Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Daţi-ne Mondialul din 2030!

În pregătirea Euro 2020, autorităţile române s-au pus pe treabă. Au început să facă avioane din caietul de sarcini de la UEFA

N-au trecut nici două săptămîni de cînd UEFA ne-a pus pe lista ţărilor gazdă ale Euro 2020. Începeam […]

miercuri, 1 octombrie 2014, 5:40

În pregătirea Euro 2020, autorităţile române s-au pus pe treabă. Au început să facă avioane din caietul de sarcini de la UEFA

N-au trecut nici două săptămîni de cînd UEFA ne-a pus pe lista ţărilor gazdă ale Euro 2020. Începeam să visăm frumos nu atît la calificare, cît la infrastructură. În dosarul de candidatură trimis de la Bucureşti, ne angajam, printre altele, să terminăm lucrările la autostrada Bucureşti – Nădlac. Acum, după ce ministrul Ioan Rus a anunţat Master Planul de Transport pe 2014-2030, putem să ne trezim. Nu va fi o autostradă întreagă, va fi o autostradă întreruptă de un drum expres între Piteşti şi Sibiu.

Bun şi drumul expres, la o adică, e şi mai ieftin, pînă la prima subcontractare. Dar în dosarul de candidatură am promis altceva. Despre legătura cu Estul, un alt moft de la Nyon, nici pomeneală. Tot drum expres între Bucureşti – Iaşi – Ungheni. „În total vor fi circa 2.300 de kilometri de autostradă existenţi pînă în 2020!”, aproxima în martie directorul de programe al FRF, Dumitru Mihalache. În septembrie, managerul proiectului de candidatură şi-a moderat aşteptările: „Nu ştiu dacă vom reuşi să construim miile de kilometri de autostradă. (…) Noi am prezentat acolo care sînt investiţiile planificate!”. Planificările se mai schimbă.

În 25 de ani, am construit 680 de kilometri de autostradă, în următorii 16 ani, menţinem ritmul. Vom construi exact 480 de kilometri noi de autostradă. Şi 2.400 de kilometri de drumuri expres. Termenele de execuţie, că noi cu alea avem o problemă, nu cu drumurile, vor fi fixate după alegerile din noiembrie, scrie Wall-street.ro. Aşadar, 2030 e o bornă iluzorie.

Dar de progresat, tot progresăm. De la planurile cincinale am avansat la planurile centenare. De aia li se şi zice „master planuri”.

Caietul de sarcini de la UEFA are 212 pagini. În următorii şase ani, dacă ne forţăm pixul, reuşim să desenăm maimuţoi pe toate. Am promis autostradă care să lege Bucureştiul de Vest. Noi am promis? Cînd am promis? Cui am promis? Ce-am promis? Aşa cum alţii îl au pe Hamlet să pună întrebarea, noi îl avem pe Dandanache.

Meciurile de la Euro 2020 nu reprezintă, se pare, un obiectiv de importanţă naţională suficient de ambiţios pentru autorităţile de la Bucureşti. E prea modest să ne mobilizăm, să scoatem pîinea, sarea şi asfaltul, în cinstea oaspeţilor. Dacă vor să punem suflet pe şantiere şi barăci în plus pentru cazarea turiştilor, să ne dea organizarea Mondialului din 2030! Să ne trimită caietul, poate de data asta ne ies cocorii origami.

Anul ăsta, pînă în septembrie, n-am inaugurat nici un kilometru de autostradă. N-am avut motivaţie.

Comentarii (25)Adaugă comentariu

Jiji (18 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 17:58

E foarte simplu, Guvernanții noștri gândesc in viitor. Autostrăzile vor deveni oricum inutile când se termina petrolul, ei lucrează direct la teleportare.

Cocosu (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 19:01

Maria, din pacate cam asa e…! Si-n plus , nu cumva am auzit ca proxima rectificare bugetara scoate in „out” banii CE pentru proiecte de infrastructura rutiera?! Halal sa ne fie!!!

ady (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 19:17

Sa o informeze cineva si pe ziarista lui peste ca in masterplan exista autostrada completa buc-nadlac, doar ca nu prin sibiu-pitesti, ci sibiu-brasov-ploiesti…

propaganda (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 19:41

propagandă politică ieftină…. dacă o țineți tot așa nu o să vă mai citească nimeni

Voinicul Maricel (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:05

In concluzie, votati Pictor Fonta presedinte.

Bogdan D. (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:23

@ady – ar trebui sa cauti sa vezi pe unde trece coridorul IV paneuropean si apoi sa arunci cu ciocolata. Este frustrant. In tara asta nici sa speri la lucruri frumoase nu ti se mai permite. Sa ii amintim domnului Rus ca domnii croati nu au avut fonduri europene. Pentru lipsa de performanta, ar trebui sa zboare invartindu-se. Imi place. Nu facem Autostrazi cu benzinarii si alte utilitati acolo unde are nevoie industria, facem acolo unde au interesele.

ccc (14 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:28

Maria, oare cui ii mai pasa, in tara asta, in afara de tine si de alti cativa de pe aici, ca ne facem iar de ras?
Ne imping strainii de la spate, dar tot indaratnici suntem si tot ca noi vrem sa facem (furam cred ca era termenul corect).

ciur (5 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:29

Vai de churutiul lui Ponticutiul…! Poanta- mutra de mongoloid…un derbedeu care isi bate joc de o tara intreaga. Si prostimea il voteaza.

zappy (7 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:30

ady,presupun ca esti vreun activist psd,la ce iq ai..esti tare cu masterplanu:)))..frate coridorul 4 paneuropean prevede in mod expres autostrada sibiu-pitesti,finantata 95% de UE…daca ponta vrea ocol prin brasov,dragnea prin alexandria,sunt niste aberatii pe care le cred unii ca tine

Alexbibirica (2 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 20:38

……… vrajeli peste vrajeli ….. parca vad ca ne exclud cei de la uefa ,pentru tepele date acestui forum ! la tepe suntem sefi …. aaa si nu in ultimu’ rand … la platit amenzi date de CEDO !

oSorin (18 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 22:00

„Aşa cum alţii îl au pe Hamlet să pună întrebarea, noi îl avem pe Dandanache.” – super 🙂

Nic (5 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 22:10

Mărie,
Și dacă printr-o minune fac guvernanții autostrada Ploiești-Brașov-Sibiu, care e problema?
Pitești-Sibiu este o struțo-cămilă, numai bună de prostit Renault. Nimeni nu va face autostradă acolo, cel puțin nu în secolul XXI !!!

lila (39 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 23:01

Mariuta scurta-n pix, Nu le-ai nimerit la fix, Ai luat-o drept sarada , crezand ca-i autostrada, Si asa te-ai inecat si te facusi de banat!

coco (1 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 23:08

noi vrem sa ne mandrim cu autostrada peste 15 ani..poi restul omenirii peste 15 ani iti dai seama unde o sa ajunga..ce o sa mai inventeze si ce o sa mai creeze..noi o sa ne chinuim cu autostrada..

DORU (9 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 0:45

Maria,nu ma mai necaji si tu..mi se face rau cand citesc cati km se fac pana in 2030..sutem un popor de idi.oti ca acceptam asa conducatori nesimtiti si incompetenti..

Gabi (1 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 8:09

tot ce s-a construit s-a facut cu foduri de la UE…aia dc iti dau te obliga sa si faci (pe la sate si comune)…dc UE sau alcineva ne da bani sa facem autostrazi o sa avem. la noi nu se vor face niciodata autostrazi cu bani de la guvern pt ca intodeauna sunt prea putini

David (15 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 8:56

@ #3 prietenas, de ce esti hater? Iti e lene sa gandesti dar nu iti e lene sa scrii aiurea. Nu conteaza pe ca e vorba de o autostrada cu traseul nadlac-sibiu-bucuresti sau nadlac-brasov-bucuresti, oricum nu va fi gata la timp. Cam asta e ideea din articol.

vest (9 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 9:25

Bizonul si-a facut infrastructura de la Tucuresti la Brasov ( adica ” la munte ” ) si tot de acolo la C-ta ( adica la ” mare ” ). Pentru el, Romania, aceasta tara mare, noua pe harta Europei si discutabila din punct de vedere istoric, e tot in vechile ( si adevaratele ) hotare ( vezi ” munte ” si ” mare ” ). Daca faceau legatura cu vestul de prin anii ’90, eram acum departe. Dar bizonul nici acum nu e interesat cu adevarat de aceasta legatura, e interesat de ” munte ” si ” mare „, dar nu oricare, ci ale LUI.

Lucian Lerghievici (111 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 9:48

In vremea asta Catalin.Viclean copil de casa.Ce imple cupele cu vin.Mesenilor la masa… Maria ce vicleana esti.. poate se v-a naste un nou Gagamita si avem pe cine vota.

Batrinul si Marea (8 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 10:17

Votati cu Bucuresti !

Vor trebui dezvoltate, obligații în caietul de sarcini, rețeaua rutieră și infrastructura hotelieră, modernizată Arena Națională, lărgit Aeroportul Henri Coandă etc, iată de ce ar fi bine pentru fiecare dintre noi, mai puțin pentru Mircea Sandu, ca membrii Comitetului Executiv să voteze cu București! Să sperăm că nu vor face altfel.

18 septembrie – 1 octombrie

Detergent (8 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 10:53

„M-a chemat Mircea Sandu de urgenţă la Guvern că era o şedinţă cu Hagi şi alţi mari sportivi români. Se vorbea despre Euro 2020 şi ni s-a spus că România va candida.

Domnul Oprea (n.r. Gabi Oprea) a spus că Guvernul va face tot ce va putea. Dar ce facem cu străzile, că ăştia nu vin doar pe sus? Domnul Şova a spus că autostrada Ungaria – Constanţa e gata în 2018.

Am rămas cu gura căscată cînd am auzit ce vor să facă, m-am crucit. Să dea Dumnezeu, poate că o să văd şi eu în sfîrşit.

Cînd e gata autostrada Nord-Sud? E gata în 2017. Să fie primit! E extraordinar”a spus Ion Ţiriac la televiziunea sportro.

Detergent (8 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 10:55

Pe loc repaus ! Sa nu obositi ! Fetite si baietei.

rudolf (1 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 11:22

680 km de autostrada? cred ca exagerati! sunt vreo 644 de km, dar nefunctionali in totalitate..chiar langa matale, langa bucuresti, e o ,,autostrada” fara racorduri, fara parcari, si alte dotari..stiti, nu??? si apoi, nu e cazul sa-l credeti pe rus, cu desenele lui..pe sova l-ati crezut??? el a reziliat un contract ,,pierdut”, caz de guiness book..

ALO. MAN (5 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 13:46

SI CE FACEM DACA NU NE CALIFICAM/PT CA GAZDELE NU MAI SUNT CALIFICATE DIRECT?TINEM CU CIPRU, ALBANIA SAU UNGARIA??

puiu mordasan (5 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 15:38

Vai de mama noastra…..

Comentează