Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Opriţi timpul!

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile […]

joi, 5 aprilie 2012, 8:50

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile lui de pedepsire. E stupid. Barcelona ar fi cîştigat oricum. Şi dacă n-ar fi cîştigat, ar fi fost doar o enormă fractură de destin. N-ar fi fost logic. Nu pentru că un om nu poate învinge o maşină, ci pentru că nici măcar o maşină n-ar putea învinge teribila maşinărie umană fabricată în atelierele hărniciei din Catalonia. «Intouchable Barca» a titrat L’Equipe. Da, sînt de neatins. Englezii au inventat ceea ce se numeşte football. Micuţii au inventat computerball.

«Acum îl înţeleg pe Mourinho», a grăit frustrarea din Ibra. Bonjour, tristesse. Nu, slăvite samurai cu faţă de Anonymous, n-ai dreptate. Replica e prea simplă. Mourinho i-a bătut atît cît să-şi dea seama că nu-i poate învinge. Şi nu-i din cauza arbitrilor. Ci pentru că, pur şi simplu, nu se poate! Înfrîngerile lor sînt doar accidente, speculate prompt de cei oprimaţi, plictisiţi, desvrăjiţi de supraomenescul acestui stup. E ca şi cum un corporate ar rata din întîmplare să strivească vreo două-trei furnici în drumul lui senin către serviciu.

Lăsaţi şi penaltyul, atîta vreme cît venerabilul Nesta îl dezbracă pe Busquets cu nerăbdarea şi insistenţa cu care un puber smulge hainele primei fete din viaţa lui. Nici măcar nu mai căutaţi tactica. Opriţi timpul doar! Opriţi meciul! Stop-cadru! E ca în Blow Up. Pac! 8 catalani într-o secvenţă, pac!, două secunde mai tîrziu sînt tot 8, dar în partea opusă a terenului, pac!, ne mutăm la loc şi sînt tot 8. Dai înainte, dai înapoi. La stînga, la dreapta. Opt plus opt plus opt. Faţa lui Ambrosini e precum cîmpia de la Kursk. Messi şi Fabregas arată la final de ca şi cum tocmai ar fi ieşit de la un masaj. Cei doi au cruzimea şi inconştienţa copiilor care îi pedepsesc pe oamenii mari. Se cred nemuritori şi poate chiar sînt. Li s-a zis bine, extratereşti. Mi-e teamă că nici ADN-ul lor nu mai seamănă cu al nostru.

Jocul Barcelonei naşte spaime. E ca o punere la moarte pe muzică simfonică. Ei sînt peste tot, peste tot, ca într-un coşmar, ca o matriţă scăpată de sub control care varsă întruna fotbalişti identici pe teren, o pădure deasă de picioare, un catralion de plămîni, mingea purtată ca pe valurile unei mări către ţărmul golului. Degeaba o respingi, oceanul o va aduce mereu şi mereu înapoi. Potop. Sfîrşitul lumii. Neant.

Un pic mai tîrziu le-am văzut pe Bayern şi OM jucînd fotbal. Era ca şi cum cineva îmi luase un pistol de la tîmplă.  

Comentarii (193)Adaugă comentariu

niko (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:18

florinel,daca gicu este pe langa, tu nici nu existi

niko (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:19

farça castiga doar cu ajutorul arbitrilor

@lin (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:22

Unii chiar nu pot accepta ca Barca a fost mai buna. Dovada stau cifrele care arata ca dominarea catalanilor a fost totala.
Daca s-ar fi acordat macar o lovitura de pedeapsa la Milano toata aceasta polemica n-ar mai fi avut loc.
Iar in ce priveste dopajul asta e o aberatie, inseamna ca in semifinale sunt 2 echipe dopate Barca si Realul.

Virus (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:24

„Înfrîngerile lor sînt doar accidente, speculate prompt de cei oprimaţi, plictisiţi, desvrăjiţi de supraomenescul acestui stup”
Cred ca ar trebui sa lasam stastica sa vorbeasca mai mult decat parerile noastre personale:
15 meciuri 8 victorii 5 egaluri 2 infrangeri 26 goluri marcate 14 goluri primite. Asta este statistica meciurilor Barcelonei din Primera, in deplasare.

Pe Camp Nou nu se poate castiga, dar sunt foarte multe cauze. Inainte de a idolatriza Barcelona, hai sa o vedem asa cum este: o echipa sudata, cu jucatori experimentati si care au o gramada de calitati, dar sunt doar oameni.

laur (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:25

BRAVOOO Radu megaextramarfacoolbeton repotaju,sant multi frustati care nu-s deacord,toti marii fotbalului apreciaza jocu barcei,ca joaca pase scurte ca in utea scoliii, sa faca si altii ma dac pot ca deja la a2a uitara unde e mingea,si copii ai au bun simt mai nu ca cai din liga romaneasca cu basini stiu sa respecte.Invidia va omoara.Bravo Radu ai dreptate.

laur (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:27

is the best team ever and messi is the best football player,and this killing the stupids

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:28

pt lin: in 2009 la celebra partita chelsea – fc unicef barca a dat 2 suturi pe poarta si sa calificat, dupa ce chelsea a dominat cu o posesie de circa 65% deci de ce nu putea si milan?

chinele (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:29

Prietene buuuuuuuuuuuuuu cred ca e o greseala sa comparam jucatori din perioade diferite. Eu cred ca azi se joaca mult mai repede decat sa zicem in anii 80′, 90”. Raman masca la sfarsitul unui meci sau la o schimbare cand vad ca jucatorul x a alergat 11 km intr-o partida! Barcelona ca si Realul nu exceleaza cu aparari -beton, in schimb au linii de mijloc si atac formidabile. Prin posesie prelungita normal ca isi creaza numeroase faze de gol si mai si inscriu 1,2 sau 3 goluri pe meci :)).

todor bogdan (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:32

Va pica si Barca..asta e sigur -dar ce e frumos ca respecta fotbalul , adversarii si obtin rezultatele printr-o munca de echipa .
Cine se plicitiseste de Barca e un fan care nu joaca fotbal .
Dupa ce va merge jumatate de an la fotbal saptamanal, va intelege cat e de greu sa tii mingea ca Barca si sa rezisti ani de zile cand toata lumea iti stie jocul .

Buna articol!

Virus (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:32

Apoi, nu cred ca a fost meci al Barcelonei cu miza in care sa nu asist la 3-4 simulari grosolane, in prim plan fiind Dani Alves, Busquets, Pedro si Alexis Sanchez. Primii trei si-au ratat cariera, cred ca erau si mai buni ca actori. Au o dramaturgie atat de bine pusa la punct, prin gesturi, au o sublima disperare a comunicarii non-verbale in tavaleala pe iarba, incat si un arbitru situat pe ultimul cerc, in inaltimea stadionului, ar da afara toata echipa adversa, chiar in absenta contactului de papadie. Mi-e scarba ca cineva poate idolatriza astfel de caractere.

tudor (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:34

E ok articolul dar parca e scris de un actionar al clubului! In rest se vede talentul la compunere de care dai dovada.
Asa este, Barcelona domina fotbalul ca si posesie balon , goluri…etc DAR il domina si la simulari. Es cred ca Messi and Co.(aici as mai pune maxim 3 nume) NU ar fi reusit mai nimic fara actorii extraordinari pe care ii are echipa : Alves,Pique,Sergio,Pedro,Mascherano,Puyol (destul de actor si el , vei linkul te rog http://www.youtube.com/watch?v=O4_KUczbX8M) SINCER cred ca Barcelona NU elimina Milan fara arbitru, sincer. Am vazut ca antrenorul vostru a spus ca a fost 21-3 suturi DAR in realitate au fost maxim 2 suturi pe care portarul lui Milan le-a scos, restul au fost rateuri sau pase la portar… asa ca nu puteti decat sa fiti in asentimentul celor care tin cu Barca dar nu vor sa vada de fapt tot tabloul(cu tavalelile lor, cu influentarea deciziilor arbitrilor, cu simularile care se vad cat de penibile sunt abia la reluari). Altfel totul e frumos , barcelona bate, cainii latra,arbitrii gresesc in general in favoarea lor , recordurile cad unul dupa altul si multi isi cumpara tricouri si urla! asa e fotbalul!

SmileBam (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:36

@Virus,felicitari pentru comentariu.Sunt fan Barca,dar sunt oameni.Si nu a fost penalti la Puyol,sa fim seriosi.Barca e extraordinara.Dar orice lucru facut de om este trecator…vor aparea alte echipe ce le va veni de hax catalanilor.

Mihail Coltanel (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:39

Da domnilor acesta este fotbal!
Spun unii ca Barca omoara competitia ceea ce este partial adevarat.Barsa omoara neputinta si-i pedepseste pe cei infatuati.Am auzit de mult un atrenor care spunea ca cei
care sunt in stare sa joace miuta pe un teren mare au valuare.Si ce este mai placut sa joci miuta?Acolo gasesti placerea jocului.Barca joaca miuta.Uitati-va la acesti jucatori ca ies de pe teren netranspirati,odihniti iar adversarii sunt terminati fizic.Sa ai procentaj 75%
posesia mingii jucand cu Real,cu Milan,cu cine doriti dv-stra. inseamna ceva.Daca nu traiam sa vad jocul Barsei de azi nu vedeam fotbal.Ii multumesc Barsei ca exista.Pana cand?Nimic nu este nemuritor.Pacat!

Robert (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:49

Anul asta nu va castiga Barcelona nimic. In campionat va pierde in fata lui Real Madrid, in cupa va pierde in fata lui Bilbao, daca nu ajunge in finala EL, daca ajunge sa joace finala atunci nu cred ca se se pune problema cupei iar in CL castiga Bayern ca doar finala va fi la ei acasa si dupa cum vad eu si-au programat varful de forma pentru primavara.

io (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:50

Interesant e cum sportul spaniol s-a saltat la niste cote incredibile in ultimii 5-6 ani. Pana atunci erau copiii talentati, dar prostuti, ai europei. Luptau pentru tot, dar nu catsigau nimic. Dintr-o data, hopa, vin si rezultatele, s-au transformat sportivii spanioli in adevarati roboti (la aproape toate sporturile). Si toate astea au nascut semne de intrebare. Unii au fost dati in vileag si suspendati. Altii ar vrea sa vorbeasca, sa spuna multe, dar li s-a pus pumnul in gura, pt ca in fotbal sa invart cei mai multi bani, e o adevarat industie, e vorba de mari concerne, de marketing, marchandising etc. Altii pica pe teren la 22-23 de ani si fac infarct, in decurs de 1-2 ani. Altii fac cancer hepatic la 32 de ani. Sportivii, in general, fotbalistii, in special, sunt doar bieti cobai. Peste ani vor plati tribut pentru ceea ce se intampla acum. Asa cum multi fosti fotbalisti italieni (in vremurile in care dominau fotbalul european, alaturi de englezi) platesc acum pentru ceea ce se intampla in anii 70-80. Pana la urma, acum, platesc doar fraierii!!! mai tarziu vor plati mai multi (din pacate)!!!

alex popescu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:51

abia cand veti imbatrani veti realiza ce sansa ati avut sa fiti contemporani cu ei…..

daniel (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:53

felicitari radu ai scris un articol inpresionant si asta o spune un suporter care vede si traeste pe viu meciurile barcelonei…felicitari

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:00

tudor. Golul ala inca cere razbunare. Si aici se spune ca barca nu ii ajutata. Si de atunci cate au mai fost. Si noi trebuie sa ne plecam in fata barcelonei. Cata nerusinare

chinele (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:04

se vorbeste de un posibil dopaj al tuturor sportivilor spanioli dar deocamdata nu exista probe …daca tigarile, alcoolul, cafeaua si anumite droguri usoare sunt legale atunci inseamna ca traim intr-o lume de drogati! nu trebuie sa ne mai mire si sa ne mai miste nimic!!
21 decembrie 2012 🙂 prostii hehe

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:05

@Io: Degeaba faci aluzie la jucatorul de la Espanyol si la Abidal. I-a cedat inima de curand si unui jucator din Anglia si tot un jucator din Anglia, a fost descoperit ca are cancer si se pare ca se va lasa de fotbal. Fotbalistii sunt si ei oameni si cum foarte multe persoane au cancer, nu vad de ce nu ar fi afectati si cei din fotbal. Sportul spaniol s-a ridicat ca s-au investat bani iar Spania a castigat pe plan fotbalistic datorita Barcelonei. Scheletul echipei Spaniei, e al Barcelonei.

Luanco (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:08

numai genii aici….! toti sunteti analisti…antrenori…jucatori….! de asta suntem mai slabi ca Burkina Faso…..ptr ca toti antrenorii gandesc ca….niste romani…;) o parte din cei care au lasat un comentariu…sunt niste gunoaie…care nu au dupa ce bea apa….incearca sa introduca in mesaj cateva cuvinte pe care nici ei nu le inteleg….si de fapt…lor le plateste mama…tata….sotia…..internetul…! seara se duc in bar….beau o vodca…le pute gura….dar a doua zi…tot analisti ramanem…:) penibil….!

@lin (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:14

buuuuu compara echipele lui Chelsea 2009 (inclusiv antrenori) cu Milan 2012 si iti raspunzi singur.
Nu sunt fan Barca dar nu inteleg la inversunarea asta impotriva catalanilor. Echipa poate ca nu este cea mai buna din istorie dar are un palmares incepand cu 2009 care nu se regaseste la nici o echipa din lume, plus ca stilul de joc este incantator. Oare toate performantele se datoreaza arbitrilor? Hai sa ne uitam si la valoare!

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:22

nu daca vrei vb si de meciul lui barca cu interul lui murinho. acolo unde au jucat 80 de minute in superioritate (intro semi finala decisiva sa dai rosu in minutul 10 si nici macar sa fie (s-au vazut pe reluari) atunci vorbim. Aici discutam de ce a spus domnul naum. ca nu trebuie ini nici un caz ssa se impiedice si sa lasam greseala arbitrului deoparte.

aaaaaahaha (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:25

Isi da si Gicu cu parerea si el este cel mai prost om de pe internet..am ajuns sa citesc frustrarile la toate gunoaiele astea.

chinele (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:28

Luanco daca tot ceea ce ai scris se refera la tine este foarte trist. Insanatosire grabnica 🙂

altu’ (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:29

Accept valoarea barcelonei, jocul placut ochiului, dar ma dezgusta cersetoria lor si simularile continue pe care le practica ori de cate ori finalul actiunilor proprii nu este cel dorit.
In meciul cu Milan am vazut acelasi lucru, un joc elaborat dar lipsit de finalitate asa ca au inceput cu simularile si cersetoria. Mi-am amintit imediat de ce-a patit Chelsea sau Real.

cristi adam (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:32

vad ca esti f transparent si democratic mediocrule,meriti sa scrii la la gazette juiffe,postezi decat comentarii convenabile,sale juiffe

tudor (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:33

60% este meritul jocului Barcei… dar restul sunt tavaleli si influentarea arbitrilor … far discutie! Ma uit de 20 de ani l afotbal si nu trebuie sa vina nush ce arbitru sau dl Naum sa imi spuna mie cand e si cand nu e penalty, asta e buna! acum daca tii cu Barca nu mai esti in stare sa vezi adevarul? Ce naiba domnilor!?

mihai tofan (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:36

Din păcate mass-media românească este plină până la refuz de oameni care nu pot fi obiectivi fiindcă ,fiind fani ai Barcelonei , ei scriu fiecare articol cu inima,nu cu creierul . Si asta ne deranjează pe noi , cei care sustinem alte echipe,incomparabil mai valoroase de-a lungul istoriei decât catalanii . In presa românească se dau verdicte si isi dau cu părerea despre tactică oameni care nu au nicio treabă cu fenomenul numit fotbal . Dumneavostă , domnule Naum sunteti unul dintre putinii oameni care vă pricepeti la fotbal dar , o spun cu regret , in articolele pe care le scrieti se observă că sunteti fanul Barcelonei . Faptul că Barcelona practică un joc spectaculos nu inseamnă neapărat că trebuie să câstige fiecare meci . Vă reamintesc faptul că , in 1994 , Columbia a practicat un joc extraordiar , cu o posesie undeva la 70% si a fost invinsă clar de nationala noastă .Fiind suporter al Realului de prin anii ’90 am privit meciul de marti ca un telespectator neutru . Cu sigurantă că Barcelona a practicat un joc mai bun decât un Milan ce avea in echipă patru jucători de peste 35 de ani si incă vreo patru undeva in jurul vârstei de 30 de ani.Dar,faza cu cel de-al doilea penalty a fost de-a dreptul comică . Acolo se dă fault in atac pentru placajul pe care il face Puyol sau se lasă jocul să continue.Nu este niciodată penalty . Faptul că sunteti fanul Barcelonei vă impiedică să recunoasteti asta . Vă mai amintesc faptul că , in semifinala cu Chelsea din 2009 , Barcelona a fost beneficiara celui mai mare furt din istoria fotbalului . A fost meciul in care englezilor li s-au refuzat nu mai putin de 4 penalty-uri . De asemenea , anul trecut , in semifinala cu Real , Pepe a fost eliminat in urma unei simulări jalnice a lui Dani Alves , de aici jocul rupându-se . Toate aceste evenimente ( si mai există si altele ) arată că , cu toate că are o echipă foarte valoroasă , marile rezultate din ultimii ani ale catalanilor au fost realizate cu imensul ajutor al arbitrilor.Eu abia astept ca această epocă a lor să treacă si ,cu sigurantă ,momentul acesta nu e departe.Abia astept să citesc articolele dumneavostră după finala Ligii ( dacă Barcelona o pierde ) sau la finalul campionatului ( dacă Barcelona nu-l căstigă ) .Fiindcă , domnule Naum , Real Madrid , Manchester United , Liverpool , Bayern , Milan , Inter , Juve inseamnă istorie si respect in timp ce Barcelona reprezintă doar o modă.Si dopaj incă nedescoperit.Asta este Barcelona….

denethor (5 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:37

radule,felicitari.mi-a placut articolul,stilul in care e scris.
si „disputele” legate de acesta :))))))
@buuuuuuuuuuuuuu: amice,tu esti cam peste tot…parerea mea e ca scrii tampenii si esti si cam analfabet. tatal tau ti-a spus de niste fotbalisti?ceva despre gramatica limbii romane nu ti-a recomandat?
lasa-ne…

gogoman (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:37

am citit comentariul unui…..Aeroman, cu un pseudonim predestinat, sa fie aerian in privinta fotbalului. Auzi?!!!….sa fie plictisit de Messi si de jocul Barcelonei!!!
Inseamna sa fii plictisit sau sa detesti arta lui Leonardo da Vinci sau Michelangelo, sa fii plictisit de Picasso … ca nu-l intelegi, sa detesti muzica lui Mozart….ca nu-l cunosti, sau sa fii plictisit de alte minunatii create de oameni exceptionali de a lungul istoriei, indiferent ca e vorba de arta, stiinta sau sport.
,,Domnul” Aeroman este intradevar aerian si probabil viseaza la arta inegalabila al lui guta sau florin salam (sic!) sau la dezbaterile filozofice ale Oanei Zavoreanu prezentate cu mult fast la multe pseudoposturi de multi pseudoprezentatori.
Dar nuuuu!…,,domnul” Aeroman nu este interesat de asa ceva…stiu!!!….mi-am dat seama ce-l intereseaza, mai mult ca sigur este vorba de preaputernicul campionat natioanal de fotbal al Romaniei!!!?.
Daaaaaa…Maria Sa Liga I cu personaje viu colorate ca un tablou de sus amintitul Picasso si cu actiuni intriganto-comice descrise de inegalabilul Jean Batiste Poquelin, adica mai mult cunoscutul Moliere. Acolo (ma refer la Liga I) da, actiune!… nu te plictisesti de aceste personaje (chiar daca sunt dotati cu destul de putin talent dar cu atat mai mult tupeu) si joaca acelasi rol in fiecare seara de multi ani incoace. DAR JOACA BINE!

sailorman (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:38

Cei ce se plictisesc uitindu-se la jocurile Barcei ar trebui sa-si aduca aminte ca au la indemina un obiect numit telecomanda care cu o simpla apasare pe o tasta le poate schimba”destinul”. Va rugam sa ne lasati pe noi ceilalti muritori,printre care este si Radu Naum ,sa ne bucuram ca putem vedea aceasta superechipa.

alaman (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:38

Va agitati degeaba,copii de circ ce sinteti.Fotbalul nu e circ.O sa invatati lucrul asta cind Barcelona se va lovi de Bayern.Si toti o sa fiti surprinsi cind Bayern o sa le dea 3:))
Puteti sa rideti acum,va astept aici sa vad cum si plingeti.
Tacaneala asta de doi metri e fotbal doar pt.cei care chiar nu stiu ce inseamna sportul asta.

Alex (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:51

Barca e cea mai buna echipa din lume si cine spune altceva are trebui sa priveasca alt sport. Nimeni nu spune cat de mult alearga catalanii ca sa obtina jocul asta de „magarus”. Plus de asta fiind foarte tehnici au fost haituiti tot timpul cu faulturi grosolane (iar italinenii dau cu pumnul ca taranii fara nici o retinere),iar eliminarile adversarilor lor sunt de cele mai multe justificate. Ce daca sunt dese daca sunt justificate? Nu l obliga nimeni pe pepe sa puna talpa pe tibie sau dupa cum stim cu totii sa l ia la picioare pe un jucator cazut la pamant .

chinele (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 15:59

22 de oameni alearga disperati dupa o minge. pe banca sunt alti oameni care asteapta o sansa sa fie remarcati si ei. 2 tipi – antrenorii se agita pe margine facand tot felul de semne mai mult sau mai putin comice. la tribuna oficiala fac act de prezenta persoane influente. pe stadion cateva zeci de mii de fani plus inca cateva milioane care se uita la televizor. bani multi la mijloc proveniti din contracte de publicitate. cam asta e fotbalul ..

adrian (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:11

@mihai tofan sunteti „cretin” (scuze). barcelona e doar o moda??? nu stiu de cand urmariti fotbal sau cu ce echipa simpatizati, dar sa sustineti o asa ipoteza e incoerent.pot fi de acord cu parerile pro si contra acestei echipe.fiecare are simpatii si vede in mod diferit fotbalul.dupa parerea mea madridistii nu au ce sa caute sa comenteze la acest articol de moment ce echipa lor nu a avut nici o treaba cu sfertul asta din UCL.ei s-au jucat cu Apoel si jubileaza ca au marcat 5 goluri pe fortareata Santiago Bernabeu.Milanisti sunt dezamagiti pentru un penalty din retur, dar uita cu desavarsire de cele doua din turul de pe Meazza, acasa la ei unde logic ar fi fost sa bata, doar e Milan AC echipa de legenda a fotbalului european si mondial, dar nu au reusit, apoi vin pe Camp Nou si au pretentia sa se califice cu doar doua suturi spre poarta si faulturi cinice „il calcio”-niste.Nesta stia mai bine, la valoare si experienta lui, ca in astfel de meciuri trebuie sa fi perfect si sa nu dai arbitrului nici o sansa sa te sanctioneze, mai ales ca joci in deplasare…singurele echipe care se ridica alaturi de barcelona la cel mai inalt nivel sunt Man.Utd si Real Madrid…Man.Utd a fost invinsa de doua ori in meciuri decisive 2-0 (roma), 3-1 ( chiar pe wembley in inima istoriei fotbalului).Ramane R.Madrid cu jucatorii sai exceptionali si cu antrenorul unic (pentru ca asa e) Mourinho sa incerce sa ii detroneze…in rest succesul naste invidie,iar firea omului este sa atace.

Mihai (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:14

Felicitarile mele domnule Naum!
Un articol excelent. Imi place ca scrieti cu sinceritate, nu cu invidie, invidie care este atat de caracteristica poporului nostru.
In cazul Barcelonei nu ar trebui sa conteze dragostea microbistilor fata de un club sau altul, ci dragostea fata de fotbal, iar Barca a reusit sa aduca fotbalul la nivel de arta, este o placere sa o privesti jucand.

PS: mi-a pacut mult comparatia cu Ibra

CRYSTY (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:26

@TUDOR TREBUIE PURICAT ACEST COMENTARIU PT. CA NU POTI SA COMBATI IN ALT MOD ATAT DE MULTE ABERATII.

„Asa este, Barcelona domina fotbalul ca si posesie balon , goluri…etc DAR il domina si la simulari. Es cred ca Messi and Co.(aici as mai pune maxim 3 nume) NU ar fi reusit mai nimic fara actorii extraordinari pe care ii are echipa : Alves,Pique,Sergio,Pedro,Mascherano,Puyol (destul de actor si el , vei linkul te rog http://www.youtube.com/watch?v=O4_KUczbX8M) ”

OK. SPUI CA BARCELONA ESTE O ECHIPA DE TRISORI CHIAR SI PUYOL CARE A SIMULAT ACUM 4 ANI INTR-UN MECI(DE CE NU AI PUS UN CLIP CU „SIMULAREA” DE LA MILANO A LUI PUYOL??) BUN FRATILOR NUMAI BARCELONA SIMULEAZA??? EU AM VAZUT SI ALTI JUCATORI SI ALTE ECHIPE. CHIAR SI ROBINHO CONTRA BARCELONEI LA O INTRARE A LUI MASCHERANO A SARIT SPECATCULOS DESI NICI NU A FOST ATINS. ITI SPUN DACA CUMVA AI RATAT FAZA. ALVES, PUYOL, PIQUE, MASCHERANO SAU BUSQUETS NU AU AVUT NICI O SIMULARE IN ACEL MECI.CE SA ZIC DE PEDRO CARE NICI NU A JUCAT. ATUNCI DESPRE CE VORBESTI??

„SINCER cred ca Barcelona NU elimina Milan fara arbitru, sincer.”

CREZI ASTA. OK DAR NU INSEAMNA CA AI DREPTATE. LA CUM A JUCAT MILAN O PERSOANA CU RATIONAMENT SANATOS NU POATE SA SPUNA ASTA.

„Am vazut ca antrenorul vostru a spus ca a fost 21-3 suturi DAR in realitate au fost maxim 2 suturi pe care portarul lui Milan le-a scos, restul au fost rateuri sau pase la portar… ”

SINCER INCEP SA MA INDOIESC CA TE-AI UITAT LA MECI.BARCELONA A AVUT O MULTIME DE FAZE PERICULOASE SI A RATAT DIN MULTE SITUATII DIN CARE MARCAU IN MOD NORMAL. ASTA INSEAMNA CA AU AVUT NESANSA PRIETENE NU CA AU JUCAT PROST SAU AU DAT PASE LA PORTAR

„asa ca nu puteti decat sa fiti in asentimentul celor care tin cu Barca dar nu vor sa vada de fapt tot tabloul(cu tavalelile lor, cu influentarea deciziilor arbitrilor, cu simularile care se vad cat de penibile sunt abia la reluari).”

PRIETENE TU NU VEZI DECAT ACELE FAZE. CRED CA LE CAUTI CU LUPA LA MECIURILE BARCELONEI. DACA INTR-UN MECI BARCA CASTIGA SI A SIMULAT LA 2 FAZE GATA ACOLO A FOST CHEIA SUCCESULUI.

„Altfel totul e frumos , barcelona bate, cainii latra,arbitrii gresesc in general in favoarea lor , recordurile cad unul dupa altul si multi isi cumpara tricouri si urla! asa e fotbalul!”

NU AM VAZUT SA SCRII DESPRE GRESELILE IMPOTRIVA BARCELONEI. VAD CA TE DERANJEZA CAND SE GRESESTE IN FAVOAREA CATALANILOR DAR NU CAND SE GRESESTE IMPOTRIVA LOR. DE CE?? FRUSTRAREA ESTE CUVANTUL CHEIE PRIETENE. SI DACA CASTIGA CU 7-1 BARCELONA TOT IN ACEST MOD COMENTAI PT. CA ASA ESTI TU, ASTA ESTE CARACTERUL TAU. INTELEGI????

gogoman (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:33

Ultimul dinamovist???…unde-i?…unde-i?…sper sa fie chiar ULTIMUL!!!

edurd (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:35

barcelona este fotbalul in stare pura…talent,inteligenta ,tehnica si nu in ultimul rand altruism..

Serban (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:39

Salutare, discutam despre arbitraje, plictiseala, moda, pase lungi. Toti cei care se simt vexati de jocul Barcelonei, ar trebui sa consulte statistica jocurilor catalanilor din ultimii 4 ani. TOATE jocurile au fost dominate de Barcelona, indiferent de criteriu si de rezultat: mai multe minute de posesie, mai multe suturi la poarta, mai multe suturi pe poarta, mai putine faulturi comise (normal, tinand cont de posesie), mai multe pase precise, mai putine interventii decisive ale portarului propriu, care, de regula, se plictiseste in poarta. TOATE echipele impotriva carora a jucat Barcelona au suferit: s-au aparat, au jucat preponderent pe contraatac, au faultat mai mult (n-ai mingea, esti obligat sa faultezi) si au contat pe un portar „zi de gratie”. TOATE echipele care au castigat in fata Barcei au facut-o, folosind formula tocita a presei, „impotriva cursului jocului” – aparandu-se si inscriind pe contraatac, retragandu-se si mai temeinic in aparare, tragand de timp. Cand a pierdut ultima oara Barcelona la doua goluri si de cate ori a pierdut la doua goluri in ultimii ani?

edybarca (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:42

Cata dreptate aveti toti cei care sustineti, cu argumente de fier de altfel, ca performantele Barcelonei sunt numai rodul anabolizantelor si a arbitrajelor favorabile. In echipa lor sunt numai „mutanti” de peste 1,90 si cu musculatura extrema (vezi piciorul lui Ronaldo dupa golul cu Osasuna), in echipa lor sunt numai jucatori de peste 30 de ani care, per total echipa, alearga decat cu 4Km mai putin decat echipa adversa (vezi cazul Milan), pe ei ii „ajuta” arbitrii in turul cu Milan sau in turul cu Inter din 2010 sau in turul cu Chelsea din 2009. Cum nu functioneaza jocul lor atunci cand sunt condusi, d-aia il invinge mereu pe strategul Mourinho numai de la 0-1. Ce-mi place sa vad frustarea in comentariile voastre in timp ce Barcelona aduna trofee peste trofee. Oricum o sa vina si perioada de decadere a Barcelonei si atunci o sa ramanem iar, doar noi, fanii adevarati ai echipei, care au fost langa echipa si la bine si la rau, atat cat am apucat sa vedem cu ochii nostri. Visca el Barca – Mes que un club! E bine ca exista frustrati, ne mai distram si noi.

edybarca (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:45

„inving*”, sa nu dau ocazia lingvistilor sa-mi spuna ca ma bate limba romana

tmi (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 16:53

Asta cu dopajul is povesti, in baschet, tenis si in fotbal nu exista dopaj si nici nu o sa existe prea curand. Pe de-o parte pt ca sunt sporturi care aduc prea multi bani ca sa treaca in barca in care e ciclismul si sa darame monumente. Sa povesteasca de exemplu NBA ce bani s-au pierdut si cate familii au suferit pt ca masinaria nu a functionat in timpul lock-out-ului unde patronii se certau cu jucatorii pt cateva procente din venituri.

Pe de alta parte sporturile astea se preteaza la un dopaj discontinuu cu steroizi si spre deosebire de sporturile mai atletice (atletism, inot, ciclism) permit o recuperare mai lunga sau mai scurta intre eforturi.

Pe urma s afim sinceri tot fotbalul e la fel de protejat, nu is di maria sau benzema mai putin proaspeti la final de meci. Nu poti ignora talentul in sporturile astea unde componenta fizica e doar o conditie necesara, daca iti merge mintea, ai viteza si tehnica atunci ai succes. Nu e drept sa-i reduci pe Barca, Nadal sau Jordan doar la fizic.

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:08

Domnul Naum a reusit ce si-a propus! A creat o polemica!Normal ca a stiut ce face cand a scris articolul, ca doar nu a facut scoala in van.
Au aparut comentarii, chiar multe! Lumea prin pozitionarea fata de subiect a devenit „frustrata” (daca critici sau „nu esti cu” Barcelona) sau „estetica” (daca stie sa aprecieze cu epitete o himera numita footbal).
Toti avem dreptul la o opinie, iar daca nu postam aprecieri favorabile, de ce ne-am incadra in cei 15% beti?
Si poate ca nu jocul in sine deranjeaza atat de mult, cat epitetele cu care este descris. Oameni buni este doar un joc… un joc care produce ff multi bani, dar doar un joc …practicat de oameni care au foarte foarte multi bani …
Ai plasa, chiar si in gluma, alaturi de zei pe niste oameni care bat mingea pe un teren verde pe care nu se cultiva cartofi, e putin cam mult!
Eu cred ca cei care salveaza vieti sunt eroi, cei care fac descoperiri medicale sunt eroi, cei care ingrijesc batrani si copii orfani sunt eroi … fotbalul e doar circ …. platit cu prea multi neuroni arsi in discutii pline de ura fara de alte pareri. O zi cat mai frumoasa ne doresc, cine stie poate fi chiar ultima, deci sa o apreciem!

Boboc (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:09

Eu cred ca suntem cu adevarat norocosi sa fim contemporani cu o echipa care practica un fotbal total si care in mod cert va ramane un etalon in istoria fotbalului. Legenda Barcelonei se scrie in vremea fotbalului matur, ultra-tacticizat si agresiv, un motiv in plus, pentru mine, de a o considera cea mai buna echipa din lume a tuturor timpurilor. Felicitari pentru articol, Radu! 🙂

@buuuuuuuuuuuuuu:
Asculta un sfat amical, fara nicio urma de rautate – du-te si roaga-l pe tatal tau sa-ti plateasca niste meditatii de gramatica! 🙂

mihai tofan (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:10

@adrian sunteti ‘cretin’ (imi cer scuze si eu):Linisteste-te..nu jubilează nimeni la Madrid după meciul cu APOEL.Te asigur eu de asta,fiindcă voi cei care nu stiti decât să-i lăudati libidinos pe ăstia de la Barcelona nu aveti de unde să aveti habar de asta.Dacă Barcelonei nu i s-a dat penalty la Milano inseamnă ca trebuie să i se dea unul inexistent la retur?Repari o greseală făcând altă greseală?După logica ta ,Chelsea trebuie ajutată din toate puterile de arbitrii la semifinala cu Barcelona având in vedere că acum 3 ani au fost efectiv tâlhăriti de arbitrii la meciul cu catalanii.Dar nu-ti fă probleme..nici tu si nici ceilalti suporteri parveniti ai Barcelonei.Si acum,ca si acum 3 ani,arbitrii tot pro-Barcelona vor fi.De faultul clar in careu asupra lui Ibrahimovic nimeni nu a zis nimic.Normal,toată lumea e ocupată să-i laude pe micii soldătei prefăcuti….In rest imi doresc să vină cât mai repede clipa când dopatii astia mici de la Barca vor incepe să piardă competitii si atunci numerosii lor suporteri care au inceput să-i sustină acum vreo 2 ani jumate’ vor dispărea la fel de usor cum au apărut…

Zarathustra (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:20

mai buuuuuu … mai pune mana pe o carte tinere nu pierde timpul ptr ca e putin si pretios..si din cate vad eu in comentariile tale chiar nu ti-ar strica unpic de carte ..sau poate chiar mai multa
Si..ia intreaba si pe bunicul tau de vreo 2 3 fotbalisti ceva..poate de la Ripensia sau alta de pe vremea lui ..Daca tot iti place sa scri din amintirile altora..

Florin (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:35

Stiti care este probleama reala, oops… adica cu adevarat, ca oameni obisnuiesc sa uite si se indoctrineaza cu parerile altora, multi se uita in statistici (bv tot e bine ca stiti si asta) dar nu pierd vremea uitanduse la meciurile din campionate puternice, sigur ca nu la toate dar macar la derby-uri – si credetima sunt multe. Pentru ca daca ai urmari fotbalul, si eu fac asta si ca parior, ai observa ca in ultimi 12-14 ani fotbalul a crescut foarte mult in general, sunt foarte multumit de faptul ca sunt contemporan cu jucatorii Barcei, dar sunt de asemenea multumit ca sunt contemporan cu cei ai Realului, ai Borussiei, ai Bayern-ului si chiar cu cei ai Milanului, Juventusului si multor altor echipe. Intr-un week-end vad in medie 9 partide de fotbal, dintre care cu siguranta una a Barcei si una a Realului, si observ o fluctuatie in evolutia ambelor echipe. Dar concluzionand, va rog sa ma credeti ca cel mai frumos meci din acest sezon nu a fost oferit de Barca sau Real ci de un superb Borussia Drtm. cu VfB Stutttgard acel meci a fost cu adevarat divin – desi am pierdut la pariuri :)) Asa ca daca exista un motiv pentru care trebuie oprit timpul este pentru spectacolul extraordinar oferit de multe echipe la momentul actual. Sunt barcelonezii de neinvins, aparent nu, cel putin asa cred cei de la Osasuna (statistic vb: Osasuna – Real 1:5). Nu vad de ce Barca este mai speciala decat Real care a inscris 73 de goluri in campionat fata de 64 ale Barcei.

Florin (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 17:50

Si inca ceva, nu vezi la meciurile Barcei dinti scosi din gura si aruncati ca ultimul gunoi :))))))))) Asta e arta cu adv :))

Comentează