Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Milionul şi etapa!

La cum protestează şefii de cluburi din Liga 1, s-ar zice că pînă acum şi-au petrecut vremea numai la coadă la ghişeu, la plătit impozite. Au bătături de la scris facturi şi n-a fost nevoie de vreo anchetă penală, de […]

marți, 7 iulie 2009, 6:19

La cum protestează şefii de cluburi din Liga 1, s-ar zice că pînă acum şi-au petrecut vremea numai la coadă la ghişeu, la plătit impozite. Au bătături de la scris facturi şi n-a fost nevoie de vreo anchetă penală, de vreun Dosar al Transferurilor ca să afle că există legi fiscale.

Un statut privilegiat pentru fotbal, asta pretind ei, de fapt, cînd contestă regulile privind impozitarea. Numai că nicăieri în Europa cluburile şi jucătorii nu reprezintă excepţii în raport cu legile ţării. Dacă fotbaliştii din România vor pleca în lume de teama taxelor, e bine să ştie că în Spania achită 43 la sută impozit, în Franţa – 40 la sută, iar în Anglia, Guvernul Brown tocmai a dat o lege privind taxarea cu 50 la sută a veniturilor de peste 170.000 de euro pe an. Spre marea enervare a lui Arşavin, atacantul lui Arsenal, care regretă cei 13 la sută din Rusia.

La noi, s-au enervat preventiv doar şefii de club. Prin tradiţie, nişte buni platnici. În august 2006, cluburile din Liga 1 datorau în total Fiscului 41,8 milioane de euro. Au plătit? Nu. S-au transformat în societăţi pe acţiuni şi au lăsat datoriile în contul vechilor asociaţii. Pînă la urmă, cel care a plătit a fost statul. 

Manevra n-a ajutat cine ştie ce. Pentru că, un an mai tîrziu, în 2007, cluburile au strîns alte datorii, 56 de milioane de euro în total, reprezentînd impozite, restanţe salariale, contribuţii la asigurări etc. Suma apare într-un raport din august 2008 al Ministerului Economiei şi Finanţelor. 

Nu s-a aflat nimic despre plata acestor datorii. A mai trecut un an, iar Liga şi şefii de cluburi cheamă la „revoluţie” împotriva Fiscului. Cei de la Dinamo (3 milioane de euro restanţe la impozite) au lansat ideea boicotului. Genială, în felul ei. Adică vor să se răzbune pe Guvern călcînd în picioare contractul de 102 milioane de euro pentru drepturi TV. Iată o bună ocazie să mai adune nişte datorii. Chiar aşa, la cîte au strîns pînă acum, ce mai înseamnă un milion de euro pe etapă?

Comentarii (25)Adaugă comentariu

durden (209 comentarii)  •  7 iulie 2009, 19:02

tot dinamo e de vina,nu maria?am vazut pe cnn ca s-a anuntat oficial:tot dinamo e de vina si pt criza financiara si pt apocalipsa din 2012!!!

Mau (2 comentarii)  •  7 iulie 2009, 19:09

Asa e 🙂 Nu vor boicota nimic. Castiga mult chiar daca platesc impozitele… Intr-adevar e nasol cand trebuie sa imparti din „painea” ta cu statul… dar nu vor avea ce sa faca.

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  7 iulie 2009, 19:24

Da Maria, de acord cu tine. Bravo.

gabriel (9 comentarii)  •  7 iulie 2009, 20:20

Pt Durden
Chiar nu ai inteles nimic! Cand cineva face o metafora, trebuie sa te anunte: „atentie, urmeaza o poanta!”.
Totusi, un sambure de adevar ai grait: indirect, ai recunoscut ca dinamo este infiintat de tancurile sovietice, ati ales rosu culoarea clubului la fel ca pcr prin masina de oprimare, securitatea, a caror echipa au fost si (inca ) mai sunteti!

simplis (2 comentarii)  •  7 iulie 2009, 22:37

nici voi nu va inghesuiti sa scrieti de treaba asta. Dar am uitat ca de pe spatele lor traiti.

fabio (86 comentarii)  •  7 iulie 2009, 22:45

o sa incep prin a spune ca ceea ce scrii citesc cu mare placere.desi esti una dintre femeile din lumea fotbalului care isi dau cu parerea trebuie sa recunosc ca ai dreptate.de multe ori.daca trebuie sa plateasca nu vad de ce nu ar face-o.toti platim statul direct proportional cu cat castigam.este si normal cu cat castigi mai mult sa si dai pe masura.ameninta ca vor amana campionatul?cred ca tot fotbalisti vor avea de pirdut.este doar o parere.

Ghandalf (147 comentarii)  •  7 iulie 2009, 23:36

Si pana la urma, ce are coada vacii cu stampila primariei ?
Mult prea iubitul nostru guvern (care nu mai poate de grija noastra) s-a gandit sa mai inventeze niste taxe, niste impozite colea, ca s-a golit visteria si nu mai au de unde sa fure… problema care se pune , e ca nu prea mai au ce sa inventeze ca s-au gandit psd-istii si liberalii inaintea lor si avem deja vreo suta de taxe, taxulete, impozite si accize… deci ce sa faca bietul guvern ?!? Aaaah, DA ! Daca nu-i duce mintea la niste biruri noi, solutia salvatoare sta in marirea celor existente !!! Evrika !!! Uite-asa cel putin la capitolul asta sa-i prindem din urma pe englezi, pe francezi, pe spanioli, etc. (fiindca la fotbal nu prea avem sanse) !!!
Problema reala consta in faptul ca unii privilegiati (si nu ma refer aici la cluburile sportive, ca astea sunt pestisori marunti) nu prea le platesc nici pe alea mici, iar din bruma adunata (pe spinarea noastra a fiecaruia) se dau sume uriase pe petarde si pocnitori gen ritzi-pitzi !!!
Mai uita-te Mariuco si la implicatiile ascunse …
Ptr. durden : DA !!! Ai dreptate, daca te gandesti la faptul ca si la capitolul depunerii obolului pentru patrie „fc doi chihuahua cu emenangita” e deficitara !!!
DIXIT

uzu (55 comentarii)  •  8 iulie 2009, 1:56

ai dreptate.
io ti-am zis si cand n-ai avut (ti-am zis sa te lasi de scris ca nu intelegi fotbalul) dar cand ai, ai.
bravo.

Dani (37 comentarii)  •  8 iulie 2009, 3:54

Absolut dezamagitor acest articol ,in esenta…Oricum traim in tara europeana cu cea mai mare fiscalitate ,de ce nu intrebi si „Ce mai conteaza citeva miliarde in sacul fiscului” ? Bani care oricum ar parasi imediat trezoreria si ar intra in anumite buzunare de partid(e). Ai trintit citeva exemple de impozitare ,uitind sa explici si conditiile aplicarii acestora .Apoi ai uitat ca sumele vehiculate in alte tari nu au acelasi ordin de marime cu cele autohtone. Dupa aplicarea unui impozit de 50% unei sume de 100 milioane ,mai ramii cu jumatate din bani…Dar acelasi impozit aplicat sumei de 1 milion te face sa te gindesti ca banii nu-ti ajung nici pentru plata firmei de paza pentru urmatorul sezon. E adevarat ,nu are sens sa le plingem de mila oamenilor care au investit in fotbal ,ei oricum vor prospera…au fentat si alte dati legile ,ce mai conteaza inca o tzeapa ? Dar nici partidele care au format actualul gang mafiot denumit „guvern”nu vad in fotbal altceva decit o vaca de muls , asa ca in locul unui politician foarte bogat prefer sa vad un fotbalist foarte bogat…fotbalistul nu poate face atit de mult rau precum politicianul.
Acest articol reprezinta parerea ta ,si sint obligat sa-ti respect aceasta parere ,chiar daca nu sint de acord cu ea.Totusi trebuie sa-ti atrag atentia ca ai plecat de la premise gresite in dezbaterea acestui subiect. Mai ales cind un impozit creste de 4 ori ,e cazul sa gindesti bine (atit necesitatea ,cit si consecintele acestei actiuni) inainte de a publica 😉

mihai-dudu (24 comentarii)  •  8 iulie 2009, 6:28

ce-or vrea astia din lumea fotbalului, sa faca un paradis fiscal? nu se mai satura de furat. De-aia trebuia revolutia dusa pina la capat, ca sa scapam de prieteniile si increngaturile astea. Pe mina de ce nu m-ar ajuta statul sa scap nu de 42 milioane de Euro datorii, ci de 1000 Euro?…. Dar eu nu vreau sa ma ajute, pentru ca eu nu vreau sa intru in gasca asta. Eu vreau sa-mi stiu ADEVARATA valoare. Asta e deosebirea dintre mine (si altii ca mine) si Borcea (si altii ca el).

ciupi (400 comentarii)  •  8 iulie 2009, 7:24

este totusi mult, daca ne gindim la faptul ca artistii de la circ nu platesc impozite atit de mari. si ce altceva este ligamiti(ti)ca daca nu un imens circ?!

marian popa (1 comentarii)  •  8 iulie 2009, 8:18

aseara inpe o terasa de fite din dorobanti la o masa steaua doua persoane publice….mihaita plesan si un conducator dinamovist….deci ne asteptam la o revenire pentru plesan la dinamo…???

bubu (1 comentarii)  •  8 iulie 2009, 8:40

As vrea sa facem unele precizari . In parte au dreptate si sefi din sport, pt sport ( adica pentru a atrage sponsorii in partea sportului) este o lege speciala a Sportului . Pai daca pina acum, au avut anumite facilitati pt a intra in rindul sponsorilor din sport , nu poti veni acum sa le spui ca legea aia nu e buna si trebuie sa plateasca retroactiv darile altfel calculate . E foarte corect ca cele calculate pina acum conform legii sa fie platite , iar daca de acum se schimba legea , apoide acum sa calculeze altfel darile ……nu retro pe 5 ani in urma . Iar daca schimba baietzii legea sa stea linistiti guvernantii ca sefii de la fotbal vor sti cum sa faca sa plateasca tot putin …..

nicole (2 comentarii)  •  8 iulie 2009, 9:33

jos palaria maria!ai perfecta dreptate.cine pling,ei conducatorii care sunt corupti,vezi cazul valiza ingropat fiindca analfabetul este europarlamentar,el care a amenintat din monte carlo,prin telefon,ca vine el acasa sa-i traga de urechi pe mai marii statului,inclusiv pe cel cu care sta la vorbe in jurul unui pahar…cu cico,ei jucatorii care striga in gura mare ca ajustarea salariilor neacoperite de performanta ii duce in pragul…foametei,le golesc buzunarele si sotiile nu mai au ce toca in marile magazine,cazinouri sau in voiajurile in tarile exotice.noi pensionarii nu ne plangem ca ni se iau impozite pe nenorociat aia de pensie,ni se opresc donatii la c.a.s.,desi timp de cinci decenii am dot dat dari la stat.corleone vrea un statut special pentru fotbal,macar daca ar fi facut ceva acest fotbal situat in coada celor mai slabe reprezentative.inca odata bravo maria.

orgasmolog (3 comentarii)  •  8 iulie 2009, 11:02

ceea ce este important este faptul ca toate aceste cluburi se eschiveaza de la plata impozitelor,42 milioane de euro reprezinta o datorie foarte mare,sa nu uiitam ca precedentele datorii sau pierdut,deci …..
becali se batea acum 1 an si ceva cu pumnul in piept ca e cel mai bogat om din romania si ca averea lui reala e mai mare decat cea estimata de Forbes dar nu plateste datoriile la stat,jucatorii au pe cartea de munca cat :-?? 1000-2000 euro salariu si ei sunt platitzi in realitate cu cat ….. ???
din cate stiu eu astfel de practici nu prea sunt in conformitate cu legile tarii,deci ar trebui trasi la raspundere niste oameni,sa nu uitam de cazurile faimoase,borcea,copos cu transferurile alea „corecte” in acte sa trecut „1,5 mil euro” iar jucatorul a plecat pe 5,7 mil. euro …..
deja e prea mult,sa plateasca datoriile la stat,daca nu-si permit sa renunte la fotbal marii patroni de cluburi,eu platesc impozit la stat dintr-un salariu de nimic,astia mari bogatani nu ……
SA SE FACA DREPTATE SI SA SE APLICE LEGEA !!!

orgasmolog (3 comentarii)  •  8 iulie 2009, 11:22

continuare ….
sa nu uitam de primele oferite jucatorilor,prime care nu se impoziteaza ….,ceea ce afara in tarile care se respecta nu se intimpla ….
va rog frumos nu ii plingeti pe marii „investitori” din fotbalul nostru,aici se spala bani si se face capital de imagine,nu performanta …..
si daca boicoteaza campionatul ce? ce mare pierdere ?
oricum asta nu se va intimpla …,becali a pierdut la Monte Carlo 100.000 euro la cazinou,suma care reprezinta cateva procente din datoria stelei la stat …..
pt. datorii nu are bani …….
si cu salariile imense ale unor jucatori ……..,cum ai bani sa-i dai unuia ca tamas 500.000 euro salariu si multor altii si nu ai de unde plati 3 mil. euro la stat datorii ????
cu 42 de mil. de euro pot achizitiona aparatura pt. cateva spitale,pot construi cateva azile pt. batrini sau orfani,asa ca va rog avetzi bunul simt sa nu-i plingetzi pe borcea,turcu,becali,porumboiu,copos si ceilalti …
va rog frumos !!!!
si o intrebare de final :CUM DE SA AJUNS CA UN CLUB SA AIBA ATITEA DATORII????? din cate stiu nu primesc licenta daca nu-si achita datoriile catre jucatori si stat …….
cate dileme,nu ?

Ionut Pitesti (3 comentarii)  •  8 iulie 2009, 12:10

La ce performate au adus baietii din Europa in ultima vreme (simpla prezenta e importanta doar la olimpiada) merita sa se desfinteze Liga I. Nu e problema s-au inchis ele firme mari cu mii de angajati , ca vreo 1200 de someri proveniti din fotbalisti + staff nu-i mare lucru. E criza financiara, poate asta rezolva criza morala din fotbalul romanesc. Daca vreunul dintre cei care investesc la fotbal ar pierde s-ar retrage in secunda doi.
Nu va convine? E simplu plecati nu vi se va simtii lipsa.

refresh (1 comentarii)  •  8 iulie 2009, 12:54

Eu propun impozitarea minciuni si dezinformari cu 96.4% pfuuai sa vedeti atunci cate restante la buget va avea presa sportiva. Chiar si asa aceste datori nu vor conta prea mult pentru noi astia mai fraieri pentru ca in campaniile electorale vor fi sterse aceste restante:-/

NicVis (24 comentarii)  •  8 iulie 2009, 15:20

Maria , cred ca faci o mica eroare-„revolutia” , initiata de Dinamo, nu este pentru datorii restante ci pentru obligatii suplimentare pe care fiscul intentioneaza sa le calculeze ( vezi rezultatele controlului fiscal de la Dinamo )
Ceea ce cred – pana acum , cluburile au practicat in relatia cu fotbalistii , contractele civile care atrag NUMAI obligatii de 16% ca si impozit pe venit . Pentru contractele de munca , suma totala a taxelor,contributiilor si a impozitului ajunge la cca 68 % ( vezi declaratia dlui Corleone ” de la 16% la 68 %”)
Problema este ce intentioneaza fiscul : sa reconsidere contractele civile ca si contracte de munca sau sa emita o lege de desfiintare pe viitor a contractelor civile ? -care ar ridica impozitarea platilor catre fotbalisti ( inclusiv a primelor ) „de la 16% la 68%”

oly (7 comentarii)  •  8 iulie 2009, 15:20

cluburile sunt societati comerciale si trebuie sa respecte legile. fotbalul nu este singurul sport, daca ar fi scutit de impozite, de ce nu ar fi scutite si alte sporturi ? cine nu se supune legislatiei sa plece, sunt pline cimitirele cu oameni de neinlocuit…si asa sunt transmise la tv doar pentru o parte dintre noi. si uite asa am invatat sa ne uitam la handbal, tenis, baschet, mai mergem in parc, nu sa stam toata ziua cu ochii-n tv la fotbal.

Intreaba-te.ro (2 comentarii)  •  8 iulie 2009, 15:48

Daca fotbalul ar fi o pierdere de bani, cine s-ar mai oferi sa-l finanteze?

impartzial (3 comentarii)  •  8 iulie 2009, 17:13

Donsoara, ia fa-ti tu o echipa de fotbal, da salarii la fotbalisti la maseuri la antrenori la presedinti si alti directori tehnici, plateste chiria stadionului si personalul ce ingrijeste gazonul si tribunele s.a.m.d. si apoi sa te vad daca-ti convine sa platesti impozite dupa un jucator pe care il vinzi si tu sperand sa-ti acoperi macar partial cheltuielile.

george (13 comentarii)  •  8 iulie 2009, 17:49

ce bine le zici maria….mergi si tu in concediu sa nu ti faca rau atata inspiratie…. nu e cazul sa le plangem noi de mila patronilor de fotbal…. ei si daca nu incepe campinatul, care i problema?

Ala rau (2 comentarii)  •  8 iulie 2009, 18:36

Impartzial, daca nu poti suporta niste costuri nu te arunca cu capul inainte. Ce ar fi sa imi fac si eu mall? Ce conteaza ca n-am cu ce, eu vreau sa fac. Asa ca maine ma duc sa prostestez la guvern pt protectie fiscala, ce pana mea…

ghita1964 (7 comentarii)  •  9 iulie 2009, 16:49

E criza mare prin societatea romaneasca!De ce sa mareasca impozitul?Pentru-ca niste incompetenti au ajuns la guvernare si habar nu au despre ce este vorba?Pentru ca alde Ritzi sa aiva la dispozitie sume la buget pe care sa le cheltuie cum vor ei?De ce numai in fotbal?de ce nu si:parlamentarii,ministrii,presedentia si tot aparatul ala stufos din preajma lor!Dupa nici un an,ati terminat resursele?Nici nu-i de mirare cu asa ministrii precum ritzi!!!!In orice caz este clar ca suntem o tara falimentara!Oare ce masuri se mai pot lua pentru a iesi din aceasta stare?LEGEA MARTIALA!ATAT!!!

Comentează