Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Dintele magnatului

Deşi a avut mai mult de scotocit ca de obicei, Ţiriac a descoperit nodul în papură din jocul Simonei Halep.

Numai un spirit practic ca Ion Ţiriac ne putea aduce pe toţi cu picioarele pe pămînt. „Nu o numesc fenomenul […]

sâmbătă, 15 martie 2014, 9:38

Deşi a avut mai mult de scotocit ca de obicei, Ţiriac a descoperit nodul în papură din jocul Simonei Halep.

Numai un spirit practic ca Ion Ţiriac ne putea aduce pe toţi cu picioarele pe pămînt. „Nu o numesc fenomenul tenisului mondial pe Simona Halep. E o foarte bună jucătoare de tenis, stă mai bine în teren decît anul trecut!”, a spus magnatul, la o conferinţă de presă. Nici nu ne aşteptam ca fostul finalist de Cupa Davis să-şi iasă din fire, să se entuziasmeze şi să se bucure sincer de „fenomen”.

Trebuie să citim întotdeauna printre rînduri declaraţiile lui Ţiriac şi ale fostului său partener de dublu, Ilie Năstase, în legătură cu Halep. Oricît de isteţ disimulat, se află acolo un dinte împotrivă. Chiar dacă nu recunosc direct, cei doi îşi simt ameninţat privilegiul exclusiv de a fi glorii ale a tenisului românesc. Dacă mai apare vreun alt candidat, alt finalist de Grand Slam, un chip nou care să atragă atenţia, cine îşi va mai aminti de trofeele pierdute acum o sută, două de ani?
E o slăbiciune omenească, nimic deliberat. Ţiriac ne atrage atenţia că tenisul de azi nu mai e acelaşi sport de acum patruzeci de ani. Ei jucau altceva, acum se joacă „ping-pong”. Apoi comentează cu prudenţă prăpăstioasă jocul „domnişoarei Halep”:  „Ea poate creşte numai compensînd ceea ce îi lipseşte!”. Ce îi lipseşte? Ţiriac a descoperit nodul în papură şi tot Ţiriac îl dezleagă, tacticos, savurînd momentul de triumf.

Pentru că jocul Simonei Halep nu e foarte ofertant în materie de critici, magnatul îi ia la rost pe oamenii din jurul jucătoarei. „Ar trebui să aibă pe lîngă ea pe cineva care să ştie mai mult tenis decît ea şi să o aşeze fără să îşi schimbe poziţia din teren, cînd situaţia devine grea!”. N-a fost uşor, a căutat ceva, dar vedeţi că pînă la urmă a găsit? Antrenorul e problema. Halep este pregătită, în acest moment, de belgianul Wim Fissette, fostul antrenor al lui Kim Clijsters. Nu e destul de bun, în opinia lui Ţiriac. Nu ştie suficient de mult tenis. Ştie exact cît să-i asigure elevei sale un salt pînă pe locul 5 din topul WTA. Dar asta nu pare să-l convingă pe Ţiriac.

Cu fiecare lovitură de rachetă a Simonei Halep, i se zdruncină monopolul asupra performanţelor româneşti în tenis. După trei finale de Cupa Davis şi toate pierdute, perechea Năstase – Ţiriac şi-a asigurat loja în istoria acestui sport. De ce încă mai simt nevoia s-o apere cu ghearele şi colţii? Ca un făcut, în urma lor n-a mai apărut nimic notabil. Nici un „fenomen”, cum ţine să se asigure Ţiriac. Echipa masculină de Cupa Davis se zbate undeva între grupa mondială şi grupa euro-africană. Ţiriac şi-a făcut un nume ca manager de jucători, apoi ca manager de turnee, dar implicarea lui în tenisul românesc a rămas la nivelul comentariului exigent de pe margine. Uneori, a apărut ca sponsor sau consultant al Federaţiei, în etapele de Cupa Davis. Dar, de fiecare dată, a încheiat prin a fi dezamăgit de disponibilitatea autorităţilor de a investi în tenis. „Cu 200.000 de euro de la Guvern, eu nu pot să fac nici măcar un closet la turneul de la Madrid!”, spunea acum cîţiva ani.

N-a lansat în tenis nici un talent românesc la început de drum. Pînă şi mistreţilor de la Balc le-a arătat mai multă atenţie decît jucătorilor de tenis din România. Dacă se întîmplă ca unul dintre sportivii români să ridice capul şi să iasă din rînd, Ţiriac găseşte prilej să-i amendeze îndrăzneala. Să-şi arate scepticismul superior, dublat de know how internaţional.
La turneul BRD Ţiriac Năstase Trophy de anul acesta, nici un român n-a prins direct tabloul principal. Nici un risc, aşadar, ca turneul să-şi schimbe, peste ani, numele în turneul Marius Copil Trophy. Cei doi semizei ai sportului alb pot sta liniştiţi. Pot chiar să se abţină de la cîrcoteli şi de la sfaturi otrăvite pe o perioadă nedeterminată. Detaşarea lor a dat roade. N-a crescut nimic după ei. Nimic care să se poziţioneze lucrativ în teren. Nu că nu s-au mai născut copii talentaţi în România, asta e foarte puţin probabil. S-au născut, dar n-au găsit prin preajmă binevoitori care să ştie mai mult tenis decît ei.

Comentarii (97)Adaugă comentariu

Munteanu Sorin (33 comentarii)  •  15 martie 2014, 10:05

Da Maria. Banul e sfint. Acum parca miroase si el ca ar fi rost de ceva substantial si parca, parca s-ar face managerul simonei. De ce sa investeasca el pe termen lung si foarte riscant in jucatori/jucatoare de 7 ani care nu se stie daca vor ajunge in primii 20 ai lumii? Business is business dar sa ne mai scuteasca de sfaturi savante!

nelu (8 comentarii)  •  15 martie 2014, 10:29

foarte bun articol.perfect de acord cu dumneavoastra

marian (5 comentarii)  •  15 martie 2014, 12:36

TREBUIA SA-I PUNA PUNCT CINEVA SI PE CEI DOI NE….TI!
BRAVO STIMATA DOAMNA

Steaua-1986-forever (15 comentarii)  •  15 martie 2014, 12:39

Frumos. Felicitari. Ai, din pacate, 100% dreptate in legatura cu cei doi. Daca acum cateva zile l-ai „intepat” un pic pe celalalt „zeu” (pe care il amintesti si aici) si cu care am fost la vremea respectiva total de acord cu tine, acum pot sa spun ca sunt de acord cu articolul tau din nou. Cei 2 chiar nu suporta sa existe cineva care sa le puna „in pericol” coroana de lauri. Chiar daca unul dintre ei a fost ceva mai talentat la tenis decat celalalt (care compenseaza cu „talentul la afaceri”) putem spune ca avem nevoie si de oameni ca aceasta Halep. Cat mai urgent. Si mai bine promovati in media romaneasca. Sigur, e o discutie interminabila despre tenisul de atunci si ce este acum, insa nu pot sa nu ma intreb oare ce ar putea sa faca cei „doi zei” in tenisul anului 2014.

Daniel (4 comentarii)  •  15 martie 2014, 12:45

Nu e vorba de asta Maria….problema e alta …Tiriac cunoste perfect tenisul romanesc …si STIE ca orice ar propune el…sau ar face nu intereseaza pe nimeni…toti asteapta ca EL sa investeasca in tenis …si RESTUL FEDERALILOR sa manance ….ori asta Tiriac nu va face niciodata…si nici Ilie Nastase…sa nu uitam ca Ilie a fost seful federatiei de tenis…stie exact ce si cum …problema e ca el prefera sa investeasca 200 de mii de euro intr-un WC din Madrid…decat sa dea acesti bani undeva in Romania…asta spune multe …nu???

Vlad (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 12:45

Doamna sau dsoara,departe de mine gandul sa-l apar pe Tiriac,care face prea putin pentru tenisul romanesc.Dar ma pricep la tenis si pot spune ca dvs nu va prea pricepeti.O fi fost actualul antrenor al lui Halep antrenor de nr1 mondial feminin,dar degeaba.Nu e nicio imbunatatire in jocul Simonei de cand a preluat-o!Si cel mai grav mi se pare ca e mai slaba psihic!In setul 2 cu Bouchard,nu a catadicsit sa coboare din tribuna sa ii ridice moralul,desi se impunea acest lucru.Si ne e singurul exemplu.Pare ca nu stie ce si cand sa faca!Inca nu e nicio conexiune intre el si Simona,nu aduce nimic bun pentru ea!Speram ca o va face cu timpul…

vip (13 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:00

MATABALCICUL A SCAPAT AFACEREA PE SUB MUSTATA

simona a devenit pe neasteptate o afacere uriasa care i-a scapat matabalcicului pe sub mustata sa emblematica ,mai renumita decat trofeele obtinute in tenis

-cinste lor ,au facut istorie in tenis,dar mai bine ar lauda strainii decat pe conationalii lor care le-ar zdruncina ierarhia din tenis,asa-i la noi

petru (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:17

Mai dragilor care postati pe aici si tu care ai scris articolul ,cei doi de care vorbiti au ajuns la vremea lor atit de sus ,mai ales Nastase ,incit au tot dreptul si cunostintele necesare sa dea sfaturi sa critice ,daca e de criticat,si la Halep e ,din pacate, destule de pus la punct.Apune sub semnul intrebarii vorbele celor doi ,mi se pare o prostie sau ceva interesat,la comanda.Halep joaca bine in unele momente si inexplicabil de slab in altele .Nu are nici o lovitura exceptionala,asta o vede orice iubitor de tenis .Sigur ca noi ne dorim ca ea sa cistige mereu ,dar trebuie sa-i vedem si lipsurile si sa fim cit mai obiectivi in apreciere.Aveti masura cind scrieti ceva daca vreti sa aveti credibilitate altfel cadeti in ridicol ,mai Maria draga.

bastia1905 (6 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:21

Respect Maria.

Horia (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:23

Vlad, esti foarte priceput intr-adevar… daca erai asa priceput, stiai ca nu antrenorul trebuie sa „catadicseasca” sa coboare, ci jucatorul trebuie sa il cheme, daca el considera ca are nevoie. Daca stiai si mai mult tenis, ai fi aflat ca nici Clijsters nu cerea niciodata interventia coach-ului. Jucatoarele mari nu au nevoie de ajutor. Nici Serena, nici Li Na nu cheama antrenorul pe teren. Li Na il chema uneori pe sotul ei atunci cand era pregatita de el, dar acum cu Rodriguez s-a schimbat treaba. De ce ? Pentru ca Rodriguez are mentalitatea urmatoare, nu ma poti chema la GS, de ce sa ma poti chema la turnee mici? Trebuie sa iti dai seama singura unde ai gresit si singura sa reusesti sa te ridici. EXACT ASTA a facut Halep cu Bouchard si cu Safarova. Nu-ti mai da tu cu parerea, ce conexiune e intre ei si ce nu e … ca habar n-ai ce se intampla la antrenamente. End of story.

dromy (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:23

Domnilor,nu va suparati,aceeasi Marie cu alta palarie.Este cam aceeasi treaba cu fotbalul(cei care conduc).Peste tot primeaza interesul.Si la FRT este la fel:oameni pusi pe interese si forte slab pregatiti ,care fac schimbari de dragul de a le face.Ca exemplu analizati faptul ca au schimbat sistemul de punctare in competitiile interne,cu puncte acordate preferential,ce mai…e haos mare!Oricum trebuie sa ne ducem crucea asa cum putem?!

Nico (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:24

Perfect de acord cu tine, domnisoara Andries :). Trateaza cu superioritate pe toata lumea si nu suporta ca cineva sa le ameninte statutul de unici semizei. Insasi folosirea acestui domnisoara este atat de ”patronising”, ca sa arate cine e seful.
@ Vlad. Esti complet pe dinafara, amice. Pune mana si vezi turneul de la Doha, cap-coada si apoi vorbeste. Se vad deja imbunatatiri in jocul Simonei de cand lucreaza cu Wim: drive volley devine o lovitura tot mai prezenta, apare mai multa varietate in jocul pe hard (in jocul pe zgura oricum Simona varia jocul mult mai des, se va vedea asta din luna aprilie incolo). Tocmai taria ei mentala extraordinara o face de temut in circuit, nu stiu daca ii urmaresti meciurile, sau doar vorbesti ca multi altii ca sa te bagi singur in seama. Vezi meciurile cu Safarova si Bouchard de saptamana asta cand cele doua deja se credau castigatoare cu break in fata in setul decisiv si Simona s-a dovedit inca o data ca fiind cea puternica mental. Astazi Agnieszka s-a dovedit mai buna, atata tot. Intre jucatoarele de elita, diferentele sunt mici, nimeni nu e favorit cert.

pedro (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:26

Vlad are perfecta dreptate, dupa parerea mea… si in ceea ce priveste rautatea autoarei articolului, si in ceea ce priveste antrenorul… consider ca Halep are meritele ei, dar ii lipseste acel ceva care sa o duca pe podiumul WTA – cand va ajunge sa aiba constanta in joc pe tot parcursul unei partide, plus imbunatatirea unor lovituri, abia atunci poate pretentii sa joace de la egal la egal cu Williams… pana atunci cred ca o confruntare cu lidera topului mondial ar fi dezastruoasa pentru romanca – din pacate :(((

joaquin (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:30

@ vlad
Nenică , te pricepi la tenis fix cum se pricepe o găină să cânte la vioară ! Păi antrenorul n-a ”catadicsit” să coboare ptr. simplul motiv că nu l-a solicitat jucătoarea ! Dacă ar fi fost după el , poate că ar fi coborât și de șapte ori să vorbească cu ea , că nu-l dureau picioarele ! Atâta doar că Simona , probabil , că voia să fie SINGURĂ în momentele alea ! ”Să-i ridice moralul”?? Păi unde să i-l mai ridice , că-l avea destul de sus ?! Ca dovadă că a și trimis-o acasă pe canadiancă !
”Nu e nicio îmbunătățire în jocul ei de când a preluat-o”?? Tataie , nu e mai bine ca tu să te delectezi cu alte ramuri sportive ??!!
P.S. Bravo Maria pentru articol !

Rizo (6 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:31

din pacate e foarte adevarat ce spune Maria,trist dar adevarat.

dromy (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:36

Si inca ceva,acesti”zei ai tenisului”(care conduc si fac reguli)ar trebui sa aiba un pic de respect macar pt munca pe care a depus-o HALEP,comparativ cu ei.

dragos (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:40

Ai uitat sa spui ca a recunoscut ca nu a vazut meciurile Simonei in ultimul an!!!!????
WTF?

mihai Bistrita (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:48

@vlad
Atat de mult te pricepi la tenis, prietene, incat nu stii ca nu antrenorul „n-a catadicsit sa coboare din tribuna”, ci Simona nu l-a chemat!
In alta ordine de idei, Tiriac, precum multi alti fosti mari sportivi ai tarii n-a intors nimic sportului romanesc. A preferat ca din zona lui de confort sa comenteze ca un papagal. Nastase la fel. Mai un demostrativ, mai 3 glume de mahala specifice „domnului” Nastase, mai niste terenuri primite preferential de la stat pe sume derizorii si vandute in aceeasi zi and so on. E bine ca stiu domnii in cauza sa vaneze mistreti si sa „ameninte” cu plecarea la Paris „din vina presei”.

radical (4 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:56

Corect articolul.
Rusine, Tiriac ! Vezi-ti de milioanele de euro pe care le ai din diferite combinatii „bune” si lasa fata sa joace.
Zi merci ca s-a nascut Nastase ca altfel n-aveai nicio performanta pe plan profesional, suferindule !

Maoru (6 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:56

Excelent articol, in nota obisnuita. Daca in plan sportiv exista diferente intre cele doua personaje, in ceea ce priveste caracterul, amandoi au aceeasi cota. Desi parca sunt in competitie directa care sa coboare mai jos pe scara umana. De nivelul intelectual chiar nu are rost sa vorbim.

sim (25 comentarii)  •  15 martie 2014, 13:57

BRAVO MARIA !!!
fierbeam ca nu pot eu sa le-o spun cum merita.
„dar n-au găsit prin preajmă binevoitori care să ştie mai mult tenis decît ei.” L-ai citit.
Rautatea lui Tiriac s-a simtit intotdeauna fata de Halep. In loc sa fie mandru. Simona a facut intr-un an mai mult decat a facut el intr-o intreaga cariera. Si pentru asta merita laude, chiar daca mai are de progresat.
Rusine Ioane ! Asa se pierde omenia. Ramai cu gonacii

Florin A. (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:05

Maria,

1. scrii foarte bine, ascutit; masculilor alfa care conduc Gazeta le recomand o banca in Cismigiu, sa comenteze ca pensionarii ce mai fac ‘rapizii’ sau Craiova, prin be.

Adica esti cea mai buna condeiera din echipa.

2. de la Ion Tiriac (si, prin extensie, Ilie Nastase), nu te poti astepta la opinii echilibrate daca sportivul nu e manageriat de el, deci chiar nu conteaza ce zic ei, atentie!, chiar in materie de tenis!!

Io (8 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:08

Doamna draga,

ti-a spus cineva ca esti superba?

as aduce argumente, dar mi-e teama sa nu ma bag prea mult in fata!

e multa amaraciune in cele scrise de dumneata, amaraciune si intelepciune!

adi_stelistul (107 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:15

Poate ca-i faceti procese de intentie. Ca sa-i fac si eu unul, poate ca motivul e unul mai prozaic, legat de o eventuala suparare a lui Tiriac care n-a vazut potentialul Simonei. Nu cred ca poate, el si Nastase, sa fie atat de preocupati de locul lor in panteonul tenisului nostru. Mai ales ca nimeni nu le poate lua acel loc. Poate e vorba doar de bani. In sfarsit, conteaza mai putin.
Va dau dreptate in privinta chestiei cu ajutorul acordat tenisului. Da, s-a mai dat un wild-card la un turneu de-al lui Tiriac, poate s-a mai bagat ceva in vreo baza de pregatire (da’ numai cu aportul semnificativ al statului, ca altfel…), dar cam atat. Cred ca se putea mai mult.
Pe de alta parte, s-a implicat in conducerea miscarii olimpice si, nu stiu cat de intamplator, dar mi-e greu sa cred, cele doua editii la care am participat in timpul mandatului sau au fost cele mai bune din intreaga istorie a olimpismului nostru, exceptand 1984 (unde au fost insa niste conditii cu totul speciale – se cunosc). La ultima editie dinaintea venirii lui am luat 4 titluri, la prima dupa plecarea sa, tot 4. In mandatul sau, 11 la Sydney si 8 la Atena. Dar am considerat (folosesc un eufemism prin „am” , ca sa depersonalizam raspunderea) ca nu mai avem nevoie de Tiriac la COSR. Asa ca s-o fi gandit omul (nu stiu, dar incerc sa ma pun in locul lui) ca poate nici in tenis n-o fi nevoie de el. Cine le mai poate stii pe toate cate-i trec cuiva prin cap?

ionut (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:15

bai vlad, ce mari schimbari vrei sa fie de 3 saptamani de cand au inceput sa colaboreze? rabdare, sunt sigur ca isi va imbunatati jocul pe parcurs
a demonstrat ca e o tenismena foarte buna si va creste in joc sigur pe viitor..

Adi (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:20

Daca nici tiriac nu are dreptul sa si exprime o parere atunci am ajuns rau.Si nu neaparat ca un fost bunicel tenismen ci mai ales ca un fost manager de top si organizator de turnee.Sa inteleg ca omul a primit totuld e a gata din tenis si acum trebuie sa dea inapoi?Prea multa frustrare in tara asta prea multi arunca cu noroi in oameni care creeaza afaceri si locuri de munca indiferent unde.Haideti sa hulim toti magnatii sa muncim toti ogoarele tarii.Vad ca si gica popescu care in paranteza fie spus si a meritat pedeapsa a fost injurat desid e bine de rau a facut ceva pt fotbalul romanesc a creeat cativa fotbalisti cu scoala lui.Prefer un om de genul lui tiriac care tot timpul puncteaza aspectele ca un neamt direct la obiect decat un latin care nu stie cum sa te ridice in slavi pana la primul tau esec dupa aceea iti da in cap cum poate.Sa fim seriosi si realisti ca nivel de joc halep la ora asta e pe un loc foarte bun avand in vedere ca si la turneul asta ce meciuri la limita si oarecum cu noroc a castigat.Dupa logica mariei astept ca obligatoriu absolut obligatoriu sa faca ceva pt ziaristica din romania pt tinerii ziaristi nu doar sa comenteze acid orice personalitate.Jucatoare foarte buna de tenis ti se pare rpea putin maria?preferi galactica?extraterestra?Hai sa i injuram pe toti cei ce au facut ceva maret pt tara asta dar ganditi va bine ca ei ca noi pot sa fi, noi ca ei niciodata.Respect gloriei respect nastase ,tiriac,hagi,popescu,halep.Respect pt respect..restul sunt doar „cancane”

taunul. (87 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:21

Inca o data : Felicitari si pentru acest articol! Parca imi citesti gandurile si uneori comentariile .

homebet (9 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:21

Cu acest articol ai devenit editorialistul meu favorit! Toata stima!

sandu barcelona (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:22

Bravo, aceste fosile ar trebui sa isi vada de treburile lor si mai mult ziaristii ar trebui sa evite sa ii intrebe ceva si atunci a-ti vedea cum ar muri de oftica acesti dinozauri care nu au facut nk pr sportul romanesc in afara de al critica.Cred ca a sosit momentul sa ii lasati sa isi vada de batranetile lor si sa nu mai apara nicaieri.

Dan H. (24 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:23

Mai este un aspect, dar cred ca Maria n-a vrut intentionat sa-l pomeneasca ca sa nu fie acuzata de „feminism”. Modul de adresare al tiriacului, „domnisoara Halep”, ascunde nedisimulat (sau disimulat foarte prost, potrivit politetii graitorului) o superioritate batranicios-masculina. Cum spunea cineva intr-un pamflet, Tiriac sta prost atat cu evaluarea tenisului cat si, probabil, cu performantele penisului. De ce sa nu ne domolim frustrarile, atunci, dand sfaturi de atotstiutor, trecut prin ale vietii, acestei fatuce, care nici macar nu ar fi bagata in seama de Dl. Porsche, de dl. BMW, de dl. Audi si ceilalti importanti domni de afaceri si vanatoare.

Mihai (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:25

Unul dintre cele mai bune articole pe care le-ai scris pana acum.
Imi place de tine ca nu te sfiesti, precum multi alti „jurnalisti”, sa te iei de „semizei” ai diverselor sporturi, atunci cand este cazul.
Pana la urma, nenea Tiriac, daca-mi aduc bine aminte, a fost, la simplu, maximum nr. 8 mondial si nici nu a castigat, vreodata, turnee de Grand Slem la simplu si nici macar vreodata semifinalist la turnee Masters (cele Mandatory).
Adica, s-avem pardon, nene Tiriace, matale, pana la urma, cine esti de vorbesti de altcineva mai bun decat ai fost tu?!

Gonzalo (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:29

Declaratiile absolut penibile ale „omului de afaceri” ion tiriac nu fac decat sa-l puna intr-o ipostaza si mai jenanta in fata presei. Acest „magnat” care l-a impresariat candva pe marele becker (cu care este acum la cutite) nu cunoaste nimic si NU are voie sa vorbeasca despre tenisul romanesc, despre sportul romanesc in general. De ce? pentru ca desi a avut dintotdeauna parghiile necesare, nu le-a folosit decat in scop personal. Mustache tiriac nu trebuie privit decat ca un securist ce s-a ridicat la statutul de om de afaceri si care a oferit decat CINISMUL unui om de succes (material) dar fara coloana vertebrala.

vlaicu (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:35

Adi ai mare dreptate!Trebuia pesemne ca Tiriac sa exulte sa faca tumbe sa zica ca asa mare jucatoare nu a mai vazut.Daca nu a zis asta nu e bun roman.Rusine Tiriac cine esti tu?Rusine Nastase esti un nimeni nu stii tenis,slava maria tu ai castigat 3 gamuri cu vecinu din bloc.Haideti toti sa o slavim pe maria.Halal tara pacat ca e locuita.

Zack (11 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:47

Oare de ce ar fi Dl Tiriac Gelos sau Suparat pe uni, cind atiti specialisti Vor Parerea lui? Eu inteleg ca El este suparat ca Romania NU MAI POATE CREA TENISMENI si Spera sa fie Auzit, insa multi vad dar putini pricep ce vad. Este Clar ca Halep a facut un salt valoric, insa a Fi Cineva in Tenis, inseamna ca Munca ei de acum incepe, apoi Vine in toata uritenia ei, Caderea. Acolo sus stai o perioada scurta, asa ca: Trebuie sa Controlezi Totul in Jurul Tau. Altfel ai realizari scurte iar Presiunea Tuturor, o Termina si pe Halep. Pacat ca nu Intelegeti CE A SPUS DL TIRIAC. Asa ca ne bucuram putin, apoi ne necajim mai mult. In tenisul mondial sunt atitea exemple in acest sens. Toti vin si pleaca, asta este soarta sportivilor. Succes Halep, insa nu uita ca daca azi e criticat Nastase si Tiriac, miine vei fi tu, asa ca nu uita ca ai fost si iubita noastra. Totusi eu cred ca ar fi mai bine daca ai incearca sa Vorbesti cu Dl Tiriac si Cel mai Bine ar fi, daca ai Tine Cont de Sfatul sau. Cred ca te poate sfatui f bine, este un mare cunoscator al acestui sport. Iti dorec mult Suces dar si multa Sanatate de care ai Cea mai Mare Nevoie Acum.

MARGELATU (17 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:47

Esti putin cam acida, dar cred ca ai dreptate (din nefericire) cu privire la Tiri si Nastase…prea putin au ajutat tenisul romanesc. Bine ca au ei bani (cel putin Tiri)! 🙁

Laleaua neagra (4 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:57

Pana acum, cu ajutorul lui, au fost salvate zeci de vieti. Un astfel de avion cu asemenea dotari este cotat pe piata libera la 1,5 – 2 milioane de dolari.

Aeronava donata de omul de afaceri Ion Tiriac este de tip CESSNA CITATION V. Avionul turbojet, fabricat in 1992, este unul performant: atinge 750-800 de km pe ora si poate sa zboare la pana la 14.000 de metri altitudine.

De altfel, secretarul de stat din Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, a precizat ca avionul donat de Ion Tiriac este mai performant decat cel detinut de SMURD, potrivit sport.ro. @Gonzalo sper ca niciodata tu sau familia ta nu fiti nevoiti sa fi ti salvati cu ajutorul avionului cinicului tiriac.Desi nu era obligatoriu sa doneze sau sa faca ceva pentru tara ca nici tara nu a facut pt el nimic banii si ia facut in germania si ia facut absolut legal.Oamenide genul lui @Gonzalo nu doar ca nu au salvat vreo viata nici macar nu au ajutat vreo batranica sa treaca strada.

Laleaua neagra (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 14:59

Pana acum, cu ajutorul lui, au fost salvate zeci de vieti. Un astfel de avion cu asemenea dotari este cotat pe piata libera la 1,5 – 2 milioane de dolari.

Aeronava donata de omul de afaceri Ion Tiriac este de tip CESSNA CITATION V. Avionul turbojet, fabricat in 1992, este unul performant: atinge 750-800 de km pe ora si poate sa zboare la pana la 14.000 de metri altitudine.

De altfel, secretarul de stat din Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, a precizat ca avionul donat de Ion Tiriac este mai performant decat cel detinut de SMURD, potrivit sport.ro. ASTA E CINICUL @GONZALO TU AI SALVAT MACAR O VRABIE IN VIATA TA?

costi (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:04

TIRIAC si NASTASE nu au sprijinit deloc juniorii romani de perspectiva incepand cu varsta de 11 ani si pana pe la 18 ani.

Pacat ca nu a fost sfatuit de catre cei dragi ca inainte de a pleca din aceasta luna sa faca ceva trainic care sa ii poarte numele, o scoala-academie de tenis unde sa creasca juniori si sa ofere burse celor mai buni dintre ei.

Nu va ramane dimic din numele dansului, pacat, ar fi putut dar a trait de pomana din acest punct de vedere.

horea (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:10

Iata un articol pertinent, bine scris. S-a spus ceea ce gindeste majoritatea despre Tiriac. Intr-adevar, n-a ajutat cu nimic tenisul romanesc, din contra s-a asigurat ca nu mai creste nimic dupa el, asigurindu-si astfel notorietatea. Iata ce fel de om e Tiriac. Tiriac n-a ocupat decit locul 8 in lume, Simona pe 5. Cred ca e destul de clar!

nasri (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:22

tocmai din acest motiv hagi e de apreciat pt ce a facut la academie. incearca pe cat poate si el sa lanseze si alti copii talentati. ce legatura are faptul ca tiriac a donat un avion cu faptul ca nu se implica activ in tenisul romanesc? doi oameni foarte bogati cum sunt tiriac si nastase nu is in stare sa faca impreuna o academie.dar probabil trebuie sa facem diferenta intre sportivul tiriac si nastase si omul(caracterul) tiriac si nastase. dupa cum vad ca se dreuleaza lucrurile tiind sa cred ca tiriac si nastase nu prea se inteleg cu restul oamenilor din tenisul romanesc. probabil cei doi se cred superiori tuturor si nu au cum sa coboare de acolo de sus de unde-s ei la oameni astia „mici” si neinsemnati. simona ca de ea vorbim o are pe domna ruzici care o invata numai de bine, are un atrenor care in perioada urmatoare o va face sa devina din ce in ce mai buna. iar nastase sa-si vada de sotia lui cu pata pe cazier iar tiriac sa-si vada de masinile lui scumpe. ca lumea s-a cam plictisit de ifosele si figurile lor.

senior (6 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:35

S-a intrebat vreodat acest agramat tiriac ce a facut el pentru tara si ce a facut tara pentru el !!!!! care e escorul?????? Il sfatuiesc sa taca din gura !!!!

stefan (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:55

Cum adica „sa nu ai voie” sa pierzi al doilea set dupa ce l-ai castigat pe primul? Acesta a mai fost unul din “reprosurile” magnatului la adresa “umilei domnisoare” Halep. Adica hai sa mascam si distanta ce ne separa de Simona.
Pai joci singur sau esti masina?
Important este ca poti gestiona intreg meciul.
Sunt sigur ca si WC-ul de la Madrid, care, apropo, nu i-a adus mare noroc Simonei, a fost dat de gura Virginiei sau a lui Nastase care l-a randul sau a fost rugat tot de Virginia.
Despre aroganta sa binecunoscuta ce sa mai vorbim? Daca facea ceva pentru tenisul juvenil din Romania as fi fost mai circumspect.
Nu cred ca Tiriac este neaparat invidios, ci pur si simplu ii place sa epateze prin declaratii si sa se readuca in centrul atentiei, fara sa cunoasca un fenomen.
Nu a vizat managerierea Simonei pentru ca e clar ca nu se pricepe sa managerieze fete. Toate incercarile sale din … afara tenisului au dat gres. La baieti s-a ocupat acum ceva vreme de Villas si Becker, dar numai dupa ce a fost convins ca amundoi sunt o certitudine.
Tiriac este si superficial in declaratii, se vede ca nu mai urmareste tenisul feminin. Curios este ca incearca sa catalogheze jocul Simonei fara sa fi urmarit meciurile de varf ale Simonei (Tiriac recunoaste ca nu a mai vazut-o din luna mai de la Roma din meciul cu Serena si ca a revazut-o in meciul de miercuri cu Dellaqua). Referitor la meciurile Simonei cu Serena amatorii de senzational au fost foarte dezamagiti ca “David” nu a reusit sa razbata intr-o lupta inegala si sa-l “rapuna pe Goliath”.
Constatam cu totii ca Tiriac se numara printre putinii romani care nu au vazut-o pe Simona in cele 7 turnee castigate plus Wimbledon, USO, AO si IW. Ce putem atunci sa-I cerem???
Referitor la reactia nefireasca a lui Tiriac, cred ca se poate observa usor ca in tarile in care democratia a aparut inaintea sportului, acolo unde considera Tiriac ca-i este locul, comentatorii de valoare si oamenii de sport, in general, nu vorbesc de rau sportivii, ci doar apreciaza si se entuziasmeaza la realizarile lor.
Tiriac ar fi putut sa faca si el ceva pentru tenisul romanesc, in special pentru cel juvenil. Cat a fost Presedintele COR a trait din inertia gimnasticii si a altor sporturi (inot si atletism). Ne ramane in memorie doar cu neputinta “Mariei Sale” in fata unui Nurofen cu efedrina, administrat sub “Presedintia sa”. Deh, daca nu a stiut pe cine sa invite in domeniul sau de vanatoare.
Pacat pentru tine, Ion Tiriac.

Gabriel (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 15:58

Bravo stimata doamna…frumos spus…daca as avea adresa de mail a domnului Tiriac i-as face un foward poate as l-am sensibiliza putin…tenisul i-a adus o gramada de avantaje..poate ar fi timpul si cazul sa intoarca ceva Romaniei…

Laleaua neagra (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 16:16

@nasri de ce ar trebui sa fie obligat sa si bage averea in tenisul romanesc?Ar trebui arestat pt asta sau?

samir (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 16:16

acest material ste minunat,in asentimentul meu…cat tupeu,cata nesimtire pe acest hidos Tiriac!!!..oare ce o fi fost in capul Andreei Marin cand a hotarat sa-i fie partenera???chiar nu inteleg….imi aduc aminte o faza la un targ de masini cand hidosul Tiriac a fost intrebat de Catalin Dezbracatu`(Cronica Carcotasilor),daca ii da si lui niste bani sa isi cumpere o motocicleta iar Tiriac i-a raspuns exact asa:-iti pot da o sapa sa mergi la munca!!!….cred ca un raspuns mai arogant si mai de prost gust nu-i putea da…si acum vin ink odata si va intreb si pe voi,ce a facut omul asta pt tara asta???…sa nu=mi aduc aminte k el a fost in stare sa spuna ca turneul de la Madrid se poate desfasura fara Nadal si Federer(acestia fiind nemultumiti de zgura albastra)…rusine rusine rusine…..in rest sa auzim numai de bine….sarut`mana Maria Andrieş pt minunatul articol si mult respect Simona Halep!!!

Laleaua neagra (3 comentarii)  •  15 martie 2014, 16:17

@senior ce a facut tara pt tiriac?c ce a facut el pt tara am spus mai jos?Astept raspuns.

Adi Tupeu (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 16:41

@ # 6 Vlad

Inainte sa comentezi e bine sa te informezi. Iar daca nu poti s-o faci mai bine te abtii de la comentarii ca pe viitor sa nu mai dai cu bata-n balta.

Si acum o sa-ti dau si raspunsul la remarca ta: Wim Fissette nu a coborat din tribuna la niciun meci si poti fi sigur ca nu o va face nici de acum inainte.
Simona si antrenorul ei au convenit sa parcurga toate meciurile fara procedura de „coaching”. Adica antrenorul nu poate interveni pe parcurs cu sfaturi tactice sau cu incurajari. Explicatia e simpla: la turneele de Grand Slam aceasta procedura e interzisa.
Iar Halep si antrenorul ei vor folosi fiecare prilej sa intre in atmosfera si regulile aplicate la cele patru mari turnee ale anului, castigarea macar a unuia din aceste turnee fiind principlaul obiectiv al Simonei pe termen scurt sau mediu.

Ion (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 16:58

Tiriac n-a facut nimic pentru tenisul romanesc ? Replica : „Da’ matalutza cand te-ai nascut ?” A dat si de pomana, a dat si ca sponsor, a initiat si finantat competitii pentru cei „in formare” dintre care s-au ridicat, intre altii, Hanescu, Copil, Ungur, Sorana Carstea, Begu, Halep, etc, etc. Se putea mai mult ? Da, se putea, dar … nu-i place sa dea bani fara munca , fara efort !

uzu (2 comentarii)  •  15 martie 2014, 17:02

BRD Nastase Tiriac Trophy. asta a facut pentru tenisul romanesc si nu e putin.
Hapel ne e draga tuturor, dar ca romanul, ne extaziem inainte de vreme. uite c-a piertur aseara, deci nu e un fenomen in tenisul mondial. e doar o jucatoare foarte buna, cum a zis si Tiriac.
Noi romanii ne pricepem bine sa-i hulim pe cei care au realizat ceva. auzi intrebare „ce a facut Tiriac pentru TARA”. dar tu ce ai facut ? de ce trebuia sa faca Tiriac mai mult decat tine ?

Impartial (1 comentarii)  •  15 martie 2014, 17:03

Tupeu de ziarist! Ce stii tu despre tenis? Daca este cineva care cunoaste fenomenul din toate punctele de vedere, acela este Tiriac. S-ar putea sa nu ne fie de plac ca om, ca om de afaceri, ca mustacios cu mustata sa vetusta… Dar despre tenis, d-na Andries, mai usor cu pianul pe scari !

Comentează