Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Căderea în barbarie

Nu există sancţiuni suficient de dure pentru bătaia de la rugby

Vorbim despre un incident care duce sportul departe peste graniţa civilizaţiei. Există doar posibilitatea unui doliu lucid, al unui minut de reculegere în memoria fantasmelor noastre colective despre joc. […]

duminică, 12 aprilie 2009, 6:07

Nu există sancţiuni suficient de dure pentru bătaia de la rugby

Vorbim despre un incident care duce sportul departe peste graniţa civilizaţiei. Există doar posibilitatea unui doliu lucid, al unui minut de reculegere în memoria fantasmelor noastre colective despre joc. E timpul să privim mai atent la ceea ce am reuşit să facem din sport. O supapă pentru toxinele societăţii. Un refugiu bine camuflat pentru primitivul din noi.

Moartea lui Marian Cozma, petrecută în afara terenului de joc, a îndoliat două popoare. De data asta, violenţa a luat însuşi chipul sportului. N-a murit nimeni, dar existau toate condiţiile să moară. Şi nu trebuie să aşteptăm să se întîmple asta, ca să înţelegem că amenzile şi suspendările nu rezolvă nimic.

„Vinovat e cine a dat primul!”, a tranşat problema Elisabeta Lipă, şefa de la CS Dinamo. Dar cine a dat al doilea? Cine a dat al treilea, al patrulea şi al nşpelea? Ce e mai grav: să rupi un deget ori să disloci un maxilar? Ar trebui întrebaţi cei nouă răniţi care au ajuns la spital. Antrenorul dinamovist Daniel Neaga n-a intrat în meleul sîngeros, dar a dat semnalul de luptă: „Rupeţi-i pe georgieni!”. La rîndul lor, dinamoviştii îi acuză pe cei de la Farul. „Încă de la încălzire au început să ne înjure. A fost o înscenare ordinară!”, s-a apărat Neaga. Cine e vinovat: cel care a dat primul sau cel care a strigat primul?

Ori tratezi violenţa de la rădăcină, începînd cu formele ei simbolice, vizibile cu ochiul liber în tribune şi pe teren. Ori ignori scandările care incită la spart capete. Şi intervii, doct şi inutil, numai cînd capetele respective sînt efectiv sparte. În cazul bătăii de la Dinamo – Farul, răspunderea cade şi asupra conducătorilor care n-au reacţionat la semnalele de pericol. Aşa ceva nu izbucneşte din senin. Au existat incidente pregătitoare, trepte ale degradării, pînă la căderea totală în barbarie de sîmbătă.

Excluderea celor două echipe din campionat ar reprezenta un prim pas. Dar, orice sancţiuni s-ar dicta, răul s-a produs, în direct, la televiziunea publică. Şi nu va dispărea de la sine, doar închizînd ochii. Federaţia de rugby a condamnat „cu fermitate comportamentul nesportiv şi lipsit de fair-play al celor implicaţi”. Medicii de la Floreasca au tratat cu fermitate trei comoţii cerebrale, o arcadă spartă, o fractură de coastă, o fractură de mandibulă, o fisură de pomete, o ruptură la buza superioară, două fracturi de deget, cîteva vînătăi în zona ochilor. Astea nu dovedesc lipsă de fair-play, ci lipsă de creier.

Incidentele de la Dinamo – Farul ar trebui tratate cu toată atenţia şi responsabilitatea pe care le impun tragediile sportive. Echivalează cu acele momente cînd terorismul face sportul să tacă, cînd extremismul, intoleranţa, barbaria şi alte forme ale dezaxării îşi fac intrarea în arenă. Nu e o încăierare banală, e unul dintre avertismentele acelea, cu litere decupate din „cronica neagră”, pe care societatea şi le trimite ei înseşi.

Comentarii (52)Adaugă comentariu

marius sev (3 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 19:24

corect!de aceia suntem unde suntem cu rugbiul.decadere,uritenie prostie.sa fie luate cele mai drastice masuri.astfel nu ne mai ridicam din noroi

TM (4 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 20:16

Ar trebui ca politia/procuratura sa le faca dosare penale celor vinovati. De la cel mai mic la cel mai mare.
S-a ajuns prea departe cu autodeclarata autoritate exclusiva a forurilor sportive. Se vede clar ca sunt depasite, n-au autoritate.
Ce se asteapta? Sa bage unul cutitul in celalalt si sa se spuna si atunci ca este un incident sportiv?
Pe strada daca-i fracturezi mandibula cuiva faci puscarie.
S-a vazut premeditarea, organizarea din partea clubului Dinamo. N-are legatura cu incalzirea…

P.S. la fotbal alt dinamovist i-a dat un cap in gura vasluianului. Sa fie o coincidenta sau realitatea ca politia sunt ei, si ca atare se simt protejati, simt ca pot face ce vor, unde vor, cand vor? Un fel de stat de drepti intru-un fals stat de drept?

obiectivul (4 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 20:39

devreme ce nu se mai vorbeste despre fotbal, comentariile vad ca sunt mai putine. Si ce ar fi de spus, niste asa-zisi sportivi care au inteles doar a doua parte din dicton, cea cu corpore sana, au vrut sa fie invingatori. E tragic, chiar daca nu se prea moare din asa ceva, e tragic ca un om imbraca echipamentul de sportiv si nu a invatat legea de baza a competitiei sportive si anume respectul fata de adversar. De la box la patinaj artistic orice sport se practica cu un profund respect fata de adversar. Doar el te poate ajuta sa dai tot ce-i mai bun pentru victorie, iar dupa ce castigi trebuie sa-i multumesti pentru posibilitatea pe care ti-a dat-o. Cam asta ar trebui sa fie invatati copiii de la prima ora de sport. Victoria nu apartine aceluia care castiga, ci aceluia care se daruieste mai mult, care munceste si este mai talentat decat adversarul sau. Dar nu poate afla ca are toate aceste calitati daca nu va incerca sa le observe si sa le depaseasca pe cele ale colegului de competitie.

popescu (15 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 21:38

Probabil ca in capul multor sportivi de la Dinamo exista ideea ca Politia ii protejeaza, fiind clubul M.I.
Din pacate, in multe cazuri, infractori sadea imbraca tricoul de sportiv doar pentru a refula toate frustrarile si prostia din cap !
Evident ca ar trebui suspendati, dar de catre cine ? Marea sportiva (si micul general) Elisabeta Lipa a putut spune doar prostioara cu cine a dat primul. Pai sigur ca atat a priceput ea din dreptul studiat in barca! Normal ar fi ca cel care a dat primul sa fie sanctionat si ceilalti sa joace mai departe. Daca ar fi normali… Sau daca ar fi condusi de oameni normali…

popescu (15 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 21:58

Ar trebui cercetat si judecat cu mare atentie acest caz!
Orice masura se va lua o sa fie precedent pentru urmatoarele cazuri de acest fel ! Este imbucurator ca oameni ca Elisabeta Lipa (pe care o stimez sincer ca om si ca sportiv, iar chestia cu dreptul studiat in barca a fost doar o gluma) ajung in fruntea cluburilor sportive, dar este necesar sa judece cu mintea si nu cu inima asemenea cazuri, pentru ca declaratiile ei cum ca vinovat este doar cine da primul pot incuraja pe cei care nu inteleg prea multe!

cosmin (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 22:01

Daca va mai faceti vreo iluzie ca tara in care traim este populata de oameni civilizati ar fi bine sa va reluati imaginile de la meciul cu pricina, de la dinamo-vaslui, imaginile cu capetele in gura date de soferi in trafic, de ciocanele aruncate in capetele altora etc.
Acesta e poporul din care facem parte, gradul lui de educatie si instructie.Traim printre animale, ne miscam zilnic printre ele…este absolut ingrozitor. In acest domeniu, al violentei, numai aplicarea unei legii care inca nu exista in tara noastra ar putea face ordine, o lege foarte dura, puternic coercitiva.

CSB (90 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 22:10

Oricum, golanii aia joaca rugby ? Uitati-va la un Anglia – Irlanda sau Australia – Africa de Sud – ALA E RUGBY. Prin joc si prin conduita.

marian (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 22:29

Poate ii explicati domnului Ciocan ca pentru incaierare(aceasta este incadrarea corecta ,conform art.322 din Codul Penal) nu e nevoie de vreo plangere.Nu,e nevoie doar de profesionalism sa pedepsesti astfel de indivizi.Succes!

mariusnz (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 22:35

Eu traiesc in N oua Zeelanda, unde rugbyul se „mananca pe paine”, cu mii de jocuri, de la copii la „Super 14” dar asa ceva n-am mai vazut! E clar chestie de educatie, de spirit sportiv, in final de modul de a intelege sportul. Dar asa-i in Romania! Daca nu poti sa-l bati la sport, ii dai un pumn in gura. Oricum, Dinamo ar trebui desfiintata, si nu numai la rugby. Alaturi de Steaua, aceste doua echipe „departamentale” , facaturi ale comunismului,au facut numai rau sportului romanesc! Iar despre meciul asta de rugby, bineninteles ca Dinamo trebuie exclusa din campionat! Pur si simplu!

Radu B (13 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 23:44

Totuşi, Maria, ar trebui să gîndeşti un pic şi pe partea cealaltă: ce ar trebui să facă un sportiv care este lovit cu sălbăticie?! Să întoarcă şi obrazul celălalt?

În general arbitrul nu intervine cînd se bat doi… opreşte meciul şi-i elimină după aceea… dar cînd e vorba de bătaie generalizată… cred că trebuie să cheme jandarmii!

maria giovana (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 23:48

..alooo MARIA,trebuia sa stii ca revolutia romana a inceput in Piata Maria din Timisoara.
Intreaba-i pe rugbisti din Timisoara cum au tratat primul meci dupa Revolutie cu dinamo;acel meci nu s-a jucat nicodata,sa refuzat disputarea lui ,atunci trebuia desfintata dinamo.

Orbus (95 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 1:47

Ia uite Maria…Ce iti spuneam ieri. Sper ca stii italiana. E acelasi om sincer?
MILANO, 12 aprile 2009 – Balli in favela, birra, amicizie pericolose e una mora misteriosa. Sono gli ingredienti di un’inchiesta condotta dal giornale brasiliano „Isto é independente” sui giorni in cui, la scorsa settimana, il calciatore Adriano è „scomparso”.
Secondo la ricostruzione, „l’Imperatore” è stato nella favela Vila Cruzeiro, nella zona nord di Rio de Janeiro, dove è nato e cresciuto. Lì è rimasto ospite in casa di uno zio, ma a casa rimaneva poco. Usciva spesso a bere birra, sempre secondo la ricostruzione della rivista, con giovani accusati di essere vicini al mondo del narcotraffico.

Ghandalf (147 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 1:52

De ce oare nu ma mir de faptul ca aceste incidente implica pe dinamovisti ?!? La ei nu conteaza sportul ci ura !!! Adevar graieste penita Mariucai , nu-i vorba de lipsa de fair-play ci de lipsa neuronilor de la mansarda fanilor dinamovisti care si-au dat in petic pe la toate sporturile (si la – sau mai ales- fotbal si la handbal si la … la toate ) Se mai mira un caine ca au avut parte de o primire asa de „calduroasa” la Craiova sau pe oriunde se duc … pai in urma trogloditilor dinamovisti ramane ca dupa furtuna : scaune rupte sau incendiate , capete sparte etc. Aceasta relicva sovietica trebuie sa dispara !!! Ah !!! Azi am revazut dvd-ul cu Dobrin… si mi-am amintit de ce iubesc fotbalul … ca uitasem… DIXIT .

Alecu Stucan Harnoaie (16 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 3:03

Capul lui Motoc e esential. Pe vremea lui Ceausescu aveam rezultate mai bune! A disparut biciul si nu exista inca un sistem de valori general acceptat si adoptat. De aici si interminabilul sir de incompetenti la toate nivelele: jurnalisti, sportivi profesionisti, politicieni, oieri etc. Fiecare roman crede ca daca are avea el puterea ar fi totul mai bine, nationala de fotbal ar avea rezultate, rugbistii ar fi blinzi ca oile din Ghencea, nivelul de trai ar fi mai bun , pnb ar fi de 10 ori mai mare ca cel din anul fiscal 38-39. S-a vazut cum Dinamo a premeditat totul. Cei de la Dinamo sint principalii vinovati pt. tot ce se intimpla in tara. La TV s-a vazut clar cum Dinamo le-a taiat capul la citiva trecatori nevinovati pt. ca cei de la Farul au fugit si setea lor de singe trebuia potolita intr-un fel. Asa ca Dinamo trebuie trasa neaparat la raspundere ca viata din Romania e de porc, ca noi sintem frustrati, ca avem probleme de potenta si ca Lenuta ne inseala. Jos Dinamo. Eliberati poporul roman de tirania de la Dinamo! Spalarea creierelor continua.

Zadkielix (8 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 3:08

Dezolant…
Barbaria este sinonima cu aceasta ‘stare” de…gratzie ce impanzeste mai toate arenele.
Cel mai bun exemplu este si acesta …ultimul…
eXTREMISMUL,INSTIGATORII PARCA ar fi situatzi ceva la modul cel mai ridicat…
Imi pare rau de totzi cei ce iubesc fenomenul sportiv dar…nu gasesc nici cea mai mica farama de …fair-play!

detzu (4 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 3:33

Aici e vorba de puscarie. Cat timp iesi din tiparul acelui sport si ajungi sa te lupti necinstit , cu lovirea oamenilor cazuti la pamant si cu atac supranumeric nu mai este vorba de sport. Procuratura are nevoie oare de invitatie speciala ? Nu vede nimic ? Nu aude nimic ? E terorizata ? Ce sport , unde scrie in constitutie ca ai voie sa omori oameni sau sa-i bati mortzi doar vezi doamne ca sunt 2 echipe ?

El FUgitivo (17 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 4:16

Excelent articolul. Asteptam reactia ferma a oamenilor din mass media vis-a-vis de evenimentele incalificabile de la acea partida. Spuneau cei din sport ca acest sport -eu personal il consider ridicol asemeni fotbalului american- este un sport de duri practicat de gentlemani, dar acum sint convins ca e practicat de bestii bipede, de indivizi cu muschi multi si creier invers proportional. Ma rog, ca sa fi un bun sportiv nu trebuie sa ai mult creier, nu e o conditie necesara si nici suficienta. Aceste ANIMALE cu ecgipament sportiv trebuie scoase afara din viata sportiva, asemeni conducatorilor lor, care au incitat sau au stat cu miinile in sin privind abjectul spectacol. Afara din lumea sportului cu bestiile, animalele si cu imbecilii, readuceti demnitatea in rindul sportivilor.

dan v (10 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 4:52

Nu Nz a inventat rugby ul, dar cei care sint implicati in teren si in jurul lui, aici in tara asta, sint niste „LORZI”. La sfirsitul meciurilor, toti isi dau mina … prieteneste sau doar politicos. Iar la competitiile, echivalente diviziilor inferioare, toti jucatorii si oficialii merg la „birt” si beau o bere impreuna. Se joaca, ca fiecare sa se simta barbat, nu ca sa arate ca e barbat. Rugby ul e un sport atit de frumos, In Nz

jos_cenzura (45 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 5:10

problema este ca aceste actiuni sunt parte din instinctul uman, si oricat incercam sa ne civilizam, nu vom scapa de aceste lucruri niciodata… omorul, genocidul, violul, prostitutia, consumarea lucrurilor toxice (de ex bautura, droguri) exista si la cimpanzei cam in aceleasi proportii, si am fi idealisti sa credem ca putem sa ne desprindem de statutul nostru animalic, sau ca ratiunea unora ca maria andries va invinge instinctul turbat al unui mamifer deja atzitzat

lucian lerghievici (111 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 8:06

Da Maria, de acord cu tine. Bravo.

dorin (46 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 8:09

batai generale se intampla in rugby, asta e o realitate. S-au intalmplat la meciuri internationale (vezi romania-noua zelanda in anii 1980,sau meciuri de cupa europei ori H cup mai recent).
Pe mine, ca si rugbyst ma intriga premeditarea. Nu stiu cat au injurat georgienii sambata, io unul cred ca i-au luat la misto pe dinamovisti. Si ar fi avut dreptate, doar ne-au batut la nationala, nu?
Cee stiu, e ca in sezonul 1999-2000, Dinamo, cu neaga in teren (cred ca era deja jucator-antrenor secund) a utilizat o strategie inedita pentru a castiga campionatul:*de fiecare data cand avea un meci greu, cum trecea la conducere (sau chiar la 3-0), se „isca” o bataie generala, dupa care dinamovistii ieseau de pe teren! pe vremea aia, rezultatul ramanea cel de pe teren!!! In acel sezon, au castigat mai multe meciuri cu ajutorul acestui tip de „incident”!
dar oare merita sa bagi oameni (in primul rand) si jucatori (uunii din proprii tai jucatori) in spital pentru o victorie?
Scuzati-ma, dar eu unul chiar cred in „teoria conspiratiei”, dar in conspiratia dinamovista!!!
iar gestul lui Neaga e incalificabil!!! Da, de, e elevul lui Paraschiv, nu?
Rusine Dinamo!!!

victor L (165 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 8:10

Daca e vorba de Dinamo nu mai e nimic de spus!

Nic (3 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 8:12

„Rupeti-i pe georgieni” ?? Huh ?? Despre ce vorbiti, doamna ? Misterioasa fraza.

dorin (46 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 9:19

Batai generale se intampla in acest sport, la toate nivelurile! Dar asta nu ne impiedica sa mergem la o bere impreuna dupa meci, nici sa jucam impreuna la echipa nationala…
Si credeti-ma, stiu ce vorbesc!
Ar fi pacat sa vorbim despre sportul asta frumos doar cand vorbim urat (echipa nationala a facut un meci de doi lei cu Portugalia, sau bataia asta).
De ce sa nu spunem ceva despre CV ul lui Alin Petrache?
Sau alte povesti frumoase ale rugbyului, cum ar fi
1lupta pe care o dau conducatorii de club pentru a reusi sa sustina echipele astea de 22 de jucatori pe foaia de meci,
2 sau cum (in general) jucatorii nu stau sa comenteze arbitrajul, ci joaca,
3 sau despre faptul ca am fost singura echipa la Cupa mondiala care a marcat doua eseuri Noii zeelande,
4 sau ca este poate singurul sport de echipe (sa ma scuze handbalistele daca gresesc) care a fost prezent la toate editiile Cupei mondiale (si n-avem nici macar 25 de cluburi seniori!!! Iar un departament(judet) francez are mai multi jucatori decat toata Romania),
5 sau ca suntem constant intre primele 15-20 de tari in lume, in cazul in care poate ca romania intr-o zi de gratie ar bate la fotbal Argentina, dar nu la Rugby (e un sport mult mai obiectiv)???
Inca o data rusine Dinamo!

Dupa bataia de la Mall si gesturile nesportive ale lui Lobont, bataia de la rugby, mai urmeaza ca sahistii de la Dinamo sa saboteze scaunele adversarilor lol . A propos, va mai amintiti de Sandu Vinereanu?

west (9 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 9:45

Dinamo trebuie desfiintata. Si nu doar echipa de rugby, ci tot clubul. Sa ramana la nivel de club de sport de masa, nu de performanta ( pe banii nostri, ai tuturor ). In toate sporturile unde activeaza fac porcarii. Este un club contra naturii si anacronic. La fel si Steaua.

maria andries (1349 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 10:30

Pt. jos_cenzura, mare mirare ca le mai pedepsim faptele de care vorbesti, de vreme ce fac parte din natura umana…

Roro (104 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 10:34

Am fost pe stadion si am vazut oameni bestii cum sunt din ce in ce mai multi in ultimii ani. Indiferent ce ar fi facut georgienii in Georgia la meciul nationalelor sau duminica, dinamovistii trebuiau sa instiinteze arbitrul si observatorul,in nici un caz sa-si faca dreptate cu pumnii cu o ura de te inspaiminta.E de mirare ca nu a murit nimeni.Si unde,intr-un sport considerat civilizat si unde jucatorii in 90% din cazuri se feresc unii pe altii. Parerea mea ca o sanctiune de bun simt ar fi scoaterea lui Dinamo din play-off,Farul penalizata cu minimum 10 puncte,Calafeteanu care a inceput si inca trei dinamovisti pe care nu i-am identificat,suspendati 1an, Neaga pe viata.Cei trei pur si simplu au macelarit un jucator.

claudiu (1 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 10:37

FUSTRARE…..cand nu ai valoare,asa cum au demonstrat jucatorii dinamovisti in meciurile echipei nationale….daca ai invingeam pe jucatorii rusi,georgieni sau chiar portughezi la puncte ( chiar scor rusinos) ..credeti ca se mai antampla asa ceva….NU !!!…FRUSTRAREA de a fi NIMENI….asta s-a antamplat la acest meci……

dorin (46 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 11:21

pt maria andries:

Pai, daca ar fi sa-i ducem in penal pe toti, atunci Lacatus, Piturca junior, Lobont, gatusso, materazzi si alti fotbalisti care fac gesturi brutale, chiar agresive s-ar duce toti langa Jiji… ce sa mai zicem de aia care injura pe arbitru (autoritatea de pe teren!!!)???
Pe ciclistii, atletii si halterofilii care se dopeaza ar trebui sa-i inchidem pentru tentativa de frauda…
Ar trebui sa infiintam niste puscarii speciale doar pentru sportivi!!!!

Begaprunzer (11 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 11:24

Doamna Elisabeta Lipa !
Un adevarat sef de club ar fi inceput cel putin o ancheta interna daca nu l-ar fi concediat pe loc pe antrenor.
Dar cu tot respectul pt. rezultatele dumneavoastra pe linie sportiva, va spun o vorba din anii `60-´70(MARE, TARE, PROST BUN DE CANOTOR) .Era vorba lui Monzi Baci(daca nu stii cine a fost intreaba-i pe cei batrini din anturajul canotajului.
Mingea este lavoi la conducerea clubului !

rugby (3 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 11:51

Cauta urmatoarele trei cuvinte: dinamo farul chiriac, pe google la „search videos” sau „video”, si o sa vezi cum atacul a fost premeditat de catre dinamo. uitate cum sare un dinamovist din senin la bataie pe Chiriac (nr. 8) in secunda 22.
Si de ce sa fie suspendat Farul tanti ziarista?

rugby (3 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 12:07

Era de fapt Chiriac numarul opt, dar in loc a aparut un emoticon?!

solovastru (1 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 14:04

E adevarat ca reactia celor de la Dinamo a fost exagerata dar si provocarile la care s-au dedat jucatorii georgieni , mai ales natriashvili atit cu ocazia meciului de la tbilisi dintre cele doua nationale( cind isi arata organele genitale si le explica jucatorilor romani ce le va face sotiilor si prietenelor lor si profera injurii la adresa Romaniei) cat si cu ocazia acestui meci cind se pare ca tot el a injurat si lovit in gramada ordonata , nici aceste lucruri nu sint normale nu reprezinta un comportament acceptabil pe terenul de sport.Se pare ca acesti jucatori gruzini ( mai ales natriashvili0 au uitat ca au venit in Romania sa joace rugby nu sa-si insulte si provoace partenerii de intrecere .

colonel (3 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 15:03

cum de a ajuns cocoana asta mare chestor, nu inteleg? ce are sportul, cu gradele si functiile in institutiile militare? asta e proasta de da in gropi, dar vrea sa imparta dreptatea…..cand se vor desparti apele in Romania? cand vom avea sport profesionist?

iop (1 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 16:07

ar trebui cei care comentati si nu sunteti parte din fenomen sa va uitati la niste meciuri din franta da din liga a 2-a 3-a sa vedeti acolo ce inseaman bataie generala…sau dati un search pe youtube si scrieti bagarre..sa vedeti batai..mai lasati comentariile..ca nu stiiti nimik..

lordul john (1 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 16:38

sunt un simplu spectator care se uita la meciurile echipei de rugby cfr csu brasov si va rog sa ma credeti la conditiile care le au se pare ca sunt singuri din divizia nationala care practica rugby pentru bucuria de a pasii oe un teren de rugby si mai sunt oameni simpli care se chinuie sa tina o echipa in divizia nationala si daca s-ar face controlul anti-doping ar ramane cateva echipe dar se pare ca incet vor disparea si este mare pacat .mai interesativa si vedeti ca echipe mici sunt mai curate si joaca din suflet un sport nobil numit rugby asa ca scrieti articole si de cei ce trudesc nu numai cand sunt batai…cu stima un simplu spectator de rugby din brasov.va astept

dorin (46 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 16:39

@iop:
am jucat si eu rugby de-ala!
problema cu baietii de la dinamo (sau ar trebui sa ii numesc animale???) e ca sunt platiti din banii nostri, ca reprezinta un minister care ar trebui sa asigure linistea si siguranta populatiei, si nu in ultimul rand, CA SUNT JUCATORI IN PRIMA DIVIZIE, O DIVIZIE MEDIATIZATA? CARE AR TREBUI SA FIE „VITRINA” RUGBYULUI ROMANESC… Pun pariu ca de acum cativa ani, parintii vor refuza sa-si dea copii la acest sport minunat, din cauza unor LOSERI, care nu stiu ca la provocari, in rugby raspundem cu placaje care-ti rup coastele (da, uneori la propriu, dar in limita regulamentului)!

Vlad (34 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 17:17

Daca nici cand niste georgieni ne instiga la violenta, ne lovesc in deplasarea din georgia aiurea, si fac pe nebunii la noi in tzara nu ne aparam, atunci ne meritam soarta…***

dorin (46 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 17:28

@vlad (tepes???)
daca nu stim sa respectam regulamentele, si suntem atat de slabi ca ne bat si fac misto de noi, mai bine ne lasam si ne ducem la peste!

jos_cenzura (45 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 17:47

maria, nu spuneam sa NU incercam sa ne civilizam, doar ca sunt resemnat ca oricat incercam, pana la urma cam degeaba toate eforturile…
nici faptul ca femeile sunt atrase de barbatii puternici si agresivi nu ajuta la crearea fiintelor pasnice, dar din nou natura e de vina, nu cineva in mod anume…

alex (345 comentarii)  •  13 aprilie 2009, 21:41

Da, nu exista nici o motivatie umana pentru un asemenea macel.

Costin (3 comentarii)  •  14 aprilie 2009, 2:34

Societatea si le trimite ei „insasi”, nu „insesi”…

gaby (4 comentarii)  •  14 aprilie 2009, 2:53

are si violenta rolul ei.sint cazuri in care nu se poate fara.unui nesimtit sau mai multora degeaba ii tratezi ca pe niste gentlemeni.din pacate sint indivizi care respecta niste reguli doar de frica

k pax commander (35 comentarii)  •  14 aprilie 2009, 3:21

englezii (care nu se pricep la rugby precum ai nostri) au comentat pe diferite canale de televiziune ca minunea cea mai mare a fost ca arbitrul a fluierat reinceperea meciului in ciuda faptului ca a fost informat de farul ca nu poate continua meciul,avind 5 jucatori raniti grav!!!!bine ca a facut „dreptate” conducerea lui dinamo (doamna lipa parca taia in carne vie dupa meci,hahahaha) si a frr ca altfel…ne faceam de iarasi de ris.

dorin (46 comentarii)  •  14 aprilie 2009, 10:29

<k-pax:
conform oricarui regulament de rugby, teoretic farul ar fi putut continua meciul.
In lipsa jucatorilor specializati de linia 1, pot fi introdusi alti jucatori , iar gramezile vor fi simulate.
La rugby ai dreptul la 7 schimbari, si din ce am inteles, bataia a avut loc la inceputul meciului. Farul putea deci sa-si faca schimbarile si sa continue. e drept ca dpdv tactic nu ar fi fost echitabil, dar regulamentul permite (si chiar obliga) continuarea meciului dupa 5 schimbari, chiar daca jucatorii din linia 1 au iesit. numarul minim de jucatori pe teren este de 10 sau 11…
Meciul putea continua, deci nici cei de la Farul nu sunt niste martiri. 😉

Comentează