Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Steaua pe cont propriu

Din 2006 sîntem permanent în grupele Champions League. Şi nu am învăţat mare lucru

Geografia fotbalului diferă mult de geografia învăţată în copilărie, la şcoală. Acolo, Israelul, Turcia, Kazahstanul ori Azerbaidjanul nu erau în Europa. Acelea sînt însă vremuri apuse, […]

marți, 17 septembrie 2013, 8:31

Din 2006 sîntem permanent în grupele Champions League. Şi nu am învăţat mare lucru

Geografia fotbalului diferă mult de geografia învăţată în copilărie, la şcoală. Acolo, Israelul, Turcia, Kazahstanul ori Azerbaidjanul nu erau în Europa. Acelea sînt însă vremuri apuse, în care nu-ţi trecea prin cap că la Gelsenkirchen, oraş industrial german din bazinul Ruhrului, este posibil ca turcii să fie majoritari în tribunele impunătoarei arene Auf Schalke. Fapt pentru care glumeţii de la UEFA, în frunte cu şeful arbitrilor, Pierluigi Collina, şi cu maestrul de ceremonii Gianni Infantino, aghiotantul lui Platini, s-au gîndit să delege o brigadă din Turcia la meciul Schalke 04-Steaua.

Dar nu despre vreo anunţată persecuţie din partea lui Cunnayt Cakir voiam să vorbim, ci despre semnificaţiile participării roş-albaştrilor în grupele Champions League. Prezenţa românească în competiţia de gală a cluburilor europene nu mai este demult ceva exotic. Din sezonul 2006-2007 şi pînă în prezent, România nu a lipsit de la rîvnita masă a bogaţilor. Mai mult, cîţiva ani, în baza coeficientului acumulat din participarea ritmică a formaţiilor noastre la competiţiile continentale (în special datorită parcursului constant bun al Stelei), România a avut o calificată direct în grupe. Există însă o întrebare. Este prezenţa asta a noastră acolo, în elită, şi rodul unor acumulări calitative?

Mai exact. Putem spune acum, cu doar nişte zeci de ore înainte ca băieţii lui Reghe să intre pe teren, că Steaua este beneficiara unei tradiţii, în baza căreia reprezentanta noastră va duce mai departe efortul celorlalte echipe propulsate de Liga I în UCL? Şi nuanţat, şi abrupt răspunsul este „nu”. Un „nu” pe care îl explică foarte bine punctele acumulate de ai noştri atunci cînd s-au bătut cu premianţii Europei. Cele 10 puncte aduse României de CFR Cluj în sezonul trecut pot vorbi despre o tendinţă ascendentă, chiar la graniţa calificării în primăvara europeană. Pot vorbi, dar o fac mincinos, fiindcă numai cu un an mai devreme, în sezonul 2011-2012, Oţelul, campioana de atunci a Ligii I, nu cîştiga nici un punct în grupa cu Man Utd, Benfica şi Basel. Algoritmul acumulărilor treptate nu funcţionează defel, căci tot CFR, campioana din 2010, anterioară Oţelului, strîngea doar 4 puncte, deşi venea pe o moştenire de 8 puncte a Unirii Urziceni. Despre ce regulă statistică putem discuta atunci? Despre ce acumulări, despre ce acomodare cu „aerul tare al înălţimilor”?

Nu avem un fotbal de proiect, cu cluburi care îşi construiesc atent ziua de mîine. Avem, în schimb, patroni-finanţatori-creditori care dau nişte mari tunuri sau iau nişte mici ţepe. Unirea Urziceni nu mai există, Oţelul este o echipă modestă, care şi-a pierdut pînă şi farmecul de sperietoare a provinciei. Iar CFR înoată în derbyul local al Clujului. Rămîne Steaua. Nu vai Steaua săraca de ea în bătaia furtunii, ci Steaua echipa antrenată de Laurenţiu Reghecampf şi pregătită fizic de Herr Thomas Neubert. Steaua care n-a avut nici măcar un sparring cumsecade în Săgeata Năvodari, potrivit părerii secundului trimis în Ghencea de Mourinho. Steaua fără Chiricheş şi deocamdată şi fără Chipciu. Fără Chipciu, se uită prea uşor absenţa lui! Steaua cu Adi Popa ieşit din formă, dar foarte deranjat de criticile lui Eugen Neagoe. Steaua cu Kapetanos reloaded. Steaua în război cu staff-ul naţionalei.

Steaua, echipa aceea care găseşte aproape mereu resurse să se prezinte bine în meciurile europene. Contrazicînd cumva toate demonstraţiile statistic-matematice. Asta trebuie să reţinem înainte de meciul de la Gelsenkirchen. Steaua e pe cont propriu. Evident, un rezultat bun în Germania va fi revendicat de mulţi. De la nea Mitică pînă la opincă.

Comentarii (43)Adaugă comentariu

suporteru’ (27 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 10:11

Turcia are si o parte europeana .

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:35

Daca Steaua nu pierde in Germania …este un rezultat deosebit care poate fi revendicat de oricine …adica descultii de romani au tinut piept bogatilor nemti …dar si daca pierde …inseamna ca nu trebuie sa ne gandim la mai mult pana cand n om avea si noi pantofi in picioare …

marcelinho (29 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:43

Adica armenii sunt in Europe da azerii nu-s in Europe:)). Azerbaidjanul este o tara europeana chiar daca e musulmana. In rest, de-acord

pearls (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:47

Din pacate pentru Romania, grupele UCL sunt un loc unde doar vrem sa ajungem, dar unde nu ne propunem nimic la modul serios. Banii primiti pe de-a moaca sunt suficienti. Nu o sa reusim sa trecem mai departe decat daca grupele UCL devin un mijloc catre performanta, nu un scop in sine.
Majoritatea echipelor mari din Europa vad grupele ca pe niste tururi preliminare si abia din primavara incepe UCL. Cand ajungem in grupe, noi ne comportam de parca am juca deja finala.

bankk (48 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:48

otelul a avut o participare absolut la intamplare, dupa titlu castigat cu dorinel. Se poate vorbi si de componenta grupelor, sa ne aducem aminte de grupe Stelei din 2006 cu Real si Lyon, plus Dinamo Kiev, un alt adversar de calibru. Acum e cu basel si schalke, cfr a fost cu galata si braga. Eu zic ca si competitia in sine e mai slaba cu astfel de echipe.Braga sau CSKA moscova au ajuns in grupa 2, iar porto si benfica sunt capi de serie, desi nu au jucat vreo semifinala in ultimii 7-8 ani. Deci grupa stelei ar putea fi una de europa league, daca scoatem pe chelsea.

ovidiu (5 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:53

vb de dinamo !!!!!

bbb (17 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 11:53

ajungem in champions league doar datorita formatului impus de platini prin care ofera cateva locuri si esticilor campioni. cam cum se dau la ase cateva locuri minoritatii rome … daca vrei sa reusesti in champions league, ia exemplul lui sahtior donetsk sau al rusilor miliardari.
pana atunci, daca o veni vreodata vremea, rabdare si tutun. pana atunci, suntem carne de tun.

FisherKing (22 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:01

CFR a facut 10 puncte intr-o grupa care a avut lider si ciuca batailor. Grupa Stelei nu are lider (Chelsea nu pare in mare forma) si nici nu vad vreo ciuca a batailor, decat daca se hotaraste chiar Steaua sa-si asume rolul asta. Eu zic ca locul doi se va califica cu maxim 8 puncte din aceasta grupa.
Cat despre acumulare calitativa, vorbim doar ca sa innegrim hartia. Otelul si CFR au fost campioane fabricate, nu poti avea pretentii intr-o competitie reala daca trimiti toate ciurucurile acolo. Iar intr-un campionat in care disputele cele mai intense sunt de fapt pe sticla, intre asa-zisii finantatori, nu poti pretinde ca iti doresti performanta, evolutie. La noi, spectacolul e in tribunele oficiale si in talk-show-urile de profil, pe teren mediocritatea se opinteste in toata splendoarea ei. Se investeste prost atunci cand chiar se investeste, nu exista strategii pe termen mediu-lung, avem foarte putini antrenori care onoreaza denumirea in cauza si prea multi pusti talentati care mor in stadiul de eterna speranta neimplinita. Avem „conducatori” care dau vina pe arbitri pt faptul ca echipele lor nu stiu fotbal si jucatori care apar mai des in Can-Can decat in analizele lui Vochin. Si nu in ultimul rand, avem ziaristi care au invatat sa faca rating inca inainte de a invata sa scrie un articol pertinent.
Nu uitati ca multe dintre echipele noastre cu traditie in cresterea de fotbalisti se sufoca in mizeria si penuria pe care le-o ofera Liga si federatia, in timp ce o gramada de primari semi-analfabeti de tara se transforma in ctitori de struto-camile cu pretentii de club sportiv.
Si ar mai fi multe de spus…

laurentiu (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:29

„Din 2006 sîntem permanent în grupele Champions League. Şi nu am învăţat mare lucru” nu are nici o legatura cu invatatul pur si simplu nu sunt bani… la noi se fac echipe cu 200 mii euro(exemplu: dinamo) in anglia, germania etc. un fotbalist decent are salariu de 200 mii pe luna …. este diferenta prea mare de bugete dupa parerea mea personala suntem chiar bine, mult prea bine la ce investiti sau facut la noi ……

Anddy33 (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:37

Singura noastra sansa este sa jucam ofensiv, si sa incercam sa-l blocam pe Boateng. Parerea mea este ca antrenamentele de la Steaua se apropie de cele din Germania, fiind formata din staff nemtesc, ceea ce ne confera mari sperante. Pus ca un atacant ca Piovacarri sau ca acest grec Kapetanos, vor spori sansele de reusita la calificare. Nu uitati Domnule Geambasu ca am mai jucat acum 2 ani contra formatiei Schalke, si totusi nu ne-am facut de ras, am remizat!

Marc33 (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:37

Domnule Geambasu, nu toti turcii din Gelsenkirchen au treaba cu fotbalul si sint fani Schalke. Iar majoritari in tribune sint poate doar daca Schalke joaca cu Galatasaray. Steaua Bucuresti nu cred ca ii intereseaza, dovada ca si astazi se mai pot cumpara bilete pentru meci.

Ta’Vee (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:37

Corect, insa in cazul unui insucces cu nemtii, sa vezi cum o sa apara trolli rapidisti si dinamovisti sa dea in Steaua din toate partile, pentru ca nu-i asa, asta e singura lor bucurie ramasa; chiar daca este dovada unei imbecilitati absolute si a unei lipse acute de inteligenta si bun simt din partea acestora…

Jenibil (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:38

Am citit inceputul si mi-a ajuns… Aceleasi scuze penibile,acelasi mesaj transmis si de centurista din Ghencea,Stoica Mimi. Nu e teama de meci si incepem sa cautam scuze? Faptul ca in Germania traiesc multi turci o sa-l convinga pe arbitru sa le dea meciul celor de la Schalke. Poate si persoanele care se ocupa de gazon sunt nemti,cred ca e o intreaga conspiratie,e o regie minunata,toate acestea doar in interesul nemtilor… In loc sa ne incurajam baietii si sa le transmitem o stare pozitiva,noi cautam scuze… Parca va pasa de sport,acum va pasa de cancan?

de_pe_tarnave (10 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:38

Ultimul aliniat caracterizeaza, din pacate, fotbalul nostru !!!

2 (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:44

Da, si Israelul are o parte europeana $$ 🙂

Calin (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:51

Bine exprimat pentru un domn…dinamovist!
De retinut ca presa germana ne vede pe ultimul loc in grupa si out din primavara.
Baieti aratati-le ca se inseala amarnic!!!
Lupta STEAUA

demo (5 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:54

Da STEAUA a demonstrat ca singura a centrat si tot ia a marcat ,vezi punctele aduse din competitiile in care a jucat.Dar sunt circitasi care din invidie ca echipa lor de suflet se chinuie in subsolul clasamentului sa prin ligile inferioare ,vor sa minimalizeze rezultatele obtinute de STEAUA SI CAUTA SA DENIGREZE ATIT JUCATORI CIT SI CLUBUL,cind Sapunaru a refuzat echipa nationala nu sa sesizat nimeni.

Alex_Stan (3 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:54

Daca nu era Steaua, nu aveam nici o echipa in CL. Sa nu uitam ca Unirea, Otelul si CFR au profitat de pe urma ei.

Intradevar, Unirea si CFR in ani diferiti, au facut coeficient ok.

Dar ce facem cu Dinamo? De fiecaredata cand a participat s-a facut de ras cu echipe de bucatari si mecanici auto.

Si tot ei se plang ca Steaua e norocoasa ca a cazut cu echipe ca Chelsea, Shalke sau Basel.Culmea prostiei.

ionut (20 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:54

Nu avem continuitate pentru ca cei care conduc cluburile vor sa aibe profit rapid. La cum arata fotbalul romanesc Steaua si CFR trebuia sa castige campionat dupa campionat, prezenta in CL an de an, jucatori din ce in ce mai buni si profituri din ce in ce mai mari.
CFR a gresit crezand ca poate castiga campionatul o data la 2 ani cu jucatori de mana a doua din Portugalia. Nicaieri in lumea antrenorii nu se schimba asa repede. Ei credeau ca au inventat un sistem prin care sa aibe rezultate schimband un antrenor pe sezon. S-au pacalit, au castigat campionatele pe care le au castigat pentru ca celelalte echipe erau prea slabe. Antrenorii nu se schimba la 4 etape si nu poti scoate un Traore din toate rebuturile. Nu am prea auzit de scoala de juniori a CFR ului. Din cate stiu majoritatea fotbalistilor mai straluciti pe care ii avem la ora actuala sunt veniti de la scoala Ardealul. Oare este atat de greu sa ti faci si tu o scoala de fotbal sau sa ai o colaborare cu cineva.
Singurul lucru pozitiv de la CFR este stadionul. Nu exista patron in Romania care sa si fii construit propriul stadion. Bine, acum nu stim daca a fost construit din bani curati.
La Steaua situatia e mult mai rea si s-a imbunatatit putin de cand a venit Reghe. Becali a pierdut banii lui si celor care platesc bilet la meci din cauza prostiei lui. A crezut ca se pricepe la fotbal, a ascultat pe altii care cred ca se pricep la fotbal si in felul asta si a luat cele mai mari tepe de dupa 90. Nu e posibil sa dai 1 mil jumate de euro pe Tanase, Tatarusanu sau Costea. Primii doi sunt bunicei dar eram sigur ca nu va scoate niciodata profit. Dovada ca nu poate sa i vanda nici acum dupa atatia ani. De Costea nu mai e nimic de spus, el e cea mai mare teapa a fotbalui romanesc. Cum sa dai 1 mil jumate pe un jucator care nu stie sa loveasca mingea cum trebuie. Au mai fost tepe mai mici care adunate au secat conturile Stelei. Bani s-au pierdut si cu stadionul. Pana sa se construiasca Mall Arena, Steaua a platit chirii astronomice sau s au plimbat cu cortul. Becali daca era destept isi construia stadionul lui sau macar se punea bine cu armata. Dar cum sa nu platesti chirie mare cand tu injuri toata lumea. Daca oferea generalilor o functie onorifica , cateva loje si cel mai importat lucru o vorba buna,sunt sigur ca primea stadionul pe 50 de ani. Steaua si a inchis scoala de juniori. Becali a crezut ca o scoala de juniori scoate profit precum o vanzare de terenuri in Pipera. Plus ca era de asteptat sa nu mearga atunci cand tu ai antrenori foste glorii care nu au treaba cu antrenoratul sau rude. Chiar si in conditiile astea Steaua cred ca a scos vreo 2, 3 jucatori. Daca nu ma insel Iancu a ajuns la Viitorul dupa ce s-a desfiintat academia Stelei. Inca o afacere marca Becali.
Nu e posibil ca un club de talia Stelei sa nu aiba magazin oficial sau un site cum trebuie. Steaua nu poate oferi suporterilor produse cu insemnele clubului la un pret decent. MM crede ca se pricepe la fotbal dar in afara de a se certa cu toata lumea si de a urmari jucatorii prin baruri nu se pricepe la nimic. Prosteste lumea la Digi pe bani multi. El crede ca daca stie doua trei nume de fotbalisti din Italia sau Anglia automat se pricepe la fotbal. Stiu pariori care pot sa ti dea nume de fotbalisti din Liga 4 a Angliei asta nu inseamna ca mari antrenori sau manageri. MM mai bine s ar ocupa de alte probleme. Te uiti la meciurile Stelei si vezi ca majoritatea suporterilor nu au nimic cu insemnele Stelei sau au tricouri cu Dialog sau alti sponsori vechi. Cum e posibil ca Steaua sa ceara 100 de euro pe un tricou oficial? In Anglia unde salariile sunt de 10 ori mai mari gasesti un tricou oficial la 50, 60 de lire. Cum e posibil sa permiti unui infractor ca Mustata sa comercializeze produse cu insemnele Stelei? Daca Nike cere 100 de lire pe un tricou atunci deschide tu firma ta de echipament sportiv, pune preturi acceptabile si ai garantat vazare a peste un milion de produse pe an.Dar cine sa se gandeasca la asta,MM, Becali? Preturile la meciurile Stelei din CL sunt cele mai mari din Europa cu toate ca salariile in Romania sunt cele mai mici. Chiar si asa cred ca stadionul va fi plin. Problema se pune ce fel de suporteri il vor umple. Si apoi MM si Reghe se mai mira ca suporterii ii fluiera in minutul 90 la 1-0 pentru Steaua. Majoritatea nu sunt suporteri stelisti si majoritatea nu se pricep la fotbal. Individul a platit bilet sa vada spectacol, circ, pe el nu l intereseaza ca e meci de calificare sau de CL si 1-0 e un rezultat bun pentru Steaua. Din aceste motive nu avem continuitate si traditie in CL. Patronii si conducatorii de club nu se pricep la fotbal si mai pacalesc si prostimea pe la TV. Niculae de la Astra isi face jucatorii cu ou si cu otet la fiecare meci pierdut si apoi se asteapta sa aibe rezultate.
Una peste alta eu zic ca fotbalul romanesc si Romania in general are potential chiar si dupa atatia ani de furturi , prostie si incompetenta . Intrebarea e cine poate sa schimbe sistemul?

Daniel (6 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 12:58

Eu zic ca s-a schimbat ceva, totusi. Pana acum antrenorii, jucatorii, patronii declarau ceva de genul: mergem sa jucam, vrem sa nu luam gol, poate scoatem un egal, sperma sa iesim pe locul 3 in grupe si alte vorbe jenante… Este pentru prima data cand un antrenor declara inaintea unui meci din CL in deplasare ca merge sa castige, si pentru prima data cand un antrenor declara inaintea debutului meciurilor din grupe ca vrea sa castige grupa! Bravo Reghecampf, sper sa-ti iasa!

bogdan (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:08

1. Partea cu acumularile succesive nu sta in picioare. Doar echipele din primele doua urne valorice din grupe pot avea rezultate constant pozitive. Cind vii de pe locul 4 in grupa, cu 3 echipe mai bine cotate decit tine, cu bugete mai mari, cu jucatori mai valorosi, e greu sa ai constanta in rezultate. Mai ales cind pretindem aceasta constanta de la echipe diferite. Oricum, avind in vedere bugetele cluburilor noastre, o echipa in CL an de an reprezinta un rezultat extraordinar in sine, daca e sa ne comparam cu tarile din jur.
2. Steaua a avut intr-adevar, cea mai buna p[restatie europeana de la noi. Iar acum, in sfirsit, are si un staf tehnic decent. Si foarte important, continuitate pe banca si in lotul de jucatori. Ceea ce n-a mai avut de pe vremea lui Olaroiu. Si da, Steaua e pe cont propriu.

slv (8 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:12

sintem asa se scrie ?????? Trist .

iulian_78 (31 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:28

Steaua a fost dintotdeauna pe cont propriu in Europa. Cateodata norocoasa, chiar si avand un plus din partea abitrilor in tururile preliminare ( legia, galatasaray), dar in nici un caz ajutata de mitica. Probabil si ei vor acumula intre 4 si 8 puncte, dar sa speram ca va fi mai bine. E reprezentanta fotbalului romanesc care a adus cele mai multe puncte si victorii rasunatoare, dar din pacate destul de putin fata de cat ne-am dori. Si e clar, sparring-partenerii din campionat sunt, cu mici exceptii, foarte slabi…

Tot noi… (2 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:28

Frumos „desenat” articolul…

iar cutitul intors in rana sunt: „patroni-finanţatori-creditori”,

care dupa parerea mea era mai indicat scrise cu litere de-o schioapa si chiar cu puncte intre ele… nu de alta, dar sa sara in ochii la toti cei care la sfarsit de sezoane, revendica banii primiti de la aceste participari europene si nu-i reinvestesc in fotbal.

Asta e mentalitatea noastra… dar poate in 20-30 de ani (in cel mai bun caz) vom avansa si noi.

Pace voua cititorilor…

ticbis (80 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:32

Este adevarat ca din 2006 si pana acum, in 2013, suntem permanent in grupele UCL.
Trebuie totusi mentionat ca in acest interval de timp de 8 ani, in patru dintre editii participarile echipelor romanesti au fost ABSOLUT nemeritate: CFR CLuj (de doua ori), Unirea Urziceni si Otelul Galati.
Asta dovedeste ca Romania, cu tot regretul iubitorilor de fotbal, NU merita sa-si trimita campioana direct in grupele UCL. Echipele romanesti trebuie sa joace 2-3 tururi preliminarii pentru a-si castiga cinstit dreptul de participare in grupele UCL. Nu este deloc intamplator faptul ca CFR Cluj a facut performat in UCL doar in singura editie in care a fost nevoita sa joace tururi preliminarii pentru calificare.
Suntem singura tara din Europa in care participantele din grupele UC din ultimii cinci ani consecutivi s-au desfiintat in sezonul imediat urmator (Unirea Urziceni), se lupta pentru evitarea retrogradarii sau cu insolventa (Otelul Galati) sau termina campionatul intern la 30 de puncte distanta de noua campioana (CFR Cluj).
Trebuie ca toate formatiile romanesti sa inteleaga o data pentru totdeauna ca NU MAI MERGE PE GRATIS! Este nevoie de munca, talent, efort si profesionalism!

Valyk (4 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:33

Comparatia este fundamental gresita. Nu poti compara Steaua si CFR cu Otelul si Urziceni. Urziceniul nu mai exista iar Otelul era aproape sa o urmeze. Nu poti compara calitatea echipelor aliniate de Steaua si CFR in cupele europene cu cele afisate de Urziceni si Otelul. Urziceniul a facut 8 puncte dar cu un noroc fantastic, au avut parte de adversari care s-au batut practic singuri. Cum poti sa spui ca nu am invatat nimic cand CFR a avut evolutii din ce in ce mai bune in grupe? Compari merele cu perele si tragi concluzia ca nu suntem buni pomicultori dar intr-un an merg perele in altul merele. Conform logicii tale degeaba a castigat atatea trofee Anglia daca nu a invatat nimic si a trimis pe City in liga sa iasa pe ultimul loc in grupa.

adi (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:40

da steaua participa in grupele UCL datorita unor investitii facute de becali george. fara aportul financiar, dincolo de prezenta sa publica, eram izolati complet de fotbalul mare.
totusi reghecampf a demonstrat ca putem tinde catre un fotbla european si in romania.
70 % din randamentul stelei provine datorita pregatirii fizice, care nu ar trebui sa fie vazuta ca o noutate -ci un criteriu obligatoriu pentru o echipa cu pretentii, care se bate la titlu in romania.
sincer, sunt multi care ar dori sa vada mai multa daruire pe teren din partea jucatorilor romani, chiar daca nu sunt asezati tactic precum isi aseaza murinho echipa, sau nu practica jocul de pase al barcelonei, macar sa vedem determinare si anduranta fizica, dorinta de a se bate cu adversarul pana in ultimul minut.

mihaic3001 (31 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:44

Steaua, că le convine sau nu multora, este singura echipă din România care n-a făcut de rahat ţara asta de rahat. Şi nu pot să uit sezoanele din 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 cum era vânată de corpodenii lui nea crăciunescu, de manevrele lui Borcea şi Copos să fie încurcată la câştigarea titlului. Nu ştiu ce îi va oferi viitorul Stelei în această grupă a CL, dar Steaua arată bine şi nu cred că se va face de râs. E clar din start că Chelsea e favorită la câştigarea grupei. Ptr. celelate locuri se vor bate toate 3. Vom vedea. Cu siguranţă că nici Steaua şi nici Basel nu sunt victime sigure. E o grupă deschisă.

Adrian (2 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:47

Frumos spus. Dar cred ca vei fi injurat pentru cuvintele astea destul de mult.

ROMICA_BUNICA (6 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 13:53

Steaua vinde dupa 17 meciuri fara victorie in CL. Probabil, un alt record in Europa, deci, si o infrangere la limita poate fi considerat un pas inainte.

IO (144 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 14:01

Vorbind despre continuitate, sa amintim ca Steaua a fost mereu prezenta in grupele europene, ba mai mult, s-a batut mereu la „primavara” desi avea cate doi sau trei antrenori pe sezon.

Bocanci (12 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 14:17

Cam asa e, n-avem istorie, chiar dupa atatia ani. La polul opus se afla o echipa dintr-o tara de lumea a treia. Sahtior joaca in mod constant in grupe si pare ca a inteles teoria. Cu practica e mai greu, ca e sarbatoare mare cand ajung in primii 16, dar tot sunt de admirat.

banks (62 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 14:27

O consolare, mica, ar fi ca nici alte tari cu participari oarecum consecutive, in CL, nu vadesc cine stie ce acumulari. Ne alaturam astfel unei liste cu Ucraina, Belgia, Elvetia, Grecia,…nu e chiar asa de rau.

peter (5 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 15:16

buna aia cu ” de la nea Mitica pâna la opinca” Bravo Cristi ,un articol bun. Când vrei ,poti 🙂

la fayette (1 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 19:37

Nimic nou sub soare. In afara de poanta cu Mitica din final care e simpatica, dar fondul e si el de mult stiut. De fapt asta este marea drama. Toti pun corect diagnosticul, toti stiu de ce anume sufera fotbalul in Romania, dar nimeni nu misca un deget. Cainii latra, caravana trece…. Bine ca mai existam si anul asta in Europa. Cine stie ce va mai fi anul viitor,

arh.Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  17 septembrie 2013, 23:22

Steaua e pe val datorita lui Reghe, un antrenor ce nu a clacat aproape deloc. Este un mare meserias in materie de antrenoriat, ce, trebuie sa o recunoastem. Linistea din castelul Stelei o da tocmai acest antrenor care, a stiut sa dirijeze orchestra de fotbal a Stelei. Apoi, Staff-ul ei, bine pus la punct si in final, mielul din ghencea, care culege banii Europei, de pe urma echipei Steaua, avand si el o proportie considerabila la constructia ei, ca patron si miel de jertfa. Mai vorbim dupa primul meci din Liga Campionilor, unde sper sa faca o figura frumoasa. HAI STEAUA!

Cinezan Vladimir (50 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 7:14

Parcă Steaua a mai jucat cu o echipă nemţească, spuneţi că s-a prezentat „bine”… Aşa o fi… De câteva zile, dar şi mai mereu, ne intoxicaţi cu alde „prinţul”, iar pentru olteni aveţi doar „masa tăcerii” ! Şi ca să fie clar pentru toţi, „de la Mitică până la opincă”, faptul că nu daţi doi bani pe efortul „pandurilor”,Trei este ruşinosul titlu de articol de astăzi, în care, domnilor „jurnalişti”, afirmaţi că echipa din Târgu Jiu va juca partida cu Dnepr în ziua de miercuri, la ora 19 şi Dolce Sport va transmite înfruntarea ! Trei „ştiri-scuipat” pe obrazul cititorilor ! Chiar intenţionaţi să vă bateţi joc de noi ?! De ce nu scrieţi pe larg şi despre juvenilii stelişti adunaţi cu japca de ici – colo pentru a salva clubul de ruşinea de a nu alinia în competiţie o echipă de „sub 19 ani” a lor ? Se munceşte abitir la Steaua ! Oricum, flăcăii lui Reghe vor învinge astă seară ! Ne – o spune chiar antrenorul ! De ce-ar minţi ?!

Alex One (122 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 8:56

Steaua a fost intotdeauna pe cont propriu si este singurul brand intr-un domeniu important si de impact care ne „scoate” in Europa, iar intr-o disputa cu granzii, „face to face”, nu jurizata, poate sa fie invingatoare. Luati de valul eliminarii lui Ajax si a victoriei cu Chelsea s-a uitat ca Steaua s-a clasat uluitor pe primul loc in grupa EL cu reprezentantele Germaniei,Danemarcei si Norvegiei. Mai stiti vreun domeniu in care sa fim in aceiasi situatie ? Din pacate, cam in toate „clasamentele” suntem pe ultimul sau penultimul loc in Europa. Steaua nu mai face sa ne simtim mandri ca suntem romani, de acolo si numarul urias de simpatizanti.

Georgel (4 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 9:14

aici nu este vorba de nicio politica de tara, asta e doar o gogomanie vehiculata de media autohtona. Intr-o echipa investesti cu inteligenta si obtii niscaiva rezultate, cu cat ai sfatuitori mai buni si bani mai multi, obtii rezultate mai bune. CFR si Urzicenii (nu ii uitati, chiar daca au disparut) au atins varful performantei, Otelul a fost deziluzia. Probabil stiti ca Otelul a speculat o situatie creata la inceputul campionatului si a fost preferata decat FC Iancu Timisoara, asta nu inseamna ca a avut si valoare. Steaua 85-86 aparea dupa o eliminare in primul tur, 84-85, dar cu un lot bine ales si inchegat, adica ceea ce spuneam mai sus, selectie inteligenta, plus surogatul de atunci care inlocuia banii. Acum nu poti trece de Chelsea, cu bani putini. Nu numai prima de victorie conteaza ci si valoarea lotului, net superioara la Chelsea care, matematic (numai) a fost putin peste Steaua. Deci, daca Astra va lua titlul si isi va face o trupa exceptionala, nu este nevoie de niciun proiect de tara ci o Chelsea la proportiile posibile intre Niculae si Abramovich. Steaua, anul acesta, se va bate pe baza lotului care il are si inteligentei li Reghe. Ultimul are tot interesul sa se afirme, lotul trebuie sa-l sustina. Nu am sperante peste CFR 2012, dar minuni pot aparea si in fotbal.

flo (100 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 12:24

steaua aplica dictonul olimpic: Important e sa participi…poate nu stiti, dar steaua are 17 partide consecutive in CL fara victorie…probabil, record negativ al competitiei.
acum sa trecm putin la ritmetica:
steaua 5+1+1=7 pct
unirea = 8pct
cfr 10+4+4=18 pct
despre ce discutam?

adi_stelistul (454 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 14:49

Eu stiu ca Muntii Caucaz se afla pe „granita” sudica a Europei. Asa am invatat la geografie: Mediterana, Marmara, Marea Neagra, Caucazul, Caspica, Uralii, Oceanul Inghetat, Atlanticul. 🙂 Iar Azerbaidjanul e in acest perimetru. Chiar si o parte mica a Turciei (zona fostului Adrianopol – actual Edirne). O mica problema cu geografia, atata tot. 🙂
In rest e corect ce spuneti. Anul trecut v-as fi contrazis in legatura cu lipsa proiectelor dandu-va exemplul CFR Cluj. Anul acesta, insa…

joker (1 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 14:53

Mulţumim Cristian.

groparu (26 comentarii)  •  18 septembrie 2013, 23:14

Na, ca i-ai laudat prea mult. Au pierdut la nemti cu scor de neprezentare. La olimpiade se spune ca totul e sa participi. Asa va fi si cu noi de aici incolo. Lasam la oparte faptul ca in meciul cu nemtii antrenorul a gresit scotind un roman (Stanciu) care pina atunci facuse linia de mijloc stabila si introducind un brazilian neica nimeni (Tatu) care a dat peste cap mijlocul stelist. De acolo s-a schimbat meciul. Steaua nu are rezerve de valoare si nici in unele posturi titularii nu sint prea cine stie ce. Ce vine din urma? Mai nimic de la noi si rapandule de afara. Fotbalul de azi inseamna in primul rind forta financiara prin care poti face o echipa de top. Insa aceasta echipa o poti si fara prea multi bani crescindu-ti fotbalisti in propria pepiniera dupa regulile mari ale fotbalului in care antrenorii sint de fapt niste instructori sportivi care au 10 la fotbalul teorie. Caci degeaba avem fosti fotbalisti ce se ocupa de cresterea micilor fotbalisti deoarece ei nu au cunostintele necesare in afara de ABC. Insa ca sa scoti fotbalisti ai nevoie mai mult dcit ABC-ul fotbalului. Infrastructura care sa inceapa terenuri si baze sportive reale si nu tapsanuri. Se pot face campionate interscolare la nivel local apoi la nivel de judet cu finala pe tara. Din 5000 de potentiali prticipanti e imposibil sa nu iasa anual un nucleu de 10% de viitori fotbalisti. E adevarat si aici la acest nivel inferior e nevoie de bani. Dar de ce nu s-a construit Nationalul in alta parte iar fostul 23 August sa ramina fieful celor mici? Noul stadion ar fi fost si mai ieftin si la final am fi avut doua mari stadioane. De ce antrenorului de la echipa nationala sa i se dea un salariu imens fara sa aiba un obiectiv.Sau de ce schema FRF sau a Ligii este atit de incarcata. Vedeti, bani s-ar gasi si pentru fotbalul juvenil dar se pare ca nu exista interes. In proiectul sau Hagi se stra duieste cam de unul singur. FRF ar trebui sa-l ajute in proiectul sau neconditionat. Daca in viitorul imediat nu se fac pasi pentru primenirea fotbalului autohton vom fi prezenti in Liga Campionilor doar ca sa fim ciuca batailor.Trebuie schimbata si fata campionatul intern care nu acorda sanse jucatorilor romani ci a celor no name veniti de aiurea. Frf ar terbui sa reintroduca intrecerea echipelor de tineret-sperante si sa reduca nr de jucatori straini> La urma urmei e vorba de campionatul Romaniei si avem echipe care asint adevarate legiuni( de mina a III a) straine. Daca Mircea Sandu si Dragomir nu vor dati-i jos cu forta.Cu ei la timona fotbalul romanesc se va prabusi.

PS. Pe vremuri Steaua avea pepiniera la un club ce se numea Energia 23 august si care a scos suprvalori. Experimentul Viitorul Bucuresti de acum cca 40 de ani la fel a produs fotbalisti de marca. Daca s-a putut atunci de ce sa nu se paota si acum?

Comentează