Traian Ungureanu

Scrie simplu și atrăgător, are prospețime. Când iubești fotbalul, totul devine ușor. Nu poți să nu iubești fotbalul dacă trăiești la Londra

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Traian Ungureanu
Un car de vise

Însă rostul și învățămintele acestei întâlniri nu au legătură cu istoria fotbalului. Nu adaugă mare lucru la ea și nu stabilesc vreo ierarhie. Boca-River se joacă sub un pretext sportiv, dar face serviciul de piscină sau confluență sau deltă mitologică. […]

...

Viitorul la Liverpool

Execuția lui Jurgen Klopp nu mai e o fantezie absurdă. După a șasea înfrângere consecutivă acasă, Liverpool e echipa de bătut dacă vrei să nu retrogradezi. Fulham a luat ușor trei puncte pe Anfield, într-un meci în care Liverpool merita […]

...

Calomnii publice

De cînd sportul e un fel de a repeta antrenamente fără public în condiții de competiție, am înțeles ceva esențial. Mai întâi, cum arată manevrele cu muniție de război și, apoi, ce caută publicul pe stadion. Prima parte seamănă cu […]

...

Zaha la maturitate

Aripa lui Crystal Palace nu va mai rămâne mult alături de trup. Cel mai talentat jucător fidel unei echipe mici a declarat deschis că a venit clipa să câștige „ceva mare, de povestit copiilor și nepoților”. Asta spune că Zaha […]

...

Nașterea unică și renașterea imposibilă a Misteriosului Gareth Bale

Ambele persoane poartă același nume: Gareth Bale. După șapte sezoane la Real, Bale s-a întors la Tottenham și face bine un singur lucru: dispare.

Misterul e amplificat de câteva fapte certe: Bale nu a uitat să joace fotbal, are doar […]

...

Maratonul prostiei

Fără îndoială, maratonul a început cu un deces, dar mesajul a fost greșit înțeles.

Permalink to Maratonul prostiei
vineri, 4 mai 2018, 10:04

Pheidippides, mesagerul trimis de grecii biruitori asupra perșilor la Marathon, a alergat 42 de kilometri, a intrat în Atena, s-a prăbușit vestind victoria și a murit. Eroic, nu demonstrativ. Vestea adusă de mesagerul atenian era salvarea civilizației, nu propria virtute. După 2500 de ani, cursa de maraton a devenit exact ce n-a alergat solul atenian: un exercițiu colectiv de morală mortală.

Din 1990, când maratonul a fost împins spre manie în masă și optimism planificat, 41 de oameni și-au pierdut viața alergând să vestească nimic. Maratonul de la Londra s-a specializat și a devenit un ritual revoltător aplaudat frenetic de promotorii virtuții colective. În ultimii 10 ani, 5 oameni au murit alergând fără sens. Ultimul, la ediția de acum o săptămână. Victimele sunt de regulă oameni nevinovați.

Civili care n-au legătură cu sportul profesionist, dar se decid să facă față apelului public și intră în cea mai grea probă atletică. La ce bun? Pentru a gusta, fie și o clipă, din drogul suprem și recomandat pe care stă noua etică oficială: dispariția limitelor. Această versiune cretină a democrației a decretat că nu există imposibil, că oricine e și poate orice, dacă vrea și dacă o face spre binele celorlalți.

Sub drapelul acestei inepții arogante, zeci de mii de oameni sunt mânați ca vitele la curse de maraton.

Mulți rezistă, unii mor pe traseu, alții mai târziu, vătămați de un efort pentru care nimeni nu i-a pregătit. Aceeași epocă mare apărătoare de victime ticluiește și gustă moartea ca soldat al virtuții.

Morții regulamentari, căzuți în timpul cursei, sunt lăudați câteva zile prin presă, după care toată lumea se felicită și așteaptă ediția următoare a farsei.

Maratonul de masă nu mai are de-a face cu sportul pentru că e manifestarea unui cult crud și ipocrit. O obligație morală se transformă în spectacol cu sacrificii. Cutare anonim se prezintă la start pentru că sprijină orfelinatele sau adună fonduri pentru azilanți.

Înconjurat de admirație, neștiutorul începe să alerge și cade mort, răpus de realitate. Ceea ce sporește măreția și așa orbitoare a cauzei. Familia, prietenii și opinia publică trebuie să fie primele care înțeleg natura superioară a sacrificiului.

Era infinit mai bine dacă Pheidippides supraviețuia. Și pentru el, și pentru noi. Maratonul nu făcea vogă. Sau măcar nu se transforma în maratonul prostiei.

Comentarii (108)Adaugă comentariu

Mc (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 13:53

Rar mi-a fost dat sa vad un rationament mai prost.. nu spun ca nu ar fi poate si multi oameni nepregatiti care au incercat sa faca si nu au reusit ... da.. cateva zeci din cateva milioane... Si ce dovedeste asta ca maratonul pentru toata lumea e o prostie, nu?? Rudine gsp ca va promovati cu asemenea idei si asemena idioti!!

Cris (4 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:25

Da, un articol cu mesaj gresit! In logica articolului, ar fi mult mai indicat sa se scrie, de exemplu , critic la adresa tuturor tratamentelor si a folosirii tuturor medicamentelor prescrise de catre doctori in tratarea oricaror boli, din cauza faptului ca reactiile adverse au ucis o proportie semnificativa a pacientilor. Exemplul este ales la intamplare, putand sa vizeze absolut orice activitate din viata omului, care implica risc de deces si chiar deces, incepand cu activitatea intelectuala si profesionala.

Cris (4 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:27

Marius Alin BÂTCĂ, postarea ta, vaduvita de cea mai elementara argumentatie, demonstreaza de plano cat de frustrat si pliurd esti.

Octavian (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:31

In acest link puteti gasi o lista a jucatorilor de fotbal decedati pe teren in timpul jocului si paradoxal sunt mai mult de 41 la numar: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_footballers_who_died_while_playing

Eu (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:33

Ipocrizie este acest articol. Oamenii care fac sport, fie el si la nivel de amator, sunt mult mai fericiti, impliniti si echilibrati. Nu trebuie sa ducem la extrem nimic si sa ne cunoastem limitele proprii. Cu atentie, alimentatie corecta si niste analize poti vedea daca esti apt pt a practica un sport si mai tarziu de varsta de 25 ani. Iar cat despre morti si statistici, s a facut vreo statistica despre cati mor in tara asta imbibati de alcool, saracie si ignoranta? S-a luat in calcul faptul ca si sportivi de performanta au murit de stop cardiac( vezi ciclisti, fotbalisti tineri sub supraveghere)? Ceea ce ati scris aici denota lipsa de orizonturi, ura si ignoranta. Cineva care habar nu are despre un subiect, e mai intelept sa taca sau sa isi pastreze energia irosita tastand asemenea grozavii. Sunteti patetic, bolnav si plin de ura. Forma fara fond...

Cristian (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:40

Da,Maratonull este f. periculos chiar si pt atletii profesionisti,ca se imping la limita,un articol bun,care daca salveaza o singura viata si-a atins scopul,cine nu este de acord cu acest articol sau il critica,sa se duca sa alerge Maratonul (dupa ce isi face asigurarea pe viata)

AndRei (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:41

Nu ati inteles nimic

Otto (2 comentarii)  •  4 mai 2018, 14:46

Să facem haz de necaz... Măi Traian, la maraton, pentru alergători e cam cum e pentru tine la coniac-canoe cu mentorul *** tău (tot Traian). E cursă lungă, efort mare și numai cei mai antrenați răzbesc. La alergători se pierd minerale, apă, masă musculară etc. Se câștigă încredere de sine și poate o doză de nebunie care te împinge să vrei încă o cursa și încă una. În cazul tău, bericiclismul, coniacul-canoe și whisky-ul viteză îți omoară celulele hepatice și neuronii. Așa că nu mai pierde timpul și alege de care parte vrei să fii! Hai noroc și la mai multe maratoane sau pahare! Depinde...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

R (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 15:04

Trebuie să fi destul de imatur și fără gândire logică și sănătoasă să nu înțelegi articolul și prostia care o descoperă în legătură cu alergatul, competiția dacă pot să-i spun așa. Câți nu știm oameni care aleargă numai că să poată termina maratonul,cursa doar că să fie în rând cu lumea și cu medalia aia. Nu domnule, alergi pentru sănătatea ta și nu ca să te lauzi sau ce luptă grea ai dus forțând... Alergi cât ai nevoie să fi bine cu tine și atât, când alergi și din placere ești bun, nu alergi că trebuie la comanda unora care exagerează cu sportul ăsta. Mai la modă ar fi să alergi doar pentru tine, cât poți cât ai nevoie, nu pe forțate ci pe simț, pe ritmul natural.

IONUT (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 15:44

Scris intrun limbaj submediocru articolul arata o profunda neintelegere a sportului. Pacat ca oameni limitati intelectual pot scrie asemenea articole pe site rui respectabile.

Ciollo (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 16:30

Maratonul prostiei incepe si se termina la gsp.

Kendo (3 comentarii)  •  4 mai 2018, 16:48

Si asta e ziarist sportiv. Va dati seama ce ar putea scrie unul care nu stie ce e alergarea... Nu mai zic - cum spunea altcineva - de aia morti in fotbal, profesionisti, mult mai multi decat amatorii morti de prea mult alergat. Ma crucesc si nu pot sa cred ca citesc asa ceva...

florin (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 16:59

Este unul dintre cele mai imbecile comentarii pe care le-am citit in ultimul timp, poate chiar cel mai *** tinand cont ca este scris de cineva care doreste o anumita prestanta. In primul rand maratonul nu este cea mai grea proba atletica (IronMan - ca sa dau doar un exemplu - cuprinde un maraton dupa 180 km cycling dupa 3.8 km de innot) Pe langa asta, au murit cel putin la fel de multi fotbalisti pe terenul de sport, cu siguranta mai multi in alte sporturi si cu siguranta au murit oameni de insolatie / deshidratare mergand doar pe strada. Maratonul este un sport ca oricare altul, poate mai greu datorita efortului prelungit. La o cursa participa zeci de mii de oameni (inclusiv in Romania unde nu a murit nimeni) si sunt zeci daca nu sute de maratoane pe an pe glob si prin urmare cei 41 de oamani care din pacate au murit reprezinta un procent mai mic decat cei care mor in lume coborand scarile din casa sau mancand fast food (https://www.ndtv.com/health/unhealthy-eating-linked-to-400-000-us-deaths-per-year-study-1668102)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tibisor (16 comentarii)  •  4 mai 2018, 17:09

Pe undeva , sunt de acord ! In general jogging-ul mi se pare o tampenie ! Prefer sa urc pe bicicleta , sa parcurg cativa zeci de km . , in general ma orientez dupa trasee spre munte unde poti sa si respiri aer curat si fac si consum de calorii ! Sa alerg prin parcuri in cerc sau intr-o sala cu aer statut si cu miros de transpiratie ?? Non - sens !

Tudor (36 comentarii)  •  4 mai 2018, 17:51

Nici un animal, darămite omul ce se zice că are minte, nu e făcut să alerge atîta. Bușimanii din Afica de Sud (băștinașii ce azi sînt alungați de africanii veniți de curînd, după boeri, din Centrul Aficii) aleargă mai mulți o antilopă pînă ce scoate limba. Mai apoi aruncă lancile în animalul ce stă pe loc că nu mai poate.

Flaviu (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 17:51

Vad ca majoritatea nu au inteles nimic din articol, dar il critica. Omul se refera la amatorii care isi forteaza riscant si inutil limitele. Amatorii care habar nu au cand se se opreasca, ci merg din spirit de turma pana crapa. Maratonul pentru mase este promovat de corporatisti - e o moda sa lucrezi intr-o multinationala si sa participi la diverse competitii care presupun un efort fizic de inalt nivel. Daca nu participi, nu esti cool.

Viorica Dăă (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:01

Să fie interzis alergatul amatorilor fara licență! Să fie amendați drastic. De asemenea plimbările prea lungi. Și strânsul de fân vara fără atestat.

Vali (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:10

Un articol de nota 0. GSP ar trebui sa incurajeze romanii sa faca sport. Mi-as dori sa vad acum un articol despre cum sa te pregatesti pentru un maraton din partea GSP

Silviu (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:15

un articol idiotic

Vlad (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:17

41 de morti din cate milioane de participanti? Pai mai multi morti sunt in selfie-uri fara rost pe vagoane de tren sau electrocutati cu aparatul de facut paine in cada... Cred ca e un articol pentru vizibilitate, maestrul a intrat intr-un mare con de umbra.

Dan B. (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:23

A alerga tine de sanatatea ta. A alerga o distanta de 42 km. cand nu esti antrenat pentru asta, este o prostie. Asa cum nu te arunci in apa ca sa traversezi un bazin sau un lac fara sa stii sa inoti, nu te inscrii la un astfel de maraton fara sa fii pregatit. Incearca si logica asta.

gigi (2 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:24

De mult nu am mai vazut un comentariu mai plin de ura , ca articol e prea mult spus, la adresa sportului in general si maratonului in special. Oricum e orice decat al prostiei. Prost am fost ca am avut rabdare sa citesc mizeriile dumitale la adresa unora care , da, accepta ca pot sa moara alergand. Pentru dumneata asta inseamna prostie...Te asigur stimabile ca londonezii daca ti-ar citi articolul ar arunca cu rosii sau oua in directia dumitale.

pandele (2 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:44

un sinecurist politic, sportiv din vorbe, disperat ca de la anu' ramane fara coledzi... Nasol, Londra e scumpa

Sebastian Sosin (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:53

si daca Pheidippides nu alerga ci mergea? Practic a murit ca sa ofere atenienilor cateva ore de baut (in plus) ... Se schimba cumva rezultatul? Asta da moarte stupida

Dan (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:56

Despre Traian Ungureanu știam până astăzi ***, fără să-i cunosc și activitatea jurnalistică. Foarte rar mi s-a întâmplat să citesc o așa enormitate și, căutându-i și o serie de articole mai vechi, se pare că ăsta-i nivelul domniei sale.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bruce Lee (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 18:56

Postarea mi se pare ca ridica un pic cam acid e drept, o problema reala: aici nu e vorba de jogging sau alte activitati de placere, ci de o competitie organizata pentru care toti participantii ar fi trebuit sa aiba o vizita medicala, simplu nu-i asa? Pe cine faceti vinovat de moartea acestor oameni? Puteau fi salvate aceste vieti? Si eu cred ca organizatorii pot fi considerati vinovati cel putin moral pentru ca au inscris cu nume si numere in competitie niste persoane fara abilitatile necesare. Desigur sunt atatea alte puncte de vedere referitor la acest subiect dar nu cred ca este corect sa acuzam autorul asa sever pentru punctul sau de vedere prezentat e drept sub forma unei paralele mai degraba pesimiste cu istoria. Mesajul este unul de retinut insa dupa mine si ar trebui sa ne invite la ceva mediatie. Bafta si mai putina manie!

Kendo (2 comentarii)  •  4 mai 2018, 19:28

Cel mai tare ma distreaza comentariile astora care "au inteles" articolul si il aproba superior. Mai, baieti, mai usor cu intelectualismele, sa nu va fracturati neuronii. Articolul e prost fie si pentru faptul ca nu e documentat. Individul ala care a murit la Londra era unul dintre cei foarte bine antrenati, cu timpi la care 95% dintre amatori doar viseaza. Cat despre cei care se apuca de sport la 30-40 de ani, bravo lor! Altii se apuca de bautura si batut neveste. Alergarea, triatlonul, ciclismul te fac sa te simti bine si nu afecteaza pe nimeni altcineva. Sigur ca poti crapa daca te crezi zmeu, dar asta e valabil in ORICE. Asa ca va intreb si eu, superiorilor, care e problema voastra cu oamenii care fac sport, mai bine sau mai rau? Vedeti-va de tigarica, de fripturici si de TV, e loc pentru toata lumea.

Tudor (36 comentarii)  •  4 mai 2018, 19:48

Nici un animal, darămite omul ce se zice că are minte, nu e făcut să alerge atîta. Bușimanii din Afica de Sud (băștinașii ce azi sînt alungați de africanii veniți de curînd, după boeri, din Centrul Aficii) aleargă mai mulți, cînd unii cînd alții, se mai odihnesc, o antilopă pînă ce scoate limba. Mai apoi aruncă lancile în animalul ce stă pe loc că nu mai poate.

Dan (2 comentarii)  •  4 mai 2018, 20:14

Acest tip de intrecere a denaturat mult de la sensul sau initial, chiar sportiv in sine pana la urma. Majoritatea participantilor, oameni de buna credinta, alergatori de placere, au ocazia sa se alature unor profesionisti cu analizele la zi si controlul medical efectuat priodic. Eu as zice ca nu intrecerea in sine ucide ci marketingul desantat care atrage la un loc celebritati, presa, notorietate si multi bani pentru putini. Prin urmare sunt perfect de acord cu dvs. dar cu o mentiune: un control medical mai strict inaintea acestor competitii nu ar strica. Ba dimpotriva.

victor L (28 comentarii)  •  4 mai 2018, 20:29

Mi-ati sters postarea?! Ca doar nu avea noviciok :P

ovidiu_3003 (56 comentarii)  •  4 mai 2018, 21:18

...articol foarte bun ...sa ti dai viata pentru nimik ...o absurditate ...

Marius (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 21:40

Dar la toti mortii prematuri care zac in pat si nu fac miscare decit din casa pina la masina de ce nu postati? Citi obezi care mor cu multi ani mai devreme decit normal ati vazut la maraton. Exista riscuri pentru orice activitate, dar lipsa de activitate fizica e mult mai riscanta decit un maraton.

Cosmin (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 22:26

Asta e un articol care nu isi are locul intr-un ziar de sport. Se vede ca jurnalistul nu a alergat in viata lui macar un km.

Bogdan (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 22:41

Mda, în general viața e periculoasă. Până la urmă mori. Gata, Traian, e ultimul tău articol pe care îl citesc. Tu cât ai alergat cel mai mult în viața ta? Și cum de ai scăpat?

laur (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 22:51

Alerg de 20 de ani, de cand am renuntat la fumat si la alcool. De 5 ani am iesit la pensia si am inceput sa alerg la Maratoane, proba de 21K. Antrenamentul pentru un semimaraton dureaza cel putin 4 luni. Daca te tii de antrenament, mananci sanatos, renunti la tigari si alcool si medicul stabileste ca esti sanatos ai toate sansele sa termini un maraton sau un semi , fara sa mori sau sa te accidentezi. Ca in orice activitate ce presupune un efort sustinut, timp de mai multe ore, exista si riscuri. Ti le asumi e OK ,Bravo. Nu ti le asumi, pot sa ramai pe canapea cu berea intr-o mana si tigara in cealalta, dar riscul de a muri subit, va fi mult mai mare, decat daca alergi un maraton, respectand exigentele acestui sport. T.U. se pare ca ales.

Maxentiu (26 comentarii)  •  4 mai 2018, 23:19

Cred ca s-au alertat baietii, „baa, a zis unu' ceva de noi”, au luat o pauza de la alergat prin parcuri si au navalit aici sa-si verse of-ul. Altfel, sint si eu socat, la fel ca antevorbitorul Bîtcă, de numarul mare al celor ce comenteaza fara sa fi inteles sensul articolului. Ar fi interesant un studiu despre incidenta analfabetismului functional la alergatorii amatori. Empiric, s-ar zice ca e proportional cu distanta alergata. Probabil ca cu cit iti obosesti mai mult picioarele, cu atit ai mintea mai odihnita.

Coco (1 comentarii)  •  4 mai 2018, 23:43

"Civili care n-au legătură cu sportul profesionist, dar se decid să facă față apelului public și intră în cea mai grea probă atletică. " Bai voi ati alergat vreodata in viata voastra? Nu cumva daca sunte-ti civili si nu aveti legatura cu sportul dupa cateva sute de metri vi se taie macaroana si abandonati? Cine e bolnav si are interdictie la efort sa fie el sanatos daca se baga in asa ceva. Eu stiu ca la o competitie de genu asta nu participa decat adulti, care raspund pentru ei, deci chiar nu are rost sa ne vaitam... Probabil articolul a fost scris de vreun obez....la creer

Alexandri (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 0:12

Mie mi se pare un articol excelent. Dar sunt frapat de anumiti intelectuali care nu inteleg nimic din ce li se intampla. Păcat,am ajuns la un nivel incredibil de jos.

Cat mai Multi (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 1:55

Cat mai multi ! Se numeste SELECTIE NATURALA si e mai veche decat maratonul. Prostia se plateste, iar cativa maratonisti morti e o nimica toata. Mai multi !

Saxon (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 2:04

Sa alergi stramb si scalambat in haite de zeci de oameni...ore in sir...chiar ca nu se numeste sport. Cred ca mai urat si mai plictisitor ca maratonul nu e decat curlingul, alta tampenie inventata de niste drogati. Aoleu, stai ca uitam marsul...cu schimonositii aia urati, femei si barbati, ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dou (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 5:57

TRU, nu mai bine bagi un gratar de mici, in loc sa alergi? Bravo! Cel mai prost aspect al democratiei nu este fugitul la maraton ci posibilitatea ca toti sa se exprime. Le da acest aspect impresia ca au si dreptate

Ioan (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 10:43

Ca alergator de maraton, sunt cu totul impotriva tonului si a mesajului acestui articol. Maratonul inseamna pregatire, dedicatie si implinirea unui vis. Domnule Ungureanu, va rog sa va mai documentati si sa va revizuiti tonul; vorbiti strict din perspectiva dvs si nu intelegeti ce presupune un maraton.

Andrei (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 12:12

Maratonul este un exercitiu, o placere. Asa cum in viata exista riscul sa luam niste sifils, in functie de unde ne bagam, tot asa si maratonul. Abordat gresit, fara pregatire, fara grija in timpul cursei, fara bun simt in ceea ce priveste proprioceptia, acesta se termina rau. Nu este o problema de democratie sau de limite ci de minim bun simt al practicantului. Asa cum Statul nu se baga in felul in care utilizam prezervativele, el nu se baga nici in felul in care un om alege sa faca sport. Daca mie nu imi place sa bat mingia in fata blocului de ce as fi judecat pentru ca imi face placere sa alerg 80km o data! Poate ca fotbalul este cam violent, fotbalistii isi rup picioarele pe teren, se calca cu crampoanele, e nevoie de trei oameni sa tina pace pe teren si multi jandarmi pentru tribune...

Kendo (2 comentarii)  •  5 mai 2018, 19:05

@Maxentiu - Pe cuvant ca mi-ar placea un studiu cum vrei tu. Apoi un studiu pe cei care impartasesc pasiunile tale. Sunt curios daca rezultatele te-ar avantaja. Empiric vorbind, indivizii care generalizeaza si dau verdicte fara sa studieze subiectul asupra caruia se pronunta, cum faci tu, au probleme de intelect si/sau de educatie. Empiric vorbind... Astept ca tu si alti domni care au prins sensul acestui articol sa-mi vaneze greselile de gramatica... Spor!

Serban Leoca (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 22:24

Domnule Ungureanu, acum vreo zece ani ati scris un articol defaimator despre un om: Sir Edmund Hillary, distinsa personalitate si alpinist exemplar, realizator al unei performante istorice. Acum scrieti la fel de defaimator despre un gen competitional respectat, impus de greci in vechime si in epoca moderna de o personalitate remarcabila, nimeni altul decat Pierre de Coubertin. E evident ca subiectul, in ambele cazuri, va depaseste. Ce sa-i faci, nu toate "e fotbal". Dar putem cadea de acord, cred, ca un interval de zece ani presupune anduranta si perseverenta si putem sa-l numim, metaforic cel putin, maraton. Da, maratonul prostiei exista. Iata, va apartine.

dru (1 comentarii)  •  6 mai 2018, 0:18

Vad gramada de corporatisti comentant si facand pe M.Viteazul. Ii invit pe toti sa vada cum isi da ultima suflare o fiinta umana, indiferent ca e rupta intr-un accident sau la un maraton, iar mai apoi, sa vina sa comenteze lamentari despre sport miscare si etc. E prea evident cum o turma urmeaza o cultura. Una e sa alegi ca sa te simti o apartenenta, una e sa faci performanta. Mai apoi, sa aduci argumente cum ca sportul e nu stiu cum, acum 15 ani nu exista turma de alergat si de "biciclit" in RO, in prezent e o moda, e un trend.

Dragos (1 comentarii)  •  6 mai 2018, 0:39

Stimate domnule Ungureanu, Cred ca este cel mai penibil articol apărut in Gazeta Sporturilor. Exista cineva care verifica ce articole apar in ziar sau pe site ? Sunteti un jurnalist de sport. Dacă dvs gândiți astfel si scrieți asemenea aberații este o problema imensa. Întreg articolul este malițios scris si fără nici un sens. Cred ca in comentarii aveți multe persoane care deja v-au dat exemplu fotbaliștii care mor pe teren. Aceia erau sportivi profesioniști, deci e si mai grav. Deși aveau probleme medicale, erau lăsați sa facă sport profesionist cu riscuri imense. Va scriu aici un citat si o invitație “If you are losing faith in human nature, go out and watch a marathon”. Invitație este sa mergeți ca spectator in Londra la următorul maraton. Veți vedea cu siguranța cu alți ochi maratonul care nu este cea mai grea proba. Mai sunt ultramaratoane, triathlon Iron Man. Poate cand si la noi in București vor ieși 50 000 de oameni pe străzi sa susțină niște alergători amatori in loc sa meargă pe un stadion sa înjure echipa adversa si sa se bată cu fanii echipei adverse, vom putea spune ca avem o șansa sa ne civilizăm. Aici ar trebui sa aveți si voi, Ziariștii un rol. Din păcate, nu sunteți in stare sa înțelegeți aceste lucruri si contează doar scandalurile si fotbalul nostru plin de mediocritate. Limbajul Dvs din articol este unul de prost gust. Mânați ca vitele la maraton !!!!! Rușine sa va fie pentru un astfel de limbaj. Nu va face deloc cinste. De astăzi nu voi mai citi nici un articol semnat de Dvs. Cu sportivitate Dragos

Calin (2 comentarii)  •  6 mai 2018, 1:38

Sunt socat sa gasesc atata prostie si ignoranta intr-un articol pe un site de sport... Nu am alergat nici un maraton, dar as fi fericit si onorat sa reusesc sa termin unul macar o data in viata. Nu ar fi un maraton al prostiei, ci al pregatirii indelungate, al autodisciplinei sportive si alimentare, al vointei de a-ti depasi limitelor proprii. Astfel m-as alatura zecilor de milioane de alergatori care deja au demonstrat ca Pheidippides nu era pregatit. Cum nu e pregatit nici dl. Ungureanu sa scrie articole despre sport.

Florentin (1 comentarii)  •  6 mai 2018, 3:44

Un eseu care și-a atins scopul, domnule Ungureanu sunt convins că nu credeți nimic din tot ce ati scris în acest articol, Scopul a fost acela de a stârnii această pleiadă de comentarii contrare punctului de vedere exprimat

Vasile (1 comentarii)  •  6 mai 2018, 11:24

Domnule Traian Ungureanu, Am 95 de kg si am alergat un maraton in muntii Bucegi cu o diferenta de nivel de 3500 de metri si sunt inca aici. Articolul dvs nu este doar o ***, este o jignire pentru toti iubitorii de miscare. Decesele de care atat de usor vorbiti dvs apar in 99% din cazut datorita unor malformatii congenitale nedepistate. Aici apare lipsa de educatie. NU te apuci de un maraton pana nu treci pe la un medic care sa iti confirme ca inima ta e capabila de un astfel de efort. Un maraton, pe asfalt, il poti parcurge la pas in 9-10 ore ( plimbare ). Ar trebui sa va documentati putin inainte de efectele alergarii, mai ales pe distante lungi. Eu chiar cred, ca ati scris articolul acesta din cauza unei lipse totale de inspiratie. Va recomand sa iesiti la o alergare, si poate veti reusi sa prindeti acea inspiratie.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează