Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Jos discriminarea! Sus incriminarea!

A spune bancuri cu olteni, moldoveni şi ardeleni este o formă de rasism? Dar a spune bulibăşeală ce este?

Trebuie să fim mai buni, mai toleranţi. Să scăpăm de boli transmisibile ca rasismul, xenofobia, homofobia. Poate şi idolatria. E necesar […]

joi, 11 octombrie 2012, 5:25

A spune bancuri cu olteni, moldoveni şi ardeleni este o formă de rasism? Dar a spune bulibăşeală ce este?

Trebuie să fim mai buni, mai toleranţi. Să scăpăm de boli transmisibile ca rasismul, xenofobia, homofobia. Poate şi idolatria. E necesar să acceptăm diversitatea. Să ne bucurăm de ea. De aceea, cineva ne observă. Ne monitorizează şi ne analizează. Cineva a cărui identitate este secretă, pentru că altfel omul care supraveghează ar fi în pericol de moarte, zice Valeriu Nicolae. De ce s-ar putea simţi totuşi ameninţată o persoană care ne vrea binele şi este remunerată pentru asta? La această întrebare ar putea răspunde tot Valeriu Nicolae, oficial în organizaţia Fotbalul Împotriva Rasismului în Europa. Altfel, dl. Nicolae ne-a spus deja cum stă treaba cu observatorul partidei Steaua-Copenhaga, ungurul Marton Esterhazi. Sau e rău spus „ungurul”? Reformulez. Maghiarul Marton Esterhazi, cetăţean al Republicii Ungare. Aşa sună corect, nu?

Aflăm că Esterhazi n-are nici o competenţă în materie de manifestări rasiste şi xenofobe. Degeaba i s-a părut oficialului UEFA că românii au organizat şi s-au purtat impecabil la meciul Stelei cu danezii, în van a trăit el cu impresia că toate au fost la locul lor, că nimeni şi nimic, înainte, în timpul şi după partidă, nu a lăsat să se întrevadă sămînţa unor manifestări discriminatorii. Acelaşi Valeriu Nicolae ne anunţă că UEFA are big brotheri secreţi în fiecare ţară afiliată care întocmesc rapoarte despre tot ce ar putea aduce atingere concordiei planetare. Hm! Vi se pare că agenţii cu pricina ar semăna cu securiştii mai vechi sau mai noi? Cu kaghebiştii? Cu salariaţii STASI din RDG? Că şi ei încercau să-şi apere cetăţenii de răul care venea de peste graniţe sub forma imperialismului american şi occidental. Prin urmare îi apărau. Cu preţul persecuţiei. Îi urmăreau, îi fişau, îi recrutau ca turnători. Pe cei care nu voiau să fie nici turnători, nici colaboratori şi nu se potoleau îi băgau în închisori.

Simt că devin mai bun pe zi ce trece. Mai vigilent. Mai pregătit pentru a respinge orice tentativă de rasism/xenofobie/homofobie/etc/etc/etc. De aceea semnalez cu îngrijorare că titlul editorialului maestrului Cosaşu, „O bulibăşeală de sensuri” este în cel mai bun caz tendenţios. Nu pricepeţi? Păi, bulibăşeală de la ce vine, nu de la bulibaşă? Şi cine este bulibaşa dacă nu însuşi şeful unei, pardon, şatre ţigăneşti. Ce contează că în articol maestrul a încercat să dreagă busuiocul, vînzîndu-ne toleranţă şi deschidere pentru aproapele musulman sau ardelean?

Stop joc. Nu e nimic în neregulă cu titlul articolului semnat de Radu Cosaşu. Editorialul în sine nu conţine nimic subliminal. Dar paranoia indusă de indivizii anonimi plătiţi de cineva să ne controleze vieţile ar putea stabili că da, conţine. În concluzie, mă extrag cu toată graţia de care sînt capabil din acest exerciţiu de spălare a creierelor în numele unor cauze nobile. Nu aplaud „metaforele” galeriilor, care sînt pură literatură pentru unii conducători ai fotbalului nostru. Nu cred că se poate glumi pe seama suferinţei unor semeni pe bază de culoare a pielii ori credinţă religioasă. Fac însă eforturi să nu mă culpabilizez că nu aparţin nici unei minorităţi. Mai mult, nu mă simt vinovat că spun/ascult bancuri cu olteni, moldoveni şi ardeleni, cu Iţic şi Ştrul, cu americani şi cu nemţi. Cu blonde, şi nu cu şatene sau brunete. Mărturisesc că nu sînt pregătit să văd un el cu o ea, care este, de fapt, un el, cum stau pe bancă în parc îmbrăţişaţi privindu-şi copilul care se joacă la nisip cu găletuşa şi cu lopăţica.

Nu sînt pregătit pentru multe şi uneori mă simt discriminat. Pe mine cine mă apără?

Comentarii (88)Adaugă comentariu

Dan V. (3 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 11:20

@ Valeriu Nicolae

1. A spune bancuri cu olteni, țigani, grași, evrei, pitici sau orice alt soi de oameni nu este și nu poate fi rasism. Este umor, pentru cei care au simțul umorului. De altfel, cele mai bune bancuri cu olteni le auzi de la olteni inteligenți. E o dovadă de prostie și constipație intelectuală să nu poți face diferența între niște amenințări sau discriminări la adresa unui grup și o glumă.
2. Termenul este remunerație, pârâcioșii sunt remunerați (nu renumeratie/renumerat – asta se pare că nu v-au predat la cursurile de corectitudine politică). Și Securitatea avea o mulțime de informatori voluntari, care abia așteptau să te pârască pentru un banc cu Ceaușescu. Lichelismul nu are granițe și nu cere neapărat bani.
3. ”Huliganul de pe stadion” este acela care dă în capul suporterului advers sau care distruge scaunele. Nu este huligan cel care cântă imnuri ale galeriei vechi de decenii.
4. Este nevoie de foarte multă spălare pe creier pentru a a ajunge la performanța de a vorbi de rasism atunci când o galerie face glume absolut nevinovate pe seama unei PORECLE date suporterilor adverși, poreclă pe care și respectivii o acceptă și o folsesc ei înșiși. Oare atunci când steliștii sunt denumiți oi sau dinamoviștii câini ar trebui să se sesizeze organizațiile pentru apărarea animalelor? Sunt în pericol adevăratele oi dacă un dinamovist face glume legate de oile steliste? Sunt în pericol țiganii din România atunci când niște steliști pun banere în care-i îndeamnă pe rapidiști să vândă fier vechi?
5. Așadar, niște scandări glumețe care nici măcar nu foloses termenul de țigan în sensul său propriu, ci doar ca poreclă, sunt periculoase și rasiste. Când în Franța se dă foc unor tabere de țigani de către francezii înșiși, sau când tot Occidentul vrea să îi facă pachet și să-i trimită înapoi de unde au venit, nu se suflă o vorbă și nimeni nu e condamnat. Ipocrizie maximă și dublu standard, la care indivizi de teapa Dvs. pun botul. Rușine.

Felicitări pentru articol, domnule Geambașu.

liparonu (8 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 11:46

@durden on 12.10.12 at 9:44 am

exceptional.as vrea sa pot sa am si eu coerenta asta in discutiile cu alti oameni pe aceasta tema.insa pe mine ma ia valul si ma enervez…de acum incolo ii voi trimite sa citeasca acest articol.poate inteleg si ei ceva din ipocrizia si falsul care a ajuns termenul ‘politically correct’…

Subscriu! si eu ma enervez cand discut pe acest subiect. nu o sa mai avem voie sa spunem nimic, este foarte periculos ce se intampla. iar acest Nicolae V. incearca sa ne convinga ca spalarea creierului este numai in avantajul nostru. bai frate, nici eu nu gasesc normal ca un copil sa aiba ambii parinti cu p e n i s. daca asta se numeste homofobie, atunci da, sunt homofob. daca spun ca cineva face „tziganie”, asta inseamna ca nu suport tiganii? ca sunt rasist??? eu sunt machidon si mai aud ca suntem numiti machidoni imputiti. asa, si? se mai enerveaza omul , mai spune asta si la suparare. si eu ce sa-i fac? sa-l reclam la politie? sa-l bat??? nu ma lezeaza, pentru ca stiu ca nu o spune cu tenta rasista!
ATI INNEBUNIT CU TOTII!!!
este extrem de grav ca am ajuns aici, ca nu mai putem sa facem o gluma sau sa ne tachinam, ca riscam chiar si puscaria!
PS: eu sunt din zona Dobrogei, ati auzit de certuri intre romani si machidoni, turci, bulgari sau tatari? de ce exista animozitati in ardeal? din cauza romanilor?
HAI ROMANIA, aceasta saorma gustoasa cu de toate:) nu te lasa transformata in mcNothing!

robespierre (3 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 12:26

citat din Nicolae Steinhardt (Jurnalul Fericirii):
„….(tiganii) sunt mai degrabă certăreţi, rostul vieţii lor e gâlceava, harţa; fără de larmă şi tărăboi se asfixiază şi pier; pângăritori, au un dar neîntrecut de a terfeli totul; mincinoşi, minţim cu toţii, dar idealizăm realul, la ei e altfel, ca la antimaterie. Şi găsesc de cuviinţă să-şi întărească minciunile cu jurăminte grele: să-mi sară ochii, să-mi moară mama, să fiu nebun. (…) Şi nu le poţi intra în voie. Oricât de frumos le vorbeşti, orice umilinţă, orice făţărnicie: deopotrivă de inutile. Leneşi, urăsc pe cine le cere un efort, o lene îndărătnică, violentă, ca instinctul de conservare. Şi nu pot bea în cârciumi, numai afară, pe stradă, cu sticlele înşirate alături şi puradeii roată; o maidanofilie, un exhibiţionism, o nostalgie a bâlciului; şi un jind al ocării, ţipetelor, poalelor date peste cap. Spurcăciunea. Dracul sordid, dracul poltron, dracul ţopăitor. Cărora Coşbuc le-a găsit nume atât de potrivite şi care îşi fac din cur o goarnă“.

liparonu (8 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 12:33

observ ca deja a inceput cenzura! de ce nu apare comentariul pe care l-am facut acum juma de ora? ce tampenie…

Claudiu (33 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:02

una e sa spui un banc fara a jigni si alta e sa iti in pwla o natie de oameni geambasule. cand oamenii de la steoaia incita romanii care tin cu echipa din turma sa injure, sa discrimineze si sa nu respecte o anumita parte a populatiei nu e normal. oamenii ca tine sua ca dragomit chiar nu intelegeti ce inseamna rasism si discriminare, ceea ce denota o lipsa grava de cultura si inteligenta. Rasismul exista si face rau… intelegeti si voi odata pentru totdeauna

nefertem (12 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:13

@ Dan V

Ar trebui sa va ganditi de doua ori cand catalogati drept „o gluma nevinovata” elogierea (prin intermediul unui banner afisat cu ajutorul minciunii – povestea cu „un lider al galeriei”) unui individ din lista celor mai celebri criminali din Romania.

Vorbind de dublu standard, imi amintesc toata suflarea stelista in par, urland prin toate ziarele si pe la toate televiziunile, atunci cand la Dinamo a aparut pe tabela, inaintea meciului cu Steaua, cantecul „oaia mica” (Ada Milea).

Nu, suporterii rapidisti nu accepta si nu folosesc porecla „tigan”, nu stiu de unde ati tras aceasta concluzie. Poate o fac o suta de „ultrasi” care vin pe stadion, va rog sa nu-i identificati pe acestia ca fiind singurii sustinatori ai acestui club. Vesticii ne fac pe toti „tigani” deoarece, pentru ei, „romanii” sunt cei din colonia pripasita la periferia orasului. Presupun ca nu va convine aceasta atitudine.

Pe baza afirmatiei „cele mai bune bancuri cu olteni le auzi de la olteni inteligenți”, va recomand sa perpetuati bancurile si glumele cu tigani in cadrul grupului dvs. de suporteri stelisti tigani, asa are si cine sa se bucure de ele si nu se va supara nimeni.

Nu poti sa spui orice, oricui, si-apoi s-o dai in „am glumit”. Asta daca te respecti tu pe tine, ca om.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:36

Ma bucur ca articolul a stirnit dezbatere si le multumesc tuturor celor care au postat mesaje. Indiferent daca ma aproba sau ma dezaproba. Domnului Valeriu Nicolae, subiect al editorialului, i-am raspuns pe mail-ul personal. In general i-am repetat lucrurile pe care le-am scris si in articol. Plus amanuntul ca nu trebuie sa cer voie cind scriu un editorial. De la nimeni. Nici de la Gigi Becali, nici de la Ad. Porumboiu, nici de la patron, nici de la redactorul sef. Nici macar de la dl V. Nicolae, caruia i se pare ca sint/sintem ignoranti in materie de respectare a drepturilor minoritatilor. Si pe baza acestei presupuse ignorante imi recomanda niste lecturi. Nu, multumesc, voi continua sa citesc cartile care imi plac, voi asculta numai muzica aceea care imi place si ma voi incapatina sa nu inghit nemestecate toate semipreparatele vindute de activistii ong-urilor de pretutdindeni. Amin!

efor (12 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:50

„o felie de paine alearga innebunita pe strada.la un moment dat,intalnind un schnitzel,ii spune:fugi ca vine un moldovean sa ne manance!se pun amandoi pe fuga,iar peste putin timp,schnitzelul se opreste:de ce fug eu?, ca asta(moldoveanul) nici nu a auzit de mine!”…sunt moldovean si bancul asta mi-a fost spus de un prieten drag,si care va ramane asa,indiferent de cate bancuri cu moldoveni mai are in repertoriu…sa ne descretim putin fruntile si sa fim NORMALI.

Dan V. (3 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:53

@ nefertem,

Personal nu sunt de acord cu gestul acelui criminal, care a ucis pentru a răzbuna o crimă făcută împotriva familiei sale. Sau cel puțin asta este ceea ce cred acum, la rece, nefiind pus în situația respectivă. Pe de altă parte însă accept că există frustrarea unor concetățeni care sunt mereu supuși umilirii, furturilor și crimelor din partea unei minorități care în mare parte refuză bunul simț și civilizația. Este părerea lor și au dreptul să și-o exprime. Și ca fapt divers, în clipa în care ministrul educației denumește ateii ”barbari școliți”, oare nu face o discriminare și incită la ură împotriva unei categorii sociale? Iar exemple similare se pot da cu nemiluita, la cel mai înalt nivel. Dacă oameni care conduc țara au voie să-și exprime asemenea opinii, de ce nu ar avea voie niște suporteri ai unei echipe de fotbal?
Dacă suflarea stelistă a făcut scandal pentru acel cântec cu oaia, a greșit. Ar fi trebuit să râdă. Greșiți când presupuneți că aș fi vreun membru al galeriei Stelei.
Nu are nicio importanță care este procentajul de rapidiști cărora le convine porecla respectivă. Poate fi 1% sau 99%, nicio diferență. Din moment ce obiectiv, faptic, este clar că există o mulțime de rapidiști care nu sunt țigani, este clar că termenul este unul figurativ. Este exact sensul în care dinamoviștii sunt ”câini”. Dacă sunteți adeptul poliției politice va trebui să interziceți toate aceste expresii din vocabular. Probabil că militați pentru o lume monocoloră și politica pumnului în gură.
Nu fac parte din niciun grup de suporteri steliști, țigani sau nețigani. Nici măcar nu am fost pe un stadion de fotbal de mai bine de 10 ani. În grupul meu există intelectuali destupați la minte, care acceptă orice feluri de glume. Consider o dovadă de prostie și limitare să te superi dacă, chel fiind, auzi un banc despre chelie, sau gras fiind, te superi dacă auzi un banc despre grași. Și același lucru este valabil despre bancuri care se referă la etnii, rase, sau orice altceva.

bogdan-I (1 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 13:54

@Dan V.
Excelentă intervenţia dvs. Se pare că mai există şi oameni care gândesc în ţara asta.
Este incredibil cum acest Valeriu Nicolae, care dovedeşte în scris că n-are habar ce înseamnă rasism (a se vedea părerea lui despre bancurile cu olteni sau despre „bulibăşeală”), poate să aibă o influenţă în acest caz. Oare dacă spun despre el că e „rapidist”, îl discriminez?

E.B. (20 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 14:32

„Bulibăşeală” nu vine de la bulibaşă, ci de la bouillabaisse, cunoscuta ciorbă de peşte provensală, în care sînt băgate diverse soiuri de peşte şi animale marine comestibile …

Margelatu (4 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 14:43

Este mult prea exagerat subiectul, ma minunez de unde atata ipocrizie si falsa indignare, asa din senin.
Lipsa de argumente pentru frustrarile anti – Steaua isi gaseste acum refugiu in condamndarea si infierarea rasismului! Toti au devenit peste noapte puritani, si mari iubitori de de etnii minoritare!
Dar nu stiu cati dintre voi ati dat mana, ati stat la masa si ati mancat din aceeasi farfurie cu un etnic minoritar.
Eu am trait printre ei si am impartasit aceste experiente. Nu fac din asta un titlu de glorie, este doar realitatea. 99.99% din ei sunt mandri de apelativul atat de hulit si „jignitor”. Atat de mandri, incat am intalnit si un fenomen uluitor: erau romani care isi atribuiau in mod fals apartenenta la etnia lor, pentru ca pareau mai boemi, mai de temut, mai cool.
Ce ma ingrozeste este faptul ca unii frustrati cauta cu orice pret o judecata si o pedeapsa pe masura la „forurile superioare europene”… Bieti si tristi trebuie sa mai fiti… Pai aia ne considera pe toti la fel, ne cred papuasi. Sau ati uitat cum promovau acum cativa ani meciul Franta – Romania? Cu lautari si cantareti la scripca pe afis?
Am avut si voi avea mereu… in suflet, pe Marcel Raducanu, pe Ilie Dumitrescu, pe Petre Marin, pe Banel!
Mai este nevoie sa il mentionam pe Boloni, pentru cei care ne acuza din alte directii?

caine rosu 18 (49 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 14:59

Felicitări pt. articol, Cristi! Iar când te apucă amocul din cauza unor postaci, bagă nişte Dream Theatre!! Numai bine!

Andrei (4 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 15:06

Un articol foarte bun cu un titlu foarte inteligent ales. Daca pentru parerea despre Boneti m-am declarat degustat acum este momentul sa va laud. Desi nu sunt stelist aceasta campanie ipocrita si obsedanta de a cauta discriminare peste tot(pentru a promova agresiv globalismul dar si a distruge orice urma de spirit national) este facuta din motive oculte, vor ca noi si copii nostri sa acceptam guvernul mondial(sub principiul dezbina si cucereste). Nu sunt de acord cu ura sau xenofobismul dar asta nu inseamna a renunta la identitatea mea romana si a considera discriminare o manifestare nationala.

aTipic (2 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 15:14

Cel mai bine, zic, sa nu ne mai adresam unii altora, decat la modul colectiv. In curand, probabil si pentru „Ce faci, frate!” o sa fiu acuzat de dicriminare, pentru ca cel caruia ii adresez intrebarea nu ii place de mama mea si nu vrea sa fie asimilat cu aceasta.
Ducem lucrurile la extrem si nu este bine. Am fost la meciul respectiv si am scandat acele „rime”, iar cu mine si langa mine erau trei prieteni care erau tigani. Nu exista legatura intre „oaie”, „caine” si „tigan” si persoanele luate la individual.
Personal, mentionez ca nu am pascut niciodata si nici nu am de gand, iar cel mai bun prieten al meu, care este dinamovist, nu m-a latrat niciodata si nici nu s-a repezit sa ma muste.
Ca si concluzie finala, hotii striga hotii, Platini uita cum au fost trimisi in Romania tiganii din Franta. Pe ce baza? Aaa, ca au furat si au dat in cap? Pentru asta pedeapsa nu este repatrierea, ci inchisoarea…

aTipic (2 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 15:17

@Margelatu
Iti dau dreptate. Cel mai bun prieten al meu (jos-mentionat) este tigan si nu e ofensat cand ne vedem si ii zic „Ce faci, tigane?”, cum nici eu nu ma supar cand el imi spune „Ce te-ai haladit si tu (a se citi – smecherit) de cand te-ai mutat aici. Acum saispe ani erai un roman parat, acum esti si tu mai dezghetat”.

nefertem (12 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 15:31

@ Dan V.

1. Legat de ideea „daca X, persoana importanta, isi permite sa spuna orice, atunci oricui ar trebui sa i se permita”
– Nu, mai ales oamenilor „de la cel mai inalt nivel” n-ar trebui sa le fie permise astfel de manifestari. Tot ce se intampla acum in „scandalul” asta de rasism/xenofobie din fotbal pleaca exact de la o serie de patroni si „manageri” care incita si carora li se permite orice manifestare, pe motiv ca „asa se bucura ei” si „noi nu intelegem cum e sa fii suporter”. Nu sunt de acord cu faptul ca, daca X, „persoana importanta”, nu are respect de sine si se poate exprima oricum, fara a pati nimic, atunci toti ar trebui sa invatam de la X si sa facem cum face X, ca nu ni se poate intampla nimic.

2. Legat de „tigani” folosit in sens „figurativ”
– Mi-e greu sa va urmaresc logica aici. Din cate inteleg, daca intr-un grup de oameni sunt 70% maghiari si 30% romani, e ok sa li se spuna „bozgorii” pentru ca automat se presupune ca termenul e folosit la figurat, deoarece in grup sunt si romani? Nu, „tigani” nu a fost folosit in nici un sens de gluma, ci in sensul cel mai pur cu putinta in cazul banner-ului cu Eugen Grigore. Persoanele omorate de respectivul au patit ce-au patit fiind alese pe motive de etnie (ca faptul a fost sau nu moral nu are nici o relevanta). Trimiterea la respectivul eveniment este evident rasista, nu are nici o legatura cu nici o gluma. Incidentul este o pata dureroasa si neagra pentru etnia vizata. Am mai dat acest exemplu – daca respectivii suporteri, la meciul cu Maccabi Tel Aviv, s-ar fi afisat in Israel cu un banner pe care scria „We Celebrate Holocaust”, tot un spirit de gluma era?

Sunt de acord ca se exagereaza, chiar foarte mult in unele cazuri. Dar pe de alta parte, sunt si de parere ca se si trece foarte usor peste multe lucruri.

Nu, nu militez pentru politica pumnului in gura, imi plac insa regulile clare. In momentul in care peste tot exista o „bulibaseala” in reguli, se va judeca mereu in favoarea celui mai puternic, folosind unitati de masura diferite.

Felicitari pentru faptul ca dvs. in grupul dvs. de prieteni intelectuali va permiteti orice tip de gluma unul cu altul pentru ca aveti o anumita capacitate de a intelege lucrurile. Asta nu inseamna ca e ok sa strigati orice, in gura mare. Nu tot ceea ce considerati dvs. distractiv sau inofensiv este perceput la fel de catre toti cei din jur, si daca ati fi fost vreodata de partea cealalta a baricadei ati fi inteles.

Am un var care s-a nascut cu un defect grav de vorbire si-a ajuns in timpul scolii bataia de joc a celorlalti copii, ca asa li s-a facut educatia. Intr-un final a ajuns la nebuni. Sa-nteleg ca este exclusiv vina lui ca „a pus la suflet”, erau doar niste glume nevinovate? Nimeni nu zice de bancurile cu olteni sau blonde, dar undeva trebuie trasa o linie. Eu va doresc ca intotdeauna sa fiti fericit si majoritar si sa nu treceti printr-o situatie de viata de genul celei prin care am trecut eu, nu pot dori nimanui asa ceva, chiar daca probabil v-ar deschide ochii.

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 16:03

Articolul domnului Geambaşu este articolul sportiv al anului 2012 în România. A decis un juriu format din mine :))

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 16:07

Fantoma rasismului bântuie fotbalul românesc precum pe daci coșmarurile cu legiunile romane.

Corect politică până la Dumnezeu (în care nu crede), UEFA ar fi găsit rasism acolo unde chiar n-a fost: la Steaua – Copenhaga. Forul lui Platini ar fi trimis, sub acoperire, un ofițer antidiscriminare, iar acesta, cercetând atent împrejurimile Arenei Naționale (pentru că înăuntru nu se mai poate intra cu nimic, nici măcar cu brelocul de la chei), ar fi zărit ciori și coji de banane. Ba mai mult și infinit mai grav, steaguri tricolore.

Chestia asta cu rasismul va fi zgândărită până când, într-adevăr, va fi rasism.

P.S. Expresie folosită în scrisoarea trimisă de Platini lui Sandu (referitor la Steaua – Rapid): ”Roma communities”. Care Roma, bă, mișele? Nu e vorba de Cetatea Eternă, of course, ci de minoritatea țigănească din România. Semn că, virgulă, conspirația e foarte întinsă. Denumirea de Roma seamănă cumplit de bine cu cea dată internațional țării noastre, Romania.

P.S. 2. UEFA a ajuns să se ocupe mai mult de rasism, integrare, respect, diversitate și multiculturalism decât de fotbal.

Margelatu (4 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 17:15

In concluzie, avem noi ca natie multe defecte, dar de rasism chiar nu putem fi banuiti. Toleranta, ospitalitatea si omenia sunt mult mai pregnante, din fericire. Cine vrea sa generalizeze comportamentul unor giboni, greseste grav.
Azi am mancat la un restaurant turcesc, si la sfarsit glumeam pe tema meciului de diseara cu angajatii de acolo, care vorbeau perfect romaneste si erau convinsi ca vor castiga. Asa de rau le merge pe la noi…
Sanatate va doresc, si „Hai Romania!”.

Murmurel (8 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 18:26

O forma de nationalism latenta, urmare a anilor comunisti, e o piedica in calea dezvoltarii normale a tarii. Cind buzunarele si stomacurile sint goale, ramine numai nationalismul ca antidot impotriva mizeriei. Acelas nationalism prostesc il impiedica pe Mircea Sandu sa numeasca un antrenor strain la nationala. Mai bine il chemam pe Piturca, de parca n-ar fi clar de ce in stare Piturca. Sa asteptam ca cei nascuti dupa ’90 sa implineasca 40 de ani ca sa se schimbe ceva in Romania. Inca 20 de ani zicea Brucan?

beca_gigi (54 comentarii)  •  12 octombrie 2012, 18:35

Domnule Geambasu,
Nu stiu cine din conducerea GSP a luat decizia de a ii apara pe saracii tigani. OK, numitul Grigore este un criminal. De ce nu ati suflat un cuvintel despre faptul ca acel individ a innebunit de durere cand si-a gasit familia omorata si casa arsa de catre tiganii ingerasi in opinia redactiei???Domniile voastre cum ati procedat daca ati fi fost in locul lui? Politically corect ati fi procedat???
De ce ati publicat interviul cu numitul Nicolae, mare scula la Asociatia pentru combaterea discriminarii tiganilor si altor minoritati??
Cand a fost intrebat clar ce parere are si cum califica gestul celor trei maghiari care au agresat un roman ( de fapt toti loseri la o echipa de hochei), numitul Nicolae zice:
” trei romani au agresat un roman” Care trei romani mai iubitor de tigani??? Care roman??? Sau tu nefiind de fapt de etnie romana ti-ai permis sa denaturezi adevarul???
Una este cetatenia romana si alta este originea etnica.
Poti fi roman, ungur, neamt, tigan etc.. Ca cetatean roman trebuie sa te bucuri fara discriminare de respect si sa nu fii persecutat atata timp cat respecti legile tarii, legile omeniei si iti vezi de treaba. In acelasi timp trebuie sa suferi asprimea legii daca nu respecti legile, si oamenii. Vorbim de drepturi si obligatii fara discriminare pozitiva in favoarea unei etnii sau minoritati. Orice discriminare pozitiva in favoarea unei etnii sau minoritati inseamna discriminare reala (negativa) la care sunt supusi automat membrii majoritatii si ai celorlalte etnii.
La inceputul anilor 90 o groaza de indivizi de prin redactii urlau in favoarea homosexualilor de am ajuns sa cad pe ganduri si sa ma intreb ce orientare sexuala aveau si de ce le faceau propaganda. Acum ma intreb de ce urlati in favoarea ungurilor si tiganilor si de ce nu arati si partile intunecate ale acestor etnii atata timp cat balacariti poporul roman cum va convine. Ori este inconstienta ori tradare de neam.

Dan V. (3 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 1:26

@nefertem,

Eu nu susțin că dacă o persoană importantă spune ”o prostie”, atunci au și ceilalți dreptul să spună prostii. Ceea ce doresc să evidențiez este dublul standard. Există o evidentă culpabilizare a românilor de rând pentru gesturi sau scandări care sunt acceptate în alte părți. După cum s-a mai spus, nu au existat scandaluri când francezii au dat foc unei tabere de țigani, lucru mult mai grav decât strigăturile sau banerele unor suporteri. Nu am auzit agitație pe la forurile internaționale când la meciurile naționalei de hochei s-a cântat imnul maghiar. Nu au fost probleme când naționala sau Steaua au fost întâmpinate cu ”țiganii” pe diferite stadioane ale Europei. Am ajuns să fim timorați să fluturăm steagul țării? E posibil așa ceva?
Spuneți că sunteți împotriva exagerărilor, dar comparați banerul prin care niște șmecherași salută răzbunarea unui om căruia i-a fost măcelărită familia cu un baner care ar aproba holocaustul? A existat vreun grup organizat de suporteri care au organizat pe undeva acțiuni concrete împotriva țiganilor? Cum poate cineva să susțină că antipatia suporterilor steliști ar fi împotriva țiganilor și nu împotriva rivalilor rapidiști, când printre SIMBOLURILE Stelei se numără oameni precum Lăcătuș, Ilie Dumitrescu sau Bănel Nicoliță? Sau când prim-planurile arată destui cetățeni bronzați chiar în galeria respectivă?
Îmi pare rău că aveți un văr cu probleme, însă paralela mi se pare forțată. Există o diferență între a face o glumă sau chiar a scoate în evidență niște realități statistice, pe de o parte, și a acuza sau ataca un om în mod direct fără motiv. Spre exemplificare, nu este nimic greșit în a spune că un număr disproporționat de mare de infractori sunt țigani. Este o realitate. Greșit este însă a acuza un țigan în parte de ceva doar pentru că face parte din etnia respectivă, fără a avea dovezi că el ar fi făcut ceva.
În fine, pentru a pune punct aici discuției, senzația mea este că se exagerează grosolan cu falsa problemă a rasismului sau xenofobiei într-o țară în care majoritatea este mult mai frecvent victima atacurilor venite din partea diverselor minorități, și nu invers.

Giuseppe (24 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 1:35

Citind reacția acestui Valeriu Nicolae, remarc un lucru amuzant: acest individ, care ar trebui să fie doxă în ceea ce privește discriminarea, pare că nu prea știe ce-i rasismul – adică discriminarea pe criteriu rasial. Cum poate să fie un banc cu olteni, moldoveni sau ardeleni, rostit de un român, RASIST? E rasist în cel mai bun caz dacă e spus de un indian, de un chinez… de cineva care chiar aparține unei alte „rase”.

Nu știu cum ajunge cineva în postura de reprezentant al unei organizații ce luptă împotriva discriminării, dar în mod sigur ar trebui ca acea persoană să stăpânească termenii pe care îi folosește.

În concluzie, dle. Valeriu Nicolae, vă clarific eu dilema lingvistică. Cuvântul rasism nu e sinonim cu „discriminare”. Există multe forme de discriminare, rasism, xenofobie, misoginie și altele. Pentru mai multe informații puteți apela măcar la o simplă căutare pe Google.

Nu de alta, dar mâine-poimâine o să aflu că bancurile cu blonde sunt și ele rasiste. Probabil că or fi și bancuri rasiste cu blonde, dar doar dacă „blonda” e de fapt o chinezoaică vopsită la păr.

Giuseppe (24 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 1:50

Ah, încă un lucru: faptul că Mihai Stoica a afișat drapelul României în fața galeriei CFR-ului nu are cum să fie rasism. Fie doar și pentru simplul fapt că, în ideea în care toți cei din galerie ar fi fost maghiari, românii și maghiarii aparțin aceleiași rase. Probabil că dl. Valeriu Nicolae nu a auzit de șovinism sau are dificultăți în a face diferența între numeroasele forme de discriminare.

Asta ca să nu mai zic că povestea asta cu drapelul afișat în fața galeriei CFR-ului e cel mai stupid exemplu care putea fi dat la capitolul discriminare. Exemple de discriminare în fotbalul românesc se găsesc destule, dar ăsta cu drapelul e de-a dreptul stupid.

andrei30 (222 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 1:51

Geambasu cred ca trebuie sa iti revizuiesti cunostintele, cu precadere cele legate de conceptul de rasism, care se refera la remarci sau discriminare pe baze rasiale. Sa iti dau si definitia rasei? Iti dau doar un indiciu: moldovenii si ardelenii apartin aceleiasi rase-caucaziene, deci din start nu poate fi vorba de rasism nici macar de xenofobie, ca nu sunt straini, sunt mai multe lucruri care ii apropie decat cele care ii separa. Comparatiile tale tradeaza o cultura subreda. Hai ramai la fotbal ca e mai safe, ok?

john (28 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 6:00

Eu cred ca papaggalii astia de Bruxelles o sa faca mai mult rau decat bine celor pe care pretind ca incearca sa-i protejeze. Asta avand in vedere ca in chestiunea tziganeasca mamaliga e pe cale sa explodeze, pentru ca lumea s-a cam saturat.

Valeriu Nicolae (3 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 8:17

Super dezbatere !Inseamna ca postarea domnului Geambasu a fost una foarte utila lucru care merita aplaudat.

Multi din cei care au scris –inclusiv eu si domnul Geambasu -au amestecat emotionalul cu analiza logica si din cand in cand cu rautati gratuite. O sa fac acelasi lucru de data aceasta separandu-le.

Argument emotional. 1

La ce sunt buni 32 de tigani. ? Sa faci sapun 8X4 din ei. Banc spus de un diplomat roman la o receptie in 1999 in Strasbourg. Au fost multi care au ras.

Acesta este un tip de banc rasist cu tigani. Unii au considerat ca e haios. Eu nu am putut caci o parte din rudele mele au murit in timpul deportarii in Transnistria.

Cred ca umorul este cea mai buna forma de a discuta despre problemele foarte dificile. De aceea NU CRED ca toate bancurile cu tigani, moldoveni, ardeleni etc. sunt rasiste, sexiste sau xenofobe.

Argument emotional 2.

Am fost la finala cupei Romaniei impreuna cu fiul meu. Are 10 ani. Ca si in cazul meu cei mai apropiati prieteni ii sunt romani. Bunica lui ,care este tiganca ii este foarte draga.

La un moment dat oamenii din jurul nostru au inceput sa urle scandarile cu tigani. Fiul meu a incremenit si a inceput sa planga crezand ca vom fi linsati. Marea majoritate din cei din jurul nostru s-au blocat. Am auzit pe cativa injurand iritati pe altii care scandau langa ei – multi si-au cerut scuze si au incercat sa il linisteasca pe pustiul de langa ei. Nu cred ca oamenii aceia sunt rasisti. Cei cativa nesimtiti care au continuat sa strige insa sunt convins ca sunt si rasisti.Copilul meu nu mai vrea deocamdata sa joace sau sa vada fotbal. Ca si mine este stelist.

Argumente logice

Nu am scris nicaieri ca nu as vrea ca domnul Geambasu sa mai scrie. Imi doresc sa scrie cat mai mult pe acest subiect. Nu am scris ca il cred ignorant. Nu il cred ignorant. Cred insa ca toti invatam si putem avea discutii mult mai argumentate daca citim mai mult despre subiectul rasismului inainte de a ne pronunta. Sper ca fiecare dintre noi sa isi doreasca sa auda un expert nutritionist discutand despre mancarea sanatoasa desi oricine de la Gigi Becali la Mitica de la Liga sigur pot sa spuna ca au mancat zeci de ani si au legitimitatea sa explice tuturor cum se poate manca sanatos.

Reprosul meu catre domnul Geambasu a fost ca si-a dezinformat cititorii. Sunt convins ca nu a facut-o voit insa rezultatul este unul incorect. Nici eu nici ceilalti care lucram la FARE pe partea de observare nu suntem platiti. Suntem voluntari.

Comparatia cu STASI si KGB-ul mi se pare una deplasata si dezonoranta. Asta nu inseamna ca as incerca vreodata sa o cenzurez. Opinia dansului este la fel de importanta ca si a mea.

Cred ca presa este extrem de importanta in Romania si ca jurnalistii trebuie incurajati sa aiba cat mai mult tupeu in scris. De aceea am ajutat infintarea unei asociatii de jurnalisti de investigatie si am voluntariat incercand sa le gasesc finantari. O parte din cei care sunt in aceasta organizatie scriu glume sau articole dure despre tigani.

Cred ca domnul Geambasu are nevoie de contra-argumente pentru ca sunt sigur ca pe termen mediu il va ajuta sa fie un jurnalist mai bun. Democratia noastra are nevoie de mai multe voci critice (bazate pe argumente logice) si mult mai putin scandal emotional si atacuri la persoana.

Acesta este motivul pentru care raspund la mesaj.

Argumente rautacioase.

Sunt multi care cred ca daca esti minoritar nu poti sa fii rasist. Sigur ca e posibil. Madalin Voicu, Nicu Paun sunt reprezentantii romilor in Parlamentul Romaniei – si au avut declaratii rasiste impotriva carora eu m-am pronuntat public. Nivelul lor de aroganta si incompetenta este la fel de strident ca si in cazul multor politicieni romani.

Domnul Safta a recunoscut ca a fost rasist. Are si sange de tigan. Gigi Becali este minoritar si este discutabil daca aromanii sunt sau nu tigani. In Bulgaria sunt considerati tigani. Apucaturile dansului se potrivesc mult mai mult cu stereotipurile despre tigani decat ceea ce este asteptat de la un roman.

Geambasu e nume de tigan. Sunt multi tigani care arata la fel ca domnul Geambasu care sunt la fel de bine educati ca dansul.

A ma acuza pe mine sau pe oricare alt tigan de faptul ca exista cretini care dau in cap care fura care isi obliga copii la cersit si fete sa se prostitueze si care se intampla sa fie tigani e la fel de absurd ca si cum eu l-as condamna pe domnul Geambasu sau pe orice alt ne-tigan de furtul, coruptia, prostia, crimele sau marlaniile catorva romani reprezentativi.

Faptul c amarea majoritate a opiniilor despre articolul domnului Geambasu par a indica ca, in fapt ,nu sunt probleme cu rasismul nu inseamna ca aveti si dreptate.

Mult peste 90% din germani erau convinsi ca Hitler a avut dreptate chiar si dupa pierderea razboiului. Asta nu justifica in niciun fel atrocitatile de care acesta este responsabil.

Grozav e nume si de tigan. Bucuria ca a castigat Romania a fost insa la fel de mare si daca ar fi fost nume de ungur, sarb sau homosexual.

PS. Am folosit in acest text termenul de tigan care cred ca este unul derogativ pentru a evidentia mai bine argumentele mele. Termenul corect ar trebui sa fie rom si nu pentru ca vreau sa fur numele capitalei Italiei sau sa ma dau mai roman decat sunt ( ma consider la fel de roman ca si tigan) ci pentru ca este nevoie sa folosim o terminologie care sa poata separa etnicitatea de stereotip.

[email protected] (6 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 9:35

Articolul domniei-tale pare politicaly corect,cum spunea cineva,dar in acelasi timp…Manifestarile galeriilor nu sunt atat de nevinovate si cred ca nu aperi libertatea de gandire ci mai simplu,cluburile care permit manifestarile lor.Trimiterile galeriei dinamoviste catre maresalul Antonescu si mai nou ale galeriei steliste la un criminal sunt,nu doar deplasate,de-a dreptul periculoase,iar domnia-ta indemni la a nu fi pedepsite in nici-un fel.Asta inseamna ca pot fi continuate si de ce nu amplificate.Daca un roman ar omori familia unui tigan si acesta s-ar razbuna asasinand zeci de romani ar fi permisa omagierea acestuia pe un stadion?Acel nefericit nu a aplicat nici macar legea Talionului pentru ca nu a ucis pe vinovati ci la intamplare,dupa etnie.Manifestarile de acest fel trebuie tolerate,spui domnia-ta,in numele libertatii…nu stiu de care…pana cand?Oricum,daca in discutie erau galeriile Vasluiului,Galatiului,Otopeniului,sau mai stiu eu care,si cluburile respective erau amenintate de masuri punitive,sigur presa ar fi avut alt ton,nu-i asa?

gabriel_04pyb (1 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 10:17

Cu ce e mai rasist termenul de tigan, fata de oaie sau caine? Pana la urma, acestea sunt poreclele date galeriilor echipelor din Bucuresti. Daca se simt ofensati domnii de la Rapid, sa-i numim atunci stavrizi, aveau o reclama afisata pe stadion acum cativa ani. Sau daca li se pare si aceasta defaimatoare, schimbam pestele, si ii denumim stiuca, ton sau somon. Cata tampenie din partea unor agenti ai UEFA sub acoperire! In ce tara au trait, de sunt asa de maica Tereza, curati si inocenti , aparatori ai democratiei, antirasismului, antixenofobiei si antidiscriminarii. Oare nu este rasism faptul ca marele Adi Minune, Guta, Salam, etc, nu-si platesc impozitele la stat, pentru banii fara numar pe care ii afiseaza de cate ori au ocazia? Dar oare nu e rasism atunci cand acesti domni se lauda cu ultimele aparitii in materie de bolizi auto, haine cumparate de la Londra sau Milano si se uita la noi, amaratii, ca la niste gandaci? Cum vi se pare domnule Valeriu Nicolae, o fi sau nu rasism sau discriminare?

Liviu (1 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 11:21

Posibil sa se exagereze un pic cu amenintarile de discriminare, dar acest amestec european nu poate avea decat urmari pozitive : corectarea injuraturilor, a nenorocitilor din galerii , sa se potoleasca cu tampeniile si atacurile sub centura!!!

U CLUJ NAPOCA (2 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 11:53

VALERIU NICOLAE ESTE UN FRUSTRAT PAREREA MEA! TOT RESPECTUL DNLUI GEAMBASU CA A FOST SINGURUL CARE SA APERE TOTUSI ROMANII! UNII UITA CE A FACUT CSIBY BARNA CU ISTORIA ROMANIEI SI A LIBERTATII ROMANILOR! A CALCAT SI SPANZURAT UN SIMBOL AL POPORULUI NOSTRU, TOTI UITA CA ROMANIII IN UNGARIA SUNT PRIVITI CA ULTIMII SCLAVI DE CATRE B-Z–RI…. EU AM FOST LA MECIUL UNGARIA-ROMANIA (amicalul in memoria lui MARIAN COZMA) UITATI CA A FOST UCIS DE MAGHIAR CU TENTA CLARA DE RASISM (ERA ROMAN SI A PLACUT O FATA UNGUROAICA) RUSINE VALERIU NICOLAE CA APERI CU ATATA INDARJIRE UNGURII!!!! DE CAND IN ROMANIA NU MAI AVEM VOIE SA ANCORAM STEAGUL?? DE CAND CONSULATUL maghiar DIN CLUJ NAPOCA ARE NUMAI SI NUMAI STEAGUL MAGHIAR NU SI CEL ROMAN LANGA EL!!! ASTEA CE LE NUMITI DOMNULE V. NICOLAE!!??!!??!!??!!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

varanga53 (39 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 13:34

Acest Valeriu Nicolae HABAR NU ARE despre ce vorbeste ! Impresia mea este ca acest individ , la cat il duce mintea , ar dori sa te adresezi unui tigan cu „Domnule rom” pentru a nu fi acuzat de rasism !Cand aceasta „semintie” incrimineaza Romania pentru ceea ce face nu numai in strainatate , EU cum sa ma simt ?

Valeriu Nicolae (3 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 15:04

@giussepe
Un punct aparent valid. Intradevar primele definitii ale rasismului ( rasismul stintific ) sunt foarte aproape de definitia care va place dvs.De la inceputul lui secolului XX si pana acum insa termenul s-a diversificat mult. Interpretarea data de UN este mult mai larga -diferentele culturale pot fi folosite in mod rasist.Balibar, Horowitz, Delgado, Stefanic, Todorov si inca vreo cateva zeci sustin ca rasimul este mult mai complex decat felul in care dumneavoastra vreti sa il definiti si imi dau mie dreptate. Faptul ca „rasismul stintific” a fost demolat de cercetari serioase in ultimii 20 -30 de ani a dus la redefinirea rasismului. In concluzie in functie de context bancurile cu ardeleni, olteni sau moldoveni pot fi rasiste. In contextul in care CFR-ul este considerata echipa ungurilor, declaratiilor lui MM si Gigi Becali despre unguri gestul lui MM poate fi vazut ca rasism. Asta este parerea mea -ceea ce desigur nu inseamna ca nu poate fi combatuta. Va asigur ca stiu diversele diferente intre discriminari si nu de pe google ci din carti academice foarte serioase. Mi se pare ca ne pierdem prea multa energie in a justifica gesturi care denota macar lipsa de bun simt si mult prea putina in a le condamna. Asta a fost ultima mea interventie pe acest subiect aici – multumesc tuturor care au avut rabdarea sa ma citeasca si celor care mi-au raspuns.

rrt (5 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 15:20

nu cumva cineva vaneaza niste fonduri europene din postura de mare luptator anti-rasism? intreb doar…..

Giuseppe (24 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 16:09

Cât am dat eu cu nasul prin societatea civilă românească – cunosc sau am cunoscut o serie oameni implicați în ONG-istică – pot să afirm că la noi există destui oameni de mare caracter, de înaltă ținută intelectuală care derulează activități în folosul României. Dar pe lângă ei, mult-mult mai mulți, sunt profitorii, neica-nimeni care pândesc ocazia de a da și ei lovitura. Iar pentru un personaj cvasi-necunoscut, cu greu am putea identifica o oportunitate mai bună de (auto)reclamă decât ralierea împotriva unui fenomen atât de mediatizat în ultima vreme precum fotbalul românesc și rasismul.

Zic asta în caz că se întreabă cineva de unde naiba tot apar trepăduși din „societatea civilă” de care n-a auzit nimeni până ieri și care-și dau cu părerea care mai de care despre subiecte „de actualitate”.

Giuseppe (24 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 16:26

ONU nu definește termenul de „rasism”, ci pe cel de discriminare rasială. Din nou… mai multă atenție pe partea de terminologie. Nu de alta, dar nu aș fi simțit nevoia să fac comentarii pe marginea folosirii termenului de „rasism” dacă el era înlocuit cu termenul de „discriminare (pe criteriul X)”.

De asemenea, faptul că în anumite contexte nu se face distincția între discriminare rasială și discriminare etnică, faptul că antropologia modernă a discreditat ideea de împărțire rasială a speciei umane, nu înseamnă că cei mai mulți dintre cei care discriminează nu fac această distincție.

Cât despre povestea cu gestul lui Mihai Stoica cu drapelul… dacă vrem să găsim momente în care Mihai Stoica a spus sau a făcut ceva cu caracter discriminatoriu, găsim destule. Ăsta cu drapelul e stupid.

lUCIAN (8 comentarii)  •  13 octombrie 2012, 18:13

OARE VOI NU OBSERVATI CA TOT CEEA CE SE SPUNE DESPRE NEBUNIILE FACUTE DE BECALI LE INTALINIM PESTE TOT IN LUME CHIAR VOI ZIARISTI ATI PUBLICAT ASEMENEA PERSONAJE CA DOMNUL BECALI SAU CHIAR MAI MULT DECAT BECALI FRANCEZI CA SI ALTI NE FAC TIGANI PE TOTI SI NIMENI NU NE APARA NOI VREM SA A CATOLICI DECAT PAPA

Comentează