Andrei Crăciun

Freelancer nu înseamnă că poți scrie tot ce îți trece prin minte. Freelancer ești când îți pasă ce scrii. Poate prea mult

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Andrei Crăciun
Cum așteptăm nemții

Pentru masochiștii care iubesc încleștările din fostul Sector Agricol Ilfov, s-a desfășurat clasicul Clinceni-Voluntari, încheiat cu tradiționalul 1-0, de data aceasta pentru Voluntari. A fost o partidă la capătul căreia comentatorii ar fi avut nevoie de consiliere psihologică.

Mașinăria de […]

...

Unde a dispărut zâmbetul?

La ora la care pleacă spre tipar aceste rânduri, Liverpool e încă pe locul 7 în Premier League, are, așadar, un sezon mizerabil. S-ar mai putea salva cucerind Champions League, dar e improbabil, fiindcă Bayern München sau Manchester City sunt, […]

...

Primăvara românilor

O primăvară europeană este o unitate de măsură valoroasă. Unde ne aflăm? Aici: avem o mână de români în elită. Restul sunt vorbe.

În Champions League stăm atât de rău încât dacă nu întoarce Juventus rezultatul de la Porto riscăm […]

...

FCSB nu e Steaua, e un talcioc

Mai e în plină desfășurare și telenovela Buziuc, dar asta până mâine se va uita

Victorie grea și chinuită, așadar, pentru echipa celor patru consoane. E o greșeală aici. De fapt, trăim mai multe confuzii. Prima: FCSB nici nu este […]

...

Epilog la cazul Colțescu

Colțescu n-a fost rasist, dar a fost cu siguranță neinspirat, se putea exprima mai elegant și n-ar mai fi ajuns să poarte deja, chiar dacă nedrept (spun uefajudecătorii), o etichetă. De ce să ajungi totuși aici?

O problemă de vocabular

[…]

...

Ficțiunea Messi

De ce a fost nevoie ca Leo să fie expus așa pe altarul sponsorilor?

Sînt multe lucruri pe care finala de pe Maracana le poate spune despre adevărata ordine mondială.

Poți constata, de pildă, că sponsorii din Asia, în special […]

vineri, 18 iulie 2014, 9:04

De ce a fost nevoie ca Leo să fie expus așa pe altarul sponsorilor?

Sînt multe lucruri pe care finala de pe Maracana le poate spune despre adevărata ordine mondială.

Poți constata, de pildă, că sponsorii din Asia, în special China, au ajuns să fie la fel de importanți ca acea veche rețea americană de fast-food. Își anunțau insistent prezența și viitorul în panotajul de la marginea terenului. Poți apoi să le dai dreptate tuturor acelora care reclamă că FIFA își desfășoară existența după o strictă și adeseori barbară logică financiară.

Germania a cîștigat Cupa “tuturor” pentru că a fost cea mai bună echipă națională din lume, dacă nu singura echipă cu adevărat de la acest turneu. Dar jucătorul Mondialului a fost declarat Leo Messi, un fotbalist extraordinar, fabulos, dar nu acum. Și atunci, din nou, cum și de ce? A fost, desigur, o exagerare impusă. Pînă și Diego Armando Maradona s-a ridicat în contra ei. Dictatura marketingului a corupt grav fotbalul, l-a viciat pînă l-a tîrît în această ficțiune. De aceea, cortina care cade peste Brazilia 2014 are ceva înspăimîntător, ba chiar funest, întocmai ca o mînă de mort.

Cine a decis să-i dea lui Messi un trofeu care nu-i aparținea a făcut pur și simplu o porcărie. Are Messi nevoie de poleiala aceasta comercială? Nu știu dacă ați observat, dar ceva s-a petrecut pînă și cu zîmbetul său de copil-minune care va avea în Rusia nu mai puțin de treizeci și unu de ani. Ceva s-a petrecut și nu cred că doar maturizarea e de vină. Peste Leo a coborît o penumbră.

Și ce putea să facă?, veți obiecta. Messi nu e Maradona și nu doar pe terenul de fotbal. Messi nu poate funda, cu adevărat, o înțelegem acum, o religie, așa cum nu poate să ducă povara unei revoluții. El n-are spirit de frondă, el acceptă. Messi n-a putut să urce scena aceea, să stea drept în fața întregii lumi și să spună: Pe acesta nu-l merit, chemați-l de acasă pe columbianul James, e al lui!

Cred că în tăcerea de colaborator cu sistemul a lui Leo Messi e mai multă înfrîngere decît a adus golul lui Mario Götze. Spre deosebire de Diego Armando Maradona, Leo Messi n-a fost providențial, iar puterea lui nu va dura, e trecătoare.

Și cel mai trist este că a fost, și trebuie să avem puterea să admitem, ceva artificial pe tot parcursul Mundialului, iar numeroasele răbufniri de frumusețe, ale tăcutului Pirlo și ale atîtor alții, n-au putut să o atenueze. Mundialul a fost mult prea apăsat de corsetul investitorilor strategici în căutarea radicală a profitului. Tinerii protestatari din Brazilia o știau înaintea noastră și au urlat-o înaintea noastră.

Departe de a salva fotbalul, FIFA i-a sabotat, în ultimele decenii, esența. Și, dacă îmi e îngăduită și această nostalgie intimă, înainte de orice, din vara aceasta îmi voi aminti absența lui Zlatan. A fost o absență teribilă și n-o să ne ajungă toată viața s-o putem povesti.

Comentarii (45)Adaugă comentariu

Alter-Ego (8 comentarii)  •  18 iulie 2014, 12:08

Acesta este spiritul epocii. Si nu doar in fotbal.

Flacăra Vișinie (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 12:55

Nu te amagi, Maradona nu ar fi refuzat trofeul. Mai degraba ar fi facut scandal daca nu il primea.

durden (19 comentarii)  •  18 iulie 2014, 14:22

cam exagerat si patetic…

red (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 16:12

eu am zis de mult ca messi nu a fost , nu este si nu va fi la nivelul lui maradona ! acum sa te astepti si tu sa te injure copiii nascuti dupa 95 !

dodel (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 16:21

dodel e mult mai bun ca messi….

Gustavo (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:06

Rodriguez nu merita nici macar sa prinda top 3 !!! In schimb Robben merita mai mult ca si Messi aceasta distinctie . Si apropo , Messi si cand nu are o perioada buna, el tine 2 oameni langa el tot timpul … si lasa undeva un spatiu !

bbb (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:20

asta e fan gelatu…ce sa te astepti de la el.?

aloisio (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:28

Eu zic sa scrii doar un articol pe an, de Craciun…ar fi superb si pe masura excelentei tale profesionale

Ptc (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:31

Daca nici acum Messi nu a fost providential ??! Fara el nu faceau nici 2 puncte in grupe asa au ajuns in finala jucatori ca Rojo, Biglia, Zapata. Messi domina fotbalul de cel putin 5 ani si mai are inca vreo 5 de jucat. Maradona a facut 3 meciuri in 86 , in rest cate un gol, fabulos cei drept, intre 2 liniute.

daniel (4 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:33

niciodata nu a meritat piticania asta balonul de aur. ar trebui desfiintat acest trofeu precum gheata de aur devalorizata de sforarul sef Stra Luce Nthory de Nord !

Ștef (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:38

Asta e părerea ta , va rămâne in istorie ca unul din cei mai buni fotbaliști, a bătut toate recordurile, in schimb tu nu vei rămâne vei doar un nimeni

Dan (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:42

Daca asta http://youtu.be/CSevQjIt1aQ e fictiune, tu esti cel mai tare ziarist sportiv din istorie.

Gabriel (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 17:52

James si mai cum? … a fost un campionat mondial fara individualitati, iar Messi a fost cel mai bun mediocru

Bocanci (18 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:26

Da, nene, toata viata mea o sa-mi smulg parul din cap ca n-a jucat Ibra la CM in 2014.

daniel (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:44

Nu mor caii cand vor cainii.
Esti un ipocrit ofuscat cu acest comentariu.
Se observa de la inceput preferintele tale.
Care sunt criteriile de alegere,vezi pagina FIFA.
Acum patru ani a fost ales Forlan,cand toata lumea cerea pe cineva din finala,gen Iniesta spre exemplu.
Certitudine: la 27 de ani Messi este deja cel mai bun jucator al lumii,patru meciuri consecutive la modial a fost declarat MVP.
Cine esti tu , Andrei Craciun ? …. NIMENI
Maradona are alte 20 de comentarii super elogioase despre Messi.Nu el este criteriul.
Ca sa comentam …putem toti.
Tu esti Varza.

dadan (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:44

daca era corect trebuia sa renunte la titlu imediat sau in timpul primirii

jovio (2 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:48

Penibil articol,penibil ziarist….

Marius (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:49

James, care n-a jucat decat sferturi. Daca tot esti la genul asta de articole, nu ne spui si despre nedreptatea facuta lui Hagi in ’94? Care, si el, a jucat doar sferturile…

Adevarul e ca daca intrebi 10 microbisti despre jucatorul CM2014 o sa primesti 8 raspunsuri diferite. Ceea ce inseamna ca niciun fotbalist n-a reusit sa iasa in evidenta atat de mult. Nici Hames, nici Kroos, nici Bastian, nici Neymar si nici oricine mai vrei. Iar in conditiile astea se duc oamenii la cifre: minute jucate, goluri, pase de gol, pase reusite, driblinguri etc. Si cine e cel mai bun? Pai Messi, acelasi care castiga 4 Baloane de Aur consecutive, dar pentru unii e sub un Maradona care a avut un singur an la varf.

Paul (3 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:50

Niciun alt jucator nu a fost atat de decisiv pentru echipa sa precum Messi la acest Mondial. E chiar atat de greu sa se inteleaga asta?
Sa scoatem orice jucator din acest turneu din echipa si nu va face o diferenta prea mare, insa Messi a facut diferenta de unul singur in faza grupelor, fara el, nu ajungeau in optimi dintr-o grupa vazuta ca fiind lejera. In optimi a rezolvat calificarea din nou dintr-o faza tipica pentru el. Prentetiile pentru Maradona sunt 0, pentru ca s-a retras de 20 de ani, dar ce a realizat Maradona pe tot parcursul carierei? Pentru un gol cu Anglia care oricum, nu se stie daca mai valora ceva fara mana lui ‘nezeu? N-a reusit Messi sa castige? Diferenta este intre Higuain si Valdano & Palacio & Burruchaga, toti 4 au avut trofeul in gheata.
In 1974 a fost Cruyff, in 1998 Ronaldo, in 2002 Kahn si lista poate continua, niciunul din cei 3 nu a castigat finala din astia 3, dar per total a fost cel mai bun, Kahn chiar a gafat in finala, conteaza? E un singur meci, exista si „MvP” pentru meciul respectiv, Balonul de Aur se acorda celui mai bun jucator al turneului.

bion200 (2 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:54

O octava mai jos in dramatism si esti la obiect.
Iar vis a sis de idea subiectului, acelasi motiv pentru care fotbalul nu va prinde niciodata in America. Nu sunt destule pauze in timpul meciului pentru a inserta reclame. Messi, un jucator magnific dar fara aura, sarmul si charisma, ca sa nu mai spun cojonele lui Maradona. Si cu asta, basta.

Gigi (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 18:55

Slabut articolul. Se vede ca e la norma. Nu justifica salariul de gazetar.

Paul (3 comentarii)  •  18 iulie 2014, 19:19

Maradona este jucatorul care a cerut Barcelonei mai multi bani dupa 2 ani cam modesti pe Camp Nou special pentru ca numele lui atrage atentia asupra clubului? MARKETING! True, a fost refuzat, pentru ca Nunez era din alta era a gandirii si pentru ca deja se stia ca ii place sa consume multe butoiase de Coca-Cola.
Maradona e ala care vindea tone de tricouri cu Boca Juniors, Argentina sau Napoli si inca o face? MARK-MY-THING!
Si inca ceva, marketing in fotbal la greu exista cu mult inainte de Maradona, de cand mai batranul Di Stefano ajungea la Real Madrid, un club care e vinovat pentru fotbalul modern, astia din Arabia, Rusia…petrol, gaze…sunt doar rezultatul a cel putin juma de secol de modernism in fotbal care s-a raspandit usor usor, doar Barcelona a rezistat pana prin 2006, dintre cluburile mari, fara nimic pe tricou si intai a mers pe ceva non-profit pana sa ia gazilioanele din Qatar.

gabi (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 19:36

Felicitari pentru articol!

octavian (2 comentarii)  •  18 iulie 2014, 20:06

Dragi oameni buni.
In orice competitie normala Maradona primea cartonas rosu dupa figura cu golul cu mana si cel putin o etapa suspendare. Eliminat fiind nu putea sa inscrie al doilea gol.
Fara arbitru handbalist era Argentina-Anglia 0-1!
Maradona providential e la fel cu a’i numi providentiali pe:
– un trisor la poker
– preparatorii fizici din Germania Democrata
– Kornelia Ender si puzderia the atleti GDRisti care au luat aur drogati pana in maduva
– cunoscutul cyclist American
– Thiery Henry …………..

Bogdan Muţiu (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 21:19

Felicitări tuturor celor care au spălat onoarea lui Messi …

suarez (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 21:23

Draga Octavian, tu ai inteles ca Maradona a fost considerat cel mai bun pentru ca a beneficiat de o greseala de arbitru?
Pe logica ta inseamna ca Robben, care e un trisor prin excelenta, nu are niciun fel de valoare.
Robben este un fotbalist de mare valoare dar si un mare trisor.
Providential inseamna sa te duci la o echipa mediocra si sa castigi doua titluri in cel mai puternic campionat din lume de la vremea aceea impotriva unor monstri sacri ai fotbalului.
Providential inseamna sa castigi Cupa Uefa cu aceeasi echipa.
Providential inseamna sa joci intr-o echipa nationala in care mai mult de jumatate din colegii tai sunt mediocri si sa devii campion mondial impreuna cu ei iar apoi sa mai joci inca o finala de CM.
Cine nu crede n-are decat sa caute numele colegilor (deja uitati) lui Diego de la Napoli si de la nationala Argentinei. Sa se uite apoi dupa echipele lui Juventus, Milan, Inter, Sampdoria, Verona, Roma de la vremea aceea sau la nationalele Germaniei, Olandei, Angliei, Italiei, Braziliei si multe altele.

alex (4 comentarii)  •  18 iulie 2014, 22:29

Cu cine a fost Messi decisiv? Cu Iran? Cu Nigeria? Cu Bosnia? Mari echipe, ce sa spun?! Astea daca ar juca in liga noastra, ar retrograda. Cum sa il compari cu Maradona? Pai ala facea tot jocul la mijloc si mai si marca. Sa fim seriosi. Da, Mssi e la ora actuala cel mai bun(nu cel mai tehnic). Mai tehnici sunt Iniesta, Ronaldinho, Neymar, poate si Di Maria.
In schimb, Diego avea o tehnica fantastica. Messi de 2 ani e in declin. Si-a atins apogeul la 25 de ani. ca si Ronaldinho. Acum vin altii. Poate Neymar, sau James.
Oricum, tot din Sud-America.
Apropo! Pele a devenit cel mai bun din lume la 18 ani. Si a ramas asa pana la 30.

cretzeaaaa (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 23:10

chiar nu inteleg toate comparatiile astea dintre messi, maradona si pele. e diferenta de 30 de ani intre messi si pele si 20 intre maradona si messi mi se par comparatii care nu isi au rostu pt ca fotablul care se juca cand fiecare dintre ei a fost cel mai bun e complet diferit. pt mine messi o sa fie mereu cel mai bun dar asta e parerea mea si nu o fortez asupra nimanui, gusturile nu se discuta dar sa zici ca messi este trecator dupa ce a fost cel mai bun marcator intr`un an, are 4 baloane de aur, cel mai bun marcator all time al barcelonei mi se pare ca nu prea sti ce vorbesti si ca esti putin incuita si nu poti sa accepti ceva ce nu e ca tine.

cetcta (1 comentarii)  •  18 iulie 2014, 23:15

Eu nu inteleg cum Maradona care in timpul carierei se droga si lua tot felul de substante energizante poate fi considerat cel mai bun jucator din istorie. Chiar nu pot sa pricep, voi chiar credeti ca nu il ajutau acele substante sa alerge mai mult, mai repede etc?

TheDog (6 comentarii)  •  18 iulie 2014, 23:24

fan gelatu’ deci ce te poti astepta?
penibil…. cere-te afara!

F (3 comentarii)  •  18 iulie 2014, 23:45

a prins vreun gorobete aluzia la zlatan?

motanul incaltat (84 comentarii)  •  19 iulie 2014, 1:18

Multi zic de Robben, —-este un super jucator dar Olanda n-a vrut sa treaca de Argentina, cu toate ca Robben a inscris la loviturile de departajare…..Daca il dadeau la nemtii iar Bastian l-ar cam fi meritat ba chiar si Muller ziceau ca totul merge la nemti, asa ca oculta mondiala l-a ales pe Messi.Puteau dupa mine sa-l dea lui Mascherano……A facut mult mai mult decit a facut Iniesta cind a primit balonul de aur…….

Paul (3 comentarii)  •  19 iulie 2014, 2:13

alex, in liga noastra retrogradeaza Bosnia si Nigeria? Pai Bosnia s-a dovedit cu o clasa peste Grecia, cel putin, in timp ce Nigeria i-au cam calcat in picioare pe Bosnia. De unde atatea concluzii? Ai vazut macar Mondialul asta sau te uiti la Steaua-Victoria Costinesti?
Maradona are vreo 4 titluri toata cariera, 2x Serie A, Mondialul si Cupa UEFA, in rest doar chilipiruri, Messi are la 27 de ani vreo 5 titluri in Spania, din care unele cu 40 de goluri, 2 Champions League ( nu pun la socoteala 2006 cu accidentarile de atunci ) si in plus, a marcat deja pentru Argentina mai mult decat Maradona in toata cariera.
Declinul e in capul unora, orice jucator mai are o perioada mai slaba, el cam 1 an, dupa accidentarea de la Paris inainte de pauza a avut niste probleme, asa si in 2008 a fost accidentat juma de sezon si doar pentru August-Decembrie a terminat pe 2 la Balonul de Aur in timp ce in urmatorii 4 ani a luat 4 consecutive cu o crestere constanta in forma an de an.
Messi a avut de doua ori driblinguri reusite comparativ cu Robben, e jucatorul de la tot Mondial cu cele mai multe faze periculoase create pentru echipa sa, a fost mereu marcat de cat se poate de multi jucatori, asa cum si pe Maradona il faceau in 1982 ( faultat de vreo 20 de ori in meciul cu Italia ) si 1990 ( faultat de 50 de ori tot turenul ), in 1986 l-au mai „ignorat”, de ce? Pentru ca ramaneau liberi Burruchaga si Valdano si le dadeau ei 5 goluri. Asa si acum, Higuain, Injuerro ( mereu rupt ), Palacio nu au fost pericole asa mari, Lavezzi, care teoretic e varza, a fost cu o clasa peste ei.
Daca nu stiai, Pele in 1958 nu a castigat titlul de cel mai bun jucator, a dat super gol in finala, dar nu pentru asta iei premiul individual, 1962 Garrincha a fost clar peste el si a luat iar in 1970 Jairzinho trebuia, dar pentru ca era la al treilea titlu si a impresionat, i s-a dat lu’ Pele, care n-a jucat niciodata in Europa, daca venea, il distrugea Di Stefano.

splendini (14 comentarii)  •  19 iulie 2014, 6:54

Bune comentarii Paul. In plus, apropo de marketing, daca bine imi aduc aminte in anii 70 Pele si Paul Breitner se tot legau la sireturi in timpul meciurilor ca sa promoveze Puma si respectiv adidas. Iar Maradona? Fotbalist probabil mai decisiv ca Messi, dar sa-l lauzi pt calitatile lui in afara terenului de fotbal e discutabil: populist (Chavez, Castro, Cosa Nostra), ipocrit (multele ceasuri Hublot de pe maini la CM de acum 4 ani; „cariera” de antrenor din Golf), slab de caracter (droguri).

Patricia (2 comentarii)  •  19 iulie 2014, 8:26

Cineva a spus ca acest comentariu este patetic si tind sa-i dau dreptate.Este cat se poate de romanesc. Argentina a fost din-todeauna o Portugalie la indogo.Cand Maradona nu a putut sa joace Argentina a fost cuca batailor.
Numai ca acum s-a vazut clar diferenta dintre Ronaldo si Messi. Si cine spune ca Messi nu a fost decisiv greseste amarnic. Mai trebuie luate in calcul si frictiunile interne .In finala Messi nu a jucat la adevarata lui valoare dovedind ca acolo s-a intamplat ceva ce nici lui nu i-a placut . Cred ca tactica pentru lui MESSI in finala a fost cumva gresita, urmarind sa deregleza apararea frizzilor si nu neaparat sa marcheze si altii au primit sarcina de a marca. Messi nu are capacitatea de efort a lui Di Maria si nemtilor nu poate sa le dea gol oricine. A fost o copilarie sau o senilitate a batrinului Sabella.Era de asteptat ca nemtii sa se mobilizeze pe el si chiar au pus aproape tot timpul 4 jucatori pe el cand avea mingea.Nemtii mirosisera asat din meciul cu Olanda.
Din pacate ceilalti coechipieri au ratat si in situatie de 1 la 1 cu portarul .A fost o tactica gresita a antrenorului . Cand ai o gasca care face oua de aur nu te gandesti la
cum sa-i utilizezi ficatul, pentru ca se vinde bine pateul de ficat de gasca. Sabella a fost un fel de Frankenstein . A dorit sa coasa ceva din Messi intr-un alt angrenaj uitand ca Messi era sclipirea care i-a dus in finala si este astral asa cum este el… intreg si la locul lui. Pun pierderea finalei pe seama bunicutului Sabella.

Patricia (2 comentarii)  •  19 iulie 2014, 8:40

MESSI a fost cel mai bun jucator al CM, ceilalti au fost doar harnici dar aceasta nu a fost suficient pentru a ajunge in finala. Si amintitiva…ca sa fii cel mai bun jucator la un CM trebuie sa ajungi in Finala sau sa-ti duci echipa in Finala. Germania a avut o echipa de valori fara sa aibe neaparat un geniu printre ei, lucru care i-a indreptatit sa merite titlul dar in fotbal nu este neaparat suficient pentru a si castiga. Valoarea lor pe compartimente a fost extrem de ridicata. Faza creata de Shurle in final a dovedit acest lucru.
Raman la parerea ca toate puse una peste alta duc la concluzia finala ca Germania a fost cea mai buna echipa iar MESSI cel mai bun jucator. Coroanele au fost corect atribuite.

totty2121 (1 comentarii)  •  19 iulie 2014, 10:34

Ștef— Mor pe d astia ca tine care doar astfel de replici de doi bani aveti….Nu sunteti in stare de un argument sanatos si aveti relicile asta de copii de 10 ani.Maturizati va si purtati o discutie constructiva mai oameni buni.Omul a scris un articol in care este un punct de vedere viabil,chiar sanatos la care noi putem comenta.ATAT.Eu zic sa lasi jucariile si lego si sa incepi sa te maturizezi si sa lasi genul asta de replici dimbovitene.Messi nu a fost egalul lui Maradona si nu va fi niciodata,pentru simplul motiv ca nu are forta si carisma Butoiasului Atomic.E la ani lumina de acesta.Dovada ca Maradona cand antrena Argentina submina prin imagine nu numai o echipa plina de staruri dar si pe starul actual Messi.Si asta dupa zeci de ani de cand Maradona s a lasat de fotbal…Asta arata mitul Maradonoa si micimea lui Leo Messi…Si inca ceva ,referitor la ce spunea un ametit pe aici care sunt convins ca vorbeste din auzite,Maradona nu a jucat 3 meciuri si pe urma tragea liniuta…Maradona a dus 2 echipe in spate ani de zile,nu doar un sezon.Eu zic sa puna mana sa se documenteze ,sa vada cateva meciuri cu EL PIBE D’ORO si pe urma sa si dea cu parerea.Napoli a luat campionatul intr o perioada cand AC Milan era super echipa cu o linie de fund care si la ora actuala ar da lectii de aparare celor mai tari aparari din lume si ma refer la Maldini-Costacurta-Baressi-Tasotti…sa nu mai spun linia de mijloc si atacul care erau stelare..sigur AC Milan in istorie rivalizeaza cu Barcelona contemporana…Deci despre ce vorbim noi aici?O Barcelona care l a facut mare pe Messi si un Maradona care a facut mari doua echipe,Argentina si Napoli…

Ecuatii diferentiale aplicate (1 comentarii)  •  19 iulie 2014, 13:22

Marea diferenta in „butoiasul atomic” si „pisoiasul atomic” e ca butoiasul lua prafuri care ii afectau forma sportive iar pisoiasul ia prafuri care o imbunatatesc. Si beat si drogat butoiasul a luat 1 titlu mondial si a mai jucat o finala pe cand pisoiasul a jucat o finala. Asta dupa ce Argentina a ajuns acolo in urma celui mai urat meci dintr-o semifinal de CM. Aveam impresia ca in loc de Argentina-Olanda vad Grecia contra Grecia. Drept urmare am refuzat sa mai pierd o jumatate de ora din viata si sa mai vad prelungirile asa ca m-am culcat. Dupa meciul ala cupa trebuia sa o ia Germania fara se mai dispute finala. Argentina si Olanda trebuiau descalificate amandoua pentru crima impotriva spectacolului fotbalistic. P.S. Pentru cei ce acuza performanta handbalistica din meciul cu Anglia am sfatul de a revedea tot meciul si golul 2 al lui Maradona.
P.P.S. Nu sunt fan Maradona si nu il consider cel mai bun fotbalist al planetei, dar il socotesc peste Messi, un beneficiar „fericit” al chimiei moderne.

fan barca (1 comentarii)  •  19 iulie 2014, 14:33

Eu zic sa verificati care sunt castigatorii editiilor precedente si apoi sa va dati cu parerea…

ottonelu (8 comentarii)  •  20 iulie 2014, 6:22

@splendini: lasa-l pe Maradona in pace, cu toate ceasurile lui si drogurile lui. Ceea ce a facut el nu a facut nimeni altul, di Stefano, Pele, Puskas, etc. A carat in spate doua echipe la propriu, spre titluri sportive (Argentina si Napoli)… ce mai!

xxx (1 comentarii)  •  20 iulie 2014, 19:13

Nu imi aduc aminte ca Maradona sa isi fi „renegat”golul dat cu mana, ar fi luat si cupa din 2014 cu zambet pana la urechi ! Ce-l face pe autor sa-i faca statuie de moralitate lui Diego, ramane o enigma. poate au amandoi aceleasi simpatii prafuite… Iar despre „suedezul”Zlatan, hai s-o lasam mai moale, nu e decat un alt plecat cu sorcova din BiH. Sa auzim de mai bine !

Venom (4 comentarii)  •  20 iulie 2014, 21:01

Da, ai dreptate, parca Messi s-a stins. Si-o fi dat seama ca nu e in stare sa aduca vreun titlu mondial Argentinei.

EMY (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 7:41

MESII ESTE PRODUSUL MARKETINGULUI. DE 2 ANI NU MAI JOACA, CA IN PERIOADA LUI BUNA. A FOST PUS LA COLT DE ACEL 7 – 0 DE LA MECIUL BAYERN-BARCELONA. DOUA DIN CELE 4 BALOANE DE AUR LE-A LUAT CU MULTE PROTESTE. IN FINALA GERMANIA NICI MACAR NU A PUS UN „JANDARM” LANGA EL, NEMTII S-AU APARAT IN ZONA LA EL. LA ACEST CAMPIONAT MAI MULTI JUCATORI AU FOST CLAR PESTE EL. IN FOTBALUL DE AZI NU POTI SA STAI „TURIST” PE TEREN SI SA FACI TREI FAZE SI SA DAI UN GOL. IN ULTIMILE TREI MECIURI ARGENTINA A FOST SALVATA DE HIGUAIN, DE LOTERIA LOVITURILOR DE PEDEAPSA SI A LUAT BATAIE IN FINALA, IAR MESSI A AVUT PRESTATII, STATISTICI, FOARTE MODESTE. A INVATAT TOATA LUMEA FENTA LUI MESSI, IN CURAND TOTI FUNDASII VOR STI SA SE APRE LA MESSI. Q.e.d.

alexu (2 comentarii)  •  22 iulie 2014, 13:03

ottonel probabil ai consumat prea mult lichidul care il promovezi 🙂

Burruchaga si Valdano erau peste tot ce are Argentina acum. Daca Messi juca pe vremea lui Diego, cred ca era recordmanul alltime al campionatului mondial.

Foarte, foarte bun comentariul lui paul, pacat ca asa zisul ziarist de cancan (ca numai de sport nu e) nu poate sa scrie asa.
Dupa mintea lui Messi trebuie sa marcheze minim 2 goluri pe meci ca sa fie „cat de cat” bun. Nu are voie sa aiba un sezon intreg mai prost ca de, e Messi. Higuain cand a fost singur cu portarul a ratat ca un amator, dar tot Messi e de vina nu?

Mihai B. (2 comentarii)  •  22 iulie 2014, 13:41

Daca Argentina mai rezista 7 minute si ar fi castigat la penalty-uri, ar fi parut normal ca Messi sa ia acea cupa. Ca sa vezi cat e de relativ totul…

Comentează