Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Speculă

Biletele pentru meciurile Timişoarei în Europa League se vînd numai la pachet. O decizie pe care a luat-o şi Steaua acum trei ani, în virtutea unei recomandări a UEFA. Dar la care a renunţat, în sezonul trecut. A pus în […]

vineri, 11 septembrie 2009, 5:57

Biletele pentru meciurile Timişoarei în Europa League se vînd numai la pachet. O decizie pe care a luat-o şi Steaua acum trei ani, în virtutea unei recomandări a UEFA. Dar la care a renunţat, în sezonul trecut. A pus în vînzare pachete, apoi bilete, ca să se asigure că vor fi tribunele pline şi în lipsa şanselor de a trece de grupă.

Fanii timişoreni sînt obligaţi să cumpere pachete. Vor, nu vor să vadă toate meciurile, au, n-au timp, trebuie să plătească trei bilete. N-au decît să nu vină, pe cei de la club îi interesează banii, nu prezenţa în tribune. 

În fine, UEFA recomandă, clubul alege. Conducerea Timişoarei a ales să vîndă numai pachete. Pe viitor, poate va reveni la gînduri mai bune faţă de marketing. Să renunţe, de pildă, la explicaţii de genul Cauchy-Buniakowski-Schwarz: „Clubul a plătit amenzi echivalente cu suma necesară pentru biletele a 1100 de suporteri de la peluze sau 600 de fani de la tribune. Şi asta, doar din vina unora dintre ei”. Din vina unora. Restul sînt buni de plată. Restul trebuie să ia bilete la pachet, ca să amortizeze torţele şi scaunele rupte.

Nu era mai simplu ca şefii clubului să se asigure că huliganii văd meciul la secţie? Pentru că ştim cu toţii că violenţa în fotbal nu se combate cu preţuri mai mari la bilete. Sau cu lacătul pe porţi. După cum se presupune că investiţiile în fotbal nu se acoperă doar cu încasările din bilete. „S-au făcut eforturi considerabile pentru a ajunge la acest nivel, spune comunicatul conducerii FC Timişoara, „iar cheltuielile sînt departe de a fi acoperite”. Ar fi o naivitate să-ţi închipui că biletele reprezintă principala sursă de profit în fotbal.

Şi oricum, pentru ca echipa să ajungă la acest nivel, fanii au făcut şi ei eforturi. Adică au cumpărat bilete, au venit la meciuri şi i-au aplaudat pe băieţi şi pînă acum. N-au aşteptat cupele europene ca să apară în tribune. Asta înseamnă să fii suporter adevărat şi tocmai loialitatea fanilor, necondiţionată de preţ, de vreme, de competiţie sau de adversar, vor s-o speculeze şefii clubului. În loc s-o stimuleze, pentru că e mare lucru să ai clienţi fideli pe criza asta.

Comentarii (32)Adaugă comentariu

free_banat (2 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 18:43

nu stiu de ce scrii tu despre timisoara??? vezi-ti de echipele mult iubite steauadinamo!

Radu B. (13 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 18:49

La Arsenal, în medie au fost 50.000 se spectatori pe meci… Cum un bilet costă în medie cel puțin 20 lire, se poate spune că încasează 1 milion de lire pe meci…

Și se joacă cel puțin 30 de meciuri pe sezon… Iartă un buget de cca 50 milioane de euro făcut numai din bilete. Ce zici, Măriuca?

Sigur, la noi nu poți cere 20 de lire pe bilet, dar măcar 20 de lei s-ar putea… mai greu e cu adusul spectatorilor la tribună…

Dar mă întreb de asemena: ăia de la Barcelona care au 90.000 de abonamente: vînd pachete de cîte 20 de meciuri… oare tot banii i-or interesa?! Și oare de ce s-or cumpăra?!

un om (9 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 18:53

nu,nu era mai simplu ! pt ca huliganii sa vada meciurile la sectia de politie,e nevoie si de „complicitatea” autoritatilor.

esti varza (1 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 19:10

De cand trebuie sa faca conducatorii de cluburi si pe politistii????
Poate la voi la echipele pe care le pupati voi in dos,echipe unde le si plateau conducatorii biletele, dar aici suporterii sunt si erau independenti de conducerea clubului.
Trebuiau luate masuri de fortele de ordine, politie.. poate si cu ajutorul unor „meseriasi” ca si voi (daca dati filmul cu ei), ca tot filmati voi toate rahaturile si va plac scandalurile.
Daca vom avea bani vom merge daca nu suntem cu sufletul alaturi de echipa, nu trebuie sa ne purtati voi de grija. Ne descurcam si fara „sfaturile voastre de bine”= instigari .
HAI POLI la bine si la greu.

adidas (30 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 19:30

pai din moment ce lumea civilizata spune ca asa este bine inseamna ca trebuie sa ascultam…asta spune toata presa din romania….

Filbert (45 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 19:38

Hmmm, preocupata (si) de inegalitati vectoriale?! Frumos….:)

Doctorul (96 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 20:51

Stimata doamna Maria Andries,

Problema este foarte bine pusa, pentru ca fiecare ar trebui sa aiba dreptul de a alege la ce meciuri sa mearga.

Cand au pus pachete, cei din Ghencea au avut succes pana la un punct. Daca prima data au venit sa vada echipele mari, in al doilea an acestia nu au mai umplut stadionul datorita atitudinii conducerii. Aici poate pierde si Timisoara, doar ca timisorenii sunt dornici de Europa. Pana la urma, TM nu au pierdut cu Shaktior, iar asta provoaca acea emulatie. De aceea conducatorii timisoreni isi permit.

Nu mai sunt banii care erau. Cand pui pachete in vanzare, automat in mintea suporterului apare ca plateste mai mult si mai ales, obligat. Daca ai putin PR in tine, vinzi pachete, dar vinzi de 2 meciuri sau de 3 meciuri, iar la primul pachet ii lasi posibilitatea de a alege combinatia. Daca isi ia doua meciuri si echipa e „in carti” vine si la al treilea. Daca are meciurile 1 si 3 si echipa castiga primul meci, atunci alearga dupa biletul 2, iar biletul 3 il foloseste pentru ca oricum l-a platit.

TM copiaza si atat. Tine sau nu, vom vedea. Anul asta tine.

Amatorii au construit arca, specialistii Titanicul. Ura!!! Si AMIN.

Peace,
Doctorul

vasile_00 (12 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 22:22

Mariutza, dupa ce ai avut cateva articole scrise parca de un Messi al presei, acum ai bagat articolul asta ca nici Banel nu e in stare sa scrie si gandeasca mai rau de atat! Sti povestea cu mersul la culcare cand iti spun cativa ca esti turmentat? Si tie iti tot spunem cand sari calul si te introduci fortat in articole despre marketing si PR ca esti paralela cu subiectul dar tu nu te lasi deloc!!! Cu ce te-a deranjat politica lui Iancu? As fi inteles ca dupa 2 meciuri cu tribunele jumatate goale ar fi fost oarecum normal sa te apuci sa critici, insa daca o sa fie pline ochi iar ti-ai dat cu stangu’n dreptu’!!! Mai bine ai insista pe faptul ca Steaua este tot timpul arbitrata si ajutata de brigazi din Bucuresti, azi la Tg Jiu Pandurii au fost facuti castigatori de un Oltean!!!

Sibelius (41 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 22:29

Cineva spunea de biletele de la Arsenal…sa calculeze si salariile jucatorilor si bugetul de transferuri…si sa vada cam cat reprezinta biletele.

vasile_00 (12 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 22:45

@Sibelius

salariul minim in Anglia este de aprox 900 lire (putin peste 5 lire pe ora)

Ardiles (7 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 22:52

@ Doctorul

Fii serios, asa creezi haos si confuzie. N-are rost sa te complici.

Iar pentru autoare: bani veniti de la fani reprezinta cam 30-35% din bugetul unui club mediu din vest. Mai mult la unele, mai putin la altele. Sunt cluburi care in momentele cele mai grele au trait exclusiv datorita fanilor(vezi Borussia Dortmund, cu o MEDIE de 79.000 de spectatori platitori). Benfica are aproximativ 172.000 socios, care cotizeaza 160 Euro pe an. Asta vine peste 27 milioane de Euro!!! Si oamenii astia doar au drept de vot si sustin clubul, daca vor la meciuri isi cumpara bilete sau abonamente(cu anumite avantaje ce-i drept).
Fanii nostri nu sunt constienti de asta, putini platesc pentru club si pentru produsele clubului. Daca Timisoara are suporteri adevarati si vechi uit ece situatie e la CFR, unde la magazinele cu produse sufla vantul. Fanii romani nu dau 30 lei pe un amarat de fular, l-ar vrea gratis daca ar fi dupa ei.

Oricum ei vor merge la meciuri, oricum Poli o sa aiba stadionul plin. Si sunt constienti si oamenii aia ca echipa a facut investitii mari si ca abia acum se pot culege roadele. Ai uitat cate vagoane de jucatori au trecut pe la Timisoara? Inca ceva, televizarea nu e o sursa de venit in EL. Deci trebuie compensat din alta parte. Zici tu ca n-o sa se stranga o suma mare? Eu, dimpotriva, sunt convins ca din bilete plus milionul pentru grupe plus banii pentru puncte(caci Timisoara va face macar 5, si asta daca joaca tot asa neconvingator) sigur vor strange o suma frumusica si vor avea un mic profit.

violafan (4 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 22:54

ce atata tam-tam cu biletele…..100lei la peluze este un pret rezonabil!s-au gasit cativa care au inceput sa comenteze preturile!acum 2 sau 3 ani la romania slovenie la timisoara pretul la peluze era de 25lei…si stadionul s-a umplut intr-un meci amical!acum….cand a fost tot 25 de lei pe ghencea s-au plans de pret…ca vai doamne cat de scumpe sunt…cand biletele la bucuresteni sunt in medie de la gratis spre 5 lei…..aici echipa este iubita si fotbalul este iubit!am dat 12 lei pe bilet la poli-dacia mioveni cand erau 5 grade si un vant de te zbura de pe stadion…si la multe alte meciuri…cum sa nu dau pentru europa league?ca sa impece si capra si varza sa scoata bilete la vanzare cu 100lei biletul sa aiba optiune pentru un singur bilet!!!!PRETUL ESTE REZONABIL!!!!!!HAI POLI
ps:chiar nu era alt subiect pe care puteai sa il tratezi?nu a mai zis oierul nimic?nu s-a mai scobit borcea in nas ?

Ardiles (7 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 23:07

Arsenal a facut 90.1 Milioane LIRE STERLINE din bilete pe noul stadion. UIte, iti dau un comunicat de presa al „tunarilor”. Si o rog si pe doamna sa citeasca si sa vada ce si cum.
Ei faceau 44 mil. LIRE STERLINE pe Higbury, stadion de 35.000 locuri, din bilete.
Daca tu vii si spui ca peste 100 milioane EURO pe an din bilete nu-s importanti, atunci nu stii pe ce lume traiesti.

Aici gasiti comunicatul de presa: http://www.arsenal.com/assets/_files/documents/jul_08/gun__1215526004_results24092007.pdf

iancu minte ca de obicei (1 comentarii)  •  11 septembrie 2009, 23:38

Buget F.C.Timisoara = 7-8mil (de la iancu citire).
Venituri: 3mil din UEFA (pana acum) + ~0,6mil bilete campionat + 0.8 milete grupe + 2.5mil drepturi TV + 2.5mil primarie si prefectura.

Leo (7 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 0:17

Cu tot respectul pentru domnisoara Andries, am motive sa cred ca acest articol a fost scris doar pentru a arata ca „GSP” este alaturi de omul de rand.

Mai uitati-va pe documente, site-uri de la alte echipe, si o sa vedeti cum se comercializeaza biletele afara din Romania. Propunerea UEFA a fost facuta pentru a umple stadioanele. Modul nostru de a gandi le tine goale.

Che Guevara (49 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 0:20

In Romania nu exista cadrul legal prin care fanii turbulenti sa fie chemati la sectia de politie pe durata disputarii unui meci de fotbal. Chiar si persoanele care au interdictie pe stadion din cauza diferitelor incidente, isi schimba identitatea si intra la meciuri in continuare. Nu e mare branza sa te tunzi, sa-ti lasi barba sau mai stiu eu ce deghizari sa alegi. Oricum la intrarea in stadion nu-ti cere nimeni buletinul si daca ai bilet poti sa fii si Bin Laden. Asa ca rationamentul autoarei articolului este din start gresit.

E B A (9 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 0:23

Banatzeni! Va invit sa va uitatzi gratis la televizor la Unirea cand joaca in Champions League!!

Radu B. (13 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 0:45

@Ardiles: mersi de info

Mea culpa, se pare că sînt un prost estimator… din comunicatul pe care l-am citit prin amabilitatea lui Ardiles, se pare că media este de 3 milioane de lire pe meci… „The average attendance at Emirates Stadium
was more than 59,900 producing match day revenue of £3.1 million per game.”
Un calcul simplu ne duce la 50 de lire media biletului…
În conformitate cu http://en.wikipedia.org/wiki/Income_in_the_United_Kingdom, salariul mediu net lunar este ceva sub1400 lire
Foarte interesant, salariul mediu net în Romînia este tot circa 1400, dar lei (vezi http://www.insse.ro/cms/rw/pages/castiguri91-2009.ro.do ).
Rezultă că un bilet mediu de 50 de lei ar fi corespondentul standardului românesc (evident, la banii ăştia şi stadionul e tot precum leul faţă de liră).
Sînt curios dacă există vreo formaţie în România care să îţi permită să aibă preţurile astea şi să aibă macar 10.000 de spectatori…
Viitorul cluburilor este calea Barcelonei (sau Borussiei şi a Benficăi, că tot amintea Ardiles). Suporterii plătesc o cotizaţie, primesc legitimaţie şi cîteva facilităţi. Şi neapărat dreptul de a vota conducerea!

Doctorul (96 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 1:22

Multumim @Ardiles! Foarte interesanta expunerea problemei …. si foarte pertinenta.

@Radu_B

Acum 3-4 ani am propus ceva asa, dar mi s-a spuns ca ceea ce am propus eu nu isi are rostul in Romania.
Din pacate, englezii au alta cultura, au alta civilizatie. Ei, asa cum zicea si Nicolae Badea, ei nu au nevoie de garduri.

Peace

wefgef (2 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 4:29

Ne place sau nu, un club de fotbal urmareste sa-si maximizeze profitul. Astfel, face un studiu de piata si alege strategie care li se pare cea mai potrivita. Uneori se intampla ca pentru a obtine veniturile cele mai mari, sa nu se vanda toate locurile:

Sa presupunem ca daca media unui bilet este 100 RON se umple stationul pe jumatate, iar pentru 40 RON se vand toate biletele. In mod evident, e mai avantajoasa pentru club prima varianta.

alex (345 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 7:02

Da, pentru ca se poate conta pe ei si chiar dau dovada de o loialitate sincera dusa pana la extrem. Cu siguranta stadionul se va umple, iar atmosfera in tribune va fi una de mare sarbatoare.

rammstein (5 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 13:24

pt EBA,nu uitati sa vopsiti terenul din nou sa se vada la tv mai bine ,sa arate a gazon nu a plaja.halal stadion de CL,v-ati ales

rammstein (5 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 13:26

si tu EBA sunt convins ca tot la tv vezi meciurile Unirii Urziceni

tatăl vostru (1 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 14:07

habar n-ai ce spui

tavileo (2 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 14:34

doamna , bag de seama ca se cauta sa se faca scandal la timisoara . dar din partea presei . cand a jucat nationala la timisoara biletele au fost si mai scumpe dar pentru un amarat de meci si atunci culmea aproape toti ziaristii ati tacut sau nu ati avut voie sa spuneti nimic?sunteti jalnici uneori

daniell_io (3 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 16:31

nu va mai agitati atat ca faceti riduri…o sa le vanda cu siguranta si individual…cand or sa vada ca au dat doar 10.000 de pachete, or sa le vanda si invidiual…imi spuneti mie ca daca la primul meci acasa vor fii doar 15.000 de spectatori, la celelalte 2 meciuri nu se mai pun bilete in vanzare???sa fim seriosi…astea sunt „amenintari” ale conducatorilor sa convinga lumea sa cumpere pachete…

rammstein (5 comentarii)  •  12 septembrie 2009, 20:57

eu sunt convins ca se vor vinde toate pachetele,ca nu vezi zilnic pe Ajax,Anderlecht,Zagreb la Timisoara,cine se bazeaza ca vor pune la vanzare bilete si la meciuri individual se insala

zorbador (1 comentarii)  •  13 septembrie 2009, 1:11

timisoara…..poli timisoara

claustrofobus (14 comentarii)  •  13 septembrie 2009, 1:51

50 de lei tricou cu poli; 100 de lei pachet bilete europa league; 300 lei poli cardul; Dragostea pt. Timisoara nepretuita.

Pantera MOV (4 comentarii)  •  13 septembrie 2009, 11:28

Pe cine intereseaza Urziceni? Poate ca pe politicieni, ca doar E ECHIPA POLITICA!

maria andries (1349 comentarii)  •  13 septembrie 2009, 11:39

Pt. Leo, defineste „omul de rind” 🙂

ionut (12 comentarii)  •  13 septembrie 2009, 14:03

Doamna ( domnisoara?) Andries , gresiti profund in acest articol. In primul rand in pasajul in care sustineti ca , conducatorii ar trebuii sa se asigure ca huliganii vad meciurile la sectii!!! Cum sa faca acest lucru? Au vreo putere? Sa se substituie organelor in drept? Sa faca legi? Sa-si faca ,,sectii,, particulare? Nu reuseste presa , o ,,putere in stat,, sa faca ceva in privinta reducerii violentei pe stadioane ( bine , eu sunt sigur ca nici nu vrea ) si avem pretentii de la patronii de cluburi? Cat priveste strict problema pachetelor , un adevarat suporter chiar va dori sa vada toate meciurile echipei sale in Europa iar faptul ca face un singur drum pentru a lua biletele , eventual si cu o reducere , nu face decat sa-l ajute.Parerea mea !

Comentează