Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Sărut mîna, Carmen Tocală!

Ne-a scăpat un personaj în filmul morţii tragice a lui Chauncey Hardy. Bineînţeles că ne-a scăpat fiindcă nu e un personaj negativ. Dimpotrivă, vorbim despre un om decent, inteligent şi echilibrat. Sincer şi hotărît, care nu s-a ascuns după tradiţia […]

joi, 13 octombrie 2011, 4:10

Ne-a scăpat un personaj în filmul morţii tragice a lui Chauncey Hardy. Bineînţeles că ne-a scăpat fiindcă nu e un personaj negativ. Dimpotrivă, vorbim despre un om decent, inteligent şi echilibrat. Sincer şi hotărît, care nu s-a ascuns după tradiţia pămîntului. Un om care cunoaşte valoarea cuvintelor şi care de fiecare dată a spus lucruri esenţiale, de bun-simţ. Omul acesta se numeşte Carmen Tocală, deci este o femeie. Aspect absolut necesar de lămurit în discuţia noastră, fiindcă sînt zone etnofolclorice în ţărişoara noastră scumpă unde omul e una, iar femeia cu totul altceva. Acolo, adică aici, „omul” merge cu trei paşi înaintea femeii, ca recunoaştere a superiorităţii sale genetice.

Pe bărbaţi i-am văzut ce pot. Începînd cu purtătorul de cuvînt al poliţiei giurgiuvene, continuînd cu colegii de echipă ai lui Hardy, cu medicii de la spitalul din Giurgiu şi cu cei de pe ambulanţă şi terminînd cu primarul urbei de la Dunăre. Prefăcătorie, laşitate, incompetenţă, nepăsare, ipocrizie. Se întîmpla totuşi ceva în marea de incertitudini şi de ştiri false. De fiecare dată cînd riscam să ne afundăm în minciuni prin omisiune ori în minciuni pur şi simplu, o femeie mai puternică decît toţii masculii din jurul ei apărea pentru a ne spune lucruri simple, dar foarte precise.

Carmen Tocală a vorbit printre altele despre alcoolemia zero a victimei, pe care ceilalţi o îngropaseră în comă. A mai vorbit cu şi despre mama tînărului american ucis de indiferenţă şi de toleranţa faţă de infracţionalitate. Nu mi s-a părut deloc că încerca să scoată vreun profit de imagine. Vorbea mai puţin în calitatea ei de preşedinte al Federaţiei Române de Baschet şi mai mult în aceea de om impresionat de o nenorocire. De om care involuntar fusese parte a tragediei. De om. Cu bărbaţii ne-am cam lămurit.

Comentarii (35)Adaugă comentariu

Stefan (10 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 16:23

Respect pentru acest OM.
Poate barbatii din „militie” asteapta ca Doamna Carmen Tocala sa ii aresteze pe toti cei implicati si daca s-ar putea sa starpeasca mafia din orasele tarii…din baschet …din fotbal…

artmir (2 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 16:29

Cam ai dreptate !!!

baschet (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 16:35

Domnule ziarist, cu acest articol dovediti un singur lucru, habar nu aveti despre baschetul romanesc si aceasta „mircea sandu” a baschetului.

Mihai (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 16:50

#3: Carmen Tocala este un personaj ciudat. DPDV al conducerii FRB, sunt sibian si cred ca asta spune totul (vezi semifinala Sibiu – Ploiesti) si multe alte probleme. DPDV uman, toata stima pentru cum a „gestionat” aceasta problema. Plus de asta, comparatia cu Mircea Sandu e deplasata din N puncte de vedere si incepand de la cunostintele gramaticale si terminand cu organizarea evenimentelor, fie ele si pe plan local (Final 4-uri, Campionate Europene, etc).

In concluzie, mi-as dori sa plece de la conducerea FRB, dar avem nevoie de oameni cu suflet mare, in orice domeniu.

nd (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 17:00

intradevar un mircea sandu al baschetului…poate ca si om merita respect, dar nu stim.

iancu jianu (147 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 17:08

D-le Geambasu,

Tot respectul pentru doamna Carmen Topala. Este intr-adevar o persoana deosebita si merita toata stima noastra.

Intentionat sau neintentionat mutati fondul problemei pe alte planuri. Propuneti ca tema de discutie o confruntare intre sexe, barbati rai- femei bune, ceea ce este evident o pista falsa. Sau , cel putin, nu isi are rostul acum si aici.

Sunteti jurnalist si realizator de emisiuni sportive. Formator de opinie. In aceasta calitate, de cate ori ati invitat-o in emisiune pe Carmen Topala ? Sau pe Elisabeta Lipa, Gabriela Szabo, Laura Badea samd ?

Nu cumva ati fost de partea cealalta a baricadei si ne-ati intoxicat seara de seara cu clanul Becali ( care nu difera fundamental cu nimic de clanul Butoane ) ? Nu cumva ati pus umarul la manelizarea sportului romanesc, promovand circul ieftin,incultura si prostul gust ?

Poate nu realizati, dar media, inclusiv cea sportiva, are un rol esential in educatia si formarea spiritului civic al unei societati.

Colegul dumneavoastra, Radu Naum, isi permite in editorialul sau sa ne spuna popor de maimute. Cunoasteti sensul cuvantul ipocrit ? S-ar parea ca nu, altfel ati fi realizat mai demult cine sunt de fapt maimutele …

raul (2 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 17:16

zi-le asta sibienilor care au plans la propriu dupa semifinala de-acum 4 ani si care de-atunci n-au mai calcat intr’o sala de baschet (sunt unul dintre ei)…jaful ala facut cu permisiunea „doamnei” tocala careia ii saruti mana si care a fugit in concediu inainte de meci m-a facut sa dispretuiesc sportul rromanesc ! Auzi….cica saru mana…

Boloni86 (6 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 17:22

Ce vorbesti domnule?O asemeni cu Mircea Sandu?CUm iti permiti asa ceva?Sunt un mare iubitor de sport,si baschet in particular.Am dat fotbalul pe baschet si datorita acestei DOAMNE !Cand vine la noi la Targu Mures,toata sala ii ofera ceea ce merita:aplauze !Respect Carmen Tocala !

Nea Vanea (54 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 18:22

Daca era OM, doamna Tocala trebuia sa’si depuna demisia in urma acestei drame!

Asa este (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 18:50

Da, asa este. Propun ca pentru o zi din an, asa cum este ziua Pamantului cand stingem luminile, sa facem ziua sportului si sa nu vedem o stire despre fotbalul romanesc. Merge!?

PS: Sportul romanesc (A) este despre fotbal (B),iar stirile din fotbal sunt despre Gigi(C). A=B=C=> sportul=Gigi?!?

gaie (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 18:54

vaaaaaaaaaaaaai! cate verticalitate la o duamna! oare cand foloseste masina de la asesoft gratis, e la fel de verticala?? ia vedeti si mai sus ce spune un sibian de o finala de acum ceva timp!

emg (62 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 19:17

poate ar fi mai bine sa fim condusi de femei in tara asta

svart (1 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 19:29

Domnule Geambasu, haideti sa facem un exercitiu.

Dupa evenimentele de la Giurgiu, onor doamna presedinte de federatie a spus ca o sa se ia masuri ca pe viitor sa fie evitate astfel de tragedii. Si cum s-a gandit ea s-o faca? Interzicand jucatorilor sa mai iasa in cluburi. Mi-e groaza de ziua cand vreun baschetbalist vq fi lovit mortal de vreo masina, va trebui sa le interzicem sa mai iasa din casa. Ati onteles ideea, sunt curios de in raspuns.

Ciprian (13 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 19:48

Singura care a avut curajul sa vb a fost managerul echipei, doamna Iliescu, culmea sotia primarului care a incercat sa bagatelizeze aceasta drama !

Augustin (8 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 19:55

Tot respectul ptr aceasta doamna, dar sa puneti in aceasi oala toti barbatii, nu este prea profund.

costel (2 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 21:32

Asa se intampla intotdeauna cu orice om care incearca sa faca ceva intr-un anumit domeniu. Se gasesc o suta de incompetenti sa-l doboare la nivelul lor. Va meritati soarta dar ce vina au ceilalti?

marian (13 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 21:45

ce gunoaie de ,,oameni” pot fi colegii lui de echipa care au fost cu el si acum se fac ca nu au auzit si vazut nimic.gunoaielor maine puteti fi voi in aceeasi postura sa fiti batuti pana muriti chiar in halul asta de struti sunteti.scuze dar m-am enervat rau .

alex (2 comentarii)  •  13 octombrie 2011, 23:07

Bun articol. La o tara in care misoginismul e o lauda, ati bate „femeia”, ati tine femeia in frau si altele asemenea sunt calitatile unui „barbat” adevarat, a unui „macho” e timpul sa discutam si despre acest tip de discriminare. Aceasta discriminare fata de femei a ajuns si la femeile din Romania – mi-am auzit propria sora, femeie educata, vorbind la volan: „uite-o pe aia, conduce ca o femeie”. Atat de mult misoginism doar in tarile arabe gen Arabia Saudita mai vezi. Pe de alta parte nici voi astia cu gazeta nu ajutati…aratati numai poze cu femei dezbracate ca si link-uri din pagina voastra de web, de parca as deschide vreo revista erotica nu gsp.ro (apropo in unele tari, si in unele companii in care am incercat sa deschid ziarul vostru, serverul a identificat gsp.ro ca revista porno si nu m-a lasat sa o deschid). Curatenia pleaca de acasa, din ograda proprie.

Subscriu (2 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 0:30

Subscriu la cateva lucruri mentionate de „Iancu Jianu”, mai sus: intoxicarea cu fratii si verii G. Apoi, referitor la manelizare la fel, la noi in presa nu se scrie despre meciuri in adevaratul sens, nu se explica strategii de joc, nu se diseaca fenomenul sport/fotbal pur , gen pase, interceptii, forma sportiva, etc . La noi totul e cu titlu gen: „SOCANT / INCREDIBIL / TERIFIANT/ E MAI BUN CA MESSI / E MAI TARE CA RONALDO / SOC / DIN NOU SOC /GROAZA etc. Si acum vrei sa ne inmoi cu afectiunea ta spre doamne/femei ? Schimbarea in ziare si presa o faceti voi Cristi, tu cu Andrei Niculescu, cu Buzarin, Andries si ceilalti ! Daca voi continuati drumul asta nu imi ramane decat presa straina si sportul strain de Romania. Bafta !

Subscriu (2 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 0:34

Vorbiti-va si voi cativa si mergeti in redactie dimineata si spuneti: de azi fara G, fara manele, fara viata privata a sportivilor (exista ziare si pentru cine vrea asta, eu nu vreau sa citesc in GSP cu cine si-o trage X si Y), fara can-can-uri. Si lumea o sa aprecieze schimbarea ,daca vreti sa va schimbati…daca nu, va schimbam noi….pardon, va ignoram si noi ! 🙂

Zoltanul (8 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 8:21

Pt. Jancu Jianu: Subscriu 100%. Sper ca si domnul Geambasu sa citeasca si sa priceapa.

Pupazadintei (2 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 8:46

Domnule Geambasu, de ce stergeti comentarii? Doar pentru ca anumite persoane pun anumite intrebari? Vi s-a parut vulgar cumva? Din cate imi amintesc, l-am cenzurat destul de bine, iar singurul cuvant „porcos” a fost scris cu „…”?!?!
De ce stergeti comentariile?
Presa sportiva din Ro este de 2 bani! Stiam ca prosport si sport.ro sunt mizerii! Inca am o parere buna despre gsp si despre libertatea de a comenta! Mai ales ca acel comentariu nu a fost deloc pertinent!
Multumesc!
PS: dupa razboi, multi eroi s-arata!
Toata ziua incercati sa gasiti stiri senzationale! Dar v-ati gandit oare ca in sport nu exista numai fotbal?

Pupazadintei (2 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 8:47

@iancu jianu
bravo!

Tudor (13 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 9:02

subscriu la ce a spus Iancu Jianu.

caine rosu 18 (49 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 9:47

@ iancu jianu
Bai, nea Jiene, decat sa faci un fals rechizitoriu, mai bine i-ai scrie corect numele presedintei FRB! Sau esti „jmecher” si ai gasit o asa-zisa ironie? M-as mira sa stii ce e topalul! Si se mai gasesc unii sa subscrie! Ha!
In rest, bravo Cristi, dar sa stii ca nu a trecut neobservata!

Gelu Trandafir (1 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 10:34

Bravo, Iancu Jianu! Ai dreptate 100% ! Ipocrizia a contaminat toti ziaristii; pacat de cei in care ne mai puneam de 2 lei sperante. Erai si tu , Cristi Geambasu, printre ei; erai!

catyo (23 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 11:42

Domnule Geambasu, nu cumva „monstrii” pe care ii purtati toata ziua la emisiunile sportive tv, masculi, bineinteles, si pe care acum ii dezavuati sunt creatia dumneavoastra si a colegilor dumneavoastra? Ati creat niste Frankensteini si acum ii aratati cu degetul? Nu vi se pare ca sunteti cam fariseu?

dorin (5 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 13:06

vai da ce nenorocire…nu mai pot…pe ce program dau,vad un american ucis,pe base cum cere sa se faca lumina in caz etc.e regretabil,intradevar..clanurile mafiote ar trebui sa stea la jilava nu la giurgiu,timisoara etc.insa ce face soldatul american care l a omorat pe cantaretul nostru???e in state?sta la soare?ce a facut base atunci?niste pupin*******.nu vad agitatie pt soldatii romani care mor fara nici un rost in afganistan…pt romanii omorati in italia,spania etc.

dorin (5 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 13:12

revin…nu am vazut pe nimeni sa ia atitudine la adresa jurnalistilor francezi care isi bat joc de noi,ROMANII.

Dan (3 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 13:21

Vor mai muri oameni din cauze stupide, Iar indiferenta va exista pana in momentul in care vom invata ca se poate si altfel. Si de unde sa stim ca se poate altfel? N-ar trebui sa fim invatati? Credeti ca toti cetatenii Romaniei vor avea o revelatie intr-o dimineata ca se poate si altfel?

IO (144 comentarii)  •  14 octombrie 2011, 14:56

Aveti dumneavoastra, ziaristii, acest urias talent de a turna cenusa in cap, in capul tuturor. Astfel de crime se intampla peste tot. Daca baiatul ala nu venea in romania avea mari sanse sa sfarseasca la fel acasa la el. 25% din populatia adulta de culoare din america este in puscarie in acest moment. In cartierele locuite de negri se trage cu pistotul mai ceva ca in Afganistan, asa ca nu ne mai turnati cenusa in cap.

Barclay (1 comentarii)  •  15 octombrie 2011, 7:42

„Medicii de la spitalul din Giurgiu” erau doua femei, masculule!

Dinny (405 comentarii)  •  15 octombrie 2011, 10:34

D-le Geambasu.
Pe langa D-na Tocala,a mai fost o femeie…D-na Iliescu parca…cu functie de conducere la CSS Giurgiu…si parca chiar sotia acelui primar care definea atmosfera locala,drept „sperioasa”.
Si dansa a avut a atitudine ferma,spunandu-le pe nume celor care l-au omorat pe Hardy…”Niste GUNOAIE”..si pe deasupra ,vorbea si corect limba romana.

Tristar (6 comentarii)  •  15 octombrie 2011, 10:43

@iancu jianu si altii p’aci
Domnule draga, dumneata n-ai inteles nimic din acest articol! Dumneata si altii. Ce treaba are coada vacii cu stampila Primariei?! Aici nu era vorba nici de BECALIZARE, nici de razboi intre sexe, nici de ce reprezinta Carmen Tocala in baschetul autohton…ci… TOCMAI DESPRE POPORUL DE MAIMUTZE! Despre frică si curajul raspunderii (doar la Carmen Tocala), despre coruptie si corupti, despre „legea tacerii” in societatea romaneasca „morcovita” de spaga si clanuri, despre clanuri si oamenii care trebuie sa impuna climatul legii, despre etica si morala unei societati, despre respectul de sine al unor oameni (primari, colegi de echipa, personal medical, oameni ai legii) care nu-si respecta statutul social si despre … mersul societatii romanesti catre primate, adica …catre stadiul de maimutza!Sic!

iancu jianu (147 comentarii)  •  17 octombrie 2011, 13:28

@Tristar

Stimate domn,

Am inteles perfect ce vrea sa spuna articolul. Problema pe care o ridic este daca au domnii Geambasu si Naum calitatea morala sa dezbata astfel de teme ?

Prin meseria pe care si-au ales-o, dumnealor au, spre deosebire de noi, posibilitatea de a lua atitudine impotriva celor care „nu-si respecta statutul social”, a coruptiei , nesimtirii si prostului gust.

Ce au facut dansii ? Ne-au intoxicat seara de seara cu imbecilitati si au proliferat ceea ce acum incrimineaza. Nu le place ceea ce vad, dar uita ca ei au pus umarul puternic la manelizarea si becalizarea societatii romanesti.

Asta mi s-a parut a fi ipocrizie si asta am spus !

Comentează