Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Opriţi timpul!

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile […]

joi, 5 aprilie 2012, 8:50

Să le dorim neobosiţilor catalani o viaţă lungă. Nu ştiu ce altceva le-am putea dori

Am senzaţia că zeii au căzut în cap. După Barca-Milan e ca după Vaslui-CFR, se vorbeşte mai mult despre arbitru. Despre domnul Kuipers şi loviturile lui de pedepsire. E stupid. Barcelona ar fi cîştigat oricum. Şi dacă n-ar fi cîştigat, ar fi fost doar o enormă fractură de destin. N-ar fi fost logic. Nu pentru că un om nu poate învinge o maşină, ci pentru că nici măcar o maşină n-ar putea învinge teribila maşinărie umană fabricată în atelierele hărniciei din Catalonia. «Intouchable Barca» a titrat L’Equipe. Da, sînt de neatins. Englezii au inventat ceea ce se numeşte football. Micuţii au inventat computerball.

«Acum îl înţeleg pe Mourinho», a grăit frustrarea din Ibra. Bonjour, tristesse. Nu, slăvite samurai cu faţă de Anonymous, n-ai dreptate. Replica e prea simplă. Mourinho i-a bătut atît cît să-şi dea seama că nu-i poate învinge. Şi nu-i din cauza arbitrilor. Ci pentru că, pur şi simplu, nu se poate! Înfrîngerile lor sînt doar accidente, speculate prompt de cei oprimaţi, plictisiţi, desvrăjiţi de supraomenescul acestui stup. E ca şi cum un corporate ar rata din întîmplare să strivească vreo două-trei furnici în drumul lui senin către serviciu.

Lăsaţi şi penaltyul, atîta vreme cît venerabilul Nesta îl dezbracă pe Busquets cu nerăbdarea şi insistenţa cu care un puber smulge hainele primei fete din viaţa lui. Nici măcar nu mai căutaţi tactica. Opriţi timpul doar! Opriţi meciul! Stop-cadru! E ca în Blow Up. Pac! 8 catalani într-o secvenţă, pac!, două secunde mai tîrziu sînt tot 8, dar în partea opusă a terenului, pac!, ne mutăm la loc şi sînt tot 8. Dai înainte, dai înapoi. La stînga, la dreapta. Opt plus opt plus opt. Faţa lui Ambrosini e precum cîmpia de la Kursk. Messi şi Fabregas arată la final de ca şi cum tocmai ar fi ieşit de la un masaj. Cei doi au cruzimea şi inconştienţa copiilor care îi pedepsesc pe oamenii mari. Se cred nemuritori şi poate chiar sînt. Li s-a zis bine, extratereşti. Mi-e teamă că nici ADN-ul lor nu mai seamănă cu al nostru.

Jocul Barcelonei naşte spaime. E ca o punere la moarte pe muzică simfonică. Ei sînt peste tot, peste tot, ca într-un coşmar, ca o matriţă scăpată de sub control care varsă întruna fotbalişti identici pe teren, o pădure deasă de picioare, un catralion de plămîni, mingea purtată ca pe valurile unei mări către ţărmul golului. Degeaba o respingi, oceanul o va aduce mereu şi mereu înapoi. Potop. Sfîrşitul lumii. Neant.

Un pic mai tîrziu le-am văzut pe Bayern şi OM jucînd fotbal. Era ca şi cum cineva îmi luase un pistol de la tîmplă.  

Comentarii (193)Adaugă comentariu

florin (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:14

Frumos dl Naum, dar putin prea filozofic .. In rest, aveti dreptate.

adi_stelistul (37 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:15

Barcelona ucide competitia. Sigur, vina nu le apartine, dar asa se intampla. Au mai fost cazuri: Ajax in primii 3 ani ai deceniului ’70, Bayern in urmatorii 3, nu e cazul sa ne ingrijoram. Mi-l amintesc si pe Federer de acum cativa ani, ma enerva deja sa tot aud cum elvetianul a mai castigat un turneu maturand tot in cale. Nu pentru ca as avea ceva cu el ci pentru as fi vrut sa castige eventual dupa un tie-break ca cel dintre McEnroe si Borg intr-o finala de Wimblendon (32-30 sau asa ceva). Sa asteptam antidotul, nu? 🙂 Da’ as vrea sa fie o echipa la fel de buna sau mai buna, nu o scadere a Barcei.

Stefan (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:17

Mirific… cineva care stie sa apecieze adevarata valoare… o caracteristica greu de intalnit la noi romanii.

sorin (6 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:19

Corect ! Chestia cu cel de-al doilea penalty care ar fi fost acordat eronat nu are nici o relevanta ! Barca joaca ALTCEVA .Totusi repet obsesia mea ca este si o conjunctura favorabila de generatie .Daca in acest lot nu ar fi existat concomitent Xavi ,Iniesta ,Dani Alves si mai ales Messi nu ar fi existat ACEASTA Barcelona.

adrian suciu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:19

Asa-i. Ca iti place sau nu jocul echipei, Barca e cea mai buna.

Pele (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:20

indiferent cu cine am tine..ar trebui sa ne bucuram ca suntem contemporani cu o asemenea echipa..
iar cei ce critica aceasta echipa sunt doar niste frustrati care nu sunt in stare nici sa ajunga sa traga la poarta acestei echipe..milan un sut pe poarta marti seara…si realu 10 in ultimele 2 meciuri..

b0gdan_88 (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:23

NOTA 10 !!!

madskills (10 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:25

Superb articol domnule Naum. Ai „pictat” in cuvinte exact sentimentul pe care il are toata lumea pentru „chestia” aia care o joaca Barcelona. Ca fotbal nu mai este demult. Fotbal joaca restul, Barca are deja propriul ei sport, iar adversar nu poate fi decat unul singur: ei insisi.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:26

domnule naum un pic de adevar nu ar strica. ce spui ca nesta la dezbracat pe catalan, dar colegul catalanului ala cica puyol nu il blocheaza pe nesta? zei? inseamna ca nu ai vazut echipe mult mai bune ca si zei tai cazuti.

claudiu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:26

felicitari,in sfarsit ,un site de sport pe care citesti stiri ,despre sport si nu femei dezbracate si ce face crudu ca pe sport.ro,felicitari radu!imi amintesc cu placere cum stateai la boxa comentatorilor la meciurile bune ale stelei.

sor (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:27

jocul Barsei trebe sa introduca regula jocului pasiv de la handbal, au transformat fotbalul in handbal. Pt mine e jalnic sa ai 30 de pase in propria jumatate de teren, e batjocura, sau ceea ce s-a intamplat cu Milan in care 2 de la Barsa aflati la 2 metri unu de altu, static, au schimbat vreo 5 pase consecutiv, jalnic, penibil, batjocura, de curtea scolii.

livanu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:28

Excelent articol….Foarte bine spus…

Marius (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:28

Frumos articol domnule Naum. Nu sunt fanul Barcei si cred ca dintr-o inconstienta care frizeaza orice regula a evidentei am ajuns sa ma plictiseasca meciurile lor. Mai mereu se stie ca vor castiga, mai mereu toti ii ridica in slavi. Probabil din acest sentiment se naste si intrebarea fireasca, zic eu, cum s-ar descurca intr-un alt campionat, sa zicem cel englez?! Probabil ca un Messi ar face ceva notabil si acolo insa ma indoiesc ca ar mai fi atat de protejat cat este acum. Am vazut de cateva ori rabufniri ale unui orgoliu crescut artificial, faulturi si comentarii la adresa adversarilor care nu isi aveau rostul, inteleg ca e special, este si va fi crescut in directia asta dar atunci cand accepti asemenea titluri trebuie sa fii constient ca lumea te copiaza, copii te copiaza si nu ai voie sa fii prea mult timp pamantean, esti zeu comporta-te ca atare.
Eu unul vreau sa castige Chelsea UCL, as vrea sa vad bucuria nedisimulata a lui Iovanovici si nicidecum fata plictisita de succese a unui Messi pentru care munca mai inseamna doar umilirea la propriu a unui adversar care a avut nesansa de a fii contemporan cu, spui tu, zeii…toate bune.

Aeroman (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:31

M-am saturat de apologia jocului practicat de FC Barcelona. Toata lumea este in extaz… Daca Messi se impiedica pe teren, o face „extraordinar”. Mie personal nu-mi place combinatia dintre fotbal in sala si handbal, pe care o practica echipa lui Guardiola. Este adevarat ca jucatorii Barcei sunt foarte buni pasatori si ca fac un pressing extrem, dar din punctul meu de vedere dupa ce vezi cateva meciuri ale Barcelonei incepi sa te plictisesti. Fazele sunt trase la indigo, aproape toate golurile sunt date din careu, iar pasele nu depasesc 10 metri. Respect opinia celor care admira neconditionat echipa FC Barcelona, dar eu am ajuns la saturatie. Nu-mi mai ofera nici o emotie vizionarea unui joc al lui Messi & Co. Ma scarbesc comentatorii care se minuneaza la faze de joc ce se repeta de sute si sute de ori. Admir fotbalul din Premier League si urmaresc cu placere chiar si partide din Championship. Au o doza de imprevizibil care ma atrage. Imi plac pasele lungi, suturile de la distanta si golurile date cu capul. Cand vreau sa vad handbal sau fotbal in sala, prefer sa urmaresc sporturile respective si nu un melanj pe care multi il considera genial. Va doresc vizionare placuta la jocurile echipei „geniale”.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:32

inca ceva. tocmai asta ii prob ca ei au aceiasi expresie fetei dupa 1 an in care joaca tot la 3 zile. nu te face sa te gandesti ca poate au ceva? se vor dezumfla si ei

cristi adam (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:32

f frumos domn naum

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:33

Bun articolul si bine scris.

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:43

@Aeroman: Te invit sa urmaresti meciurile pe Sky si sa vezi ce zic si englezii. In platou aduc intotdeauna jucatori si antrenori de clasa care toti la unison se minuneaza de aceasta echipa si de Messi. O spun cu o bucurie in ochi pe care nu credeam ca o sa pot vedea la englezi, englezi care nu demult se credeau cei care joaca cel mai frumos fotbal de lume. Daca au ajuns si englezii sa zica asta despre Barcelona, atunci nu cred ca ar mai trebui sa exista nicio indoiala in ceea ce priveste Barcelona si Messi.

Cristi (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:45

„…venerabilul Nesta îl dezbracă pe Busquets cu nerăbdarea şi insistenţa cu care un puber smulge hainele primei fete din viaţa lui” – Nu prea are ce cauta fraza asta daca vreti un comentariu obiectiv. In aceiasi faza si Puyol la randul lui il tinea pe Nesta. Sunt de acord, cred pentru prima data cu dl Craciunescu, cand a zis ca trebuia data minge de arbitru daca chiar voia sa fluiere ceva. Fara acel penalty, nu stiu cum ar fi evoluat jocul, pentru ca milanezii stiu sa se apere si sa contra-atace, asa cum au dat si golul venit contrar jocului. Daca Barca era presata de timp, Milan putea profita pe contra-atac, asa s-a vazut nevoita sa lase spatii in aparare, pentru a egala. Deci penalty-ul acela chiar a contat, dar ma bucur ca a mers Barca mai departe pentru a ne bucura de jocul ei spectaculos.
Barcelona are talent si va avea mult timp in continuare. Este perioada ei de glorie asa cum au avut-o si alte mari echipe la randul lor. Problema se pune cat timp vor mai fi motivati jucatorii sa castige titluri in fiecare an cu aceiasi echipa. Un exemplu ar fi in campionat unde Barca s-a incurcat de echipe slabe si datorita lipsei de concentrare.
In schimb ma bucur ca in acest an, in semifinalele UCL vor fi meciuri spectaculoase, cu echipe care nu pun accent asa mult pe faza de aparare. Barca va trece sigur de Chelsea pentru ca echipa engleza nu trece printr-un moment bun si nu va face fata jocului Barcei, iar de la Real – Bayern mi-as dori sa vad ceva asemanator cu Manchester United – Real din 2003-2004.

squareball (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:46

Spunea cineva mai sus , ca i se pare jalnic faptul ca doi jucatori ai barcelonei au facut „magarusul” cativa jucatori ai milanului . Stau si ma intreb ce i-a oprit pe milanezi sa nu faca si ei asa ceva. As vrea sa vad si o alta echipa facand aceste lucruri la acest nivel , si mai ales unei echipe precum milanul. As vrea sa vad o echipa de la noi , facandu-i asa ceva unei echipe din Italia , din pacate noi nu suntem in stare sa tinem mingea 2 minute … in fata unei echipe precum Milan , ne cad chilootiiii de pe noi .

Florin (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:47

Mda… asa ai zice daca vezi cu ochii unui nechibzuit care ramane plafonat intr-o credinta ce in ultima vreme numai ofera un suport palpabil sau „real”. Vazand ultimele meciuri ale celor doua favorite la titlul de cea mai buna, constat ca Barca pierde teren in ceea ce priveste spectacolul si reusita, multe ratari, multa superficialitate, latura romana a spectacolului, lasa ma ca merge asa. In mod normal nu fac comenturi legate de mai nimic dar orbirea totala m-a deranjat dintodeauna. Eu raman la parerea ca zeii se apropie de o mare pogorare si nu va fi ceva spectaculos sau divin cum asteapta toti ci un spectacol al umilintei si al esecului. Eu am vazut un meci in care Barca a putut foarte putine si cu mult ajutor (doua faulturi in careu, o deviere supernorocoasa), si desi nu stiu cum proceda dl Naum ca puber relatarea este prea plastica si cred incorecta pentru ca am tot vazut zeul Puyol sau zeul Pique facand aceasta despuiere in foarte foarte multe cazuri, si nici avertizarea verbala nu era folosita ca mijloc punitiv – dar de zei au parte intodeauna de tratament special ca deaia sunt zei. Ramane de vazut confruntarea zei – muritori frustati, si sper ca domnul Naum sa ramana in continuare un „real” critic divin.

ovidiu-3003 (159 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:51

O sa cada si Barcelona …nimic nu este vesnic .

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:51

si un ultim lucru domnule naum. haide-ti sa ii acordam cupa Champions League lui barca la inceputul sezonului” citez:Şi dacă n-ar fi cîştigat, ar fi fost doar o enormă fractură de destin. N-ar fi fost logic. „”(prin septembrie) ca daca ii cea mai buna nu poate si nici nu trebuie sa piarda trofeul.

Elton (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:56

Radu te felicit, asa vreau sa scrii mereu ! Vad ca sunt multi frustrati care se leaga de jocul Barcelonei, de faptul ca paseaza ca la handbalm, e incredibil cat de frustrati sunt…Nu au nici o treaba , nici o tangenta cu fotbalul. Barcelona este magnifica, sa ne bucuram ca vedem un astfel de fotbal. Spectacol total. Pentru restul, e cancan…va doresc somn usor

Marius (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:58

Nu pot intelege de ce atata rautate si frustare. In loc sa va bucurati de fotbalul oferit, voi de abia asteptati ca aceasta echipa sa dispara. Tipic romaneste.

Dac.Impielitzat (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 9:59

un articol plin metafore aruncate aiurea.
daca intelegi fotbalul iti dai seama ca barca e la un moment cand chiar e de batut, au obosit psihologic, si fizic dar asta se repara. cu psihicul e mai greu. s-a vazut clar cum la 1-0 nu mai jucau la fel, dar nu la fel in sensul rau. in fine, eu o vad de batut daca intalneste o echipa fff motivata si cu suficient talent si pregatire o bate pe barca. nu mai este ce-a fost. a intervenit ceea ce este inevitabil, oboseala. toti obosim si e foarte normal.
si chelsea si madrid si chiar si bayern o pot bate pe barca in momentul asta.
pep stie foarte bine asta si de aia e din ce in ce mai agitat si mai recunoscator ca niciodata pentru fiecare victorie impotriva celor mari. si e foarte bine ca este asa 🙂

Cristi (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:01

Probabil daca ar fi primit Barcelona cele doua penaltiuri care i se cuveneau la Milano, nu mai ajungea discutia aici. Echipa mai buna s-a calificat.

SmileBam (3 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:10

@Aeroman:fie ca-ti place sau nu.Barcelona de acum este o echipa geniala.Nu este cred nici o echipa in istorie care sa-si aroge cu atata tarie un stil care va ramane mereu al ei.Asta e stilul Barcei.Fotbalul visat de Cruyff.Pana la urma,fiecare cu ce-i place.Fotbalul din Premier League mi se pare antic fata de ce joaca Barcelona.
P.S.Sa fiu sincer,laudele trebuie totusi domilite.Devine exhaustiv.Plus ca,sa fiu iar sincer,Barca este intr-o usoara scadere.Ca un om ce s-a uitat constant la meciurile Barcei din era Guardiola,anul asta se 9observa o anumita scadere,mai ales la Xavi si Iniesta.Messi ramane extraterestru si va ramane si fara cei doi.Pe departe cel mai mare jucator din istoria Barcei,la nici 25 de ani impliniti.

tiki-taka (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:16

putin cam mult entuziasm pe alocuri in articolul dumneavoastra…in rest,ati sintetizat excelent…eu nu imi dau seama de ce se face atat tam-tam pe seama arbitrajului(chiar se uita asa repede meciul tur?)…am citit mai sus ca jocul barcei este jalnic,ca dau goluri numai din careu,ca fac mereu aceeasi faza…dar oare daca fac mereu aceeasi faza,atat de inapti sa fie adversarii sa nu o invete odata?…se vede si din avion ca sunt prea buni…acum au batut in 10(nu stiu daca a observat cineva prezenta lui cuenca pe teren)…si referitor la fanii milanului cred ca ar trebui sa ingrijoreze faptul ca au dat un sut pe poarta…cam greu sa te califici asa…tare mult as vrea sa vad si eu o echipa ca vine pe Camp Nou si subordoneaza Barcelona…dar cat Messi va scoate atat de usor 2-3 oameni din joc in fiecare faza,TIKI-TAKA va functiona fara nicio problema…In incheiere as vrea sa va intreb daca este intamplator ca in fotbal,handbal,baschet echipa blau-grana este in semifinale cu sanse mari de reusita in toate cele 3 competitii?

mircea nicola (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:20

multi idioti sunt pe lumea asta. sa critici barca este dovada prostiei abisale. desigur ca fac si catalanii greseli, dar realizarile lor sunt de-a dreptul extraordinare.

catalin (4 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:31

Habar nu aveti de fotbal din pacate, „Barcelona ar fi cîştigat oricum” , eu nu cred. Au dat 3 goluri, 2 din 11 m. Barca a fost ajutata la scoruri la care Milan era CALIFICATA. Si normal ca e mai simplu sa joci cand rezultatul iti convine. Am mai zis asta de 1000 de ori, TIKI TAKA nu functioneza atunci cand trebuie neaparat sa inscrii, nu poti da 300 de pase in terenul tau si la mijloc fara sa te apropii de poarta, in meicuri eliminatorii la scor nefavorabil, intri in criza de timp si te precipitii. Daca al doilea a fost penalty, la Ibra in careu a fost tot penalty. Robinho scapat singur cu portarul se fluiera hent(nici vorba). Si nu e prima data, cu Chealsea 2 penalty-uri neacordate in finalul meciului de pe Stanford bridge, cu Arsenal Van Perisie continua o faza la care scapase singur la poarta si trage, se fluierase ofside(fluier auzit foarte slab in vacarmul existent) primeste galben imediat, fiind al doilea este eliminat, la 1-1, scor la care Arsenal era CALIFICATA, eliminare dictata pt ai AJUTA pe barcelona. Cu Inter, jucator eliminat GRATUIT pt a ajuta barcelona sa recupereze, si nici asa n-au putut. ALA a fost meciul care a demostrat, ca TIKI TAKA nu te ajuta cand ai un rezultat de intors si trebuie neaparat sa inscrii cat mai repede. Cu Real Pepe eliminat in minutul 60 la 0-0 pe bermabeu. TOATE astea sunt meciurii din fazele elimiatorii alea champions league, care zic eu demostreaza, ca atunci cand dau de echipe puternice, sunt mereu impinsii de la spate, ATAT cat au nevoie, PANA CONDUC, apoi pot sa faca JOC PASIV tot meciul in continuare. Mai are rost sa amintesc ca jumatate din echipa lor sunt femeii care se tavalesc la fiecare atingere, ca adversari primesc galben la primul tacking iar messi, iniesta, fac 5 faulturi din spate, trageri de tricou, etc si niciodata nu iau galben, ca doar ei sunt vedete, au voie sa opreasca atacuri fara sa fie avertizati.
Revin la afirmatia epica „Barcelona ar fi cîştigat oricum”
. Barcelona fara AJUTORUL constant ar arbitriilor , EXACT atunci cand au nevoie, n-ar fi avut perfomantele pe care le au NICIODATA.

Barca (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:31

Nota 10, intr-adevar extraordinar. Suntem privilegiati ca suntem contemporani cu o asemenea echipa, dar multi nu vor sau nu pot sa inteleaga asta. Pentru multi mai important este antifotbalul si neputinta lui mou, decat aceasta masinarie de fotbal…

makaveli (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:37

bai nesimtitule cum poti sa afirmi ca nu au fost ajutati de arbitri,sunt buni dar mereu sunt ajutati in momentele cheie.

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:38

Domnule Naum nu raspunde-ti la mesaje? sunt curios

Miky198 (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:38

Felicitari pt articol ar fi prea mult, unii ar zice ca suntem niste „lingai” inclusiv Dvs. Dle Naum, chiar daca realitatea este aceasta si dpmdv, fiind si fan AC Milan, dar apreciind si Istoria pe care o scriu acesti pushti fantastici de la Barca de cativa ani buni incoa’.

@ Aeroman
Omule, iti inteleg „plictiseala”, dar ce mi se pare mai degraba SURPRINZATOR…ca in 3-4 ani de zile in care toti antrenorii din lume (printre care si vestitu’ Mou – un caracter infect pt mine, sau un adevarat SIR, Fergusson) vad zi de zi ce face aceasta echipa N-AU REUSIT inca sa gaseasca ANTIDOTU’

@Adi_Stelistu
Intr-adevar asa este, dar gandeste-te ca ce realizeaza Barca in ziua de azi, in conditiile in care nucleul e format din pushti (sau veterani gen Puyol/Xavi/Valdes) din pepiniera proprie….exceptand transferurile gen Alves, Alexis, Fabregas, Mascherano, chiar si Ibra…..e de-a dreptul INCREDIBIL…..intr-o lume in care BANU’ dicteaza totu’…si poate si acesta este MARELE SECRET al lor…..ca sunt ca o FAMILIE si esecurile/nerealizarile nu-i afecteaza/dezbina ca pe altii…parerea mea…

VALI (5 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:41

@Aeroman
E o chestie de gusturi, nici pe mine nu ma incanta jocul cu pase lungi, asta poate aproape orice echipa, chiar si de rang 3 din Europa. M-am uitat aseara la Chelsea, o gramada de mingi aruncate pe Mata si Torres, 100 de centrari in careu, inutile toate, in afara de golul 2, pe contraatac, cu-n sut frumos la coltul scurt, asadar acest stil pe mine ma plictiseste, multe faze jucate la intamplare aproape. Iar daca e asa simplu sa joci cum o face Barcelona, dc nu fac si alte echipe asta, pt ca este f eficient. Dar cum am mai spus, e o chestie de gusturi dar nu e cazul de exagerari sa spunem ca e un stil urat, jegos, penibil sau mai stiu eu cum, sa fim si seriosi

caine rosu 18 (7 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:42

Frumos!

VALI (5 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:44

@makaveli
Momente cheie au fost si la Milano dragule la faultul lui Alexis in careu si tragerea nesimtita de tricou la Puyol, dar omu a zis sa continue, sa nu cada, mare greseala a facut. Cand este dezavantajata nu mai sunt momente cheie, asa-i? Ipocrizie curata

gasspefoc (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:50

ptr. sor
BARCA nu BARSA
Pacat ca amesteci doua dintre cele mai frumoase sporturi
Felicitari Radu ptr articol, esti mare
Nu ai ce sa le faci celor ce nu inteleg NIMIC

gasspefoc (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:54

MAI OAMENI BUNI,FOTBALUL SI HANDBALUL SUNT DOUA SPORTURI TOTAL DIFERITE , DE CE NU VRETI SA INTELEGETI? DACA NU VA PRICEPETI, NU MAI SCRIETI

RoMario (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:57

Messi, te asteapta pustoailcele in curtea scolii sa le extaziezi! Tu nu vezi ca habar nu ai sa tragi cu piciorul drept, iar pe stangul abia ajunge mingea (fasait)la poarta?

Messi e un mingicar, restul, fac si ei ce pot !!!
Dar asta se face in curtea scolii.
Uitati-va la golurile din Anglia, Italia, Franta, Germania,… e cu totul alt spectacol fratilor !!!

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:57

Buna ziua! Este o echipa buna Barcelona, pentru ca are jucatori, luati individual, tehnici si abili ….insa ca un observator al multor meciuri, in multe perioade de timp nu pot sa fiu obiectiv. Exista o serie de semne de intrebare:

1. „pregatirea fizica” … si italienii de exemplu se stie sunt buni in acest domeniu … insa dupa 12 km alergati pe meci cum poti avea o fata ca si cum ai intrat pe teren in timp ce adeversarul e cam rosu si transfigurat?

2. „reguli egale” … exista stiluri diferite de arbitraj si interpretari diferite … nu are cum sa nu nasca semne de intrebare (nu intru in detalii … cei care au practicat un sport stiu cum te poate face un arbitru)

3. „economic fair-play” … insa doar pentru unii … pentru ca nu-i asa, pana unde poti merge cu datoriile ?

si ca incheiere sincer prefer un meci cum l-a facut dordmund – stuttgart cu 6 goluri in 20 min …

Nicu (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 10:59

Sa fie un fotbal frumos si „plictisitor de precis” dar si cu suturi de dupa 16 metri.

Jos jobenul dle. Naum pentru bunul simt de care dati dovada in articolul de mai sus.

GentleGiant (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:05

Barca i-a condamnat pe toti ceilalti la amatorism, inca niste ani de acum inainte.
Incep sa nu ma mai uimeasca haterii Barcei, care nu aud ritmul din cauza tobelor.

corolav (1 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:08

Domnule Naum,
am mai scris acest lucru și o repet.
În dumneata sălășluiesc doi oameni.
Unul care scrie și unul care vorbește la televizor.
Cel care scrie este superb, magnific, aproape de sublim, cu o exprimare apropiată de perfecțiune.
Cel care vorbește la televizor este naiv, stîngaci, penibil, aproape de ridicol.
În favoarea argumentelor pentru cel din urmă vin cu perioada „eurosportistă” a celor trei mari curse cicliste , alături de extraordinarul comentator , tizul Radu Banciu, și comentariile la meciurile de handbal și de pe la nu știu care olimpiadă ( pare-mi-se cea de la Beijing).
Sînteți un exemplar atipic și cred că ar trebui să consultați un psiholog.
În rest, ca să nu credeți că am ceva împotriva Dumneavoastră, vă doresc multă sănătate!

vdelavendetta (2 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:10

Prea mult patetism pentru o echipa care mie mi-a distrus emotia competitiei. De ce m-as uita la un meci al carui rezultat il stiu deja? Fotbalul in Champions League insemna spectacol, suspans, rasturnari de scor, comedie si drama. De cand a aparut Barcelona asta extraterestra parca e un pariu sigur.

dani (8 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:10

@alex
Pai cine era rosu la fata de oboseala? Nesta, Seedorf si ceilalti trecuti bine de 30 de ani?:)) Pai ei erau dupa primele 15 minute asa

alex (27 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:17

@dani
vorbesc la modul general … nu e singurul meci pe care l-am vazut cu barcelona …. si vorbesc pe seama unui subiect la modul general … nu punctual la acest meci

RadioShackTrek (9 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:18

Pai bine Mister Naum aveam pretentii mai mari de la tine ca ai comentat ciclism atatia ani… normal ca Barca deschide jocul deoarece isi creeaza spatii prin viteza si rispia de energie… dar isi permit doar sunt capodopera Doctorului Fuentes…

buuuuuuuuuuuuuu (15 comentarii)  •  5 aprilie 2012, 11:26

bravo alex. uni trebuie sa isi vanda si camasa de pe ei la ce datori au si alti nu pot sa aiba nici macar datori la curent.
Se stie ca in Spania este mai liberalizat dopingul
Cat despre pt toata lumea asta de mult nu mai ii valabila

Comentează