Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Ce vor deputaţii? O justiţie microbistă!

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, s-a alăturat corului de comentatori ai deciziilor judecătoreşti. S-a pronunţat despre verdictul din Dosarul Transferurilor.

Nu ne erau de-ajuns politica, agricultura şi fotbalul, ajungem să ne pricepem cu toţii şi la dreptul penal. „Regret că […]

joi, 6 martie 2014, 5:34

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, s-a alăturat corului de comentatori ai deciziilor judecătoreşti. S-a pronunţat despre verdictul din Dosarul Transferurilor.

Nu ne erau de-ajuns politica, agricultura şi fotbalul, ajungem să ne pricepem cu toţii şi la dreptul penal. „Regret că justiţia nu are şi o componentă socială!”, a spus şeful a jumătate din Legislativul României, citat de Hotnews.ro. De fapt, în acest caz particular, mergea mai degrabă „o componentă microbistă”.

Demnitarul a adăugat că ar semna degrabă o petiţie, „personal aş semna-o”, pentru graţierea lui Gică Popescu. Crin Antonescu ar semna-o şi el. Şi probabil vor mai apărea şi alte nume de politicieni pe listă. Dar de ce se complică ei? De ce nu propun ei o amnistie pentru toţi prietenii lor!? Sau pentru cei care au jucat, joacă ori vor juca fotbal? Sau pentru toţi marii noştri sportivi, să stea ei liniştiţi, mai presus de tribunale? „Este un simbol pentru mine, ca oltean, îl apreciez. A făcut foarte mult bine României!”. Da, e adevărat, Gică Popescu e un simbol al fotbalului românesc, dar, conform deciziei magistraţilor, a încălcat legea.

Ce mai rămîne de spus? Să ne bucurăm cuminţi că domnul Zgonea nu e vecin de bloc cu vreunul din torţionarii comunişti. Sau că n-a jucat fotbal cu criminali în serie. Ar fi ieşit suspinînd pe holurile Parlamentului cu declaraţii de acest gen: „Cutăriţă infractor este un simbol pentru mine, ca locatar. Îşi plăteşte întreţinerea la zi, răspunde la salut, plantează părăluţe în faţa blocului. Nu dă petreceri cu lăutari. Şi să nu uităm că regimul în care a activat a făcut rău, dar a făcut şi mult bine României!”. Apoi domnul Zgonea s-ar fi ales cu febră musculară, la cîte petiţii de graţiere ar fi semnat.

Gura politicianului adevăr grăieşte! Domnul Zgonea amestecă lucrurile, falsul cu un pic de adevăr, realitatea cu un pic de aberaţie, nonsensul cu multiple fracturi de logică. El confundă justiţia oamenilor, cea care stă la baza statului de drept, cu justiţia divină. Judecătorii de la Curtea de Apel nu sînt plătiţi să judece faptele bune ale inculpaţilor, faptele lor rele şi să facă apoi clasamentul „la adevăr”. Iese cu minus? Îi bagă la închisoare. Iese cu plus? Îi iartă sau, după caz, îi felicită.
Dacă lucrurile ar sta aşa, domnul Zgonea ar fi şomer. Pentru că n-ar mai avea nici un rost să facem legi. Dumnezeu cu mila! Dreptatea s-ar împărţi în funcţie de cine cu cine a jucat fotbal, cine la ce echipă a luat Cupa, cine pe cine place, cine e oltean, cine e moldovean, cine cui a făcut mult bine în campanie şi nu numai.

În viziunea domnului şef al deputaţilor, ghinionul lui Gică Popescu este că a dat peste nişte judecători cu care n-a jucat fotbal. Ghinionul nostru este că trimitem în Parlament domni Zgonea, care aspiră la o justiţie cu o „componentă socială”, emoţională, personală, sentimentală, spirituală, poetică, transcendentală, numai raţională – nu.

Una e să regreţi că procesele durează prea mult, că sistemul e greoi şi că verdictele vin cînd inculpaţii au ajuns deja să suporte rigorile bătrîneţii sau ale bolii. Dar domnul Zgonea nu regretă că legea se aplică tîrziu. El regretă, pur şi simplu, că legea se aplică în cazul tuturor.

Comentarii (260)Adaugă comentariu

sendy (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:38

Bine ZIS si bine SCRIS!Felicitari

gica (2 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:38

super articol. poate daca am vedea astfel lucrurile cu toti romanii ,nu ar fi nici ROMANIA in situatia in care este.noi nu stim sa facem altceva decat sa le plangem de mila infractorilor.dar celor care muncesc din greu pentru 800 de lei nu le plange de mila nimeni

Carol (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:38

Asa e cand iti petreci viata in spatele biroului, incepe sa ti se para ca realizarile lui Gica Popescu seamana putin cu „Îşi plăteşte întreţinerea la zi, răspunde la salut, plantează părăluţe în faţa blocului. Nu dă petreceri cu lăutari.”.

Sau ca gratierea sa seamana vreun pic cu gratierea vreunui tortionar comunist. Sau oricare dintre comparatiile exagerate si fara logica din articol.

Gratierea lui Gica Popescu (daca se va face) va fi mai mult ca sigur un gest unic si va servi ca o avertizare foarte serioasa pentru actualii sportivi in activitate. Este, parerea mea, un gest de bun simt, si este cazul potrivit pentru asta.

dani (2 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:41

ceea ce nu inteleg domni deputati este ca daca nu sunt de acord cu hotararea judecatorilor, este ca nu sunt de acord cu justitia din romania si nici ce legea pe care ei o aplica

Mihai B. (16 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:45

Bravo, Maria!

Lumea trebuie sa inteleaga ca Popescu NU SI-A RECUNOSCUT VINA, chiar daca a platit cei 400 mii de dolari pe milionul nedeclarat la fisc. Sa nu se uite ca el a fost implicat si in cazul transferului lui Sanmartean…

Nimeni nu e mai presus de lege! Daca maine vin Ilie Nastase, Nadia si Hagi si decid ca nu mai platesc niciodata taxe, ar trebui iertati numai pentru ceea ce au fost ei candva….? Credeti ca in Germania, de exemplu, marii sportivi sunt exonerati de la faradelegi?….

decebal (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:47

Pentru Ciupi.

Sa inteleg ca daca n-a furat ca in codru, atunci este bun de gretiere. Amice esti penibil. Apropos, un astfel de nume „Ciupi” nu avea cum sa apara pe undeva.

Ion (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:53

Cererea asta de gratiere, facuta de catre politicieni, sa nu aibe alta motivatie in afara de faptul ca a fost un mare fotbalist. E posibil ca acesta cerere sa fie doar o cursa intinsa lui Basescu. Daca Basescu ar decide gratierea, cu siguranta si-ar pune tot guvernul in cap, pentru ca ar desconsidera justitia romana.

sorex (13 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:53

Am citit acum cateva comentarii si, brusc, m-a lovit o idee: HAI SA NE IMAGINAM CA MAINE DL. PRESEDINTE AL ROMANIEI IL GRATIAZA PE DL. CONDAMNAT SI FOST MARE FOTBALIST AL ROMANIEI GHEORGHE POPESCU. BUUUUN… PESTE SASE LUNI DL. POPESCU, IN BAZA MARII POPULARITATI CASTIGATE DATORITA SPORTULUI DAR SI SITUATIEI ACTUALE, IN CARE ALESII NEAMULUI SE INGHESUIE CARE SA SEMNEZE PETITIA DE ELIBERARE PRIMUL, SE HOTARASTE SA CANDIDEZE LA PRESEDINTIA ROMANIEI, SA ZICEM, DIN PARTEA PARTIDULUI FOTBALISTILOR. CE ZICETI, CATI DINTRE ANTONESTII SI ZGONII CARE AU SEMNAT PETITIA DE GRATIERE I-AR SARI IN CAP CA ESTE UN INFRACTOR CONDAMNAT DE JUSTITIA ROMANA SI CATE ALTE ZOAIE I-AR ARUNCA IN CAP PE ACEASTA TEMA?

Emy (5 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:54

Protipendada vrea sa existe justitie, dar nu „pentru ei si al lor” ci numai pentru „noi”. Dreptul la opinie este liber, cu conditia de a nu promova minciuna si neadevarul. Cand o instanta se pronunta definitiv, intr-un caz ca acesta, care este pe rol de 8 ani, trebuie sa o accepti, altfel haosul ne asteapta. Am ajuns in stadiul in care un politician vrea sa ajunga presedintele tarii sau altul care conduce camera deputatilor dar vor sa schimbe prin gratiere o hotarare definitiva a unei instante judecatoresti. Motivatia lor este cel putin hilara. Acesti oameni trebuie exclusi din viata politica. Justitia a dovedit independenta fata de fortele din jur, dar se vede ca este presata incontinuu pentru a da decizii corecte pentru plebei si „interesate” pentru boieri (boi-eri si boi-azi). Sa nu ne mai miram ca tinerii de valoare vor sa parseasca aceasta tara. In jurul lui 2050 romanii vor deveni minoritari in propria tara.
Felicitari doamna !

Ionel (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:01

Buna ziua, fereasca dumnezeu de atata rautate. Foamea de dreptati pierdute ne face pe multi neoameni.
E veche povestea, multimea vrea sange. Sa facem o contra petitie sa scoatem din dictionar cuvantul iertare si din lege cuvantul gratiere. Daca nici acet om nu are dreptul la ele, nu se mai incadreaza in contemporan. Il cunoasteti pe domnul Popescu, va trai cu rusinea toata viata, chiar si fara trei ani executati si acodati peste capul procuorilor. Mai grav e ca tocurile vor sa fie mai presus decat cuvintele.
Orice tricou de firma se demodeaza si va ajunge carpa de sters pe jos.

sorex (13 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:08

Si, dupa ce am citit si mai multe comentarii, din care reiese ca cei mai multi nu sunt de acord cu gratierea lui Popescu, mai am o PROPUNERE: SA INITIEZE CINEVA O ALTA PETITIE ONLINE PENTRU CEI CARE NU SUNT DE ACORD CU GRATIEREA DOMNULUI GHEORGHE POPESCU, INTRUCAT STATUTUL DE FOST MARE FOTBALIST NU TE FACE VREUN EROU AL NEAMULUI. SAU CUM SPUNEA CINEVA INAINTEA MEA, N-A LUAT VREUN PREMIU NOBEL, ORI N-A DESCOPERIT VREUN TRATAMENT PENTRU CINE STIE CE BOALA. MACAR DACA AR FI CASTIGAT SI EL VREUN BALON DE AUR IN FOTBAL … ATUNCI ERA CEVA CU ADEVARAT DE EXCEPTIE. DAR EL NU A FOST DECAT UN FOTBALIST BUN SPRE FOARTE BUN, CARE S-A TRANSFORMAT INTR-UN EVAZIONIST CU PREJUDICIU ADUS STATULUI DE CATEVA SUTE DE MII DE DOLARI. APROPOS DE ASTA, CITESC CA INITIATORUL PETITIEI PRO-ELIBERARE, AR FI SCRIS CA JUSTITIA A AJUNS „să ignore marea infracţionalitate” SI SA „terfelească simbolurile naţionale”. HAI CA ASTA E CHIAR CULMEA … PAI SENATORUL IN CAUZA ORI HABAR N-ARE PE CE LUME TRAIESTE, DACA SPUNE CA UN PREJUDICIU DE VREO 400000USD ADUS DOAR STATULUI DE POPESCU E UN MIZILIC, ORI ESTE UN HOT ATAT DE MAR INCAT I SE PARE RIDICOLA SUMA ASTA. SI APOI, REPET, CE MARE SIMBOL E POPESCU?

cetatean (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:11

Nu sunt de acord. Daca asa punem problema ar trebui propus ca institutia gratierii sa fie scoasa. In acest caz exista circumstante atenuante. Oamenii sunt diferiti, faptele sunt diferite, n-ar fi trebuit sa se ajunga aici. Acest om are niste merite pe care nu o sa i le ia nimeni. Gica Popescu nu este doar un fotbalist si nu cred ca si-a propus vreodata sa ia premiul nobel. Condamnat sau necondamnat, reprezinta un model in sport. Nu-l confundati pe Gica Popescu cu Adrian Cristea sau cu Ionut Lutu, pentru ca daca faceti asta riscati sa va umpleti de ridicol si dovediti ignoranta. Nu-l comparati pe Gica Popescu cu MM, cu verii Becali sau cu George Copos, chiar daca, din nefericire chiar el a ales tovarasia lor. Daca a gresit merita sa fie pedepsit, doar ca pedeapsa in cazul lui este una prea aspra. Atunci cand se trimite la puscarie un simbol totusi ar trebui cantarit mai mult. Si mai multe.

loro (14 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:20

o intrebare retorica : Cat a pierdut statul cu falimentarea Bancorex?Cat a recuperat?Ce este mai important sa recuperezi bani sau sa nu-i recuperezi dar sa inchizi vinovati?Pt. noi cred ca e mai important sa recuperam bani.Sunt multe exemple in care statul a pierdut,ciudat ca procesul s-a judecat in aceeasi zi cu schimbarea guvernului sau a fost invers.Cu toti am lasat pe planul secund noul guvern si am cascat ochii la condamnati si am pierdut cea ce e mai important.

marius (20 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:26

zgonea stie ca urmeaza la puscarie: voiculescu, dragnea si chiar el, marele oltean semidoct!! de aia boceste prin parlament!!!

taypan1 (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:31

Pana sa citesc articolul d-tra eram de acord ca Gica trebuie sa plateasca pt ce afacut ,numai ca m-am gandit foarte mult la faptul ca cineva l-a bagat in puscarie ca sa scape fotbalul de clanul becali pt ca sa nu ma puneti sa cred ca toata treaba asta este reala cu madam justitia romana care face si desface.Omul a platit datoria catre stat dar nu era de ajuns trebuia dat exemplu si umilit pentru a se da un exemplu muritorilor de rand dar s-a exagerat exact datorita acelor atribute pe care ati spus in articol ca nu ar trebui sa ne ghidam in viata emotie , poezie care oricum ne aduc ce e mai rau pe lume dupa propria d-tra experienta de viata. Oricum articolul mi se pare scris intr-o maniera heirupista si plin de rautati care sper din inima sa nu fie adevaratul crez al nici unuia din cei care v-au aplaudat atat de tare in postarile lor.Si apoi inima draguta d-na unde ti-e?

Adrian (17 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:46

Un articol corect, indreptat spre normalitate. Felicitari Maria! Ma bucur sa constat ca mai exista romani care gandesc corect! … Pacat, insa, ca marea majoritate a cetatenilor acestei tari sustine iertarea evaziunii in virtutea sentimentalismului romanesc proverbial in dauna aplicarii legii! Si ne mai miram ca suntem unde suntem! Pentru ce a facut pe terenul de fotbal in tricoul nationalei (nu-mi aduc aminte sa fi castigat vreun trofeu sau sa fi jucat macar o semifinala de turneu final), Gheorghe Popescu a fost remunerat cu sume mult mai mari decat au primit multi alti sportivi romani medaliati la Olimpiade, Campionate Mondiale sau Europene…
Acum sa ne apucam sa-l cautionam pt ca a incalcat legea pe care multi o respectam, tocmai pt ca avem principii pe care unul ca Popescu nu le are… sa-l cautionam pe unul care toata viata lui a fugit dupa bani… cine-si mai aduce aminte episodul transferului la Dinamo (de mana cu alt infractor, Netoiu) cand a intors spatele Craiovei care-l idolatriza si care acum strange semnaturi pt gratiere? … la care se adauga si candidatura la FRF (de mana cu clanul Becali) in scopul subjugarii totale a fotbalului romanesc, pt ca eu unul nu cred ca ar fi fost altceva decat o devalizare cu acte in regula a fenomenului!
Daca Gheoghe Popescu ar fi avut macar o farama de decenta si bun-simt s-ar fi gandit mai mult inainte sa intre in combinatii oneroase cu tot felul de personaje nocive… pt ca altii nu s-au compromis si si-au vazut in continuare de viata lor… si ghiciti ce? sunt liberi in timp ce el e dupa gratii!
In conditiile astea el nu poate fi mai egal decat altii in fata legii! Asta e un principiu sanatos care ar mai putea salva, inca, societatea romaneasca! Dar cand vad ca oameni cu functii importante (la varf chiar) se inghesuie sa-i ceara gratierea, ma limitez la a spune ca n-avem nici o sansa de insanatosire! Cel putin nu in urmatorii 50 de ani!

zeebad (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:25

Fantastic! Va rugam sa trimiteti acest articol domnului Zgonea pe adresa parlamentului spre aducere aminte. Ca altfel nu-l citeste.

birlic (25 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:27

Mariuca, sigur ca deputatii in frunte cu olteanul lor cer dreptul tot pt. al lor ca „asa e ei”cu naturelul samtitor daca nu au putut trece modificarea codului penal prin Parlament sau amnistia poate au mai mare ocazie acum cand conduc aproape singuri cu exceptia constanteanului care-i ma tine la chei pana-n toamna . Datorita unei omisiuni crase din lege pana acum faceai inchisoare si ramanea-i cu ce ai furat ,acum ca a fost amendat acest act normativ ne plangem ca daca am luat banii sa-l lasam liber daca-si ia anagajamentul ca nu mai face ,pai ce facem ,individul s-ar linisti daca nu ar fi si partea coercitiva? sigur ca nu .Asa ca legea sa fie aplicata in totalitate indiferent cine e individul.

Adrian (17 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:38

Pe de alta parte, desi sunt de acord cu sentinta, revin cu un mare semn de intrebare privind data pronuntarii acesteia (preziua alegerilor de la FRF) si victoria in alegerile de la FRF a unui candidat care a fost consilier prezidential… candidat care trambita sus si tare ca va face curatenie in fotbalul romanesc!
Am un sentiment ciudat ca totul a fost regizat pana in cele mai mici amanunte si ca de fapt Nasul ne-a pacalit pe toti!
Sa dea al de sus sa ma insel, dar tare mi-e ca Burleanu era de fapt omul lui Sandu! Primele semne se vad deja… Mihalache, Filimon, Deaconu raman pe loc, iar asocierea cu Chivorchian e dubioasa cunoscut fiind trecutul lui la Ceahlaul si Bacau!
In fine, sa asteptam sa vedem!

Niky (7 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:40

eu cetatean roman ,CER MARIREA LOTULUI cu SANDU KASAI & CO .
p.s domnule Zgonea ce frumos v ar prinde dungile verticale ,de minune ,DE CE NU LE INCERCATI DE LA 3 LA 5 ANI CU EXECUTARE.si alti care ati supt tara asta de toate cele bune ,ati trimis familii in strainatate sa isi castige paineade zi cu zi
RUSINE!!!!

blu3_li0n (6 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:44

felicitari pentru articol
a gresit sa plateasca, pai eu sau voi daca gresiti va ierta cineva?
daca eram(ti) angajatul lui gica popescu si uitam(ti) intr-o zi sa depun(eti) banii din incasari a 2-a zi, ne mai tinea in servici sau ne dadea afara pentru ca am gresit?

John. Peris (22 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:49

Exceptional,multumesc Maria !

GARDA VECHE STIINTAe (16 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:52

Felicitari Maria!
Legea este aceiasi pt toata lumea,fiecare are merite acolo unde lucreaza,in speta acei oameni ce lucrau la metrou si mancau slana cu paine neagra…nimeni nu’i enumera? Rusine celor ce’i tin parte lu Gica.

puppinkeresku (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 11:04

BRAVO !!! de trei ori BRAVO

gicu (17 comentarii)  •  7 martie 2014, 11:24

GARDA VECHE STIINTAe ….aici e problema cea mare:legea NU e pt toata lumea!

gicu (17 comentarii)  •  7 martie 2014, 11:32

si ,,gratierea” face parte din lege.nu trebuie respectata legea?

anonymous (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:00

Reporterul ar trebui sa cenzureze tot ce vine dinspre celelalte puteri ale statului facind si el parte dintr-o asa numita putere a statului. Ceea ce se constata este doar minia proletara a reporterului care ia la gramada criminali, violatori, tortionari etc si ii pune pe acelasi plan cu Gica Popescu. Este oare deontologic ? Dar ce poti astepta de la oameni care nu cunosc valoarea ?

gica (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:05

felicitari pt articol. as adauga insa ca ceea ce propun acesti indivizi, asa zisi politicieni, este si o oarecare forma de populism. la cata naivitate zace in natia noastra, sa nu ne miram la o ascensiune fulminanta chiar si din partea lui zgonea…… romanii inghit sentimentalismele ca pe niste galusti!!!

catalin (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:37

Bravo Maria ,
Dintre toti cei 8 condamnati cu executare , cred da Gica Popescu a patat cel mai mult imaginea fotbalului romanesc , având in vedere ca a fost căpitanul nationalei cat si al FC Barcelona . Chiar daca a returnat acei 500000 € , asta nu inseamna ca fapta nu mai exista . Rusine ..

Bogdan (14 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:52

Draga Maria, sunt oarecum de acord cu tine, insa nu sunt de acord cu: „Judecătorii de la Curtea de Apel nu sînt plătiţi să judece faptele bune ale inculpaţilor, faptele lor rele şi să facă apoi clasamentul “la adevăr”. Iese cu minus? Îi bagă la închisoare. Iese cu plus? Îi iartă sau, după caz, îi felicită”. Dupa ce in prealabil spui ca: „Nu ne erau de-ajuns politica, agricultura şi fotbalul, ajungem să ne pricepem cu toţii şi la dreptul penal”. Exact asta faci si tu ;). Iti contrazici propriile convingeri :). Sa stii ca judecatorii sunt platiti si pentru a tine cont de faptele sociale, de comportamentul fiecaruia si de cazierul fiecaruia. De aceea sunt circumstante atenuante si agravante. Despre gratiere nu spun nimic, dar iti atrag atentia ca ar fi bine sa tii cont de anumite prevederi ale Codului Penal inainte de a-i acuza pe ceilalti ca nu fac asta. Cat despre gratiere, nu comentez, caci nu am studiat deloc dosarul fostului capitan blau-grana

Bogdan (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:54

Articolul ar fi corect, daca nu ar fi inexact. Lumea vrea sa iasa in fata, fie ca sunt politicieni sau ziaristi, pro sau conta.
Lasand la o parte populismul politicienilor, indignarea opiniei publice este o certitudine.
Atentie insa nimeni nu contesta vinovatia lui Gica Popescu, nici pedepsa penala ori civila, se considera neadecvat modul de executare.
Legea nu obliga la pedeapsa cu inchisoarea, este la latitudinea Judecatorilor. Dar ei sunt obligati sa i-a masura gravitatii faptei, a prejudiciului si daca exista circumstante atenuante sau agravante
In cazul de fata pe langa circumstantele atenuante clare care tin de conduita procesuala, sunt si altele de ordin moral. Tot legale sunt si acestea. Dar pentru ca instanta sa fie o institutie respectata, trebuie sa aplice corect legea. Lasarea unui criminal in libertatate sau pedepsirea excesiva a altuia sunt ambele abuzuri

Adrian (17 comentarii)  •  7 martie 2014, 13:21

Bogdan, imi place ca le ai pe astea cu corectitudinea, cu gravitatea, cu moralitatea, cu obligativitatea… dar nu le ai cu gramatica.
In locul tau m-as simti obligat sa iau ( sau sa i-au?!) masuri in aceata privinta!

Paul (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 14:49

Ce a facut Popescu ca fotbalist nu are importanta in acest caz. (iar in aceasta idee nu are macar un trofeu ridicat cu tricoul national pe el, sa ma uit si eu ca si conational la un simbol comun).
Ce motiv social, national, uman se poate invoca pentru gratiere pentru acest hot si gasca lui in care si-a gasit o asa comunitate de educati si oameni destepti; acesti destepti care sfideaza bunul simt si valorile de la orice clasa sociala; cei care reprezinta banul corupt care sfideaza principiile si normalitatea.
S-a inlocuit comunitatea cu gasca, coruptia e normalitatea si pornografia publica e morala.
Un potentat financiar cu o minte lucida si educata nu se implica fara a lua cunostinta de riscuri ,in asa gasti de infractori si bande de hoti de mahala , in haine de fala.
Iar in alt plan dementa a lovit puternic in masa de conducatori iubiti la orice nivel ( caci lideri si exemple de urmat rar gasim la varf) ; si au ajuns sa improaste cu dementa de la aceste posturi spre masa poporului si a natiunii.
Au ajuns cuvinte de turmentati sa folosesti „natiune si popor” si imediat se zambeste indulgent si cu subinteles , dar se uita ca acelasi aer , apa si strazi le folosesc copiii tuturor din aceasta tara in care traim. Si ei vor avea de platit dementa parintilor. Si sa nu credeti ca banii ii vor proteja pe unii. Ci doar ii vor marca ca si tinte prioritare a viciilor si a singuratatii.
Popescu ar putea fi un exemplu si un inceput sa credem in principii si in reguli comunitare si sa plecam de aici sa incepem a le accepta si a le urmam cu totii , iar cei in culpa sa plateasca si dati ca exemple daca vrem o societate indreptata spre respect comunitar si a avea mai mult zambet si sanatate in jur.
Altfel iar se fura caciula zeci de ani si vom lasa copiilor poluarea si devalizarea facuta de acesti virusi sociali.
Popescu e un virus acum si un fost fotbalist care a jucat candva la nationala. El e ce a ales sa fie, nu judecatorii si nu jurnalistii, si in nici un caz fostii lui suporteri.

Bogdan (14 comentarii)  •  7 martie 2014, 15:13

Hmmm… ce coincidenta :))). Ma si miram cand am vazut comentariul lui Adrian. Nu tineam minte sa fi facut erori gramaticale. Care erau sansele sa fie inca un comentariu de la alt Bogdan, la 2 minute diferenta :))))??
Cat despre acel „i-a”, Adrian, chiar consideri ca trebuie sa vezi doar forma unui comentariu, sau si fondul. De ce nu ai bagat de seama ca Bogdan a scris si „conta” in loc de contra. Sau ca n-a pus „,” dupa „In cazul de fata”. Pe bune, tizul meu chiar a punctat cateva chestii cu care sunt de acord. Cumva continua ideea comentariului meu. In ceea ce priveste „Lasarea unui criminal in libertatate sau pedepsirea excesiva a altuia sunt ambele abuzuri” sunt de acord cu el. Tocmai de aceea nu comentz nimic despre posibilitatea gratierii sale. Mai ales fiindca nu cunosc prea multe detalii din dosar, cu exceptia celor din presa.

rudina (2 comentarii)  •  7 martie 2014, 15:57

TOTI HOTI LA PUSCARIE SI CU ASTA BASTA

rudina (2 comentarii)  •  7 martie 2014, 16:06

GICA NU TREBUIA SA INTRE IN GASCA INCULTILOR DE B.E.C.A.L.I-ASTORA LE DADEAM 25 DE ANI.SI EU DACA LASAM COPIILR UN MILION DOUA DE EURO FACEAM 10 ANI DE PUSCARIE DAR STIAM CA-S COPII ARANJATI . LA PUSCARIE CU TOTI SI SA PUNA JOS TOATA AVEREA

Andrei George (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 16:14

Gica Popescu a fost un nume recunoscut peste tot in lume…dar nu cred ca este vina nimanui( decat a lui) ca acum este patat. stau si ma gandesc: daca vor sa il gratieze pentru renumele lui,oare Nadia,Hagi si Nastase nu isi vor pune niste cagule pe cap si vor jefui niste banci,sttind ca vor fi gratiati? pentru ca,nu-i asa, numele lor sunt cu MULT mai MARI decat ale baciului….

alex (6 comentarii)  •  7 martie 2014, 16:55

Maria

Trecand peste incercarile disperate ale politicienilor sa castige voturi in orice fel, eu am o intrebare/ingrijorare legata DOAR de situatia lui G Popescu…daca doamnele judecatoare au gresit ? Adica atatea instante i-au dat cu suspendare, procurorii au cerut cu suspendare…dintr-o data s-au gasit madamele alea sa fie mai cu mot
Nu uitati ca una are visuri de marire ( parca la ICCJ) iar cealalta doar ce a fost promovata. De ce aceasta instanta este considerata ca ” fara de greseala” iar decizia este definitiva?

Iar cei ce-s perfecti, care nu au gresit vreodata, sa arunce cu piatra….este vreunul? Sau toti care au gresit in viata sa fie bagati la parnaie…o sa avem vre-o 15 mil de rumani ( ma gandeam sa scriu 20 mil dar copiii nu intra in discutie iar batranii benefiaza de clementa) inclusiv dumneata si marele Tolontan ( ca no-ti fi voi aia perfecti). Doar pentru faptul ca va luati salariile de la felix puteti fi condamnati ca ati furat ( banii furati de felix in 89 sunt acum la baza ” job-ului” vostru…)

GP a gresit. Dar a recunoscut atunci cand a platit acei 400 k eur…

Asa ca, lasati balta principiile ca nu exista asa ceva. Exista doar INTERESE…ale mele, ale tale, ale lor….oamenilor.

17 Pasarici, doua mari si doua mici (383 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:02

Bravo Maria, nu ma asteptam sa reuseasca aproape 300 sa te inteleaga.
Se pare ca Zgonea asta are multi fani. Ti-am zis eu ca, cu sabia ta, ti se potriveste politica. Pe ei, pe … scuze, era cit pi se sa-mi fie gura mai rapida.

ride bene chi ride ultimo (6 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:07

Maria, trist nu este ca Gica Popescu face puscarie, el o merita din plin pentru ca a furat si acest lucru a fost dovedit, fara dubii ! Cu adevarat trist pentru noi si, in acelasi timp, extrem de periculos, este ca acest sobolan fiert in ulei, pe nume Zgonea, este al treilea om in stat !

Covaci (144 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:23

Draga Maria,
In opinia mea Gh. Popescu își merita cu prisosință pedeapsa, poate chiar mai mult! Dacă nu s-ar fi considerat vinovat de ce oare a plătit acea suma către fisc?! Acest om este de o zgârie-nor si răutate extrem de rare, Imaginați-vă ca timp de 1 an de zile nu si-a plătit antrenorii de la propria-i școala de fotbal, multi dintre ei fiind salariați doar acolo si nu e o vorba spusa in vânt… Si-a dat afara propriul nas, pe extraordinarul Tzaca Zamfir considerându-l uzat pt ca la câțiva ani mai târziu CSU CRAIOVA sa-l anagajeze ca director al centrului sau de copii si juniori. Tot acest BACI, dupa cum scriau niște ziare, a falimentat 17 firme iar cand a terminat fac de sport nu a vrut sa facă o poza cu colegii lui de generație sub pretextul lipsei de timp… Nu a făcut nicio donație niciunei instituții pe care le-a absolvit, deși se folosește de diplomele obținute!!!! Dacă ar fi fost un oltean adevărat așa cum ii place sa se declare, de ce la întoarcerea in tara a jucat pt Dinamo??? Simplu, pt ca Universitatea nu a putut sa-i satisfacă oferta financiară … Este un țăran coclit, avar până in adâncul sufletului cu dorință extremă de înavutire care-si merita soarta!!!
Fazele astea cu Petiția on line sunt doar vrajelii ieftine ale unora ca Zgonea Ponta si camarila, care fiind aflați in pierdere de capital electoral se agata de orice întâmplare pentru a-si recastiga sau câștiga capital pt o eventuala susținere sa dea bine in sondajele plătite.
Bravo tânărului Președinte al FRF căruia nu înseamnă dădea nicio șansa pt punctul de vedere ferm vis a vis de aceasta problema. Felicitări Razvan!

Gary (18 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:23

Ma intreb:oare Mircea Sandu,Mitica Drogomir,Bela Kassai,clanul de arbitrii corupti,cand vor imparti celula cu Becali comp.???
Pot astia sa fie „curati”?
Sa speram ca verdictul dat celor 8 a fost doar primul pas!

titi berlogea (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:31

Ziua in care mizeriile fotbalului romanesc au intrat la puscarioara as pune-o drept zi nationala. Iar daca mai intrau si Sandu cu Kassai plus Mitica bonus, sigur in 2015 aveam o crestere drastica a PIB-ului.
Cat despre politicieni treaba e clara, nu cred ca exista vre unul care sa nu fie „manjit”.

dan (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:39

Burleanu este sustinut de catre Hrebenciuc sau mai bine zis se doresc mai multi bani la PSD, indiferent de unde vin.
Gica Popescu era incomod intrucat a lasat de inteles ca nu va abandona linia parcursa de NAS.

DARA 2501 (31 comentarii)  •  7 martie 2014, 17:42

Politicul sa-si rezolve problemele pa care le au. Si au destule de rezolvat.
Ei sar in apararea cetateanului Popescu Gheorghe deoarece si ei sunt infractori ca acesta. Ce-a cautat cu atata inversunare a gasit. PUSCARIA.

Gabriel (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 18:54

Celor care tot vin, in sprijinul ideii gratierii, cu argumentul „faptelor bune facute de Gica Popescu inainte” (de cand o fi o mare fapta de vitejie sa-ti faci meseria cum trebuie, n-am inteles), le cer sa-si imagineze urmatorul scenariu: un chirurg care si-a facut pana acum exemplar meseria, bea doua pahare de vin intr-o seara si da cu masina peste fiica-ta. Ar merita si el gratiat, ca pana acum a fost un om bun, nu?
Ah, si sa trecem peste teoria „lasa, dom’ne, ca Gica n-a omorat pe nimeni”. Nu, a furat. Mult. De la toti. Si nu o singura data.

Tocmai statutul de „simbol” reprezinta argumentul principal impotriva gratierii: atunci cand esti un model pentru altii, trebuie sa te comporti ca atare. Daca n-o faci, trebuie sa fii dat jos de pe soclu, ca sa nu-i influentezi si pe altii cu exemplul tau prost.

cabrera (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 19:35

Chiar n-are rost sa discutam despre ce zic V Ponta,V Zgonea,ei oricum i-au aparat si-i vor apara pe toti infractorii.

ion (11 comentarii)  •  7 martie 2014, 20:09

Bravo Maria!!
Ai punctat extraordinar.Ai reusit un articol incontestabil.
Cuvant cu,cuvant,fraza cu fraza,aliniat cu aliniat,ai facut sa tasnesca adevarul din toate venele.
Trebuie sa-l citeasca toti IDIOTII din tara asta care au impresia ca legea e numai pentru unii.Nu pot sa cred ca oameni precum Crin Antonescu,Zgonea,Ovidiu Ioanitoaia,Nastase,Ponta si alti nemernici vor ca legea sa se aplice preferential. Dureros e ca unul e Prim ministru iar celalalt voia Presedentia.Cretinii nu-si dau seama ca asta e ultima speranta a oamenilor de rand intr-o viata mai buna in tara lor,si anume : SA SE APLICE LEGILE ACESTEI TARI PENTRU TOATA LUMEA. NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE.NIMENI DOMNULE PREMIER!

gogu (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 20:19

Ce sa cari la acesti psd-isti care apara hotii nu respectarea legilor si mai ales la lacatusul zgonea ca asa a invatat la st,gheorghiu

Mihai (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 20:55

Mda… multe comentarii fara nici o legatura cu subiectul.

Pe scurt: DECIZIA NU A FOST JUSTA: ar fi trebuit sa le dea mult mai multi ani si, conform legii penale (DA!, domnilor procurori), sa le confiste mult mai multi bani, toti banii furati statului prin care au facut alti bani!

Pana la urma, nimeni nu este deasupra legii si faptul ca Giga Popescu tot sustine ca nu stia ce semneaza nu are nici o importanta; important este ca a semnat. Primul lucru care se invata la orice facultate de drept din lumea civilizata este urmatorul principiu: „NIMENI NU POATE INVOCA NECUNOASTEREA LEGII”.

Totusi, nenea Gica stia foarte bine ce semneaza, pe acele acte s-au uitat ochii a cel putin 2-3 juristi ca oricum nu ar fi stiu analfabetii de frati Becali si semi-analfabetul Popescu sa intocmeasca contracte, adica ACTE JURIDICE, producatoare de DREPTURI si OBLIGATII.

Nu, toate acele acte au fost intocmite de juristi sau avocati iar domnii care le-au semnat au cerut, in orice caz, sfatul a cel putin un jurist, cu totii platiti cu bani grei exact pentru asta: sfaturi JURIDICE.

Concluzionand: PREA MULT, PREA PE FATA, PREA CA LA TARA!

Comentează