Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

N’Doye. Atît

O banderolă nu e niciodată doar o banderolă. Nu în fotbal. Nu la Dinamo. Dacă stă pe braţul lui Niculescu sau pe braţul tînărului Alexe înseamnă două lucruri diferite. Ce-ar însemna ea pe braţul lui N’Doye? Şefii dinamovişti par foarte tentaţi […]

duminică, 11 aprilie 2010, 4:58

O banderolă nu e niciodată doar o banderolă. Nu în fotbal. Nu la Dinamo. Dacă stă pe braţul lui Niculescu sau pe braţul tînărului Alexe înseamnă două lucruri diferite. Ce-ar însemna ea pe braţul lui N’Doye? Şefii dinamovişti par foarte tentaţi să afle. Pentru început, i-au încredinţat senegalezului funcţia de vicecăpitan.

Gestul n-ar însemna nimic, dacă n-ar veni de la nişte oameni care, teoretic vorbind, stau la club pentru funcţii, nu pentru profit. Şi care, practic vorbind, nu s-ar putea privi în oglindă dacă n-ar avea vreo calitate cu „sportiv” sau „executiv” în coadă. Probabil s-au gîndit că asta-şi doresc şi fotbaliştii. Inclusiv nonconformistul N’Doye. Aşa că, la renegocierea contractului, l-au ridicat în grad, în lipsă de alte motivaţii. Cum ar spune o doamnă care nu se pricepea la fotbal, „Dacă n-ai bani, dă-le funcţie!”.

Numai că funcţii, la o echipă, sînt puţine. În caz de avarie bugetară, şefii dinamovişti ar putea inventa banderola de prim-vicecăpitan, adjunct de vicecăpitan, locţiitor, membru supleant etc. Sau, mai puţin nostalgic şi mai pe gustul contemporan al lui Borcea, funcţiile de „manager de banderolă” sau „CEO de banderolă, atît”.

N’Doye a devenit unul dintre oamenii de bază din echipa lui Ţălnar. E un fotbalist bun, cu mentalitate de luptător în teren (şi de dezertor, în afara lui, dar nu se punctează). În sezonul trecut, a fost cotat în Top Gazeta drept cel mai bun mijlocaş la închidere din Liga 1. În vară, senegalezul le-a atras atenţia şefilor dinamovişti că vrea să fie plătit la timp: „Eu respect clubul, clubul trebuie să mă respecte pe mine! E vorba de principiu aici”.

Nu s-a mai cramponat de principii cînd a insultat emblema lui Dinamo. Incidentul dintre el şi Bratu nu s-a petrecut în public. Dar l-a auzit toată echipa pe senegalez exprimîndu-şi respectul faţă de simbolurile clubului. Poate că Dinamo are mai mare nevoie de jucători buni decît de vorbe mari. Poate asta au vrut să transmită şefii lui Dinamo cînd i-au dat o funcţie de răspundere lui N’Doye. Sau doar au vrut să-l responsabilizeze. Dar există şi alte metode pentru asta. Prin amenzi, de pildă.

Nu trebuia neapărat bătut pe umăr şi recompensat. Decît dacă Borcea&co îl admiră în secret pe N’Doye pentru fluenţa în exprimare. Dar e vorba de principiu aici. Banderola nu e niciodată doar o banderolă. Nu în fotbal. Nu la Dinamo.

Comentarii (20)Adaugă comentariu

Florin (1 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 17:52

Adica cu alte cuvine N’Doye nu merita sa fie al 2-lea capitan al lui Dinamo….Cred ca aici va cam inselati:) , daca Romania ar fi avut 11 fotbalisti ca N’Doye am fi insemnat si noi ceva in fotbal. In afara de comportamentul din afara terenului, care sincer priveste pe orice fotbalist, fiecare isi traieste viata cum vrea ce ii reprosati lui N’Doye?:) In teren isi face treaba foarte bine, in afara terenului de ce intereseaza pe toti ce face? Nici daca era insurat cu toate ziarele de „sport” din Romania nu ar fi fost atatea discutii despre el.Cand un jucator joaca excelent intr-un meci , se vorbeste despre el 2,3 ore dupa care se uita, cand iese si isi face omu de cap , o saptamana , doua , ” a baut ” , ” a fost cu femeia lu ala ” , ” umbla in cluburi ” si asa mai departe. Totusi ziarele de „sport” vorbesc mai mult de scandalui si fotbalul romanesc e la pamant.

Cosmin (5 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 17:57

Da, ştim cu toţii că N’Doye s-a „pişcat” pe emblema şi culorile lui Dinamo. De unde ştim? Păi din presă. Care presă? Presa aia care îl dă pe N’Doye la Cluj şi pe Mureşan la Dinamo? Presa aia care îl dă pe Pârvulescu deja la Hoffenheim? Presa aia care promovează persoane precum Iulia Tăbăcaru a.k.a „Focoasa Iulia” ?

De s-ar „pişca” toţi ca N’Doye pe culorile cluburilor lor şi de ar juca toţi ca Ousmane, poate ar fi şi fotbalul nostru mai bun…

ivan (1 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 18:09

Articol foarte bun ! N’Doye este singurul fotbalist de la Dinamo, dupa parerea mea 🙂

CatelCuCaracater23 (4 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 18:55

Pentru inceput trebuie precizat ca N’Doye este un jucator peste media campionatului si poate cel mai bun pe postul sau in acesti ultimi ani. La Vaslui a aratat ca poate, iar la Dinamo confirma ca are calitati si nu a fost doar un simplu foc de paie.
Eu unul nu cred in acele jigniri de care tot se precizeaza , nu cred cel putin pana cand unul dintre coechipierii sai vor relata cele spuse de presa.
Treaba cu banderola este alta. Da , cu siguranta banderola trebuie purtata de un om care se daruieste in totalitate pe teren , care arata acel devotament pe care il doreste fiecare suporter de la echipa sa, sa deie dovada de caracter si sa fie respectat de vestiar. Sa ne aducem aminte de N’Doye cel de la „finalul” meciului tur cu Liberec ( zic „finalul” .. deoarece nu a fost chiar un final de meci obisnuit ) , spun de acel N’Doye care sare in apararea unui suporter dupa meciul cu Steaua alaturi de Bratu , chiar de acel N’Doye de la finele sezonului trecut impotriva argesenilor cand efectiv se simtea umilit de jocul colegilor si incerca sa le redea increderea in fortele proprii si mai ales moral.
N’Doye e acel gen de om care nu bea si nu fumeaza , e adevarat ca adora viata de club , dar asta e timpul lui liber si nimic nu trebuie sa ii influeteze modul in care sa si-l petreaca atata timp cat pe teren arata ca un Lider.
Oare N’Doye chiar nu merita banderola ? De ce ? Pentru ca vine dintr-o alta tara ? ca are un stil de viata diferit ? Pentru ca infrunta nedreptatile unora care cred ca fotbalul a inceput cu ei ?…
Un lucru trebuie tinut minte , acela ca un astfel de jucator poate fi aclamat si adorat la oricare club. Deci si prin urmare : N’Doye nu are nevoie de Dinamo , Dinamo are nevoie de N’Doye !

1one (17 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 19:00

mai lipseste sa punem capitani galeria stelei, ca doar aia se pisa pe noi si pe sinmbolurile noastre cum o face n’doye. Dinamo a ajuns rau tare daca tragem de un stripper de noapte sa semneze prelungirea. in ultima vreme n-a jucat nimc, da numai pase aiurea, trebuia promovot??? oricum suporterii il vor injura, cum a zis mihnea:suporterii dinamovisti pot fi banuiti de multe , da nu de prostie. asa ca prosteala sefilor creditori cu n’doye capitan nu va tine. contractul l-a semnat de pomana, la vara dispare. Eu oricum cat il mai vad pe celalt mare capitan ,Niculae ,cel mai mare basina de fotbalist , titular la Dinamo, nu ma mai uit la meci.

dante (6 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 19:05

este deja insuportabil. voi sunteti orbi? injurati presa, ca va da informatii false, dar in schimb sunteti orbiti de acest jucator submediocru, n’doye! de ce? pentru ca, in general, e laudat de presa (le e simpatic jurnalistilor, pentru ca e genul de jucator care le ofera subiecte). cum naiba nu vedeti ca e extraordinar de slab? cum naiba nu vedeti ca pasele lui sunt de maximum 10 metri, atunci cand le nimereste! altfel, pierde enorm de multe mingi, in faze care devin periculoase pentru defensiva noastra. de mult nu am mai fost asa frustrat ca dinamovist: ati orbit cu totii? e un jucator care n-ar merita sa joace mai sus de mijlocul clasamentului in liga a II-a. il urmaresc cu atentie de la inceputul turului, de cand inclusiv prieteni stelisti il lauda. si am vazut vreo 2-3 jocuri mediocre si TOATE celelalte catastrofale. amintiti-va meciul cu steaua din tur, de exemplu, cand a pierdut 90% din mingi. cum puteti sa-l tot laudati!?

dante (6 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 19:08

p.s. pentru mine e foarte trist ca un specimen ca n’doye, iubit in mod total nemeritat de suporteri care nu par sa cunoasca fenomenul, a semnat pe mai departe cu dinamo. iar asta pericliteaza relatia cu clubul a unor jucatori excelenti precum bratu! da, bratu trece printr-o perioada slaba, ceea ce-i normal: vine dupa o accidentare. dar in scurt timp isi va reveni – si noi il preferam pe acest netalentat n’doye!

botosani (3 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 20:26

nu ai inteles nimic IVAN . Ea nu il lauda pe N2 Ei nu-i convine nimic .Cred ca-i lipseste ceva

haidinamo (5 comentarii)  •  11 aprilie 2010, 23:57

Pentru Dante
Baiete, pentru tine trebuie din pacate precizat ca fotbalul se urmareste la TV, nu se asculta la radio. Concluzia este simpla in cazul tau..nu ai nici o treaba cu fenomenu’…toti observa ca N’doye chiar stie fotbal, chiar este(si asta este si punctul meu de vedere) unul dintre cei mai buni fotbalisti din campionatul romanesc. Dar sti si tu vorba aia…padure fara uscaturi nu exista…si in cazu de fata tu confirmi regula. Deci ca sfat…cumpara-ti tv.

Ovidika (1 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 0:09

N`doye joaca in acest moment cel mai bine de la Dinamo. Sunt dinamovist si sunt foarte bucuros ca a semnat in continuare cu Dinamo. Daca s-ar darui toti ca el am fi fost pe primul loc acum.

1234Lica (1 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 0:11

Nu stiu daca ati jucat fotbal, dar postul pe care joaca N’Doye este unul foarte greu si decisiv. Nu trebuie sa faci spetacol ci trebuie s a recuperezi mingea si sa pasezi coichipierului, sa inlocuesti un aparator plecat sau in forma mai slaba. Determinarea lui ar trebui sa fie molipsitoare. Viata lui particulara conteaza mai putin atata timp cat da randament pe teren. Sunt jucatori@zicu@ care sunt foarte ordonati dar abosesc si cant beau apa. La Barcelona jucatori sunt lasati sa mearga acasa, se intra in cantonament doar daca intre doua meciuri nu se revine la Barcelona, dar presa de cancan au alte subiecte decat presa sportiva romaneasca care in paginile lor ne spune ce numar poarta la sutien amanta lui..,ce culoare are tanga lui.., stiri sportive.
Nu cred ca becali v,j,i,g sunt straini de injuraturile lui N’Doye. Iar suporterul incurajeaza echipa nu face echipa favorita. Sunt multi dinamovisti care nu stiu 11-le de la meciul cu steaua sau rezultatul sau echipa cu care a jucat Dinamo acum 2 saptamani dar au pretentia sa spuna cine trebuie sa plece sau sa fie capitan la Dinamo. Dante sau 1one spune repede echipa de start jucator -numar de pe tricou din meciul Dinamo-steaua sau cine a marcat pentru Dinamo si in ce minut in meciul Urziceni-Dinamo 4-4… BRAVO suporterii adevrati daca ati stiut daca nu mergeti la meciurile lui sportu ca acolo sunt doar 15 jucatori si nu puteti sa va incurcati pa si va pup DINAMOOOO.. DINAMOOO

Smith_A (1 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 1:11

La Dinamo mereu se intampla lucruri ciudate…nu stii la ce sa te mai astepti! Cand au de luptat lupta, dar, mereu pierd pe ultima suta de metri…de ce?…nimeni nu stie!
Eu unul nu inteleg de ce asa zisii suporteri ai echipei in loc sa ii incurajeze in momentele dificile ei ii injura si cica vor binele echipei… cum?

Red (1 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 1:53

Fundamentalismul in fotbal si mai ales la Dinamo a ajuns departe! Scarla e 100% dinamovist si produsul clubului. Dar e slab si Molinero e de departe mai bun, fotbalist! De la jucatori poti cere respectul datorat celui ce l-a angajat, clubul, si atit! Poti insa cere sa alerge 90 min. pina la epuizare. Povestile cu simbolurile clubului, povestite cu patos de oameni care nu stiu cine a fost Nunweiller III si Nunweiller VI, ma lasa rece!

G. (2 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 4:43

Sunt dinamovist de cand aveam 10 ani. Atunci tatal meu – Dzeu sa-l ierte, ma invata ca Liverpool poate fi batuta de Dinamo in CL – pt ca earm mai buni…Talnar si Orac zapaceau tribunele si omorau englezii si spaniolii ci viteza si cu centralile lor…ok…ati ghicit – am 41 de ani… aseara pt prima oara in viata mea m-am gandit sa nu mai tin cu o echipa obosita si capiata de 20 de patroni care abia asteapta sa vanda ceva…aseara mi-am dat seama ca degeaba platesc abonament de 20 de ani la Dinamo…vreau altceva…aseara Dinamo a pierdut un suporter…nu conteaza veti spune…sunt alti jdemii…dar eu am fost suporter de 20 de ani…poate asta inseamna ceva. La revedere si toate cele bune!!!

dezamagit (13 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 12:30

@ G. : eu am fost stelist de mic si impartasesc aceeasi opinie cu tine.. eu nu pot sa mai tin cu steaua, nu pot sa tin cu nimeni din fotbalul asta romanesc, nu merita. poa’ sa zica oricine orice, ca de fapt n-am fost niciodata un suporter adevarat sau alte clisee din astea.. eu stiu cum tremuram la un meci cu dinamo de nu puteam sa ma calmez orice as fi facut, acum nu mai tremur, nu mai sar in sus la goluri.. pentru ca lucrurile care se intampla in afara terenului umbresc orice bucurie pe care mi-ar mai putea-o oferi steaua

Mad_Pittbull (1 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 13:17

Sunt in totalitate de acord cu tine…sunt dinamovist de mic dar uneori poate e mai bine sa ai,ca echipa , jucatori care sa-si demonstreze pe teren calitatile si nu doar sa vorbeasca despre dragostea si calitatea lor de „caine pana la moarte”…ma incanta pe mine ca indivizi(jucatori nu le pot spune) ca Ad. Cristea sau ca Zicu(exemplele cele mai la indemana…as putea sa mai scriu destule) sunt „caini pana la moarte” cand efectic isi bat joc de tricoul care il poarta atunci cand sunt pe teren…pacat de nume, pacat de istorie, jucatorii care sunt in prezent,cu cateva exceptii, ar trebui sa plece si sa vina niste copii care macar ar juca pt a se afirma..

Stefan (25 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 14:19

@ dezamagit: Da te inteleg perfect , de 3 ani nu mai tin nici eu cu Steaua si nici cu alta echipa – fost stelist care platea abonament , facea deplasari etc.

Craioveanu (2 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 14:56

Scuze ca intervin in discutie, ca oltean si antidinamovist, dar intr-adevar , aveti dreptate. Dinamo poate fi o echipa buna dar a ajuns sa dezamageasca chiar si rivalele de moarte ( vezi Craiova), nu numai proprii sustinatori. A devenit o echipa modesta , nostalgica , sta in fotbalisti expirati si sustinuti interesat de sefii din groapa. Nu luati modelul craiova de promovare a mucosilor, luati macar modelul Dinamo Kiev: incredere in tineri si respect din partea patronatului. Vreau sa vad fotbal. Chiar si la Dinamo.

Speedy (98 comentarii)  •  12 aprilie 2010, 17:00

Fratilor, io nu inteleg un lucru. Ce legatura are chestia asta cu atasamentul fata de culorile clubului cu indivizi ca Bratu, Zicu sau Ad. Cristea???????
Eu sunt stelist si nu vreau sa ma bag in treburile dinamovistilor, dar…inteleg ideea de atasament fata de club cand se vorbeste de Hildan – Dumnezeu sa-l ierte – , Marius Nicolae, sau, la noi la Steaua, Lacatus sau Radoi…ce treaba au mercenarii cu atasamentul? Bratu a jucat la Rapid, si atunci de declara rapidist…Zicu a shimbat echipe ca pe sosete si la toate a facut declaratii de iubire vesnica…va garantez ca ar fi venit si la Steaua fara discutii daca ar fi avut o oferta ferma si convenabila.
Si apropo de mercenari: exista unii care au onoare. Imi amintesc perfect ca Vladoiu a jucat la toate cele 3 echipe din bucuresti si a refuzat sa injure vreuna. A aratat pe teren ca e profesionist si isi face treaba. Fara declaratii sforaitoare de dragoste eterna. Ce inseamna Bratu pt. clubul Dinamo? nimic, zero barat. daca el inseamna ceva, atunci ce inseamna Moraru (si el a jucat si la Steaua), Augustin, Dragnea sau….Hildan?

Sarpele (24 comentarii)  •  19 aprilie 2010, 19:14

Am plecat de jumatate de an din tara in Germania. Deja de dinainte sa plec ceva nu mai era asa cum fusese pana atunci. Ajungand aici si vazand meciuri de fotbal ADEVARATE si in Liga a 3-a (motiv pentru care, de exemplu, Dynamo Dresden are la fiecare meci peste 10000 de spectatori, chiar daca e pe penultimul loc in a 3-a divizie) am avut o revelatie: Toti acesti ‘afaceristi’ sa le spunem – de fapt alde Jenel, Gigel, Fanel, in trecut, Borcel, Jiji si altii in prezent au omorat forbalul nostru si pe noi ne-au indepartat de echipe. Nu lipsa banilor asa cum se zice. Sunt peste 20 de ani de cand tin cu Steaua, dar acum ciobanul a reusit sa ma faca sa-mi fie indiferenta.
Si inteleg ca acelasi fenomen e si la Dinamo si ka poate multe alte echipe. Nu lipsa rezultatelor poate scarbi un suporter de echipa lui. Ci parazitii si gunoiul care ajung incet sa o acopere

Comentează