Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Helmuth, o imagine

Există un personaj egal cu sine la Steaua. Coerent şi echilibrat, deşi nu jură iubire veşnică. Îl cheamă Duckadam Duckadam, imaginea Stelei. Nu este o figură de stil. Adică nu este doar o figură de stil, omul cu asta se […]

miercuri, 9 martie 2011, 5:52

Există un personaj egal cu sine la Steaua. Coerent şi echilibrat, deşi nu jură iubire veşnică. Îl cheamă Duckadam

Duckadam, imaginea Stelei. Nu este o figură de stil. Adică nu este doar o figură de stil, omul cu asta se ocupă în Ghencea. Este preşedinte de imagine al unei echipe care s-ar speria dacă s-ar putea privi în oglindă. Iată de ce misiunea lui Helmuth nu este atît de simplă pe cît îşi închipuie cei care îi numără banii pe care îi primeşte ca salariu de la patron. Şi care îl acuză că e sclavul patronului. Oricum, în viziunea galeriei, toţi sînt slugile lui Gigi. Dar sînt oameni şi oameni şi printre cei care se bagă la stăpîn. Nu avem toţi stofă de patroni. Nici de freelanceri.

Mă număr printre cei care au reacţionat atunci cînd Duckadam a luat primul avion spre Bucureşti după ce a fost sunat de Becali. Mă impresionase neplăcut graba, nu decizia în sine. Continuam să suprapun imaginea nepămînteanului de la Sevilla cu aceea a bărbatului de cincizeci şi de ani dependent de o sinecură pentru a-şi asigura traiul cotidian. Nu mi-am schimbat părerea de atunci, dar între timp l-am descoperit pe Duckadam cel de fiecare zi. Omul a trecut la costum şi la cravată, şi-a aranjat puţin mustaţa, apoi a început să vorbească. Despre Steaua, despre alte lucruri şi întîmplări din fotbal. Întotdeauna întrebat. Mereu cînd a fost solicitat. Cînd, după vreun meci nereuşit – şi au fost atîtea! -, băieţii nu catadicseau să scoată o vocală şi o consoană legate, el răspundea la telefon. Puţin stînjenit, dar natural. Echilibrat, fără emfază şi fără aere de primadonă. Sincer şi onest.

El nu şi-a băgat echipa cu forţa în silenzio stampa, nu a pozat în Bruce Lee al managerilor. El nu a dat clasă editorialiştilor cu textele lui mirobolante, nu a jurat că nu lucrează cu X, cu Y şi cu Z. Nu a avut discuţii bărbăteşti cu antrenorii pe care îi detestă pentru a-şi recîştiga un locşor pe băncuţa tehnică. Pentru că Helmuth Duckadam nu detestă pe nimeni şi, mai ales, pentru că nu are de ce să se legitimeze din 24 în 24 de ore ca Mihai Stoica.

Îmi place acest Duckadam. E reconfortantă sinceritatea lui în marea de ipocrizie înconjurătoare. Nu pleacă de la Steaua fiindcă are un copil de crescut. Atît, nu-i nevoie să sforăi declaraţii de iubire veşnică. Şi altceva. Cu o eleganţă greu de bănuit la un personaj atît de masiv, Duckadam a redimensionat postul decorativ care îi fusese destinat. Împotriva curentului şi a ideilor noastre preconcepute, directorul de imagine al Stelei a devenit, în cîteva luni, cel mai credibil personaj din anturajul Stelei. O performanţă senzaţională, într-un loc în care doar provizoratul este permanent.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

tavi (14 comentarii)  •  9 martie 2011, 18:08

Sa-l respectam pe acest om ; chiar are mult echilibru si bun simt, asa cum bine se spune : ” nemtii tot nemti”. Sper sa ramana in organigrama clubului pana la adanci batraneti , asa ar fi normal , la un club normal . Sa invatam din respectul pe care marile cluburi din Europa il au fata de fostele glorii !!!

marin (30 comentarii)  •  9 martie 2011, 18:30

?

fata morgana (6 comentarii)  •  9 martie 2011, 18:44

nu sunt stelist, nu voi fi niciodata dar Ducadam are prestanta normalului, a firescului, a nededublarii. cinste lui!

TANO (10 comentarii)  •  9 martie 2011, 19:12

imagine ca imagine, dar cand deschide gura ramai traznit cate tampenii abereaza

gabi (4 comentarii)  •  9 martie 2011, 19:22

bine cristi,… era timpul ca cineva sa remarce finetea unui OM simplu pe care se bazeaza cel putin jumate din istoria stelei. (daca mai apar 2 / 3 articole din astea devine gelos ciobanul si s-ar putea sa-l izgoneasca… nici nu stii cum e mai bine…)

banks (62 comentarii)  •  9 martie 2011, 19:25

Respect, Duckadam.
Un articol frumos, simplu si binevenit.

cla (2 comentarii)  •  9 martie 2011, 19:29

corect! de mult am remarcat si eu acest lucru. nu sunt fan steaua, dar ma gandeam intr-o zi cand l-am auzit pe duckadam vorbind, ce diferita ar fi putut fi imaginea clubului, si nu doar al acestui club (mai sunt multe altele), daca l-ar fi avut pe helmuth de la inceputul anilor 90 ca presedinte. cred ca absolut tot fotbalul romanesc ar fi aratat altfel. fara asa multe nulitati care vorbesc fara noima si pe deasupra si zilnic pe toate posturile de sport, ocupand timp de emisie si nelasand loc si altor sporturi sa fie vazute.
in sfarsit s-a remarcat un amanunt important.

dan (21 comentarii)  •  9 martie 2011, 19:47

eu il respect pe jucatorul Duckadam dar daca tu incerci sa ma convingi ca el sta la Steaua pt alt motiv decat banii ,crede-ma ca nu vei reusii..de acord cu tine respunde la telefon mereu e echilibrat dar sa accepti declaratiile lui gigi de genul (lasati-l in pace pe duckadam ce stie el? el e pus acolo de imagine) denota totusi un caracter slab de pres.. eu sunt curios apropos de „nu avem toti stofa de patroni” ce ai face tu daca patronii tai ar veni si ti-ar dicta editorialele tu urmand doar sa le semnezi??? daca imi spui ca ai fii de acord atunci tac si nu mai zic nimic!!

ramirez (1 comentarii)  •  9 martie 2011, 20:11

dane ai citit doar titlul?spune clar in articol ca a venit la steua si pentru bani,ca are un copil de crescut,dar peste toate astea tot respectul pentru el!sa nu uitam ca atunci cind i-a fost greu singurul care l-a ajutat a fost gigi care i-a platit operatiile,deci nu mi se pare nimic anormal ca el sa fie alaturi de steaua si dupa cum se vede e singurul care nu deranjeaza pe nimeni cu comentariile lui pertinente!tot respectul pentru el !!1

vali (8 comentarii)  •  9 martie 2011, 20:12

bun articol,respect ptr.Dukadam ,dar cind gasesti timp sa scrii despre MM??? s-au ajunge parerea lui Tudorel Stoica si Emeric Jenei??? prea mult jeg in fotbalul Romanesc.

Manea Catalin Andrei (8 comentarii)  •  9 martie 2011, 20:58

D-le Geambasu, inca faceti greseala de a suprapune peste. E cam dificil sa suprapuneti dedesubt.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  9 martie 2011, 21:25

manea catalin andrei
Aveti dreptate, am indreptat greseala

valhalla (15 comentarii)  •  9 martie 2011, 21:59

sunt cateva secunde care pot sa-ti schimbe intreaga desfasurare ulterioara a vietii…cam asta i s-a intamplat atunci.numele lui va ramane in istorie…probabil in sufletul stelistilor..al meu sigur…undeva acolo recunoastem….jocul ne-a fost caracteristic…prost,antijoc…ba mai mult am ratat si 2 penaltiuri…conditii intrunite pentru o infrangere onorabila…nu a fost de acord el…in procente pentru mine 90% din cupa aceea, care in proportie de 99,9999% nu va mai ajunge niciodata in romania,i se datoreaza….faptul ca nu a dat lovitura se datoreaza conjuncturii…traia in romania,a primit o dacie,revolutia l-a prins destul de batran ca sa mai prinda un transfer afara,etc….faptul ca becali l-a chemat sa-i dea un salariu decent (habar nu am de sume dar banuiesc sau macar sper sa fie decent) este o a nu stiu cata palma data statului roman…care ar trebui sa isi pretuiasca adevaratele valori…iar in fotbal duckadam este o valoare….e usor sa vorbesti pe banii altuia…mai greu e sa-i dai…sunt multi care ar putea proceda asa dar nu o fac…ca cere ceva in schimb,asta e free market…dar nu becali e de acuzat…tocmai cel care a intins o mana…printre singurii…restul…a schitat cineva vreun gest cand a anuntat ca pleaca in sua…?din atatea cluburi,trusturi media(sunt atatea nulitati care isi exprima pareri egale cu 0 la tv),etc….

marius710 (2 comentarii)  •  9 martie 2011, 22:10

Foarte bun articolul. Pentru suporterii stelisti, Duckadam, Stoica, Lacatus, Hagi nu vor avea niciodata nevoie de „legitimari” sau justificari. Ei ne-au daruit clipe de neuitat si datorita lor majoritatea stelistilor sunt stelisti.

anakin (12 comentarii)  •  9 martie 2011, 22:35

BRAVO! OMULUI SI ARTICOLULUI.

Mihai Cernea (2 comentarii)  •  9 martie 2011, 22:45

Oamenii nu mai apreciaza acest gen de personaje din fotbalul nostru ca Dukadam sau chiar Iordanescu, sa nu il uit si pe Emerich.Dupa conferinta de presa a lui MM de astazi parca merge un Tottenham – AC Milan, sa stergem imaginea penibilului pe ziua de azi desi nu au legatura aceste doua evenimente.Avem nevoie sa scoatem in fata mai multi oameni ca domnul Dukadam!

James (36 comentarii)  •  9 martie 2011, 22:58

Nu asta ar trebui sa scoata in evidenta un jurnalist asa cum esti tu Cristi. Duckadam nu reprezinta in momentul actual performanta la locul de munca si asta ar trebui sa invete copii in ziua de azi. Ca e bine sa fii performant, sa faci ceva cu folos, sa muncesti cu adevarat, sa fii capabil. Faptul ca Helmuth e onest si sincer, umil dar si prietenos nu e de ajuns. El nu este un exemplu pentru nimeni in ziua de azi. Duckadam din 1986 este cu totul altceva.

D. (1 comentarii)  •  10 martie 2011, 0:09

Duckadam este cea mai buna achizitie a Stelei lui Becali. E, intr-un fel, recuperarea prestigiului trecut, a demnitatii pierdute, a normalitatii si a echilibrului atat de necesare unui mare club. Sunt stelist de aproape 30 de ani, de copil, dar niciodata nu m-a durut mai tare ce se intampla la Steaua ca ceea ce se intampla de cand a preluat Becali clubul. De atunci, un singur lucru m-a facut sa imi aduc aminte de Steaua mea: Helmuth Duckadam cu discursul sau calm si sobru, sigur si masurat, exact ca atunci cand statea in fata Barcelonei uimind o lume intreaga cu maniera martiala in care a aparat blazonul unei echipe de artisti si vitezisti!

tetelica (7 comentarii)  •  10 martie 2011, 6:01

Bine a zis Becali ca Stoica e indispensabil Stelei…E indispensabilul Stelei,izmana ei…

boris (20 comentarii)  •  10 martie 2011, 7:01

i-am admirat calitatile umane (echilibrat, serios, meticulos) ale lui duckadam atunci, in 86, cand a explicat cum a GANDIT fiecare dintre penalty-uri aparate. asa este, acest ardelean bine cumpanit, cu cei sapte ani de acasa, ar trebui sa fie un model de comportament in perimetrul fotbalului. din pacate, cota mediatica superioara apartine unor mitici penibili, care au adus fotbalul romanesc… acolo unde este acum. de acestia, duckadam nu ne poate apara. ar fi putut sa o faca presa. dar ea este prima care profita de golaneala instaurata.

ilpadrino (3 comentarii)  •  10 martie 2011, 8:25

el nu aia, nu cealalta, nici aia, nu face nimic. foarte bun baiat Helmut. dar la ce? e sincer cand zice ca nu face nimic. asa si? asta este de laudat domnule Tolontan? ca singura preocupare este sa fie sincer?

ilpadrino (3 comentarii)  •  10 martie 2011, 8:27

scuze. Domnule Geambasu!

Jiji B. Good (13 comentarii)  •  10 martie 2011, 8:53

Inteleg de ce i se ia apararea si cred ca gestul in sine e elegant. Dar compromisurile facute in timp releva un om slab. Si sa recunoastem ca a fost un portar mediocru, cu o singura realizare adevarata: a aparat el sau au ratat adversarii?

marin (30 comentarii)  •  10 martie 2011, 9:08

? cred ca am inteles! OMUL de la Sevilla este unic! NIMENI din Romania nu va mai face ce a facut el! Acum predomina necesitatile materiale, dar poate va face pana va pleca si ceva bun la Steaua, POATE…..

gigi (1 comentarii)  •  10 martie 2011, 9:34

dukadam este la steaua ca discobolul din stefan cel mare.

Luque (2 comentarii)  •  10 martie 2011, 9:51

Respect Duckadam !

redknapp (11 comentarii)  •  10 martie 2011, 10:00

Asa este !

jos_cenzura (66 comentarii)  •  10 martie 2011, 10:19

valhalla, te rog abandoneaza atitudinea asta atat de comuna la noi, de cersetor cu mana intinsa la stat; daca il apreciezi atat de mult pe Duckadam, plateste-i dumneata o prima lunara, aduna alti simpatizanti, dar nu forta intreaga societate (multi care din pacate habar n-au cine este HD) sa contribuie la opera asta caritabila. si eu il apreciez si pentru asta ii ofer tot respectul meu.

jos_cenzura (66 comentarii)  •  10 martie 2011, 10:34

valhalla, imi cer scuze; citind neatent la birou am crezut initial ca acuzi statul ca nu s-a ocupat mai mult de HD, dar revenind la ce ai scris mi-am dat seama ca m-am inselat; scuze

tostao (9 comentarii)  •  10 martie 2011, 10:55

dl.Geambasu,ma bucur ca recunoasteti ca l-ati privit chioras pe Hemuth,asa cum l-au privit TOTI colegii dumitale,cand a venit la Steaua…a venit pt bani,omul a recunoscut,barbateste….sa nu uitam ca nu a avut norocul sa joace dupa anii ’90 cand se castiga enorm…n-a pus nimic deoparte,asa cum nu am pus nici noi,ceilalti,multi,romani…n-a avut norocul sa castige zeci de mi de euro,asa cum o fac ”fotbalistii” romani de azi(marea majoritate nejustificat!)..Helmuth are coloana,nu se gudura pe langa patron,spune ce gandeste,ce crede,chiar daca unora nu le place…asta este omul si eu,il iubesc pt tot ce a facut pt STEAUA si nu-mi permit sa-l judec!…ii doresc multa bafta!

tostao (9 comentarii)  •  10 martie 2011, 11:07

Dl Geambasu,Helmuth este SINGURUL om echilibrat din club,din conducerea clubului….priviti-l pe ”marele” conducator M.STOICA…un om de nimic,un laudaros fara motiv,performantele cu care se bate in piept sunt ale celor care le-au facut,Zenga,D.Petrescu, etc…nu este alteva decat un tip ranchiunos,invidios, un om mic,la figurat desigur,care face de rusine un club de talia Stelei,da parca nu era de ajuns cu patronul ei!…patron care,daca avea minte, il dadea afara pe m.stoica,dupa prestatia de la conferinta de presa, in care il ataca pe Piturca..

Cipri (66 comentarii)  •  10 martie 2011, 11:57

Asa mai merge!
Bravo!
Vezi ca se poate

oosman (2 comentarii)  •  10 martie 2011, 12:15

Foarte frumos scris, am si eu aceeasi parere cu a dvs. Helmuth isi croieste loc spre inima suporterilor cu fiecare declaratie, cu fiecare „iesire” publica. Daca aveam regrete dupa presedintele Paunescu (iata ca s-a intors si el, chiar daca intr-o postura onorifica), acum, odata cu venirea lui Helmuth aceste regrete s-au disipat. La amandoi iese in evidenta calitatea umana, aluatul din care au fost facuti si unul si celalalt. Cat despre suporterii care nu stiu decat sa nege, acestia nici nu exista pentru mine!

jan pitesti (25 comentarii)  •  10 martie 2011, 12:18

speram sa mai vedem fotbal de calitate ca pe vremea lui dobrin si hagi.

dulca radu (2 comentarii)  •  10 martie 2011, 13:06

Si daca nu l-ar fi chemat pe Dukadam la Steaua, ai fi scris ca Becali nu baga in seama fostele glorii ale Stelei, domnule Geambasu. Cum ar fi trebuit sa se comporte domnul Dukadam daca a fost chemat ? Ar fi trebuit sa se comporte in stilul lui Piturca ? Ar fi trebuit sa ceara garantii de milioane sau ar fi trebuit sa rada ironic la fel cum a facut-o Piturca acum trei zile cand Becali l-a chemat sa-l ajute pana in vara ?

dulca radu (2 comentarii)  •  10 martie 2011, 13:17

Si daca Mihai Stoica a ramas la Steua, a facut un lucru bun. Cat timp MM a fost la Steaua, echipa a facut performanta, iar dupa ce a plecat si echipa a ajuns pe mana lui Hagi, Lacatus de trei ori, Ilie Dumitrescu, Piturca, Steaua a ajuns o echipa de pluton.

ba(la)nel (75 comentarii)  •  10 martie 2011, 15:08

Helmuth Duckadam…scoala ardeleana…bun simt, educatie, sila fata de vedetismul afisat de munteanul Mimi, cel cu 1001 de fetze…

Intr-o lume in care nesimtirea a ajuns motiv de lauda, Helmuth ne ajuta sa vedem ca se poate trai si decent, fara sa faci prostitutie, ca altii…oare la cine m-am gandit cand am scris „prostitutie”?

julian (1 comentarii)  •  10 martie 2011, 15:19

Duckadam este o persoana foarte echilibrata,pacat ca nu are mai multa putere la steaua ,meme stoica e o dadaca pentru jucatori mai putin inteligenti.
Toata lumea zice ca meme a facut performanta la steaua si urziceni dar eu nu inteleg daca el a facut performanta olaroiu si petrescu ce au facut? nu ei au fost singuri responsabili cu succesul? nu cred ca cei 2 antrenori il consultau pe meme stoica :))

Cris (1 comentarii)  •  10 martie 2011, 16:20

Remarcabil articolul! Subscriu. Mai cred ca fiecare dintre noi, jurnalistii in mod special, au un drep si o obligatie din a scoate la suprafata asemenea mari caractere si modele de comportament intr-o lume in care depravarea si ridicolul ne inunda spatiul media. De ei tine ca in loc sa-l contacteze pe Becali (oricare din ei), pe Mititelu sau Iancu, sa le ceara opinia unui Ducadam, sperand ca in timp si ratingul sa fie de partea lui. Sau macar unui Balaci, Hagi, Belodedici (pacat ca Dobrin nu mai poate fi contactat) si vom inlocui treptat manelizarea cu discutii fotbalistice autentice! Sigur tine si de noi sa nu mai accesam nebuniile sau proasta crestere a unora… dar si asta se formeaza.

Comentează