimul comunist ? Nu crezi ca ar trebui sa facem o diferenta intre poporul roman si regimul care era atunci la putere ?

utraian (32 comentarii)  •  22 februarie 2014, 11:32

Sovieticii si multi dintre tarile satelite URSS au boicotat J.O. Los Angeles ’84 , asa cum americanii si multe dintre tarile satelit ale lor (65 mai exact) au boicotat J.O. Moscova 1980, chipurile ca protest impotriva interventiei URSS in Afganistan.

Au trecut 30 de ani si nimic nu s-a schimbat, desi la prima vedere lumea a „progresat” si chipurile disensiunile politice nu mai afecteaza desfasurarea J.O.
Fals!!!
Boicotul din ziua de azi al J.O. a devenit mai elevat…Ultimatumurile formulate de Jimmy Carter in 1980 la adresa URSS (amenintarile care ulterior au devenit fapte) au fost inlocuite la Sochi 2014 cu fel de fel de „accidente”, care culmea, li se intampla numai americanilor.
Blocarile in lift si in WC au fost completate acum 2 zile si o adevarata COMEDIE de 18 secunde, in care o „sportiva” a SUA era cat pe ce sa fie inghitita de UN LUP, care chipurile se plimba pe holurile hotelului care ii gazduia pe americani.
PANICA, ISTERIE, HAOS, NEDUMERIRE…toate acestea au cuprins televiziunile din toata lumea, inclusiv CNN, FOX etc. Multe milioane de ciudati s-au simtit vanati de o forta pe care o considerau de mult apusa , forta nevazuta a fricii de razboi (rece de tip Sochi de data asta)…
Ceilalti care nu au cazut imediat in aceasta capcana au suspectat existenta eternului boicot, de data asta prezent in alte haine, in alte forme. Radio Washington a devenit dintr-o data RADIO EREVAN:
1. LUPUL NU ERA SOVIETIC, ci american
2. locatia filmarii nu era Sochi, ci un hotel dezolant din SUA
3. Dramatismul era de fapt o parodie. O gluma orchestrata pentru showul lui Jimmy Kimmel

Agamitza (32 comentarii)  •  22 februarie 2014, 11:49

Geambasule, comunismul a fost cea mai mare nenorocire care a lovit poporul Roman in intreaga sa istorie dar, articolul lu’ matale e e plin de informatii gresite si judecati de valoare false. Ai pierdut ocazia sa scrii despre sport.

Bibi (33 comentarii)  •  22 februarie 2014, 12:06

Da. Ce-are sula cu prefectura ?

california (172 comentarii)  •  22 februarie 2014, 12:10

Nu-mi este prea clar ce vrei sa spui, in consecinta o sa spun eu urmatoarele:
Ce s-ar mai impauna actualii conducatori sa aiba 53 de medalii (dintre care 20 de aur) la Soci de exemplu, iar Romania sa se claseze, asa cum sugerezi d-ta ca ar fi fost de fapt situatia reala, dupa US, Federatia Rusa, China, Germania si… Cuba!
Ce n-ar da Basescu sau Ponta sa-i plimbe regina in caleasca in loc sa trebuiasca sa faca anticamera la un functionar portughez de la Bruxelles, sau sa primeasca directive de la excomunista Angela Merkel, sau sa trebuiasca sa alerge dupa Obama ca sa-i poata strange mana, la o inmormantare, in timp ce acesta e in drum spre toaleta.
Asa ca sa lasam propaganda proasta pt. ca olimpiadele nu au fost inventate de catre comunisti, ele reprezentand pt. toate tarile si regimurile, indiferent de culoare, dar in special pt. sportivii participanti, un prilej de afirmare personala si de mandrie nationala.
Iar daca pe vremea lipsurilor comuniste erau si categorii putin afectate de ele, printre acestea erau si sportivii, scriitorii si jurnalistii.

utraian (32 comentarii)  •  22 februarie 2014, 12:22

*multe dintre tarile*
*au fost completate CU o adevarata comedie*

Jiji (17 comentarii)  •  22 februarie 2014, 12:39

Da.

Hansi (1 comentarii)  •  22 februarie 2014, 12:49

Maestre,
Probabil ca „trecerea inot a Dunarii” nu e decit o figura de stil, nu-i asa? Daca tinem cont de adevarul istoric, Nadia a plecat prin Ungaria, asa ca…Sau poate scrii si dumneata din amintiri, ca „Broscoiul”?

gigi (2 comentarii)  •  22 februarie 2014, 13:11

cam greu sa inoti in dunare la beba veche 🙂

fff (30 comentarii)  •  22 februarie 2014, 13:17

1.
-„Trebuie să sărbătorim Jocurile Olimpice de la Los Angeles?”
– Da

2.
– „Eram încă o dată abandonaţi.”
– Si acum suntem la fel.

alx (76 comentarii)  •  22 februarie 2014, 13:27

pai acuma nici sa nu participe nicio tara numai luam noi 20 de medalii de aur, sau Steaua 86 sau alte realizari de pe vremea lui Ceausescu gen portile de fier gen transfagarasan gen zeci de hidrocentrale, gen canalul dunare bucuresti care era inceput si cu sanse de finalizare dar revolutia l-a ruinat, mai bine ati critica situatia de acum din tara cand oamenii inchid micile afaceri si lasa loc unor companii multinationale care vin si scot banii din tara, sau inchid magazinul ca vin cei de la antifrauda peste ei..vin deghizati de parca omul ala a omorat un om..chiar daca poate face frauda sau vinde ceva fara factura..ala din banul castigat e roman poate isi construieste o casa..sau isi face ceva …si prin constructia unei case poate cumpara materiale de constructie impoziatate si banii ajung oricum in buzunarele statului..dar statul nu doreste ca populatia sa se imbogateasca ci saracirea ei si scoaterea baniolor din tara prin marile multinationale care cica ne salveaza

alcide (13 comentarii)  •  22 februarie 2014, 13:37

Maricia Puică, Doina Melinte, Kati Szabo, Ivan Patzaichin, Nicu Vlad şi ceilalţi merita sa-i sarbatorim! altii nu mai avem din pacate.

sorinescU (7 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:06

„eclectic”…”cosmopolita”…de ce nu le ziceti pe romaneste? sau prin aste cuvinte aratati ca doriti sa aveti doar cititori care cunosc termenii? pai la mine in casa nu s-o zis niciodata cuvintele astea. se zice „mai bine imi convine asa” si „tot felu’ de oameni”… in rest, numa’ bine!

octav (7 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:18

Articolul este corect. Imi amintesc cum am aflat faptul ca Romania va participa la JO de la , atentie, Televiziunea de la Chisinau, care reprezenta atunci una din cele doua posibilitati( alaturi de cea de la Moscova) de a vedea altceva decat propaganda lui Ceausescu de la TVR pentru cei din Estul tarii. Sincer, am fost mandru atunci ,mai ales ca in glasul crainicului de la Chisinau era un pic de venin fata de USA atunci cand anunta faptul ca tarile socialiste, mai putin Romania, vor sabota JO.

vlad (96 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:23

Poate nu am fi iesit pe locul 2, dar oricum am fi fost foarte sus…. va dati seama ca am depasit toate tarile din Europa de Vest si China. Los Angeles o sa ramana definitiv apogeul sportului romanesc.

mrnb (5 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:25

Interpretare in cheie politica de slaba calitate d-le Geambasu! Oportunitatile externe ale unui stat indiferent de öranduirea lui sociala” trebuie intodeauna folosite! Din aceasta perspectiva Los Angeles 84 a fost un eveniment corect folosit de dictatorul roman. Din punct de vedere sportiv, ceea ce in principal ar trebui sa comentezi matale, este clar ca atunci au fost, datorita unor sportivi senzationali, niste momente fantastice motiv pentru care LA84 mi-a fixat in mintea si sufletul de copil ca olimpiada este o competitie senzationala. Ce faci acum este o interpretare cancanistica.
Am refuzat de mult sa mai reactionez la scrierile tale in primul rand deoarece esti singurul cred, din gsp ce cenzureaza prin nepostare parerile opiniile critice argumentate neinjurios, dar acum consider ca e de datoria mea sa-ti reamintesc ca nu strica sa mai pui mana pe o carte de relatii internationale cu alta interpretare decat aia a idolului tau L. Boia – de preferabil oricare dintre interpretarile publicate ale profesorilor din marile univesitati americane sau britanice!

Paul (1 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:40

Problema e ca la multe din sporturile unde excelau sportivii din Romania, excelau si cei Sovietici, alte tari din zona cum ar fi canotajul la feminin samd.
53 de medalii este putin pentru o tara clasata pe 2. In 1980, fara SUA si Germania de Vest…pe 2 era RDG care avea 126.

Raman la parerea ca Sydney 2000 e cea mai buna editiei a Romaniei.

slobozia (1 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:43

indiferent de situatia politica a acelor vremuri, NU minimalizati valoarea si meritul sportivilor romani !

autoritatile comuniste de atunci au inteles ca nu trebuie sa impiedice sportivii sa isi valorifice capacitatile si talentul. Desigur in paralel cu asta comunistii isi arogau si ei marele merit …….adica niciunul (doar in mintea lor lejera si needucata credeau asta, si erau lasati sa creada asta).

p.s. in 1984 cand Iugoslavia a participat la JO de vara Tito implinea 4 ani de la deces 😛

Lae (3 comentarii)  •  22 februarie 2014, 14:59

Sincer, un articol subtire fara sa transmita ceva, nici contextul politic nu este surprins corect, nici performantele sportivilor romani nu sunt evidentiate corct. Pacat un scriitor/gazetar rasat ar fi putut mai mult. Articolul acesta ca o repriza proasta facuta de Bayern.

Raison (29 comentarii)  •  22 februarie 2014, 15:42

You should have done something else today …

horatiu (1 comentarii)  •  22 februarie 2014, 16:10

Ce varsta aveti d-le Geambasu ? Iugoslavia lui Tito ? Tito era mort de 4 ani in 1984.

Alex (1 comentarii)  •  22 februarie 2014, 16:25

Cristi Geambasu, Romania a concurat la Jocurile Olimpice de la Los Angels cu Statele Unite, Germania de Vest, China, Italia, Canada, Japonia, Coreea de Sud, Marea Britanie, Franta, Olanda, Australia, Suedia, Brazilia, Spania, Iugoslavia, Danemarca, Norvegia, Finlanda, Portugalia, Grecia si altele. DESTULE? CE AR FI TREBUIT SA VERIFICI DUMNEATA SI SA SI PUBLICI, e ca la editia din 1988 Romania a fost pe 8 in clasamentul medaliilor, pe cea din 1980 pe 7.

cvm (5 comentarii)  •  22 februarie 2014, 16:36

In anii de glorie ai Stelei, echipele Albionului, categoric cele mai puternice ale acelor ani, erau suspendate. Si ce? Scade asta meritul trupei lui Jenei sau stralucirea unicului trofeu major al fotbalului romanesc? Raspuns: NU. Victoria prin neprezentarea adversarului, indiferent de motivele aceluia, se numeste la fel, tot victorie.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  22 februarie 2014, 16:48

Imi amintesc acea editie. Ceausescu a fost destul de meschin chiar si in lovitura de imagine pe care a dat-o. Stiu ca nationala de fotbal, in urma boicotului tarilor comuniste, a fost invitata (desi a terminat pe 2 grupa de calificare) sa participe. Dar a declinat oferta (era un grup prea mare de sportivi pentru prea putina performanta – maxim o medalie, si aceea discutabila). Asa ca s-a dus Italia, care a terminat grupa in spatele nostru, pe 3, si avea sa joace semifinala. Tin minte ca as fi vrut sa-i vad pe baieti, dupa Euro 1984, la inca un turneu final. Pe urma intrecerile acelei olimpiade nu au fost transmise in direct, ci inregistrate. Ele se desfasurau noaptea si se retransmiteau pe la pranz (cateva ore, nu ce e acum). La radio aflam cel mai repede rezultatele sportivilor nostri. Oricum erau atat de multe medalii ca in prima saptamana (din cele doua ale jocurilor) era greu sa tii pasul. In acea prima saptamana a fost gimnastica, canotajul si halterele care au adus impreuna cam jumatate din totalul medaliilor. Plus ce mai pica pe la alte discipline (lupte greco-romane, de pilda).
In ce priveste intrebarea din final: nu olimpiada a fost de vina pentru ce se intampla in tara. A fost o intamplare ca atunci a devenit „cabinetul 2” gelos pe succesul Nadiei. Se putea intampla oricand altcandva. Erau vremuri grele si cenusii oricum. Sigur ca, din pacate, Ceausescu a folosit sportul ca mijloc de propaganda. Dar si numele Romaniei a fost ceva mai respectat datorita acelor succese. Cum noi nu prea ieseam din inchisoarea comunista imaginea strainilor despre noi ne afecta putin spre deloc dar ea chiar s-a imbunatatit in urma acelor jocuri. A fost o sarbatoare si noi am avut senzatia ca participam la ea. Era o bucurie-surogat, fara discutie, dar era mai bine decat cenusiul din restul zilelor si din jurul nostru.

Dynamovist (22 comentarii)  •  22 februarie 2014, 17:17

Singurul lucru pe care trebuie sa-l tinem minte este ca Romania a stralucit la Los Angeles si nu numai atunci.
Explicatiile tale sunt de prisos si incearca, voit sau nu, sa stirbeasca din meritul atletilor care au reprezentat Romania. Ca sa luam 20 de medalii de aur in Brazilia trebuie sa concuram impotriva Afganistanului si Ceceniei.
Comunismul a avut si partile lui bune, una dintre ele fiind accentul pus pe sport.
Inca o data, prin acest articol sub-mediocru, incercati sa ne aratati ca romanii castiga si ies in fata doar atunci cand ceilalti concurenti nu performeaza la adevarata valoare.
Din pacate, traiesc de 10 ani departe de Romania si niciodata nu m-am simtit mai mandru ca sunt ROMAN.
Domnule Geambasu, articolele dumneavoastra sunt din ce in ce mai mult in nota obisnuita a Gazetei Sporturilor, adica execrabile.
Pacat!

marian (85 comentarii)  •  22 februarie 2014, 17:30

Domnule Geambasu vad ca d-ta te contrazici, cu multa lejeritate, singur. Pe de o parte vorbesti de marii nostri sportivi (cei enumerati de d-ta si altele si altii de aceeasi mare calitate), iar pe de alta parte te intrebi daca trebuie sa sarbatorim JO de la Los Angeles ?!! Dumnezeu sa te inteleaga. Ce amesteci, domnule, politica de la acea vreme (care, oricum, nu era cu mult mai proasta decat cea de azi), cu performantele exceptionale ale unor sportivi de superclasa mondiala ? Crezi d-ta ca noi, cand vorbim de JO de la Los Angeles din 1984, ne gandim la politicienii de atunci ? Nu, domnule, oamenii pretuiesc valorile noastre nationale care i-au facut k.o. pe (aproape) toti competitorii de la editia respectiva ! Nu zic sa mai ocupe Romania locul 2 in clasamentul pe natiuni, dar pun o intrebare: la Londra in 2012 am luat 2 medalii de aur si 9 in total, respectiv locul 27 in clasamentul pe natiuni dupa numarul de medalii (atentie: Coreea de Nord a fost pe 20, cu 4 medalii de aur …). Fata de clasarile precedente, locul 27 din 2012 e asa cum e (foarte slab, adica), dar ce ne asteapta in 2016 la Rio ? Sa va vad (vorba vine) in 2046, dle. Geambasu, daca va mai intrebati cititorii ce si cum cu sarbatorirea succesurilor de la Rio … Intelegeti situatia: astazi ne dam rotunzi si privim cu superioritate niste reusite reale si extraordinare ale tarii noastre de acum 30 de ani, pe motiv ca eram comunisti si vai de mama noastra, dar de dezastrul contemporan si viitor nici macar pomeneala … Buna treaba !

Miki Maus (3 comentarii)  •  22 februarie 2014, 17:41

Articolul e şi inutil si inexact.

În 1984 Ceauşescu era de mult izolat şi devenise chiar ţinta predilectă a administraţiei Reagan în Europa de Est. Să pretinzi că datorită Olimpiadei regimul ar fi câştigat ”câţiva ani de credit etc.” e foarte ciudat. Poate că autorul avea 10 ani pe vremea aia şi nu-şi aminteşte prea multe. Cineva din familie l-ar putea ajuta.

Ceauşescu a decis participarea nu fiindcă ar fi avut ceva de câştigat din Vest, ci pentru că nu-şi putea permite să dea înapoi de la politica lui externă obişnuită. Ralierea la boicot ar fi fost o surpriză pentru toată planeta şi l-ar fi făcut ridicol atât în ţară cât şi în străinătate. Cât era el de dictator (sau tocmai din cauza asta), n-a avut de ales.

Plebea (7 comentarii)  •  22 februarie 2014, 17:55

Asa, desteptule si desteptilor, manjiti si ultimele ramasite, adica oarice amintiri din vremea in care macar aveam un pic de sport. Si dupa aia mirati-va ca nimeni nu da pe voi nici o ceapa degerata.

durden (270 comentarii)  •  22 februarie 2014, 18:47

deci dl geambasu are dreptate,dar eu cand spun practic acelasi lucru despre performanta stelei din 86,cand n-au participat echipele englezesti,cu ce gresesc?

tatik”U” (9 comentarii)  •  22 februarie 2014, 18:50

Poate ne spuneti si cum ne-au pacalit americanii pe noi atunci…Mary Lou Ratton, anyone?

Traian (4 comentarii)  •  22 februarie 2014, 20:02

Nadia Comaneci nu a trecut Dunarea inot deloc. A plecat peste granita terestra din vest, cu un „protector”, un barbat care era ceva mai mult decat prieten cu ea. Evident, cativa graniceri s-au uitat pentru cateva momente in alta parte.

andrei (30 comentarii)  •  22 februarie 2014, 20:17

Da, avem toate motivele sa sarbatorim, am batut Germania, Marea Britanie, Franta, Italia,etc. ,acum luarea de romani unei medalii olimpice de aur e aproape o fantezie. In ciuda cliseelor limbajului lemnos -dictatura, propaganda comunista – acele timpuri au aratat ca noi, asa saraci cum suntem,ne putem bate cu granzii daca avem un sport de masa adevarat prin dezvoltarea sportului scolar care sa ne mareasca baza de selectie, nu ca acum cand sunt campionate nationale cu 1-2 participanti, vezi prajina fete de acum cateva zile…

LEONIDAS (30 comentarii)  •  22 februarie 2014, 20:33

In istorie intodeauna SUA a pacalit Romania si niciodata invers!, dar n-am nici o pretentie de la Geambasu, omu’ asta n-are treaba nici cu sportul nici cu ziaritica el colcaie de ura impotriva tuturor romanilor de rind si a performerilor in special..Sint curios cu ce se poate mindri in viata , cu ce lucruri a realizat el ?!, cred ca cu nimic!

HG67 (5 comentarii)  •  22 februarie 2014, 20:41

Sint de acord cu comentariul #31 ca Ceausescu nu prea avea de ales, dar din diferite motive. Propaganda comunista voia sa induca in populatie faptul ca nimic neprogramat nu se poate intimpla, ca totul se petrece conform planurilor partidului, ca nu se poate intimpla nicio anomalie. Scopul era de a tine tara intr-o dulce somnolenta. Ori faptul de a boicota ditamai Jocurile olimpice ar fi fost o astfel de anomalie si, indiferent de motivul invocat, i-ar fi facut pe oameni sa iasa din rutina zilnica, sa-si puna intrebari, sa gindeasca, adica ultimul lucru pe care il dorea un regim totalitar.

In ce priveste comentariul #33, nu este vorba de „echipele englezesti”. In CCE n-ar fi participat decit o singura echipa si nu se stie pina unde ar fi ajuns in competitie. Oricum, faptul ca englezii erau incapabili sa-si sustina civilizat echipa a fost in intregime vina lor.

cpt.ahab (96 comentarii)  •  22 februarie 2014, 21:01

Popor de smintiti. Cum ne-a numit Antonescu? „Popor ingrat”. Asta suntem. Nu merita nici un conducator sa se jertfeasca pentru natia asta. Natie care ii iubeste pe vanzatori, pe tradatori, nu pe cei care se jertfesc pentru ea.
Prin urmare, comportamentul intregii clase politice de azi este cat se poate de firesc: pentru ce ar urmari altceva decat interesul propriu? Oricum, nu ar exista recunostinta din partea romanilor.
Am ajuns sa cautam substraturi meschine gesturilor de barbatie si sa laudam slugarnicia, prosternarea la „Inalta Poarta”. Creiere spalate!
Nu, nu va grabiti sa ma acuzati ca-s fan Ceausescu. Dar nu suport sa vad ca tot continuati sa scuipati un cadavru al unui om care a lasat, macar in materie de invatamant, o mostenire mai de soi decat ceea ce lasa urmasilor guvernarile actuale.

kastor (8 comentarii)  •  22 februarie 2014, 21:16

Stil Geambasu, nimic de spus, facem o ciorba sau o tocana, amestecam tot ce gasim in fridgider si gata.
Mai citeste ziarele poate gasesti idei, Dl. Geambasu.

aius (57 comentarii)  •  22 februarie 2014, 22:13

Cand sa anuntat intrarea Romaniei,tot stadionul sa ridicat in picioare si a aplaudat numeroasa delegatie a tarii noastre!nu aveam carne,dar aveam sport.acum ai carne nu ai bani,nu ai sport!

WTF (3 comentarii)  •  23 februarie 2014, 1:27

Doamne, ce rau e sa fii ‘jurnalist’ si sa te plictisesti
din ‘lipsa’ de subiecte’!! Romania s-a pacalit singura ,Americanii stiau cum e viata in Romania atunci, dar pentru ei conta Victoria morala asupra Rusiei
boicotase, ca Romania a participat! Ei erau in ‘razboi’ rece cu rusii, ‘geniule’ (care ai sa-mi stergi mesajul) si orice mica victorie morala era importanta! Medaliile sint meritul sportivilor care s-au antrenat in conditii vitrege si cu foame, si nu are nimic cu politica voastra, iar articolul tau e o insulta la atletii aia minunati care ne-au facut tara mindra, originile, nu pe Ceausescu, mai ales ca toata lumea stia prin ce au trecut atletii romani sa participe!! Sa va fie rusine la toti care sinteti de accord cu ‘plictisitul’ asta!! Get a fkng life!!!

cristian (8 comentarii)  •  23 februarie 2014, 4:42

Cred ca a incercat sa scrie un articol stralucit si a iesit un consome rece si unsuros…Sa incerci sa minimalizezi performanta fantastica a delegatiei olimplice mi se pare e gafa si sunt dezamagit…O tara mica cu sportivi extraordinari si cu mass-media mai mult decat mediocra…iar presa sportiva converge de multa vreme catre modelul de succces implementat de OTV…

Cata (7 comentarii)  •  23 februarie 2014, 7:36

va dati seama, tot activu comunist s-a intilnit in plenara cu unicul subiect: cum sa-i pacalim pe americani la olimpiada… acolo s-au pus bazele unei inselaciuni, mama lor de romani hoti si mincinosi…. dupa articolul asta ar trebui sa dispari din viata publica in primul rind pentru lipsa de respect si bun simt fata de toti sportivii romani care au luptat cinsit pe teren si care au muncit mii de ore in antrenamente pentru realizarile lor! hai domnu autor, pune de o plenara sa sarbatorim evenimentul!

rexrapidistul (6 comentarii)  •  23 februarie 2014, 8:47

D-le Geambasu! iti sade mult mai bine sa schimbi opinii cu „cel mai” , cun.n. sTOICA!

H. (4 comentarii)  •  23 februarie 2014, 8:55

circula o gluma:
la o petrecere, in LA, unde au fost invitati diversi campioni olimpici (din ’84, fireste) si diverse ”celebritati” locale, Sylvester Stallone il abordeaza pe Petre Becheru (campion olimpic la haltere, 82 kg) cu intrebarea:
”cum se face, ca un tip asa mic ca dumneata este capabil sa ridice greutati asa mari?”
Raspunsul lui Petre vine imediat:
”simplu: tu pari solid, eu sint!”

dannd (1 comentarii)  •  23 februarie 2014, 11:32

Si in loc sa profitam de sacrificiile facute de popor pentru a plati datoriile, noi ne-am batut joc de asta. si am dat tara pe mana tiganilor lui iliescu si a evreilor lui roman.
Acum avem 140 miliarde datorie, majoritatea oamenilor traiesc la fel de prost ca in anii 80′, tinerii au plecat din tara. Toata economia e in mainile strainilor, urmeaza si terenurile, nr copiilor scade de la an la an (oricum jumate din ei vor pleca din tara), televiziunile si sistemul de educatie se ocupa sa indobitoceasca oamenii … viitor zero.

Suntem tara din europa cu cea mai proasta perspectiva de viitor. De departe. Copii putini bolnavi si prosti; resurse cedate altora; industria cedata altora; terenuirle la fel; politicieni corupti; functionari corupti; militieni corupti; doctori corupti; judecatori corupti; populatie de badarani; alimente cu mai multe toxine in ele decat oriunde in europa; obezitate in crestere; sport de masa = zero; poluarea in orase in crestere; spatiile verzi distruse; paduri taiate;

Poate o sa ne depaseasca „ucrainenii”; ca si astia par indobitociti de propaganda evreiasca.

patashui (1 comentarii)  •  23 februarie 2014, 12:01

Nadia a trecut „inot”…hahaha…nici nu cred ca stie sa inoate…A trecut cu masina in Ungaria…Chiar nu stiu daca e vreun rau intre Romania si Ungaria….

sabin (37 comentarii)  •  23 februarie 2014, 12:41

Da, domnule Geambasu, daca inca mai suntem sanatosi la cap trebuie sa sarbatorim enormele performante realizate atunci de sportivii romani la Los Angeles! E mai bine acum cand sportul romanesc la nivel de mare performanta decat Simona Halep, Anamaria Branza sau alti cativa care se dezvolta aproape exclusiv prin resurse proprii? Pana si Steaua, echipa pe care toti presarii o lingeti de cate ori aveti ocazia, n-ar fi fost nimic daca n-ar fi exista Sevilla 1986 si finala pierduta in 1989… A propos, Sevilla 1986 trebuie sarbatorita?

gigi47 (2 comentarii)  •  23 februarie 2014, 12:48

Da… Eu unul sunt satul de articolele denigratoare la adresa realizarilor poporului roman, inclusiv ale sportivilor romani. Sa fim clari, nu Ceausescu a facut si apoi a distrus Romania …….

maximuspqr (58 comentarii)  •  23 februarie 2014, 13:24

Nu am inteles foarte bine ce vrei mataluta sa spui dar iti spun eu ceva maistore: aveam 9 ani atunci, era greu, vedeam la parintii mei apasarea obligatorie din acele vremuri (cit intelegeam eu) pentru un Pif sau un Rahan eram in stare sa beau Clorocalcin, aveam abonamentul corespunzator la Cutezatorii etc dar dupa Olimpiada am invatat ceva nume” Puica, Nicu Vlad, Ivan Patzachin si toti ceilalti”. Toata viata m au urmarit performantele acestor imensi campioni, indiferent cind si la ce competitie m am uitat in urmatorii 30 de ani, am comparat realizarile unora cu realizarile lor si am fost nemultumit de cele mai multe ori. Baiatul meu (10ani , invata in Franta) stie ca Nicu Vlad si Ivan Patzachin sint doi super campioni romani. Conjunctura poate favorabila nu este asa importanta, Steaua 89 (imensa, incredibila, unica echipa) a avut parte cam de acelasi ‘avantaj’ dar UEFA respecta cistigarea Cupei mai mult decit o facem noi…in fine, circotasii pot spune multe.
Sint sigur ca si pentru tine este un motiv de mindrie chiar de sarbatoare, parca spiritul olimpic spune”important este sa participi…”URSS, RDG si Cuba nu au participat asa ca…
:)) Ai primit’ de bine’ pentru juma’ de an dupa articolul asta.
Pace!

Resiteanu’ Exilat (54 comentarii)  •  23 februarie 2014, 18:26

Articol pertinent, felicitari! Trist e ca e comentat negativ de destui impertinenti.

Sorin (24 comentarii)  •  25 februarie 2014, 13:56

E clar ca daca Jocurile nu erau boicotate mai ales de rusi, sansele sa iesim pe 2 erau minime. Dar asta nu contesta cu nimic valoarea sportului romanesc de atunci, ca dovada fiind taote editiile dintre 1976 si chiar 2004 as zice, cand am obtinut numeroase clasari in top 10 pe medalii, de fiecare data in primele 15 natiuni. Parerea mea e ca s-ar putea sarbatori macar performanta obtinuta de natiunea noastra atunci, mai ales ca nu ne vom mai apropia prea curand de o astfel de realizare.

geambas (1 comentarii)  •  6 august 2016, 20:23

Geambasu tot geambas, din categoria hai sa scriem si noi un articol despre jocurile olimpice

Comentează