Peronul
Niște turiști japonezi, oarecare, cu nelipsitele aparate foto după ei, sunt fotografiați în Piața Mare din Bruxelles de către localnici.
marți, 3 iulie 2018, 1:44
Așa ar arăta versiunea, din viața de zi cu zi, a meciului dintre Belgia și Japonia. Cu susul în jos.
Contra Japoniei , Belgia a părut un boxer care se leagă la începutul confruntării la șireturi cu mănușile de box.
Japonia a lovit în debutul reprizei secunde precum a făcut-o cândva în istorie, neanunțat, de nicăieri și deodată totul părea în favoarea lor. Era 2-0 și scorul era periculos mai degrabă pentru Eden Hazard ce urma să ajungă pe lista deportaților, la pachet cu Ronaldo și Messi.
Alineați în propriul careu de parcă aşteptau aglomeratul metrou din Tokio, fundașii japonezi se apărau precum celebrii oshiya, „împingătorii de sardine” cum sunt denumiți cei din stațiile de metrou care înghesuie lumea în vagoane.
Belgia reduce din handicap dintr-o lovitură de cap care aterizează în poartă precum o rață împușcată la vânătoare. Apoi Feillani cu aura unui alpinist nonconformist, plecat să cucerească Himalaya, se înalță din tabăra de bază privind spre vârful ascuns sub nori și înscrie pentru 2-2.
În ultimele secunde, când totul părea că se îndreaptă spre o zi de serviciu obişnuită deja la Mondial, cu prelungiri și eventuale penaltiuri, ușile s-au închis, iar metroul a plecat. Doar că mingea a rămas pe peron. Au găsit-o belgienii care și-au adus aminte de contraatacurile învățate la Manchester City, United sau la Chelsea. Și evident, au luat-o cu ei, au înscris și s-au calificat. Iar acum în piața din Bruxelles, japonezii turiști fotografiază, din nou, orice chiţibuş.