Oana Dușmănescu

Descoperă subiecte de viață în sporturi extreme și povești extreme în sporturi la care toată lumea crede că se pricepe

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Oana Dușmănescu
American Bully

Mai țineți minte istorioara aceea ușor tulbure din timpul Jocurilor Olimpice de la Rio, în care Lochte și alți câțiva înotători americani au inventat că au fost victimele unui jaf armat? De fapt, vandalizaseră, beți, o stație de benzină și […]

...

”It’s coming home, lads”

De ce iubește lumea o echipă pe care, în paralel, o ceartă? Că a avut traseu ușor, că nu a jucat tocmai fotbal, că pe alocuri s-a chinuit pe teren și ne-a chinuit și pe noi, în fața televizoarelor?

Vraja […]

...

Era în care râsul se îneacă

Glumele politice. Glumele întortocheate din fake news, cele care-ți trimit un nod în gât. Știrile gen pamflet, dar nu genul subtil și distractiv, ci cele care par mai amare și mai triste decât cele reale. Toate astea scufundă simțul umorului […]

...

Cele mai complicate lucruri din lume

Primele biciclete au fost inventate la începutul secolului al nouăsprezecelea. De-abia la începutul acelui secol, adică acum vreo 200 de ani. La cât de repede am învățat că trece vremea, descoperirea asta atât de simplă pare că a venit foarte, […]

...

Regi de tot felul

Vineri seara, puteai să ții cu Spania sau cu Portugalia sau cu vreo echipă de pe vreo planetă încă necartografiată. Cristiano e ca un dragon acaparator, devastator, încrezut și imposibil de imitat. Unii spun că dragonii fac prăpăd și nimic […]

...

Cît de mare este un suporter mic?

Am un amic la Cluj-Napoca. Înainte-vreme, se ducea, e adevărat, fără tone de înflăcărare, la meciurile lui „U”. Nu îşi făcuse loc în galerie, nici nu cred că şi-ar fi dorit din toată inima. Era şi el pe acolo, îi […]

luni, 19 septembrie 2011, 12:14

Am un amic la Cluj-Napoca. Înainte-vreme, se ducea, e adevărat, fără tone de înflăcărare, la meciurile lui „U”. Nu îşi făcuse loc în galerie, nici nu cred că şi-ar fi dorit din toată inima. Era şi el pe acolo, îi plăcea fotbalul, cum singur se lăuda – o mică mîndrie alb-negru, prinsă imaginar într-un piept de suporter, la fel de imaginar.

Ca prin minune însă, cînd Universitatea s-a dat la fund, iar hibridul CFR a început să scoată capul în ţară şi în Europa, cine-mi era în tribuna nou-veniţilor, cu o mutră firească, de putea să jure că s-a născut cu steguleţul alb-vişiniu în mînă?
Săptămînile trecute, la partida cu ŢSKA Sofia, cine suna cu naturaleţea unui stînjenel, tot din tribunele clujene, susţinînd de data aceasta pe Steaua lui Becali, înjurată de altfel copios – de acelaşi personaj, dacă mai e nevoie să precizez – cu ocazia sezoanelor trecute, cînd CFR ieşea campioană? Atunci l-am întrebat, în glumă, dacă face cumva parte din publicul acela care şi-a cumpărat bilet şi la Shakira, şi la Iron Maiden, pentru simplul motiv că atît mamacita columbiană, cît şi rockerii veterani au trecut pe la ei prin oraş.

Mi-a răspuns fără cuvinte. De la meciul de joi, Steaua-Schalke, amicul a lipsit. Probabil interesul pentru fotbal i s-a disipat, firesc şi brusc, ca de atîtea ori înainte. Sau poate că în oraş se afla Circul Americano sau altă atracţie ambulantă. Ca el cred că au fost mulţi joi seară pe stadion. Cei puţini rămaşi din arena plină de la întîlnirea cu bulgarii. Deşi, în teorie, Schalke era echipa de văzut, cel puţin în comparaţie cu ŢSKA. Oameni care nu au fost niciodată suporteri autentici, ci spectatori profesionişti. Oameni care vin cu inima deschisă pentru o distracţie nesperată în oraşul lor la mijloc de săptămînă, dar care uită cu seninătate meciul din secunda în care părăsesc stadionul.

Şi asta e şi bine, e şi rău. Da, civilizaţia pare calea pe care ar trebui s-o îmbrăţişeze populaţia de pe arenele din România. Calmul, curăţenia, ordinea, răbdarea – cred că acestea s-au găsit din plin la Cluj-Napoca. Nu ştiu însă dacă printre atîtea valori aseptice îşi va mai face loc, vreodată, şi pasiunea. Nu voi susţine niciodată huliganismul din tribune, dar sînt suporter (ce convenabil!) al emoţiei sportive, al iubirilor necondiţionate, al patimii care începe într-un singur fel şi nu se sfîrşeşte.

Comentarii (89)Adaugă comentariu

marius (12 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 12:29

si de-aia echipele mor, pentru ca nu intereseaza pe nimeni. cui ii pasa de urziceni? da-i la balamuc ca avem otelul, acelasi lucru. si tot asa, circ se gaseste.

Scobutil (4 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 12:50

nu doar civilizatia lipseste din bagajul elementar al suporterului roman ci si cultura pentru sport.
am senzatia uneori uitandu-ma la meciurile echipelor romanesti ca jucatorii prezenti pe teren au coborat din tribune…altfel nu-mi explic lipsa acuta de valoare, lipsa conditiei fizice,etc. poate ca suporterul roman nu mai are ce incuraja si se adapteaza la ce i se ofera…

sturridge (3 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 12:51

Probabil altele ar fi si performantele echipelor romanesti in Europa daca echipele locale ar fi sustinute. Alta motivatie pentru gazde (poate si alti bani), meciuri mai grele pentru oaspeti, alt nivel. Dar e mai usor sa sustii echipa de pe primul loc

Steaua1986forever (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 12:55

Draga Oana,

Este prima data cand te citesc…si culmea, sunt aproape 99.99% de acord cu ce ai spus. Insa, din pacate, ultimele tale fraze sunt infirmate de un jandarm care a avut creierii imprastiati pe caldaram acum cativa ani in acelasi oras si de aceeasi „civilizatie”. La fel, puteai in loc de Cluj….sa spui…sa zicem, meciul de pe National Arena. Si aici am vazut oameni extrem de civilizati…dar si…mai putin civilizati. Exact ca si la Cluj. Nu imi plac categorisirie de tipul „aia de la cluj sunt civilizati iar voi ceilalti sunteti niste barbari”.Denota foarte putina cultura si mai ales….rea vointa.

Neutru (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:03

Domnisoara „ziarista” esti departe de fenomen si vorbesti sa te afli in treaba. Orice individ care se duce la un meci local se lipeste de valoarea acelei echipe daca are rezultate. E normal si natural ca o echipa ce se scufunda sa nu mai ma reprezinte. Si asta ti-o spune subsemnatul care in una din perioadele de glorie a lui U nu am lipsit la nici un meci vreo 3-4 ani. Matale insinuezi ca echipa „hibrid” CFR nu merita sa aiba suporteri fara sa te gandesti deloc ca aceasta echipa in ultimii ani a adus satisfactii incomparabil mai mari decat echipa „fanion” u Cluj in intreaga sa existenta.
Ma duc la un meci de-al Stelei pentru a incuraja o echipa romaneasca intr-o competitie internationala si o injur cand joaca impotriva favoritilor locali. Cunostinta matale a avut prea mult bun simt sa nu-ti raspunda la o astfel de imbecilitate.
Daca ai curiozitate ar trebui sa afli ca suma suporterilor este constanta cu realizarile medii ale unei echipe si cu traditia propriei valori create in timp.
PS Nu suport echipa lui Porumboiu datorita patrolului ei insa am trait cu emotie si mandrie rezultatul ei din Italia.
Ipotetic inchei cu o intrebare la care n-am pretentia sa raspunzi:
Oare cati suporteri „sufletisti” ar mai avea Barcelona daca aceasta echipa ar juca 5-6 ani in ligile inferioare spaniole?

Scobutil (4 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:09

@ Neutru….intra pe youtube sau pe orice site unde poti gasi filulete si cauta Nottingham Forest….uita-te de cati ani sunt in divizii inferioare apoi uita-te la rezumatul ultimului lor meci ! ai sa intelegi imediat ce ne desparte atat de adanc de normalitate !

marius (12 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:13

@neutru
prietene, in afara fenomenului cam esti tu, si asta e bine, ramai acolo. barcelona n-o fi jucat ea in ligile inferioare, da’ a avut ani buni cand a jucat prost si tot atatia abonati avea. abonati care se enervau si plangeau si asteptau zile mai bune. adica astea de acum. dar ia vezi tu suporterii lui espanyol daca vin la meciurile marei barca sau. nu vin, iti zic eu. inghit in sec si asteapta vremuri mai bune pentru ai lor, chiar daca vremuri foarte bune n-au avut niciodata. ia vezi tu echipele alea mici din germania cati suporteri au? si performante canci, da’ nu conteaza, ca nu asa se iubeste, pe rezultate. ca tu, probabil, daca-ti ramane corigent copilul de 3 ori la rand o sa incepi sa tii cu al vecinilor, ca ala e premiant. cum sa zici ma ca n-ai lipsit de pe stadion „3-4 ani” si asta te indreptateste sa te numesti suporter, chiar daca ai tradat si tradezi cu mandrie ori de cate oriai ocazia?

marius (12 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:15

apropos, de ce nu te apuci tu sa tii cu elvetia?

amne (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:23

@Oana Dusmanescu – sunteti o buna reprezentanta a egalitatii sexelor in presa sportiva de la noi: va pricepeti la fel de putin la fenomenul fotbalistic ca si colegii dumneavoastra de sex masculin.

Flaviu (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:24

Neutru, cel departe de fenomen esti tu. Din cauza celor ca tine fotbalul din Romania moare. Pentru ca e plina tara de tarani ca tine, avizi doar dupa performanta, care schimba echipele ca sosetele. Daca maine CFR si U retrogradeaza si Sanatatea Cluj ajunge in Liga I, o sa fii mare „virus verde” de cand te-ai nascut tu. Cu mentalitate penibila ca a ta, din pacate imbratisata de foarte foarte foarte multi tarani din Romania amatori de fotbal, fotbalul romanesc nu va progresa niciodata. Nemtii vin la meci, fiecare cu echipa lui favorita, din orasul natal, stadioanele sunt pline, cluburile sunt ajutate semnificativ din vanzarile de bilete, materiale promotionale. Lipsa de cultura sportiva isi spune cuvantul.

Cunosc mari cfristi cu abonamente la stadion care ma intreaba cu 2 zile inainte de meci cu cine joaca CFR-ul, si tot asa acum 5 ani erau mari stelisti, iar in copilarie au tinut cu Dinamo. Sa ii combati nu are rost, e ca si cum te-ai lupta cu morile de vant. Traiesc in lumea lor. Cel mai trist e ca se dau fini cunoscatori ai fenomenului, dau lectii de etica, ei stiu tot, cand de fapt sunt 0 barat.

Domnisoara, cazul pe care il prezentati este elocvent. Tii cu U Cluj, apoi te muti pe stadionul rivalei, apoi mergi sa sustii Steaua :)), echipa care e rivala atat cu U Cluj cat si cu CFR :)). Va dati seama cat de lipsiti de substanta sunt invidizii astia pe care ii amintiti. Teoria formelor fara fond se aplica si in anul 2011.

Si nu uita „Neutru” sa iti aduci tot neamu’ pe Cluj Arena la un meci interesant, sunt convins ca peste noapte brusc te vei transforma in uist din nastere.

alex (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:35

de ce nu stai dumnata la cratita,si nu mai vb de fotbal

qwerty (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:35

asta cam asa e Oana ..dar cum ti se pare ca un jucator de 22 de ani de la o echipa de provincie sa faca poze in tricoul unei echipe din bucuresti ..sa zicem dinamo.. cand el este inca platit si joaca inca la ceea echipa de provincie ..fara ca el sa fi semnat nimic cu dinamo plus ca le mai face si declaratii de dragoste echipei cat si suporterilor din bucuresti. cum sa mai mearga omul sa sustina si la bine dar mai ales la greu asemenea jucatori. probabil si din aceasta cauza e scarba asta si lipsa oamenilor de interes fata de echipele de fotbal.

GARDA VECHE,STIINTAe (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:35

Da, chear ma incadrez in ansamblu, si asta se intampla in anii 1968-1979, cand eram prezent pe stadion-u „U”, sustinand STIINTA, (dupa aceasta data am parasit Romania)! in decursul acelor ani, n-am inteles aluviunea cenusie inpinsa de curenti straini vorbind alt dialect ne-find comun celor doua tabere… exista acel protocol ce zice ca, trebue sa respecti pamantu unde-ai fost nascut! si celalt?! nu uita mana intinsa tie.

Flaviu (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:44

alex, mai bine ai invata sa scrii si ai lasa deoparte misoginismul. Nu mai e la moda din evul mediu. Sau tu crezi ca toate femeile is proaste doar pentru ca nu te baga pe tine in seama. Marlan jenant

klauss (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:46

„[…] suporter […] al emoţiei sportive, al iubirilor necondiţionate, al patimii care începe într-un singur fel şi nu se sfîrşeşte.”

Partea de incheiere e pur si simplu antologica.

doriansky (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:47

@ marius
EXCEPTIONAL : „barcelona n-o fi jucat ea in ligile inferioare, da’ a avut ani buni cand a jucat prost si tot atatia abonati avea. abonati care se enervau si plangeau si asteptau zile mai bune. adica astea de acum. dar ia vezi tu suporterii lui espanyol daca vin la meciurile marei barca sau. nu vin, iti zic eu. inghit in sec si asteapta vremuri mai bune pentru ai lor, chiar daca vremuri foarte bune n-au avut niciodata. ia vezi tu echipele alea mici din germania cati suporteri au? si performante canci, da’ nu conteaza, ca nu asa se iubeste, pe rezultate. ca tu, probabil, daca-ti ramane corigent copilul de 3 ori la rand o sa incepi sa tii cu al vecinilor, ca ala e premiant”
Fantastic de bine zis!…. Voiam sa felicit autoarea articolului dar tu te-ai descurcat chiar mai bine!
Felicitari!

U (3 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 13:59

Oana draga! ce ne povestesti tu nu e exemplu de civilizatie ci o „c..vasarie fotbalistica” si lipsa de onoare!
Un suporter adevarat poate sa-si mai insele femeia dar echipa de fotbal niciodata!
Acesta e motivul pentru care se striga dupa franarii de conjuctura: C..velor!

Scobutil (4 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 14:08

@alex, ai incercat si lobotomia?? n-a dat rezultate nu?!?…se vede ! te-a ranit in orgoliu ! s-a apucat o femeie sa scrie despre unicul lucru la care te pricepi si tu pe lumea asta..despre un unic segement al vietii tale pe care doar ai senzatia ca-l intelegi..frustrant nu? „de ce nu stai dumnata la cratita,si nu mai vb de fotbal”….pune si dupa „si” o virgula sa arate mai frumos 😉

Richard (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 14:13

daca arde atat de tare focul pasiunii peluziste draga Oana du-te la un meci in peluza, departe de spectatorii plicticosi, bate-te cu jandarmii si cine stie poate ai si norocul sa te daruiesti ofranda fecioara fenomenului fotbalistic. Sunt destui suporteri la peluza care s-ar bucura sa te aibe intre ei… ai grija la cei cu torte sa nu iti arda parul, in rest toate bune.

cronicaru’ (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 14:23

hihi, unu’ te-a trimis la cratita. pesemne ca-i e foame

Neutru (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 14:48

@Flaviu & Marius
Sunteti penibili si datorita voua sa duce nu fotbalul de rapa ci tara asta. Daca voi considerati sa puneti pe acelasi plan grija fata de copil cu grija fata de echipa sunteti infantili.
Cad despre afiurmatiile lui Flaviu…deh …prostu nu e prost destul daca nu e si fudul
sanatate tuturor

Alin (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 14:49

Are mare dreptate această domnișoară, se pare că știe mai bine cu ce se mănîncă fotbalul decît mulți masculi.

dan.f (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:08

Hm, ciudata viziune! E ca religia: cu asta te nasti, nu mai ai voie sa ti-o schimbi, ca religia asta au avut-o si parintii tai! Domnita draga, pe parcursul intregii vieti, omul evolueaza. Acesta este si motivul pentru care, in copilarie, tine cu Steaua ca e „cea mai iubita echipa din tara”, in adolescenta tine cu „U” Cluj din spirit de fronda si rebeliune adolescentina iar apoi, la maturitate, poate sa tina cu CFR pentru ca au un stadion civilizat, publicul nu injura si nu scuipa seminte si, cel mai important, nu ii este teama sa mearga cu sotia si copilul la meci. Nu suntem obligati sa tinem cu aceeasi echipa toata viata pentru ca, de multe ori, si echipele se schimba! Cel mai bun exemplu e Steaua, care din echipa fanion a Romaniei si iubita de majoritatea romanilor, a ajuns echipa fanion a lui Becali, fara performante si hulita de proprii suporteri. De ce? Pentru ca acestia iubesc Steaua lui Iovan, Piturca, Hagi si Lacatus, nu imitatia condusa de cioban si acolitii lui.
Deci, ce faci ca suporter al Stelei? Ai 3 variante: nu te mai uiti la fotbal, il accepti pe Becali ca si imagine reprezentativa a clubului iubit sau te identifici cu o alta echipa, nefiind obligatoriu sa te dai „mare suporter”, poti fi doar simplu spectator. Asta e democratia si puterea de a decide singur ce-ti place si ce nu in viata!
Fotbalul e doar spectacol, nu religie sau, exemplu mai stupid, copilul tau…
FORZA…CINE VRETI VOI! 🙂

klauss (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:16

@Neutru
Esti genul de suporter pe care NU si-l doreste nici o echipa din lumea asta.

htc (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:18

Din momentul când ai numit CFR hibrid, nu mai avea sens să mai citesc articolul. Atenție la cuvinte, că dacă încerci să impresionezi diverse entități desconsiderând echipa ultimelor 3-4 sezoane, dovedești lipsă de caracter și incultură din moment ce nu cunoști sensul cuvântului hibrid. N-ai viitor în domeniul ăsta. 😉

marius (12 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:22

@neutru
da, eu sunt penibil si infantil ca iti compar doua tipuri de dragoste ca sa argumentez un punct de vedere. tu ai ales sa fii un exemplar matur si evoluat si sa injuri. si esti slab si la asta, ca daca imi petrec 2-3 ore aici cu tine ti se face si rusine de cat ai trait fara sa inveti sa injuri ca lumea. ma mir ca nu m-ai facut „frustrat”.

aspera (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:26

e misto articolul

marius (12 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:34

@dan.f
dumneavoastra macar aveti argumente, dar gresiti (zic eu) nevazand fondul: suporterii stelei care nu se identifica cu steaua lui becali lupta impotriva lui becali. cum pot si cum stiu ei, ca o fi bine sau rau, fiecare crede ce vrea. dar lupta PENTRU STEAUA. dinamovistii striga impotriva fratilor becali PENTRU DINAMO. aia de sub pod il cearta pe copos ca nu duce rapidul pe infectia aia a lor PENTRU RAPID. si exemplele pot continua. ideea e ca atunci cand lucrurile nu merg bine, nu te intorci si te reorientezi. n-am zis ca-mi iubesc echipa tot cat imi iubesc copilul, nu va faceti ca nu intelegeti. este doar o comparatie. eu (si cred ca si articolul) vorbeam despre suporteri. daca faci asta nu esti suporter al unei echipe si nu ai fost niciodata. asta nu inseamna ca nu poti fi un iubitor al fotbalului. dar nu esti suporter. si nu te obliga nimeni sa fii, si nu e nicio rusine ca nu esti. si e o mandrie sa fii iubitor de fotbal.

uapxela (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:39

Nu sunt fan nici Shakira nici Iron Maiden dar daca aveam posibilitatea mergeam la ambele concerte din simplul motiv ca imi place sa vad niste oameni cum fac ceva bine sau „pentru spectacol”.
Nu v-am mai vazut scriind pe aici,dar articolul e bun si va urez „Bine ati venit”

dan.f (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:39

@marius
Sunt de acord cu dumneavoastra, nu ma deranjeaza sa fiu doar iubitor al fotbalului si, eventual, suporter „de conjunctura”. Asta e, prefer sa-mi pot schimba optiunile cand vreau si cum vreau, nicidecum sa raman ancorat intr-un anume cadru de referinta care, la un moment dat, mi se potrivea.

Mihai (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:46

e bine ca va tot certati p-aici, in felul asta strange si duduia niste comm-uri. Multumim mult pentru articol Oana, ne-ar mai interesa daca se poate subiecte de genul: „Hair stylist-ul lui Mutu” , „Cine le face pedichiura fotbalistilor” sau „Colectia de genti a Victoriei Beckham”
Multumim:*:*

gogu (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:55

@cronicaru
si unu care a prins-o cu beckhamiada. muahahaha!

maisafie (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 15:58

Ce nu inteleg eu din articolul acesta e :
1. De ce CFR e o echipa hibrida ? In ce sens hibrida ? A nationalitatii jucatorilor ? Atunci si Barca, Manchester, Lyon sau Inter sau oricare alta echipa cat de cat serioasa de pe continentul asta e hibrida. Dar poate e altul sensul si nu inteleg eu.
2. De ce amicului care nu era suporter al lui U ci doar „îi plăcea fotbalul, cum singur se lăuda” (am citat) nu are voie sa ii placa fotbalul pe alt stadion? De ce dupa regulile unora dintre cei ce scriu aici mie nu are voie sa imi placa fotbalul decat intr-un sens, tinand cu o singura echipa?
3.Ce legatura are civilizatia cu pasiunea?
Ar fi trebuit sa stiti ca daca unul (in cazul dvs) sau mai multe exemple confirma o ipoteza nu o si demonstreaza, sau, mai pe romaneste „cu o floare nu se face primavara”, adica situatia unui „amic” care se pliaza dupa ipoteza dvs : ca cei din Cluj care tin cu CFR-ul nu simt pasiune nu inseamna in cazul de fata absolut nimic decat o premiza de a scrie despre ceva ce nu cunosteti (nu am scris ca nu intelegeti).

Clujean (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 16:00

Din pacate fenomenul sportiv ar trebui sa se lipseasca de asemenea elemente care nu fac cinste acestui sport,insa intr-o tara de profitori si de telenovisti al caror puncte de reper se rezuma in jurul columbenilor (money,money,money) totul este posibil.
Fiecare echipa are farmecul ei dar atata timp cat te muti ca tiganii cu satra nu vad unde mai e farmecul de a fi suporter.Respect adevaratii suporteri ai cfr-ului insa nu pot sa te numesti suporter cand fanii universitatii stiu mai bine istoria cfr-ului mai bine decat ei insisi.
Daca se cred suporteri am si eu o intrebare:
De ce nu erau prezenti in gruia in anii cand echipa se zbatea in noroaiele div. B sau C cum au facut cei de la U?

beep (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 16:08

cand, fiind microbist de mic, am fost nevoit sa aleg intre doua echipe pt ca doar ele existau din motive miticesti, da-mi voie sa imi schimb optiunea cand sunt (cred eu) mai matur si nu ma pune in aceeasi oala cu manelistii dansatori din burta pe shakira. inafara de faptul ca borcea cica danseaza precum shakira, nu vad niciun paradox in a asculta si iron maiden, scorpions sau bon jovi. iar prietenul tau e exemplul perfect de oaie. a fost, este si va ramane oaie, nu stelist. stelisti sunt cei de la sud pe care tot voi ii injurati pentru ca nu se schimba dupa d-zeul vostru, raitingul

Calin (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 16:59

nu mai exista fotbal cu echipe ale orasului, sunt doar societati. nu mai exista spirit in echipe, acum sunt societati comerciale, care vand si cumpara fotbalisti. totul e o afacere, de ce sa pui suflet intr-o afacere a cuiva? lumea merge la fotbal pentru a vedea spectacol, la fel cum merge la un concert. mi se pare normal si firesc sa fie asa. Universitatea Cluj nu mai are jucatori studenti la UBB de exemplu. Sunt clujean si ma duc la meciuri si la U si la CFR si mi se pare normal. Intru adevar inainte era altfel, dar asta e capitalismul, si ne adaptam.

Mircea O. (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 18:07

@dan.f
Poate e momentul (din viata) sa tii cu FC Barcelona ca astia sunt cei mai tari acum. Si pe viitor cine stie, poate cu rusii de la Anji ca aia fac investitii mari si vor veni sigur si rezultatele.

gtb (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 18:59

Draga domnisoara, desi nu va cunosc, sunt convins ca ati scris despre mine :). Multumesc din suflet!!!

radu (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 19:22

totusi, nu toti suporterii cfr-ului sunt de conjunctura. pe langa cei din gruia mai sunt cei de pana in 20 de ani a caror copilarie a coincis cu primele performante in intertoto si in campionat a echipei. eu am 18 ani si pana la 11 ani cand am venit in cluj nu auzisem nici de U, nici de CFR. cu timpul, am inceput sa merg la meciuri in gruia si sa prind drag de jocul echipei si de publicul civilizat, diferit de unii barbari din tabara rivala care numai studenti nu sunt. sunt multi de varsta mea care tin cu patima cu cfr-ul pt ca prin gimnaziu este si varsta la care incepi sa tii cu adevarat cu o echipa(pana atunci cel mai probabil esti stelist). acum U Cluj are si stadion frumos si echipa buna, da eu cred ca in timp se va observa o diminuare a suporterilor lor adevarati pt ca vin mai putini din urma decat erau. dar totusi, trebuie sa recunosc ca la noi pe stadion cu toate ca prezenta este printre cele mai ridicate la meciuri, majoritatea sunt simpli spectatori si galeria e de toata jena comparativ cu galeria U istilor. ar merita tot respectul daca nu s ar purta ca niste animale uneori

Stefan (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 20:18

De la o posta se vede ca esti o telectuala al militiilor universitare clujene. Imi place finalul gindirii tale ,,crede si nu cerceta, iubesteti aproapele ca pe tine insuti”. Din pacate m-am cam saturat de acest tip de telectuali mostenitori ai gindirii ,,Muncii de partid”. Ai fi fost un propagandist fantastic. Dupa tine cam ca toti ar fi trebuit sa ramanem in clasa I. Iti dai seama fatuca ce lume fantastica ar fi fost? Dar uite asa e viata. Clasa II-XII, apoi facultatea, slujba. Din pacate te anunt ca nu putem ramane doar in clasa I cum sugerezi tu. Tu ai ramas? Observi ce gindire hibrida ai?

alexandru clujean (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 20:19

Interesant articolul, felicitari! O neclaritate: concluzia „Nu ştiu însă dacă printre atîtea valori aseptice îşi va mai face loc, vreodată, şi pasiunea” …in tribune la cfr, desigur. Stie toata lumea ca in Cluj exista o echipa care a supravietuit, exista si va exista datorita pasiunii unor suporteri care nu au parasit-o niciodata.
Subscriu la condamnarea campioanelor de carton, a traditiilor inventate. Respect fidelitatii neconditionate.

DanT (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 20:22

Shakira nu a fost la Cluj, ci Beyonce. Shakira a fost la Timisoara. Dar pentru domnisoara probabil e acelasi lucru Timisoara cu Cluj, iar Shakira cu Beyonce.

mng (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 20:36

Frumos articol…dar chiar are un soi de istorie CFR-ul…initial si eu l-am considerat hibrid…dar personal nu vad nici o diferenta intre CFR si Wigan de exemplu. Si rahatii de la Wigan joaca de vreo 5-6 ani in Premier League. Aia e unii prostanaci au uneori noroc. Craiova, UTA, Farul se duc de rapa, in timp ce CFR Cluj are foarte multe trofee deja (prin comparatie cu „U”), a aparut Concordia Chiajna in A, Mioveni au fost Branesti etc

uzu (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 20:43

articol slab. idea de baza e absolut gresita: adica daca imi place fotbalul si merg la stadion sunt ce ? daca merg la teatru inseamna ca trebuie neaparat sa fac galerie ? merg la fotbal ca-mi place. tin cu o ochipa sau alta acolo, pe stadion. nu merg acasa cu durerea infrangerii. nu dau nimanui in cap pentru ca poarta tricoul adversarilor de azi.
acest articol este absolut gresit. da: merg la fotbla si la iron maiden. ce daca merg la toate. mie imi plac. cine este oana dusmanescu sa-mi spuna mie ca eu sunt gresit si ca-s lipsit de pasiune. ce stie ea despre pasiubnile mele si despre cum arata scara valorilor pentru mine. sunt un clujan pasionat de fotbal si as vrea ca U si CFR sa se lupte la titlu in fiecare an iar meciurile U – CFR sa fie un spectacol local, un prilej de sarbatoare, nu un prilej de dat in gura si spart vitrine.
ce e gresit, lipsit de pasiune si steril in atitudinea mea ?
inca odata: slab articol.

elaios (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 21:08

Mie mi se pare că Domniţa care a produs acest aşa numit text este paralelă cu fenomenul. N-ar fi o problemă, dar sunt deja cam prea multe Domniţe care scriu despre orice de parcă ar fi la un examen de Bac cu pile…

Aloha (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 23:46

Stimata doamna, aveti dreptate, mercenarii care joaca la U au inima mai mare dcat cei care joaca la CFR… Motiv pentru care e preferabila bucata de bordura studenteasca adevarata falsului spirit feroviar. Apropos, tu esti un hibrid?

Eusebiu Camilar (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 23:48

Dar cu suporterii universitatii care cânta pentru o echipa patronata de un dinamovist, antrenata de un dinamovist si cu vedete dinamoviste cum rămâne ?
In rest, respect dar prefer sa mă uit la un meci ca la un eveniment sportiv… Chiar dacă par demodat, parca nu-mi vine sa lovesc oameni cu caramizi in cap pentru ca au la gât un fular in alte culori decât cele favorite… Si încă ceva, mă ingretoseaza „intelectualii” spargatori de seminte…

In rest, pace tuturor si hai Cluju’ !

ucluj2011 (2 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 23:57

SINGURII suporteri ADEVARATI din Rominia sunt cei ai „U” Cluj si cei ai Rapidului. Rapidistii sunt mai multi , dar ca si PASIUNE SI FANATISM cred ca noi suporterii lui „U” ne putem compara cu ei. Urmeaza suporterii Universitatii Craiova , ai Petrolului din Ploiesti , si ai Timisoarei. Stelistii
sunt „suporteri” DE REZULTAT si pot sa vin cu TONE de argumente pentru a-mi sustine cele spuse. Acestea sunt lucruri pe care le stie orice om care se duce pe stadioane si care ARE LEGATURA cit de cit cu fenomenul fotbal.

Jose (1 comentarii)  •  19 septembrie 2011, 23:58

Exemplul e nefericit ales. La meciurile stelei atat cu Schalke, cat si cu TSKA clujenii au fost pe stadion in minoritate. Cei mai multi spectatori au venit de prin orase mici din Ardeal, din judete limitrofe Clujului. A scris Dancu despre asta, daca nu gresesc chiar in gsp.
Cat despre lipsa pasiunii la Cluj, hai sa fim seriosi. Avem mai multi suporteri la Medias (130km de casa) decat Dinamo spectatori in groapa. Universitatea a fost la fel de iubita si in „B” si in „C” si daca asculti cantecele galeriei sunt de departe cele mai frumoase din Romania.
Cred ca articolul tau era potrivit daca te-ai fi referit strict la modul in care e primit circul ambulant ros-albastru al lui Gigi pe unde joaca el prin tara dar sa contesti prezenta pasiunii la Cluj inseamna sa bati campii neprofesionist si neinformat.

motanul incaltat (16 comentarii)  •  20 septembrie 2011, 0:08

Ce are a face comparatia Shakira cu Iron Maiden??? Stau la Montreal si am incercat sa merg la cit mai multe concerte la Centre Bell—AC DC,Ramstein,Metallica,Kiss,Bon Jovi,Ozzy Osbourne dar si la Madona,Shakira,Killy Minogue si ….. Dar nu spun asta ca sa ma laud ci ca am ocazia sa vad marii artisti ai lumii.Cind stateam in Craiova niciodata n-a venit nimeni doar Asia si 3-Sud-ESt invitati de niste primari neo-comunisti…Daca ai impresia ca esti cool cind n-ai vazut-o decit pe Angela Similea si poate fetele de la Capilna iti doresc succes in continuare…Dar sincer merita sa vezi si Rammstein si Bon Jovi dar si Beyonce sau Killy Minogue….

Comentează