Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

CFR-ul de lîngă noi, dintre noi

Avem o campioană, chiar dacă unii îşi închipuie că aparţine doar unei anumite părţi a ţării

Clujul cîştigă al doilea titlu din istorie după un an de pauză. Propoziţie simplă din punct de vedere gramatical şi provocatoare din perspectiva conţinutului. […]

duminică, 16 mai 2010, 8:50

Avem o campioană, chiar dacă unii îşi închipuie că aparţine doar unei anumite părţi a ţării

Clujul cîştigă al doilea titlu din istorie după un an de pauză. Propoziţie simplă din punct de vedere gramatical şi provocatoare din perspectiva conţinutului. De treci munţii, mai scapi de neamuri proaste, nu de toate, dar dai peste un potop de sensibilităţi. Nu Clujul, ci o anumită formaţie din Cluj, ţi se va şopti. CFR 1907. Aici vor sări mulţi ca arşi, pentru că suporterii lui „U”, „echipa românilor din Cluj”, contestă anul înfiinţării lui CFR, „echipa ungurilor din Cluj”. În Gruia a fost sărbătoare, nu şi în Mănăştur. Există însă o perspectivă comună a celor de dincolo de munţi.

O bucurie împărtăşită. Închipuita dramă a bucureştenilor în faţa acestui nou succes al Ardealului. Nefericirea miticilor, fericirea ardelenilor, români, unguri şi de alte naţionalităţi. Prietenii noştri de la Cluj şi din toată partea aceea de ţară îşi închipuie că regăţenii suferă şi vor muri de inimă rea. O veste proastă. Nu suferă nimeni. Ne este egal că titlul merge la Cluj, la Timişoara, la Vaslui, la Urziceni sau, în viitor, la Brăneşti, la Breaza sau la Jibou. Bucureştenii nu ţin cu Bucureştiul la modul general, ei sînt stelişti, dinamovişti sau rapidişti. Nu există o conştiinţă civică bucureşteană, o formă de patriotism local aşa cum mi se pare că se dezvoltă şi funcţionează încă în alte zone. Bucureştiul cosmopolit a pierdut această formă de solidaritate comunitară. Dar noi nu ne ocupăm cu sociologia, ci cu fotbalul.

CFR a cîştigat campionatul în România şi, zice Tony, a închis gura tuturor. E un mesaj către cei care observă că nu toate meciurile echipei lui Mandorlini au fost cîştigate în urma unor replici viguroase ale adversarilor şi a unor prestaţii onorabile ale arbitrilor. CFR e o echipă solidă, cu o constanţă remarcabilă, cu un lot care poate rezista la suprasarcini şi la accidentări. Dar CFR este o echipă din România, o campioană la fel de merituoasă sau la fel de mincinoasă cum au fost, la rîndu-le, Steaua, Dinamo, Rapid sau Urziceni. Toate calităţile şi toate viciile predecesorilor pot fi descoperite şi la campioana din Gruia.

Asta trebuie să înţeleagă suporterii clujeni. Să accepte că formaţia lor nu face parte din Liga Sfinţilor, ci din Liga lui Mitică. Iuliu Mureşan şi Arpad Paszkany sînt oameni care vorbesc mai puţin decît Iancu şi Becali, dar care au deprins algoritmul cîştigător. În timp record şi ducînd pe noi culmi ale cinismului metodele prin care drumul echipei e golit de obstacole. Restul înseamnă seriozitatea lui Gabi Mureşan, energia lui Deac sau perseverenţa lui Panin. Restul înseamnă mult, dar nu totul.

Comentarii (83)Adaugă comentariu

luke (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 8:15

saracii, cea mai slaba echipa care a castigat un campionat de nu mai stiu cand, un meci, niciun meci nu la castigat cum castiga o campioana, numai meciuri chinuite, macar cu ultimele clasate sa fi aratat ceva, nimic, ce-am vazut o echipa, cu un pressing agresiv, o conditie fizica buna si cam atat.

Cipri (66 comentarii)  •  17 mai 2010, 8:35

Corect articolul! Cam asa sta treaba la Cluj. Sunt din zona si cred ca percep corect.

Dingauanu pt Geambasu (10 comentarii)  •  17 mai 2010, 9:11

exista posibilitatea ca sa nu stiti si de aceea am onoarea ca pot sa va spun simplu si prin aceasta cale ca nu numai U nu este echipa Clujului-si mai ales acum se poate spune ca
CFR e echipa stralucitoare a Clujului,
o echipa de care Clujul e foarte mandru, care a dat clujenilor ceea ce le lipsea: nu sfiintenie cat unitate, clipe placute si speranta .
Iar lui U ii dorim sa ajunga in liga 1 cat mai repede, dar numai cu conditia ca fanii lor se vor purta in limitele bunului simt-asa sa le ajute Dumnezeu.

zamzam (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 9:27

Un mesaj decent

Da cam ai dreptate D-ule Geambasu, si iti dau u singur moti de ce merg pe stadionul echipei CFR pentru mine foarte important.

1- Langa mine la meciul cu international a stat o familie de 5 persoane-bunic-0 fetita-o mamica-un baiat-si un tatic.
2- sa zis la microfon sa nu intre suporteri pe teren dupa castigarea partidei= nu a intrat nici o persoana
3- badea a fost aplaudat( antrenorul internationalului.)
4-nu exista gard de despartire ca la alte stadioane=sari peste reclame si esti pe stadion
rezultat= daca civilizatia nu ne aduce impreuna atunci cine?
Multumim pentru titlu

love=footbal
multumesc

claustrofobus (12 comentarii)  •  17 mai 2010, 10:11

excelent articol! si crede-ma este o constatare nu un compliment!

Roentgen (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 10:30

CFR = campioana Romaniei
poli timisoara = campioana litigiilor

Forza CFR !!!!! Hai baieti cu Cupa ! Sa nu se mai joace nici anul acesta Supercupa !!!!

gogu (10 comentarii)  •  17 mai 2010, 10:48

ideea de baza ar trebui sa fie alta!
chestia cu „miticii” si cu „echipa clujenilor” e o reactie la cei 17 ani de seceta de trofee in afara Bucurestilor.
Parerea mea e ca CFR 1907 si Unirea Urziceni au aratat ca SE POATE! La fel si Sporting Vaslui si Timisoara!Chia si Victoria Branesti!
Pacat ca Dinamo si Steaua indeparteaza tot mai mult fotbalisti valorosi si nu promoveaza nimic(nici tineri , dar nici straini). Ma asteptam la alta reactie de la ei!
Trebuie aratat ca fotbal se poate juca oriunde, nu doar in Bucuresti!
In alta ordine de idei: CFR 1907 este campioana , nu a ardelenilor, nu a ungurilor sau a strainilor ci a Romaniei!

gogu (10 comentarii)  •  17 mai 2010, 10:58

Sa stii ca a fost sarbatoare si in Manastur(care e un cartier pana la urma muncitoresc, nu studentesc). Si in Hasdeu a fost sarbatoare!
P.S.”Printre liderii maghiari de atunci ministrul Eotvos a propus, în 1868, crearea la Cluj a unei universitati cu predare în maghiara, româna si germana, iar o parte a elitei românesti a sustinut propunerea. Dar, în 1872, autoritatile au înfiintat Universitatea din Cluj exclusiv în limba maghiara, ceea ce a stârnit nemultumirile majoritatii românesti.” (SURSA site UBB)
ASA CA MAI USOR CU ECHIPA ROMANILOR DIN CLUJ!
CE NU O SA INTELEAGA NICI UN ROMAN DIN SUD E CA ROMANII DIN CLUJ SE SIMT APROPIATI MAI MULT DE VIENA SI NU DE BUDAPESTA!(chiar si HOREA mergea pentru drepturi la VIENA, nu mai vorbesc de faptul ca AVRAM IANCU s-a aliat cu „imparatul de la VIANA”).
ASA SUNTEM NOI „IMPERIALISTI”!

SEVILA86 (15 comentarii)  •  17 mai 2010, 11:08

Felicitari CFR -sunteti adevarata campioana! Domnule Geambasu daca conducatorii CFR-ului pierdeau ore intregi pe la emisiunile tv,sigur nu cistigau titlul! Domnule Geambasu mai spuneti dvs:”De treci munţii, mai scapi de neamuri proaste…aveti perfecta dreptate! Dar pentru asta nu e nevoie sa treci muntii,este suficient sa nu-i mai sunati sa intre in emisie,pe aceste ” neamuri proaste” Acestor „neamuri proaste” ar trebui sa le impuneti de acum inainte o singura conditie; CISTIGATI TITLUL SI VA SUNAM NOI ! DESTUL AU MONOPOLIZAT MICROFONUL EMISIUNILOR TV!

mircea (3 comentarii)  •  17 mai 2010, 11:33

sa -mi explice cineva ce are boc cu cistigarea campionatului!

darius (26 comentarii)  •  17 mai 2010, 11:34

suporterii cfr-isti nu sunt clujeni asta sa va intre bine in cap.Sunt renegati.Hai sa-i numim gruieni(avand in vedere ca nici gruia nu este considerat cartier clujean).”U” Cluj orice-ar fi noi mereu te vom iubi!!!

cart.Grigorescu (2 comentarii)  •  17 mai 2010, 11:36

CFR- singura echipa cu un stadion modern. Organizare perfecta, management foarte bun. Lot numeros is valoros. Antrenor profesionist. O conducere care nu latra, dar face. Lninste la club, fara scandaluri. Suporteri civilazati, fara petarde, bate etc. Cele mai multe femei si copii in arena comparativ cu alte stadioane. Cei mai multi suporteri, medie pe tara. Juniorii CFR-ului castig turnee interne si internationale.
Intr-adevar nu a jucat foarte bine echipa, dar nici celelalte echipe nu erau mai buni. S-au facut greseli si in favoarea si in defavoarea echipei, precum dealtfel s-a intamplat si cu Dinamo, Steaua, Vaslui etc.
Una peste alta CFR merita titlul asa cum este in Romania.

levi (29 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:13

D-le Geambasu, s-ar putea sa ma insel, dar e prima oara cind citesc sau aud, ca victoria Urziceniului de anul trecut poate fi privita SI CU o oarecare circumspectie. Ti-o fi tie egal cine ia titlul,caci multora dintre colegii tai nu le este indiferent, sau cel putin asa lasa impresia! Daca anul asta n-ati mai avut-o de clienta pe Dinamo( desi,la un moment dat „v-a captase atentia”), inevitabil a urmat CFR ul. M-i se pare nedrept cum este tratata aceasta echipa, incepind cu returul si continuind si acum,dupa ce este campioana. Toate meciurile, fazele dintr-un meci, deciziile arbitrilor, pina si o banala executie tehnica a unui jucator advers este pusa sub microscop! M-i se pare nedrept sa te miri ca o echipa mediocra,cu jucatori mediocri, nu poate incurca CFRul, iar in acelasi timp sa ti se para logic ca adversarul sau adversarele ei sa-si cistige meciurile ramase, doar ptr faptul sa „sint mai bune,au program usor”. Chiar daca n-o recunoasteti, este evident ca echipele „de sus” ale noastre sint tratate discretionar de presa. Si daca tot „v-a pasa de sport”, nu inteleg de ce este tratata cu indulgenta o echipa care a luat o suma mare de bani si n-a intors nimic in investitie, ba mai spera si anul asta, iar in schimb, sinteti intransigenti cu o alta, care, fapt unic in Ro, si-a construit pina si propriul stadion! Doar ptr acest amanunt, ar fi trebuit respectata, de neutri !

dan (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:26

daca nu era o echipa si un club ca CFR trebuia inventat.totul acolo aduce a profesionalism.degeaba se incearca aruncarea cu noroi inspre ei dupa parerea mea este doar rezultatul invidiei.si anul trecut la fel s-a zis de URZICENI ca a fost ajutatade arbitri.dupa parerea mea atat CFR cat si URZICENIUL au demonstrat ceva in liga campionilor.in timp ce steaua si dinamo au avut rezultate mai degraba modeste in aceasta competitie

eu (3 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:29

Felicitari! Articol scris aproape perfect, la obiect si fara injurii, care efectiv incearca sa atraga atentia asupra problemelor fotbalului de la noi – organizare, jocuri de culise, chiar management. Asta insa pentru cei care stiu sa citeasca si printre randuri.
Acest articol ar trebui sa-i puna pe multi pe ganduri, in special pe oficialii si suporterii CFR-ului. Poate chiar mai mult pe organizatorii competitiilor, bineinteles daca ar avea vreun interes sa faca ceva, dar din pacate ei sunt interesati doar de salarii… Ma intreb daca ar incerca sa fie si ei cointeresati, salarii in functie de organizare si rezultate, ce ar fi? Din pacate obiectivitatea lasa mult de dorit la noi si fiecare se crede mai bun decat ceilalti, fiecare crede ca a facut enorm, dar cand este pus sa spuna ce rezultate a avut este destul de greu de explicat. Exemple didactice: FC Timisoara si CFR: multi bani cheltuiti, macar CFR a luat 5 trofee in tara… dar in Europa? Unirea probabil ca a bagat 10% ca bani, dar voi veti obtine rezultatele lor in 3-4 ani… daca adunati punctele 🙂 Echipa cea mai hulita si iubita (ciudat, dar cam asa este), Steaua, a avut chiar si dupa revolutie rezultate de care celelalte echipe abia se apropie daca se aduna rezultatele tutror echipelor! (probabil ca de asta si sunt atat de urati de altii, invidia)
O parte importanta din vina o au insa ziaristii: daca ar scrie analize ale meciurilor, daca ar scrie si de alte sporturi, daca ar incerca sa fie mai obiectivi (asta e o mare problema), daca nu ar mai scrie de cluburi si patroni, daca nu ar comenta atat ca un arbitru este ruda cu… sau este din… ci ar scrie doar ce a facut in meci (si bun si rau) ar fi altceva! Dar 90% din articole sunt despre prostii ale patronilor care se preteaza la astfel de lucruri (alt exemplu „clasic” de personaj inventat de presa: Gigi Becali), sau urmaresc doar scandalurile – adevarate sau de multe ori inventate de ei… Asta nu este jurnalism sportiv!

@ Dan (3 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:46

??? Ce rezultate a avut Cluj?! Poate am vazut eu alta echipa! Urziceniul da, dar uitate totusi ce grupa a avut, ca sa nu mai vormesc de noroc – nu incerc sa diminuez sub nici o forma rezultatele Unirii, chiar nu ma asteptam sa obtina rezultate atat de bune, dar a avut parte de echipe nu tocmai in forma si de foarte mult noroc! Gandeste-te doar la meciurile cu Rangers (ambele) sau Sevilia! Cat priveste Steaua, poate iti aduci aminte de grupa cu Real, OL si Dinamo Kiev – nimeni nu se astepta sa iasa de acolo! Victoria intamplatoare de pe Olimpico inca nu a facut CFR mare echipa, a adus doar ceva bani in Gruia. Deocamdata incepeti sa aratati ca Dinamo, buni in tara… in timp ce Unirea seamana mai mult cu Steaua – are si rezultate internationale!

silviu de someseni (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:51

Am avut parte de un spectacol fascinant cu tribune arhipline d-soare, d-ne ,bunici cu nepoti bucurinduse deopotriva fara trivialitati priviri vesele si binevoitoare asta am gasit la meciul cu cei din Curtea de Aeges
Bravo lor pe mine m-au cistigat!

Calin (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 12:59

Destul de OK articolul. Felicitari.

flavione (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 14:13

Mitica , mitica , ce te mai roade …

astrid (6 comentarii)  •  17 mai 2010, 15:12

un articol in bun
si comentariile unora , levi , zam zam … foarte adevarate si cu bun simt . HAI CFR !!

Speedy (33 comentarii)  •  17 mai 2010, 15:32

atmosfera din tribune de la cluj e data in primul rand de faptul ca echipa are rezultate, nu de faptul ca ar fi clujenii sau ardelenii mai „civilizati” decat restul Romaniei. Nu vreau sa comentez cum se obtin aceste rezultate. Vreau doar sa vad cum ar reactiona civilizata tribuna clujeana daca echipa s-ar lupta la retrogradare sau ar tremura pana in ultima etapa pt. un loc de europa league. sper ca la fel ca acum :).
In alta ordine de idei, parerea mea e ca totusi CFR a meritat acest titlu. Sunt, desigur, meciuri si faze care se pot interpreta in fel si chip. Probabil unele chiar au fost „unse”, cum bine se spunea in articol, joaca in Liga lui Mitica, nu in Liga Sfintilor. Dar sigur nu au blatuit toate meciurile. In multe meciuri mie chiar mi-a placut echipa asta, a jucat altceva decat se joaca pe la noi. Eu zic ca e meritat titlul. Mai mult decat ar fi meritat Timisoara. De fapt, mai mult decat oricine – poate mai ramane de discutat Urziceniul.

Flava (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 15:39

Una peste alta, cfr nu merita titlul si asta o sa se vada in Champions League. Cei care cunosc bine fenomenul au vazut de fiecare data cand cfr a fost ajutata…

Dante Leanu (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 15:42

Draga Cristi, chestia asta cu ardelenii civilizati si regatenii neamuri proaste este un cliseu. Dupa 45 de ani de comunism s-au cam dus acele calitati ale ardelenilor, organizarea lor, administratia lor corecta etc. Cred mai degraba ca bucurestenii sunt cei mai tari din Romania, la Bucuresti sunt cei mai valorosi oameni. Ca ardelean as face, deci un elogiu Bucurestilor.

halley (4 comentarii)  •  17 mai 2010, 16:14

Articol bun, din pacate nu numai Domnul Geambasu dar nici ceilalti jurnalisti din capitala habar nu au ce se intampla la Cluj. Am sa va dau un exemplu, poate asa o sa va dati seama ca aceste idei pe care le mediatizati sunt depasite. Eu si copiii mei suntem sustinatori ai CFR-lui, dar copiii fac baschet la „U” Mobitelco , ba mai mult avem si abonamente la meciurile de baschet. Va garantez ca majoritatea suporterilor din ambele tabere gandesc la fel. In legatura cu Manastur bag mana in foc ca habar n-aveti unde se afla.

dcoios (14 comentarii)  •  17 mai 2010, 16:48

La care Manastur va referiti? Ghetoul Manastur blocuri, nouveax rich de pe Campului sau cel vechi, mai vechi ca si Clujul unde de fapt a inceput Clujul prin Neolitic ? Apoi de ce nu realizati ca Bucurestiul este vazut ca si inamicul public nr. 1 care este sediul nomenclaturii conducatoare, a dictaturii mediatice si anticulturale, a bisnitarilor care au condus si conduc Romania in mod vampiric de secole incoace iar echipele pe care le enumerati sint simple extensii ale mirsavilor profitori care le conduc si au sediul in … Bucuresti. In rest ne bucuram chiar si noi Provincialii cind vedem orice echipa din Romania avind succese internationale dar se pare ca acestea sint obtinute numai prin munca adevarata si seriozitate cea ce lipseste cu desavirsire …. Bucurestiului! In ultima vreme numai Provincia a adus bucurie fie in handbal, gimnastica, fotbal, etc…

giulestean (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 16:54

dragi clujeni, nu va mai agitati presa „bucuresteana” spumega de ciuda nu pt ca titlul a luat drumul provinciei, ci pt ca nu s-a mai dus la steaua sau dinamo. asta ii doare pe ei. daca Rapid lua campionatul, tot asa ii durea. Felicitari, CFR! sa fiti campioni si la anul ca noi nu putem din cauza lui Copos.

me (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 17:08

cfr cea mai buna echipa

hunyodi (6 comentarii)  •  17 mai 2010, 17:29

bravo cfr,sa vino milioanele din lc…in ciuda miticilor….in rest este cancan..

der (4 comentarii)  •  17 mai 2010, 17:31

vad c-au navalit cei citiva suporteri ai cj care scriu sub x pseudonime aceleasi prostii. este un mare adevar ca romania nu mai are echipe de club valoroase si nici nationala asa ca nu nu vad motivul agitatiei cu profesionismul si alte exagerari pe acesta tema. care ar fi marile realizari ale acestei echipe? o victorie prapadita cu o roma decimata de accidentari? si cind va veni vremea jocurilor de calificare le va trece vreodata? le-ar fi trecut daca rapid si steaua n-ar fi strins punctele necesare? in nici un caz! nu s-au decurcat niciodata nici macar in uefa asa ca ce sa mai vorbim de cl?! altfel daca fifa ar fi corect informata echipele romanesti ar trebui excluse din cupele europene datorita amestecului factorului politic in competitia interna fapt care este evident. timpul va trece iar adevarul va iesi la iveala chit ca intre timp vor trece poate 20 de ani. atunci ce se va spune despre echipa care a distrus definitiv competitia interna? exact ceea ce trebuie!

hotii (1 comentarii)  •  17 mai 2010, 17:38

un alt campionat furat de cfr. cand o sa se termine cu boc o sa iasa la iveala si smecheriile lui pascani. de ce plateste jucatorii de pe firma din ungaria. de ce prefera sa plateasca impozit acolo si nu aici?

zeidas (19 comentarii)  •  17 mai 2010, 17:58

Va pasa numai de Steaua, uneori prea mult !

room (25 comentarii)  •  17 mai 2010, 18:12

nimic nou; asta este fotbalul ramanesc.

saliceanu (1 comentarii)  •  1 decembrie 2010, 19:02

Domnu’ Geambasu…un ton destul de moderat, aproape corect. Insa, ca sa trec pasager pe langa vesnicul of al prietenilor din sud…prestatiile domniei voastre sunt corecte din punct de vedere politic , mai ales daca le comparam cu ale colegului Naum, vesnic chinuit de grija altuia…si pastrandu’se totusi in viata ! Totusi, tonul articolului pare sa vrea sa se dezica de complexul dezvoltat si care functioneaza ca un perpetuum mobile…
Gresesc oare ?

Comentează