Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Două greşeli şi nici un martir

De şase luni a avut nevoie Ion Crăciunescu să-şi intre în rolul de şef al CCA.

Păcat că s-a renunţat atît de uşor în toamnă la varianta aducerii unui supervizor străin la CCA. Şeful arbitrilor din Rusia este italianul Roberto […]

sâmbătă, 24 martie 2012, 10:58

De şase luni a avut nevoie Ion Crăciunescu să-şi intre în rolul de şef al CCA.

Păcat că s-a renunţat atît de uşor în toamnă la varianta aducerii unui supervizor străin la CCA. Şeful arbitrilor din Rusia este italianul Roberto Rosetti, cel mai bun „central” din lume în 2008. Da, costă mai scump decît Crăciunescu, în jur de 1,5 milioane de euro pentru un contract de patru ani, dar şefii de club ar economisi serios din factura de mobil. Ce rost are să-l suni şi să-l întrebi de sănătate pe un preşedinte de CCA nevorbitor de română?

După arestarea lui Vasile Avram, în septembrie, revenirea lui Ion Crăciunescu la şefia arbitrilor părea metoda cea mai la îndemînă pentru a drege temporar busuiocul. Dar nu preşedintele instituţiei „autonome” era marea problemă. Problema era şi este sistemul, lipsit de instanţe de autoreglare, lipsit de instanţe de orice fel (comisii, specialişti, PR-işti).

„Am făcut una dintre cele mai mari greşeli ale vieţii mele!”, a afirmat Crăciunescu, într-o emisiune TV, despre revenirea lui la Comisia Centrală. Această autoevaluare cu public a survenit după ce fostul arbitru a relatat cum a fost înjurat la telefon „minute în şir” de finanţatorul Stelei. Dramatizarea fişei postului a continuat cu o secvenţă de plîns şi „Dacă aveţi argumente că sînt corupt, puneţi-mă la zid, împuşcaţi-mă!”.

E greu să ţi-l imaginezi în această postură pe un Collina, de exemplu. Plîngînd, victimizîndu-se… Greu, greu! Poate italianul e un actor mai slab, incapabil să-şi exteriorizeze emoţiile. Poate Crăciunescu uzează de sincerităţi specifice mai degrabă politicienilor decît oficialilor din fotbal.

Dar, ştergînd discret cu batista acest moment de slăbiciune şi analizînd la rece, revenirea lui Crăciunescu la CCA n-a reprezentat o greşeală în sine. Greşit a fost modul în care fostul arbitru a decis să se achite de sarcinile celui mai controversat job din fotbalul nostru. Evident, „he talked the talk”, cum se vorbeşte în politica americană. Adică a spus ce trebuia să spună. Urma „to walk the walk”, să treacă la fapte.
Dar, cel puţin aparent, Ion Crăciunescu a trecut tot la vorbe. A revenit la Comisia Centrală hotărît şi pregătit să cîştige duelul verbal cu şefii de cluburi. Nu să schimbe ceea ce trebuie schimbat, fără martiraj în prime-time, în condiţii ingrate de plată şi de presiune. N-a renunţat la postura de invitat permanent la TV, şi-a comentat subalternii „live”, etapă de etapă, i-a criticat sau i-a lăudat, i-a apărat sau i-a avertizat. Cu alte cuvinte, i-a expus suplimentar şi inutil.

Singurul care-l poate schimba din funcţie pe şeful CCA este Mircea Sandu. Şi atunci de ce Ion Crăciunescu se ceartă nonstop cu finanţatorii la TV? Pe cine încearcă să convingă de competenţa lui, de buna lui credinţă, de incoruptibilitatea lui şi de ce? Cui serveşte această supraexpunere a preşedintelui CCA? Să porţi un război mediatic cu vocalii de serviciu din Liga 1, ce naivitate! Ce eroare tactică imensă să crezi că arbitrii aveau nevoie să fie apăraţi verbal, de ochii lumii, de propriile lor greşeli.

„Consider inadmisibil ca un preşedinte al Comisiei de Arbitri să fie ghena de gunoi a lor. (….) Am crezut că pot lucra şi că pot face treabă!”, spune Ion Crăciunescu. Cealaltă greşeală pe care este pe cale s-o comită ar fi să nu demisioneze de la CCA. După ce te plîngi de condiţiile degradante în care lucrezi, după ce recunoşti că nu-ţi poţi face treaba, nu mai e nimic de zis. Nici de compătimit.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

mihaisc (5 comentarii)  •  24 martie 2012, 12:31

Dorinta indeplinita a lui Craciunescu de a reveni in fruntea Comisiei a fost imensa . A criticat , a dat sfaturi , a promis ca el nu va tolera derapajele din arbitraj.A fost inscaunat! Si? Nimic din atitudinea morala afisata inainte nu s-a regasit in faptele sale. Mai mult , incearca sa apere greselile arbitrilor,maniera lor partinitoare de a conduce un meci.Refuza evidenta ; CFR si Rapid cele mai avantajate de arbitraj. Clasamentul este fals la ora actuala si asta i se datoreaza si i se imputa.Salut exemplul si sustin ideea aducerii unui conducator strain in fruntea comisiei. Se victimizeaza ca un politician , deplorabil.

unmo (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 12:49

sistemul nu poate fi schimbat din interior, ci doar prin interventia unei forte externe…un asteroid. partea proasta ar fi ca nu doar sistemul ar fi distrus astfel :))

ovidiu (4 comentarii)  •  24 martie 2012, 13:31

Frumos articol domnisoara…
Acest Craciunescu va avea soarta Conventiei Democratice
: venit la conducere cu sperante si asteptari , a facut un rahat… Defapt se demonstreaza inca odata noi cand suntem condusi de un strain avem rezultate (vezi perioada monarhiei in Romania) .

inter (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 13:34

un sincer…bravo…

aldo_m (63 comentarii)  •  24 martie 2012, 13:46

craciunescu se comporta ca un veritabil AUTIST ,adica conducatorii de club urla ca arbitrii viciaza rezultate deci stabilesc clasamentul si ion apare la tv si spune ca el e cinstit ca nimeni n-are ce sa-i reproseze lui ,deci se vorbeste cu un om bolnav caruia i se spune ca arbitri SANT CORUPTI iar ion REPETA mereu ca el e cinstit si culmea EL SAU OAMENII LUI DELEAGA MEREU ACEI ARBITRI CORUPTI si ion repeta mereu ca EL E CINSTIT ,craciunescu un om bolnav care trebuie sa-si faca un control medical URGENT sau o DEMISIE AR FI CEA MAI ONORABILA PT ca nu poti conduce arbitri CORUPTI SI TU SA APARI LA TV SI SA REPETI mereu ca esti cinstit

nedelcu george (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 14:03

domnul Craciunescu ar trebui lasat sa isi faca treaba,este o persoana capabila, nu are cum sa schimbe in bine arbitrajul contagios peste noapte.domnisoara Maria mai bine si-ar gasit alt domeniu in care sa profeseze si sa isi dea cu parea altcineva mai in masura sa o faca.

Bogdan (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 14:19

S-a spus ca dupa cinci etape daca nu vor fi greseli de arbitraj se vor aduce arbitri straini!Craciunescu ar trebui sa se tina de cuvant dar ma indoiesc ca va fi asa.Eu chiar as vrea sa imi arate cineva din 23 de etape o faza importanta care hotareste rezultatul unui meci si de aici implicit si punctele in ceea ce priveste echipa CFR CLUJ.Vor castiga campionatul si apoi in Europa vor fi zero performante.Sunt un sustinator al echipei Steaua dar de departe este singura echipa care de foarte multi ani este singura echipa care a ajuns in primavara europeana macar atat.Eu nu inteleg cum se greseste de atata etape doar in favoarea unei echipe???Daca Steaua a pierdut la TG Mures (au avut un joc modest fata de celelalte partide)dar cum fost posibil ca in acest meci sa nu vezi doua lovituri de pedeapsa?Cinstit si corect domnule Balaj?Daca una dintre echipe rata atunci era 2-0 sau 1-1!Este o mascarada sa va fie rusine toturor celor care raspundeti de arbitraj!iIn fiecare etapa sunt cel putin cinci sase meciuri influentate de arbitraj si Balaj mai are nesimtirea sa spuna ca arbitrajul romanesc este peste fotbalul romanesc.Craciunescu ar trebui sa isi depuna demisia dar sunt toti niste hoti sa fie in ton cu tot ce se intampla in ROMANIA!Sunt stupefiat de tot ce se intampla in aceasta tara!

Rads (2 comentarii)  •  24 martie 2012, 14:20

imi place articolul … si eu cred ca ar trebui sa demisioneze, s-a prezentat slab cam din toate punctele de vedere. evident ca nici becali si nici porumboiu nu au dreptate. e nevoie de un sef din strainatate la CCA … un fost mare arbitru cu credibilitate, un contract pe cativa ani si care sa schimbe lucrurile in arbitraj. din pacate nu exista un roman care sa aiba calitatile necesare … iar craciunescu e departe de ceea ce trebuie, nu are capacitatea intelectuala pentru un astfel de post.

goe50 (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 14:33

puteti sa-l aduceti si pe PAPA PIUS asta este valoarea arbitrilor romani.Dar si fotbalul nostru este jalnic,numai ifose si acuze.

para (5 comentarii)  •  24 martie 2012, 14:52

Daca sandu si dragomir nu au demisionat dupa ”n” greseli, de ce ar demisiona Craciunescu? Sincer, chiar cred ca nu are nicio vina Craciunescu. Arbitrii sunt la fel de slabi si hoti precum tot fotbalul romanesc.

gabi (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:03

si daca isi da demisia craciunescu cine vine in locul lui? ce kkt ar face un strain? ar fi mai usor de pacalit. nu stie oricat i s-ar spune in mizerie intra. eu inca am convingerea ca e incoruptibil , dar nu poate mai mult. sandu ca o zdreanta penala care e a stiut ca doar asa ii poate inchide gura. eu cred ca la ce tot ce se intampla acum e si mana lui sandu, razubunarea la omul asta fiind o stare de spirit. si acum vad ca si ziaristii au inceput sa pice in plasa lui si sa dea in craciunescu. trebuie starpit sandu, dragomir si de craciunescu sa fie ultima problema.

Leo (4 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:05

Analizati si voi greselile dintr-o etapa din Anglia sau Spania sa zicem….
veti gasi poate mai multe decit la noi…
In Romania problema este de CREDIBILITATE!
Cind un arbitru greseste la noi imediat apar discutii interminabile despre caracatita coruptiei
Dar daca a fost doar o greseala omeneasca?
Nobody’s perfect ( and …I’m nobody!) (sic!)
Bafta!

mieusa (37 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:06

E un dezinteres total in conducerea fotbalului romanesc. Craciunescu o fi fost el un arbitru bun, dar se pare ca e un prost conducator. Date jos din rabla asta ca o conduc Io si castig cursa,pare sa fi spus Craciunescu, dar nu merge. N-are acces la magazia de piese sa repare rabla sau nu stie mecanica. In plus in momentul in care ti se spune si arata niste defecte (delegari gresite) nu ai „dreptul” sa repeti gresala doar pentru ca te consideri mai „dastept” decat finantatorii. Vrei evidentiere intelectuala alegeti alti contracandidati , ne pe Becali. Mai bun decat Becali, unde e satisfactia ? Hai, inapoi la televizor!

IO (63 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:18

Hai sa fim seriosi. Otelul-Dinamo: lovitura intentionata, data cu inclinarea spre artele martiale a lui Niculae. Rosu fara discutii. Va amintiti de Thereau pe Dinamo? si ala a fost rosu.
Faultul la Danciu in careu a fost clar, se vede cum Costin se impiedica de el si se dezechilibreaza. Fault fara intentie, dar totusi fault. Arbitrul a fost corect, Badea de la Dinamo, nu.
Balaj a gresit prin neacordarea a patru lovituri de pedeapsa. Una pt Tg.Mures la Subotic. Trei pt Steaua, una la Tata, in aceiasi faza la Chiriches, iar in faza urmatoare la (cred) Chipciu Faza neobservata de televiziuni. dar este asta viciere de rezultat? (in lipsa dialogului raspund tot eu) NU. 11m neacordat nu este viciere de rezultat.
Asa ca lasati-i pe acesti efemeri creditori de cluburi sa vorbeasca intre ei, telespectatorii, cititorii, n-au nevoie de minciunile lor pt a-si rezolva agende ce ne mai mult sau mai putin ne scapa.

maria andries (1349 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:22

Pt. Rads, evident ca nici detractorii lui Craciunescu nu au dreptate si nu au nici un interes sa puna umarul la credibilitatea CCA

california (56 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:23

craciunescu si paskany sunt de vina ca steaua nu e in stare sa bata la tg. mures, ca rapid da cu piciorul la locul 1 pierzind 6 puncte cu echipe din a 2-a jumatate a clasamentului, ca dinamo cu jocul ei batrinesc pierde puncte intr-o veselie, ca vasluiul nu e in stare sa intre in lupta pt. un loc pe podium nici daca joaca acasa, etc.;
in fapt, craciunescu plateste nota perioadei cind, in afara arbitrajului fiind, era un fel de tutar a lui gigi;
de vina sunt si arbitrii pt. ca niciuna dintre primele 5-6 clasate nu are un joc care sa o recomande campioana.

vladp (4 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:24

In toata lumea se fac greseli de arbitraj si dar nicaieri tot in aceasi lume, nu se face atata tamtam din cauza acestor greseli. Nicaieri in lume nu se tin emisiuni, chipului de fotbal, dar in care sunt analizate fazele de arbitraj ca la romanit. Toti incomptentii sunt chemati sa-ti dea cu presupusul daca a gresit sau nu un arbitru la o faza insa nimeni nu se intreaba ce fotbal s-a jucat pe teren. In comunism, echipele din provincie stiau din capul locului ca pentru a bate pe Steaua sau Dinamo, trebuie sa joci mult mai bine decat ele. In 1979, inaintea meciului cu Dinamo, un jurnalist sportiv, nu-i mai retin numele, l-a intrebat pe Dobrin ce va face FC Arges pe stadionul din Stefan cel Mare. Raspunsul lui a fost clar: ” ca sa bati o echipa in Bucuresti, trebuie sa joci de 3 ori mai bine decat ea si VOM JUCA!” Toti stim acum care a fost deznodamantul acelui meci si cat de mult s-a zbatut arbitrul Otto Anderco sa o faca pe Dinamo castigatoare. Acestea fiind zise, eu spun ca in Romania din ziua de azi nu se joaca fotbal, se umbla la arbitri pentru ca fotbalistii nu sunt in stare sa traga un sut la poarta. Patronii echipelor astea nu fac nimic pentru a imbunatatii jocul, pentru a face performanta, vor doar sa castige competitia pentru a baga banii pus la bataie in buzunare. Cum isi permite un Becali, care s-a dovedit o nulitate in materie de orice, (mai putin hotie) sa judece activitatea unui sef de institutie, cum e CCA-ul? Ce-l legitimeaza pe el sa dea verdicte in privinta capacitatilor altora cand la el in ograda e dezastru; a distrus pepiniera Stelei; creaza permanent o stare conflictualala toate nivelurile; e lispit de orice calitate manageriala, e expert in a distruge orice intanleste in cale in schimb are tupeul sa isi dea cu parerea despre munca altora. Prin articolul asta, Maria nu face decat sa incurajeze incompetenta guasigenerala din fotbalul de azi, (caci toti, absolut toti cei ce conduc fotbalul romanesc sunt niste nulitati si aici si NUMAI AICI este problema), iar ocolirea radacinii acestei probleme inseamna mentinerea starii precare in care a ajuns fotbalul nostruzei . Maria, te rog nu muta problema intr-o zona in care ea nu exista ( sau e doar una conjuncturala/tangentiala) si nu esentiala. In definitiv, aceste nulitati care pretind ca ar conduce fotbalul romanesc sunt cele care au gandit si sistemul de corupere a arbitrilor; sa nu uitam asta!

staneang (2 comentarii)  •  24 martie 2012, 15:46

Doamna Maria,ca cititor chiar nu gasesc logica in acest articol.Incepeti prin a spune ca s-a renuntat usor la varianta aducerii unui supervizor străin,motivand ca avantaj ca acel personaj nu stie limba romana.Sincer,asta e un argument solid?Adica tu(scuze ca am inceput sa va tutuiesc,dar nu stiu sigur daca sunteti doamna ori domnisoara) chiar crezi ca nu sunt oameni vorbitori de engleza in liga1?Hmm,zambete,zambete(desi nu ar fi cazul,eventual o reactie de uimire ar fii mai aproape de realitate in cazul meu).
Bun,acum spuneti ca aducere lui Craciunescu parea metoda cea mai la îndemînă pentru a drege temporar busuiocul.Personal cred ca era solutia ideala.Un om credibil,care stie cu ce se papa arbitrajul si mai mult de atat cunoaste foarte bine situatia din Romania,un avantaj major zic eu.Cum ca problema era si este sistemul lipsit de instanţe de autoreglare,sunt de acord cu tine.De aici incolo articolul e ridicol,asemanarea cu Colina,cum ca el ar reactiona in alt mod mai profesionist,e o mare prostie.Pai daca lucra intr-un mediu precum in liga 1,cu al de Porumboiu,Becali,Siman,Badea,Borcea si altii era posibil ca omul sa-si fii luat viata,nu doar sa se smiorchaie la tv.E firesc ca omul sa clacheze,la astfel de specimene.Cat priveste planul cu care Craciunescu doreste sa reabiliteze imaginea arbitrajului romanesc,a fost explicat tot in emisiunea cu pricina(atunci cand Craciunesc a clacat).A mai spus ca e nevoie de timp pt ca arbitrii tineri din liga 2 si a 3 a sa-si ridice nivelul profesional(conditie fizica,cunoasterea regulamentului) si ca in vederea acestui plan sunt luate masuri si e in curs de desfasurare.Craciunescu a iesit pe sticla la invitatia voastra si a comentat fazele tocmai pt ca arbitrii sa constientizeze proprile greseli,totodata privitorul,spectatorul sa fie lamurit.
In concluzie care e argumentul fondat pt schimbarea lui Craciunescu?Ca eu sincer nu m-am prins.

eu (75 comentarii)  •  24 martie 2012, 16:01

Greseala lui Craciunescu este ca nu face ceea ce a promis!
Adica sa suspende arbitrii care gresesc!!
Balaj a facut la meciuri praf si tot este delegat!!
Pai si atunci, unde este deosebirea langa el si Avram?
Arbitrii se pedepsesc si daca gresesc intentionat si daca gresesc din prostie!! Cazul lui Balaj ai alor altii! Nu trebuie sa tinem un arbitru numai pt ca se cheama Balaj dar care face praf meci dupa meci!!
Craciunescu promitea multe inainte la digi si nu a facut nimic! A venit numai sa se razbune si sa plateasca polite!
Cracinescule, da-ti demisia pt nimeni nu mai crede in tine! Nu din rea vointa ci din INCOMPETENTA!!
Esti INCOMPETENT, TREBUIE SA PLECI! Numai tine de scaun ca esti penibil…si mai si plangi!!!

flobad (2 comentarii)  •  24 martie 2012, 16:04

arbitrii ,,mari” gresesc smechereste ..la 1-0 nu da penalty ptr.Tg Mures,ca apoi sa greseasca de n ori in defavoarea Stelei …dar toata lumea spunea ca daca era 2-0 numai conta…Balaj totdeauna isi creeaza alibiul si apoi fura.In campionatul acesta a gresit cel mai mult,dar cum sa-l suspenzi ca este Balaj si are imunitate…si el face jocurile in continuare….la steaua -cfr ia dat lui Cadu al 2-lea galben,dar l-a lasat in teren si apoi a scris in foaie ce-a vrut…ptr.ca are imunitate.

danSteaua (18 comentarii)  •  24 martie 2012, 16:44

Balaj a gresit grosolan impotriva Stelei, de multe ori. Coincidenta? Nu cred! Kovacs, Petrescu, Hateganu si Avram Brothers, „baietii lu’ tata”, fac parte din acelasi gang cu ante-mentionatul. Sa fie gangsteri? Se pare ca da! Craciunescu? Sa ne spuna cum a gandit delegarile pentru etapa a 22-a.

FisherKing (21 comentarii)  •  24 martie 2012, 17:05

Poate ca CCA condusa de Craciunescu avantajeaza pe CFR sau Rapid. Habar n-am, nu ma prea uit la meciurile lor. Cat despre trecerea lui Dinamo in tabara nedreptatitilor, dupa atatia ani in care au castigat puncte din dosare iminente si telefoane in puterea noptii, cred ca ei ar trebui sa stie primii ca nu e cazul sa vorbeasca tocmai acum.
Poate ca Ion Craciunescu ar trebui sa demisioneze. Aici, autorul articolului are dreptate. Nu poti sa intri in direct pe la televiziuni, acuzand conditiile si presiunea sub care lucrezi, interventiile si nedreptatile, dupa care sa continui. Domnul Craciunescu stia foarte bine la ce se inhama. Si se plange acum pentru ca nu a avut barbatia sa schimbe lucrurile. E drept, e greu sa-i subminezi interesele sponsorului care a trecut de la comertul ilicit cu bilete de cinema, la cel cu carne vie, pe care oamenii il denumesc elegant impresariat. Sau varului acestuia.
Oricum, vor exista suspiciuni mereu, atata vreme cat conducatorul CCA va proveni tot din sistem, deoarece simpla apartenenta la asa numita lume a fotbalului romanesc te defineste ca personaj santajabil, coruptibil si lipsit de sira spinarii.
Totusi, un lucru trebuie spus: arbitrul de la Targu Mures nu a influentat sub nici un aspect rezultatul, oricat ar behai euro-oligofrenul piperean pe sticla sa ne convinga de contrariul. Adevarul, in fapt, sta cam asa: in afara de Geraldo si eventual Tatu, restul indivizilor care compun trupa cu aroma de turma a iaurgiului din Aleea Alexandru sunt o insulta pentru fotbal si pentru sport in general. Habar nu au sa faca o preluare, sa execute o pasa simpla sau sa se demarce cand au superioritate. Iar cel pe care il numiti „Iliesta” nu e decat un ghiolban rudimentar, care in 4 luni de prezenta pe banca echipei nu a reusit sa produca nici macar o schema de joc. Nu contest ca e bun la hei rup si motivare cu caracter barbar (foarte utila pentru indivizi precum Dodel sau Costea), dar atat. In rest, eu l-as angaja magazioner.
Sunt stelist de vreo 33 de ani, dar ceea ce vad acum e doar o flegma abominabila pe obrazul unui club care obisnuia sa se respecte. Un scuipat care nu vrea sub nici o forma sa se stearga sau sa se usuce.
In fine, prin lume se spune ca speranta moare ultima. Da, e adevarat, dar moare si ea. asta nu spune nimeni.
O seara buna tuturor!

vasglo (91 comentarii)  •  24 martie 2012, 17:07

Draga Maria,

Poate ca pana azi am fost cam acid la adresa articolelor tale, poate chiar nepoliticos, dar azi mi-am dat seama ca esti singura reprezentanta a lumii gazetaresti care, intradevar, judeca, care stie cu ce „se mananca” problema arbitrajului romanesc: lipsa unui „creier”. Creiere de genul Avram, Craciunescu, Porumboiu, „Valcea”, „Suceava” etc., sunt deja lovite de „alzheimerul romanesc” incurabil. Un „creier ” viu si nealterat, dintre cele mentionate de dvs. este solutia. La noi la fabrica a venit un neamt. Credeti ca noi am mai fost aceiasi? Nu, am devenit si noi „nemti”. Ne-am pus cu „burta pe munca” si totul s-a schimbat. Avem profit, cei pusi pe „tanjala” au plecat, iar noi si cei nou veniti suntem altfel.. De ce sa aduci arbitri straini cand capul e „acelasi”, plin de el si coplesit de orgolii prostesti(…oltenesti:)? Aduci un „cap luminat” si rezolvi problema. CAPUL COSTA MAI PUTIN DECAT SUMA SALARIILOR MAI MULTOR ARBITRI STRAINI. Ford, Renault, ca sa dau un exemplu, au venit cu managementul, stiinta, dar tot romanii fac masina, nu americanii sau francezii…Si, astfel, romanii au ajuns sa faca masini bune. Asa cum ati sesizat foarte bine (o bila alba pentru dvs si multe negre pentru confratii dvs. barbati) asta e problema arbitrajului romanesc: „capul”, respectiv managementul. Poate ca Sandu Mircea sa asculte cel mai bun sfat venit vreodata din presa noastra sportiva privind arbitrajul romanesc, chiar daca acesta vine din partea unei femei. Din partea mea aveti toata consideratia si stima. Multumesc Maria!…

Vlad (9 comentarii)  •  24 martie 2012, 17:11

Lasati-l nene sa-si faca treaba!!! E cel mai mic rau, asta e clar…. va dati seama ca daca pleaca, o sa revina cu siguranta Vasile Avram??? poate nu direct, ci cu un intermediar intre mandate… dar atat!!! AR FI UN DEZASTRU!!!

clujean (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 17:11

1. toata viata am fost suporter al lui U (ca sa previn acuzatii dambovitene de doua parale)
2. echipa CFR n-a mai jucat cu adevarat bine de pe vremea lui Fabiani (cand era devastatoare, fara scuze cu arbitrii samd)
3. restul echipelor (inclusiv „U” a mea) pur si simplu au avut trasee de campionat mai slabe decat ale celor din deal! influenta intr-un meci a greselilor de arbitraj a fost compensata de greselile din altul, asa ca, in final, exclusiv valoarea (si norocul, sa fim sinceri) unei echipe decid liderul campionatului, nu arbitrii
4. lamentarile si injuraturile baloase emanate de feluriti interlopi ajunsi patroni de club au exact valoarea cuvintelor care le descriu: nula; in locul interlopului Paszkany i-as da in judecata pentru calomnie si mi-as suplimenta veniturile cu banii celorlalti escroci.
5. in afara de U, pe care o iubesc fiindca m-am nascut si am crescut cu ea, mai am o singura echipa draga: FC Barcelona, si nu doar de cand e Messi acolo ci de pe vremea lui Cruyff; e, intr-adevar, mai mult decat un club.

vasglo (91 comentarii)  •  24 martie 2012, 17:55

@flobad

Asa este! Cea mai mare parsivenie din arbitrajul romanesc este acum, pe vremea lui Craciunescu. Balaj, ca orice arbitru „jmecher”, a gandit banditeste, ca un mafiot care avea ordinul: „Steaua nu castiga” si a actionat in consecinta. Era deja 1-0 pentru mureseni, neasteptat; era repriza a doua, penalty indoielnic, nu a vazut prea bine daca Chiriches nu a lovit cumva si mingea. Daca da panalty, nu-l mai „spala” nimeni de gura lui Becali si a stelistilor. Atunci, mintea lui perversa i-a spus:.. „lasa ca am un atu pentru final”. Si l-a avut, la cele trei penaltyuri, in aceiasi faza, din prelungiri. Faptul ca muresenii au si castigat este un bonus pentru Balaj. S-a dat singur de gol la tv, cand a explicat cum el, arbitru FIFA, a arbitrat in compensatie si ca , vezi Doamne, Steaua trebuie sa fie multumita cu arbitrajul lui. L-a acompaniat, evident, Craciunescu care, „tulburat la minte”, a inceput sa debiteze ceva de genul: „echipele romanesti cu pretentii nu au valoare in Europa, nu prind primavara si sunt batute de echipele din subsolul clasamentului (sic.) Numai pentru acest mod de se justifica public, care, in fapt, reprezinta „autodenunturi profesionale”, Balaj si Craciunescu nu mai au ce cauta in arbitrajul romanesc. Un arbitraj „smecheresc” supus devizei stramosesti de pe aceste meleaguri: ” eu is Sef aici si fac ce vreau pe si cu banii tai…”

sandu (4 comentarii)  •  24 martie 2012, 18:03

Dupa perarea mea Craciunescu este la fel ca Basescu,ce face el este bine si nimeni nu are voie sa iasa din front,asa ca lua-ti de la Craciunescu ca de la Basescu.Olteanu asta este razbunator ,tot cu prazul in geanta diplomat a ramas.exsista un proverb care i-se potriveste Prostul nu este prost destul daca nu este si fudul.

contabilitate (85 comentarii)  •  24 martie 2012, 18:53

articolul este facut cu o tenta contra lui craciunescu. Mie sincer craciunescu mi se pare un „papagal” insa care cred VREA sa imbunatateasca arbitrajul, care , sa fism sincer a fost contolat 100% in special de becali , borcea, apoi sa prins si paskani ca asa trebuie „jucat” sa „castigi”.
Spunea cineva mai sus despre niste nemti, tot de nemti adaug si eu, prefera un om mai slab pretit profesional, dar dedicat la ceea ce este pus sa faca , decat unul care pus numai pe smecherii si furturi si poate este mai bun profesional. trageti concluzia. si mai este ceva, sa fim seriosi, caracatita din fotbalul romanesc nu poate fi oprita de craciunescu, caci sefii lui o tolereaza.

maria andries (1349 comentarii)  •  24 martie 2012, 19:24

Pt. FisherKing, sint de acord cu tine in privinta meciului de la Tg.Mures, scuza cu arbitrajul slab n-a fost cu nimic mai penibila decit scuza cu balonul dezumflat :), invocata de Ilie Stan

MCBadea (2 comentarii)  •  24 martie 2012, 20:17

Va rog eu, se poate putina obiectivitate?

vasglo (91 comentarii)  •  24 martie 2012, 20:36

P.S. la o „parsivenie de arbitraj romanesc”

Poate Maria si unii dintre ilustrii postaci ne pot raspunde la o intrebare: „Cum se face ca cei mai buni si FIFA-ngii arbitrii romani, i-am numit aici pe Balaj, Hategan, Kovaci, nu au fost delegati pana acum, in acest retur, la niciun meci al CFR-ului? La meciurile CFR-ului au fost delegati arbitrii noi, tineri si nepatati, dornici de afirmare. Urmarea: Muresan a declarat ca „arbitrajul s-a imbunatatit radical, iar Craciunescu este foarte bun”, etc, etc, dupa ce facuse criza de apoplexie cand a aflat ca va fi pus sef la arbitri. Oare aceasta echipa nu merita un arbitraj „de calitate”, de nivel FIFA:))? Numai contracandidatele trebuie sa beneficieze de acesti „ilustrii” arbitrii FIFA? Pune cineva ramasag ca pana la un meci care va decide prin el insusi campioana, sau care va scoate din cursa vreuna dintre contracandidatele „marii” echipe aparute in Ardeal, niciunul dintre acesti arbitri nu va arbitra CFR-ul? Eu, unul vreau ca Balaj, Hategan, Kovaci sa arbitreze CFR-ul si intr-un meci cu Chiajna, Sibiu, Brasov, Sportul, s.a.m.d. Numai ca n-o sa am aceasta placere. De ce? Simplu, trebuie sa arbitreze bine, ca toata lumea stie ce hram poarta. E un risc prea mare , domnule Craciunescu, nu-i asa?

vasglo (91 comentarii)  •  24 martie 2012, 20:52

@ Maria Andries

Si totusi, repriza a doua a „beneficiat” de baloane desumflate, puse in joc de copilasii de mingii mureseni. Nu crezi ca merita o investigatie de presa, sau chestia asta vine de la Steaua si o bagam la „fotbal all inclusiv”?:)))

flobad (2 comentarii)  •  24 martie 2012, 20:56

balaj nu a gresit si cand nu a dat galben ptr.simulare la Ilyes cand dupa ce a ,,zacut ” 2-3 pe teren ,odata scos afara si-a revenit brusc,a intrat …a ajunns la mijlocul terenului si-a cazut brusc….dosarele X

fffffffff (1 comentarii)  •  24 martie 2012, 22:00

cei care nu au jucat fotbal de performanta pot doar sa isi spuna parerea care oricum nu prea conteaza

silviu grig (21 comentarii)  •  24 martie 2012, 22:47

Cred ca ai dreptate.Seful arbitrilor nu trebuie sa raspunda la orice faza,la orice interpelare a papagalilor care asta stiu sa faca cel mai bine laTV.Seful arbitrilor nu trebui sa raspunda oricui,orice si mai ales nu trebuie sa spuna,EU.Cred ca lucreaza in echipa si trebuie sa dea raportul de activitate Federatiei.La noi e tziganie zilnica.Presa si oamenii de „fotbal” au nascocit o expresie f.f.des:A fost contact!Cu asta se justifica totul.Pai e joc de contact.Iar cand M.Niculaie loveste de 2 ori clar in stomac si apoi la figura,nu mai e contact si bietul arbitru ingaima ca trebuia sa dea un fault anterior.Daca era un jucator anonim de la Mioveni,nimeni nu comenta.La asta se rezuma fotbalul si arbitrajul romanesc.In plus tot nu credem cat de mici suntem ca sa luam niste masuri cu adevarat radicale si de ce nu adecvate unui fotbal marunt care vrea in timp sa creasca.

kappa (4 comentarii)  •  24 martie 2012, 22:52

Nu-i vina lui Balaj ca Steaua a pierdut la Targu-Mures. Daca Tatarusanu nu respingea mingea in mijlocul careului – adica in cel mai rau loc posibil – meciul se termina probabil la egalitate. FCM a jucat ca o echipa care lupta pentru evitarea retrogradarii, o echipa disperata dar organizata care a stiut sa se apere agresiv si foarte sus. Linia de fundasi a echipei muresene a jucat la ofsaid – au riscat dar le-a iesit.

Totusi am o problema cu Balaj. La meciul Steaua – CFR, Muresan se cerea afara inca din prima repriza – a avut o serie de interventii dure, desi a luat un „galben” devreme in meci a continuat in aceeasi nota. Daca Muresan se cerea cu atata ardoare afara inca din prima repriza, de ce sa-l mai lasi in meci pana pe final cad a fost inevitabil eliminat.
Balaj are uneori o maniera de arbitraj in care vrea cu orice pret sa tina meciul in echilibru, in ciuda a ceea ce se intampla in teren! Desi Steaua a fost cu doua clase peste CFR, meciul s-a terminat la egalitate iar Balaj a avut meritul lui deoarece Muresan trebuia eliminat inainte de pauza.

Kovacs a arbitrat meciul Otelu – Dinamo in bataie de joc, smechereste, dupa propriul chef si l-a eliminat pe Niculae complet nejustificat – in bataie de joc (se citea si pe fata lui).

Cand arbitreaza Balaj, Hategan si Kovacs nu stiu cum se face dar CFR are invariabil numai de castigat indiferent ca arbitreaza pe CFR sau nu.

Statistica Gazetei arata ca CFR a fost echipa cea mai avantajata de arbitraje. Desi este pe primul loc CFR are un joc slab, ca al unei echipe modeste, un lot subtiat ca urmare a transferurilor jucatorilor exponentiali (Renan, Weldon).

Dupa parerea mea singurele echipe care au arata ca merita sa castige campionatul sunt Vaslui si Steaua.

Dar ce te faci daca in meciurile cu CFR atat Steaua cat si Vaslui au fost net dezavantajate de arbitraj.
Augustus Constantin si-a batut pur si simplu joc de Vaslui in tur la CFR – Vaslui.

Diferenta de puncte din clasament la varf e clar influentata de acesti arbitri pe care Craciunescu ii considera de top. Craciunescu are o problema nasoala de rezolvat pentru ca intr-adevar jocurile par facute pentru o echipa (foarte slaba anul asta: CFR).

contabilitate (85 comentarii)  •  25 martie 2012, 7:38

greseli intentionate de arbitraj sau ale unui fundas sau portar se fac, dar sa faci atata caz ca nu ti sa dat un 11 m, in conditiile in care adversarii trebuiau sa primeasca si ei un 11 m (si poate se facea deja 2-0) si de acest 11 m sa nu se aminteasca mai nimic, mi se pare jenant. si observ ca toata mass media continua aceasta intoxicare

mario 717 (7 comentarii)  •  25 martie 2012, 7:40

kappa are perfecta dreptate sunt cu totul de acord cu el. Se vede de pe marte cum acesti arbitri de top cum ii numeste Craciunescu favorizeaza in mod clar cfr-ul.Jocurile sunt facute.Rusine ! Felicitari pt articol Maria.

contabilitate (85 comentarii)  •  25 martie 2012, 7:43

asta ca sa nu mai spuncate blaturi a facut si face steaua, cate 11 m au fost inventate pentru ea, cred ca ar trebui sa scriu ore in sir, cati adversari au mimat fotbalul, doar , doar sa intre odata migea in ate, cate brichete, valize au fost folosite, si merg si pana la desfiintarea craiovei de care a beneficiat in special steaua care a luat o gramada de jucatori, multi dar vai de capul lor.
imi mai aduc aminte de declaratii ale lui becali cand este avantajat de arbitrii sau adversari si castiga cu 1-0, „asa as vrea sa castig tot timpul, care este problema”

Comentează