Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Opriţi timpul!

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile […]

joi, 5 aprilie 2012, 8:50

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile lui de pedepsire. E stupid. Barcelona ar fi cîştigat oricum. Şi dacă n-ar fi cîştigat, ar fi fost doar o enormă fractură de destin. N-ar fi fost logic. Nu pentru că un om nu poate învinge o maşină, ci pentru că nici măcar o maşină n-ar putea învinge teribila maşinărie umană fabricată în atelierele hărniciei din Catalonia. «Intouchable Barca» a titrat L’Equipe. Da, sînt de neatins. Englezii au inventat ceea ce se numeşte football. Micuţii au inventat computerball.

«Acum îl înţeleg pe Mourinho», a grăit frustrarea din Ibra. Bonjour, tristesse. Nu, slăvite samurai cu faţă de Anonymous, n-ai dreptate. Replica e prea simplă. Mourinho i-a bătut atît cît să-şi dea seama că nu-i poate învinge. Şi nu-i din cauza arbitrilor. Ci pentru că, pur şi simplu, nu se poate! Înfrîngerile lor sînt doar accidente, speculate prompt de cei oprimaţi, plictisiţi, desvrăjiţi de supraomenescul acestui stup. E ca şi cum un corporate ar rata din întîmplare să strivească vreo două-trei furnici în drumul lui senin către serviciu.

Lăsaţi şi penaltyul, atîta vreme cît venerabilul Nesta îl dezbracă pe Busquets cu nerăbdarea şi insistenţa cu care un puber smulge hainele primei fete din viaţa lui. Nici măcar nu mai căutaţi tactica. Opriţi timpul doar! Opriţi meciul! Stop-cadru! E ca în Blow Up. Pac! 8 catalani într-o secvenţă, pac!, două secunde mai tîrziu sînt tot 8, dar în partea opusă a terenului, pac!, ne mutăm la loc şi sînt tot 8. Dai înainte, dai înapoi. La stînga, la dreapta. Opt plus opt plus opt. Faţa lui Ambrosini e precum cîmpia de la Kursk. Messi şi Fabregas arată la final de ca şi cum tocmai ar fi ieşit de la un masaj. Cei doi au cruzimea şi inconştienţa copiilor care îi pedepsesc pe oamenii mari. Se cred nemuritori şi poate chiar sînt. Li s-a zis bine, extratereşti. Mi-e teamă că nici ADN-ul lor nu mai seamănă cu al nostru.

Jocul Barcelonei naşte spaime. E ca o punere la moarte pe muzică simfonică. Ei sînt peste tot, peste tot, ca într-un coşmar, ca o matriţă scăpată de sub control care varsă întruna fotbalişti identici pe teren, o pădure deasă de picioare, un catralion de plămîni, mingea purtată ca pe valurile unei mări către ţărmul golului. Degeaba o respingi, oceanul o va aduce mereu şi mereu înapoi. Potop. Sfîrşitul lumii. Neant.

Un pic mai tîrziu le-am văzut pe Bayern şi OM jucînd fotbal. Era ca şi cum cineva îmi luase un pistol de la tîmplă.  

Comentarii (193)Adaugă comentariu

Woland (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:30

Fara cuvinte. Ba doar unul. Fie, doua: ABSOLUT SUPERB!

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:33

@buuuu: Bati campii cu desavarsire. Cauta sa vezi numai cate controale anti-dopping Uefa a facut Barcelonei in ultimii anii, ultimul fiind in martie.

Naparsa (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:33

Penibil articolul!!barca e cea mai tare echipa din lume asta e o certitudine dar sa vina d-l Naum sa ne spună ca ei sun 8acol 8dincolo si Nesta l-a dezbracata pe jucătorul barcei cand JOCUL ERA OPRIT!!!!sper sa se opreasca si sa vorbeasca de vaslui!barca nu are nevoie de astfel de ajutor!!!acum doi ani a fost chelsea,anul acesta milan deocamdată

razvan (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:42

Scuze dar asta cu „ar fi castigat oricum” nu e ceva ce ar trebui sa iasa din gura unui om care chipurile se pricepe la fotbal. Faptul ca se vorbeste despre Barca, in termenii astia, dupa ce au eliminat o echipa cu 2 goluri din penalty si unul dintr-un noroc chior…ma lasa rece. Mai exista si alte echipe acolo in fotbalul mare! Echipe care bat recorduri, dupa recorduri. Echipa care ii pot supune pe acesti „zei” oricand. O sa vedem in finala CL cat de buni sunt. Eu zic ca indiferent ca joaca cu Real sau Bayern, Barca v-a avea un meci infernal de greu. Realu a demonstrat deja ca poate bate Barca intr-o finala iar Bayern ar juca pe teren propriu.

madskills (10 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:43

Ferguson, Wanger, Capello, Rooney, Ronaldo Nazario da Lima, etc, etc, au spus ca Barcelona este la ora actuala cea mai buna echipa din lume DE DEPARTE. Dar ce sa stie „nataraii” astia..Cine sunt ei? Cand Ferguson se apuca de antrenorat, unii care posteaza aici nu se nascusera. Sunt pusti „dezgustati” de jocul Barcelonei, care nu au atatea zile pe Pamant cate meciuri vazute au cei enumerati mai sus. Profesionistii scot palaria in fata Barcelonei, iar pusti care inca nu le-a mijit mustata o contesta. Romania, tara tuturor posibilitatilor. As sugera chiar ca pe unele site-uri sa se poata face inregistrarea doar pe baza de CNP, astfel poate se evita prostia mitologica prezenta aici in doze alarmante

aham (10 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:46

este cea mai buna echipa din lume si practica cel mai frumos fotbal. diferenta fata de celelte mari echipe ale diferitelor momente din istorie.. e messi. acest geniu care reinventeaza fotbalul face barca cea mai buna echipa din istorie. e doar o parere, altcineva poate sustine altfel, nici o problema, dar eu asa vad lucrurile.

scatalin09 (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:47

@buuuuuuuuuuuuu,

Nu-ti raspunde ca poate asteapta sa inveti sa folosesti cratima… Dar e bine ca esti critic. Atat cu Barcelona cat si cu Naum. Diferenta e ca tu vei ramane un nimeni semi-analfabet, care nu va impresiona pe nimeni cu nimic…

marco (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:50

probabil ca ati folosit acelasi articol si pt lance armstrong in urma cu cativa ani si acum ati umblat doar la subiect, interesant cat de oarba e lumea cand i se flutura un circ agreabil si nemaivazut pana acum, e gata sa accepte si sa ignore tot numai pt ca sportul TREBUIE sa fie Entertainment.
acelasi gen de frenezie era si pt bietul lance, asupra caruia se adunau nori peste nori de suspiciuni si lumea tot i se inchina pt ca nu ne vom satura niciodata de idoli, kiar daca bubuie de dopati

remus (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:51

Frumos … Bravo domnule Naum. Faceti parte din cei ce itr-adevar au suflet , pentru ca numa un om cu suflet mare , e in stare sa aprecieze arta , orice arta , indiferent din ce domeniu . Lasand la o parte ceea ce fac arbitrii , sau frustrarile si invidia ce o manifesta unii , Barcelona este in momentul asta echipa cea mai buna a tuturor timpurilor . E inuman sa nu fie cineva in stare sa vada realitatea . Felicitari pentru articol si ma bucur ca sunt contemporan atat cu acesti baieti de la Barcelona cat si cu oameni ca tine , care sunt in stare sa aprecieze arta.

OANA (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:52

SUPERB ARTICOL,BARCA E DIN ALTA LUME !

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:00

@madskills „nataraii” …. pusti „dezgustati” …. CNP …. prostie mitologica ….ce e o iei asa personal? … cine critica (poate argumentat, poate nu) … jocul sau echipa Barcelonei … se refera strict la acesta … tu acesta cu CNP-ul in regula … jignesti …. diversitatea in opinii este binevenita … si oricum toate sunt trecatoare, asa ca de ce te agiti?

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:00

Marius: nu stiu cat bat eu campi, dar ar trebui sa iti pui un pic nistre intrebari> Asa de ex. De ce toata lumea acuza spania ca ar fi cea mai dopata tara in toate sporturile?

raducu (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:02

hai bre raducule ca mi-au dat lacrimile :))) mai aveai putin si ii recomandai pentru beatificare. probabil viitorul papa o va face ca asta mi se pare ca tine cu alta echipa.

dani (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:02

@razvan
Ca al 2-lea penalti nu trebuia dat este una, dar sa spui ca au dat gol dintr-un noroc chir, cand Messi, Thiago si Adriano au ratat singuri cu portarul si Milan a avut un singur sut pe poarta si ala a fost gol, norocul chior a fost de partea Barcelonei? Da in tur cand puteau primi spaniolii macar un penalti, la cine a fost noroc chior? Cu-n gol in deplasare deja returul ar fi fost altul. Eu inteleg ca echipa asta a ajuns sa fie antipatizata ca ucide competitia, ca e plictisitoare bla bla bla, dar nici sa exageram chiar asa, daca se greste contra e doar o greseala de arbitraj, daca se greseste pro e furt, sau daca se aplica regulamentul iar e hotie. nu te obliga nimeni sa iubesti aceasta echipa, dar sa spui doar ce-ti convine nu te face credibil

mirik (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:08

vad ca lumea asta ii plina de invidiosi si oameni frustrati,de unde deriva exprimarea lor.oricum realitatea ii ca aceasta echipa este si va ramane pt mult timp cea mai buna din istorie,un etalon al fotbalului spectacol,cu o filosofie care naste modele.Intotdeauna succesul naste invidia.chestia cu arbitrajul ii subiectiva,lucruri de felul acesta se intimpla multor echipe cu o singura diferenta:DOAR UNA SINGURA ARE LOC IN VARFUL PIRAMIDEI!!!

zetu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:09

Mi-e tare greu sa-nteleg cum poti sa iubesti fotbalul dar nu poti sa iubesti Barcelona. Cum poti sa iubesti fotbalul dar sa preferi sa vezi intr-un meci repetarea unor faze exersate la antrenament, la nesfarsit. Pentru ca asta fac majoritatea echipelor, repeta incursiuni si combinatii, triunghiuri de pase repetate la antrenament. Cum poti sa iubesti fotbalul si sa nu-l iubesti pe Messi, care te tine cu rasuflarea taiata, ori de cate ori are mingea, incercand sa intuiesti ce giumbusluc va mai face de data asta. Cum poti sa iubesti fotbalul, si sa preferi fotbalul practicat de Real, un fotbal bazat pe forta fizica, pe intimidarea adversarilor prin intrari dure, si sa nu preferi fotbalul dintr-o atingere, fotbalul genial, practicat de Barca. Cum poti sa iubesti fotbalul si sa nu fii absolut fascinat de-o echipa care-si permite luxul de a incepe un meci capital pentru sezonul de CL c-un pusti de 21 de ani provenit din propria pepiniera. Cum poti sa iubesti fotbalul si sa nu admiri faptul ca an de an apar noi tineri, noi tineri ce sunt integrati in prima echipa, tineri care ajung sa se impuna, tineri precum Pedro, Cuenca, Tellio, Muniesa. Cum sa nu iubesti fotbalul si sa nu apreciezi rotirea jucatorilor pe care o practica Pep. Cum sa nu iubesti fotbalul si sa nu apreciez felul in care Pep tine vestiarul in mana, astfel incat jucatorii n-au nici cea mai mica problema daca nu incep meciul ca titulari. Si vorbesc aici de campioni mondiali, cum ar fi Xavi sau Iniesta.

Barcelona nu e invincibila, precum Ahile are si puncte slabe, are si zile oribile, are si zile in care mingea nu intra-n poarta. Dar chiar si-asa, nu pot decat sa ma bucur si sa fiu fericit ca am norocul sa fiu contemporan c-o asemenea echipa.

Nu stiu cum reusesc altii sa se plictiseasca la meciurile Barcei, dar eu desi vad uneori si 2 meciuri pe saptamana, tot nu ma satur, tot nu ma satur sa fiu surprins de fiecare data cu ceva nou. Atat jucatorii cat si Pep reusesc de fiecare data sa inoveze, tocmai aici cred ca e si secretul.

N-as fi atat de sigur ca Barca nu va domina fotbalul ani buni de acum incolo. Poate nu la modul la care o face acum, dar avand in vedere jucatorii ce vin din spate n-am absolut nicio emotie ca Barca va fi acolo sus, de fiecare data.

Cat despre asa zisul doping, ei bine, un ziar care a sustinut aceleasi lucruri vizavi de echipa catalana e nevoit acum sa plateasca vreo 200.000 de mii de euro ca daune morale, pentru ca binenteles ca n-au putut sa dovedeasca cele afirmate. Asadar, povestea cu dopingul nu e decat refugiul celor frustrati, celor care nu pot sa vada in Barca echipa care a inovat, echipa care a reinventat fotbalul.

Viorel (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:12

Bravo Radu Naum. Frumos.

one.love (10 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:15

teribil articol
prea multa lauda strica

SmileBam (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:17

@rOmARIO,STII CUM COLCAIE PROSTIA IN TINE?Nu ai cum,pt ca ti-a acaparat orice nerv pe care-l mai ai.Omul asta are peste 50 de goluri in toate competitiile si u ce vrei sa spui,ca nu are forta in sut?Nici nici nu-i trebuie,ornitorincule.Cat despre xtaziat pustoaice,la asta se pricepe enorm Ronaldo portughezul. 😉

LUCIAN (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:20

CRED CA DOMNUL MADSKILLS ARE PERFECTA DREPTATE EU UNUL VAD CA MAJORITATEA CELOR CARE SCRIU AICI SPUN JOS PALARIA IN FATA BARCEI STITI E O VORBA ROMANEASCA CARE SPUNE CAND UNUL ITI ZICE CA ESTI BEAT E UNA DAR CAND 85% ITI SPUN CA ESTI BEAT CRED CA E CAZUL SA TE DUCI LA UN CONSULT SCUZE DAR ASTA E ADEVARUL NU VREAU SA JIGNESC PE NIMENI DAR HAIDETI SA FIM CORECTI

RadioShackTrek (9 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:21

Voi habar nu aveti ce e ala EPO si vorbiti de controale doping ? In ciclism se fac controale saptamanale in Fotbal se fac 5-6 controale la o echipa pe an … Intai interesati-va si mai apoi comentati

Adrian (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:21

Abia astept sa vad in finala Barca cu Real si scor de 5-0.

Barca o sa scrie istorie cu Real (The Biggest Score ever in Final Champions League).
Viva la Vita viva la Barca….Oleeeeee

loolnan (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:23

Vreau sa le zic celor ce nu le plac jocul Barcelonei: voi ati privit meciul din campionatul spanie barcelona – atletic bilbao ? Ati vazut cum juca Barcelona? Cred ca acel meci a fost unul dintre cele mai bune, si mai cred ca Barca joaca cand vrea cum vrea. Ei pasau foarte mult cu Milan deoarece aceasta a fost tactica lui Milan – nu vroiau sa joace, asteptau contraatac -de aici si invitarea (pase repetate) la la joc de catre Barca.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:23

scatalin: hhhhahahahahahahaha eu semi-analfabet? da la fel de semi-analfabet ca si tine. Cum spuneam poate dar nici nu am vorbit asemenea aberatii ca domnul naum. la „dezbracat” hahahahahahahahahah erau in 8 acolo in 8 dincolo? hahahahahahahahah
la golul lui nocerino erau numai vreo 2 de la barca restul erau in alta parte

LUCIAN (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:25

EU DE MULTE ORI AM IMPRESIA CA DACA BARCA AR VREA SCORURILE AR FI MULT MAI MARI
II INTRB PE CEI CARE SUNT IMPOTRIVA BARCEI DE CE APROAPE NICI O ECHIPA DIN LUME NU REUSESTE SA-I PUNA CU BOTUL PE LABE
EU CRED CA TOTUL TINE DE MODUL CUM ISI DOZEAZA EFORTUL GANDITIVA CA MERGETI SA URCATI PE MUNTE SI O SA VEDETI CA CEI CARE STIU SA RESPIRE ASA CUM TREBUIE OBOSESC MULT MAI GREU

George (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:32

Mi-aduc aminte ca nu cu mult timp in urma toata lumea privea cu admiratie si lacrimi in ochi victoriile unui texan inviat dintre morti in hexagon… pana cand gluma s-a ingrosat. Mie mi-e teama ca daca s-ar face controalele din ciclism in fotbal se va spulbera si aceasta minune numita FC Barcelona. Oricat de fan Milan as fi, Barcelona este singura echipa care in ultimii ani a meritat sa castige TOT. Dar oare cu ce pret? Frumos articoulul, dar oare nu cumva in acest sport incercam sa ne uitam in partea cealalta cand cineva sopteste cuvantul dop… shhhhhhhhh! Atatea laude, de atat de multe ori 8 si niciun semn de intrebare…

jimerino (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:32

@sor
fiule, in crtea scolii, daca unii fac ce zici tu, 5-10 pase intre ei la mijlocul terenului, stii ce se face? ori ii lasi in treaba lor sa se plictiseasca, ori, daca te tine, le-o iei. nu au ce sa-ti faca daca tin mingea acolo, nu? deci golurile nu de acolo vin, nu? deci or stii ei de ce o freaca un pic acolo, nu? te-ai gandit ca e ca sa li se aseze coechipierii in teren cum trebuie?

still (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:33

am impresia dl Naum ca daca va veti afla in vestiar la Barcelona, atunci pe rind la fiecare jucator ))))

CRISKLM (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:37

stau si ma mir cata invidie si frustrare starneste aceasta echipa…o echipa care e bazata pe jucatori catalani, crescuti in propria pepiniera sau pe jucatori veniti de tineri la Barca.
sustinatorii realului….ce sa zica si ei??? …au cam fost calcati in picioare in ultimu timp si e evident ca se agata de orice sa diminueze valoarea clubului catalan.
…daca nu poti castiga pe teren , macar sa mai arunci cu cate un bulgare de noroi.
nu cred ca a uitat careva teatrul lui pepe din ultimul meci contra Barcei , care l-ar fi facut gelos pe orice mare actor, si asa mai departe….
ca se mai greseste pro Barca e adevarat, la fel de adevarat e ca mai e din cand in cand si furata, de ex. la Milano unde i s-au refuzat 2 penalty-uri care se vedeau si de pe luna.
cu 0-2 in tur nu mai aveau rost sa bata atata drum de pomana milanul.
ideea e urmatoarea : daca nu iti place de ex Hopkins , degeaba e unul din cei mai mari actori, pt tine o sa fie tot un mos amarat.
credeti ca aruncatorii cu noroi n-au vazut ca milan a avut un singur sut pe poarta, ca ibra a luftat penibil ducandu-ne cu gandul la divizia c?
eu zic ca au vazut , dar orgoliul ranit si frustrarea nu te lasa sa vezi celalalte statistici ale unui meci, pase , suturi pe poarta , posesie…
dar cine sunt eu sa zic ca Messi si Barca joaca bine, cand o gramada de cocalari apreciaza cluburi , gen real, care arunca cu zeci de milioane , tin jucatoru 2 sezoane si il lasa sa plece apoi la alt club , unde defapt face adevarata performanta, de ex. Robben.
daca s-ar impune o limita la transferuri, real ar fi o echipa mediocra , de locu’ 4-5.
ma opresc aici si las adevaratii conoscatori sa vorbeasca despre fotbal.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:40

un cometariu pt cei care spun ca barcelona asta ii cea mai buna echipa din istoria fotbalului. Atunci inseamna ca brazilia lui pele este mai slaba si asta pt ca nu au putut juca in fiecare an cupa mondiala sa o castige si in acelasi timp messi asta ii mai bun ca pele. Nu am vazut jucand brazilia lui pele ca nu existam pe vremea aia, dar tatal meu si cam toti oameni de varsta lui spun dupa ce au vazut si barca asta si au spus ca nu exista termen de comparatie. Si mai o chestie. Ce are barcelona in afara de messi-xavi-iniesta?

RadioShackTrek (9 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:41

Sa ti cu Barcelona e ca si cum ai fi tinut cu Vinonkurov in in TDF 2007

GRadu (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:46

Barcelona joaca un fotbal superb, si o face cu pasiunea unui grup de pustani care abia au scapat in vacanta. Toti jucatorii fac ambele faze si, mai ales, pot schimba registrul tactic de citeva ori pe repriza fara dezacorduri mari. O placere sa-i vezi jucind.
Naum are dreptate: Barcelona ar fi cistigat oricum meciul cu AC Milan, nu ar fi avut nevoie de cadoul lui Nesta (o prostie mai mare decit sa te crezi la Turneul Celor 6 Natiuni si sa plachezi in fata arbitrului nu am vazut demult).
Barcelona nu vrea neaparat sa joace handbal cu piciorul in 11, insa aceasta este tactica standard a adversarelor: doua linii de aparare (la 16 si la 25 de metri de poarta) plus unicul atacant pe post de fluturasla mijlocul terenului. Doar Mourinho a reusit sa-i destabilizeze si doar atacind. Insa nu multe echipe pot pune presiune constanta timp de 90 de minute…
Spunea cineva ca Messi in Anglia nu ar face mare brinza. Se inseala: am vazut aseara la Chelsea-Benfica multe slalomuri ale portughezilor printre londonezi. Ca nu au reusit sa le transforme in gol, asta-i alta poveste care tine si de talentul fiecaruia. Iar Messi are cu carul.

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 12:51

@jimerino foarte corecta observatia ta! sistemul acesta de 3-4-3 cu un mascherano extrem de tehnic cu un alves si abidal (cat juca) dispusi la efort … cu xavi si iniesta buni pasatori iar in fata messi f bun driblor … reuseste sa faca ce zici tu! Insa … e vorba aici despre presingul extrem de agresiv (in sens bun) – efort mare; transalatie a fundasilor de la careul advers la propiul careu extrem de rapida – efort foarte mare; si nu in ultimul rand – stau foarte bine pe ficioare – efort mare si muschi; cum am zis, sunt intrebari ….

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:03

@buuuu. Care toata lumea? Pe mine putin ma intereseaza ce zic unii care nu stiu ce sa mai inventeze ca sa creeze ranchiuna si sa murdareasca. UEFA a venit, a facut controalele si nu a gasit nimic in neregula. Restul sunt barfe si mizerii aruncate sa destabilizeze.

milanezul (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:05

Foarte adevarat ca e o mare sansa sa fi contemporan cu un fenomen care incinta prin prezenta. Ca acest fenomen se numeste Beethoven, Einstein, Nadia Comaneci, Senna, Schumacher, Roger Federer, Tiger Woods sau gasca Barcelonei. Intotdeauna vom saliva uitindu-ne satisfacuti cum acest fenomen ne produce placere prin prezenta. Ajunge sa exceleze prin iscusinta ca devine aproape enervant. Tot ce e perfect devine suspicios de perfect. Prea e bine, prea e extraordinar. Ceva nu merge. Si ne trezim ca vrem sa ne darimam zeii, tot noi, cei care am stat si le-am sorbit fiecare miscare. Oricit de subiectivi am fi, ne amintim ca oamenii sint supusi greselilor si incepem sa ne limpezim mintea supusa prea mult afrodisiacelor. Jocul catalan este un afrodisiac pe care mult prea multi dintre noi il folosesc pe post de reteta cotidiana. Hai sa ne revenim si sa incercam sa vedem de ce a cest miracol este posibil. Asa cum au spus multi pe aici, poate fi o conjunctura fericita a generatiilor, o gaura enorma in balanta opozitiei, dar poate si o mare armata de trepadusi care beneficiaza de pe urma acestor mici nebuni. Da, ne place sa fim in tabara invingatorilor, ne place sa sarbatorim succesul si detestam agonia infringerii. A fost un Schumacher care a spulberat recordurile unui alt mare Fangio. Unii rinjesc si isi dau coate astazi urmarind apusul baronului rosu. A fost un Raul 7 care a dat clasa si a cistigat tot ce se putea, iar azi unii rinjesc urmarindu-i finalul la o modesta echipa germana. Federer ne-a plictisit cistigind totul iar azi se duc lupte comentaristice pe subiectul jocului elegant sau a celui in forta. Ne darimam zeii pentru ca vrem ca ei sa fie perfecti si pereni. Avem atitea alte dezamagiri incit nu concepem ca ei sa fie dezamagirea suprema. Vrem succesul cu orice pret si inchidem ochii. Poate ca unii nu pot fi obiectivi, desi meseria le cere exact asta! Poate unii care au puterea in mina chiar abuzeaza de ea. Poate dorinta de a fi acolo si de a fi siguri ca nu vor fi martorii esecului ii fac sa greseasca, sa schimbe cursul istoriei.

Poate ca arbitrul era fan Barcelona.

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:07

@buuuuu. Dani Alves iti spune ceva? Dar Fabregas? Puyol? Pique? Busquets? David Villa? Ultimii cinci fiind campioni mondiali si europeni. Alexis? Valdez? Si lista poate continua.
Te invit sa cauti pe youtube de exemplu si vezi cum se juca fotbalul pe timpul lui Pele. Intreadevar un geniu si el dar fotbalul era mult mai lent si lipsa de experienta a jucatorilor era vizibila. Nu se poate compara fotbalul de atunci cu cel de acum.

Gicu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:11

Articol bun, dar……..naste spaime, poate pentru Naum, dupa atata ciclism …..s-a apucat de ….??? fotbal , chiar asa ? Ati vazut d-l Naum pe Ajax -ul lui Cruyff, Neeskens, Repp, Blankenburg, Haan, si mai ales STEFAN COVACI ? Aceia jucau peste Barcelona de astazi !
Si, DA, Catalin are dreptate, intotdeauna sunt ajutati de arbitri sau se tavalesc pe jos de rasul CURCILOR (nu ca ceferistii lui paszkany, este drept !!!)!!! Apararea este vraiste, este drept ca de la mijloc in sus sunt aproape perfecti, neavand joc de CAP deloc. O echipa mai tanara ca Milan o sa-i termine, Barcelona vor ataca ……in gol, fara sa DEA GOL(ca Interul lui Mourinho) !!!
Dar pe Milan i-ar fi eliminat(batut) oricum, nu aveau nevoie de POMANA, chiar daca Busquets este al doilea mare TRISOR din lume dupa Alves, chiar daca Puyol tragea de Nesta mai ceva decat la RUGBY, chiar daca si Busquets tragea de tricoul lui Nesta ( apropo a VAZUT CINEVA cu ADEVARAT faza aceea ??? – eu la San Francisco am vazut-o de vreo 20 ori si tot mi se pare ca Busquets si Puyol il trag pe Nesta mai mult decat il trage Nesta pe B. ( isi aduce aminte cineva meciul Romania – Croatia de la mondialele din Franta, in optimi cand un croat EFECTIV il prinde si-l trage pe Gabi Popescu in careu , iar arbitrul le da penalty (INEXISTENT) cu care aveau sa castige un meci ce ar fi fost altfel EGAL si poate ca Romania ar fi batut Croatia atunci ???
Dar Croatia era sustinuta politic, se desprinsese de Yugoslavia si….era pe val, asa cum si Catalunia este pe val si VOR sa se separe de Spania !!!
Ca sa inchei, Barcelona NU ESTE cea mai buna echipa de club din lume vreodata si …..nici NU VA FI !!!
Si tare ma tem ca daca nu-i scoate Chelsea, asa amarati cum sunt ei acum, o sa-i bata ori Bayern, ori Real in finala !!!
S-auzim de bine ….si nu …. de SPAIME, domnilor, doamnelor si d-l Naum, poate la ciclism sunteti bun, ca si comentator (LIVE) sunteti…..mic si INEXISTENT !!!
Sorry, dar asa am vazut de la San Francisco !!
Si inca ceva – in acesta seara am vazut-o pe frumusica comentatoare de la Protv care a debitat poua aberatii in doar cateva minute, probabil ca ea doar a citit de pe PROMPTER ce i-au scris altii: Ca Mutu ar putea pleca la Motreal Impact, echipa …..!!!??? nou infiintata !!!
Alo, cel de la Protv Bucuresti, atentie aici : daca nu stiti ceva NU DEBITATI aberatii: Motreal Impact EXISTA de peste 15 ani, este adevarat ca doar anul acesta au fost primiti in MLS (Major League Soccer) , adica in prima liga americana, (ca forta).
Al doilea lucru pe care il sustinea d-ra cu pricina era ca Chelsea s-a calificat in prelungiri, cand a marcat al doilea gol DECISIV !!! HA, HA, HA !!!!
Cei de la stirile sportive de la Protv, PLEASE nu mai induceti lumea in eroare: Chelsea castigase la Lisabona cu 1-0 si era 1-1 la Londra, asa ca golul din prelungiri NU ERA necesar echipei Chelsea pentru a se califica, acel 1-1 le era SUFICIENT !!!
Dar probabil ca toata lumea trebuie iertata: la asa campionat…..asa comentatori , asa conducere a federatiei, a ligii, asa tara. etc.
Profesionalismul este un lucru deosebit, la fel si deontologia profesionala, INCERC sa ma uit pe ziarele de sport din Romania si ma ….minunez , sau crucesc !!
Totusi, s-auzim NUMAI de BINE !!!

ionut (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:22

Am fost marti seara pe stadion, sunt socios Barca, daca la televizor meciul a avut suspans, din tribune totul parea ca o joaca de-a pisica cu soarecele, siguranta si increderea pe care Barca o da sunt cutremuratoare, lumea zambea in tribune (chiar si cand a egalat Milan), apoi au lovit din nou.
L-ati vazut pe Nesta cum se bucura ca un nebun cand il deposeda pe Messi?!!? L-ati vazut cum se agata ca un nebun de tricoul lui Sergio? Ati vazut cate faulturi disperate din spate? Diferenta este colosala, si nu pentru ca sunt eu si alte sute de mii fani, ci pentru ca este! Si cine o contesta, minte cu 2 guri.

mirea (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:33

D-le Naum, pt ca va pricepeti la ciclism si handbal asta nu inseamna ca aveti habar de fotbal. Tragerea de tricou a lui Nesta a inceput inainte ca mingea sa fie in joc, iar regulamentul zice ca nu este penalty niciodata. In alta ordine de idei, daca Barça e mai valoroasa decat Milan in momentul de fata nu inseamna ca Milan nu ar fi trebuit sa se prezinte la meci. Nu intotdeauna castiga echipa mai valoroasa . . . fotbalul nu e aritmetica. Cate titluri avea Barça in anul celor 6 titluri daca nu exista furtul de pe S. Bridge? Scrie, te rog, un articol in care sa ne explici ca nu a fost jaf in acel meci cand au avut 70% mingea si doar un sut pe poarta. Jocul Farçei . . .scuze . . . Barçei capata viteza doar cand ajunge mingea la Messi si din cand in cand Iniesta. Un alt indiciu ca nu va priccepeti la fotbal este ca acum 5-6 ani cand Barça sau nationala Spaniei practicau acelasi joc, dar fara rezultate, nu am vazut nici un articol in care sa ridicati in slavi jocul celor doua. Sunt sigur ca aveati o alta parere despre jocul lor insa va schimbati precum Mitica cand si-a dat cu parerea despre „Dosarul Transferurilor”. Cunoscatorii de fotbal v-ar aprecia mult mai mult daca v-ati limita la articole despre handbal si ciclism in loc sa va umpleti de ridicol scriind ca nu trebuie sa ne intereseze ca arbitrii ajuta Barça, ca trebuie sa nu vb despre asta si ca ei trebuie sa castige meciurile cu echipe inferioare pt sa sunt Barça.

Florinel (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:36

Gicu esti pe langa, Raducule pui putin piper dar in mare ai dreptate, nu sunt fan Barca dar daca ai jucat fotbal esti vrajit, daca nu, sigur ai de blamat lucruri prea marunte de ascultat.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:40

Marius. Cine ii Dani Alves? ce a facut in fotbal asa de mare? Cine ii Fabregas? Puyol? Pique? Busquets (asta care ii printre cei care simuleaza cel mai mult)???
Carlos Alberto Torres- asculta ce spune lumea de asta si vezi daca se comapara cu d alves.
Marco Antônio – asta se compara cu pique?
Clodoaldo – ii mai tare fabregas?
Jairzinho- zici ca ii mai bun busquets?

Eu nu ii cunosc pe astia, nu i-am vazut jucand dar tatal meu mia spus sa ti enumar.
Acuma ca sa vorbesc in cunostiinta de cauza:
d Alves crezi ca ii superior lui Costacurta (ani 1990)?
Pique si puyol sunt superiori lui Maldini si Baresi?
Fabregas crezi ca il depaseste pe Ancelotti
si Busquets ii 20% din Rijkard

Mihai (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:50

Catalin eu zic ca ai o gandire simplista daca poti comenta la modul acela 4 ani de dominare clara la nivel mondial a Barcelonei. In rest mi-as dori sa apreciem valoarea si de asemenea inteligenta acelor oameni care stau in spatele performantelor la nivel sportiv a clubului catalan

chinele (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:52

Banuiesc ca de la San Francisco lumea se vede asa ca din loja. Nu mai postati oameni buni aberatii si jigniri („comentator mic si inexistent” hmm). Rusine!

cristi (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:53

da, ca intotdeauna nu ma dezamagiti cand citesc un articol de al dumneavoastra. Sunteti jurnalistul erudit din categoria elitelor din presa noastra. O categorie cam subtire…Din pacate… E clar ca pentru dvs. scoala n-a fost un cumplit mestesug de tampenie, drept pt care manuiti cuvintele precum extraterestri mingea.

jack jack (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 13:55

Oameni buni, mai stiti cand marele Cristiano Ronaldo a fost facut magarusul la centru terenului intr-un meci cu Barca?? Parerea mea este ca reactia de frustrare a lui Ronaldo denota incapacitatea tuturor echipelor care joaca cu Barca. Fotbablul prin jocul care il defineste, prin banii pe care ii produce, prin suportul fanilor din toata lumea ar trebuie sa fie un SPECTACOL. Sa-mi spuna cineva daca i-a placut Porto sau Inter Milano atunci cand au castigat CL. SA NE BUCURAM DE SPECTACOLUL PE CARE IL OFERA ACEASTA BARCA !!!!

VALI (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:03

@Gicu
E f tare ca te dai obiectiv dar de tragerea nesimtita de tricou la Puyol in tur in careu nu vorbesti nimic, de faultul in careu la Sanchez. Nu trebuie sa dai tu decret care este cea mai mare echipa sau nu, o vor face altii.

Si tu, ca multi altii, creati o chestie mistica cu simularile, Busquets nu este nici primul nici ultimul care simuleaza, si nici nu o face mai mult decat altii, lista este f lunga, incepand de la legendarul Inzaghi pana la Nani, dar da mai frumos daca se vorbeste doar de Barcelona cum c-ar fi acolo cei mai mari simulatori, sigur ca da, impactul emotional este mai mare, asta e.
Iar toti cei care vorbiti de arbitraj si vreti sa pareti corecti, vorbiti si de tur unde italienii au fost avantajati, acolo nu a mai fost furt nu, a fost doar in retur.

Gbn (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:05

Ce de frustrati, dar e o normalitate intre romani. Daca va uitati putin la comentatorii italieni si la impatimiti oameni de fotbal italieni, suporteri ai Milanului, dupa meci toti au recunoscut superioritatea Barcelonei. La ei se vorbeste mai putin de aceste 11m decat la noi, concluzia? Educatia romanilor, indoctrinati cu prostiile de zi de zi din televiziuni. Cum putea Milan sa se califice cu doar 1 sut pe poarta in 90 de minute? Ati numarat doar ocaziile Barcelonei 1 la 1 cu portarul? Si cele 2 penalty-uri din tur s-au facut uitate asa repede? Nu sunt fan Barca, doar fotbalului spectacol oferit de ei. Criticati pasele foarte multe, dar de ce nu mai e nici o echipa in lume care sa fie in stare sa paseze la fel ca ei, avand in vedere succesul jocului practicat de ei? Si ar mai fii multe de spus pentru acesti frustrati.

ultimuldinamovist (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:06

Poate ca nu va mai citi nimeni comentariul acesta… Parerea mea este ca o finala Bayern-Barca, jucata pe Allianz Arena, ar fi „Dumnezeu pe Pamint”, cum se zice. Cred ca numai nemtii ii pot bate pe acesti „copii frumosi”. Un Real-Barca nu numai ca ar urati sfarsitul de sezon, dar ar mari si avantajul psihologic al catalanilor.
Finala de la Munchen ar fi primul meci cind n-as paria pe Messi&Co. Sa dea Dumnezeu sa vedem fotbal!

Bafta tuturor!

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:07

Dl Gicu, vad ca suferiti rau de tot si va doare tare. Sunteti un roman pur si sange si nu ati invatat nimic din USA. Arogant, plin de rasine si cu o logica primitiva. Vreau sa anunt ca insusi Cruyff a zis ca actuala Barcelona e cea mai buna echipa din istoria fotbalului. Probabil stiti mai mult fotbal decat el sau toti marii profesionisti din fotbal. Ne inclinam in fata unui astfel geniu si va multumim care ne-ati impartasit o bucata neinsemnata din luminatele dvs cunostinte.
A si inca ceva. Ni se rupe de unde ati vazut dvs meciul. San Francisco sau de unde ar fi. Putea fi si de pe Luna, tot nimic nu ati inteles.

lucian82 (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 14:17

BUCURATI-VA DE FOTBAL, BUCURATI-VA DE BARCA, e un privilegiu de a fi contemporani cu INIESTA,XAVI, LEO si ceilalti ,bucurati-va de fotbal si atat.Pt. cei carora nu le place BARCA exista telecomanda,va rog nu va uitati la meciuri. VISCA BARCELONA, VISCA CATALUNIA!!!!

Comentează