Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Cine a evaluat marca Steaua?

Deşi e o informaţie de interes public, nici MApN, nici CSA n-au anunţat ce firmă a stabilit preţul psihologic al Stelei 

Permalink to Cine a evaluat marca Steaua?
vineri, 26 februarie 2016, 11:48

Lipşeşte ceva din comunicatul MApN privind evaluarea mărcii Steaua! Acelaşi lucru care lipseşte şi din explicaţiile juristului CSA, Florin Talpan, pe acelaşi subiect, după publicarea comunicatului! Lipseşte numele evaluatorului. Cel care a fost selectat „printr-o procedură competitivă şi transparentă”, cum susţine Ministerul. Nu ne spune şi cum îl cheamă. Că nu s-a ajuns până aici cu transparenţa. Încă nu se poartă în armată indispensabili Victoria’s Secret şi camuflaj din pene de egretă.

Iluzionism de supermarket
Misteriosul evaluator este recunoscut de ANEVAR, Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România. Asta şi faptul că a primit contractul „printr-o procedură de achiziţie publică, la care au participat trei ofertanţi” reprezintă singurele informaţii oficiale legate de el. Marca Steaua aparţine statului român. Avem dreptul să ştim măcar numele entităţii care i-a fixat preţul exact la 57.306.150 de euro. Să recunoaştem, e un preţ psihologic, psihedelic chiar, cu multe cifre. Îţi ia ochii. Dar cine l-a calculat?

Şeherezada jurist de la CSA vorbeşte în locul evaluatorului pudibond. Ne povesteşte etapele evaluării. Să ne povestească şi care a fost valoarea totală a acordului-cadru. Aşa, se pare că doar achiziţia e publică, nu şi restul: sumele şi numele.

Trecând sprinten peste faza de evaluare, juristul CSA anunţă o licitaţie pentru „împrumutarea” mărcii Steaua şi „o procedură de omologare” a stadionului din Ghencea. Fireşte, păstrează discreţia asupra costurilor acestor operaţiuni.

Procedura pentru stabilirea evaluatorului mărcii a durat opt luni. Evaluarea în sine a durat şase luni. Dacă Ministerul menţine ritmul vijelios, ne prinde Anul Nou cu Ghencea ferecată şi cu marca de 57 de milioane de euro făcând ouă de aur în sertarul cu tipizate.

Bilete de papagal de la MApN
Toate comunicările despre acest proces care vizează cea mai populară marcă din sportul românesc sunt îmbrăcate într-un neglijeu verbal încheiat până la ultimul nasture. Talpan îi înştiinţează pe milioanele de proprietari ai Stelei că evaluarea brandului „s-a făcut la standardele internaţionale 4S pentru activele necorporale”. Încă un bilet de papagal care nu spune nimic. Trebuie decodat apelând la un evaluator, nu?, care să ne explice pe înţelesul nostru, al tuturor, ce înseamnă „standarde 4 S” şi „active necorporale”.

Şefilor CSA le e mai uşor să recite astfel de informaţii tehnice decât să spună nume. Cine a evaluat marca Steaua? Cine? Juriul de la Oscar? Culegătorii de batate din paradisul fiscal? Eroul evaluator necunoscut? MApN le e dator românilor cu această informaţie. În comunicat, Ministerul precizează că acelaşi evaluator va stabili „valoarea prejudiciului creat prin folosirea mărcii” în perioada 2004-2014, „taxa de licenţă pentru clasa fotbal” şi „pentru toate celelalte produse din certificatul de marcă”. Firma anonimă are o misiune serioasă, aşadar. Aproape ca Fiscul! Măsoară paguba din bugetul statului. MApN ne asigură că „şi pe mai departe” procedurile se vor derula „în maniera cea mai transparentă şi corectă”. Transparentă, da, dar nu prea decoltată, încât să se vadă dintre dantele numele evaluatorului!

Comentarii (45)Adaugă comentariu

costi42 (7 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:19

ce sa comentez ? tampeniile lui talpan,hai sa fim seriosi,lntrebati-l pe ilie nastase cati bani a bagat ln stadionul ghencea ?.din cauza unui *** dinamovist s-a ajuns ln aceasta situatie si mai ales din cauza statului de drept,fiindca ln viata se platesc toate astept judeicarea grabnica a celui, celor care au provocat aceasta situatie penibila.din 2004 pana ln 2014 cum a functionat aceasta echipa ln tara si mai ales ln europa si ln lume ? unde erau institutiile statului de drept ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

neam de slugi (40 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:22

Made in Romania. Cand ceva merge...trebuiesc bagate bete in roate si neaparat trebuie muls. Sa manance si gura jmecherilor de sus ceva mii, zeci de mii...pana la milioane de euro. Si daca Becali nu o sa vrea a inghiti aceste milioane macar sa il oblige sa dea cateva milioane din urma, inainte ca Armata sa obtina in instanta marca Steaua. Nu il simpatizez pe Becali si consider in continuare ca locul lui e la racoare, dar cel mai mult au de pierdut oamenii si imaginea Romaniei. Cum se intampla de fiecare data de altfel. Pentru ca unii sa fie jmecheri neaparat restul trebuie sa fie fraieri. Valabil in toate domeniile in tara asta.

Daniel (7 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:44

"Marca"sunt eu ,tu ,el sau ei ,noi toti suntem "marca",Noi suntem marca si suntem si armata si mai suntem si populatia acestei tari .Cine calculeaza valoarea lacrimilor copilului meu care nu vede un meci al favoritilor,cine-mi evalueaza prejudiciul neinchirierii bazei pe aceasta perioada?Cine-mi spune de ce Pandurii bat mingea pe iarba din Ghencea si Steaua nu are voie?Si va rog pe dumneavoastra careia ii citesc urmele condeiului pe nerasuflate sa-mi spuneti cand vor inceta Generalii sa se comporte ca niste patroni si sa revina la statutul de angajat al statului Roman ?

observ (40 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:49

"MApN a pierdut în această perioadă peste 1 milion de euro, pentru că nu a folost această bază. Chiar nu răspunde nimeni pentru asta?", a spus Duckadam la ProTV." citat dintr-un articol de pe acest site. Nu stiu daca despre suma asta e vorba dar oricum ar fi statul roman a pierdut multi bani prin lasarea in paragina a bazei din Ghencea. Nu ar trebui trasi la raspundere cei ce au luat decizia asta? Ca doar sunt angajati la stat, platiti din banii nostrii...ca sa produca pagube de milioane statului roman. Ceva zornait de catuse cumva? OK, au o disputa cu Becali, cu FC Steaua SA sau cu oricine altcineva dar interesul bunului national distrus prin abandon si a banilor ce ar fi putut ajunge la buget unde este? Oare intr-o tara civilizata, cu democratie functionala, ce ar fi patit acesti oameni ce produc paguba in buget(platiti din buget) si in sufletele oamenilor pentru ambitia(sua interese) lor personala?

alex777 (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:55

Hai sa intelegem o data pentru totdeauna. Niste smenari din mapn i-au vandut lui Becali o iluzie. Pentru ca omul era atat de orb si de avar a acceptat termenii ciudati care defineau pina la urma bunul asupra caruia avea sa troneze. Nimic mai mult. Daca Becali nu cumpara iluzia, Steaua nu mai exista in prim planul fotbalului romanesc.Punct. NIMENI NU AR FI ARUNCAT CU BANI SI NIMENI NU AR FI RISCAT ZECI DE MILIOANE DE EURO! cA AU VENIT SI REZULTATE! E ALTCEVA...A TINUT DE FLERUL LUI DE COMERCIANT....DE OM INVATAT SA FACA AFACERI. Unde sunt forurile internationale sa ii traga la raspundere pe toti? De ce tace UEFA ? De ce mai continua mizeria. Stop joc.

Daniel (7 comentarii)  •  26 februarie 2016, 12:57

Nu vreau sa monopolizez dezbaterea dar ma mananca degetele pe tastatura .Stimata doamna/domnisoara dupa zicerile D-nului Talpan Steaua NU mai ezista din 2004 din moment ce sustine ca FCSB nu este continuatoarea palmaresului si nici detinatoarea emblemei ,in acel moment CSA nu a anuntat FRF ca se retrag din campionat cum era normal si sa anunte public ca echipa desprinsa nu este continuatoarea palmaresului ,prejudiciul creat atator echipe membre ,partenere in campionat care nu au beneficiat de o pozitie eligibila in Europa ,sau banii din drepturi tv si publicitate aferent locului in clasament datorita echipei lui Becali care a ocupat podiumul maimereu in acesti ani cine-l calculeaza? Cat de real poate fi scenariul conform caruia echipe gen Dinamo,CFR CLUJ ,Otelul si oricare alta sa ceara despagubiri CSA,FRF si lui Becali?

Andrei F (188 comentarii)  •  26 februarie 2016, 13:39

Problema este mai simpla decit pare...Armata care trebuie sa apere o tara spune ca a fost furata de un bun al sau de un individ...De fapt cum sa spuna cind cozi de topor din armata au facilitat si apoi au uitat ca aveau echipa de fotbal...Talpan asta s-a nascut ieri ?Cind Steaua era Becali unde era?...Sau cind clubul avea datorii?Am vazut ca deja multi au uitat istoria adevarata...Se spune ca Becali a facut nu stiu ce la stadion...De fapt Becali nu a facut mai nimic...A rascumparat datori ale clubului la Bancorex...Cum ar putea un hot sa faca asa ceva?Vreau si eu unul sa-mi plateasca facturile...dar eu nu l-as mai numi hot...Macar atit...

Florin (3 comentarii)  •  26 februarie 2016, 13:53

Nici nu trebuie sa va faceti iluzii. "Mana" care "manevreaza' acest scandal este a unui grup de interese condus de Gabriel Oprea. I s-a alaturat un grup de generali, toti avand interese de ordin imobiliar in jurul Bucurestiului. Ori, unul dintre "adversari" este Becali. Cum il pot "linisti"? Simplu! In prostia lui, Becali a cumparat Steaua, dar in coditiile puse de generali. Acum, s-a "desghetat" piata imobiliara si generali trebuie sa elimine "concurenta". Ce nu inteleg eu este cum de generali au devenit investitori. Din soldele de la stat? Au facut ei razboiul? De unde atatia bani, ca doar se vaita ce pensii mici au? Ma rog, paradoxurile Romaniei! Dar pacat de echipa!

stupidgeneral (23 comentarii)  •  26 februarie 2016, 13:57

D-na Adries felicitari! Un articol de bun simt. Poate ca singura observatie ar fi ca e prea voalat. Prea "politicos" fata de Talpan si sleahata asta de la MAPN care, fie vorba intre noi, ne-au aratat ce inseamna incompetenta crasa sau reaua-vointa ordinara. E infiorator sa ai pe statul de plata, public, asemena specimene. Indiferent din ce unghi privesti, situatia este demna de cascadorii rasului. Armata Romana, atat de iubita si stimata in Romania, isi permite sa-si tavaleasca numele si renumele in *** prin intermediul unor asa-zisi ofiterasi de duzina a caror orgolii personale nu tin seama de nimic. Chiar baietii astia ai lui Talpan nu raspund in fata nimanui? chiar nimeni din toata conducerea MApN nu se sesizeaza ca, de ceva vreme, baietii astia isi bat joc de un brand de renume si si-au pus ambitia, in inconstienta lor oneroasa, sa-l distruga? Halal cariere militare. Probabil ca sumele cu care sunt platiti sunt substantiale altfel, nu e de inteles cum cineva isi permite sa puna armata intr-o situatie cel putin penibila ca sa nu folosim termeni mai urati. Oricat te straduiesti nu cred ca exista om cu mintea la el care sa scoata asemenea aberatii ca idiotenia asta cu 57 de milioane euro valoarea marcii Steaua. Cat de limitat intelectual trebuie sa fie cineva sa-si imagineze ca ar exista cineva care sa plateasca aceasta suma pe asa ceva? Nu stim cine e autorul faimoasei evaluari dar as intreba ANEVAR pe cine a licentiat cu atata usurinta incat sa scoata asemenea aberatii din palarie? Probabil stiau ca lumea va intreba cine e "autorul"acestei imbecilitati si de aia o tin secreta. Ca va mai face si calcularea prejudiciului bate orice limita a bunului simt sau a contactului cu realitatea. Eu cred ca cineva ar trebui sa-i faca o plangere penala chiar lui Talpan pentru fraudarea fondurilor mApN cu acea licitatie. Cred ca si-a tras bani buni pe chestia asta. Dar, l-as baga un pic pe mana DNA si pentru distrugerea, cu stiinta, a unui brand important al Romaniei. Calculul pierderilor pe care le genereaza comportamentul jenant al acestei talpe a societatii ar trebui facut luaind in calcul aceleasi criterii ca asa zisa asta evaluare. Nu cred ca sunt multi care sa-l suporte pe Jiji dar, tot mai multi incepem sa credem ca, ar fi bine sa ramanem cu raul cel mai mic, adica cu Jiji decat cu catastrofele gen Tulpan si acolitii lui. Ma gandesc, oare DNA stie cum s-a facut procedura de selectie si pe ce suma? Pentru ca toata poveastea asta e de un ridicol ce frizeaza imbecilitatea.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adrian (1 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:16

La cate ganduri am adunat despre raul pe care armata il face Stelei, este pentru prima data cand vad niste comentarii pertinente care se axeaza pe ceea ce este esential in toata povestea asta - STEAUA FRATILOR ESTE A NOASTRA A SUPORTERILOR, NU ESTE A ARMATEI, NU ESTE A LUI *** LA PROPRIU SI LA FIGURATI!!!! Becali a bagat bani, dar a si scos, meritul lui este ca STEAUA exista si a facut performanta, noi n-am facut treaba de suporteri am sustinut echipa din tribune (acum nu mai putem.......), am platit bani, uneori multi pe bilete. Daca Becali nu baga bani poate STEAUA nu mai exista sau se zbatea in mediocritate, de ce? cine a permis ca un cioban sa puna mana pe echipa care a castigat Cupa Campionilor, oare nu tot armata sau niste generali care au avut si ceva de castigat?!?! Cum de 10 ani toti se umflau in pene cand Steaua mergea in CL si acum uni ingroapa echipa altii se uita indiferenti (ma refer aici si la suporteri). Becali ar trebui sa aiba un fel de drept de folosinta si eventual sa cedeze o parte din profit catre celelalte sporturi din CSA sau sa investeasca in stadion si nu armatei, fara sa fie proprietarul brandului sau siglei. TRUP SI SUFLET PENTRU CULORI

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

alex (1 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:17

Pot icepe prin a spune: Bravo MAPN, ati evaluat si ati stabilit ca marca valoreaza 50 mil euro...ok bun si acum ca ati fixat pretul si nimeni nu va cumpara stau si ma gandesc asa...nefolosirea unu asset de 50 mil aflat in patrimoniul statului impune niste pierderi direct proportionale cu valoarea nu? Adica daca eu am un bun care acum valoreaza 50 mil si nu fac cumva sa il valorific el nefiind ca vinul sau operele de arta clar se va devaloriza, caz in care peste 7 ani de xemplu se va face alta evaluare si se va constata ca face 20 mil de euro pt ca deh...a clocit degeaba 7 ani, cine va raspunde de situatia ca a pierdut 30 mil de euro ??? Atentie mare ca doar pentru umflam in exces niste valori si punem din burta din lacomie nu inseamna ca nu vor fi repercursiuni asupra celor care au evaluat total nefondat aceasta sigla. De stiut este deasemnea ca marca a ajuns la o valoare de ordinul mil de euro datorita participarilor frecvente ale Stelei in Cupele Europene, situatie care nu ar fi aparut daca ramanea in tutela MAPN pt ca ei nu au bani pt ograda lor dar pentru aceasta echipa de fotbal. A se vedea celelalte sectii sportive. Trecem si peste asta. Pretul de chirie al arenei...pai daca ne luam dupa aplombul domnilor generali arena trebuia inchiriata si ghici ce ? nu e si mai rau e ca se degradeaza pt ca MAPN nu are fonduri sa o administreze, si vine iar intrebarea de mai sus: Cine raspunde de faptul ca un bun al statului a ajuns in paragina??? Voi GSP, voi presa ar trebui sa vuiti de aceste intrebari mai mult decat o faceti cand Mitea sau Tamas ies vomitand din cluburi. Arena de fotbal din Ghencea este un bun comun care ne doare pe toti, mai ales pe cei care tin cu Steaua iar interesul pt non fotbalisti este minim. Promovati anchetele de calitate, jurnalismul in starea lui pura nu scandalagismul si mahalageala (cuvinte marca inregistrata a se folosi cu acceptul invetatorului :) ).

Andrei (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:18

Talpan este doar un robotel care crede ca face lucruri mari. Bun. Hai sa desfintam FCSB- ul si gata. Isi face armata echipa. Da-i dracu de suporteri. Am vazut ca Tudorel Stoica o da la intors...ca asta nu e Steaua...dar recunoaste ca se uita la meciuri ca sa vada de ce Becali zice ca are cea mai tare echipa ca nu stiu ce. Omu are ceva cu Jiji, dar ce are cu Steaua? Sa fie foarte clar. Echipa asta are doua stele deasupra emblemei cu aprobare de la UEFA! Restul sunt mizerii... Pentru cine nu stie evaluarea este facuta de EVAL BEST OFFICE SRL/26521509. Firma are un singur angajat iar sediul este un Apartament. Va dati seama cat de corupt e si Talpan daca vine si debiteaza tampeniile alea la TV?

antoniu (9 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:31

chiar nu le este rusine. daca merge ceva, toti sa distrugeti. daca nu lua gigi echipa probabil era desfiintata. nu sunt un admirator al patronului si a gurii mari pe care o poseda, ( televiziunile au un mare rol, iar lui ii place ) dar sa ajungi acum sa-i ceri bani, daune le zic ei, inseamna DESFIINTARE. Stadionul tineti-l gol si nefolosit uite -asa de-a naibii. vorba lui NASTASE - FACETI CIMITIR - Ghencea 5. NU V-AR MAI AJUNGE.

ciucur (1 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:31

talpane DNA e pe tine

Ev (1 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:36

Cu siguranță nu este un evaluator cu experiență pe domeniu. Lucrarea este dificilă. Dintre cei 25-30 evaluatori recunoscuți pentru rezolvarea unor astfel de spețe de evaluare probabil niciunul nu s-a prezentat la licitație....A câștigat cine a câștigat...

spinoza (14 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:42

Maria ai dreptate! Niste nebuni, scapati de la spitalul de neuropsihiatrie, au intocmit documentatia de evaluare si alti nebuni incearca sa ne-o bage pe gat. Scuzata-mi fie exprimarea.

cristi (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:43

sa nu ne mire, cand peste cativa ani va rasari un complex rezidential acolo..., decizia aia judecatoreasca s-a obtinut foarte usor in favoarea armatei cand stim cat de corupta este justitia in Romania

Iulix_73 (1 comentarii)  •  26 februarie 2016, 14:45

Salutare Stelisti , si nu numai ! Daca cineva inca mai avea dubii cu privire la " inteligenta " sau " cinstea " celor ce condus CSA -ul , cred ca acum sa lamurit ... . Inainte de a incepe mica mea expunere , trebuie sa mentionez ca si eu sunt expert evaluator ANEVAR , dar sincer inca nu am auzit de " standarde 4 S " !!! Pentru cine nu e obisnuit cu termenii si maniera de evaluare , voi incerca sa rezum pe cat posibil explicatiile acestei proceduri : 1 . Fiind vorba de " Active necorporale " atunci avem de a face cu SEV 210 ( Standarde de Evaluare nr. 210 ) care au la baza IVS 210 ( unde IVS = International Valuation Standards ) ! 2. Evaluarea , nu reprezinta rezultatul unui calcul matematic ci exprima opinia/parerea evaluatorului ( este o opinie profesionala dar e personala !!! ) cu privire la elementul evaluat avand ca suport logistic si legal aceste standarde ( SEV - uri in Romania ) !

Jean-Paul (96 comentarii)  •  26 februarie 2016, 15:02

Draga Maria, Cand am auzit ce valoare a scos alde Talpan din burta, am crezut ca suntem in data de 1 aprilie. Eu cred ca evaluarea marcii steaua a fost realizata de fetita lui Talpan, eleva in clasa a IV-a, ca tema de aritmetica. Cum credeti ca s-a ajuns la suma asta de 57.306.150 euro? Dupa cateva incercari am reusit sa dezleg misterul: 57306150 = 2x3x3x3x5x5x11x17x227 Acum am sa va spun ce rol joaca fiecare factor de mai sus 2 este luna februarie in care s-a nascut valentin Ceausescu 17 este data nasterii lui valentin(17 februarie 1948) 27(adica 3x3x3) este numarul jucatorilor din lotul stelei la nivelul anului 1986 25(adica 5x5) este numarul orelor de antrenament/sapatamana al echipei steaua din acea vreme 11 este numarul jucatorilor echipei la inceperea meciului 227 este suma numerelor la pantofi a celor 5 oameni ((antrenori si jucatori care au fost implicati in executarea penaltiurilor in 1986, adica Jenei, Iordanescu, Duckhadam, Lacatus, Balint) Brandul a fost calculat direct in euro, chiar daca Romania inca nu face parte din zona euro. Si inca ceva: desi la fiecare pret de cost se adauga si cota beneficiului de 5 sau 10%, dar de data asta nu a fost adaugat si beneficiul fiindca la varsta ei, fetita lui talpan n-avea de unde sa stie toate elementele de calcul folosite de economisti iar juristul de taica-sau e clar ca nu este competent decat in probleme juridice... P.S. Draga Maria, sper ca te-am convins cu demonstratia mea si imi vei acorda pretuirea cuvenita :D

Stelist=Roman (55 comentarii)  •  26 februarie 2016, 15:40

de Valentin Vrabie SHARE UTILE Clasament Liga 1 Meciurile etapei ProSport pe iPhone Suporterii Stelei care îşi doresc ca problema mărcii să fie tranşată mai au de aşteptat. CSA Steaua şi MApN au făcut cerere la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor în care au solicitat anularea licitaţiei pentru marca Steaua. Decizia vine după ce ProSport a publicat un material despre modul dubios în care contractul a fost câştigat de SC Eval Best SRL - o firmă de apartament din Chiajna condusă de un personaj cu un trecut tumultor. de Valentin Vrabie SHARE UTILE Clasament Liga 1 Meciurile etapei ProSport pe iPhone MApN a desemnat firma care va evalua marca Steaua. Este vorba despre o societate din Chiajna, care va primi 80.000 de euro pentru evaluare, dar în jurul căreia sunt însă mai multe semne de întrebare. Suporterii Stelei au bănuiala că în spatele acesteia s-ar afla Gigi Becali. Termenul pentru depunerea contestaţiilor este 12 mai. MApN a conturat un buget de aproximativ 116.000 de euro cu tot cu TVA pentru evaluarea mărcii Steaua. La licitaţie s-au înscris trei firme: PRECISS CONSULTING (Bucureşti), Birou Expert Contabil Trocan A. Cornel (Calafat) şi Eval Best Office SRL (Chiajna). Ultima a fost cea care a reuşit să câştige cursa pentru banii scoşi la bătaie de MApN şi CSA Steaua. Conform caietului de sarcini, principalul criteriu a fost cel mai mic preţ. Această condiţie a fost îndeplinită de Birou Expert Contabil Trocan A. Cornel (Calafat), însă oferta acestuia a fost respinsă pe motiv că nu este acreditat la Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România. Firma înregistrată în Calafat prezentase o ofertă de aproximativ 45.000 de euro fără TVA, însă comisia care a analizat ofertele a ajuns la concluzia că nu îndeplineşte criteriile impuse de caietul de sarcini.

Stelist=Roman (55 comentarii)  •  26 februarie 2016, 15:45

Suporterii Stelei care îşi doresc ca problema mărcii să fie tranşată mai au de aşteptat. CSA Steaua şi MApN au făcut cerere la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor în care au solicitat anularea licitaţiei pentru marca Steaua. Decizia vine după ce ProSport a publicat un material despre modul dubios în care contractul a fost câştigat de SC Eval Best SRL - o firmă de apartament din Chiajna condusă de un personaj cu un trecut tumultos. MApN a desemnat firma care va evalua marca Steaua. Este vorba despre o societate din Chiajna, care va primi 80.000 de euro pentru evaluare, dar în jurul căreia sunt însă mai multe semne de întrebare. Termenul pentru depunerea contestaţiilor este 12 mai. MApN a conturat un buget de aproximativ 116.000 de euro cu tot cu TVA pentru evaluarea mărcii Steaua. La licitaţie s-au înscris trei firme: PRECISS CONSULTING (Bucureşti), Birou Expert Contabil Trocan A. Cornel (Calafat) şi Eval Best Office SRL (Chiajna). Ultima a fost cea care a reuşit să câştige cursa pentru banii scoşi la bătaie de MApN şi CSA Steaua. Conform caietului de sarcini, principalul criteriu a fost cel mai mic preţ. Această condiţie a fost îndeplinită de Birou Expert Contabil Trocan A. Cornel (Calafat), însă oferta acestuia a fost respinsă pe motiv că nu este acreditat la Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România. Firma înregistrată în Calafat prezentase o ofertă de aproximativ 45.000 de euro fără TVA, însă comisia care a analizat ofertele a ajuns la concluzia că nu îndeplineşte criteriile impuse de caietul de sarcini. Gabriela Breza: Este asociat, nu locuim împreună. Şi gata cu insistenţele, după aia ziceţi că vi se vorbeşte urât Discuţia s-a purtat în jurul orei 20:00 A doua zi, am încercat să dăm de Breza Horaţiu - Marius, care figurează ca asociat. Sunăm pe un număr de fix, dar ne izbim de aceeaşi ridicare din umeri: ”Eu nu ştiu nimic despre această licitaţie. Dar lăsaţi-mi numărul dumneavoastră şi o să vă sune o doamnă dacă e”. N-a sunat însă nimeni înapoi. 80.000 de euro cu tot cu TVA este suma aproximativă pe care SC Eval Best Office SRL o va primi pentru evaluarea mărcii Steaua Scurt rezumat: doamna Breza susţine că numărul este greşit, dar recunoaşte în cele din urmă că este asociată la firma care a câştigat licitaţia pentru evaluarea mărcii. În acelaşi timp, celălalt asociat din acte, Horaţiu Breza, merge pe acelaşi discurs, că nu are cunoştinţe despre vreo licitaţie. Şi ce licitaţie: 80.000 de euro, o sumă de cinci ori mai mare decât veniturile totale din anul fiscal 2013 Licitaţia a fost contestată Dincolo de aceste detalii, cel mai mult au de suferit suporterii clubului de fotbal, care încă aşteaptă rezolvarea conflictului dintre FCSB Şi CSA Steaua. Un pas înspre dialogul dintre cele două entităţi va fi însă făcut după ce se va stabili cât valorează mărca. Dar această procedură pare fără sfârşit. Termenul până la care celelalte două firme pot contesta licitaţia este de 12 mai. Una dintre firme, Birou Expert Contabil Trocan A. Cornel - cea care a venit cu cea mai mică ofertă de preţ - a contestat deja modul în care a fost atribuit contractul. Cornel Trocan, administratorul firmei spune că licitaţia a fost dubioasă şi el a fost nedreptăţit: ”Nu mi s-a întâmplat niciodată în viaţa mea să-mi fie refuzată o evaluare. Fac evaluări din 1998, sunt membru ANEVAR (n.r. Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România), sunt acreditat ANEVAR, îndeplinesc toate condiţiile. Dosarul meu a fost refuzat pe motiv că nu sunt acreditat ANEVAR, dar eu am actele care confirmă asta. Am depus contestaţie, iar dacă nu voi primi un răspuns favorabil, voi merge în instanţă”, ne-a declarat Cornel Trocan. Dacă se va ajunge în faţa judecătorilor, evaluarea mărcii Steaua va fi suspendată până la finalizarea procesului, astfel că perioada de aşteptare pentru suporterii Stelei s-ar prelungi şi mai mult. Cum poate o firma cu datorii sa se prezinte la o licitatie si sa o si catige? Cum poate o firam cu doi angajati fara renume in domeniu si fara sa fi facut nimic notabil pana acum sa castige o licitatie ,,transparenta'' pentru o evaluare de o asemenea anvergura???

adi_stelistul (107 comentarii)  •  26 februarie 2016, 16:01

Este evident ilegala lipsa aceasta de transparenta. Daca procedura ar fi fost legala s-ar fi publicat pe portalul achizitiilor publice cererea de oferta in vederea evaluarii, se facea o licitatie, urma evaluarea propriu-zisa... Stiam cu siguranta numele evaluatorului... Sunt foarte curios de altceva. Ce anume va vinde CSA? Marca Steaua evaluata de misteriosul evaluator? Pentru ca, daca e asa, marca respectiva se refera la toate sectiile CSA plus echipa de fotbal (care pentru CSA nu prea mai poate produce mare branza pentru ca UEFA a interzis cluburile departamentale in competitiile continentale inca din 1999, dar sa zicem ca asta e mai putin important). Revin si zic: daca marca respectiva se refera la toate sectiile CSA (ne-a spus Talpan ca au fost evaluate si cele 14000 sau pe-acolo de medalii). In consecinta, daca licitatia e cu noroc si cineva plateste milioanele in cauza si CSA va trebui sa renunte la marca Steaua pentru toate echipele sale. Marca va fi in proprietatea cumparatorului, nu a CSA. E ceva ce imi scapa mie aici?

Andrei F (188 comentarii)  •  26 februarie 2016, 16:12

Mai sunt oameni care mai cred ca Armata ar fi cu putin mai curata decit Becali...Oare de ce Armata nu face o evaluare a datoriilor pe care le avea clubul de fotbal pina sa fie ,,furat,, de Becali? Bodu a spus ca vechea societate avea datorii la stat de 11 mil. pe care Gigi le-a diblat...De asemenea clubul avea datorii la banci de milioane..O parte din aceste datorii au fost preluate de GIGI...Armata vrea sa primeasca inapoi numai ce vrea...

vasglo (91 comentarii)  •  26 februarie 2016, 16:32

Maria draga, lucrurile sunt mult mai complexe pentru fotbalul nostru! Lasat "liber", acest Talpan a deschis Cutia Pandorei! Mai devreme sau mai tarziu, toate cluburile de fotbal care s-au desprins de ministere, vor cere sa se faca evaluarea clubului din care a plecat fotbalul si reactualizarea termenilor de utilizare a brandurilor respective, deoarece , conform zicerilor lui Talpan, Statul nu poate vinde, ci numai imprumuta/inchiriaza marci/branduri pe perioade limitate! Deci, Dinamo, Rapid etc, take care, vorba romanului!-:)

alex (5 comentarii)  •  26 februarie 2016, 16:38

Nu conteaza cine a evaluat marca fiindca reprezinta o evaluare proprie care nu obliga pe nimeni, pe nici un tert, deci nici pe FCSB. Adica nu are nici o relevanta juridica autoevaluarea, chiar daca ea ar fi subiectiva. Mai departe insa, in procesul prin care CSA va solicita despagubiri de la FCSB, ceea ce se va stabili prin aceeasi expertiza evaluatorie extrajudiciara va fi supus cenzurii instantei judecatoresti. Fiecare persoana, fizica sau juridica, are libertatea sa se autoevalueze.

alex (5 comentarii)  •  26 februarie 2016, 16:45

Autoevaluarea facuta de CSA reprezinta , in ceea ce o priveste, doar un reper propriu prin care va calcula ce despagubiri va solicita FCSB. In concluzie, instanta nu va cenzura autoevaluarea marcii dar va cenzura suma cu titlu de despagubiri ce va fi solicitata FCSB.

Luca (45 comentarii)  •  26 februarie 2016, 17:02

Draga Maria , serios , parca suntem intr-un film indian :-) ! Te rog , ca si jurnalist , sa afli si valoarea contractului cu firma de avocatura , care a reprezentat MApN in instanta !!! Am auzit ca ar fi o suma cu multe zerouri , si ca acolo nu ar fi fost nicio licitatie ! Asta desi MApN are angajati o armata de juristi !

alex (5 comentarii)  •  26 februarie 2016, 17:10

ASA poate sa fie ASA fiindca CSA nu detine brandul ASA.Simplu.

Prafpilaf (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 18:21

Eu vreau sa stiu asa: - cat a costat aceasta evaluare - cat a costat /costa intretinerea bazei Ghencea in perioada in care nu au fost incasari de la FCSB - cat sun salarile lui Talpan si a subordonatilor sai care pierd timpul in acest ,,razboi" - cati bani au fost cheltuiti pe procese, conferinte de presa, etc. - cat O SA MAI COSTE evaluarile urmatoare conform declaratilor MAPN - SI VREAU SA STIU CINE A APROBAT ORDINUL DE ZI PENTRU ACEASTA ACTIUNE

andrei (27 comentarii)  •  26 februarie 2016, 18:39

Am si eu o nedumerire, daca avem o suma uriasa , 57 milioane,dar foarte exacta cu 150 de euro in coada, presupun ca s-au numarat cupele, campionatele, medaliile, s-a fixat un pret pentru fiecare si s-a facut inmultirea si adunarea. Eeee, aici e curiozitatea mea - cand se ia un campionat, cupa Romaniei, CCE, Supercupa Europei se ofera o cupa si vreo 20 medalii.Cum a procedat evaluatorul ? Precum Pristanda ? Adica a evaluat pentru 1986 1 campionat national, 1 cupa , 1 CCE si 60 medalii ? Au fost luate in calcul si medaliile olimpice, mondiale, europene, balcanice, cand sportivii reprezentau Romania nu Steaua ? Aveti perfecta dreptate, MAPN trebuie sa faca public raportul de evaluare, macar pe site-ul Arici Pogonici, Licurici, Luminita, Urzica, Scanteia pionierului, etc. vorba aia, tradare, tradare dar s-o stim si noi...

dac.impielitzat (29 comentarii)  •  26 februarie 2016, 18:51

eu unul nu cred ca a fost evaluata scump. cine intelege ce brand e Steaua si ce s-ar putea face cu adevarat cu acest brand stie ca pretul nu e exagerat. mai oameni buni, cititi aici care sunt cele mai puternice branduri din tara http://www.revistabiz.ro/top-100-cele-mai-puternice-branduri-romanesti/ mno, acu' sincer, mergeti voi in cel mai mic catun din Romania si intrebati de Steaua Bucuresti si o sa intelegeti ce inseamna un brand. un brand puternic vinde. vinde la greu. are un potential fantastic. eu zic ca acest brand nu a fost subevaluat. cine stie ce sa faca si cum sa faca poate sa exploateze acest brand la sume pe care ne este greu sa ni le inchipuim.

Marka Ragnos (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 19:27

Tovarasa Maria, stiti ce mai apartinea statului Roman? Si Steaua Bucuresti apartinea si inca apartine statului roman. Dar nu v-am vazut pe dumneavoastra sau pe vreunul dintre colegii dumneavoastra sa fiti asa de activi si sa scrieti atatea articole atunci cand becali a furat echipa. Oare de ce? Astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra. Pentru ca e foarte interesanta toata treaba asta. Adica cea mai importanta echipa de fotbal din tara trece din proprietatea statului la privat pe 2 lei si nimeni nu zice nimic. Asa ceva nu se poate.

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  26 februarie 2016, 19:48

ca nu ne-ati vazut scriind, e de inteles, dar sa nu ne cititi… atatia ani… hm

vasglo (91 comentarii)  •  26 februarie 2016, 19:50

@dac.impielitat @Marka Ragnos Tot in numarul de azi al Gazetei, dar nitel mai jos pe "foaie", gasiti un articol foarte interesant in care autorul pune tuturor niste intrebari simple: "Din cate stiti voi, a mai facut vreun minister atata circ cu vreo echipa de fotbal, asa cum face Armata cu Steaua? A mai tipat vreun minister dupa brandul pierdut, dupa ce l-a dat si de buna voie, dar si obligat de noile reglementari? A *** vreun minister de la vreo echipa ulterior? " Incercati si voi un raspuns??..-:) Varianta ajutatoare: in cauza ar mai fi Dinamo (Ministerul de Interne), Rapid si CFR Cluj (Ministerul Transporturilor), Poli Timisoara, Poli Iasi, Sportul Studentesc si Univ Craiova (Ministerul Invatamantului).

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

geo (9 comentarii)  •  26 februarie 2016, 20:31

In primul rand ar trebui ca Guvernul sa raspunda de ce, un club care nu poate avea echipa de fotbal de vreo 20 de ani, in speta CSA, are la indemana o infrastructura care nu poate fi folosita decat de o echipa de fotbal. Asta inseamna ca la mijloc este fie coruptie, fie incompetenta. Pai hai sa le dam doctorilor basculante, profesorilor sa le dam avioane iar Armatei... infrastructura sportiva pentru sporturi pe care nu le poate practica. In plus, la MApN exista o gasca de generali si ofiteri (Zisu e capul rautatilor, dar si Boroi si Talpan au "meritele" lor) trup si suflet pentru izmanaru' de interes national si care nu fac decat sa joace cum canta mai sus-mentionatul personaj. Izmanaru' national si-a inchipuit ca, pe fondul unor nemultumiri ale unor suporteri ai Stelei, va putea specula si va putea cumva sa sa-si atraga sprijin electoral prin incercarea de a scoate Steaua din mana lui Becali. O manevra ieftina, vizibila fara mari eforturi, care nu face decat sa submineze si bruma de valoare si recunoastere a Stelei in primul rand, dar si a celorlalte cluburi de fotbal din Romania. Imi pare rau de unii naivi, suporteri ai unor echipe rivale, care se bucura de raul Stelei. Nu va bucurati, pentru ca o competitie interna slaba nu inseamna decat o mare catastrofa pe termen lung pentru fotbalul romanesc.

ZONA MAGHERU (57 comentarii)  •  26 februarie 2016, 20:45

Becali nu ar da nici o suta de mii de dolari pe stema si numele de steaua bucuresti asa ca restul e simpla literatura . Citr despre societatea romaneasca ? Bleah . Nimic dinainte nu mai e bun . Tot "bunul" a avut loc in ultimii 27 de ani. Asa in general nu in particular . Tot ce avem dupa asa zisa revolutie sprijinita si activata de cele 2 mari puteri de la acea vreme sunt televiziunile si presa scrisa care mai nou e digitala . Acum serios vorbind . Cea mai mare realizare dupa 89 a fost oferta psd-ului de atunci oferita chiriasilor in asi cumpara cele 3 milionae si jumatate de apartamente construita de regimul ceausescu un regim foarte disciplinat , bine organizat si cu specdialisti care erau tinuti cu fortza in tazra sa consdtruiasca uzina atomica sau autostrada bucuresti - constanta . Apropo singurul politician adevarat din ultimii 26 de ani este Tariceanu . Restul nu au avut sau nu au , sange in instalatii .

Vasilelisav (2 comentarii)  •  26 februarie 2016, 21:54

Bravo! Sincer BRAVO, Dna Andries! Cel mai bine era daca o evaluau la un miliard! Incasau ceva pentru folosirea abuziva! De ce nu s au gandit la asta atunci cand au vandut echipa de fotbal? Va amintiti de cuiul lui Pepelea(parca)? Au vandut( batut cuiul) si acum cauta sa atarne ceva de el! Sa le fie rusine! RUSINE!

ghita florin (25 comentarii)  •  26 februarie 2016, 22:12

Pai evaluarea este simpla,citesti presa,urmaresti comentatori tv si iti faci o idee,daca toata mass media sustine ca steaua este alfa si omega fotbalului romanesc ,atunci sigur valoarea este f.mare,inca 20-30 de osanale ridicate ciobanului excroc si adunaturii sale si valoarea va deveni incomensurabila

Gino (6 comentarii)  •  26 februarie 2016, 22:47

Interesant deci Maria Andries...daca cineva isi evaluaza o marca dupa parea dumneavoastra pretul trebuie sa fie cit doreste opinia publica..... sau suporterii Stelei....Se uita usor citi bani a bagat armata in clubul asta pina in 2004....zeci...sute de milioane de euro....Acum pe hirtie valoreaza 57 milioane o suma frumoasa...poate miine cineva la licitatie ofera 500 euro....dar sar putea ca poimiine cineva sa ofere 60 milioane....Suporteri trebuie sa se mindreasca ca brandul Steaua valoreaza 57 milioane si nu 500 euro...Gigi Becali a cumparat drepturile litigioase la unteren evaluat in 2008 la 17 milioane de euro... cind bula imobiliara era sus deci la 300 euro /m2...iar in 2012 cind piata imobiliara era jos...face o noua evaluare si ajunge la 1300 euro/m2 iar statul tot noi va trebui sa-i platim 70 milioane euro...El a ridicat prin acesta frauda deja 45 milioane euro....Cind El Becali face afaceri cu statul este baiat destept...iar cind statul isi cere drepturile prin clubul armatei....generali sunt hoti...! evaluatorul escroc etc....Deci un prieten din copilarie sta cu dosarul de 10 ani sa primesca despagubire de la stat 300.000 euro dar Becali baiatul bun rezolva si ia zeci de milioane de euro dupa citeva luni de cind a depus dosarul,,prin relati si supraevaluare,, Ce sa inteleaga turma de stelisti Becali poate fura si minti daca finanteaza fosta echipa Steaua.....Suporterilor le vinde iluzii si el ramine cu bani un ***,mincinos si hot.El stia ce a cumparat generali in 2004 cit au fost de corupti nu au putut sa-i vinda si brandul ,,Steaua,, Chiar daca se face ca nu stia este bun de plata....Caci atunci cind vinzi un jucator afara are o valoare mult mai mare poate de 1o ori daca este vindut de Steaua... Deci pe Radoi nu lua 6 milioane de euro daca era de la Voluntari pretul era de 600.000 euro si multi alti jucatori....Cine se face ca nu intelege sa merga la reciclare....Asa este si cu softul de pe PC....cumperi de la microsoft costa 450 ron...Te descurci si-l instaleaza vecinul platesti 45 ron. Brandul costa si cine il detine va stii sa-l vinda bine fie ca se numeste Steaua.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

georgege (28 comentarii)  •  26 februarie 2016, 23:33

Dna maria ,imi exprim curiozitatea despre restulmechipelor din liga 1.. evident , brandul steaua este cel mai scump , dar restul e gratis ??? Vor sa distruga o mica bucurie (fotbalul) pe care o mai avem intr o tara de r.. !! Inca o curiozitate , tot din presa aflam acum cativa ani ca becali a cumparat instalatia de nocturna , lifturile.. cateva chestii di n ghencea.. de ce nu le ia de acolo.. ?? Sa mearga cu faimoasa ranga si sa isi ia bunurile din ghencea... Fcsb sau Steaua .. mereu campioni !!!!

Alexu0612 (4 comentarii)  •  27 februarie 2016, 0:15

Evaluarea clubului de fotbal steaua trebuie făcută separat (părere personală), perioada "prejudiciilor" sa fie perioada în care echipa a fost preluată de către Gheorghe Becali....apoi concluzii si constatări...tinand cont de banii investiți, notorietate si performante....iar mapn sa spună cu ce si cum ar fi putut sa intratina, sa intervină si sa aducă un plus pentru tot ce s-a întâmplat în această perioadă. Totul e în schimb doar un joc de culise si interese....pentru ca timpul de start al anchetei trebuie sa fie 2004 anul în care clubul de fotbal a fost preluat. Cum s-a dobândit si cum a funcționat după 2004. Restul e doar cancan.

Cosmin (20 comentarii)  •  27 februarie 2016, 9:28

Intrebari : 1. Cine evalueaza pagubele provocate de armata prin nefolosirea arenei si degradarea ei ( acum este nefolosibila) ? 2. Cine le plateste ? (Statul, probabil ? ). 3. Pina cind se va socoti arena Ghencea unitate militara ?. Ca si la Dinamo , un minister se ocupa de alte chestii, decit militare. 4. In evaluarea actuala este prinsa si activitatea echipei de fotbal, decind a luat-o Becali ?. 5. Pina cind gradati ai armatei romane, parte a NATO se vor mai ocupa si de cluburi sportive , prinse in campionate nationale, fara a avea sportivii practicanti,militari angajati ? Doar "organizarea" este militara ! Oare imi va raspunde cineva. la aceste intrebari ?

vasglo (91 comentarii)  •  27 februarie 2016, 9:57

@Gino: O anumita frustrare, cred eu, te face sa pornesti de la premise gresite pentru argumentarea parerii. Nu "armata a bagat bani in clubul asta pina in 2004." (corect: pana in 1999 cand echipa de fotbal s-a desprins de CSA Steaua si a trecut la AFC Steaua), ci noi, "poporul"! Echipa de fotbal Steaua a fost finantata pana la privatizare (1999) din bugetul de stat, adica din taxele si impozitele platite de contribuabili. Dupa cum stii, din ratiuni economice si politice, majoritatea entitatilor aflate in proprietatea Statului au fost privatizate dupa 1989. In cazul cluburilor de fotbal a operat si criteriul impus de forurile internationale care organizeaza si reglementeaza fotbalul profesionist, FIFA si UEFA, respectiv interzicerea fotbalului departamental. Deci, in 1999, DE BUNAVOIE SI NESILITA DE NIMENI (sic) Armata a cedat DEFINITIV echipa de fotbal Steaua catre Asociatia nonprofit AFC Steaua, inclusiv dreptul la nume si marca. Ar fi fost un non sens sa dai echipa fara nume, zicand "dau echipa, dar numele/marca ramane la mine. Acceptand prin absurd ca ar fi fost asa, de ce nu s-a spus atunci, ci abia acum, dupa multi ani? Ca militarii au crezut ca prin AFC Steaua vor "pacali viata" si vor decide in continuare la fotbal, asta a fost un vis natang spulberat de realitate. Echipa a ramas in scurt timp fara bani, iar cand ramai fara bani ai doua alternative, dai faliment sau te imprumuti cu gandul redresarii! Unde era atunci Armata, aia care dupa spusele tale a bagat bani pana in 2004 la Steaua?? Au gasit insa un "prost", Becali, care a imprumutat el AFC-ul cu bani, multi bani la vreme aia. Cine l-a gasit pe el si nu pe altul, asta e o intrebare la care trebuie sa raspunda cei de atunci, fie ei civili sau militari. Cu timpul, "prostul" s-a trezit si a zis: "bine,bine eu tot dau bani, dar cand si cum o sa-i iau inapoi?".. Si atunci s-a gasit formula LEGALA prin care s-a constituit SC. Fotbal Club Steaua Bucuresti S.A. in care Becali a devenit majoritar in contul banilor imprumutati..Armata a incercat sa conteste aceasta societate, insa fara succes, intrucat s-a constata ca ea s-a infiintat in conformitate cu legile noii economii de piata din Romania. Atunci CSA a nascocit treaba cu marca, adica a dat echipa fara marca! E ca si cum Petromul s-ar fi privatizat fara "Petrom"! Sunt curios, daca Steaua, cu Becali actionar majoritar dadea faliment sau ajungea precum Rapidul, mai cerea Armata bani pe marca? Cat mai valora ea atunci?..Cand dai frau liber resentimentelor si lasi "liber" pe strada pe unul ca Talpan se deschide Cutia Pandorei. Cum vine asta, numai Steaua sa plateasca pentru brandul Steaua, iar Dinamo nu? Dar Rapid, U. Craiova, Poli Timisoara etc? Nu provin si ele din niste cluburi departamentale (Min. de Interne, Min. Invatamantului) ale caror marci/branduri ar trebui evaluate si platite in consecinta?... Daca faci privatizarea fotbalului o faci pentru toti la fel, CU MARCA, nu CU MARCA si FARA MARCA (sic), ca toti provin de la acelasi Stat, adica de la noi toti, fie stelisti, fie dinamovisti, fie rapidisti, fie tarani, fie muncitori etc... Cat despre cum a facut si face banii Becali, e o alta poveste, de spus intr-o alta noapte....

Johni (6 comentarii)  •  27 februarie 2016, 16:46

Extraordinar articol.felicitari domnisoara ziarista! Oameni buni care mai avem mintea la noi haideti sa ne unim sa facem ceva ,o campanie de sustinere a echipei (nu neaparat a lui becali)pana nu e prea tarziu,pana cand acest mic slujbas de talpan nu distruge steaua in dorinta lui nebuna de a fi facut general.ati uitat din istorie ca noi ne am distrus intre noi?fratilor aici nu e vorba de becali.!steaua era singura echipa care mai avea vreo sansa ,un licar de speranta ca vom vedea si noi meciuri mai tari in liga campionilor.si uitati va ce ne face acest talpan in dorinta lui criminala de a ajunge general !calca pe noi!noi care am fost peste tot cu steaua ,am fost cand a castigat cupa campionilor cum de nu facem nimic si acceptam mizeria asta care o face talpan si cativa generali care habar nu au ce inseamna steaua si mai ales se fac de rusine daca i intrebi ce echipa a jucat cu barcelona?sau anderlecht?sau galataray?habar nu au dar executa ordine orbeste.doamne,cum sa ne distrugem singuri?suntem ...?chiar n am invatat nimic din istorie?inseamna ca ne meritam soarta!!!

Adu (17 comentarii)  •  27 februarie 2016, 21:19

Din moment ce Steaua de azi e condusa de fosti puscariasi, care au fraudat deja fotbalul romanesc si au fost dovediti pentru asta, cred ca Steaua e azi doar o gramada de mafioti (inca) in libertate...

Comentează