Minunile nu mai vînd bilete
Conducerea Stelei a ratat afacerea anului: să umple stadionul, deşi a golit vestiarul.
O atitudine onestă a lui Reghecampf, să afirme că nu promite calificarea. Ar fi putut chema fanii să umple Arena Naţională dacă acel 2-0 ar fi semănat, […]
Conducerea Stelei a ratat afacerea anului: să umple stadionul, deşi a golit vestiarul.
O atitudine onestă a lui Reghecampf, să afirme că nu promite calificarea. Ar fi putut chema fanii să umple Arena Naţională dacă acel 2-0 ar fi semănat, cît de cît, a accident. Dar, în direct şi în reluare, nu s-a văzut aşa. Suporterii au început să-şi vîndă biletele.
În pauza de iarnă, de la Steaua au plecat şase jucători. De venit, au venit: Tatu reinventat, 30 de ani, cinci goluri pe sezon, Gabriel Iancu, 18 ani, de la Viitorul, şi Cornel Rîpă, de la Oţelul Galaţi. S-au întors Năstăsie şi Lupu, împrumutaţi la „U” Cluj. În total, echipa din Ghencea a cheltuit 600.000 de euro pe întăriri. Oricum, nu putea schimba mai mult de trei nume pe lista trimisă la UEFA. Aşa că a mizat pe Iancu, Rîpă şi Tatu. Planurile de Europa ar fi trebuit puse la punct din vară, gropile lăsate descoperite atunci au ajuns, între timp, ditamai craterele în schema tactică.
Din încasările pe bilete la meciul cu Ajax, conducerea clubului anunţase că va aduce „orice jucător din România”, pe Bokila sau pe Maxim, Milanov, Rui Duarte etc. Pînă la urmă, Steaua a atacat la Ajax cu Nikolici, declarat de propriul lui patron drept „soluţie de rezervă”.
În linii mari, echipa nu s-a schimbat dramatic, dar jocul nu mai merge ca în tur. Ceva s-a pierdut pe drum, printre amicalele din Spania şi Turcia, scandalurile legate de pariuri şi dezamăgirile de după fiecare transfer ratat. Ceva s-a diluat, poate motivaţia, poate încrederea în forţele proprii.
Aşa că Reghecampf se fereşte pe bună dreptate să arunce cu „vorbe mari”. Publicul românesc de fotbal e îndelung exersat şi avizat în minuni ca să ştie cînd să se aştepte la ele. Nu atît scorul de 0-2 în tur descurajează acum, cît maniera în care s-a pierdut pe ArenA.
Cu două zile înaintea meciului, conducerea Stelei anunţase că mai sînt 18.000 de bilete de vînzare. Asta, după ce cu o lună înainte calcula că va scoate 2 milioane de euro din meciul cu olandezii. A funcţionat de atîtea ori la Steaua această formulă-miracol a business-ului: întîi scoţi profit, apoi investeşti.
De atîtea ori, stadionul plin a reprezentat cea mai importantă susţinere, şi morală, şi financiară, a echipei din Ghencea. Cînd a fost rîndul conducerii să susţină campania din Europa League, nu s-au găsit decît soluţii de rezervă.