Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Serenada

A început cu o glumă şi s-a terminat cu o glumă. E de râs?

Permalink to Serenada
miercuri, 23 ianuarie 2019, 10:00

De la „m-am obişnuit să mă bată” până la „parcă m-a călcat trenul” a fost un meci în care trenul putea fi deraiat. Dar nu. Logica a fost respectată. Între timp, Halep a pierdut şi locul 1 mondial. Între timp, Simona a râs. A râs mult.

Autoironia ca instituţie
Multă vreme ni s-a părut prea încrâncenată. Am zis că trebuie să se „distreze”, să-şi ia partea de plăcere din tenis. Acesta a fost şi mesajul ei din ultima vreme. Have fun! În lupta cu jucătoarea de categorie grea Simona a părut că se ia peste picior. Autoironia e o mare instituţie. Dar poate fi şi un paravan. Râsul Simonei de după înfrângere a semănat cu un gest de uşurare. Uf, am scăpat! Înainte râsese (iar) atunci când adversara ei a intrat prima în arena de la AO, chipurile din greşeală, deşi acest drept îi era rezervat Simonei.

Legenda care te fierbe la foc mic
I s-a părut funny. Din toate acestea rezultă o modestie care uimeşte şi deranjează într-o lume de prădători. Halep s-a prezentat la lupta cu Serena fără coroană. A fost campioana care întâlneşte legenda. Şi legenda a spus: „Mulţumesc frumos!”. A bătut-o şi a plecat să se uite la desene animate cu Olympia, adevăratul ei meci de iubire, ca după ce ar fi luat laptele de pe foc. Era să dea în clocot, dar a fost atentă şi l-a potolit la timp. Mother, do you think they’ll try to break my balls? De la Pink Floyd citire.

Tenisul ca un foc de tabără
Se pune că Serena e un fenomen. Dar adevăratul fenomen e Halep. Ea a ajuns mult mai sus decât oricine care nu are killer instinct. Pentru ea, tenisul pare o tabără de „cireşari” cu greutăţi, jocuri şi întreceri, o minunată aventură care se încheie cu toţi în jurul focului de tabără depănând poveşti. Serena, dacă ar fi acolo, i-ar pune pe toţi la proţap şi i-ar rumeni bine. Halep, a declarat-o, nu vrea să-şi „distrugă” adversarele. Nu poate. Tenisul, pentru ea, nu e un război. De aceea probabil că şi-a şi păstrat capul pe umeri în vreme ce altele o cam iau razna. Atât că în vârful Olimpului stau numai zei răi şi răzbunători.

Nu mai e a noastră!
Halep nu e o zeiţă. E sarea pământului. De aceea Halep nu ne mai aparţine. Trebuie să înţelegem asta. Ne reprezintă, pentru că aşa vrea, dar nu ne mai aparţine. Ea este a lumii. Dacă scoatem nasul din mămăliga noastră, vom observa un univers de comentarii, pasiuni, admiraţie sau contestare care se învârte în jurul ei. Pe un site străin tocmai s-a încins o dezbatere aprinsă a celor pro Williams cu cei pro Halep. Fascinant! Mulţi se regăsesc în Simona. Pentru că majoritatea omenirii nu are calităţi de Zeus feminin ca Serena sau aere de manechin în mal d’amour ca Şarapova.

Majoritatea e mică, muncitoare, plină de angoase şi fără niciun cadou de la viaţă. Şi supusă greşelii. Şi o ia de la capăt în fiecare zi. Ca Halep, acum.

Comentarii (34)Adaugă comentariu

Gary (6 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 11:11

In fine se revine la normalitate.Adica o Simona ratacita undeva in top 20.Deocamdata.Vafi si 50,apoi 100,apoi retragere cu torte. Halep nu a iubit,nu a onorat niciodata tenisul. I s-au cerut bani,i s-a pretins sa-i recupereze cu mare profit.A reusit i-a facut fericiti pe machidoni. Acum,chiar ca-si poate trai viata.Daca ii va permite clanul. Bye Simona succes in viata far' de tenis.

Cris (13 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 11:34

Un articol superb! Si a surprins absolut corect adevarul legat de Simona. Da, adevaratul fenomen al ultimilor ani in tenis il reprezinta Simona Halep, ci nu Serena. Serena este poate cea mai buna tenismena din istoria acestui sport. Dar e un lucru firesc sa fie asa, chiar obligatoriu, avand in vedere toate imprejurarile si datele: structura si constructia fizica uluitoarea, net superioara oricarei alte tenismene din istoria tenisului; mentalitatea de invingator si, mai presus, in plan subiectiv - de superior uman al natiei din care provine (SUA), aspect extrem de important in competitii, caci apartenenta/provenienta nationala insufla pshic o determinare proportionala cu maretia public asumata a natiei respective; conditiile de antrenament pe parcursul intregii vieti sportive net superioare etc. Prin comparatie, Simona este exact opusul: structura si conditia fizica ii sunt mai degraba dusmani, decat avantaj (prin comparatie cu aproape oricare dintre celelalte tenismene din generatia sa, mai mult a trebuit chiar sa faca sacrificii fizice pt a putea juca tenis de performanta, micsorandu-si chirurgical bustul pt asta, ceea ce reprezinta un sacrificiu demn de o apreciere mult in plus); provine dintr-o tara insignifianta in competitiile cu marile puteri, valorile pe care le ofera Romania lumii fiind de neluat in seama (iar acest aspect este poate cel mai important pt a o aprecia si chiar idolatriza pe Simona, devenind nr 1 in lume dintr-o tara obisnuita sa incheie pe loc rusinos mai toate clasamentele in varii domenii de activitate, inclusiv in sport, cu f. mici exceptii) etc. In atare conditii, Simona chiar este un fenomen ca sta in primnele 10, chiar in primele 5 tenismene din ultimii 5, iar aproape de 2 ani este nr. 1 in lume. Toate astea ar trebuie sa-i aduca cu asupra de masura aprecieri si respect in plus, iar pt noi, romanii, un motiv de mandrie nationala inegalabila (un roman de-al nostru, dintre noi cei obisnuiti, fara datele fizice si genetice speciale pt suprematie competitionala, este printre cei mai buni, ba chiar cel mai bun din lume intr-un domeniuu de activitate de maxima notorietate mondiala). Bravo, „uriasa” Simona!

ghe (5 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 12:32

-nu am inteles scopul articolului; credeti ca mai intereseaza pe cineva ce va face Simona? poate familia Halep, (prea) avida da bani...

mg (115 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 13:02

..Simona e un om deosebit, de un mare caracter, aşa cum remarcau şi comentatorii britanici. De o mare modestie, dar şi ambiţioasă. Altfel nu ar fi ajuns unde-a ajuns. A făcut şi ea haz de necaz. Lacrimile în vestiar sau acasă, noaptea, când nu se lipesc genele.. Mizantropii noştri s-au şi repezit s-o desfiinţeze c-a pierdut locul întâi. Mă întreb ce-or spune ai lor, după ce legenda a pierdut cu Pliskova de la 5-1 şi 4 mingi de meci..

Cipinho (14 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 13:22

Sportul e un razboi fara arme, te lupti pana la ultima suflare pentru a iesi invingator, simplu! Cele mai frumoase GS-uri ale Simonei au fost in 2018 la AO si RG. Finala pierduta dupa care a ajuns la spital a fost memorabila, prin care Simona si-a castigat respectul tututor, fiindca atunci chiar a luptat. Meciurile la AO 2018 au fost senzationale, chiar si finala pierduta, revenirea cu Stephens a fost cireasa de pe tort. Simona chiar incepuse sa joace, sa atace sa nu mai fie ea cea dominata, dar dupa RG nu stiu ce s-a intamplat. Simona a lasat impresia ca s-a ajuns, numarul unu l-a atins, un GS in vitrina a pus, gata! a terminat cu lupta, sanatatea pe primul loc. Ok putem intelege asta, dar conditiile sunt aceleasi pentru toata lumea, Kvitova a fost chiar si injunghiata iar acum e locul 1 (sau 2) De aceea Simona nu a fost privita ca un veritabil numar unu mondial, si acum a venit confirmarea, fiindca a lasat tot timpul senzatia de modestie, ca regina e Williams si nu ea. Respect exagerat pentru adversare, modestie tipic romaneasca, in sport si nu numai, nu ai voie sa fii modest, modestia e un defect, in sport mai ales! Simona a abordat gresit singurul meci cu adevarat greu pe care l-a avut la AO 2019, Kanepi? estona e doar spaima Simonei, Kenin? Babaciunea Venus? asta a fost "cea mai grea tragere la sorti"? joc "aproape de 10" in 2019? atunci in 2018 de cat a fost? Simona trebuia sa intre pe teren cu gandul "eu sunt regina, Serena e doar fosta regina, un tanc de 120 kg pe care trebuie sa-l domin in raliuri lungi pana oboseste" Din aceste motive Simona e criticata, e tinta haterilor fiindca nu e Simona din prima jumatate a lui 2018, fiindca a aratat ca poate dar nu mai vrea... Probabil Simonei ii va disparea zambetul de pe fata cand la Roland Garros va avea de aparat 2000 de puncte si in care o eventuala eliminare prematura va fi un dezastru in clasament, minim alte 10 locuri pierdute si adversare de top in primele tururi la urmatoarele turnee...

Cipinho (14 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 13:34

@mg: Serena e doar fosta legenda, asta trebuia sa gandeasca si Simona, nu s-o respecte pe teren... eu nu am desfiintat-o niciodata pe Simona, ca PERSOANA e un model de modestie, e clar pentru toata lumea, dar ca SPORTIV Simona inca nu e un model, nu ai voie sa fii modest! esti modest inseamna ca nu ai ce cauta in varf. Simona a ajuns numarul 1 cand a jucat un tenis autoritar, sanatos, cand a luptat pana la capat. clasamentul nu minte, dupa RG Simona n-a mai fost aceeasi, acum a venit scadenta pentru ea, si trebuie sa o ia de la capat. tinem pumnii dar depinde numai de ea, ce vrea mai departe de la tenis, daca nu mai vrea nimic, inseamna ca nu e un model de urmat in sport...

pawn (21 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 14:39

bineinteles ca e pe gustul meu de stanga weltanschauung-ul proletar al simonei. si e bine sa ramana asa, sper sa ramana asa. desi ce spune autorul articolului au remarcat multi; si un jurnalist-expert american (joel drucker) scria de "miopia morala" si "candoarea" simonei, in sensul de absenta a furiei agresive si a instinctului de dominare. mihai mironica spunea intr-un articol memorabil ca cristina neagu e adevarata regina a sportului romanesc, carnasierul cu convingeri monarhice.

Cris (13 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 15:25

Nu inteleg cu de unii dintre cei care posteaza nu isi fac o analiza a priori a propriilor idei, pt a nu parea ridicoli! Ar trebui sa avem proprietatea expresiilor folosite! Cum sa spui ca Simona este modesta ca sportiv si ca nu poate fi un model in sport? E o nebunie! In Romania sunt zeci de mii de practicanti de tenis. In lume sunt milioane. Stiti cati NU ajung intre primii 100? Exact! Zeci de mii din Romania si milioane de tenismeni din lume nu ajung niciodata intre primii 100. Intre primii 100 ajung doar elitele acestui sport, iar intre primii 10 crema elitei. Primul loc il ocupa cel cu o „valoarea supranaturala” intre genii. Simona este de 5 ani intre genii, iar de multe saptamani capul lor. Cum D-zeului sa spui ca un astfel de om este modest in activitatea respectiva sau ca nu poate fi un model? Este o nebunie! Faceti niste confuzii flagrante. Astfel de oameni, fie ei cei mai buni ai planetei, nu sunt zei neinvinsi. Sunt si ei oameni, au zile cand castiga si altele cand nu. De fapt asta inseamna sportul de competitie. Mai ales avand in vedere ca intre primii 50 din lume valorile sunt sensibil egale (intre primii 10 oricand s-ar putea face rocada de pozitii). Daca un astfel de om, de sportiv intre primii ai planetei nu este un model in sport, atunci trebuie automat sa desfiintam termenul de model, caci cu siguranta nimeni nu s-ar putea incadra. Dupa logica asta, niciun sportiv nu poate fi un model (incluzandu-i pe Messi, CR7 etc., care, ocazional/periodic, sunt depasiti in realizari individuale de catre alti fotbalisti), din simplul motiv ca au si pierderi si nu-si pot mentine nivelul de concentrare astfel in cat sa castige constant. Cum ar fi sa le analizam performantele, caracterul si rolul de modele in domeniul lor de activitate, al acestor prime 100, 50, 10 tenismene ale lumii, prin comparatie cu toti ceilalti ai pamantului (incluzandu-ne pe noi in domeniile noastre de activitate)? Simona este nu doar un model in sport, dar modelul suprem in actvitate pt noi romanii, mai ales prin prisma felului in care a reusit sa fie nr. 1 in lume, depasindu-si practic conditia nativa, genetica, potrivnica unor asemenea performante. Mii de copii, in special romani, au cunoscut acest sport si s-au si apucat de el, datorita exclusiv Simonei Halep. Pt ei toti Simona este un veritabil erou, este campioana lumii, este motivul pt care s-au apucat de sport. Mai mult, 90% dintre romanii care acum discuta despre tenis si despre Simona, categoric nu ar fi facut-o daca Simona nu ar fi avut aceste performante. Si mai mult, in proportii covarsitoare cei care dicuta la nivel international despre Romania, legat de sport, o fac doar datorita Simonei Halep, Romania nemaicontand aproape deloc sportiv in lumea, in afara tenisului prin prisma rezultatelor Simonei. Simona este nu doar un model suprem pt noi, dar inclusiv un veritabil brand de tara.

mg (115 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 16:05

@Cipinho - eu unul nu cred că modestia te trage în jos (în sport sau în viaţă). Şi cel mai bun exemplu e Ivan Patzaichin, poate cel mai bun sportiv român, la concurenţă cu Nadia. Nu asta a fost problema Simonei la AO. De ce n-a alergat-o pe Serena tot meciul ca-n setul doi, greu de spus. Şi eu credeam anul trecut că nu poţi avea probleme cu o tipă supraponderală, dacă joci de nivel 20-30, dar n-a fost aşa. Serena a pierdut la mustaţă US Open, iar cu Pliskova.. E un feomen.. Iar Simona încă nu şi-a reglat automatismele după pauza într-adevăr prea mare. Sunt sigur că va reveni acolo sus.

Cipinho (14 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 17:08

@Cris: cred ca tu nu ai citit corect comentariul meu sau nu faci diferenta dintre sensurile pe care le are cuvantul "modestie", am zis eu vreodata ca Simona este o sportiva modesta??? arata-mi, cauta "cipinho" in analele GSP si daca gasesti iti promit solemn ca nu voi mai posta niciodata despre Simona Halep 1. un sportiv modest = un sportiv care nu are rezultate, nu castiga niciodata si nu va auzi nimeni de el vreodata (cei zeci de mii de care vorbesti) 2. un sportiv cu caracter modest e cu totul altceva, poate fi un sportiv exceptional cum e Simona, dar modestia nu-l va face niciodata un lider adevarat, daca tu consideri ca adversarul tau e mai bun, si adversarul citeste asta in jocul tau, 99% adversarul va castiga. si Messi e un tip modest in afara terenului, dar pe teren el este un lider, afiseaza o siguranta incredibila de care toti adversari se tem, ei bine Simonei ii lipseste asta, adversarele nu se tem de ea, din acest motiv Simona se chinuie cu aproape orice jucatoare din circuit, isi consuma energia in meciurile teoretic mai usoare apoi se pierde in duelurile tari, fizic dar si psihic. pentru asta Simona nu e un sportiv model, Serena e un model, oricat de antipatic mi-e tancul, ea e un model fiindca a reusit sa se impuna chiar si fara sa aiba calitati exceptionale cum a avut Steffi graf de exemplu. Ok, dar daca vrei tu si te multumesti cu locul 2, putem spune ca Simona e un model spotiv, sunt de acord ca multi copii s-au apucat de tenis in Romania avand ca model pe Simona, foarte bine, poate si copiii mei vor face la fel cand vor creste mai mari, dar sper ca acestia sa tinteasca totusi locul 1, fara modestie ci prin antrenament, lupta, incredere si curaj. Muti spun "cine esti tu, si pe ce loc esti in lume sa vorbesti despre tenis?" asta e o intrebare idioata, principiul in orice sport e acelasi, si se aplica in orice domeniu din lumea asta, nu doar in sport. chiar si un interviu, daca am luat postul inseamna ca am fost cel mai bun dintre ceilalti candidati, si apoi din lume, fiindca ceilalti 8 miliarde nici macar n-au ajuns la interviu, just nu-i asa?

Chis Alexandru (10 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 17:26

Respectul fata de Serena, prea multul respect care i se poarta jucatoarei nord americane i-a afectat iremediabil subconstientul Simonei! Cred ca si daca vor mai fi meciuri Halep Simona - Williams Serena tot cea de-a doua va castiga pentru ca este foarte greu sa te lupti cu propriile fantasme izvorate din marile hiperbolizari inoculate gandirii tale.

Cris (13 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 18:31

Cipinho, gresesti profund! Simona este intre primele tenismene din lume, pana de curand nr 1 in lume. Un nr 1 in lume nu tinteste niciodata locuri secunde. Faptul ca exista circumstante care ii dauneaza intr-un anumit meci din cauza unui respect poate exagerat pt adversar nu ii inlatura statutul de model si campion decat intr-o logica extrem de stramba, gresita pana in profunzimi. Un respect prea mare fata de adversar echivaleaza cu un aer de superioritate manifestat in teren, ambele ipostaze putand sa dauneze sau nu, nu e o regula. De exemplu, superioritatea a priori afisata si increderea exagerata au facut-o pe Serena sa piarda multe meciuri, ca si pe cel de azi (si chiar in meciul cu Simona, pe care il putea pierde in setul 3 asa cum l-a si castigat). Aici nu vorbim despre povete populare de genul tinteste mereu primul loc (precum cel pe care il oferi tu copiilor tai), caci asta se aplica regulilor de competitie generala/de viata. Aici vorbim despre atingerea culmilor supranaturale ale omului, adica de a ajunge primul pe planeta intr-un anumit domeniu de activitate, in speta de tip sportiv. Iar asta nu poate fi pretins, nici macar la nivel de indemn parintesc, caci cred ca e de la sine inteles ca suprematia planetara/mondiala este destinata doar fenomenelor umane, ci nu in mod comun fiecaruia dintre noi. Iar Simona a atins culmile suprematiei mondiale, devenind un fenomen, chiar si fara calitati speciale, dar asta e de domeniul neobisnuitului. Perfromanta asta nu se obtine in urma indemnurilor. Toate astea o transforma pe cea care a ajuns intre primii in lume, chiar prima, intr-un model cel putin national si un brand pe masura. INDUBITABIL! Desigur, in mod ipocrit fiecare dintre noi putem sa-i pretindem si mai mult, eventual sa devina zeu, si vom considera si legitim sa pretindem. Dar pretentiile trebuie sa aiba o doza de proportionalitate cu persoana celui care le emite. Altfel, unii dintre noi chiar cred ca Einstein a fost cam lacunar, caci ar fi trebuit sa se implice si sa serveasca cu mult mai mult omenirea, motiv pt care nu poate fi un chiar un reper pt societate. Nu? Cred ca ar trebui sa ne autocenzuram opiniile in raport cu un grad mai mare de modestie personala, a noastra, a comentatorilor/spectatorilor, atunci cand analizam si ne permitem sa criticam performantele campionilor mondiali.

zorrozabal (21 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 18:58

@Gary-Parca ai avea ceva personal cu Simona!Te incadrezi in sensul articolului lui Naum- despre umilinta(si invidia) celor care "stam cu nasul in mamaliga"?Simona nu ne datoreaza nimic!Singura-si cu sprijinul machidonilor ei-a luat lectii de tenis de mica,s-a dus la sute de turnee,s-a trambalat prin sute de aeroporturi si de hoteluri-si nimic nu e gratis pe lumea asta-si a facut mii de ore de antrenament!Nu a fost o rasfatata a sortii la doar 1,68 m inaltime- de unde si un serviciu slab!Si totusi a ajuns acolo sus printre "caii"aia blonzi si muschiulosi si a fost chiar "nomber one",in acea lume deloc prietenoasa!Si dupa cum a jucat la acest inceput de an,sunt toate indiciile ca va reveni acolo unde ii este locul!Adica pe locul 1 WTA! "Vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat"!

HB (3 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 20:46

:))) voi ar trebui sa va schimbati numele in gip. Nu cred ca e nevoie sa scriu de la ce vine i-ul. In fine dar nu in sfarsit, la discutia "strainilor", pro si contra Halep, oare cati romani iau parte? :))) nea Radule, mai ia si tu pauza de la scris, cautati o muza, sa te inspire, ca parca esti nauc sau buimac. Ca surorile de la spitalul unde a fost internat Esenin cand si-a baut mintile. "Ochi albastri ai avut, nu mai au culoare". Asa i-au spus surorile, asa si tu, har ai avut, nu mai esti de nici o culoare. Parca scrii sa vina randunicile inapoi din exil. Sau sa creasca iar urzicile in gradina unde s-a jucat unul "de-a v-ati ascunselea".

ticbis (7 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 20:52

Consider ca e cel mai valoros articol scris de Radu Naum in ultimii 2 ani! Felicitari sincere din partea mea pentru felul in care a reusit sa surprinda si sa puncteze esenta fenomenului Simona Halep. Sa fim seriosi si rezonabili: Simona Halep nu este si nu va fi niciodata cea mai buna sau cea mai titrata tenismena din lume; insa, cu siguranta, este si va fi cea mai titrata si cea mai buna tenismena romanca din toate timpurile, inca 100 de ani de acum incolo! Se inscrie evident, in lista scurta a sportivilor romani cunoscuti si recunoscuti ever pe tot mapamondul: Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Gheorghe Hagi si, acum, cu voia dvs, Simona Halep! Cu alte cuvinte, Romania nu va mai avea asa ceva in urmatorii 100 de ani! Daca nici aspectul asta nu ne uneste ca natie de romani si nu ne impresioneaza ca suporteri ai succeselor romanesti, alea firave care inca mai rasar stinghere din cand in cand si, evident, contrare unei societati putrede pana la maduva ei, viitorul nepotilor nostri se intrevede a fi mai negru ca taciunele... si ne vom ineca in balta handicapului in care ne balacim acum, in toate planurile, nu numai in cel sportiv... vom deveni NIMENI si ai nimanui!!! Sa ne intelegem: vorbim, totusi, despre o jucatoare de tenis din Romania care, la 22 de ani a intrat in top 10 mondial; care s-a mentinut timp de 5 ani intre cele mai bune 10 tenismene din lume; care, timp de 64 de saptamani a fost numarul UNU mondial; care are in palmares PATRU finale de GS si una castigata, plus alte vreo 30 de finale in turnee WTA, dintre care vreo 20 castigate... Vorbim de o sportiva unicat in peisajul romanesc *** si infect din ultimii 30 de ani... CE vina are Simona Halep? Cu ce-i deranjeaza ea pe romani? Ca e de etnie aromana??? Ca a declarat ca e suporter Steaua??? D-aia are parte de balacareli? Daca declara ca e dinamovista, se schimba ceva? NU! Veneau aia de la Sud si de la Nord care o faceau albie de porci in aceeasi masura! Daca ar fi declarat ca e rapidista... n-o mai albea nici apa Dunarii! Impotriva tuturor, Simona Halep va ramane in urmatoarea suta de ani cea mai buna jucatoare de tenis din istoria Romaniei; nu va fi o legenda mondiala, n-o s-o egaleze niciodata pe Serena Williams, dar, in mod cert, va fi legenda tenisului feminin din Romania; NIMENI ALTA nu-i va putea egala performantele! A facut sacrificii imense ca sa ajunga la nivelul asta; la varsta cand ea isi micsora chirurgical sanii ca sa poata spera la performanta, Daniela Crudu si Bianca Dragusanu isi bagau la greu kilograme de silicoane in tate si in buze ca sa apara "competitive" in lumea lor... Simona Halep nu mai are nimic de demonstrat, in niciun caz romanilor! Este vedeta pe plan international, este realizata pe plan profesional, este asigurata pe plan financiar. In cei 6 ani de activitate la nivel de top, a castigat din tenis 30 de mil de dolari (desigur, de 3 ori mai putin decat Serena Williams, care, in cei 30 de ani de tenis profesionist ai ei, a castigat de 3 ori mai mult, cca 90 de mil de dolari), asadar, nimic nu o poate indispune, sub nicio forma si din nicio parte. In fine, dupa cum simt eu lucrurile, cred ca Simona se va retrage din competitii in max 2 ani, inainte de a implini varsta de 30 de ani. O sa-mi para rau, dar ii dau dreptate... N-are rost si n-ar avea niciun sens... idiotii o vor vana in permanenta, de la presa si pana la frustratii ce-si varsa neimplinirile personale si viata lor trista pe net. La urma urmei, ar fi un fel de eliberare si descatusare pentru toti, si pentru presa, si pentru hateri, si pentru noi, publicul onest; daca va disparea fenomenul Halep, vor disparea automat atat haterii cat si articolele despre tenis... vom reveni in mediocritatea noastra ancestrala, cu articole insipide despre calificarile ratate pe tablourile principale ale turneelor de tenis feminin, de la alde Monica Niculescu si pana la Sorana Carstea, de la "tanara speranta" Mihaela Buzarnescu si pana la "frumoasa" noastra romanca, Ana Bogdan:) Vom tresari, poate, doar la stirile despre performantele tenismenelor rupte deja de tara si de tricolorul ei; vom comenta victoriile unora ca Bianca Andreescu... unii o vor acuza ca nu e romanca... nimic nou sub soare! Sunt absolut sigur ca peste 2-3 ani ne va fi dor de Simona Halep... va fi insa prea tarziu... si pentru noi, si pentru ea! N-am stiu sa apreciem ce avem... deci nu vom avea niciun drept sa revendicam istoria... istoria noastra, la urma urmei! Chiar asa, ma intreb, cati hateri polonezi are Radwanska pe blogurile de pe internet, ca, saraca de ea, a fost cateva saptamani numarul unu mondial dar n-a castigat in viata ei un titlu de GS; cati hateri germani are nemtoaica Angelique Kerber, ca, vai mama ei, cu doua GS-uri castigate in ultimul sezon, a iesit practic din top 10; cati hateri danezi are Caroline Wozniacki, ca, a fost ciuca batailor la Australian Open, din pozitia de castigatoare a trofeului in sezonul precedent si, nu in ultimul rand, cati hateri danezi are aceasta prentru faptul ca e poloneza si NU daneza!!! In concluzie, este evident ca, cel putin un an sau doi de acum inainte, Simona Halep va avea inca un cuvant de spus in tenisul mondial; este evident ca epoca surorilor Williams este deja istorie, indiferent cat se vor mai incapatana sa se faca de ras, la propriu si la figurat, pe arenele de tenis din lume; este evident ca foste glorii precum Sharapova, fara meldonium, nu vor mai avea nicio sansa la podiumul mondial. Atat surorile Williams cat si dopata Sharapova vor imbatrani urat... a fost alegerea lor sa sfarseasca asa, si asa vor fi incadrate in cartea de istorie a tenisului mondial. Revenind in actualitate, trebuie remarcat ca TOATE cele 4 semi-finaliste de la Australian Open ce se vor plasa in mod sigur inaintea Simonei Halep in clasamentul WTA la sfarsitul turneului, sunt surclasate in confruntarile directe de romanca noastra: Simona are palmares 6-3 cu Pliskova; 4-1 cu Osaka; 4-1 cu Kvitova; 1-0 cu Collins. Asadar, de luni incolo, vom avea un nou numar UNU mondial asa cum le place romanilor, insa batute mar si la foc automat de catre aia care le pute rau haterilor nostri de vreo 6 ani incoace: Simona Halep! Halal asa NUMAR UNU; de data asta insa, romanul nostru rasufla usurat: e pe merit si nu de conjunctura, n-asa?!:))) Vai de neamul asta, in ce hal de alienare de constiinta de sine a ajuns! Redau in final doar doua citate, ca sa ne dam seama mai bine si mai cinstit cine si ce suntem pe lumea asta, de ce ni se intampla noua toate astea...: "Un *** mai mare ca mine nu exista. Sa faci treisprezece ani de temnita pentru un popor de idioti! De asta numai eu am fost in stare..." - Petre Tutea - "Cand am plecat dintre voi, v-am lasat saraci si prosti. Acum, cand va revad, va gasesc si mai saraci, si mai prosti." - Constantin Brancusi - PS: Sunt absolut convins ca Simona Halep este un fenomen unic in istoria tenisului feminin romanesc si mondial si, ca, macar un an sau doi de acum incolo, ne vom bucura de ea in cele mai prestigioase turnee de tenis din lume! Desigur, nu toti, doar noi astia, cu fibra romanesca a adn-ului neamului nascuta in noi de cand am facut ochi pe lumea asta! Hai Simona!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

georgel (1 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 21:41

D-le Naum asa gandea si Baraba.

17 Nentori Tirana (103 comentarii)  •  23 ianuarie 2019, 23:54

„Pink Floyd“ (R D N) ? - Dark Side of the Moon - poate inca cel mai vindut album din istorie a fost singurul care s-a vindut integral la liber in Romania anilor 80. Nici nu pot sa cred ce mi s-a spus ca era vindut doar de sub tejghea, ma minunez asa cum sotia se freca la ochi si sufera cind urmareste actualitatea romaneasca: „cum e posibil ?“ Asta caci poate nu stii linga cine traiesti. Mi-a fost „moderat“: „apa trece, „bolovanii“ ramin“ cu referire la saracu R P care scrie degeaba dupa fiecare Balc - sugera si efortul in zadar al comentatorilor care vor sincer s-o duci tu mai bine, sa nu te lase urmasii tai singur printre ciumpalaci. Draga, mie imi suna mai mult a „Love in Vain“. --------------------- „Have fun!“ (R D N) ? - am mai scris, se studiaza dupa ora 24 la cluburi, iar profesori sint vedete si „folcloriste“ ! O inventie a haterilor spre a pune bete in roate celor care muncesc, celor care pot performa. Va dau o OUG: Ca sa ai trebuie sa VREI !!! - prima conditie. A avut si Simona o perioada in care era s-o ia la vale, in pofida unor calitati sportive exceptionale, influentata de psihologi manelisti de bambo dar a renuntat si apoi doar „traversind desertul“ (C D G) a ajuns campioana mondiala. Azi n-o cred, azi e doar o reactie normala de autoaparare – te loveste trenul si tu te simti bine ? Scriam inainte de meci – text desigur „moderat“ din invidie si ca sa nu ma ia Simo antrenor - ca meciul se joaca in seara dinainte in cap si in somnul prea usor premergator loviturii ce urmeaza a fi incasata – asa „se intimpla“ mereu. Simona avea de rezolvat doar doua probleme: sa uite jocul prea bun facut cu Venus si sa VREA cu adevarat sa bata o prietena mare sportiva, aceasta ar fi marea problema, semnalata - doar dupa meci si in stil caracteristic de R Banciu de pe „tron“, ca ce-a mai ris romanii, ca colegu mitocan (traiasca cacafoniile scrie azi C D G) le zice pa sufletu lor. Am scris, scurt si decent, inainte ca Simona sa se duca la Disco cu prietenii auriti poleiti - si apoi … normal ca a lovit-o trenul. ------------------ „Zeci de mii (tineri tenismani) din Romania“ (Cris); „Celelalte Simone“ (A Georgescu): Mironica (pro bloc) – in februarie 2016 MTS numara doar 12 mii de elevi legitimati in toate sporturile din toata Romania – cineva aiueaza iar. Tenisul este un sport scump. Azi doar primele 100 pot trai exclusiv din tenis. Pina se implice Tiriac in vinzarea drepturilor tv in Germania nu putea trai nimeni din tenis. Imi pare rau dar azi un Nasty si Tiriac nu ar fi existat. Azi CSA, Dinamo si multe CSM se chinuie sa obtina semnaturi de forma pentru a lua bani de la noi. Doar Simona n-a semnat cu comunistii. Celelalte, au aratat ca n-au nimic in cap, repet ce-am spus scris acum un an, cind or face astea performanta ma duc popa in China. Daca cineva il amintea pe sustinatorul R Banciu nu ma miram asa de tare ca cu Mironica 2014 - Cum adica celelalte Simone? Ciuciu draga Cris – in monumentalul „Bani publici pentru milioane private“ (Mihai Bulica 2014) ? L-am copiat si mi-au zis toti ca sint nebun. Adica niste baze sportive, ca cele de tenis, care ar putea ajuta niste privati, niste Simone, sa cistige 4,5 milioane de EUROI ? Nu. „Într-un sport aristocratic (adica tenisul, adica Tiry, Nasty, Boris), simbol al societăţii capitaliste (sfinte sisi Bulica !), statul nu are şi nici nu trebuia să aibă un merit în succesul Simonei.“ Statul nu trebuie sa faca nimic. Adica Statu sa faca si tu ciumpalaco sa te imbogatesti ? Ciuciu. Ah Cris, imi plac mult ultimele tale comentarii dar … mamele tenis-manelor de azi au alte marete amintiri: „nu vreau bani, nu vreau valuta, vreau ca Perte Roman sa ma ...“ linisteasca. Parinti ca ai Simonei noastre sint rari.

Bogdan (2 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 2:07

@cipinho Modestia Simonei trebuie inteleasa ca o trasatura a natiei noastre subjugate! Nu uita ca ea in Romania a crescut, cu ce mentalitate te asteptai sa se dezvolte cand tara noastra *** in fata americanilor de ani de zile, iar ziaristii respira in sensul pârtului american? E aceeasi teama de victorie in fata natiilor superioare pe care a aratat-o Steaua lui Olaroiu in semifinala UEFA. El urla sa atace, ei se aparau! Asa suntem noi romanii, e un defect profesional! Tu daca bati penalty si in poarta e Casillas sau Neuer, facem pariu ca ratezi?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bogdan (2 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 2:11

Referitor la cei care va acuza pe voi ziaristii ca sunteti rasisti in legatura cu Serena, e pe undeva de inteles frustrarea. Acum ca faceti discriminare...e de discutat. Un sportiv terbuie sa fie un model din toate pct. de vedere, eu nu mi-as indruma copilul la tenis ca sa ajunga sa arate ca Serena, sau sa declare ce declara ea(pt ca nu stiu daca si gandeste precum vorbeste). Femeia asta e doar o papusa de propaganda si nu o consider un exemplu. De la ea as lua doar curajul de a urca la fileu si tupeul, in sensul bun al cuvantului, cel din joc, nu cel de la crizele de la interviu sau din timpul meciului, ala e teatru ieftin, care din pacate la Simona a prins. Deci, cand o vad pe Serena, imi vine sa ma las de tenis, nu ma mai atrage sportul. Imi place sa o ascult pe Sharapova cum zbiara...cu ochii inchisi :))

Dan Petrash (1 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 9:29

Cam ride degeaba Simona. S-a dus la turneu fara antenor si fara meciuri in picioare, in timp ce adversarele erau si anteenate si mentalizate si tot. Anul trecut s-a dus fara sponsor de echipament. Ce ne spune asta? Ca e multumita cu ce are. I-a luat un set Serenei si a fost multumita ca a iesit cu fruntea sus. Nu s-a facut de ris. Si asta ii ajunge. Nu mai vad un titlu de mare slem in viitorul ei.

Mik (1 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 10:07

Strict din perspectiva globala da, Simona preda lectia modestiei si bunului-simt. Intotdeauna am apreciat la ea spiritul sportiv pur, nealterat de pictoriale incendiare, scandaluri pe teren, tabloide etc. De parca cineva a invatat-o de mica cum sa se comporte in "lumea mare", cum sa raspunda la intrebari sau spiritul da fair-play. Este intr-adevar o sportiva demna de sportul alb. Insa din perspectiva personala, putina rautate cultivata/controlata nu i-ar strica...putina atitudine de, hai sa nu-i spunem superioritate, dar de orgoliu dat de pozitia de inalta altitudine de la care priveste...Pentru ca, in fata valurilor de noi si tinere competitoare care asalteaza topurile, s-ar putea ca tocmai asta sa fie arma ei - viziunea si atitudinea unui campion.

Chis Alexandru (10 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 10:14

Cand "te inchini la Zei", este imposbil sa invingi un "colos" - in toate sensurile! - precum Serena Williams! Subconsitentul Simonei refuza o posibila victorie asupra Serenei, chiar daca Serena a ajuns un "fanion feminin" care este imposibil sa se depaseze rapid de pe stanga spre dreapta terenului. Atata timp cat in gandurile tale Serena este "de neinvins", este normal sa declari, dupa meci, ca "parca te-a lovit trenul"! Nu vad in declaratiile Simonei acele accente lae unei dorinte de a invinge "Colosul din Manhattan"! Prejudecatile, starea de supusenie si de umilinta, declarate, nu pot bloca acea "pata" din mentalitatea Simonei care ii sopteste, pe intreg parcursul meciului: "Nu vezi ca estei mai slaba decat ea? De ce refuzi sa intelegi ca esti apriorii invinsa, inainte de a intra pe teren, de catre Serena Williams"? Revino-ti fatuco si acorda-i Serenei respectul cuvenit! E[Pentru ca esti remediabil invinsa! Nu incerca sa te impotrivesti propriei mentalitati pentru ca mintea ta refuza sa creada ca tu, "umila Simona din Carpati", poti sa darami un "colos american" care te infricoseaza inainte de a intra pe teren.

Cipinho (14 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 12:24

@Cris: Iti respect parerea si ai dreptate in mare masura in ceea ce spui. Parerea mea e diferita si nu e nevoie sa fii de acord cu ea ;) Simona s-a aflat intr-o pozitie extrem de favorabila prin multa munca dar si prin ceva sansa. Din pacate n-a fost atenta la anumite detalii si periplul ei in fruntea ierarhiei s-a cam incheiat. a ratat o sansa imensa si a facut-o razand ca si cum nu i-a pasat ca doar a fost invinsa de "regina" tenisului. locul 1 este acum foarte departe si se va vedea asta la urmatoarele turnee. eu nu-i cer nimic Simonei doar imi pare rau pentru ea fiindca putea sa otina mai mult si ar fi meritat sa obtina mai mult dar inca nu pare sa realizeze Nu poti sa nu ai un psiholog la acest nivel, nu poti sa nu ai antrenor la un GS, ok nu are voie coaching in timpul meciului, dar intre meciuri era esential sfatul unui antrenor experiementat sa o ajute cu sfaturi cum sa bordeze meciurile, in special cel cu Serena. multi insira scorurile directe cu Kvitova si Osaka sau Pliskova. singura pe care Simona o poate bate in clipa de fata e PLiskova fiindca stilul ei ii convine, pe Kvitova sau Osaka nu le bate nici daca joaca 3 meciuri consecutive cu fiecare, le-a invins in momente mai slabe din cariera (Kvitova) sau cand inca nu erau inca la un nivel atat de inalt (Osaka). Dar ok, Simona e un model sportiv, din anumite puncte de vedere este cu siguranta. dar exista feeling-ul ca putea mai mult dar n-a stiut sa gestioneze si sa confirme acest statut prin greseli elementare pe care nu le poti face la un astfel de nivel.

Cipinho (14 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 12:31

@Bogdan, ai dreptate in ambele comentarii, sub nicio forma Serena nu este un exemplu de urmat, nu mai are rost sa-mi exprim parerea despre ea fiindca mesajul meu va fi din nou sters :)) Probabil intr-o buna zi vom afla adevarul despre ea asa cum s-a intamplat cu Lance Armstrong

patrutreitrei (7 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 14:41

Foarte frumos scris. Chapeau.

Jean-Paul (23 comentarii)  •  24 ianuarie 2019, 18:03

Suntem in fata finalei la feminin si inca se comenteaza la fel de aprins despre un meci din optimi. Asta inseamna ca inca frustrarea persista, nu s-au descatusat nervii de dupa a noua infrangere in fata "tancului". Apropo, de aceasta expresie, sa ne amintim stupoarea nemtilor, in cel de-al doilea razboi mondial, cand polonezii au infruntat panzerele germane cu ajutorul cavaleriei clasice. Calul putere polonez in lupta cu sutele de cai putere, ale tancurilor lui Guderian... Fiindca, trebuie sa recunoastem, fizicul lui Halep n-a ajutat-o in acest meci deloc, doar alergatura ei a mai redus din proportiile scorului. N-avem ce-i reprosa din acest unghi de vedere, eventual sa ne punem intrebarea daca ar fi fost posibil sa creasca mai inalta, gratie practicarii sportului. Si, fiindca Halep n-a reusit s-o invinga pe Serena, desi n-a dus lipsa de "consilieri", toti acestia dandu-i sfaturi cum sa joace, dar, din pacate, ori ea nu i-a ascultat fie ca n-a fost convinsa in forul ei interior de justetea tacticii recomandate, sau fie a uitat sfaturile primite(cel putin in primul set), ori n-a avut "un pic de noroc", cum declara ea insasi dupa meci, ramane sa vedem data viitoare daca a invatat ceva din aceasta ultima infrangere. Teoria celor care pun infrangerea Simonei pe prea marele respect ce l-ar purta, chipurile, Serenei, mi se pare doar o simpla figura de stil. M-a pufnit rasul citind, dupa meci, cati dintre comentatori gen Darren, Wilander, ctp-ul nostru cel de toate zilele, plus altii, pe care nu-i mai enumar, stiau ce tectica ar fi trebuit sa aplice Halep ca sa iasa castigatoare. Cel mai hilar mi s-a parut a fi Darren, care sigur a discutat cu Simona inainte de meci despre tactica, dar nu stiu ce tactica i-a recomandat. De altfel, nici in precedentele intalniri Serena- Simona, cand Darren era in Loja ei , nu s-au materializat sfaturile coach-ului..... Ceea ce voi numiti modestie si prea mare respect fata de americanca cu 23 de GS-uri, este, dupa opinia mea, doar starea de intimidare, vecina cu resemnarea, in fata "colosului" de culoare. Halep ne-a aratat de multe ori ca nu are incredere in propriile forte, iar fazele in care isi pedepsea ba piciorul ba capul, lovindu-le cu racheta, nu erau decat expresii ale frustrarii ei ca nu i-a reusit lovitura. L-ati vazut voi pe Federer sau Nadal facand astfel de gesturi, in care sa se autoflageleze? Si inca ceva: desi toata lumea care a vazut meciul Williams- PLiskova, din sferturi a ramas cu ideea ca doar accidentarea Serenei a condus la esec, dupa ce Serena a avut 5-1 in decisiv , plus 4 mingi de meci, cred ca nu le venea sa creada ce auzeau adica ce declara Serena care a refuzat(din orgoliu?) sa recunoasca asta drept cauza a infrangerii. Simona, in schimb, a invocat cu tristete, cele trei mingi de break(atentie, mingi de break la scorul de 3-2 in decisiv, nicidecum mingi de meci) si a gasit drept tap ispasitor, taman lipsa de noroc in convertirea mingilor de break. Care dintre cele doua sportive (Serena sau Simona) au gestionat mai bine, mental, momentumul, chir daca ambele au pierdut?

Cipinho (14 comentarii)  •  25 ianuarie 2019, 11:42

@Jean Paul: comentam pe aici fiindca e un articol bun, unul din putinele articole bune, si fiindca intre timp am inceput sa comentam si comentariile decente :) nu e nicio frustrare ca Simona a pierdut, eu nu joc la pariuri, nu fac parte din vreun fan club Simona, si nu ma trezesc la 3 dimineata sa vad meciurile ei. dupa meciul pierdut a ramas idea ca ar fi putut castiga acest meci esential pentru ea ca numar 1 mondial. Simona si-a acceptat infrangerea razand, probabil si-a acceptat-o inca din timpul meciului, ceea ce nu e deloc o abordare normala. Ideea e ca putea da peste nas tuturor haterilor si n-a reusit. acum o ia de la capat dar nu sunt convins ca va mai avea astfel de sanse prea curand...

Comentează