Speculă
Biletele pentru meciurile Timişoarei în Europa League se vînd numai la pachet. O decizie pe care a luat-o şi Steaua acum trei ani, în virtutea unei recomandări a UEFA. Dar la care a renunţat, în sezonul trecut. A pus în […]
Biletele pentru meciurile Timişoarei în Europa League se vînd numai la pachet. O decizie pe care a luat-o şi Steaua acum trei ani, în virtutea unei recomandări a UEFA. Dar la care a renunţat, în sezonul trecut. A pus în vînzare pachete, apoi bilete, ca să se asigure că vor fi tribunele pline şi în lipsa şanselor de a trece de grupă.
Fanii timişoreni sînt obligaţi să cumpere pachete. Vor, nu vor să vadă toate meciurile, au, n-au timp, trebuie să plătească trei bilete. N-au decît să nu vină, pe cei de la club îi interesează banii, nu prezenţa în tribune.
În fine, UEFA recomandă, clubul alege. Conducerea Timişoarei a ales să vîndă numai pachete. Pe viitor, poate va reveni la gînduri mai bune faţă de marketing. Să renunţe, de pildă, la explicaţii de genul Cauchy-Buniakowski-Schwarz: „Clubul a plătit amenzi echivalente cu suma necesară pentru biletele a 1100 de suporteri de la peluze sau 600 de fani de la tribune. Şi asta, doar din vina unora dintre ei”. Din vina unora. Restul sînt buni de plată. Restul trebuie să ia bilete la pachet, ca să amortizeze torţele şi scaunele rupte.
Nu era mai simplu ca şefii clubului să se asigure că huliganii văd meciul la secţie? Pentru că ştim cu toţii că violenţa în fotbal nu se combate cu preţuri mai mari la bilete. Sau cu lacătul pe porţi. După cum se presupune că investiţiile în fotbal nu se acoperă doar cu încasările din bilete. „S-au făcut eforturi considerabile pentru a ajunge la acest nivel, spune comunicatul conducerii FC Timişoara, „iar cheltuielile sînt departe de a fi acoperite”. Ar fi o naivitate să-ţi închipui că biletele reprezintă principala sursă de profit în fotbal.
Şi oricum, pentru ca echipa să ajungă la acest nivel, fanii au făcut şi ei eforturi. Adică au cumpărat bilete, au venit la meciuri şi i-au aplaudat pe băieţi şi pînă acum. N-au aşteptat cupele europene ca să apară în tribune. Asta înseamnă să fii suporter adevărat şi tocmai loialitatea fanilor, necondiţionată de preţ, de vreme, de competiţie sau de adversar, vor s-o speculeze şefii clubului. În loc s-o stimuleze, pentru că e mare lucru să ai clienţi fideli pe criza asta.
Andrei Crăciun
Maria Andrieş
Alin Buzărin
Radu Cosașu
Costin Ștucan
Oana Dușmănescu
Cristian Geambaşu
Gusti Roman
Ovidiu Ioaniţoaia
Theodor Jumătate
Radu Naum
Tudor Octavian
Cătălin Oprişan
Radu Paraschivescu
Răzvan Prepeliță
Traian Ungureanu
Andrei Vochin
Arhivă
Biografie completă
Toate articolele