Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Opriţi timpul!

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile […]

joi, 5 aprilie 2012, 8:50

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile lui de pedepsire. E stupid. Barcelona ar fi cîştigat oricum. Şi dacă n-ar fi cîştigat, ar fi fost doar o enormă fractură de destin. N-ar fi fost logic. Nu pentru că un om nu poate învinge o maşină, ci pentru că nici măcar o maşină n-ar putea învinge teribila maşinărie umană fabricată în atelierele hărniciei din Catalonia. «Intouchable Barca» a titrat L’Equipe. Da, sînt de neatins. Englezii au inventat ceea ce se numeşte football. Micuţii au inventat computerball.

«Acum îl înţeleg pe Mourinho», a grăit frustrarea din Ibra. Bonjour, tristesse. Nu, slăvite samurai cu faţă de Anonymous, n-ai dreptate. Replica e prea simplă. Mourinho i-a bătut atît cît să-şi dea seama că nu-i poate învinge. Şi nu-i din cauza arbitrilor. Ci pentru că, pur şi simplu, nu se poate! Înfrîngerile lor sînt doar accidente, speculate prompt de cei oprimaţi, plictisiţi, desvrăjiţi de supraomenescul acestui stup. E ca şi cum un corporate ar rata din întîmplare să strivească vreo două-trei furnici în drumul lui senin către serviciu.

Lăsaţi şi penaltyul, atîta vreme cît venerabilul Nesta îl dezbracă pe Busquets cu nerăbdarea şi insistenţa cu care un puber smulge hainele primei fete din viaţa lui. Nici măcar nu mai căutaţi tactica. Opriţi timpul doar! Opriţi meciul! Stop-cadru! E ca în Blow Up. Pac! 8 catalani într-o secvenţă, pac!, două secunde mai tîrziu sînt tot 8, dar în partea opusă a terenului, pac!, ne mutăm la loc şi sînt tot 8. Dai înainte, dai înapoi. La stînga, la dreapta. Opt plus opt plus opt. Faţa lui Ambrosini e precum cîmpia de la Kursk. Messi şi Fabregas arată la final de ca şi cum tocmai ar fi ieşit de la un masaj. Cei doi au cruzimea şi inconştienţa copiilor care îi pedepsesc pe oamenii mari. Se cred nemuritori şi poate chiar sînt. Li s-a zis bine, extratereşti. Mi-e teamă că nici ADN-ul lor nu mai seamănă cu al nostru.

Jocul Barcelonei naşte spaime. E ca o punere la moarte pe muzică simfonică. Ei sînt peste tot, peste tot, ca într-un coşmar, ca o matriţă scăpată de sub control care varsă întruna fotbalişti identici pe teren, o pădure deasă de picioare, un catralion de plămîni, mingea purtată ca pe valurile unei mări către ţărmul golului. Degeaba o respingi, oceanul o va aduce mereu şi mereu înapoi. Potop. Sfîrşitul lumii. Neant.

Un pic mai tîrziu le-am văzut pe Bayern şi OM jucînd fotbal. Era ca şi cum cineva îmi luase un pistol de la tîmplă.  

Comentarii (193)Adaugă comentariu

leonidas (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:53

Real Madrid are jucatori destul de buni in regim de viteza si ar putea invinge Barcelona sau macar sa joace de la egal la egal cu ei.
Daca Bielsa ar fi antrenorul Realului sunt sigur ca i-ar bate pe Barcelona.Bilbao face tikitaka in regim de viteza cu niste tinerei.
Daca Mou prefera sa-i in curajeze sa faca antijoc, sa dea coate in gura si suturi in oua in loc sa joace de la egal la egal 🙁
Si da subscriu :MILAN nu are cum sa bata Barca nici cu arbitri cu 1 sut pe poarta.IUn grupe a reusit sa scoata un 2-2 cu 2 suturi :)) primul sut in min 2 si al doilea in min 92.Sa fim sobri sunt old boys la Milan, doar Ibra si Prince sunt destul de in vana ca sa se bata de la egal la egal cu cei de la Barca. DAr si Milan au fost tineri si au dominat ani in sir toate competitiile, din pacate Berlusconi a dat banii pe orgii si nu pe o academie in genul La Masia.In fiecare an apar cate 1-2 pusti care intra 10-20 de minute si apoi nu mai poti scapa de ei.Fiindca la academie ii invata de mici ca sunt cei mai buni din lume.Tello cand suteaza in loc sa-i dea pasa lui messi si rateaza nici nu clipeste cand este certat.Fiindca stie ca e bun si i-a venit timpul s-o dovedeasca.E sansa lui si profita de ea.
Si ma uit la tinerii romani gen radut, alexe, deac, herea etc ce chinuitor e fotbalul pentru ei ,doamne :((
Imi amintesc si de Mitea, Vali Badea, Cristea, Cursaru si alti „supertalentati” fotbalisti romani si ma uit unde au ajuns.

Ar mai putea aparea o alta super echipa dar nu prea curand atata timp cat majoritatea isi vand talentele tot catre Real si Barca.
Oare cand va veni si neymar la Barca ce se va intampla?? Atunci chiar ca se termina totul pentru celelatle echipe din Champions League.

CRYSTY (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 18:02

@florin diferenta dintre real si barcelona s-a vazut in meciurile directe. Madrilenii au reusit intr-un final sa smulga un egal pe fondul unui joc slab al catalanilor. In rest au pierdut cele 2 din 3 meciuri jucate acasa in acest sezon cu barcelona. Sa mai mentionez ca nu i-am vazut sa evolueze impotriva unui adversar de talie in ultimii ani decat cu barcelona care i-a batut pe unde i-a prins. Cu barcelona de exemplu aceasta masina de goluri nu a dat mai mult de 2 intr-un meci de ani de zile. Aici este valoare nu cu echipe de pluton din Spania. Bayern va fi primul adversal redutabil pe care il intalneste real in UCL de ani de zile si sincer cat se poate de obiectiv o spun ca este peste ei in momentul de fata si singura echipa care poate sa ii bata pe catalani. Nu poti sa bati barcelona decat daca joci fotbal si bayern joaca si inca cum.

Ovidiu (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 18:16

Cum ziceam acum nitel timp si pe blogul maestrului Cosasu – si cum zic si altii (gen Sorin) mai sus – „miracolul nu mi se pare ca sade in Messi, cat in probabilitatea ca in aceeasi epoca atatia jucatori care stiu sa paseze si sa dribleze in chip desavarsit sa se intalneasca la aceeasi echipa!”. Si da, desi poate ca plictiseste prin previzibilitatea (si detasarea) cu care castiga, Barcelona continua sa seduca. Si o face de vreo 3-4 ani, suficient cat sa ramana in istorie drept regina absoluta a acestei epoci.

Cat despre doping (ca vad ca sunt unii pizmasi pe-aici…), sunt curios daca s-au inventat deja drogurile care sa te invete sa driblezi precum Messi sau Iniesta si sa pasezi precum Xavi sau Fabregas…nu de alta, dar le-as scapa si eu in ciorba lui Dodel Tanase sau „Messi” Radut ai mei, care parca ar manca numai ce nu trebuie – asa dribleaza si paseaza.

S-auzim de bine!

Toni (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 18:22

E usor sa comentezi din fata unui monitor, eventual cu o bere in fata, fara sa ai habar ce munca e in spatele acestui fenomen numit FCB. Multi spun ca fanii Barcelonei sunt niste copii, fani de conjunctura, etc. Da, or fi si d-astia, dar mie imi place echipa asta de cand juca Romario, de exemplu, si pot sa spun cu mana pe inima ca nu ma asteptam nici in cele mai frumoase vise sa ajunga la nivelul asta. Dar credeti ca e usor? E rezultatul a ani si ani de munca, talent si sacrificii. Chiar si daca nu vor castiga nici un trofeu 5 ani de zile de aici inainte (putin probabil, de altfel), ma voi uita intotdeauna la meciurile lor cu aceeasi placere. E „Mes que un club”, deviza asta e la fel de reala ca realitatea ca de cativa ani domina la mai multe sporturi de echipa, nu doar la fotbal. Sunt mult prea multe de spus despre acest club, si contestatarii ar face bine sa se mai documenteze inainte sa arunce jigniri aiurea.

VIDEO Mourinho sarcastic: ”Rămîne de văzut doar cine va juca finala cu Barcelona” | Curatenie | MariClean | Curatenie in Bloc | Curatenie Profesionala | (19 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 18:32

[…] Jose Mourinho nu a ratat ocazia s-o ”înţepe” din nou pe FC Barcelona. Motiv în reprezintă penalty-ul contestat de care a beneficiat formaţia catalană  în duelul cu Milan, în urma căruia Ibrahimovici a zis: ”Acum îl înţeleg pe Mourinho cînd se înfurie pe Camp Nou. Aici nu se poate cîştiga”. [„Jocul Barcei naşte spaime” » Radu Naum despre „computerball”, fotbalul cu ADN modificat de catala…] […]

vali (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 18:35

Tot comentati tori ce mare echipa e Barcelona ,dar daca ati urmarit in 90% din meciuri fara MESSI e o echipa oarecare.Dupa ce dribeaza Messi 2,3 iese gol sau ocazie de gol e clar ca nu ai ce sa i faci decat sa pui om la el marcaj (ca la handbal cand e un inter bun si da goluri din orice pozitie)…e ultima solutie posibila sa mai ai vreo sansa cu Barcelona

vali (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 19:03

Diferenta intre Barcelona si alte echipe e MESSI care face 50% din echipa uneori chiar mai mult… am vazut si am studiat toate meciurile Barcelonei din ultimii 2 ani si UNICA solutie sa ai vreo sansa cu ei e sa pui om la om marcaj pe tot terenul la MESSI bineinteles trebuie sa fie un jucator cu calitati fizice si destul de inteligent care sa studieze inainte tot jocul lui MESSI…acest jucator nu trebuie sa l intereseze meciul in sine decat sa nu primeasca mingea MESSI, in plus antrenorul trebuie sa spuna de la cabine ce rol are si coechipierii sa nu i paseze ..chiar daca pare ciudata tactica asta e repet UNICA SOLUTIE SA MAI BATA CINEVA PE BARCELONA ..

CRISKLM (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 19:31

@buuuuuuuuuuuuuuuu
fratie esti penibi cu mamutii aia de pe vremea lu tactu.
cati ani ai? 5 ?
o parere proprie ai? sau reproduci doar ce zice tactu’?

CRISKLM (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 19:41

vali…stai linistit ca si real fara ronaldo e praf.
fa un calcul unde ar fi real fara golurile lui ronaldo.

Bogdan Cluj (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 19:56

Un mesaj pt toti amiratorii, fanii si celor care sunt”vrajiti” de jocul Barcelonei : celor carora nu le place acest tiki-taka nu inseamna automat ca nu sunt de acord cu suprematia acestei echipe pe plan mondial, asa ca nu fiti asa ofensati ca unora nu le place cum joaca. Mie personal, nu ca nu-mi place, pur si simplu ma plictiseste, dovada faptul ca nici macar nu am urmarit meciul cu Milan fiindca stiam oricum ca vor castiga (vorba autorului articolului) si sunt sigur ca nu am ratat ceva ce n-am mai vazut pana acum de zece ori.
In schimb am vazut meciul Borussiei Dortmund cu Stuttgart (4-4) de sapt trecuta si in direct si in reluare si pot sa spun cu mana pe inima ca din nou nu am regretat nimic fiindca m-as putea uita la astfel de meciuri de zeci de ori (in reluare!!!) si tot o sa fiu surprins de varietatea si multitudinea fazelor din meci, fiindca asta inseamna pt mine esenta fotbalului: traire, pasiune, bucurie, tristete, dezamagire, renastere. Pur si simplu FOTBAL.
P.S: Si daca acum ar juca Barca cu B.Dortmund sunt sigur ca primii vor avea castig de cauza, insa emotia fotbalului am primi-o de la cealalta echipa.

Diaspora (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 20:01

@Aeroman

Ai dreptate. In sfarsit cineva care o spune!

Daca te uiti la o compilatie top 50 goluri date de Messi e extrem de plictisitor. SUNT TOATE LA FEL!

Ignorand faptul ca este un taran, din punct de vedere strict fotbalistic vorbind, il prefer pe Cristiano Ronaldo.

Hagi a fost un jucator MULT mai fascinant decat Messi. Cand va da Messi un gol ca cel al lui Hagi cu Argentina (sau va face macar 2-3 driblinguri din repertoireul lui Hagi) mai vorbim. Dar pana atunci, Barca ma cam plictiseste…

buuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 20:03

pt astia care in loc sa vorbeasca de fotbal. de obicei cand nu mai aveti argumente cu ce sa combateti o idee treceti la gramatica. asta demonstreaza cata cunostiinta fotbalistica aveti. In fine tatal meu ma trimis la scoala (exista o mare probabilitate sa am mai multa scoala ca si voi), dar in acelasi timp mia insuflat si ceea ce inseamna fotbal. Nu am jucat fotbal de performanta dar stiu cu ce se „mananca”. Deci voi daca tot vorbiti de fotbal incercati sa intrebati pe cine a vazut fotbal adevarat si nu balet ca cei de la barca, cee inseamna FOTBAL ADEVARAT.
P.s. Am scisr corect gramatical acuma sau iara trebuie sa va legati de partea asta?

Bostonianul (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 20:29

o singura intrebare pt tine si toti de la GSP:

Am vazut meciul si clar, acela a fost penalty indiscutabil. Sunt doar curios ce alte articole ar fi aparut daca un penaly similar s-ar fi acordat CFR-ului intr-un meci cu Vaslui, steaua sau Dinamo. Ai mai fi scris ca a fost Penalty clar? Sau am fi citit peste tot ca acesti „blatisti” corup fotbalul romanesc si alte teorii ale conspiratiei.

Tudor (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:00

Foarte tare.

CRYSTY (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:15

@buuuuuuuuuu

fratele meu nu vezi cate greseli ai si acum.
si eu mai gresesc, mai apas o alta tasta, mai uit o litera cand ma grabesc dar nu scriu „m-a trimis” sau „mi-a insuflat” cum ai scris tu prietene. Deci toate argumentele tale se darama singure din moment ce nu pot sa scrii corect nici cand vrei. Oricum dupa modul cum gandesti inca nu ai trecut de liceu asta este sigur.

vali (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:17

De ce nu se discuta ce ar fi BARCELONA FARA MESSI?????Daca ati vazut meciurile Barcei 90% din ocaziile si golurile lor sant dupa actiuni marca MESSI .nu inteleg ce nu e clar pt toata lumea..

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:28

@ buuuuuuuuuuu
salut! nu pune la suflet atacurile la persoana si referirile critice pentru felul tau de a scrie (este o lectie de viata )… atata vreme cat ai fost civilizat si politicos in exprimare este un mare castig in primul rand pentru tine.

iar pentru cei care ii faceti observatii (adevarate), criticati-l constructiv aratandu-i unde a gresit, asa va avea posibilitatea sa invete! O seara frumoasa!

adi_stelistul (37 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:34

@ buuuuuuuuuuuuuu

Nu, nu-ti iese niciodata. Nu trebuie sa te certi si cu mine pentru asta, dar tu ai intrebat. „cunostiinta” e cu un singur „i”, „ma trimis” e „m-a trimis”, „mia insuflat” e „mi-a insuflat”.
In plus tatal tau (te asigur de tot respectul meu pentru el), ca si tatal meu, daca l-as intreba, probabil, va spune intotdeauna ca in vremea tineretii lui lucrurile erau mai bune decat acum. Inclusiv echipa Braziliei (probabil se refera la echipa din Mexic’70, ca „Brazilia lui Pele” inseamna si cea din ’66, eliminata inca din grupe – e drept ca Pele a fost accidentat atunci) va fi pentru el cea mai buna echipa din lume. Maestrul Ioan Chirila spunea undeva ca cel mai bun meci din istoria CM de fotbal e semifinala CM din Elvetia 1954, dintre Ungaria si Uruguay, 4-2, dar oare sa-l credem? Iti recomand pe http://www.litera.ro (site-ul editurii Litera) DVD-urile cu toate Cupele Mondiale dintre 1930 si 2006. 15 DVD-uri, 70 de lei, nu e mare lucru. Vei putea vedea si acea mult laudata echipa a Braziliei. Exceptionala echipa, un Pele magnific. DAR: o viteza de joc foarte mica, spatii largi pentru actiune, alt fotbal, ce mai.
Sunt multi specialisti ai ciclismului care spun ca cel mai mare ciclist din istorie a fost Fausto Coppi. Dar stim noi ce-ar fi facut Coppi in zilele noastre? Sa zicem ca e un sport mai tehnic. Dar ce sa zicem de marii campioni ai natatiei, Johnny Weismuller sau … Don Schollander, de pilda. Timpii lor ar provoca ironii si intre juniorii III.
Comparatiile in sport nu pot fi facute intre epoci diferite. Lucrurile se schimba cu o viteza incredibila. Revenind la fotbal, revad de multe ori cu placere meciuri mai vechi care mi se parusera senzationale la vremea respectiva. Chiar meciuri din Italia ’90 mi se par cu cel putin o viteza in minus fata de ce se joaca acum.

adrian (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:44

@miahi tofan…cum adica suporteri parveniti???prietene esti „stupid”…nu e vorba de compensatie.dar cand voi atat de vehement acuzati decizia unui singur penalty (care a fost) trebuie sa existe si reversul celor doua penalty-uri neacoradate in tur….asa e logic.nu mai judecati dupa „ocaua” voastra pentru ca e clar ca nu SUNTEM noi zeii legilor fotbalului…e problema ta ca esti „ORB” „mihai tofan”, se pare ca cel putin 50 % nu e si atunci esti in minoritate (o oranduiala pe care ne bazam de ceva timp) si tu clar esti C.R.E.T.I.N. atata timp cat nu observi ca toate echipele mari din europa ( exceptand poate realul si man.utd) se apara pe doua linii in meciurile directe…sincer ma simt penibil ca iti raspund, dar imi hranesc orgoliul (desi stiu ca pacatuiesc raspunzand oamenilor ca tine)

Mda (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 21:48

Barca a demonstrat de multe ori ca e cea mai buna echipa din lume, eu cred ca discutia despre arbitraj nu-si are rostul. Trebuie zis ca mai gresesc si arbitrii. Dar multa lume nu gandeste asa, orice greseala de arbitru este intentionata. Mai ales in campionatul nostru, unde sefii de club nu vad incompetenta propriei echipe, dai vina repede pe arbitru, pe conspiratii si alte mizerii.

adrian (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 22:04

si da e greseala mea…nu jubileaza nimeni la Madrid…cine dracu e Hapoel Tel Aviv ?!?! o saracie de echipa de care nu a auzit nimeni pana sa o bata Real Madrid.o fantezie a UEFA care „globalizeaza” fotbalul european.o invenie a lui Platini!!!

Bogdan (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 23:45

Care e faza cu corporate?
Sunt un corporate…de la 9 la 6 . Asa imi castig painea.. Am fost bugetar intr-un loc foarte sensibil si castigam un salariu de mizerie, acum castig ok la o corporatie. E asa de grav? Nu toti se nasc frumosi si destepti…si bogati.

Uefar$€lona (1 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 0:44

Nu sunt fan barca si nu voi fi niciodata pentru ca unii jucatori au un caracter infect
Simuleaza la greu si ma grav cersesc cartonase pentru adversar or asa ceva este nesportiv si mizerabil
Pupatul asa in partea dorsala a echipei barcelona nu e o noutate e cam de pe vremea lui ronaldo a continuat cu ronaldihno etoo dar parca atunci jucau mai spectaculos
Jocul barcei de azi nu e o arta e o plictiseala totala
Pase intre ei verticalizare in careu vreun fraier de fundas sa se atinga de blaugrana si gata penalty

Barcelona oricum castiga meciul ca a avut 60% posesie si suturi pe/ spre poarta argument invalid cand ma gandesc cum a castigat grecia campionatul ruropean din portugalia
Nu poti sa joci fotbal arta si sa cersesti penaltiuri inventate sau reale inseamna ca nu mai esti artist ci doar mester zugrav ca si restul
Eu nu urmaresc barca din campionat pt ca sunt meciuri slabe ultimul cu echipa secunda a lui bilbao as fi vrut sa-l vad sperand la ceva frumos insa am aflat ca bilbao joaca cu rezervele am renuntat

Sper sa castige barca doar cupa regelui anul asta si sa o scape din autocar sub roti

un fan (1 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 3:07

Heii…Radule…e tarziu…am citit doar cateva randuri si mi-a placut…Iti doresc succesc in continuare 😉

jumatate (3 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 7:59

Nu stiu de ce va chinuiti sa demonstrati una sau alta. Acest articol e facut de un suporter al barcelonei exclusiv pentru suporterii barcelonei. Care suporteri sunt o jumatate de lume, doar o jumatate, care isi divinizeaza echipa precum e si normal. Anormalul incepe cand incearca sa convinga si cealalta jumatate de lume de adevarul lor. Cealalta jumatate de lume e blanco nu are zeitati blau grana :))

m (4 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 9:00

Mai trebuie sa treaca muuulti ani pana sa invatam si noi ce e aia democratie si libertate de exprimare. De ce domnilor care tineti cu Barcelona, sunteti atat de agresivi in ceea ce spuneti? De ce eu, daca nu imi place Barcelona, trebuie sa fiu facut prost, incult, etc?? E o regula care spune ca daca majoritatii ii place ceva, eu sunt obligat sa am aceeasi preferinta?! E cumva o obligatie divina sa imi placa Barcelona?? Nu, mie nu imi place Barcelona, o spun sus si tare, iar cine doreste sa ma faca prost sau incult nu dovedeste decat contrariul. Va dati mari „deschisi la minte”, dar in momentul in care vine cineva cu o parere contrarie ii puneti pumnul in gura, asa cum probabil ca aveti in ADN, ramas de la comunism! Treziti-va, opinia diferita a celuilalt nu va scoate banii din buzunar, nu va omoara, nu va pune in pericol familiile! Incetati sa mai reactionati in acest fel. Cum va permiteti sa jigniti alti oameni doar pentru ca au alte pareri? Va plangeti ca avem o tara de 2 lei, iar voi sunteti primii care incalcati dreptul la exprimare. M-am saturat de polemica asta idioata despre Barcelona. Sa fie sanatosi, sa castige cate campionate vor si fanii lor sa se bucure de ei! Insa nu mai incercati sa imi spuneti mie ce pareri sa am! Ocupati-va de propriile persoane, atata timp cat parerea contrarie a celuilalt nu va jigneste, ci este doar…o alta parere!

VALI (8 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 10:40

@jumatate
Ai dreptate, dar daca cealalalta jumatate este blanco sa ramana cu partea lor de adevar si sa nu incerce sa convinga, la fel, partea blau-grana:)

tumbler (3 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 11:54

Dupa mine,nepricepand mare lucru din metaforele lui Naum,foarte multi s-au grabit sa-i catalogheze articolul de fata drept unul elogios la adresa Barcelonei.Eu i-as spune ca e unul mai degraba dubitativ,si stie el dl. Naum ce-a vrut sa spuna si multa lume n-a priceput.
Astazi,Barcelona este fara indoiala o echipa eficienta dar nicidecum mai mult decat au fost si altele la vremea lor.Contemporan fiind si cu alte mari echipe nascute de-a lungul anilor nu vad niciun motiv sa ma simt,precum altii,foarte mandru c-am apucat-o si pe-asta.Dealtfel,pentru cei trecuti bine de 40 de ani,si care au apucat sa vada si altceva din ceea ce inseamna fotbalul lucrurile stau tot cam asa.
Comparatiile sunt intotdeauna relative si din motivul asta e destul de complicat de a da verdicte din astea fara drept de apel.Din punctul meu de vedere Cruyff jucatorul este cu cel putin o clasa peste ce-a fost Cruyff antrenorul sau Cruyff consilierul de azi.Stilul Ajax’70 sau Milan de la sfarsitul anilor’80,ba chiar cel impus de Dinamo Kiev prin ’84-’86,se baza,ca si cel al Barcelonei de azi,pe foarte mult efort si miscare.Diferenta majora dar si stranie in acelasi timp este ca fotbalistii acelor echipe amintite mai sus ieseau de pe teren invingatori dar si transpirati leoarca si transfigurati de efort.Astazi,Messi & comp. ies de pe teren de parca ar fi fost doar la o scurta plimbare de dupa o masa mai copioasa.Ceea ce,desigur,ii indreptateste la statutul de „extraterestri” sau,precum bine puncta dl.Naum,ne face sa ne gandim ca ,poate,au un alt ADN decat al multor altora.
Altfel,despre arbitraj discutam cam de pomana fiindca s-a dovedit de-atatea ori ca e o treaba mult prea subiectiva.Ca si notiunea de „spectacol”,fiecare intelege din asta ce poate.

Sjunde (1 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 19:35

Auziti, dl Naum, dar jucatorii astia de la Barcelona ”pe ce-or merge?” Vorba cunoscuta: pe suc de portocale? Sa fim seriosi, la cat de dezvoltat e fotbalul in Spania,pe-atat sunt de dezvoltate si metodele de dopaj. Ati auzit vreodata de vreun control SERIOS in marile campionate ?

cutzu (1 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 20:14

bravo nea aeroman!
asa e…

ps: sa il vedem pe puberul guardiola luand o echipa de locul 10 oriunde in lume si ducand-o pe 4 … NEVER!
echipa joaca fara el…

alb_rosu_in_VN (6 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 20:15

Aceasta echipa a Barcelonei ma oboseste. Eu nici nu mai privesc meciurile lor de aproape doi ani. Mi se pare ceva in neregula cu faptul ca pot face un pressing atat de agresiv in terenul advers 90 de minute. Nici Messi nu-mi place. Nu e vina lor. Cel putin pana cand se va dovedi altceva.

CRYSTY (4 comentarii)  •  6 aprilie 2012, 22:25

Bre @m calmeaza-te frate. Nu suporterii barcelonei sunt problema voi sunteti fratilor pt. ca veniti cu argumente subiective. Nici mie nu imi plac foarte multe echipe si fix din acest motiv nu imi pierd timpul sa comentez despre ele. Intelegi?? Nu imi vars frustrarile in curtea suporterilor echipei respective pentru ca sincer nu vad rostul. Astia la care nu va place barcelona intotdeauna gasiti tot felul de argumente tampite (asta este termenul corect)sa va expuneti parerile. Nu este cineva facut prost sau incult daca se exprima in mod decent dar daca esti rational obserivi ca o cam meritati multi dintre voi. De exemplu un asa zis anti-barcelona spunea dupa meciul cu milan ca Pique este un trisor, ticalor pt. ca a tras de timp si a simulat atunci cand a fost schimbat. El in realitate nu avea nimic. Te rog sa imi spui ce fel de raspuns ar merita acest om??

m (4 comentarii)  •  7 aprilie 2012, 0:49

@Crysty
Daca ai fi citit mai atent ce am scris, am afirmat acolo ca trebuie sa fim toleranti fata de parerile altora…atata timp cat nu ne jignesc. Sunt de acord cu tine la faza cu exageratul, adica daca eu incep sa te injur ca sa imi sustin argumentele, ai intr-adevar dreptul sa ma combati cu aceleasi arme. Dar eu am observat aici o gramada de oameni care sustineau ca nu le place Barcelona, la un mod foarte decent si fara a jigni pe cineva. Ei bine, chiar si acei oameni au fost facuti prosti, inculti, etc.

Spirache (1 comentarii)  •  7 aprilie 2012, 12:15

La fotbal cea mai buna echipa e cea care invinge / se califica, includ aici tot ce se vede si ce nu se vede pe teren (azi pentru performanta suprema trebuie si joc de culise, la echipe egale castiga cea cu spate mai tare). Nu mi-a placut articolul de loc, din principiu. Am trait vremea cand se scriau articole numai de omagiere a iubitului carmaci si de atunci fac alergie la articole care nu au alta idee decat gasirea celor mai senzationale (greseala voita de exprimare)figuri de stil pentru preamarirea unei echipe de fotbal de data asta , fie ea si Barcelona. S-a schimbat doar tinta – esenta insa nu. Care e utilitatea? Am detestat odele atunci, le detest si acum.

jumatate (3 comentarii)  •  7 aprilie 2012, 12:49

@valy si tu ai dreptate valy, eu nici nu incerc chestia asta pentru caniciodata negrul nu va fi alb nici albul nu va fi negru, simplu de tot. Restul e vorbarie fara rost 🙂

io (2 comentarii)  •  7 aprilie 2012, 13:37

…o fi din cauza vreunui drog nedescoperit inca, avand in vedere ca in spania exista deja probe(ciclism de exemplu) ca anumiti medici ar dopa sportivii fara ca ei sa fie depistati….poate nici jucatorii nu stiu de asta o fi ceva in mancare???…sa fim seriosi sunt si ei oameni si au limite, dar echipa asta pare ca nu…or sa apara probleme de sanatate mai tarziu??? timpul ne va raspunde.

stersu (3 comentarii)  •  8 aprilie 2012, 12:09

Daca nu stiai Gyor a eliminat Oltchimul; cu ajutorul lui Voina.
Ne „incanti” si pe noi cu un articol pe tema asta ?

octavian (1 comentarii)  •  8 aprilie 2012, 16:57

Florii…cat mai placute!

decebal 89 (2 comentarii)  •  8 aprilie 2012, 18:35

Mi-ar placea sa vad Barca lui Guardiola fara Xavi,Iniesta si Messi.

adrian (4 comentarii)  •  9 aprilie 2012, 10:21

@decebal89 probabil nu mai trebuie sa astepti mult.la fel cum si realul va fi peste ani fara ronaldo, xabi alonso, benzema, casillias, di maria, ozil etc.

invizibilul (2 comentarii)  •  9 aprilie 2012, 16:42

Pentru cretinii care spun ca Barca se dopeaza: Jucatorii Barcelonei alearga mereu mai putin decat adversarii, s-au facut masuratori. Dopingul nu te invata sa driblezi ca Messi si sa pasezi ca Xavi.

Obiectiv (1 comentarii)  •  10 aprilie 2012, 11:49

Felicitari pentru calitatea articolului, nu insa neaparat si pentru continut! In cazurile Barcelonei si al lui Messi, ma deranjeaza mai putin jocul – uneori – de dragul artei al echipei si „eficacitatea prefabricata” a jucatorului si mult mai mult laudele desantate la adresa lor, modul in care unii le eticheteaza evolutiile!
De la dumneavoastra ma asteptam sa fiti mai ponderat, cum ati fost intotdeauna, prin comparatie cu tizul care fabuleaza pe la B1 TV! S-a dovedit in mai multe randuri ca Barcelona are probleme serioase in meciurile in care nu-si poate impune superioritatea tehnica (uneori sin cauza starii terenului) si in care este dominata fizic; se profileaza doua astfel de meciuri contra londonezilor si foarte multi uita ca acestia (echipierii lui Chelsea) sunt de doua ori (revansa si calificar) motivati sa se impuna!
In rest:
– Barcelona s-a impus mai greu decat o arata scorul in fata unui Milan in scadere (s-a vazut si in campionatul Italiei);
– Messi a fost absolul modest si ma refer la driblingurile ratate, la pasele eronate si la modul in care a mai „bifat” un record (prin doua „pomeni” ale arbitrului, la prima contribuind si greselil „in lant” ale adversarilor);
– Messi nu face faza defensiva, ci doar acel presing avansat, astfel ca poate fi proaspat la finalizare;
– Messi este servit intotdeauna cu pase cand se afla in pozitie de finalizare, cum nu se intampla mereu in cazul lui van Persie (vezi finalul meciului contra lui City);
– apararea Barcelonei este oricand penetrabila, mai ales cand in fata ar fi un Drogba;
– Mourinho a aratat (cu Inter si in finala Copa del Rey) ca detine antidotul pentru jocul catalanilor;
– ultimul meci disputat pe Camp Nou s-a terminat la egalitate, cu avantaj la impresia artistica pentru Real!

invizibilul (2 comentarii)  •  10 aprilie 2012, 15:17

Pentru Obiectiv:
Vrei , nu vrei, Barcelona e cea mai buna echipa din istoria fotbalului. Pe Chelsea o sa-i bata fara probleme, pentru ca englezii nu vor avea mingea prea des.
„Messi nu face faza defensiva”. Gandirea asta arata cat de mult te pricepi la fotbal. Messi e cel mai bun atacant pe care l-a avut planeta. Sa-l pui sa faca faza defensiva si sa-l obosesti ,pentru ce? Mai sunt 9 jucatori care pot face asta.
„Messi este servit intotdeauna cu pase cand se afla in pozitie de finalizare”. Recunosti, fara sa vrei, cat de geniala e masina de pase a Barcelonei, care il lasa pe Messi singur cu portarul.
„Apararea Barcelonei este oricand penetrabila”. Poate de-asta are cea mai buna aparare din campionat! Guardiola a inteles ca cea mai buna aparare este atacul, tu nu ai inteles asta!
Iar faza cu Mourinho este de tot rasul, ai uitat prea repede de acel 5-0 si de toate victoriile Barcelonei impotriva lui Mourinho pe Bernabeu. Real cu Mourinho n-a invins niciodata Barceloina in 90 de minute. A castigat o singura data, in cupa, in prelungiri.

Comentează