Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Fără glumă cu scoţienii!

Meciul cu Motherwell va fi cu totul altă poveste decît cel cu Ujpest

Ujpest nu e o echipă care să aibă, pe lîngă rolul de adversar, şi pe acela de revelator. Să pună, adică, în lumină plusurile şi minusurile Stelei. […]

vineri, 24 iulie 2009, 9:00

Meciul cu Motherwell va fi cu totul altă poveste decît cel cu Ujpest

Ujpest nu e o echipă care să aibă, pe lîngă rolul de adversar, şi pe acela de revelator. Să pună, adică, în lumină plusurile şi minusurile Stelei. N-are chimia necesară unui joc de cupe europene.

Prin urmare, după dubla manşă cu maghiarii, roş-albaştrii nu se pot raporta decît la ei, cei de la finalul sezonului, de exemplu. Steaua a dezvoltat un oarecare simţ al ordinii pe teren, are mai multă rigoare în apărare şi îndrăzneală în atac. Îşi dozează mai înţelept resursele, cu toată căderea de pe final, care are drept scuză principală cele 38 de grade la ora meciului. 
„Am făcut un meci bun, nu extraordinar”, a comentat Bergodi. Întrebarea urgentă este: va putea Steaua să facă meciuri şi mai bune? Va arăta altfel trupa din Ghencea, cu Motherwell, o specie de scoţieni care rîde la urmă, cu 8-1?

Steaua încă nu are tonusul şi respiraţia unei echipe de Europa. Dar există semne de creştere. Acum are, în fine, o filosofie unitară de joc, care se susţine deocamdată prin eforturi individuale, nu printr-un suflu colectiv. Însă ar fi lipsit de realism să le ceri tinerilor să se maturizeze peste noapte şi nou-veniţilor să se adapteze automat. Există şi semne de alarmă. Lotul e destul de străveziu în anumite compartimente. O dovedeşte, printre altele, faptul că finanţatorul s-a lipit cu urechea de vorbitorul penitenciarului, ca să negocieze un transfer. Asta, după ce a ridicat în slăvi întăririle aduse gratis, de la echipa a doua.

Oricît ar fi de „umflaţi” sau „dezumflaţi”, Onicaş sau Bicfalvi au nevoie de timp să arate ce pot. Un parcurs în cupele europene nu se poate susţine decît cu un lot numeros şi omogen valoric, cu „dubluri” solide pe fiecare post. Bergodi însă s-a trezit în criză de efectiv după doar două meciuri.

Există încă posturi acoperite cu titulari de avarie şi există o tendinţă neproductivă a conducătorilor de a inventa probleme, conflicte şi surse de tensiune în jurul echipei. Cînd prioritatea numărul zero la Steaua ar trebui să fie nu educarea prin forţă a galeriei, ci popularea vestiarului cu jucători valoroşi. E singura discuţie şi singura soluţie pentru viitorul european al Stelei.

Cei de la Motherwell au anunţat încă un transfer. „Va fi o surpriză!”. Ca banc, e bun. Ca avertisment, ar trebui să-i pună pe gînduri pe şefii Stelei. Dacă pînă şi scoţienii dau bani pe jucători, înseamnă că aşa se procedează în fotbalul de un anumit nivel.

Comentarii (23)Adaugă comentariu

kELOO (21 comentarii)  •  24 iulie 2009, 21:34

Bine gandit si bine scris. Sunt curios cum ar fi sa scrii tu ceva de tovarasa Lenuta? Care Lenuta? Cum care? Udrea.

tzi tzi (86 comentarii)  •  24 iulie 2009, 21:56

steaua are prea multi jucatori de avarie si de genul ”sa iasa la numar” in lot. ma gandesc la baciu, ninu,tininho,kapetanos, bibiskov. apropo de bulgar, e o ineptie sa-l ai liber de contract pe piturca jr si tu sa alergi dupa bibiskov…in fine. in fotb. actual,un numar de 23 de jucatori nu-i suficient daca doresti sa joci cu succes in campionat, cupa,europa,nationala. posturi ca cel de stoper si inchizator nu trebuie sa aiba doar dublura,ci chiar sa existe trei pe post.la fel si cel de portar, pt ca sunt posturi cheie in care nu poti improviza fara sa dereglezi mecanismul. acum steaua alearga dupa tanase,dar la inchidere bicfalvi sta o luna minimum ,iar ov. petre doua. nu poti ramane doar cu onicas. singura speranta de strategie sportiva e bergodi, a luat masuri clare si ferme, dar daca nu-l ajuta si cei responsabili cu transferurile,mai sus de locul trei nu sar nici anul asta. iar de motherwell trec,dar in turul 1…greu.

vlad (66 comentarii)  •  24 iulie 2009, 21:56

Corect, si nu exista oameni mai zgarciti decat scotienii…. ca sa aiba sens ultimul paragraf.

nin (2 comentarii)  •  24 iulie 2009, 22:57

hazos finalul cu banii dati de scotieni.adevarat insa.

2449 (5 comentarii)  •  24 iulie 2009, 23:11

steaua se stinge

ombladon (1 comentarii)  •  24 iulie 2009, 23:29

wooow super :))

margelatru (9 comentarii)  •  24 iulie 2009, 23:56

„Corect, si nu exista oameni mai zgarciti decat scotienii…. ca sa aiba sens ultimul paragraf.”
Ba da ,machidonii nostrii din Romania

adidas (30 comentarii)  •  25 iulie 2009, 0:52

dupa parerea mea va fi ca si cu ujpest adica meci de antrenament

motanul incaltat (137 comentarii)  •  25 iulie 2009, 2:01

Daca vor sa-l transfere pe Marius Niculae e doar…un banc prost.

ciupi (400 comentarii)  •  25 iulie 2009, 6:50

ca sa creasca, steaua nu are nevoie de revelatori, cit ii trebuie vreo citeva elemente noi: bani, bani, bani, bani si bani. mai ales acum, ca are antrenor. cu acesti bani pot fi cumparati jucatori, pentru ca – ne place, nu ne place – steaua are cel mai subtire loc, ca valoare, din ultimii coaispe ani.

antonio vivaldi (56 comentarii)  •  25 iulie 2009, 7:37

iar te bagi in probleme pe care nu le stapinesti.mai lasa-ne cu articolele tale insipide si fara culoare.apuca-te de altaceva.de exemplu,de gatit…

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  25 iulie 2009, 10:12

Da Maria, de acord cu tine dar pana acum Steaua nu a avut nici o problema. Toate echipele au indisponibili. Incredible emergenza cu jucatori care sunt oricum rezerve? Sa vedem ce se intampla in continuare.

zsigodya (1 comentarii)  •  25 iulie 2009, 11:02

Stana: o **, din toate punctele de vedere ! Daca n-ar fi avut arbitrii de partea ei la ambele meciuri, ar fi plecat deja din cupele europene cu coada-ntre picioare ! Nici macar nu mai merita sa-mi pierd timpul discutand despre ea, fiindca nici ca adversar cu pile nu mai este de luat in seama…

Steaua1986forever (13 comentarii)  •  25 iulie 2009, 12:38

hahaha….nu am ras de multa vreme cat am ras la comentariul ungurului de sub mine. Este absolut genial… Om fara onoare si fara patrie, invata sa pierzi.

Steaua (1 comentarii)  •  25 iulie 2009, 15:41

Subscriu steaua1986forever.Tare ungurul!La ce so fi uitat aseara de e asa vraiste in cap’sorul lui.

NOS (2 comentarii)  •  25 iulie 2009, 16:54

ala de la nr. #13 este foarte dus saracul…

Ce ai scris aici Maria este absolut adevarat dar cu totii stiam asta, oricum steaua trece si de scotieni poate ceva mai greu decat de unguri. Totusi nu inteleg de ce oare toata lumea se cramponeaza de scorul de 8-1 mai ales dupa ce am inteles ca s-a blocat meciul la casele de pariul la 7-0 pentru ca pariasera destui pe scor exat 8-1. Ce alta dovada mai vreti ca meciul a fost aranjat?

Celtic bhoy (2 comentarii)  •  25 iulie 2009, 18:09

Eu sint fan Celtic de mai mult de 12 ani deja si urmaresc toate meciurile, deci am cit de cit o idee despre ce se joaca in SPL.

Tin minte ca in 2005 am pierdut titlul acolo in ultima etapa doar pentru simplul fapt ca am crezut ca ii batem fara probleme.

Steaua e clar favorita dar sa nu uite ca acolo le va fi foarte greu, echipele romanesti joaca jalnic in deplasari in UK (ultima echipa care a cistigat 3 puncte in deplasare in UK a fost Craiova prin anii 80, in rest doar egaluri in cele mai bune cazuri.)

In SPL se joaca f tare, se compenseaza fizic pentru lipsa de tehnica, iar jucatorii sint f bine pregatiti fizic si pressingul agresiv e la ordinea zilei, deci sa se astepte la un joc barbatesc acolo. Plus atmosfera ar mai fi care le’ar putea turna plumb in picioare.

Daca Well apuca sa dea gol la Bucuresti si Steaua nu rezolva calificarea din Ghencea le va fi foarte greu pe Fir Park.

Deci eu cred ca acest aer de superioritate si aroganta care o arata Gigi Becali le’ar putea fi fatala.

punkreas (1 comentarii)  •  26 iulie 2009, 12:29

@celtic boy: steaua a castigat la southampton mai acum cativa ani 😉

Catalin (1 comentarii)  •  26 iulie 2009, 15:33

Petru „punkreas” – cum naiba a castigat Steaua acolo odata ce englezii ne-au cam egalat dupa ce Raducanu a deschis scorul la centrarea lui Florentin Dumitru? Poate ca acasa i-am batut cu 1 – 0.

milovan_djilas (3 comentarii)  •  26 iulie 2009, 15:48

@punkreas
Steaua a facut 1-1 la Southampton in 2003.

diego (2 comentarii)  •  26 iulie 2009, 16:43

De fapt titlul este Fara Guma Cu Scotienii!

Ardiles (7 comentarii)  •  26 iulie 2009, 17:19

Flamuritari cica e trupa de juniori. Motherwell nu e mare echipa, cititi paginile ziarelor britanice sa vedeti ce zic despre ei. De mentionat ceva: Motherwell e calificata de pe pozitia bonus acordata Scotiei datorita clasamentului Fair-Play(pe la noi nu cred ca s-a auzit de un asemenea clasament, oricum nu avem sanse; conteaza mult cartonasele galbene, iar Steaua a luat deja o caruta in mansa cu Ujpest). Deci scotienii nu sunt in competitie datorita valorii, ci ca un bonus dat SPL. Au si inceput din turul 1 unde au avut emotii, iar o victorie cu 8-1 repet, spune mai multe despre adversar decat despre tine. Steaua nu e cine stie ce, dar de Motherwell ar trebui sa treaca. Distractia poate veni in mansa urmatoare, asa numitul play-off round, unde ar putea veni adversari ceva mai buni. Deja sunt surprize. Anorthosis, care facea 5 puncte in faza grupelor in UCL anul trecut(adica cat CFR si Steaua) a fost eliminata deja din competitie o echipa din Muntenegru sau Bosnia. Apropo,a ma distreaza mult Celtic bhoy. „Eu sint fan Celtic de mai mult de 12 ani deja si urmaresc toate meciurile, deci am cit de cit o idee despre ce se joaca in SPL. Tin minte ca in 2005 am pierdut titlul acolo in ultima etapa doar pentru simplul fapt ca am crezut ca ii batem fara probleme.” Da, esti veteran, ce mai. Ai locul tau pe Celtic Park si traiesti tot anul pentru Old Firm Derby, asa-i? Asa is si io fan Celtic, doar mi-am zugravit peretii cu verde 😛 Si 12 ani mi se pare putin, adica ca sa insemne ceva ar trebui sa ai vreo 18 acum, deci fara suparare, am impresia ca nu stii mare lucru.

Celtic bhoy (2 comentarii)  •  30 iulie 2009, 23:36

pt Ardiles:

am 28 de ani si din ’97 tin cu ei.

am fost pe celtic park inca de cind romania nu era in UE si merg in mod regulat.
sa mergi toata europa pt un meci de fotbal, inclusiv cu stat ore la ambasada prin bucuresti eu zic ca e ceva nu? sau dc tu nu esti impresionat cel putin cei de la club au fost, si mi’au dat un interviu si in revista clubului, celtic view.

in fine nu vreau sa ma laud, dc nu crezi asta e.

dc vrei sa te convingi da’mi un mail sa iti trimit poze de pe celtic park, cu jucatorii si articole din revista.

Comentează