Mai vrem o reluare cu demisia!
Nu sîntem în urmă cu infrastructura sau cu organizarea Euro 2020. Sîntem doar în urma lui Gabriel Oprea. Se mişcă prea repede. A ajuns prea departe. Iată motivul înapoierii!

Cum să-i ceri demisia lui Gabriel Oprea, după accidentul în care şi-a pierdut viaţa un poliţist din coloana lui oficială? Nu vicepremierul, ci premierul ar trebui să demisioneze! Să dea dovadă de fair-play, să admită că Oprea are stofă să muşamalizeze orice în goana prin Marele Circ. Se mişcă mai repede decît îi creşte nasul.
Martorii citaţi de Digi24.ro au dedus greşit că Oprea folosea resursele statului la shopping, la dus gunoiul, la plimbat cîinele, la decorat selecţioneri, la numit şefi de cluburi şi federaţii. În realitate, vicepremierul pregătea organizarea Euro 2020. Testa o soluţie pentru lipsurile din infrastructura Capitalei. Nu mai cîrpim drumurile, nu mai transformăm trotuarele în zone pietonale. Nu mai schimbăm bordurile ca pe şosete, nu mai trimitem semafoarele inteligente să-şi ia doctoratul la seral. Cine sapă o groapă nu mai trebuie s-o semnalizeze prin ghilimele ori să lopăteze la loc asfaltul prin metoda copy/paste. În Bucureşti şi în suburbii se va circula ca pe „Autobahn”, cu o viteză minimă legală de 200 km pe oră.
Fiecare cetăţean va avea, prin ordonanţă de extremă urgenţă, coloana lui oficială specială. Fiecare turist venit pentru Euro 2020 va fi preluat de un echipaj motorizat de la aeroport. În cinci ani, nu-i exclus să progresăm şi domnul Oprea să ne dea, pe lîngă coloana oficială, şi cîte un aparat de zbor în Congo. Suporterul străin va coborî din avion la „Henri Coandă” şi se va urca în alt avion, cu ultimul etaj descoperit, să-şi poată face „selfie” cu Palatul Parlamentului, în drum spre stadion. Sună a strategie, nu? Pe deasupra, ne-ar costa mai puţin cu avioanele decît tronsoanele.
Gabriel Oprea a apucat să experimenteze doar rolul coloanei oficiale în combaterea ambuteiajelor şi în prevenirea accidentelor comunicate în masă. Încă n-a remediat efectele adverse, dar a izbutit să le decaleze. E în grafic cu obiectivul. Nici un român fără escortă! Nici un alegător fără permis de motociclist! Nici o vizită la socri fără trei trasee! Nici un funcţionar public fără două maşini identice, cu geamuri fumurii, care să ia startul simultan, pentru un plus de securitate. Cu riscul de a părea o ţară înapoiată, Gabriel Oprea trebuie lăsat să lucreze în ritmul lui alert. Să decidă viitoarele direcţii pentru naţiune: peste linia continuă, la drumul mare, pe bretele cu sens unic sau pe linia de tramvai? Nu contează unde ajungem. Ştim doar că, avîndu-l pe Oprea în fruntea ţării, ajungem tot mai repede.
Generale, fii căpitanul nostru! La cîte probleme avem, vicepremierul are cel mai mult timp să le rezolve, o dată la patru ani. Pentru că nu stă cu orele în trafic, are dreptul anual nu la 12, ci la peste 365 de concedii. Cîştigă ani cum alţii cîştigă bani. E milionar în vieţi omeneşti. Unii au puşculiţe, el are girofar. N-a dat în cap la nimeni, a economisit. Două minute de-aici, două minute de-acolo, jumătate de oră de dincolo. Tot îmbunătăţindu-şi timpii, în curînd va trebui să stea pe loc, acasă, ca să ajungă la Guvern. Să se ocupe strict de interesele personale pentru a susţine interesul naţional.
Şi nu uitaţi că statul i-a pus la dispoziţie doar o banală maşină de serviciu! De coloană oficială şi-a făcut rost singur, pe baza unei relaţii foarte apropiate cu ministrul de interne. Imaginaţi-vă de ce-ar fi în stare Oprea dacă ar avea şi el monopostul lui, ca Ponta! Ar fi cu cîteva tururi de pistă în faţa noastră, a tuturor. Ne-am duce la vot cînd el se felicită pentru cîştigarea alegerilor. Am plăti taxe pe care cabinetul lui le-a cheltuit demult. Deja ne antrenăm pentru asta. Am vedea numai meciuri la care el a aprobat deja scorul. Aşa cum îi cerem acum o demisie pe care şi-a dat-o deja, cu toate că azi o vedem pe tabelă şi nu e. Faza s-a derulat prea în viteză. Mai puneţi o reluare, cu încetinitorul, din alt unghi, să ne dăm şi noi seama!