Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Organizarea iernii

E ca un drob de sare. Stăm sub el şi ne tînguim ca nişte babe. Iarna. Ne doare iarna. Îngheţăm sau ne supraîncălzim pe uscat. Orice echipă trece Revelionul în Europa se pregăteşte de această fatalitate tîmpită: iarna care ne […]

vineri, 15 februarie 2013, 2:33

E ca un drob de sare. Stăm sub el şi ne tînguim ca nişte babe. Iarna. Ne doare iarna. Îngheţăm sau ne supraîncălzim pe uscat. Orice echipă trece Revelionul în Europa se pregăteşte de această fatalitate tîmpită: iarna care ne deraiază. Absenţa jocurilor oficiale a devenit o rimă obositoare, o rostim fără să mai gîndim. Cu Steaua şi CFR, dincolo de inadecvarea de lot a celor două chiar şi pentru astfel de semi-înălţimi continentale, melodia e aceeaşi. N-au avut jocuri în picioare. Asta ne împiedică, oare, să avem minte în cap?

Sînt două luni de meciuri iberico-antalyote despre care ni se zice că nu prea contează. Sau contează, dar nu pentru o performanţă extrafrontalieră. Ok, nu ne permitem să închegăm echipe cu adevărat bune. Imperativele economice sînt plauzibile. Dar dacă de pasă de Europa dumnealor – şi aici e o dezbatere care merită făcută, dar hai să zicem că ne pasă – atunci măcar să ne adecvăm cu ceea ce avem. Să jucăm în ianuarie şi februarie într-un fel care să conteze. Să jucăm oriunde s-o putea, dacă acasă nu ne învrednicim să ne amenajăm ţara. În Antalia, de exemplu. Fotbalul rulează, chiar şi în sărăcia lui ipocrită, bani destui pentru a transforma, cu un pic de imaginaţie, o pregătire cvasisterilă, în care echipele o iau dela zero de parcă ar începe un nou campionat, într-o întrecere “pe bune”. Orice idee, oricît de trăznită, merită spusă şi cîntărită pentru a scăpa de acest blestem al iernii care îi reduce pe prietenii fotbalişti la starea de gîgă, incapabili să mai articuleze tehnic şi tactic jocul.

De exemplu, un turneu cu premii grase din drepturi TV. Cîteva sute de mii de euro i-ar stimula serios pe muşterii, mai ales în epoca întîrzierilor cronice ale salariilor. Altceva: de ce să nu se conceapă o competiţie care să aibă între finalităţi tocmai posibilitatea de a ajunge mai aproape de un loc eligibil în Europa? Sau pur şi simplu să se continue campionatul măcar pentru o parte din echipe. Că tot se plîng mai apoi de înghesuiala din program. Alături de stimularea pachetelor de “vacanţă plus fotbal” pentru suporteri, care să închidă acest cerc comercial. Pentru încremenirile noastre în proiecte falimentare poate părea o nebunie. Atît doar că nebuniile mişcă lumea. Iar lumea noastră merită o lovitură de picior bine plasată pentru a fi convinsă să facă un salt înainte. Dacă vi se pare că aceste idei nu sînt fezabile, e ok. Propuneţi altceva! Orice. Orice ne-ar scoate de sub vreme şi de sub vremuri. Văzînd picioarele încleiate în faţa golului (sau în apărare) ale steliştilor şi ceferiştilor, constatînd cu disperare că, mereu, mereu, ieşirea noastră în lume după Sărbători se transformă într-un soi de condamnare (cu executare), mi se pare că umplerea acestui hău care este iarna merită o minimă reflecţie. Şi un strop de curaj.

Comentarii (50)Adaugă comentariu

dani_sm (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 14:48

foarte bun articol, felicitari …dar crezi ca doare pe cineva? de zeci de ani o „facem” la fel

stefan (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 14:48

mare dreptate ai. s-ar putea organiza cupa in pauza competitonala, ca tot incurca pe toata lumea. si sa se dispute doar pe stadioanele moderne meciurile, eventual cu grupe ca sa aiba fiecare echipa mai multe meciuri.

cip (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 14:49

Radule, nu pot fi de acord cu tine. Si nu sunt pentru simplul motiv ca incerci sa cauti solutii unei probleme care nu exista. Exista insa pretexte… Chiar crezi sincer ca daca s-ar fi jucat meciurile aste pe la mijlocul lui aprilie sau mai ar fi fost altul scorul? Hai sa identificam adevaratele probleme ale fotbalului nostru si apoi sa cautam solutii.

ciprian (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 14:55

Ideea este buna. Iar competitia poate fi… Cupa Ligii! Desigur, ar trebui sa-i obligi pe toti sa aiba cantonament in Antalya. Sau nu. Ii imparti in doua grupe, una in Antalya, alta in Spania. Cisitgatoarele isi disputa finala Cupei Ligii, pe National Arena. In felul acesta, ai si meciuri tari in picioare, si o competitie care se soldeaza cu un trofeu, care eventual sa duca in Europa League

doze (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 14:56

nimic concret. nu se poate face, nimeni nu vine cu banul. ce drepturi TV? 5000 de euro pentru transmisia amicalelor Stelei iti pare sa stimuleze 15jucatori in 10meciuri?

Vladimir (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:00

Nu meciurile ne lipsesc, ci valoarea. Trebuie doar sa o recunoastem. Ajax nu s-a omorat, si a dat doua goluri pe greseli individuale. Marele Chiriches la primul gol, iar la al doilea Latovlevici si Chipciu au avut un moment de hiatus. La meciul cu CFR m-am uitat doar in prima repriza. Din pacate, inca nu intelegem ca CFR a ajuns aici datorita celor 348 de parade facute de portar in faza grupelor. Pentru Inter a fost un meci relaxant de antrenament. Dar acesta este nivelul nostru si trebuie sa ne cunoastem lungul nasului.

Botizan (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:00

Bun , dar Viktoria Plzen a avut o iarna plina de meciuri si efort ? Sau Basel ? Sau Rubin Kazan ? …nu cred ca asta e solutia

daniel (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:01

se poate face „CUPA LIGI” CU TOATE PARTICIPANTELE LIGII 1 sub organizarea LPF in antalia sau spania sau turcia asa isi fac meciuri in picioare.televiziunile au transmisie……….etc ,etc dar cine sa se gandeasca ?

alexxcs (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:02

in rusia si ucraina e cam aceeasi pauza ,aici e vb de altceva , banul face tot in ziua de azi , patronul stelist se bate cu pumnii in piept ca e cel mai tare din parcare ,dar nu vrea muschiul lui de sub ploapa sa investeasca (da te la o parte poate vrea altul) nu avem nici o strategie (juniori, scouting , management ,NIMIC) e greu sa infloreasca ceva intr o societate bolnavicioasa cu legaturi bolnavicioase (vezi cumetriile dintre toti membrii fotbalului romanesc)

laurentiu (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:02

cf http://www.transfermarkt.de
ajax : 92.000.000. euro
steaua 42.200.000. euro
lotul lui ajax valoreaza dublu asa ca ipoteza meciuri oficiale numai sta in picioare
inter : 260.800.000 euro
cfr: 36.400.000 euro diferenta de valoare e evidenta

adi (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:05

Un singur exemplu contradictoriu: Shaktar Donetk,ei pot,noi nu.

lucian (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:07

Aveti perfecta dreptate, dar anul asta e o exceptie ca avem 2 echipe in primavara. De la anul se rezolva de la sine problema, cand probabil nu va mai fi niciuna.

Ovidiu (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:09

Domnule Naum propune-ti cumva toti cei din media sportiva reinfiintarea Cupei Ligii, care sa se joace in pauza asta dintre tur-retur, iar castigatoarea acestui trofeu sa mearga in Europa League.

Alex (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:11

Care-i problema?! Nici rusii sau ucrainienii nu au meciuri in picioare in aceasta perioada si au rezultate! La fel, cluburile din vest nu au meciuri in picioare vara si… au rezultate!! Problema este slaba valoare a unor gardosi sau chirichesi umflati cu compresorul de cei interesati sa apuce o ciosvarta la vanzarea nulitatilor!

acesta (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:11

Poate ca ar trebui sa se rezolve problema principala, nu sa se incerce sa se peticeasca „micile” probleme care apar. Pauza asta de aproape 3 luni in mijlocul campionatului e o mare prostie. Mie personal nu mi se pare ca e mare diferenta intre conditiile meteo din Romania si cele din Germania de exemplu.

Inainte de toate cred ca ar trebui sa avem si noi cluburi profesioniste. Un proces de licentiere adaptat la secolul in care traim ar putea face uitate problemele astea, cu riscurile de a se desfiinta multe echipe – de exemplu se poate impune unui club sa aiba disponibil un stadion cu suprafata de joc incalzita, care sa faca fata temperaturilor joase.
Ca simplu specator nu ma incalzeste cu nimic ca vad 18 echipe in liga 1 care joaca pe un maidan – as prefera sa fie 10 echipe cu facilitati corespunzatoare care sa joace de 4 ori intre ele. Sau, de ce nu, se poate lua in considerare pana si un campionat mixt: Bulgaria + Ungaria + Romania (cred ca Belgia si Olanda deja se gandesc la asta, mai era o stire asemanatoare legata de blocul ex-sovietic). Decat 3 campionate mizerabile, mai bine unul decent.

In conditiile actuale, este un miracol ca ajung echipe in postura sa se planga ca nu au jocuri in picioare…

Zamfir92 (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:12

Poate ca atunci cand o sa avem 8-10 stadioane moderne nu o sa mai fie pauza de iarna atat de lunga. Teoretic, daca ii faci fatada, poti juca toata iarna pe Arena Nationala

vali (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:14

Din punctul meu de vedere, daca se dorea cu adevarat performanta, nu se vindeau jucatori pe banda rulanta la orice oferta.Vezi Bastos, Sougu etc. Iar la Steaua, la fel, se cumparau niste atacanti de valoare. Pentru ce sa se joace si iarna? sa avem oricum aceleasi rezultate? Macar Steaua si cfr joaca in Europa, dar nu e deajuns.Cu un minimum de creier, se poate face si performanta, dar investind, si fara sa fii avar si lacom.

La Steaua, nu inteleg de ce patronul incearca sa mai faca averi acum, cand oricum are pentru inca 20 de vieti, atat pt el cat si pentru toata familia lui.Sau poate vrea sa-i ia cu el in viata cealalta… In cz: IN ROMANIA nu se doreste cu adevarat performanta europeana.Asta e nivelul, asta e mentalitatea.

blue8607 (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:14

Radule …pune degetutele si informeaza-te ce a facut aseara Napoli cu ViKtoria Plzen. Oare jucatorii cehi nu pot acuza si ei aceeasi lipsa pt „tonusul competitie”HAIDETI SA N-O MAI DAM COTOTITA si s-o spunem drept ca aceasta ne este valoarea.
La fel ca si cehii ….avem pauza competitionala din cauza sezonului de iarna si totusi acesti oameni(cehii) au reusit aseara un 3-0 in Europa League. Valoarea e aproape nula atunci cand elevii stau si joaca fifa pe PC.

George (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:14

Foarte adevarat. Este intr-adevar una dintre cauze, dar cred ca sunt si altele mai importante, de exemplu targetul unor jucatori. Filip sau Rocha nu vad in Steaua o etapa de tranzit catre culmile fotbalului si de aceea au prestatii amuzante. Ripa si-a indeplinit deja visul, de ce sa se mai lupte cu Fischer, Chiriches a fost bine caracterizat de un ziar pe prima pagina „Chiri-chix”, pentru ca este absolut inacceptabil ca un fundas sa-si admire omul de marcaj in zborul acestuia spre gol. Pentru gafa de aseara numai ar fi fost indrumat catre o liga cu pretentii mai scazute de catre orice echipa serioasa. In rest avem un Nikolic care a gresit sportul si pe care oricat l-ai antrena si oriunde in aceasta lume va avea aceeasi alergare dezorganizata si aceeasi atitudine de parca mingea il incurca. Deci da, este intr-adevar o cauza absenta jocurilor oficiale, dar mai puternic se resimte absenta jucatorilor de calitate, jucatorilor care vor intr-adevar sa insemne ceva in sportul asta, nu doar in vestiarul unei echipe mici cu trecut mare din sud-estul Europei… Asta este drama fotbalului romanesc. Cei care pot nu vor, iar cei care vor nu pot…

m68 (6 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:16

Eu am vazut meciul Stelei si chiar daca au pierdut , au pierdut frumos. Am vazut o echipa care a jucat frumos . Ii VIZIBIL ca STEAUA nu are un patron care sa stie fotbal (in comparatie macar cu CFR CLUJ) .Pacat ca echipa asta nu are si o conducere profesionista. Este cel mai mare BRAND al ROMANIEI dar din pacate este condus de un grup de amatori-semiprofesionisti (mai putin antrenorul care e demn de toata stima)

buzuc marius (3 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:20

iarna, iarna iarna? domnilor ati vazut ce rezultate au avut rusii aseara si ei au avut pauza, dar cehii de la plzen? si in cehia campionatul este intrerupt

radu_pnt (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:21

@laurentiu…valoarea de pe transFermark este data de rezultate…sunt rezultate automat creste valoarea jucatorilor si a lotului..nu mai vorbi ca sa te aFli in treaba…daca se pune lumea pe treaba si obtine rezultate se schimba si raportul valorilor…ce ai prezentat tu e eFectul si nu cauza… 😛

Cosmin (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:22

Bun articolul in masura in care cautam rezolvare la o scuza…nu o problema. Dupa cum Botizan spunea, Viktoria Plzen sau Rubin Kazan nu au avut pauze? La fel de bine spunea si Cip, daca se juca in aprilie credeti ca rezultatul era altul? Eu chiar consider ca pentru situatia in care se afla Romania, dpdv economic si social, rezultatele echipelor romanesti este unu extrem de bun. Din pacate de multi ani se dau batalii pe toate fronturile in campionat si cand jucam cu echipe medii de afara care chiar au nevoie de puncte cu noi suntem executati scurt si fara prea mare efort…Laurentiu a punctat excelent diferentele de valori intre echipe, asta e realitatea si asta este diferenta reala. Nu poti sa pacalesti cifrele si nu mai putem sa ne imbatam cu apa rece…Fara investitii masive gen Sahtior, Galatasaray, Zenit St. Petersburg nicio echipa din estul Europei nu va avea rezultate remarcabile in competitiile europene. Felicitari Stelei si CFR-ului ca au ajuns in faza asta cu jucatori platiti cu 10 mii de euro pe luna si transferati pe cateva sute de mii de euro. Sunt nenumarate exemple de echipa cu o valoare a lotului mai mare care nici macar in grupe nu au fost…

radu_pnt (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:23

se vrea o miza??? sa se propuna o cupa europeana estica…Ukr, Bulg. Ung. Serbia ..problema ar Fi a stadioanelor…dar se gaseste o tara calda si primitoare in perioada de iarna 😉

Gigi (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:29

dar de ce să inventăm tot felul de cupe, când adevărata problemă e pauza mare dintre tur şi retur??? soluţia e simplă….să se joace campionatul începând cu 10 ianuarie, normal si sa se amâne izolat şi punctual exact meciurile unde chiar condiţiile sunt extreme…..aşa am ajunge sa se amâne un meci ici, unul colo, dar s-ar juca si meciurile în picioare ar fi…..acum, sa fim seriosi….din toate lunile astea de iarnă, doar câteva wekeend-uri sunt extreme şi le-am putea amana pe alea

octavianus (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:31

Sa fim seriosi Rubin a batut la Madrid si Zenitul a batut Liverpool cu 2-0 de ce nu cautam adevaratele probleme ale fotbalului romanesc ? BECALIZAREA ? INSOLVENTELE si LIPSA DE VALOARE A LOTURILOR ECHIPELOR NOASTRE dar si a unor CONDUCATORI ADEVARATI la FRF la LPF care sa nu mai admita jumatati de masura la licentiere etc..acolo cautati domnilor problemele nu la viscol si ger, construiti stadioane si echipe si apoi vin si rezultatele in europa altfel ne mintim aici local ce spartani suntem.

jo (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:31

Este o problema despre care se discuta dar nu se gaseste solutie, ceva obisnuit la noi, buna comparatia cu drobul de sare!
S-ar putea organiza un turneu , televizat, cu premii cat de cat consisitente, suficient cat sa atraga! Intre echipe romanesti, eventual si din liga a 2-a, care la randul lor sa participe cu o suma ce ar reprezenta inscrierea, minim 8-9 echipe, ar avea fiecare 7-8 partide.Din a doua liga s-ar inscrie in competitie locurile 1-2, ar fi si pentru ele un test de promovare…problema ar fi suporterii, insa cu intrarea libera, si competitia organizata prin spania se pot aduna cateva sute sa faca galagie! 🙂
Dar la ce criza este si pe la cluburile romanesti…trebuie sa fortam o accelerare a incalzirii globale doar atunci se va relua campionatul din ianuarie.:)) Iarna , de mult timp a devenit o mare paguba pentru romani , in general, cu tot ce inseamna haine, gropi , costuri de incalzire, degradare, consum ridicat de carburant, si…..fotbal , poate vor grecii sau turcii sa facem schimb!!

gipanaul (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:32

Privit dintr-un anumit „unghi”, ideea articolului se justifica. Totusi, sa nu uitam ca marile performante europene ale echipelor romanesti nu au fost afectate (neaparat) de programul competitional, cum cineva bine spunea intr-un comentariu de mai sus – „de zeci de ani o facem la fel”. De vina este, in opinia mea, valoarea jucatorilor care alcatuiesc echipele. Atata timp cat echipele au avut in lot jucatori de valoare au aparut si rezultatele. Azi, din pacate, problemele financiare fac ca performantele europene sa fie greu de atins. Si in aceste conditii, iarna e ca…vara!

groparulclown (19 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:33

Haideti sa fim un pic seriosi! Daca e la inceput, nu au meciuri in picioare, daca e spre final nu e bine ca au prea multe meciuri in picioare si sunt sleiti de puteri. N’importe quoi ! UEFA ar trebui sa trimita cluburilor din Romania un sondaj pentru a vedea exact ce data le convine pentru a disputa meciurile din Europa League. Stiu ca orice comparatie este inutila, dar ati auzit vreodata un conducator, comentator, ziarist vb dupa o infrangere a Milanului, Barçei, Realului, MU ca au pierdut pentru ca nu au jocuri oficiale in picioare. Scuze mici pentru echipe mici. Cum scria cineva inaintea mea, ce ne asteptam cand o echipa are un jucator care valoreaza cat intreaga cealalta echipa (cred ca masorul de la Inter castiga mai bine decat cel mai bine platit jucator de la CFR) ? Miracole sunt, bineinteles, dar raman miracole sau exceptii. Sanatate la toti!

groparulclown (19 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:36

o precizare in plus : Toby Alderweireld e cotat la 10 milioane, iar noi vb de Chiriches la 12-15 milione. era sa pic de pe scaun 🙂

dan (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:39

Nu vremea e de vina ca nu se joaca in Romania in perioada ianuarie-februarie ci starea execrabila a gazoanelor stadioanelor. Cat de mult costa un gazon decent echipat cu instalatie de incalzire? cateva sute de mii de euro? Ce-ar fi ca toate meciurile din liga 1 sa se joace doar pe astfel de suprafete de joc?

SILVIU (4 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:39

noi vorbim de iarna?pai echipe din Rusia au castigat pe linie aseara…si daca nu ma insel si la ei s-a intrerupt campionatul de ceva vreme.poate se antreneaza cu vodca goala prin cantonamente,iar ai nostrii o dau cu energizante…

Gogul (9 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:50

Mare lucru… englezii joaca si de Craciun, si pe 1 ianuarie si toata iarna. Daca ar vrea, ai nostri ar putea sa faca la fel. Du-i 500 km mai la sud si s-a rezolvat treaba. problema falsa, invocata de antrenori precum nea Mircea, ca sa-si ascunda propriile defecte.

Gaby (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:54

sahtior,zenit si anzhi pot,mai bine zis 🙂
Daca s-ar fi jucat meciurile in aprilie sau mai,atunci s-ar fi spus ca sunt obositi.

gabi (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 15:54

nu cauta motive.sau nu ai despre ce sa scrii?????echipele rusesti toate au invins aseara…ele au meciuri….sau valoarea??????

scaiualcar (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 16:06

Dar de ce e una sau cealalta? de ce e doar lipsa de valoare de vina sau doar lipsa meciurilor oficiale in pauza de iarna? de ce nu e posibil ca diferenta de valoare sa fie accentuata SI de lipsa formei? Noi ardem in meciurile de calificare in grupe de la inceputul lui august pe echipele mari ce abia au inceput meciurile amicale si facem plata in februarie, cand se intoarce plata.

Andrei (2 comentarii)  •  15 februarie 2013, 16:10

In aceeasi categorie intra si programarea meciurilor din liga 2 la ora 11.

kkciosuldelahamangia (18 comentarii)  •  15 februarie 2013, 16:12

guvernul trebuie sa intetrvina la INMH, pt. a nu mai anunta ninsori, cu conditia ca chestiunea sa nu fie atacata la curtea constitutionala ! :))
in sec XXI nu cred ca ninsorile sunt un motiv pt. o pauza asa de lunga. Germania este mult mai la nord, si la ei s-a reluat campionatul din secolul trecut !

harry porker (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 16:22

@acesta Subscriu in totalitate, nici in Olanda sau Germania nu e mai cald, federatia trebuia sa acorde un termen de cativa ani echipelor din prima liga sa-si puna la punct stadioanele si cine nu se conforma nu primea licenta, simplu despre celelalte aspecte gen management profesionist, marketing, merchandising, scouting, copii si juniori nu mai vorbesc pentru ca deja le stim cu totii

apoca (3 comentarii)  •  15 februarie 2013, 16:45

ok dar cine ii opreste sa aiba meciuri in picioare? Daca stii ca te-ai calificat in primavara, fa-ti pregatirea de iarna in asa fel incat sa incluzi si 3-4 meciuri serioase, la 3 zile, intocmai ca in campionat.

Dar eu nu cred ca asta e o problema reala. La noi daca suntem odihniti n-avem meciuri in picioare, iar daca avem meciuri suntem prea obositi ca sa facem fata. Pe cat facem pariu ca pana la Paste o incepem sa auzim despre oboseala si program incarcat.

edyy (1 comentarii)  •  15 februarie 2013, 17:46

Problema nu cred ca fost cea a lipsei de jocuri in picioare-jocuri oficiale-,ci a valorii adversarului. Cand a ajuns in semifinalele Cupei uefa, Steaua a jucat in februarie 2006 cu Herenveen. Atunci de ce nu a contat acest detaliu pe care acum il supralicitam? De ce? Simplu. Pentru ca Ajax e o echipa de un alt calibru decat Herenveen. Ultima echipa cu un brand mai serios pe care Steaua a eliminat-o a fost Valencia; dar sa nu uitam pe ce teren s-a jucat atunci.Cred ca si asta a contat atunci. Acum va fi altceva…

mihaic3001 (4 comentarii)  •  15 februarie 2013, 20:27

Cauza înfrângerii stelei de aseară eu o văd în altă parte – mentalitatea dâmboviţeană pe care o are în general tot fotbalul românesc, nu numai Steaua. Intri în teren cu „capul la cutie” şi hodoronc-tronc, după 50 de minute şi 0-2, îţi aduci aminte că trebuie să ai şi sânge-n instalaţie. Sunt stelist şi mă doare că a pierdut aseară Steaua, însă mă bucur că n-a reuşit nici măcar golul de onoare, care gol ar fi schimbat total registrul meciului din retur. De ce spun asta ? Ptr. că m-a sictirit enorm modul „spăşit” în care a jucat Steaua pân` la 2-0. Băi fraţilor, până nu înveţi să ai mentalitate de învingător, şi nu de „miel dus la tăiere”, ce naiba să mai căutăm prin fazele superioare ale cupelor europene ?
Meciul lui CFR nu-l comentez că nu l-am văzut …

alen (6 comentarii)  •  16 februarie 2013, 0:13

tot fara jocuri in picioare 3 echipe rusesti au invins clar Liverpool, Hannover sau Atletico Madrid. Tot fara jocuri in picioare acum vreo 7 ani Steaua si Rapid debutau cu victorii in deplasare la hertha sau heerenveen. Deci se poate, e un handicap dar daca ai valoare te poti califica. faza cu o cupa prin antalya sau nu stiu unde, cu „premii grase” e mai degraba haioasa. Nu exista asa ceva, sau mai facut ceva turnee bine platite pe la Dubai dar mai mult cu participare ruseasca. Dar afara sunt 7-8 grade ziua si de fapt se pute ajuca. Campionatul se putea relua de pe 9 februarie fara probleme.

adi (2 comentarii)  •  16 februarie 2013, 9:01

@ edyy crezi ca daca facem o mocirla acum din National Arena,la fel cum era Ghencea,in 2006,la meciul cu Valencia,ne calificam iar? nu,pur si simplu pt. ca nu avem jucatori de valoare,precum in 2006.

Patru editorialişti GSP analizează şi explică eşecurile din Europa League (19 comentarii)  •  16 februarie 2013, 15:39

[…] Radu Naum – Organizarea iernii […]

Patru editorialişti GSP analizează şi explică eşecurile din Europa League | Revista Presei (19 comentarii)  •  16 februarie 2013, 15:45

[…] Radu Naum – Organizarea iernii […]

Patru editorialişti GSP analizează şi explică eşecurile din Europa League » Stire » Uups… te-am prins! (19 comentarii)  •  16 februarie 2013, 16:45

[…] Radu Naum – Organizarea iernii […]

TUDORICA (3 comentarii)  •  16 februarie 2013, 17:38

Eu zic ca au jucat foarte bine,au avut putin ghinion la tragerea la sorti.Daca picau cu Recolta Stoicanesti sau Avantul Reghin castigau la scor.In fond putea sa fie si mai rau,sa mamance bataie de sa le fi sunat apa-n cap.Are dreptate nea Mitica Brutarie,ca daca toate -n tara asta ar merge ca fotbalul ,n-am avea dureri de cap.Trebuie sustinuti fratii Becali ,sa nu intre la puscarie,ca atunci chiar ca se duce dracu’ fotbalul romanesc!Pana atunci eu le cant silentium la trompeta nu la mandolaba!

sonumbitch (61 comentarii)  •  17 februarie 2013, 13:42

domnule naum, d-vs observati „the whole”? este vorba de o forma defetista neatent si adanc inculcata de tot ceea ce inseamna jurul fotbalului. noi facem analize mortilor si punem diagnosicul „mort” viilor. disecam meciuri amicale pana dincolo de plafonul cerului si apoi, la primul meci oficial dintr-un an calendaristic, avem ocazia sa zicem: v-am zis io?! imaginati-va ca va opriti cateva luni din scris! v-ati imaginat? ei, bine, e. dickinson spunea ca scrisul e ca mersul pe sarma, trebuie antrenat. cam asa si cu sportul. ideea e ca, eu, ca participant la diverse competitii, am aflat ca cel mai bun antrenament e jocul oficial. din pacate, noi tocmai am avut primul antrenament. il loc sa vorbim despre faptul ca pauza mare de iarna nu e o scuza, nu mai bine am marsa pe ideea ca ar fi bine sa ne aliniem infrastructural si calendaristic fotbalul la competitiile rivale, pana la urma, din europa? nu mai bine, d-vs, in loc sa spuneti ca nu e o scuza, va mobilizati energiile si lucrati ca niste albinute la acest lucru? sau e mai usor sa vorbim despre ce nu e o scuza? vedeti d-vs, pana la urma, again, ceea ce reiese, la o analiza logica relativ simpla, e ca problema apartine tuturor, nu stelei sau cefereului in meciuri cu inter si ajax. nici d-vs nu sunteti bbc. de ce?

vasco (164 comentarii)  •  17 februarie 2013, 20:51

Cind ai un fotbal corupt,condus de interlopi protejati de un sistem mizerabil te mai miri de rezultatele din confruntari cu echipe din fotbalul facut corect,cu organizare legala,cu finante la vedere,adica in normalitate.Mi-ar parea rau sa reusim in demersurile noastre.Ar fi nemeritat si oricum ar fi intimplari de moment.Nu poti pacali fotbalul cu smecherii gen mitica dragomir,becali si altii.Doar aici la noi,in mocirla noastra,cum scoatem un pic nasul…revenim cu picioarele pe pamint.Nu mai cautati explicatii savante,e simplu.

Comentează