Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Armata, stadionul, poporul

Avem o armată care se luptă pentru un stadion. Inamicul nu plăteşte datoria fiindcă a intrat în afaceri cu această armată Armata veghează fruntariile ţării şi însămînţează cu simţul datoriei mereu treaz. Gazonul a prins, multe scaune au fost schimbate […]

miercuri, 5 octombrie 2011, 11:19

Avem o armată care se luptă pentru un stadion. Inamicul nu plăteşte datoria fiindcă a intrat în afaceri cu această armată
Armata veghează fruntariile ţării şi însămînţează cu simţul datoriei mereu treaz. Gazonul a prins, multe scaune au fost schimbate şi în fiecare colţişor se simte mîna militarului în exerciţiul funcţiunii pe vreme de pace. Curăţenie şi ordine. Fiecare lucru stă la locul lui, firul de iarbă de pe teren creşte regulamentar şi totul arată pregătit pentru inspecţie. Inspecţia se produce. Uniforme călcate, trese strălucitoare. Generalii activi şi în rezervă, ofiţerii superiori de uscat şi amirali de Dîmboviţa au venit în Ghencea pentru a transmite un mesaj ferm către naţiune. Stadionul Steaua este al Armatei. Armata este a poporului, deci stadionul este şi el al poporului. Cel puţin al poporului stelist. Dar al poporului care plăteşte chirie. Obiectivul nu a fost abandonat în mîinile profitorilor privaţi şi parcă nimic nu vorbeşte mai clar despre grija meapenistă pentru baza sportivă decît imaginea militarului în costum de camuflaj şi cu binoclu digital pe piept. Pe aici nu se trece!

Steaua, echipa de fotbal, a fost invitată să se întoarcă pe arena care îi poartă numele. Nu invers. Întîi a fost echipa, apoi stadionul. Domnul general Anghel Iordănescu ştie sigur asta, poate şi comandantul George Boroi, nu am băga mîna în foc pentru Gabriel Oprea. General şi ministru de război. Aşa se spunea odinioară, acum, slavă Cerului!, avem doar ministru al apărării. Aşadar, MApN a dat un comunicat prin care anunţă echipa de fotbal că poate reveni acasă. Dar „acasă” costă 600.000 de euro, o restanţă pe care Gigi Becali nu o recunoaşte. Armata a pus gazon, a schimbat scaune, a dat cu vopsea şi cu var pe unde se scorojiseră pereţii, dar nu cedează nici un metru din teritoriu.

Nea Puiu a fost acolo în civil şi, ţine să precizeze, în calitate de suporter. Dată fiind legătura strînsă cu Ilie Stan, ca şi prietenia notorie cu Gabriel Oprea, e liber la speculaţii. Maestru al şcolii de diplomaţie cazone, fostul selecţioner a interpretat rolul de mediator între sectorul de stat şi sectorul privat. Nu-i exclus ca totul să fie un joc care se va încheia cu o împăcare marcată prin salve de tun. Şi dacă Steaua se va întoarce în Ghencea, anacronismul situaţiei va rămîne neştirbit. O Armată tot mai suplă, conform exigenţelor NATO, plantează gazon şi se joacă de-a războiul cu un particular tot mai încăpăţînat în achitarea datoriilor, fiindcă mai an înflorea afaceri tocmai cu această Armată. Din combinaţia asta, unii îşi închipuie că echipa va avea de cîştigat.

Comentarii (48)Adaugă comentariu

Estragon (4 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 11:36

Echipa Steaua va avea de castigat doar atunci cand va scapa de Becali. Iar de Becali va scapa doar atunci cand presa romana, prin reprezentantii ei moralisti, nu-l va mai promova agresiv. Adica, echipa Steaua va avea de castigat doar atunci cand ziaristii vor renunta la a mai fi colportorii tacticilor financiare ale patronatelor. Restul e o continua confectionare de alibiuiri.

Sire (8 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 11:40

pai de ce sa dea ciobanu banii daca poate juca moca??? voi ati vreun leu? daca era asa tare isi facea stadion, teren are destul, si gata treaba…n-a bagat in echipa nici 50% din cat luat din Liga Campionilor

xxx (17 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 11:55

De acord !!!

J o h n s o n (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:01

Daca Armata simtea ceva pentru brandul Steaua,pe care tot ea de buna voie i l-a dat lui Becali atunci echipa de fotbal Steaua nu mai era alungata din Ghencea…Alungata prin diverse metode mai mult sau mai putin la vedere nu mai stam acum sa detaliem care este treaba cu acea Peluza Sud .Din moment ce Steaua platea de departe cea mai mare chirie intr-un stadion dintre toate echipele Ligii in realitate toate investitiile fiind facute de Becali Armata nemiscand niciun deget se putea trece acea „datorie” in contul investitiilor facute mai ales ca mai mult de jumatate o reprezinta supraimpozitarile si penalitatile de neplata.Se gasea o cale legala dar iar functioneaza orgoliile unor imbuibati din banul public si cu asta am spus totul.Acel „Steaua este asteptata la ea acasa” este cel mai scarbos slogan populist pe care l-am auzit vreodata.In realitate suna asa : ” Pana la alegeri Steaua este asteptata si incurajata sa vina in Ghencea dupa care nu se stie,sa vedem ce mai au de plata,daca nu platesc pot pleca de unde au venit ” Mare atentie Becali ce faci,nu te lasa dus de nas de Tata Puiu,el are un singur scop in spatele vorbelor frumoase…sa adune voturi.Punct

sad (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:07

Atat timp cat promovati cu disperere numele albanezului, Steaua nu are stralucire

petru (16 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:09

O FORMA DE CAPITALISM ROMANESC…STATUL A FOST FALIMENTAT ,IAR ARMATA VREA BANI DE LA UN PARTICULAR..CARE INCA MAI ARE CEVA BANI…SI CULMEA ARMATA ,INCEARCA SA SI IMPUNA CONDITII DE PLATA ,EXPLOATARE … NU MAI SUNT PROBABIL BANUTI PE LA INTENDENTA..S-A CAM ALES PRAFUL DE TARISOARA ASTA…

mdaaa (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:09

daca eram ministru apararii ii ceream 6 milioane de euro sa se intoarca ciobanu’,cand facea afaceri cu armata si schimba terenuri din bucuresti ale armatei cu parloage pe care pastea el oile era frumos acu cand e de dat bani tot incearca sa se fofileze,e clar ca e falit , e bine insa ca inca contribuie la gesepeu se pare

vio (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:10

oprea este um mare comunist

marian (85 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:18

Cred ca se va ajunge la un acord intre FC Steaua (actualmente Becali) si CS Steaua, deoarece ambele parti sunt obligate sa ajunga la o intelegere. Echipa de fotbal a ajuns de rasul lumii cu meciurile ei disputate „acasa” la Ploiesti sau prin alte orase ale tarii (Chisinau – urmatoarea alegere ?), in timp ce CS Steaua (toate sporturile, mai putin fotbal) se sufoca fara finantarea care provine, in mare masura, de pe urma chiriei platite de fotbal. Daca primeste un semnal de la „cine trebuie”, Becali se executa in 5 minute …

emg (62 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:22

ha ha ha. daca n-ar fi tragica toata situatia asta (ca mai toate situatiile din Romania anului 2011) ar fi comic. dar oricum, un articol foarte bine scris si din pacate f adevarat.

marius_stelistu82 (5 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:29

DACA GIGI BECALI VREA SA FACA UN STADION MODERN SUNT PENTRU CONCESIONAREA STADIONULUI PENTRU 40 DE ANI LUI NEA GIGI. SE POT GASI MULTE VARIANTE.

aliahmad (6 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:35

Bravo pentru articol!

drak (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:35

Nu cunosc detali dar din punct de vedere logic aceasta datorie nu poate fi decat una fabulista, armata invita steaua sa joace pe un teren unde plateste chirie, una destul de mare, au reparat terenul si au facut curatenie, dar ma intreb in ultimii 20 de ani cati centi au intrat in aceasta baza din partea armatei? cine a intretinut gazonul, stadionul si asa mai departe, ce face armata cu stadionul acum ? cati bani castiga decand steaua nu mai e in Ghencea ? eu zic ca ambele tabere au de pierdut si mai zic ca singura rezolvare este sa se puna la masa discutilor si sa faca o concesionare pe foarte multi ani cu obligatia de a investi in baza, Becali nu va plati niciodata 600.000 de euro, nu stiu daca are de unde dar cu siguranta nu are de ce sa o faca, nici din necesitate nici din orgoliu. Din punctul meu de vedere eu vad aceasta chemare ca pe o mare tzeapa, hai la mine dami banii ca sa profit pe urma de tine, cine garanteaza ca si cu plata acestor bani nu vor mai exista sicanele din trecut ? santajurile si amenintarile, eu in locul lui Becali nu as plati acea suma decat daca mi s-ar concesiona stadionul pe 50 de ani, este adevarat ca steaua nu va face niciodata performanta asa, jucand numai in deplasare, dar pe Becali performanta il intereseaza doar din vorbe, el are oricum motive sa apara la televizor si cand pierde dar si atunci cand castiga, stiti voi cainii latra caravana trece.

stresu (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:40

Domnule Geambasu,

Un articol menit sa ocupe un gol, un articol pe care il stim, noi stelistii, si nu numai…

Care este informatia din acest articol ?
Care este noutatea ?

N-o sa inteleg niciodata, de ce, cateodata, ziaristii peste medie, precum C.G., o dau in bara…, ne baga pe gat un articol mai mult decat modest.

Bafta in continuare si… mai sapa !

Marius Daniel (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:54

nu va suparati,Armata din ce bani intretine acel stadion?cumva din bani publici?

colo (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 12:54

E jenant ca se discuta intoarcerea Stelei in Ghencea. Intr-adevar echipa a existat inaintea stadionului dar mai trebuie completat si detaliul ca fara stadion s-a ales praful si de echipa care si asa nu prea a stralucit in ultimii ani. Daca ar fi Romania o tara in care se respecta legea, ar fi trebuit ca in momentul in care fotbalul trebuia despartit de clubul sportiv sa se verifice si din ce bani a fost sustinuta aceasta in cei 50 de ani comunism si 10 de capitalism „salbatec”. Cu foarte mare usurinta se putea constata ca fiecare militar contribuia cu o suma lunara la bugetul clubului sportiv de care apartinea si sectia de fotbal, pana in 1989. In deceniul care a urmat, STEAUA a fost de 7 ori campioana si a vandut garnituri intregi de jucatori in campionate puternice din Europa si putem spune ca s-a autofinantat. Cum poti tu autoritate publica in momentul ruperii echipei de fotbal de club s-o dai pe mana unor neaveniti gen Paunescu, Hrebenciuc, etc. ? Printr-un management infloritor au reusit performanta sa inglobeze in datorii clubul, ba mai mult sa imprumute sume importante pentru acea perioada de la unul care se va dovedi a fi mai murdar decat ei toti la un loc si care cu ajutor politic a reusit sa preia clubul. De aici inainte nu are rost sa mai discutam detaliile pentru ca sunt mai recente. Greseala insa a fost facuta in trecut si din acel punct trebuie indreptata. Cu alte cuvinte sa se lanseze un numar de actiuni pe care le pot achizitiona suporterii, existand un consiliu de administratie care pe baza de mandat conduce echipa.
Asa s-ar face dreptate si ar fi implinirea visului tuturor stelistilor adevarati. Eu unul sunt a-3-a generatie.

Steaua1986forever (8 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 13:09

Si eu care credeam ca o sa fie un articol menit sa ne lumineze cu privire la cine „minte” despre acea datorie de 600.000 euro. Armata sau….bufonul? Din pacate m-am inselat…..inca un articol „la numar”…hai sa scriem ca sa ne luam salariul…

SIMONA (6 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 13:20

STEAUA TREBUIE ADUSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ACASA

pro antineocomunisti (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 13:33

E de plans ce se intampla la voi la bucuresti.aveti si voi 2 echipe care va aduc aminte de zilele bune din `70-`80,cand o ducea-ti mai bine decat „rpovincia„,si nu stiti de ce nu mai tin ritmul.Va zic eu trebuiau desfiintate conform normalului a ce s-a intamplat in `89.Dar va veni o vreme cand normalul isi face loc si in tara asta,atunci oamenii o sa faca ce se pricep cum e normal,nu ce nu se pricep cum e normal acum.

vasglo (53 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 14:14

Domnule Geambasu,

Aud tot mai des sintagnma „Ghencea e Casa Stelei”. E O.K., desi aduce a limbaj de lemn. Ce te faci, insa, atunci cand aceasta „Casa” se uzeaza in timp, devine anacronica si depasita fizic si moral. Tu, ca proprietar, o imbunatatesti, o modernizezi, daca ai bani si vrei. Tu ca chirias, esti cam legat de maini, nu poti face nimic pentru ea, daca proprietarul nu te lasa. Nu poti decat sa stai in continuare in ea, sa suporti chiria si intretinerea, sau, daca iti da mana, te muti, la mai bine..
Deci, ce ar trebui sa faca clubul de fotbal Steaua cu o „casa” care apartine unui proprietar sarac si rauvoitor? Sa stea in continuare in ea, platind chirie, intretinere, impozite sau sa se mute intr-un alt „cartier”, mai nou, mai modern unde, se pare, plateste si mai putin. Ce legatura mai e in zilele noastre intre un „templu al fotbalului”, uzat de vreme si vremuri si performanta sportiva reala, actuala?
P.S.
Mai mult, aud ca proprietarul isi evalueaza „comoara de casa” (ca, deh, e „Templu”) la aberanta suma de cca 40 milioane de euro, adica mai mult decat o casa noua, similara, facuta recent, la Cluj, ceea ce face ca chriasul sa fie doborat de impozitul pe proprietate, cca. 500.000 euro anual, asta peste chirie, intretinere, utilitati etc…
In atari conditii, nu e indreptatit chiriasul, sa se duca la mai bine, parasind „Templul”, din care au inceput sa curga pietrele si l-a napadit vagetatia?

marc (8 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 14:16

Este corect ca Becali sa plateasca datoria.DOAMNE,CE ZILE TRAIM,UN CIOBAN PATRON AL CELUI MAI GALONAT CLUB DIN ROMANIA.CU SIGURANTA NE MERITAM SOARTA.IN LOC SA STEA ASCUNS IN PIPERA,CONDUCE STEAUA.

dan (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 15:10

Eu nu stiu nimic despre datoria lui Becali, insa daca e atat de mare, tot cei din conducerea Armatei sunt de vina. De ce l-au lasat sa joace si l-au tot pasuit? Banuiesc ca suma asta s-a acumulat in luni de zile, poate chiar ani. L-au obisnuit prost! trebuia din prima luna sa fie sanctionat, iar apoi interzis. Nu-si vor recupera banii, pentru ca Becali nu mai are nicio datorie fata de ei, din moment ce prin neplata, si-a reziliat contractul. Nu cred ca aveau clauze suplimentare, diverse sanctiuni. Pot sa-i intinda acuma Armata si covorul rosu lui Gigi, umilindu-se, el nu se mai intoarce. Rusine Armatei ca a decazut atat de mult si se roaga de el!

dan (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 15:16

pt Johnson: Steaua platea chirie mare, insa nu era doar pentru stadion, cat si pentru baza si facilitati. Alte echipe au chirie mai mica pentru ca ele inchiriaza un stadion doar in ziua meciului, asta-i diferenta.

mitch (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 16:49

In articolul dvs., cred ca a-ti omis un aspect important.
De acord armata a …..semanat gazonul. Dar, cine a instalat instalatia de nocturna, tabela electronica si ….?

Departe de a fii un suporter al celui care a facut ….investitia mentionata, mi-as permite sa-i dau domnului GB o sugestie: sa negocieze costul investitiei personale contra costului …..insamintarii gazonului plus datoria pentru chirie.

Din simpla comparatie a cifrelor se poate ajunge usor la o …..intelegere a situatiei actuale, care suplimentata cu un acord de inchiriere pentru viitor ar putea aduce multe avantaje pentru toate partile implicate, inclusiv pentru fani si pentru club.

marius_stelistu82 (5 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 17:01

DATI STADIONUL LUI GIGI BECALI,SI CHIAR AJUTATIL SA FACA UNUL MODERN. TOATA LUMEA AR AVEA DE CASTIGAT.AM AUZIT CA STEAUA VREA SA IL CUMPERE IN IARNA PE LORENTE DE LA BILBAO. AR FI SUPER.SA SE INTERESEZE CINEVA DACA ESTE ADEVARAT.CINEVA DE LA GAZETA ,VA ROG.

jan pitesti (111 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 17:02

speram sa mai vedem fotbal de calitate ca pe vremea lui dobrin.

marius_stelistu82 (5 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 17:16

DACA ADUCE NEA GIGI PE LORENTE DE LA BILBAO O SA CASTIGE INTR-UN AN ,DOI, CEL PUTIN O CUPA EUROPEANA.SUNT STELIST INFOCAT.CAND AM AUZIT CA LORENTE VINE LA STEAUA AM FOST CEL MAI FERICIT. E GENUL DE ATACANT CARE DA GOL MECI- DE MECI.

plesan (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 19:27

Astea sunt conditiile de pregatire ale „Academiei de fotbal – Steaua”
https://picasaweb.google.com/lh/photo/GoEXHHAFN5WkVSzfd4z4HA?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/kFSVTGedY_L0uPsCCvIjfQ?feat=directlink

cand 2 se bat pierde suporterul (19 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 21:26

Ma gindeam cati bani putea sa faca CSA oganizand pe campurile alea de langa stadion parari pentru suporteri cu 5 RON. Dar e greu, trebuie sa te organizezi sa fci ceva, mai bine moca din chirie de la fraieri. Iar fraierii inchiriaza nu ca le-ar trebui, dar lasa sa fie ca avem de unde… pana n-au mai avut. Tipic romanesc. Apropo, daca vreunul inchiriaza locuinta verificati cine plateste impozitul, conform MApN cica chiriasul.

Tom (1 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 9:49

Pt.colo:da,mai copile,si Steaua si Dinamo,erau ajutate de faptul ca erau ale celor 2 ministere,dar tu stii ca:
-echipele” studentesti „gen U ,Poli Sportul Studentesc ii bagau pe jucatori la facultate(chiar si pe Hagi care s-a transferat de la Farul la Craiova si apoi imediat la Sportul?
-echipele „muncitoresti” ii angajau cu salarii si sporuri f. mari si nici nu stiau unde e fabrica?(asta cu acordul ministerului de resort)
-toate echipele nebucurestene(nu spun din provicie,ca se bashica) erau sustinute si de autoritatile locale (cu case,servicii pt. sotii etc)?
Nefiind sport profesionist,nu se putea altfel si fiecare ajuta cum putea echipa respectiva,mai mult sau mai putzin legal,mai mult sau mai putzin abuziv.Asta afost situatzia atunci.Dar nici U Craiova ,nici Dinamo si nici Steaua nu au avut rezultatele in Europa prin furt,abuz sau mai stiu eu ce.

cenzuratu (1 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 10:23

Cei care văd viitorul acestei Stele strict legat de Ghencea au memoria scurtă , uitînd atmosfera de mahala cu scandal , potop de înjurături şi mascări , privitori cu dorsalul etc.La echipă nu s-a schimbat mai nimic , tot JJ conduce cu evlavie şi înţelepciune , după metode şi tehnici necunoscute nici de Mancester sau Barca , schimband periodic , dar numai la mojlocul campionatului , 80% din lot, staff, antrenorul etc.Urmează obligatoriu cu trompeta prezicînd noi şi noi ‘succesuri’ ce vor urma cu siguranţă ;ciclul se reia la infinit.Ce ar urma mutării Selei pe Ghencea e uşor de imaginat.De aceea iî suspectez pe lozincarzii ‘Steaua numai pe Ghencea!’ că sunt gălăgioşii leneşi neagreînd deplasarea pe Naţional sau la Ploieşti/Buzău spre a-şi face numărul de huiduieli.

iancu jianu (147 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 10:36

D-le Geambasu,

Vad ca mai sunt pe aici postari ale unor oameni poate bine intentionati, dar naivi si creduli, iar articolul dumneavoastra nu face decat sa sporeasca confuzia.

Trebuie spus clar ca relatia Gigi Becali-finul Pandele ( primar UNPR )- Gabriel Oprea ( ministru UNPR ) , amic si partener de afaceri cu Anghel Iordanescu este una excelenta. Toti sunt oameni de afaceri prosperi care au gandit sa traga impreuna un tun. Conflictul dintre ei este unul aparent , intretinut de presa ( aservita ? ).
Adevarata miza nu sunt cele 600 000 de euro, ci baza sportiva din Ghencea, care se intande pe cateva hectare si are toate facilitatile si valoreaza zeci de miioane de euro.
Care a fost manevra ? Creez un conflict, plimb echipa de colo-colo, fac presiune cu suporterii si media si Armata cedeaza. Dati-mi mie terenul si baza pe gratis si ma ocup eu de tot !! Eu sunt salvatorul Stelei ! Simplu, nu-i asa ?
Problema a fost ca generalii s-au prins de manevra, iar Gabriel Oprea nu a putut sa ia decizia de unul singur ( cum dealtfel a facut Babiuc la schimbul de terenuri care l-au imbogatit pe jiji ).
Vazand ca nu tine, a rezultat acest compromis si oierul s-a multumit cu gazonul si renovarea stadionului de catre armata. Pentru moment, caci pe viitor baza din Ghencea e o tentatie prea mare pt un rechin ca Gigi ca sa abandoneze ideea de a fi a lui.

PS : Cred ca realizati ce atitudine ar avea Gigi Becali atunci cand terenul si baza ar fi ale lui cu acte in regula …” pe proprietatea mea sunt stapan, daca vrea musciul meu pun lacatul la usa !! „

adrian (1 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 14:10

@iancu jianu…
cred ca e cel mai bun comentariu pe care l-am citit vreodata…clar,succint,logic si fara patima desarta!!!
felicitari

stando (64 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 18:35

Steaua e un club de fotbal PRIVAT, intamplator proprietatea unui samsar de terenuri. Stadionul Steaua e proprietate a MAPN, intretinut cu bani publici. Conform carei logici si conform carei legi o echipa de fotbal PRIVATA poate folosi un bun public in mod gratuit ? Lasa dracului sentimentalismele de doi bani si priveste realitatea in fata. Oierul care se dadea miliardar putea macar sa-si faca o baza sportiva pe unul din terenurile detinute. Dar nu, e mai simplu sa jefuiasca bunul/banul public in cardasie cu generalii care i-au dat mai antart jdemii de hectare la schimb intr-un troc penal. La fel Dinamo, la fel Rapid. Cluburi private unde se lafaie miliardarii de carton ai targului numit pretentios capitala. Milogeala, smenuri, tunuri… Geambasule, te credeam mai cu coloana si cu o anumita morala: le plangi de mila ghertoilor astora ? Mai analizeaza si hai cu adevarul la lumina, lasa partipriurile.

herb (3 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 18:54

@ Tom ….. Am vazut ca folosesti apelativul „mai copile” ceea ce ma face sa cred ca ai o varsta ….apropiata de a mea.
Spuneai „Dar nici U Craiova ,nici Dinamo si nici Steaua nu au avut rezultatele in Europa prin furt,abuz sau mai stiu eu ce” ceea ce e cel mai mare neadevar pe care il puteai emite.
Ce jucatori avea Steaua si Dinamo ????? Cum erau luati cu japca din toata tara ????? Ce jucatori a dat Steaua si Dinamo la schimb pt ce au luat? Sau bani ?

Daca vrem sa stie copiii adevarul sa le spunem adevarul nu povesti nemuritoare cu „cinstitele” din Bucurest: militia si armata

bilboquet (22 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 0:28

Dacă în loc să-i spunem Steaua am folosi numele adevărат – ЦСКА – s-ar înţelege foarte uşor de unde vine toată aiureala asta: de la tov. Stalin şi tanchiştii lui eliberatori.

gilos (147 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 8:40

@stando

De acord cu tine dar pana la un punct. Nici eu nu-i inghit pe profitorii din fotbal, care se lauda ca baga bani, sustin, finanteaza, bla, bla bla, iar in realitate au jefuit cluburile si si-au vazut de propriul buzunar.

In schimb esti rautacios fata de capitala. Toate stadioanele din Romania sunt facute pe vremea comunistilor, de stat. Deasemenea toate sunt administrate din bani publici ( primarii, consilii locale, etc ), nu numai cele din Bucuresti. Ca trebuie incheiate contracte clare si transparente intre proprietarul de drept al stadionului si clubul de fotbal ( privat ) este o alta discutie.

Numai bine !

pop cosmin (20 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 9:31

va dati seama cate paduri taiati ca sa scrieti despre cea mai „desculta „echipa din romania?sigur ca da dar ar insemna sa va asumati esecul asa ca dai inainte cu laudele gratuite.pe de alta parte cea mai mare calitate a lui gigi e ca plateste.asa ca va inteleg…..

vasglo (53 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 11:22

@ iancu jianu

Trebuie sa recunosc ca, la prima vedere, spusele dvs, fascineaza si, pe niste „naivi” ca noi (cum cu duiosie ne catalogati, pe restul…), ne pot convinge de veridicitatea lor, precum si de faptul ca ne aflam in prezenta unui justitiar care vegheaza la avutia publica. Numai ca, la „a doua vedere”, descoperi un viciu de fond, care le fac inutile, chiar manipulatoare.
…” pe proprietatea mea sunt stapan, daca vrea musciul meu pun lacatul la usa !! “.
Hei, asta e „viciul”! Fiind proprietate publica, Becali sau altcineva, nu poate deveni proprietar pe Complexul Ghencea, decat daca statul il scoate la vanzare (adica pe bani, pe zeci de milioane) prin licitatie publica. Ori asa ceva nu cred ca Mapn-ul va face. Ca sa fac o gluma, cam macabra, cei drept, Statul s-a „imbogatit”, deja, cu fabricile si uzinele scoase la privatizare pana acum:)) Deci, in cel mai bun si de preferat caz, Complexul din Ghencea nu poate fi decat concesionat. Si ca in orice concesiune, statul, proprietar in continuare, poate pune ce conditii doreste: pastrarea destinatiei initiale, investitii de modernizare , control si liber acces pe proprietatea lui, etc….
Cu stima,

Un „naiv”

starchild (2 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 17:52

Steaua nu are nici o casa, din pacate. Echipe cu maxim 5 mii de suporteri si-au construit stadione vizibile de pe Luna, iar un club cu fandomul Stelei este obligat sa joace in stepa perfiferica a Bucurestiului, pe cea mai mare chirie din Europa, at gun point. Ati fost vreodata in Ghencea? Stadionul ala zici ca e in mijlocul salbaticiei. In viata mea nu mai calc pe acolo.

Eu nu inteleg de ce nu putem juca la Buzau, cativa ani, timp in care sa se construiasca un stadion modern si central. Banii? Il punem noi, poporul stelist, trebuie doar sa vina cineva cu un proiect, macar. La ora actuala eu nu am nici un motiv sa contribui absolut cu nimic la finantele echipei Steaua, nu exista nici un plan, nici o ideologie de transferuri, iar ultimul lucru pe care vreau sa-l fac e sa contribui cu ceva la aducera unor jucatori cu ADN similar cu Tanase, Bilasco, Tataruanu. Ma abtin.

iancu jianu (147 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 9:45

@adrian – multumesc

@vasglo
Va respect opinia si sincer m-as bucura ca din aceasta afacere sa aiba de castigat iubitorii de fotbal, suporterii stelisti. Iar echipa de fotbal, printr-o conducere competenta , sa faca performanta.

Asa cum am spus si in comentariul postat, deocamdata s-a ajuns la un compromis. Pasul urmator, probabil, va fi o concesiune sau ceva de genul acesta. Raman, totusi, cateva nedumeriri :
– de vreme ce Gigi Becali pretinde ca echipa e a LUI, ca EL este singurul stapan care decide ce se-ntampla cu ea, ca totul face pe banii LUI si toti trebuie sa asculte de EL… etc… de ce ar trebui atunci ca EL sa primeasca ceva pe gratis ??!
– permiteti-mi sa fiu circumspect fata de declaratiile si promisiunile domnului Becali. Pana acum nu m-a convins ca echipa Steaua, fostele glorii, suporterii ei, ar fi mai importante pentru el decat propriile interese.

Numai bine !

vasglo (53 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 15:15

@ iancu jianu

– nu stiu de unde vine ideea asta ca „Steaua trebuie sa primeasca ceva pe gratis”. N-a spus-o nimeni de la Steaua, nici chiar Becali. Becali se plange ca plateste sume exagerate ca sa joace in Ghencea, ceva in jurul a 2 milioane de euro anual (280.000 chirie la Mapn, 500.000 impozit la sector 5, utilitati, personal de intretinere si paza, investitii curente si imbunatatiri etc…) O mare parte din aceste cheltuieli revin, in mod normal, proprietarului.. Chiar nu reprezinta nimic ca Becali a platit nocturna, tabela electronica, parcarile, instalatiile de sonorize, camerele video, terenurile de antrenament, schimbarea repetata a gazonului, o mare parte din dotarile si finisarile tribunei oficiale s.a?
– dar faptul ca Steaua joaca neintrerupt, din 2003, in cupele europene, ca este echipa romaneasca cu cel mai mare coeficient Uefa si cel mai bine clasata in ierarhia mondiala a cluburilor de fotbal, la distanta mare de restul echipelor romanesti, reprezinta ceva pentru dvs?

suporter x (12 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 18:23

ador steaua, dar nu cu becali la carma. as da orice sa plece acest incult care jigneste echipa doar prin prezenta sa. sper ca generalii sa nu cedeze in fata lui, SA NU LASE ECHIPA SA JOACE PE GHENCEA, SI, MAI MULT, SA II IA CIOBANULUI SIGLA, NUMELE SI PALMARESUL. SI ATUNCI ALTCINEVA (NU VA FACETI GRIJI, SE VA GASI CINE) VA PRELUA ECHIPA SI II VA REDA STRALUCIREA.
pleaca, becali, de la echipa!!! jos incultul!!!

derik (1 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 22:22

Talentaţii domni Duru şi Sandu şi fotbalul murdar din România, pe echipe de partid, pentru firmele neterminaţilor din partid şi pentru ordinarii care nu îşi pot câştiga sportiv locul în divizie

Este un film celebru, poate vă este cunoscut numele său – Talentatul domn Ripley. Ripley-ul acesta este un tânăr plătit să îşi facă treaba, care constă în aducerea acasă a fiului risipitor al unui mare bogătaş. Personajul lui Matt Damon se va dovedi, însă, mult mai ambiţios şi va depăşi ceea ce a fost pus să facă, ajungând până la distrugerea fizică a persoanei de care trebuia să aibă grijă! Extrapolând, personajul este jucat pe scena fotbalistică de Mircea Sandu, cel plătit să aibă grijă de federaţie şi să readucă fotbalul românesc la locul meritat, respectiv de Viorel Duru, director licenţe şi afilieri la FRF. Cei doi au avut reacţii dintre cele mai ciudate, legat de licenţiere şi de cumpăratul de locuri de divizie în campanie electorală de către neputincioşii candidaţi PDL. Prins la Târgu-Mureş, acolo unde s-a ţinut o întâlnirea a conducerii FRF şi a conducerilor a mai multor cluburi din ţară, Mircea Sandu a replicat fără jenă la observaţia că FRF avizează şmecheriile făcute prin cumpărarea de locuri de divizie B pentru susţinerea unui candidat PDL (cu trimitere, desigur, la Târgu-Mureş, unde disperaţii banilor publici au inventat pentru Florea, în campanie electorală, o echipă, după ce au ratat Forex şi Minerul). Răspunsul oficialului FRF a fost: susţin parteneriatele public-private! Bine, era şi greu să se ia de gazde, când stai cu Lupescu, Rădulescu et Comp. în Hotel President, stai şi lângă Maior, pedelistul pus să conducă struţo-cămila FCM (adusă pe loc de la primarul PDL din Sânnicolau Mare, cum ne declara cel care era pe atunci un amărât de consilier personal al lui Florea şi nu viitorul viceprimar pus cu scandal). Probabil, domnul Sandu se credea tot pe vremea comunismului, atunci când mai fiecare întreprindere sau oraş erau îndemnate să-şi înfiinţeze echipe de fotbal, de handbal, de popice, folosind pentru cluburi bunurile care aparţineau practic comunităţii. Talentatul domn Sandu a reuşit astfel să-şi depăşească atribuţia de şef al FRF şi a închis ochii la şmecheriile politice cu echipe până şi în culori politice – portocaliu-albastru, ca să ştie şi tâmpitul care votează cine îi face cadou pe banii săi echipa, cum s-a făcut că plouă la mişculaţiile lui Boc care băga şi el miliarde în U Cluj! Cel de-al doilea domn Ripley este domnul Duru. Nu e cel cu săpunul turcesc, un domn pe care l-am perceput… dur înainte să îi ştiu numele. Doar răspundea de licenţieri şi afilieri! Ei, bine, talentatul domn Duru închide şi el ochii, moale, la modul în care unii îşi fac rost cu nesimţire de licenţe, recte FCM Târgu-Mureş, care, ca să nu rămână 3 ani în divizia B, cum prevedea normativul, s-a trezit că este urmaşa AS Unirea Sânnicolau Mare! O mică şmecherie şi din 3 ani în divizia secundă ai făcut unul, ca la o reducere de pedeapsă pentru puşcăriaşi : „În legătură cu situaţia juridică a clubului FCM Târgu-Mureş vă precizăm următoarele: la data luării deciziei de refuzare a acordării licenţei pentru sezonul 2009/2010, respectiv pe 25 mai 2009, clubul nu a prezentat dovada că este continuatorul activităţii fotbalistice a secţiei de fotbal a clubului polisportiv AS Unirea Sânnicolau Mare. Ca urmare, clubul FCM Târgu-Mureş nu putea solicita licenţa, deoarece nu avea vechime ca membru afiliat de minim trei ani la data când începea sezonul competiţional pentru care solicita licenţa, respectiv 1 iulie 2009. Ulterior anunţului privind refuzarea acordării licenţei şi a motivării acesteia, clubul a prezentat la FRF documentaţia completă privind situaţia juridică, din care reiese că secţia de fotbal a AS Unirea Sânnicolau Mare s-a divizat de clubul polisportiv, şi-a schimbat denumirea în FCM Târgu-Mureş şi sediul social în Târgu-Mureş, consfiinţite prin Hotărâre judecătorească. Pentru a obţine Certificat de identitate sportivă, clubul FCM a prezentat la MTS statutul asociaţiei, în care se preciza că este continuatorul activităţii secţiei de fotbal a AS Unirea Sânnicolau Mare. Pentru scopul acordării licenţei, văzând aceste acte juridice, clubul FCM poate solicita licenţa pentru sezonul 2010/2011„.

În aceste condiţii, cu doi talentaţi domni….Ripley, cum mai putem vorbi de un fotbal sănătos, jucat pe teren, fără influenţe politice şi cu consecinţe construire de stadioane, de instalaţii de iluminat, transportarea galeriilor pe bani publici etc. şi ne apucăm să facem, cică, ordine trimiţând Timişoara şi Bistriţa în B şi Craiova în C, ca din întâmplare netezind drumul echipelor bucureştene care se cam… împiedicau de Timişoara spre titlu? te rog frumos sa pui aceste cuvinte adevarate in ziar in tine am incredere mare domnule Cristian.ms

groparu (13 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 22:23

Problema e mult mai spinoasa. Nici Armata si nici celelalte structuri de stat nu ar trebui sa mai detina in proprietate baze sportive. Pentru aceste baze construite de comunisti banii au pleact din buzunarele noastre iar punerea in posesie a fost facuta prin procese verbale de predare primire.Generalii nu au nici un drept indiferent de ce vor incerca sa mai faca de aici inainte. Oprea si Iordanescu care sint veritabilii fomisti in afacerea Ghencea spera degeaba la pomeni. Statul ar terbui sa ia masuri imediate si tot in baza unor procese verbale sa treaca stadioanele la primariile din raza teritoriala. Care primarii sa le concesioneze in baza unor licitatii cu strigare la care drept de preemtiune sa aiba actualii sefi de cluburi(desi si aici apare problema cum de au pus astia mina pe cluburi peste noapte). Cine da mai mult ala sa aiba drept de concesiune in baza unor contracte beton. Iar cu banii cistigati la licitatii primariile pot face scoli si gradinite. Sau sa construisca in afara Capitalei unde terenurile sint mai ieftine noi baze sportive. Cit despre armata ,politie , Cfr si celelate structuri tip plosnita sa-si mai puna poftele in cui.

io (3 comentarii)  •  9 octombrie 2011, 11:15

Fratilor, toti care va plangeti ca becaliotul da mult pe chirie: nu i-a pus nimeni pistolul la tampla ciobanului cand a semnat contractul. El a semnat, ca io am bah bani bah. Pe viitor, normal ca si armata ar trebui sa mai lase. Cat despre datorii, e normal sa ceara sa se respecte contractul . De asta, ca tot iertam de datorii pe evazionisti nu putem plati pensii. Sa va vad cat de ingaduitori a-ti mai fi cand va executa statul ca nu platiti impozite, si il vedeti pe becali iertat de datorii

Tom (1 comentarii)  •  9 octombrie 2011, 14:22

D-le „colo „sau „herb”(hotaraste-te),daca ai fi citit cu atentie ce am postat eu,ai fi remarcat faptul ca nu am negat nici o clipa faptul ca Steaua sau Dinamo au recurs si la abuzuri cateodata…dar f. multi fotbalisti vroiau sa ajunga la aceste echipe pt. avantajele materiale mai ales pt. atunci cand terminau cu cariera de jucatori(grade militare etc.).Dar a face o facultate si a obtine o diploma universitara(nu numai in sport,dar si in economie,inginerie,drept etc.) nu insemna nimic,pe atunci?Asta era sistemul,o stiti prea bine(scuze pt. apelativul pe care l-am folosit dar pareati unul dintre tinerii care posteaza despre trecut,fara sa-l cunoasca).Sustin in continuare ca si Steaua si Dinamo si Craiova(o fi si asta echipa departamentala?) au avut rezultate pe teren,in Cupa UEFE sau CCE nu aveau cum sa manareasca,mai ele,echipe din Est.

Marc (27 comentarii)  •  9 octombrie 2011, 23:52

subscriu lui Iancu Jianu. E o manevra care trebuie sa se termine cu o concesiune ieftina. Termenii (conditiile) acesteia vor fi clari in favoarea lui JIJI. Prin telefonul fara fir si Copos a auzit de manevra si a vrut s-o copieze.

Lasati-l in pace pe Tolontan! A scis un articol lipsit de continut. Ne-a lasat pe noi…
Oricat de ancorat in adevar este, nu are probe. Vechea buba a fotbalului romanesc.
Se stie, dar nu se poate dovedi! (sic)

Comentează