Aici sunt sportivii dumneavoastră!
Oraşul tău, echipa administraţiei: Primăria Bucureşti i-a trimis pe sportivii de la CSM la stadion, să-i vadă oamenii veniţi pentru Simona Halep
Gabriela Szabo a dezminţit că le-ar fi impus angajaţilor de la CSM Bucureşti să fie prezenţi la mitingul PSD de sâmbătă. Nu numai că a dezminţit, a insistat să nu fie asociată cu „aşa ceva”. „Fiecare e liber să facă ce vrea în timpul lui liber, dar clubul CSM Bucureşti nu obligă pe nimeni să facă aşa ceva”, a spus fosta mare atletă, pentru sport.ro.
Maşina de cultură civică
Szabo a candidat pe listele PSD la alegerile parlamentare din 2014 şi a fost ministru al sportului în Cabinetul Ponta. Dar faptul că ar putea fi asociată cu aparatul de partid care a mobilizat cantităţile de participanţi la mitingul contra abuzurilor o umple de indignare. Dacă sportivii CSM au ieşit cu lopeţile să dea zăpada, „acel gest a fost unul civic, deşi răuvoitorii l-au interpretat din punct de vedere politic”.
În noiembrie trecut, probabil tot ca expresie a civismului, CSM, care nu are bază sportivă proprie, a cumpărat o maşină de topit zăpada. A cumpărat-o direct, la preţul de 28.346 de euro, sub pragul la care se organizează licitaţie. Şi, coincidenţă, a cumpărat-o de la aceeaşi firmă ca alte trei instituţii din subordinea PMB, conform SEAP. În total, Primăria Bucureşti a cheltuit, prin această metodă de a „sparge” contractul, 560.000 de euro pentru 20 de maşini de topit zăpada.
Defilare în echipament
E greu de crezut totuşi că Gabriela Szabo a devenit, dintr-o personalitate puternică, un executant de ordine anacronice, primite de la superiori. Dar ordinele astea există şi trec peste capul ei. La două zile după mitingul PSD, a apărut un alt prilej de baie de mulţime: festivitatea pentru Simona Halep. Primăria Capitalei a transmis o notificare internă pentru angajaţii CSM, prin care erau anunţaţi că sunt obligaţi să trimită sportivii la festivitatea „pentru marea noastră campioană”. „Prezenţa este obligatorie”, precizează informarea, publicată de Gazeta Sporturilor. Nu doar prezenţa, ci şi uniforma: „Vă rugăm ca toată lumea să aibă echipament CSM!”.
Cine deţine o funcţie în administraţia publică de la noi nu deţine automat şi autoritatea aferentă funcţiei. Ordinul de încolonare spre stadion, formulat, să recunoaştem, politicos, aproape suav, „vă aşteptăm cu drag”, a fost dat din Primărie, nu din CSM.
Primăria a organizat evenimentul „prin Compania Municipală Sportul pentru Toţi”, în al cărei Consiliu de Administraţie se află şi Gabriela Szabo. Dar compania asta, cu toată promovarea asigurată de PMB, decide doar cum să împrăştie confeti, deocamdată. E un fel de maestru de ceremonii pe teme sportive.
Compania Municipală de Like-uri
De ce a chemat, aşadar, Primăria sportivii CSM la prezentarea trofeului de la Roland Garros? Se temea că nu vine lumea? Nu, de data asta n-avea grija aceasta. Tocmai interesul publicului pentru eveniment a determinat Primăria să deschidă Arena Naţională. Sportivii n-au fost chemaţi să pună un umăr la număr. Dacă era aşa, puteau veni îmbrăcaţi oricum, în halat şi papuci sau în smoching.
Au fost rugaţi să vină în echipament CSM pentru ca oamenii să ştie pe cine reprezintă. În această indicaţie mică, dar preţioasă se vede în clar intenţia PMB de a folosi momentul Simonei Halep pentru a-şi spori vizibilitatea. Pentru a-şi face reclamă la propriile produse sportive, să le zicem aşa.
Lupta pentru like-uri
Primăria Bucureşti nu ştie să gestioneze relaţia cu publicul decât în această cheie speculativă, a exerciţiului de imagine. CSM, un club cu un buget de 15 milioane de euro, trebuie să se agaţe de popularitatea şi de performanţele Simonei Halep, pentru a deveni cunoscut în Bucureşti. Asta reiese din notificarea internă a Primăriei. Locuitorii Capitalei habar n-au că au o echipă de suflet. În primăvară, Primăria a plătit publicitate pe Facebook, pentru a-i convinge pe fani să-şi susţină favoritele, înaintea Final Four la handbal feminin. A strâns doar 666 de Like-uri, din cele 100.000 propuse. Internetul e o unealtă imperfectă. Nu e ca racheta Simonei.