Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Inexistentul caz Chiricheş

Fundaşul stelist nu trebuie coborît la nivelul de jucător-problemă doar de dragul discuţiei

Drumul de la erou la jucător-problemă este scurt şi depinde de un plasament prost. De o pasă dată aiurea, de un marcaj aproximativ. Astăzi îţi salvezi echipa […]

vineri, 21 septembrie 2012, 5:43

Fundaşul stelist nu trebuie coborît la nivelul de jucător-problemă doar de dragul discuţiei

Drumul de la erou la jucător-problemă este scurt şi depinde de un plasament prost. De o pasă dată aiurea, de un marcaj aproximativ. Astăzi îţi salvezi echipa cu o evoluţie strălucitoare, mîine ţi-o îngropi cu o greşeală copilărească. Vorbim despre fotbal, dar lucrurile sînt valabile şi în viaţa de zi cu zi. Vorbim despre Vlad Chiricheş şi despre orice alt tînăr fotbalist care a urcat şi a căzut într-un an cît alţii în zece.

Iordănescu este de părere că Vlad Chiricheş a prejudiciat Steaua de un rezultat mai bun la Stuttgart. „Antrenorul secolului”, migrat în ultimii ani în zona politicii şi a mediului de afaceri care l-a transformat în „tata Puiu”, a explicat pe înţelesul oricărui microbist erorile comise de fundaşul central la meciul cu Stuttgart. Prima a fost o greşeală de apreciere a demarcajului pe zonă scurtă a lui Ibisevici, a doua o lejeritate în faţa lui Niedermaier. Dacă Iordănescu spune că un fotbalist al Stelei a greşit, nu înseamnă că el desfiinţează viitorul acelui fotbalist. Nici că se face ecoul unui curent care ar avea drept scop înlăturarea actualului antrenor, asta în ipoteza reconfortantă în care mulţimea antrenorilor Stelei nu îl include şi nu l-a inclus pe patronul Stelei.

Am o simpatie specială pentru Vlad Chiricheş pe care nu consider că trebuie să o ascund sau să o justific mai mult decît este cazul. Îmi plac anumiţi jucători pur şi simplu, aşa cum îţi plac anumite cărţi şi anumite filme, nu neapărat cele premiate cu Nobel şi cu Oscar. Îmi place Chiricheş aşa cum mi-au plăcut de-a lungul anilor Iordănescu şi Dudu, Hagi şi Răducioiu, Dinu şi Liţă Dumitru, Belo, Ilie Dumitrescu şi Adrian Ilie. Este dorinţa, bănuiesc egoistă, a amatorului de fotbal de a-şi completa colecţia cu noi eroi. Este ataşamentul faţă de anumiţi oameni care, conştienţi de harul lor natural, ştiu să dăruiască. Prin urmare, pînă va ajunge să ne dăruiască momente de neuitat pe terenurile de fotbal, Chiricheş trebuie să se împace cu sine. Chiricheş cel prudent, exact, meticulos şi calculat trebuie să-l tempereze pe Chiricheş cel curajos, fantezist şi hazardat. Primul Chiricheş şi al doilea Chriricheş nu sînt nici victima supramediatizării, nici a vedetismului. Cei doi Chiricheşi se află într-un război fratricid, ca să nu zic sinecid. Deocamdată, pare că al doilea domină partida.

Nu cred că Vlad Chiricheş va deveni cazul Vlad Chiricheş. Nu are stofă de victimă. Nici nu mi se pare că tînărul stoper stelist ar vrea să epateze ori să ne aducă aminte de Belodedici. Este un băiat inteligent, care înţelege ce i se întîmplă, aşa că să-l lăsăm puţin să respire, fără prelegeri despre bine şi rău. Şi să privim un pic dincolo de gardul nostru atît de înalt şi atît de vopsit. Îl vom vedea acolo pe Vincent Kompany, excelentul fundaş central al lui Manchester City şi al naţionalei belgiene, care a fost întors pe toate feţele de Cristiano Ronaldo, Di Maria şi Benzema la meciul contra Madridului. Aţi auzit cumva de vreun caz Kompany?

Comentarii (37)Adaugă comentariu

ervfr (2 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:00

Domnule Geambasu daca va uitati la meci o sa vedeti mai bine greselile din apararea Stelei si responsabilii pentru ele. Unul dintre ei e Chiriches. Nu are rost sa-i tineti partea oricum nu va ajunge la nici un club unde Becali deja il transferase. Nu are stofa.

calinescu_ (15 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:05

NU EXISTA NICI UN CAZ CHIRICHES DACA GIGI SI MITICA DRAGOMIR IL LASAU PE BAIATUL ASTA SA SE EXPRIME IN TEREN …..!!!!
LASATI-L CU PICIOARELE PE PAMANT …..!!!!!
POATE DEVENI UN BUN MIJLOCAS CENTRAL , INSA NICIODATA FUNDAS …..!!!!
N-ARE TALIE , FORTZA SI RAUTATE ……!!!!!
EXACT CALITATILE SUMATIVE A UNUI STOPER ADEVARAT …..!!!!!

je (53 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:09

De acord cu tine.
Asta este, a facut un meci mai slab, il cririmcam, dar nu asa de vehement incat sa facem un caz. Cum, de altfel, il laudam atunci cand joaca exceptional. Si o cam face de la o vreme incoace.
Capul sus Vlad, asteptam mult de la tine pt ca esti bun si poti.
Ieri seara, Adi Popa a facut o partida mare de tot. Cred ca o sa fie foarte greu pt cineva sa-l mai scoata din primmul unsprezece.
In alta ordine de idei, nu inteleg de ce nu joaca mai mult Pintilii care este super fotbalist!! Nu stiu de ce tot isista Reghe cu alec tanar…Filip pt c anu a aratat mre lucru, ba din contra am vazut nesiguranta si plasament prost la unele faze ale meciului…nu de alta, dar fiecare pasare pe llimba ei piere…a mai fost unul la echipa nationala ca a pierit pe mana lui Florescu!!

didi (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:10

Nu imi place sa comentez pe net dar acum este vorba de un jucator care mie imi place foarte mult.
Este adevarat a gresit dar va iintreb ce experienta are Chiriches in cupele europene?Ce experienta are ca participant in general in fotbalul international?
Sigur nu este perfect.Dar atentie(!) nu vorbim de o celebritate.Este un jucator in devenire.Sa-l incurajam!!!

mihai (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:13

Cu tot respectul, cu articolul asta mi se pare ca tocmai asta faci: contribui la crearea unui caz Chiriches.

tegu (4 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:14

super Geambasu azi,micro Geambasu ieri…si tot asa cu etc inainte….bun articol

ksiaha (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:21

Intru totul de acord Cristi.

costacurta (6 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:21

Chiriches este un superjucator, si sapte goluri daca ia Steaua din cauza lui, nu conteaza, este cel mai bun jucator de fotbal la ora actuala. Niciun stelist nu este suparat pe Chiriches.

Sf Ilie (3 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:25

Nu stiu daca analizele la cald sunt OK.
La primul gol mi se pare o eroare colectiva. Se vede ca Chiriches si Szukala au jucat foarte putin impreuna. Se vede foarte clar lipsa de coordonare dintre fundasii centrali ai Stelei de la gol. Szukala a plecat lasand atacantul in pozitie de finalizare, singur cu poarta. Chiriches a incercat sa ii ia fata dar centrarea a venit peste, nu in fata. Nici asta nu ar fi fost o problema, dar a fost prins in contratimp.
La golul doi, din nou, a avut de tinut doi oameni, unul fiind paravan pentru al doilea.
Sa fim realisti, pe faza defensiva, Steaua mai are mult de lucrat.
Nu cred ca e de vina Chiriches la niciunul dintre goluri.
Omul asta intr-o echipa bine organizata ar fi aur curat.
Si asa e singurul din linia de fund a Stelei care a miscat ceva.

Paul Popescu (2 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:28

In sfarsit, cineva vine cu un punct de vedere rational! Hai sa nu mai numaram greselile si sa vedem si partile bune. Sa il lasam pe Chiriches sa mai joace vreo 30-40 de meciuri si atunci vom putea trage niste concluzii.

ghita florin (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:29

daca chiriches a ajuns in ,,gura presei,, pentru evolutia sa mai putin buna,este vina acelor asa zisi specialisti din mass media si din cercurile adiacente fotbalului care de cand s-a transferat la steaua il tot transfera la barcellona,real m,manchestter c si il ridica mai mult de cat trebuie inslavi,el este doar un jucator bun ,nu fantastic

vali12 (8 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:29

Respectele mele,domnule Geambasu. Ma bucur sa vad ca mai exista si ziaristi care nu isi doresc sa arunce cu noroi cu orice pret,ma cam saturasem sa vad doar ziaristi-hiena care stiu doar sa jigneasca si abia asteapta o greseala din partea unui fotbalist pentru a-l desfiinta,asta ca si cum ei nu ar fi gresit niciodata.

flo_ax (3 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:34

Parerea mea e ca presa, fanii si fostele legende ii dauneaza grav baiatului asta. I s-a urcat la cap, chiar crede ca e noul Giga Popescu, ca face 20 milioane si e mare vedeta indispensabila. E arogant in joc, indolent, neatent. Degeaba iese cu mingea la picior, cand marcajul lui e deficitar. IN PRIMUL RAND ESTI FUNDAS, restul e bonus

Jor-El (32 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:35

Citesc si nu-mi cred ochilor. Sunt de acord cu dl Geambasu! Asa ceva se intampla rarisim…

Si mie imi place Chiriches. De fapt, nu mi-a mai placut de mult un jucator roman asa cum imi place baiatul asta. Poate pentru ca mi-a amintit de Belodedici.

Da, a gresit marcajul in meciul de ieri. Se intampla si la case mai mari. Mai are de invatat, dar nu are 30 de ani.

Sf Ilie (3 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:36

Ca sa sumarizez, sistemul de aparare in zona aplicat de Reghecampf a fost varza. De multe ori au fost superioritati pe zonele din aparare, mai ales in ultimele minute. Nu stiu daca apararea in zona este solutia universala. In anumite momente de joc, trebuie ca mijlocasii sa isi ajute colegii din spate, altfel se ia gol. Oricat de valorosi ar fi fundasii, nu pot tine 2-3 oameni.

Cristian (14 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:37

Domnule Geambasu,
Trec peste libertatea dvs de a-l compara pe Chiriches cu Kompany, capitanul campioanei Angliei (nu doar un fundas excelent), care beneficiaza de o cu totul si cu totul alta prezumtie de valoare. Pentru ca despre asta sugerati ca vorbim, valoarea prezumtiva a lui Chiriches.

Fac doar observatia ca Vlad Chiriches este acelasi ursulet de plus al presei sportive din Romania care era si Florin Gardos acum 1 an si ceva.
Vlad Chiriches gafeaza decisiv si la echipa nationala , va reamintesc amicalul nefericit cu redutabila Slovenia! Iar greselile lui de plasament si anticipatie de aseara au costat Steaua doua goluri, unul in chiar start de meci.
Putin, desigur, vis-a vis de simpatia dvs personala! Sa il mai vedem.

benga (12 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:37

Sunt atatea frustrari acumulate in adversarii Stelei, incat se pot inventa subiecte de genul asta la infinit. Multi ar suge la pieptul lui Gigi si.si taie venele ca nu pot.

ddd (21 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:44

frumos articol..

Alin (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:54

Bravo. Bine scris.

Adrian (22 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:55

Imi place Chiriches asa cum imi place foarte mult Steaua de anul asta. Au reusit sa puna in teren o echipa tanara, talentata, care mai da si jucatori la echipa nationala. Este un campionat interesant, de nu s-ar strica prin scandaluri, aranjamente etc.

deco (37 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 18:56

corect. bun articol.

nicuvegas (8 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 19:10

Chiriches este un fotbalist bun chiar foarte bun, dar mai are nevoie de un antrenor sa ii spuna problemele lui si sa il ajute sa le indrepte. Chiriches a scos si multe mingi din aparare la meciul cu Stutgart dar a gresit la cele 2 goluri, oricum Steaua arata ca o echipa mult mai puternica si mai determinata(decat ani precedenti), mult succes in continuare, Nicuvegas

ANDU (17 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 19:12

CHIRICHES,POATE SA GRESEASCA CU IASI,POATE SA GRESEASCA O DATA INTR-UN MECI.
DAR DE 2 ORI?
EU NU INTELEG DE CE SPUNE LUMEA CA II UN BAIAT CUMINTE,UN BAIAT CUMINTE,NU „MANCA” UN MECI,CU 2 GRESELI,CARE COSTA ECHIPA STEAUA,INTRAREA IN ISTORIE.
CU ASA O SANSA,NU SE MAI INTALNESTE STEAUA NICIODATA.
ORICUM STEAUA SE CALIFICA,LEJER DIN GRUPA ASTA,DAR TOTUSI.
DAR SA NU UITAM,PLECAREA PADUCHEILOR PDLACI SI PRABUSIREA CHIORULUI BETIV INTR-O SLUGA LA STRAINI(RUSI,AMERICANI,CHIAR NU CONTEAZA,DE FAPT CONTEAZA,UCRAINA PATRONATA DE RUSI II SUPER BOGATA,PE CAND KOSOVO PATRONATA DE AMERICANI II IN COLAPS),FACE DIN CEFURA CLUJ,O ECHIPA,CARE IN MAXIM3 ANI,VA DISPAREA DIN PEISAJUL FOTBALULUI ROMANESC,CEFURA CLUJ AKA THE BLATISTI,A FOST INFIINTATA DE TRADATORII DE TARA,AKA PADUCHEI PDLACI AKA CHIORU BETIV(VEZI DOAVADA LA REFERENDUM,CA PADUCHEI PDLACI SI CHIORU BETIV SUNT TRADATORI DE TARA.

io (15 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 19:59

Marcajul reprezinta abc-ul unui fundas. daca nu stii sa faci marcaj, nu ai ce cauta in careu. Sa stii sa iesi cu mingea la picior, dar sa ai lacune mari in marcaj, nu te face un fundas bun.
Cat il priveste pe kompany (si ceilalti ca el)…in primul rand a fost umilit de atacanti de clasa. In al doilea rand, un fundas central, mai ales in camp deschis si fara dublaj, va fi mereu in inferioritate in fata unui atacant. Un fundas e static, iar un atacant e in miscare, in plin fuleu. Un fundas e cu spatele la poarta, atacantul e cu fata la poarta. Un fundas tre’ sa anticipeze miscarea adversarului si nu invers. un fundas are o masa corporala mai mare decat a unui atacant, deci e mai greoi. Lucrurile astea se accepta, se intampla si marilor fundasi, dar sa gresesti elementar in marcaj (cartea de capatai a unui fundas), nu prea se accepta. Mai ales cand e cu repetitie.

itmh (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 20:12

esti stelist cu articole partinitoare.jenant ,cum ati putut sa faceti dintr-un jucator mediocru o stea in devenire….nu peste mult timp o sa aveti surpriza ca,u va mai citeste nimeni ,datorita balantei de superlative aduse unor personaje mediocre!

Șerban (66 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 20:19

„Aţi auzit cumva de vreun caz Kompany?”
Nu, dar, la noi, văd cazul celuilalt fundaș tânăr de la Steaua! Degeaba s-a dovedit ca n-a avut ridicat piciorul, doar că el a avut oasele mai tari ca Băcilă. Cum s-a sărit, în Gazeta Sporturilor, pe el, mai ales A.F., nu mai amintesc! S-a accidentat și el in Brazilia, iar la revenire n-a mai avut exactitatea anterioară, au sărit pe el ziariștii, apoi Jiji, iar Reghe, care are obligații morale pentru cel adus din Germania, nu se grăbește să-l bage
în echipă. Vă place cuplul Găman – Chiricheș la Națională?

toni (16 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 20:34

Mai, Cristiane cat de ‘ziarist: poti sa fi,tocmai tu cel care se mandrea cu monitorizarile. Cum de nu vezi ca acest prieten cu fotbalistii este unul din cei mai slabi fundasi din campionat Monitorizarile o spun iar tu care ai acces la ele,ar trebui sa sustii adevarul pe care il vede toata lumea. Probabil pentru a-i face pe plaxc clanului Becali care visa sa-l vanda cu 10 mil de euro esti dispus sa faci orice ,chiar sa minti opinia publica. Un adevarat ziarist nu ar face asa ceva,dar cum spuneti voi multe s-au schimbat si banii pot cumpara orice. Cam atat despre ‘cazul Chiriches un nou tip inalt precum Gardos fara valoare fotbalistica.

one.love (27 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 22:22

excelent articol!!

one.love (27 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 22:57

mie mi se pare ca ar fi mai bun ca mijlocas chiriches

ioio (22 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 23:22

@io
Ai dreptate.
Chiriches citeste prea des ziarele in loc sa revada meciurile in care greseste.
Daca ar sta mai putin pe calcaie si mai mult pe varfuri, n-ar mai scapa atat de des atacantii din marcaj.
Are nevoie de un profesor bun, cum a fost Lucescu pentru Hagi.
Acesta l-a transformat pe Hagi din „bufonul regelui” in „liderul armatei”.
Chiriches trebuie sa inteleaga ca nivelul la care joci meci de meci te face mare jucator, nu 3-4 articole elogioase la adresa ta.

Wvipdldf (1 comentarii)  •  21 septembrie 2012, 23:26

lol .

johnantonescu (5 comentarii)  •  22 septembrie 2012, 4:05

#2 Calinescu are perfecta dreptate. Oare de ce nu se gandeste nimeni sa-l incerce ca mijlocas? Ala e postul lui! Se vede clar cu cata usurinta o ia cu mingea la picior! Si ce daca e inalt? Poate contribui atat in atac, cat si in aparare. Eu i-as da o sansa ca mijlocas la inchidere. Altfel, doar daca s-ar reveni vreodata la o asezare care sa includa postul de „Libero” ceva in genul cum jucau Beckenbauer la nemti sau Passarella la argentinieni (nu ca l-as compara pe Chiriches, ma refer doar la pozitia pe teren).

victor (1 comentarii)  •  22 septembrie 2012, 8:46

Eu nu inteleg de ce se pune si golul doi tot ca greseala in contul lui Chiriches, cand acesta a fost prins intre doi si Niedermeyer era omul lui Szukala la marcaj, asa cum fusese tot meciul…….asa ca daca a facut o greseala la primul gol, nu cred ca ar trebui desfiintat, oricine greseste….

california (172 comentarii)  •  22 septembrie 2012, 11:02

inca nu l-ai vazut si pe chiriches fata in fata cu cristiano ronaldo, di maria sau benzema…

cosmin (1 comentarii)  •  22 septembrie 2012, 11:27

Majoritatea sunteti praf, vedeti meciurile cu capul plin de bautura, probabil. Chiriches trebuie sa joace fundas central stanga dar nenorocirea e ca nu-l mai are pe Gardos langa el, greseste fortat de colegii pe care-i are in ultima perioada, suca si marti, care sunt buni ptr. o echipa de pluton nu de Steaua. lasati bautura si rautatile le o parte si analizati mai atent.

martzic (2 comentarii)  •  22 septembrie 2012, 15:38

Si mie imi place Chiriches, si eu sunt stelist dar cred ca toti jucatorii trebuie taxati cind gresesc altfel isi fac capul mare si se cred vedete. Este spre binele lui.

bico (20 comentarii)  •  23 septembrie 2012, 7:55

golul 2 e al lui shukala, nu vedeti ca el apara o zona fara niciun svab? martinovici e peste shukala clar……… daca ramaneau geraldo sau iliev , chiriches crestea altfel langa ei , la fel si gardos.

Comentează