Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Jose, Josep şi Salvador

Încercaţi să nu îl mai demonizaţi pe Mourinho! Împotriva lui Messi, toţi am păţi la fel

UEFA a reacţionat rapid. Pentru a proteja playoff-ul Champions League de interesul pustiitor pentru Barcelona-Real, El Clasico a fost împins tîrziu în noapte. Buni […]

vineri, 19 august 2011, 11:06

Încercaţi să nu îl mai demonizaţi pe Mourinho! Împotriva lui Messi, toţi am păţi la fel

UEFA a reacţionat rapid. Pentru a proteja playoff-ul Champions League de interesul pustiitor pentru Barcelona-Real, El Clasico a fost împins tîrziu în noapte. Buni negustori şi fini observatori, conducătorii fotbalului european au înţeles că în inima Catalunyei urma să se joace altceva. Fotbalul lor a intrat în alte dimensiuni. Inaccesibile restului continentului, deci inaccesibile restului lumii. Prin comparaţie cu Barca-Real, meciul Bayern-FC Zurich, disputat totuşi pe Allianz Arena, părea o întîlnire de baraj pentru promovarea din „C” în „B”.

Şi Mourinho s-a mişcat repede. După potopul de critici de la sfîrşitul sezonului trecut, cînd i se reproşa că dirjează cu mijloace meschine o echipă de vedete şi că ucide nu numai fotbalul-spectacol, ci însăşi raţiunea de a exista a Realului, Jose a propus alt tip de fotbal. Şi pe Bernabeu, şi pe Camp Nou. Madridul din ultima săptămînă a arătat mai bine, pentru că o dată cu grija faţă de organizarea jocului, cu toate ingredientele ei – presing, marcaj, disciplină tactică – , Realul dovedea şi apetit ofensiv. Energiile sugrumate de sistemul portughezului erau activate. Exceptîndu-i pe Khedira şi pe Pepe, cam toată lumea trimisă pe teren putea contribui la faza ofensivă, la crearea pericolului în careul advers. Coentrao, Sergio Ramos, Messut Ozil, Di Maria, Benzema, chiar şi Xabi Alonso i se alăturau lui Cristiano Ronaldo în asaltul asupra Barcelonei.

Mourinho nu a greşit nimic. Iar asta ar trebui să o recunoască şi numeroşii lui detractori. În spatele aroganţei, care nu e decît o mască de apărare, dincolo de trufia declaraţiilor, care de multe ori nu sînt decît un paravan pentru liniştea propriei echipe, Jose a încercat acum să opună o rezistenţă pur fotbalistică Barcelonei. Nu i-a ieşit din motive care ţin de supranaturalul lui Messi. Barca fără Messi, dar cu Xavi, Iniesta şi Busquets, este o formaţie foarte, foarte bună. Cu Messi este invincibilă. Indiferent cît de rău ar arăta apărarea. Mourinho nu este vinovat, dar el are un handicap insurmontabil. S-a angajat la un club uriaş care n-a avut înţelepciunea să crească un Messi, cum a făcut-o Barcelona. Rivalul lui, Guardiola, este un tehnician modern, are viziune, tact şi intuiţie, dar nu are un merit special în antrenarea sclipirilor lui Messi. Îmi place să cred că aţi văzut panica din privirile lui Pep atunci cînd Realul egala. Şi felul în care i se lumina faţa şi i se îndrepta nodul subţire al cravatei atunci cînd micuţul Leo picta pe teren nişte chestii de neînţels pentru ceilalţi. Cam ca domnul acela pe care-l chema Salvador Dali. Că tot e născut pe undeva prin zonă pe acolo. De la Figueres pe Camp Nou e o aruncătură de băţ.

Comentarii (93)Adaugă comentariu

marin (30 comentarii)  •  19 august 2011, 16:20

nu chiar Dali, mai degraba Gaudi

marin (30 comentarii)  •  19 august 2011, 16:21

Dali era neinteles, Gaudi te lasa cu gura cascata…

fan barca (10 comentarii)  •  19 august 2011, 16:32

In Spania se vorbeste ca Mourinho ar vrea sa distruga atmosfera de la nationala Spaniei…am vazut asta si in comentariile fanilor echipelor neutre ( Sevilla, Valencia, Bilbao, At. Madrid ), iar multi zic ca Xabi Alonso, Casilias si Ramos ar trebui lasati pe afara.
De asemenea se mai zice ca Mourinho a reusit sa strice intr-un singur an prietenia de 15 ani dintre Xavi si Casilias.
Chiar saptamanile trecute, Del Bosque a recunoscut ca au probleme dupa cele 4 El Clasico.
Interesant este ca astfel de incidente nu au fost in primii 2 ani ai lui Guardioala la Barcelona ( vs Juande Ramos or vs Pellegrini ), nici macar dupa acel 2-6…atitudinea lui Casililas s-a schimbat radical dupa venirea lui Mourinho, nu m-ar mira daca ar pierde banderola de capitan de la nationala in urmatoarele luni…

Ciudat este ca sunt cam multi portughezi titulari la Real Madrid ( chiar si reprofilarea la mijloc a lui Coentrao e bizara )…iar Mourinho a zis in nenumarate randuri ca intr-o zi va antrena echipa nationala…

alex21 (6 comentarii)  •  19 august 2011, 16:33

ceea ce remarc a nu stiu cata oara e aceasta gandire ,,in spirit de turma” a romanilor care se face simtita indiferent de subiect…in mintea asa-zisilor fani ai barcei (care nu au mai mult de 3-4 ani de cand s-au apucat de sportul asta) lumea fotbalului e impartita in: fortele binelui si anume barca care trebuie sa castige cu orice mijloace in numele propagandei ipocrite a unui fotbal frumos insa in niciun caz divin si a unui brand ce inglobeaza atat sigla Unicef si fazele geniale ale lui Messi cat si flegmele lui pique sau simularile penibile ale lui busquets laoalta cu pasele lui Xavi si Iniesta si erorile mari de arbitraj in favoarea barcei de 3 ani incoace…si a2-a categorie fortele raului simbolizate de toti care i se impotrivesc barcei…iar cum Mourinho e cel care a pus (cu o exceptie) probleme mari catalanilor el e privit ca intruchiparea anticristului lucru ajutat e drept si de atitudinea sa care pt cei obisnuiti sa gandeasca altii pt ei si sa se complaca in oceanul ipocriziei si manipularilor e o grava insulta…iar referitor la acel video cu fabregas fac o supozitie: poate ma insel si daca e asa atunci vorbim de un gest foarte urat si cu aroma de penal dar totusi daca l-a calcat de ce nu a aparut imediat si n-a zis nimeni nimic dupa meci? mi-e greu sa cred ca ar fi trecut neobservat si nu cred ca cineva de la barca l-ar menaja pe portughez

Mourinhi (1 comentarii)  •  19 august 2011, 16:33

Si Rjikard era mare antrenor pe cand a fost la Barcelona toata lumea il ridica in slavi in schimb eu nu am mai auzit de el. Mourinho a fost mare antrenor la Chelsea ,Inter, Porto. Cred ca totusi spune ceva asta .

soso (1 comentarii)  •  19 august 2011, 16:34

stilul de joc al BARCELONEI a fost format de frank rijkard pe cand jucau ,ronaldhino ,deco..etc…el a venit la barcelona cu stilul asta de combinati rapide cu mingea pe jos.

unul (1 comentarii)  •  19 august 2011, 16:48

http://www.youtube.com/watch?v=d6gkgg9GCek uitati aici la 00:07 si 00:11 un gest foarte imatur dar daca voia sa loveasca ar fi facut-o cu siguranta…inadecvat dar nu violent

Bogdan B. (22 comentarii)  •  19 august 2011, 16:55

Am gasit prototipul idioteniei absolute, enuntat in comentariul unui… (nici nu s-a inventat cuvantul pentru a descrie o asemenea entitate lipsita de cel mai mic rudiment de gandire!):
„Dar daca Messi e mai bun decat Ronaldo, atunci si Pep e mai bun decat Mourinho.”
Toate fundamentele rationamentului logic, formulate de marii filosofi, s-au facut tandari de la piatra aruncata de acest pitecantrop al gandirii, veriga mai-bine-lipsa din declinul omului catre nevertebrata…

Viorel (4 comentarii)  •  19 august 2011, 17:14

Doamne in sfarsit cineva care mai vede si realitatea. Felicitari pentru articol domnule Geambasu, zilele astea in presa au fost numai bomba care mai de care, toate bineinteles impotriva Realului si orchestrate de sfintii catalani.
Iar pentru regii fair-play-ul nu am decat un filmulet sa va arat. Clatiti-va ochii si altadata gurita mica youtube.com/watch?v=jjWCGYgedZQ&feature=player_embedded#!

Internazionale (2 comentarii)  •  19 august 2011, 17:18

Cei care aduc in discutie CARACTERUL in fotbal se pliaza pe profilului de consumator de emisiuni gen BURLACITA. Iti dai seama ce minunat e spiritul catalan cand si-au huiduit imnul national. Iar de Mou vs Pep. Pep antreneaza de cel putin 3-4 ani la Barca, iar nucleul principal de jucatori (exceptie Villa) sunt acolo de mai bine de 5 ani. Mou e la Real de 1 an, iar grupul de jucatori (Ozil, di Maria, Khedira, deci mijlocasii centrali) tot de 1 an. In dubla din super-cupa, diferenta a fost minima, a fost facuta de Messi si eventual un penalty neacordat. Luand cifrele astea in considerare, cine e mai bun ca antrenor? Ok, incepeti iar cu caracterul (vezi episodul M Lucescu in Ucraina), vedeti ca va incepe emisiunea preferata pe otv

orbul gainilor (1 comentarii)  •  19 august 2011, 17:25

Cristi, te apreciez dar articolul asta nu-ti face cinste,poate doar.. trafic.
O seara frumoasa!

Oana (11 comentarii)  •  19 august 2011, 17:26

„atunci chiar nu a simulat”… LOL, tu te auzi??? deja e eveniment cand nu simuleaza Alves. Crampoanele alea lui Khedira la Abidal, nu au existat, altfel ii lasa semn sau ii misca capul. Desigur ca un barbat puternic de 31 de ani, plin de muschi, s-a tavalit 2 minute prin iarba, pt o pala de vant. Sunt oameni invalizi care se chinuie sa stea in picioare, iar unul sanatos are caracter de sluga… Exista ceva mai penibil in fotbal decat sa simulezi?

durden (270 comentarii)  •  19 august 2011, 17:30

exercitiu de gandire:ai mai vazut vreodata in ultimii 15 ani,fotbalistii celor 2 echipe luandu-se la bataie,pana la venirea lui mourinho?eu am vazut fiecare el clasico din ultimii 7-8 ani si nu-mi aduc aminte.cand barca castiga cu ronaldinho pe teren pe santiago bernabeu,toata lumea l-a aplaudat in picioare la sfarsitul meciului.mourinho a reusit sa-i inlature pe raul,guti etc si a adus in locul lor oameni ca ozil si cristiano.e trist…

drucker (15 comentarii)  •  19 august 2011, 17:47

Argentina cu Messi e mediocra.QED

nicolas (1 comentarii)  •  19 august 2011, 17:49

MOURINHO sa plece sa antreneze in afganistan, rusine de antrenor .

Pohfala (17 comentarii)  •  19 august 2011, 18:00

nu sint de acord ca Mou e mult mai bun decit Pep. Si Mou are tot ce-si doreste la Real, toate mijloacele si fondurile necesare. Descrierea lui Pep ca fiind panicat la golurile egalizatoare e rautacioasa. Nu avea cum sa fie asa pt ca Real a marcat niste bashini de goluri la ingramadeala lar Barca a marcat goluri de joc pe calculator. In plus sa nu uitam ca misiunea lui Pep e mult mai grea: el nu trebuie sa construiasca o echipa (ceea ce e destul de greu) ci sa mentina masina de fotbal a Barcei la capacitate maxima, sa gestioneze cel mai mare grup de vedete. Si mai mult nu cred ca Messi e principalul om al Barcei, se vede clar la nationala Argentinei asta; jocul Barcei e facut de un trio: Xavi, Messi, Iniesta.

boby (2 comentarii)  •  19 august 2011, 18:13

Domnule Geambasu diferenta dintre Pep si Muriniho este uriasa . Si am sa va explic si de ce . Pe cand acest tanar matador din catalunia nimit Pep Guardiola ,a revolutionat fotbalul modern printrun joc de pase si o organizare atipica la ceea ce s-a vazut pana acum ( va o spune unul care mananca fotbal pe paine de 20 ani incoace , atat tactic cat si tehnic ) , Jose arogantul nu a facut nimic mai mult decat sa degroape din morti stilul mult hulit a lui Helenio Hererra. Mai pe scurt foarte multa disciplina si parsivism fotbalistic in numele rezultatului .
Asadar intr-un moment in care civilizatia actuala ucide specatcolul si bucuria in detrimentul rezultatului , indiferent de domeniu de activitate , Pep este de apreciat ca a gasit reteta care imbina perfect bucuria de juca cu rszultatul pozitiv .

mihai (3 comentarii)  •  19 august 2011, 18:26

„Încercaţi să nu îl mai demonizaţi pe Mourinho” … nici nu e nevoie, omul si-o face singur. Da, e un antrenor bun, fara indoiala … atata doar ca are un caracter de hot de buzunare de cartier – ar face orice ca sa isi atinga scopurile. Infect, mai ales cand ajungi sa te iei la bataie ca pe maidan. Sigur, orgoliul si sumele IMENSE de bani care au transformat fotbalul din sport in afacere ar putea fi niste scuze – atata doar ca eu refuz sa i le acord. Mourinho va fi mereu un antrenor mare dar un om mic.

„Mourinho nu a greşit nimic” … acuma l-ai facut si perfect. In fine, ma abtin de la alte comentarii fiindca orice om cu putin bun-simt poate sa vada si sa inteleaga cine sau ce este Mourinho.

Intrebarea care se pune e una singura … daca Realul n-a putut sa treaca de Barca cand (marea majoritate spune ca) au jucat mai bine, ce d-zeu sa mai faca atunci cand Barca o sa isi intre in ritm ?

Viorel (4 comentarii)  •  19 august 2011, 18:37

@boby, a revolutionat fotbalul modern? =)))))) Pep nu a facut decat sa copie fotbalul propus de Rinus Michels la Ajax-ul anilor ’70. Nu a inventat nimic. El doar parodiaza in cel mai prost gust. Asta e fotbal modern? =))
Pep va fi un antrenor desarsit atunci cand va lua trofee importante si in alte parte, pana acum nu a demonstrat nimic. A primit o echipa gata facuta pe tava.
Vai doamne mare antrenor. Zicea ca vrea sa antreneze Brescia, sa vedem daca e in stare sa castige ceva acolo. Mourihno a facut tripla cu Porto. Sa vedem, este in stare si Pep sa faca asa ceva cu e echipa mica?
Nu mai comparati mai fratilor merele cu perele, Mou e un antrenor complet, lui Pep abia daca iau dat tuleii, are 4 ani de antrenorat, ce naiba, e mic rau de tot.

Danciu (13 comentarii)  •  19 august 2011, 18:57

Se vede mentalitatea de roman. Un om civilizat, care este Boloni, poate fi criticat, dar unor obraznici ca Mou sau Lucescu li se ia apararea cand dau cu bata-n balta. Si te miri ca ne conduce clanul Becali, simbolul marlaniei adusa la perfectiune.

Oana (11 comentarii)  •  19 august 2011, 19:47

Mentalitate de Gigi Becali…

Mou: 1 an la echipa, intreg mijlocul e nou, max 1 an
Pep: de 3 ani la echipa, Messi, Xavi, Iniesta si restul au mai bine de 5 ani impreuna.

Eu nu inteleg ce atata oftica ca Realul a reusit in sfarsit sa puna probleme reale Barcelonei. Dar o tara de huligani e mai interesata de ce se intampla in tribuna (ca Jose se stramba la nush cine) decat pe teren, conteaza mai mult scandalul si mondenul decat spectacolul fotbalistic. Ok, Jose e malefic, Pep e minunat, vedeti ca incepe Burlacita, e si acolo ceva de comentat

sebao (157 comentarii)  •  19 august 2011, 20:07

poate barcelona ar fi cea mai buna din lume si fara messi. totusi n-ar avea aceiasi stralucire

florin (1 comentarii)  •  19 august 2011, 20:18

Intreaga comunitate a fanilor Real Madrid Romania (fclub.ro/real madrid) apreciaza acest articol. Uriase cuvinte din partea unui jurnalist adevarat, nu a unui gurnalist care vede doar o parte a fotbalului. Nu aveti nevoie de laude domnule Geambasu dar le meritati cu prisosinta. Felicitari domnule Cristian Geambasu pentru fotbalul pe care il vedeti, simtiti, intelegeti!

X-man (2 comentarii)  •  19 august 2011, 20:20

Geambasule, nu il demonizeaza nimeni pe antrenorul Mourinho, e unul din cei mai buni antrenori din lume. Dar daca tie nu ti se pare nimic in neregula cu ceea ce a facut omul Mourinho pe Camp Nou miercuri seara, atunci ai o problema…

mitroi (4 comentarii)  •  19 august 2011, 20:43

Toata stima pt antrenorul Mourinho si „moarte” omului Murinio cel de acum!

DANY (1 comentarii)  •  19 august 2011, 20:48

In nici un caz nu ne-am dat seama ca esti merenque,Cristiane ;).Totusi in ultimele 6 confruntari meciurile au fost foarte echilibrate.5-0 a fost o exceptie ,greu se poate repeta.
Acum ca Josep Mourinho este mare antrenor,poate ca da,dar sa nu ne facem ca nu vedem ,ipocrizia,nesimtirea,lipsa fair playului fata de o Barcelona imperiala.
Antrenorul este tot Omul Mou,cel care face gesturi de greata cand este Leo langa el sau care baga degetul in ochi ( pe la spate ) antrenorului secund al Barcei.
Haideti sa nu mai fim nici noi ipocriti,carcterul lusitanului este ZERO.
Ptr. toti cei care iubesc fotbalul si nu sunt orbiti de iubirea subiectiva de echipa,Realul este mult prea mare ptr caracterul portughezului.
PS.
Barca a ramas pe teren la finalui Cupei Regelui aplaudand echipa invingatoare.;)

misujon (2 comentarii)  •  19 august 2011, 21:14

Bravo „Mihai”! Bravo „Danciu”! Bravo „X-Man”!
Tu, „Oana”, unde ai vazut spectacol la echipa Moudrid?!

Gabrinho (4 comentarii)  •  19 august 2011, 21:18

http://fclub.ro/barcelona/6941/video-rezumat-extins-barcelona-real-madrid-3-2-in-supercupa-spaniei
Commul cu nr 28 „DAN_GRC” el a zis ce am incercat de 2 ori sa spun eu da cand incercam de fiecare data se bloca din cauza ca PC-ul meu are o micuta problema,dar mai vreau sa adaug ceva.
1.Pep nu a avut echipa facut i-a adus pe ALves si Pique a facut o alta aparare ,del a 1-4 pe Bernabeu a ajuns la 6-2 pt Barca el acolo a creat o echipa a alungat vedete ca Deco si Ronaldinho care stricau lotul si a creat o echipa de unul singur nu ca Mourinho care nu ar putea face asa ceva , si Pep e si un bun psiholog a reusit sa ii faca pe jucatori sa nu li se urce la cap si sa ii tina in priza dupa sez faantastic 08-09 ,in care au castigat tot ce se putea ei duap au continuat sa joace acelasi fotbal placut datorita lui Pep care i-a facut sa nu se multumeasca cu putin.
Si as vrea sa adaug de faza cu Messi la nationala ,el acolo nu are cu cine sa joace fratilor aia rateaza in continuu le pune mignea pe tava aia rateaza in continuu,Tevez cu Bolivia de 3 ori a ratat singur cu portarul ,Messi de 3 ori i-a pus-o pe tava el n ua dat gol,
cu Columbia i-a pus-o odata iarasi a ratat.
CU Costa Rica 2 pase de gol.
Cu Uruguay centrare de gol ,centrare la golul anulat nedrept si a driblat si a mai creat alte ocazii ratate de Higuain.
La mondialul din Africa de Sud a sutat cel mai mult pe poarta si a contribuit la toate golurile Argentinei.Cu Spania in 4-1 a dat gol ,cuu Brazilia a decis singur meciul 1-0 .
Cristiano Ronaldo ce face ?
Da gol cu Luxemboug :)))
Inca ceva
P.S.:Oana lasa fotbalul fata nu le ai deloc,sigur ori esti la liceu ,ori ai 20 si ceva de ani .
Da 3 lucruri sunt sigur:
1.Nu le ai deloc cu fotbalul .
2.Esti o virgina trista.
3.Cine te va lua de sot cel mai FRAIER.

dani (9 comentarii)  •  19 august 2011, 21:26

@Viorel
Nu trebuie sa se duca la alte 7 echipe si nu trebuie sa demonstreze nimic. Barcelona nu juca asa pe vremea lui Ryjkaard, plus ca i-a adus pe Alves, Villa, l-a propulsat pe Pedro la prima echipa, e drept c-a dat-o in bara Cu Ibra si cu alti cativa. De cand e Pep sunt mult mai eficienti si exacti si daca tu crezi ca e usor sa pastrezi acel vestiar si sa-l mentii motivat dupa ce au castigat atatea…te inseli.Tiki-taka nu a inventat-o Barcelona, dar Guardiola a perfectionat-o, Mourinho ce-a perfectionat? Nu a mai castigat nimeni trofee pana la Mourinho? Ok, la Porto a castigat cu o echipa mica, dar a avut si-un culoar nesperat de usor, a jucat finala cu Monaco, iar la Inter si-a adus cativa jucatori de mare valoare pe f multi bani, a avut buget f mare acolo, la Chelsea nu mai zic, nelimitat aproape. Dupa parerea ta, si Ferguson are e de 25 de ani la Manchester e vai de capul lui pe langa portughez, ca nu a castigat nimic si cu alte echipe…Mourinho e f bun antrenor, nu zic nu, dar se exagereaza prea mult, el este un f bun strateg care lasa in urma niste trofee si cam atat

bogdan (1 comentarii)  •  19 august 2011, 22:31

o parere interesanta, ce zici Cristi?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/8709412/Jim-White-Jose-Mourinho-losing-control-as-Barcelona-show-up-his-flawed-approach-with-Real-Madrid.html

compare his reaction in defeat to that of Sir Alex Ferguson at Wembley back in May. After watching his Manchester United team being demolished in the Champions League final, Ferguson was gracious to a fault. Having spent most of the game watching a lesson in possession and movement, the United boss, not a man renowned for his easy acceptance of defeat, was glowing in his praise. We were beaten by an amazing team, he said. Simply the best he had ever seen. They were just better than us. No shame in that.

….
This was him [murinho] at his least appealing: malicious, childish, sneaky. Barca’s Gerard Piqué had a point when he described Mourinho afterwards as being bad for the game. Such a response to defeat was, frankly, pathetic.


For Mourinho, that is heresy. To be obliged to watch the team of the player relentlessly get the better of the team of the coach, no matter how much he studies and plans, cuts to the heart of his belief. On Wednesday night he saw his very purpose being dismantled. And clearly it hurt. Almost as much as having someone’s finger shoved in your eye.

motanul incaltat (455 comentarii)  •  19 august 2011, 23:41

Il inteleg intr-un fel pe Mourinho-propunea un anti-fotbal-ptca reusise s-o bata pe Barca si sa cistige cu Bayern in finala cind antrena Inter…Interul era o echipa mult sub Bayern.De Barcelona nu se mai pune problema.Dar cu un joc urit a cistigat Liga Campionilor…Mourinho a crezut ca tine si in continuare si anul trecut a fost umilit de Barcelona peste tot-cu o exceptie-Cupa Spaniei.Anul asta pare ca adopta o tactica pe masura Realului.Si fara Messi,cred ca o batea pe Barca.Dar exista Messi si atunci in confruntarea cu Barca poti sa fii doar pe locul 2 .Sau cel mult egal.Real< sau=Barca.De cele mai multe ori insa Real<Barca…Ce nu inteleg de ce nu mi s-a blocat comentariul trecut,neinjurind pe nimeni,doar dindu-i dreptate lui Boloni……

Yusmanis (1 comentarii)  •  20 august 2011, 0:15

Toti cei care spuneti ca Guardiola e doar norocos sa-l aiba pe Messi cadeti in penibil, fara suparare.

Pai si Maradona l-a avut pe Messi in teren si ce a facut la mondial? Dar Bielsa la Copa America?

Guardiola are marele merit ca stie cum sa-l joace pe Messi ca sa scoata maximul de la el.

gery76 (78 comentarii)  •  20 august 2011, 1:02

In primul rand,vreau sa-i reamintesc domnului Geambasu,ca mare fan Bayern ce sunt, ca Bayern Munchen nu poate fi catalogata niciodata ca o echipa de divizia B sauC,in ciuda simpatiilor fata de fotbalul spaniol pe care-l au majoritatea suporterilor si jurnalistilor din ziua de azi ,care n-au aflat sau n-au vrut sa afle ca fotbalul spaniol este ca palmares si valoare all-time la degetul mic al fotbalului german.
Revenind la Mourinho este o mare blasfemie la adresa fotbalului spectacol,fotbalul pentru care lumea vine la stadion,sa-l glorificam pe acest antrenor capabil intr-adevar,dar de o meschinarie incredibila,omul care la finala Cupei U.E.F.A’2003 daca nu ma insel impotriva lui Celtic 3-2 dupa prelungiri,i-a invatat pe proprii jucatori ca in ultimile 10-11 minute din prelungirile 90+dupa golul de 3-2 sa stea efectiv numai pe gazon trantiti ca niste jucatori de diviziaD,simuland intr-un mod sinistru,rusinos si care inca de atunci a demonstrat josnicia la care este in stare sa apeleze pentru a-si atinge scopurile,Mourinho este omul ce a fost salvat chiar de Guardiola pentru a nu fi linsat de adversari pe timpul in care era un simplu secund-translator al lui Sir Bobby Robson la Barca!
Cine-l contesta pe Guardiola ar trebui sa stie ca la varsta sa si la palmaresul sau incredibil in doar trei ani la Barca,a reusit sa-l urce pe Xavi -decisiv din inchizator cu multe sarcini defensive in unul din cei mai buni conducatori de joc din lume,i-a promovat pe Busqets si Pedro in primul11 facandu-i indispensabili Barcei si Spaniei,iar Messi s-a vazut clar ca in afara planului tactic creionat de Guardiola la Barca,la nationala Argentinei este un jucator care dribleaza si atat.

lucian (2 comentarii)  •  20 august 2011, 1:41

bla bla bla si daca ar fi pierdut ar fi dat drumul la sprinklere

motanu (8 comentarii)  •  20 august 2011, 4:34

felicitarile mele cristi . mi-ar face placere sa te avem printre noi . printre zecile, sutele de jurnalisti…..romani…uite ca mai apare si un ,,microbist care vede fotbalul altfel!
iti fac cadou un mic articol …
http://fclub.ro/realmadrid/4853/cand-fotbalul-era-un-joc-bun
de pe site-ul nostru unde vei mai gasi si altele care te vor surprinde si pe tine cum si tu ai reusit sa ma faci sa ma uit altfel la tine.FELICITARILE MELE INCA ODATA.

Adri Baltac (2 comentarii)  •  20 august 2011, 4:40

Domnule Geambasu FELICITARI! Sunteti printre putinii gazetari din Romania care a–ti remarcat caracterul lui Mourinho. Aici in Spania presa de sport se imparte in 2 mari categorii – As si Marca ce elogiaza REALUL si Mundo deportivo y Sport care sunt ziarele de casa ale Barçei. toata lumea pune la zid comportamentul lui Mou, dar aproape nimeni nu vorbeste despre sicanele de care a avut parte banca Madridului pe durata intregii partide inclusiv din partea “blajinului“ Josep care in 3 randuri i a gratulat cu apelativul BANDITILOR ! De 5 ani sunt socio de MADRID dar nu o sa fiu niciodata de acord cu violenta din teren si din afara lui. Speram din tot sufletul ca acest fotbal ce pare din alta galaxie sa nu mai fie umbrit de aceste iesiri golanesti! HALA MADRID! si FORZA MALAGA! in curand sper sa vorbim si despre NEW MALAGA _ un proiect grandios si cat se poate de serios. Salutari Dl. Geambasu dvs. si redactiei GSP _ Adrian_Malaga_20.08.2011

aham (62 comentarii)  •  20 august 2011, 6:37

nu cred ca are nimeni nimic cu antrenorul jose. cu omul e problema… aroganta e o masca zici? pai e o voba cam asa : daca porti suficient de mult timp o masca, ea inceteaza sa mai fie doar o masca. indiferent de motive comportamentul lui mou e execrabil si e o prostie sa incerci sa-l scoti basma curata

caine rosu 18 (49 comentarii)  •  20 august 2011, 7:59

O analiza foarte corecta si pertinenta. Intr-adevar, Real a jucat altceva decat in primavara si aici cred ca e chiar meritul lui Mou. Pacat de iesirile in decor care il submineaza. Barca e tot ce poate oferi mai frumos, azi, fotbalul. Felicitari, Cristi!

Andrei (2 comentarii)  •  20 august 2011, 9:12

Bravos Dl Geambasu. Asta da articol! Chapeau bas monsieur!

Fotbal Fan (4 comentarii)  •  20 august 2011, 10:12

Perfect de acord. Real a pierdut dar a aratat ca se poate. Chiar si impotriva lui Messi (a lipsit foarte putin).
Pe de alta parte, Mourihno a folosit si 1 sabie cu 2 taisuri. Talentul lui de a motiva jucatorii s-a vazut din nou. Numai ca determinarea, la care s-a adaugat din ce in ce mai mult frustrarea, au dus la evenimentele de la finalul meciului. E vina lui Mourinho. Pentru Mourinho nu conteaza mijloacele. Sa ne aducem aminte ca Mourinho a distrus gazonul stadionului cand era la Chelsea (si tot pentru un meci cu Barcelona).
Iar la finalul meciului, cand jucatorii se bateau, Mourinho zambea. Ca un golanas fricos de cartier, a tras de urechi un oficial al Barcelonei si a incercat sa se faca nevazut.
Daca e, nu e demonizat pentru ceea ce face ca antrenor ci pentru ceea ce face ca om.

Doc (12 comentarii)  •  20 august 2011, 10:24

De parca il demonizeaza cineva pe Mourinho pentru cum si-a asezat echipa in teren…

Nu, amice, problema e cu EDUCATORUL Mourinho, omul care in loc sa-si calmeze elevii le da un exemplu foarte prost. Aroganta aia poate sa fie orice, un joc teatral, o masca – insa este o chestie nociva, care genereaza mai multa aroganta si nervozitate din parta elevilor sai.

Imi pare rau, Realul lui CR7 si Mou a devenit o echipa dezgustatoare, la ani lumina de Realurile lui Hugo Sanchez, Zamorano, Ronaldo sau Figo.
Asta ca sa nu mai vorbim de marele Raul…

Falemi NANA (2 comentarii)  •  20 august 2011, 11:34

… Si Argentina il are pe Messi, si alaturi de el,10 fotbalisti printre cei mai buni din lume, post cu post, dar totusi nu este invincibila( bine, se poate spune ca nu arata a ehipa).
Spania nu il are pe Messi si totusi a castigat Mondialul si Campionatul European. 😉
Loturile U21 si U19 ale Spaniei, nu il au pe Messi, si au castigat toate trofeele puse in joc ( ce-i drept U19 are un numar 7, Dolofeu, de mare senzatie, un fel de Overmars, care a fost de departe peste nivelul competitiei, avand doar 17 ani, si care a fost cooptat in lotul mare al Barcei, totusi…) 😉

Eu as spune ca in alta parte este secretul. Xavi a facut o declaratie, zilele trecute: „multi iubesc fotbalul, … ” .
Daca nu este Messi este Iniesta sau Villa sau Pedro sau Thiago sau Sanchez, mai nou… deci nu sunt putini si fiecare are o tehnica in regim de viteza, perfecta, naucitoare. Oricare dintre acestia, se poate insinua prin aparari aglomerate si inscrie. Automat daca Messi nu joaca, ceilalti au responsabilitati mai mari in jocul ofesiv, automat Villa incearca mai mult, automat Iniesta risca mai mult, automat Sancez, Pedro se dezlantuie… sa nu ii subestimam pe acestia. De fiecare data, cand a fost nevoie, au iesit la rampa!
La Barca, Messi este numarul 1 care face diferenta, dar si numerele 2, 3,4, 5 sunt letale ! Adica SI ELE ADUC VICTORIA, CAND ARDE BUZA! 🙂

Legat de noutatile in jocul Realului:
Lusitanul a avut de ales intre :
1. A JUCA SUS, IN PRESSING
2. A SE BETONA IN TREIMEA PROPRIE, ca si la Inter.
3. Varianta de mijloc, iese din calcul; atunci cand Portughezul Care se Crede Special, a facut ECHIPA SCURTA LA MIJLOCUL TERENULUI, a luat 5. E drept, era de putin timp la echipa,si nu avusese timp sa-si impuna filozofia, dar chiar si asa, a scapat ieftin, caci firesc era sa se termine 8 ( daca David Villa care a marcat totusi de 2 ori, nu era, paradoxal, cap de linie la majoritatea combinatiilor)

Totusi Real nu este Inter, cum nici pretentiile publicului spaniol, nu sunt asemanatoare cu cele ale italienilor, mari adepti ai organizarii defensive, asa ca Cel Care Se Crede Special a ales sa joace in pressing avansat, ca sa incerce sa recupereze mingea aproape de careul lui Valdes, pentru ca apoi, foarte rapid … din maxim 2-3 pase sa ajunga la gol.( El stie ca daca se apuca sa construiasca, nu ajunge niciodata in careul Barcei! )
Pentru asta, a adus mai multi jucatori in terenul lui Guardiola … daca observati, inca din primele minute ale jocului, Realul deplaseaza 8 jucatori in jumatatea catalana!!! Daca juca, timid, cu doar 5 sau 6, asa cum a facut-o anul trecut, iarasi ar fi fost esec total.
Chiar si asa, cu cei 8 jucatori aflati in pressing agresiv, Realul nu ar reusi sa castige mingea, daca nu ar juca la RUPERE!!! Idea: sa creeze panica in jocul catalanilor, si sa ii faca pe acestia sa greseasca usor, in preajma careului propriu, sa le taie constructia… . Cu asta a venit nou Lusitanul Special… cu Teroarea in Fotbal!
Daca Portughezul nu isi indeamna elevii sa practice TERORISMUL IN FOTBAL ( cu ingaduinta arbitrilor), ia de la Barca in fiecare zi , cate 5 goluri , fara sa inscrie vreunul, pentru ca niciodata nu pot sa puna piciorul pe minge. Fara acele intrari dure, NESANCTIONATE, care dau NESIGURANTA jucatorilor Barcelonei, Realul de azi nu vede mingea!
Bun, Barca simuleaza uneori sau cauta contactele, pentru a obtine lovituri libere, dar prin asta atentioneaza arbitrii si stopeaza apresiunile, nu rupere picioare!
Daca s-ar arbitra corect, Pepe, Khedira, Sergio Ramos, ar trebui sa primeasca rosu, pana la pauza; Realul ar trebui sa joace cu 3 mai putin, in fiecare El Clasico.

CREDETI CA MESSI SI INIESTA NU POT RUPE PICIOARE???!!!! 🙂
( vezi pe youtube, intrarea lui Pepe, din meciul cu Getafe… altii iau cate 8 luni, pentru gesturi golanesti: vezi Cantona, vezi Ganea,… )

Culmea este ca madrilenii, dupa ce au intrari criminale, mai si protesteaza… in frunte cu Antrenorul! Corect ar fi sa ridice mana si sa plece de acolo. Nu trebuie sa fii un mare antrenor ca sa iti inveti elevii astfel. Portughezul e limpede ca ii invata altceva! Cineva care incita la violenta, creeaza scandaluri, din fotbalisti creeaza golani, face rau sportului. DE ACEEA CRED CA PORTUGHEZUL CARE SE CONSIDERA SPECIAL, AR TREBUI SCOS DIN FOTBALl!
Fotbalul este un sport dur, in Anglia Roy Keane rupea tibii, juca tare, era nervos de multe ori, fara a avea ura, insa si juca fotbal intr-un mare fel. Nu vad asta la Khedira, la Pepe, la Ramos, cand au mingea la picior :))) mai nou la Marcelo. Oare pentru ei, ceea ce se intampla in teren nu este un joc de fotbal?! De ce isi privesc adversarii cu atata ura?! Ii indoctrineaza cumva Lusitanul?!
Acestia sunt urmasii lui: Raul, Butragueno, Hugo Sanchez, Zidane, Ronaldo, Roberto Carlos, Figo, Hagi ,… ???? Oare cum ar fi pregatit partidele Portughezul, avandu-i pe acestia in lot?! 😉

Barca a jucat mediocru, in Super Cupa … s-a si vazut ca nu e in forma. Pasele nu au mers, poate si din prea multa relaxare (adunata intr-o vacanta venita dupa un sezon exceptional, dar istovitor psihic si fizic) si mai putin din presiunea Realului … Barca nu a venit, inca, cu nimic in plus, fata de sezonul trecut… insa a luat masura Realului si a si castigat Trofeul. Acum stie la ce sa astepte, Portughezul nu!

Aceste considerente, facute de subsemnatul, au ca fundament, stima deosebita pentru jocul de mare spectaculozitate al Realului de alta data, stima care a disparut odata cu indepartarea lui Raul, lui Valdano si cu acordarea tricoului cu nr.7, altui jucator, desi elegant, pentru un club elegant, ar fi fost sa fie retras, ca urmare a recunoasterii meritelor celui care l-a purtat, … . Aceste gesturi spun ceva, despre directia in care a luat-o Realul… pentru cine intelege.

fan barca (10 comentarii)  •  20 august 2011, 20:50

imi place ce a scris Falemi NANA…a avut mai multa rabdare decat mine ca sa puncteze tot ce era de punctat…

Sunt de acord si cu Gabrinho legat de jocul lui Messi la nationala…parca lumea ar fi oarba ( nu e jignire )

In concluzie, „lumea” zice ca Real s-a apropiat enorm de Barcelona ca valoare…dar o sa aveti o mare surpriza la urmatorul El Clasico din mijlocul sezonului 🙂

Comentează